Keresés

Részletes keresés

GEORGIE Creative Commons License 2000.12.15 0 0 21386
Es vegul: minden kedves topicolvasonak kellemes unnepeket kivanok!

Januarban ismet leszek es most kikapcs.

Előzmény: GEORGIE (21384)
DLala Creative Commons License 2000.12.15 0 0 21385
Hi!
Van valakinek egy rövid kis összehasonlító tablicskuja 185/Taurus viszonylatban? Elsosorban technikai adatok, de ár is lehet. Mondjuk más gépeké is jöhet, ami hasonló kategória, és mifelénk nem ismert. Köszi ha van!
GEORGIE Creative Commons License 2000.12.15 0 0 21384
Szia!

El tudod kuldeni mailban?

Előzmény: v_peti (21322)
DJ. Bakter Creative Commons License 2000.12.15 0 0 21383
Sziasztok!

Nagyon király ez a 185-os gép, sajnos én nem jutottam ki megnézni, mert annyi volt a meló, hogy nem tudtam lelépni. Pedig a személyfordás nap volt a biztos.
A 185-os SZVSZ sokkal szebb, mint a Taurus, ami (szerintem) nagyon ronda.

OFF

"A mozdonyvezetés talán jobban menne neki, mint az országvezetés."
Nekem meg az a személyes véleményem, hogy Horn Gyulának meg az áramvezetés ment volna a legjobban, nem az ország-, meg a mozdony

ON

"Csak pejoratív megjegyzés, hogy a magyar sínekre vétek érzékeny szerkezetet behozni."

Valószínű, hogy a sz@r mozdony (mármint rugózás szempontjából) a jó pályán jól fut. A jó gép meg a rossz pályán is. Tehát ha egy gép csak a jó pályán fut jól, akkor az nem jó gép. A Szilinek nem mentség az, hogy hazankban rosszak a pályák. A NoHAB is jobban fut, meg a többi Ganz gép is. Meg gondolom a bejövő Sissy, Gorilla, stb. is.

Peter

plebejus Creative Commons License 2000.12.15 0 0 21382
Erre az evre, [evszazadra, evezredre] bucsuzom a munkatol, imigyen a nettol is.

KELLEMES ÜNNEPEKET ÉS BOLDOG ÚJÉVET MINDANNYIÓTOKNAK!

Arthur Dent Creative Commons License 2000.12.15 0 0 21381
SZVSZ hozzákapcsolják még a M42.001 is!
Előzmény: V43 2376 (21377)
gmarc Creative Commons License 2000.12.15 0 0 21380
hmsoft,
lehet, hogy igazad van.
Előzmény: hmsoft (21378)
Arthur Dent Creative Commons License 2000.12.15 0 0 21379
Az áramszedés kérdéshez annyit, hogy a GySEV-nél van egy barátom, aki mozdonyvezető. Amikor még "gyakorlórepüléseket" végzett a vonalon, előfordult vele, hogy állomási kereszt után tehervonattal indulva érzi, hogy nem akar menni a vonat... Tanácstalanul nézett az oktatóra, aki csendesen megjegyezte:
- Ne aggódj, csak a Gigant gyorsít mögöttünk... Ha már felgyorsult, majd utána mi is kapunk egy kis "gőzt"...
Ennyit a vonali terhelésről.

****
A pejoratív megjegyzéshez annyit, hogy amikor - ezt a korosabb asztaltársak megerősíthetik - az első, még eredeti V43-asok megjelentek a MÁV vonalain, elég sok volt a gond velük, gyakoriak voltak az meghibásodások. Aztán elgyüttek az AEG, a Siemens, stb. szakemberei, akiket elvittek néhány tesztútra. Tatabánya környékén már megjegyezték a szakik - látva a fővonal állapotát -, hogy ők nem tudták, hogy nekik "SZÁNTÓFÖLDRE" KELL MOZDONYT TERVEZNIÜK.
Ennyit erről...

Előzmény: gmarc (21376)
hmsoft Creative Commons License 2000.12.15 0 0 21378
gmarc,

185 gondolom aszinkronmotoros, tehát nyilván gyönyörű a cos fi-je, így "könnyű" egy kéthidas, követővezérléses, tirisztoros mozdony ellen. Az, hogy szép, meg szupermodern, szerintem még nem jelenti, hogy érzékeny. Még az is lehet, hogy sokkal jobban viseli a mechanikai strapát, mint a régebbi gépek.

hm

Előzmény: gmarc (21376)
V43 2376 Creative Commons License 2000.12.15 0 0 21377
A tegnap említett selejtvonat még Rákoson van.
Lehet,hogy még kapcsolnak hozzá gépeket?
gmarc Creative Commons License 2000.12.15 0 0 21376
Ja, és állítólag áramszedéssel kapcsolatos méréseket végeztek rajta, mert -ugyancsak állítólag- a Gigant, ha bejön a GySEV-re, érezhetően lehúzza az áramot. Azt mérték, hogy egy 1500 t-ás vonattal hogy viselkedik 185.
****
Csak pejoratív megjegyzés, hogy a magyar sínekre(itt elsősorban MÁV-ra gondolok) vétek lenne ilyen érzékeny szerkezetet behozni. Az első kicsit mélyebb "vaksüppedés" kinyírhatná.:)))
Előzmény: gmarc (21375)
gmarc Creative Commons License 2000.12.15 0 0 21375
Én élőben láttam.. Előző este kaptam a drótot az ismerősöktől. Délelőtt már fotóm is volt róla, délután meg én fotóztam. Olyan csendes volt ez a gép, hogy a Gigant még "alapjáraton" is hangosabb volt, mint ez menet közben. Másfelől úgy meglódult a vonattal, hogy az állomás végén elérte a pályasebességet, és rá kellett fékeznie. A "küklopsz szeme" pedig az ablakok alatt van, úgy, mint a Nohabnál, így különösen rokonszenves gép.:-) Ja, és óriási kerekei vannak.
GM
Előzmény: Arthur Dent (21363)
hmsoft Creative Commons License 2000.12.15 0 0 21374
185:

Nézem-nézem ezeknek a legeslegújabb masináknak a vezetőasztalát, és persze lehet róluk jókat mondani, de bizony már sejthető a következő generáció.
Mert mi van most? Végsősoron ugyanaz, mint az új repülőkön, ill. részben a kamionokon. A műszerek legnagyobb részét rá lehet vinni képernyőre, esetleg többfunkciós képernyőre, be lehet építeni egy komplex diagnosztikai rendszert, amelynek esetleg van egy valamiféle konzolja is, amelyen keresztül mindenféle parancsok adhatók ki. A kezelőszervek esztétikusabbá tehetők.

Csakhogy a vezetőasztal mérete és áttekinthetősége ettől gyökeresen még nem változott. Mert minek pl. 3-4 monitor? Kötve hiszem, hogy szükséges megjeleníteni egyszerre minden műszert. Mindössze azokra van állandóan szükség, amelyek alapján a mozdony üzeme közvetlenül ellenőrizhető - sebességmérő, esetleg motorárammérő, fővezetéknyomásmérő, fékhengernyomásmérő. És lehet, hogy meredek lesz, de ha a kezelőszerveket tovább faragjuk, eljutunk oda, hogy még ezekre sincs szükség. Mert ha én kiadtam egy gyorsítási vagy fékezési parancsot, és azt a mozdony nem képes végrehajtani valami miatt, akkor szól (zenélés, női hang, akármi). És akkor lehetőségem van akár "kilóra-literre" is megtudni, hogy ez miért van.

Vagyis elegendő egyetlen monitor, amelyen, ha szükségesnek látom, megjeleníthetem a megfelelő műszer, műszercsoport adatait. Én még a "csoportosítást" is a vezérre bíznám, azaz összekattintgathatja, hogy mit akar együtt látni, aztán save configuration (a nem-beo majd egy újraírható CD-vel járkál, vagy egy Dallas chip-pel a gomblyukában). Ha ez egy érintőképernyős monitor, akkor pl. a segédgépek indítását-leállítását is bele lehet tenni (már amelyiknél még egyáltalán szükség van kézi indításra). Sőt, végsősoron a menetszabályzó/fékezőszelep feladatát ellátó kezelőszerveket is. Eljutunk oda, hogy a vezetőasztal egyetlen monitorból áll, semmi másból. Következő fokozat: ez a monitor hordozható, lapos valami, kézbe lehet venni, és a fülkében akár járkálni is lehet vele. (Sőt, el is lehet vinni - ekkor minden vezérnek van saját, testreszabva. Odamegy a géphez, enter password, ajtó kinyílik, és a mozdony rád köszön: Jó napot Kovács úr, hát hogy vagyunk, hogy vagyunk?)

Szerintem ezek egyáltalán nem "nehéz" dolgok. Igaz, ha az egész mozdonyvezetést ennyire "összezsugorítjuk", akkor bizony kicsit a vezérek lelkivilágába is belegyalogolunk - mert mennyivel felemelőbb egy ilyen "erőmű-vezénylőterem" előtt ülni, mint egész nap egy félig döntött 15"-os lapos monitort zsíros ujjakkal tapicskolni...

hm

István Gyuri Creative Commons License 2000.12.15 0 0 21373
>>>Szerintem ma már az állomásokon is hozzá lehet jutni.

12 órai állapot: még hírét sem hallották a módosításnak. Úgyhogy kkalmi köszönet a szorgos gépelésért!

Újból megkérdezem a T. Máv Rt. titokban minket olvasó képviselőitől: Miért nem lehet feltenni a táviratokat, módosításokat IDŐBEN az internetre?

Előzmény: pallee (21354)
FOMA Creative Commons License 2000.12.15 0 0 21372
Kedves Topicgazdám! Isten őrizz, élt még a nadrágomban is csak óvatosan.:-)
Előzmény: Arthur Dent (21368)
Szucs Lajos Creative Commons License 2000.12.15 0 0 21371
Megkerhetlek, hogy az uj oldalamon belinkelned az ujj Online irasok cimeit. Sajnos nekem eleg sok dolgom van igy mindig lemaradnek. Esetleg felvalalnad a folyamatos frissitését is?
En az Observer cimen szoktam keresni.
Előzmény: division by zero (21334)
James Bond Creative Commons License 2000.12.15 0 0 21370
T. Asztaltársak!

Közeledik a karácsony, a szeretet ünnepe. Remélem Ti is átérzitek ennek melegét....

Na, ennyit bevezetőnek, remélem kellően ellágyultatok :o) Mert akkor most elővezetem vágyamat. A segítségeteket szeretném kérni egy régi, a cocialista időkben igen sokat látott, (szerintem) alumínium alapú vasútállomási óramű beszerzéséhez. Az igazság az, hogy már sok helyen kerestem, de csak silány utánzatokkal találkoztam. Ezért úgy gondoltam, hogy Ti, nagyrabecsült vonatbuzulók, tudtok segíteni álmom megvalósításában. Mégsem mehetek ezért a Dévényi Tibi bácsihoz a 3 kívánságba :o)

Előre örök hálám üldözzön benneteket a remélhető segítségtekért

Hálás JB

Arthur Dent Creative Commons License 2000.12.15 0 0 21369
-..))) -...))))
Előzmény: Arthur Dent (21368)
Arthur Dent Creative Commons License 2000.12.15 0 0 21368
Kedves FOMA asztaltárs!

Némi élt hallok felfedezni az Ön mondatában... Vajon miért?
Ráadásul nem "csak" láttam, hanem konstrukciós okok folytán igen jól hallottam is...

Előzmény: FOMA (21367)
FOMA Creative Commons License 2000.12.15 0 0 21367
Tudom, Te "csak" láttad.:-)
Előzmény: Arthur Dent (21366)
Arthur Dent Creative Commons License 2000.12.15 0 0 21366
Csak az "(mű)élvezet" kedvéért...
Orbán Viktor mozdonyvezető szolgálata. Képek az esti Híradóból

Más.
A Szentedrei-úti Csörgőről valaki ígért képeket, de már nem emlékszem rá, hogy ki... Én biztos nem. Sajnos.

Előzmény: BahnScorper (21365)
BahnScorper Creative Commons License 2000.12.15 0 0 21365
Orbán inkább áramot vezessen... :-))))))))
Előzmény: Arthur Dent (21363)
FOMA Creative Commons License 2000.12.15 0 0 21364
A Topicgazdiról jut eszembe. Tett valaki közzé képet a szentendrei vonal felújításánál tevékenykedő Csörgőről? URL-t plíz, ha lehet.
Előzmény: Arthur Dent (21363)
Arthur Dent Creative Commons License 2000.12.15 0 0 21363
Ha a Híradóban bemutatott vezető hírre gondolsz, akkor láttam. De csak fél szemmel... Így aztán egészen eddig azon tűnődtem, hogy csak a szemem káprázott, vagy tényleg DB-s mozdonyt láttam Sopronban (mármint a Híradóban).
A GySEV eredményeit ismerve nem elképzelhetetlen ilyen mozdonyok beszerzése sem, ha lesz egy kis időm, - ahogy nincs - szimatolok majd egy keveset ez ügyben.

OFF.
De nekem feltűnt még valami...
Egy bizonyos ismert emberkét, valami Orbán Viktort láttam egy neki igencsak testhezálló feladatkörben... A mozdonyvezetés talán jobban menne neki, mint az országvezetés. (Ez persze személyes vélemény és nem feltétlenül tükrözi a topiclátogatók/lakók véleményét) BOCS MINDEN KEDVES mozdonyvezetőtől!!!
ON.

Dent

Előzmény: gmarc (21360)
gmarc Creative Commons License 2000.12.15 0 0 21362
Látom, Marslakó már megelőzött DB ügyben. :-)))
Előzmény: gmarc (21360)
v_peti Creative Commons License 2000.12.15 0 0 21361
Ha jól tudom, Senyén nem lesz kitérő.
Akkor valószínűleg dupla BZ fog járni. Legfeljebb kevesebb mellékkocsival.
Előzmény: gmarc (21360)
gmarc Creative Commons License 2000.12.15 0 0 21360
Ha jól tudom, Senyén nem lesz kitérő.
Egyébként terveztem lemenni, de sajnos nem fog menni. Majd talán a két ünnep közt...
***
Más: Látta (rajtam kívül) valaki a DB 185-001-5 -ös mozdonyát a GYSEV-en? Kirááály volt.
Lehet, hogy venni akar belőle a GySEV. Ma egy tehervonattal tesztelték(tesztelik) Fc-től Sopronig. Tegnap személyfordázott. Kép róla talán délután...
Üdv: GM
Előzmény: v_peti (21358)
v_peti Creative Commons License 2000.12.15 0 0 21359
ZEG-i megálló.
Az az igazság, hogy én sem tudom pontosan, hogy hol lenne a megálló. Szerintem egyről beszélünk, csak a pontos helyet nem ismerjük. Valamennyire ismerem ZEG-et.
OFF
Sajnos elkeverte az térképet az unokatestvérem, így nehezebben tudom behatárolni a pontos helyszínt.
ON
Kaszaházi megálló amúgy, tényleg jól jönne.
Előzmény: Carpy (21352)
v_peti Creative Commons License 2000.12.15 0 0 21358
Bajánsenye: Van ott kitérő, vagy csak Őriszentpéteren és Őrihódoson?
Gondolom majd megy egy különvonat Bp-ről. Azok vajon különmnetben mennek végig a vonalon? Nem hiszem, hogy mindenki felnyomulna a Bz-re. A helyi érdeklődők, és a vasútmániások biztosan megtöltik azt.
Ha a villamosítás átadására (Sm) jött 6 kocsis különvonat, akkor ide is legalább akkorának jönnie kell!
Ki az aki a topicból jön hétfőn Bajánsenyére?
Carpy Creative Commons License 2000.12.15 0 0 21357
Bocs, en zsufoltsagot tavolsagi jaraton alapvetoen iskolaidoben ertekelek. A nyari forgalom mas jellegu es bizonyos ertelemben kiszamithatatlanabb. A Veszprem-Gyor az egyetlen olyan tavolsagi autobuszvonal, aminek kulon nyari es teli menetrendje van. En a nyari szerint meg sosem utaztam rajta, nem tudom milyen forgalom jellemzi. A gyori furdojaratok kozlekedese is egy nagy kuszasag.
Bocsanat a vasutasoktol az offert.
Előzmény: v_peti (21355)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!