Hi!
Van valakinek egy rövid kis összehasonlító tablicskuja 185/Taurus viszonylatban? Elsosorban technikai adatok, de ár is lehet. Mondjuk más gépeké is jöhet, ami hasonló kategória, és mifelénk nem ismert. Köszi ha van!
Nagyon király ez a 185-os gép, sajnos én nem jutottam ki megnézni, mert annyi volt a meló, hogy nem tudtam lelépni. Pedig a személyfordás nap volt a biztos.
A 185-os SZVSZ sokkal szebb, mint a Taurus, ami (szerintem) nagyon ronda.
OFF
"A mozdonyvezetés talán jobban menne neki, mint az országvezetés."
Nekem meg az a személyes véleményem, hogy Horn Gyulának meg az áramvezetés ment volna a legjobban, nem az ország-, meg a mozdony
ON
"Csak pejoratív megjegyzés, hogy a magyar sínekre vétek érzékeny szerkezetet behozni."
Valószínű, hogy a sz@r mozdony (mármint rugózás szempontjából) a jó pályán jól fut. A jó gép meg a rossz pályán is. Tehát ha egy gép csak a jó pályán fut jól, akkor az nem jó gép. A Szilinek nem mentség az, hogy hazankban rosszak a pályák. A NoHAB is jobban fut, meg a többi Ganz gép is. Meg gondolom a bejövő Sissy, Gorilla, stb. is.
Az áramszedés kérdéshez annyit, hogy a GySEV-nél van egy barátom, aki mozdonyvezető. Amikor még "gyakorlórepüléseket" végzett a vonalon, előfordult vele, hogy állomási kereszt után tehervonattal indulva érzi, hogy nem akar menni a vonat... Tanácstalanul nézett az oktatóra, aki csendesen megjegyezte:
- Ne aggódj, csak a Gigant gyorsít mögöttünk... Ha már felgyorsult, majd utána mi is kapunk egy kis "gőzt"...
Ennyit a vonali terhelésről.
****
A pejoratív megjegyzéshez annyit, hogy amikor - ezt a korosabb asztaltársak megerősíthetik - az első, még eredeti V43-asok megjelentek a MÁV vonalain, elég sok volt a gond velük, gyakoriak voltak az meghibásodások. Aztán elgyüttek az AEG, a Siemens, stb. szakemberei, akiket elvittek néhány tesztútra. Tatabánya környékén már megjegyezték a szakik - látva a fővonal állapotát -, hogy ők nem tudták, hogy nekik "SZÁNTÓFÖLDRE" KELL MOZDONYT TERVEZNIÜK.
Ennyit erről...
185 gondolom aszinkronmotoros, tehát nyilván gyönyörű a cos fi-je, így "könnyű" egy kéthidas, követővezérléses, tirisztoros mozdony ellen. Az, hogy szép, meg szupermodern, szerintem még nem jelenti, hogy érzékeny. Még az is lehet, hogy sokkal jobban viseli a mechanikai strapát, mint a régebbi gépek.
Ja, és állítólag áramszedéssel kapcsolatos méréseket végeztek rajta, mert -ugyancsak állítólag- a Gigant, ha bejön a GySEV-re, érezhetően lehúzza az áramot. Azt mérték, hogy egy 1500 t-ás vonattal hogy viselkedik 185.
****
Csak pejoratív megjegyzés, hogy a magyar sínekre(itt elsősorban MÁV-ra gondolok) vétek lenne ilyen érzékeny szerkezetet behozni. Az első kicsit mélyebb "vaksüppedés" kinyírhatná.:)))
Én élőben láttam.. Előző este kaptam a drótot az ismerősöktől. Délelőtt már fotóm is volt róla, délután meg én fotóztam. Olyan csendes volt ez a gép, hogy a Gigant még "alapjáraton" is hangosabb volt, mint ez menet közben. Másfelől úgy meglódult a vonattal, hogy az állomás végén elérte a pályasebességet, és rá kellett fékeznie. A "küklopsz szeme" pedig az ablakok alatt van, úgy, mint a Nohabnál, így különösen rokonszenves gép.:-) Ja, és óriási kerekei vannak.
GM
Nézem-nézem ezeknek a legeslegújabb masináknak a vezetőasztalát, és persze lehet róluk jókat mondani, de bizony már sejthető a következő generáció.
Mert mi van most? Végsősoron ugyanaz, mint az új repülőkön, ill. részben a kamionokon. A műszerek legnagyobb részét rá lehet vinni képernyőre, esetleg többfunkciós képernyőre, be lehet építeni egy komplex diagnosztikai rendszert, amelynek esetleg van egy valamiféle konzolja is, amelyen keresztül mindenféle parancsok adhatók ki. A kezelőszervek esztétikusabbá tehetők.
Csakhogy a vezetőasztal mérete és áttekinthetősége ettől gyökeresen még nem változott. Mert minek pl. 3-4 monitor? Kötve hiszem, hogy szükséges megjeleníteni egyszerre minden műszert. Mindössze azokra van állandóan szükség, amelyek alapján a mozdony üzeme közvetlenül ellenőrizhető - sebességmérő, esetleg motorárammérő, fővezetéknyomásmérő, fékhengernyomásmérő. És lehet, hogy meredek lesz, de ha a kezelőszerveket tovább faragjuk, eljutunk oda, hogy még ezekre sincs szükség. Mert ha én kiadtam egy gyorsítási vagy fékezési parancsot, és azt a mozdony nem képes végrehajtani valami miatt, akkor szól (zenélés, női hang, akármi). És akkor lehetőségem van akár "kilóra-literre" is megtudni, hogy ez miért van.
Vagyis elegendő egyetlen monitor, amelyen, ha szükségesnek látom, megjeleníthetem a megfelelő műszer, műszercsoport adatait. Én még a "csoportosítást" is a vezérre bíznám, azaz összekattintgathatja, hogy mit akar együtt látni, aztán save configuration (a nem-beo majd egy újraírható CD-vel járkál, vagy egy Dallas chip-pel a gomblyukában). Ha ez egy érintőképernyős monitor, akkor pl. a segédgépek indítását-leállítását is bele lehet tenni (már amelyiknél még egyáltalán szükség van kézi indításra). Sőt, végsősoron a menetszabályzó/fékezőszelep feladatát ellátó kezelőszerveket is. Eljutunk oda, hogy a vezetőasztal egyetlen monitorból áll, semmi másból. Következő fokozat: ez a monitor hordozható, lapos valami, kézbe lehet venni, és a fülkében akár járkálni is lehet vele. (Sőt, el is lehet vinni - ekkor minden vezérnek van saját, testreszabva. Odamegy a géphez, enter password, ajtó kinyílik, és a mozdony rád köszön: Jó napot Kovács úr, hát hogy vagyunk, hogy vagyunk?)
Szerintem ezek egyáltalán nem "nehéz" dolgok. Igaz, ha az egész mozdonyvezetést ennyire "összezsugorítjuk", akkor bizony kicsit a vezérek lelkivilágába is belegyalogolunk - mert mennyivel felemelőbb egy ilyen "erőmű-vezénylőterem" előtt ülni, mint egész nap egy félig döntött 15"-os lapos monitort zsíros ujjakkal tapicskolni...
Megkerhetlek, hogy az uj oldalamon belinkelned az ujj Online irasok cimeit. Sajnos nekem eleg sok dolgom van igy mindig lemaradnek. Esetleg felvalalnad a folyamatos frissitését is?
En az Observer cimen szoktam keresni.
Közeledik a karácsony, a szeretet ünnepe. Remélem Ti is átérzitek ennek melegét....
Na, ennyit bevezetőnek, remélem kellően ellágyultatok :o) Mert akkor most elővezetem vágyamat. A segítségeteket szeretném kérni egy régi, a cocialista időkben igen sokat látott, (szerintem) alumínium alapú vasútállomási óramű beszerzéséhez. Az igazság az, hogy már sok helyen kerestem, de csak silány utánzatokkal találkoztam. Ezért úgy gondoltam, hogy Ti, nagyrabecsült vonatbuzulók, tudtok segíteni álmom megvalósításában. Mégsem mehetek ezért a Dévényi Tibi bácsihoz a 3 kívánságba :o)
Előre örök hálám üldözzön benneteket a remélhető segítségtekért
Ha a Híradóban bemutatott vezető hírre gondolsz, akkor láttam. De csak fél szemmel... Így aztán egészen eddig azon tűnődtem, hogy csak a szemem káprázott, vagy tényleg DB-s mozdonyt láttam Sopronban (mármint a Híradóban).
A GySEV eredményeit ismerve nem elképzelhetetlen ilyen mozdonyok beszerzése sem, ha lesz egy kis időm, - ahogy nincs - szimatolok majd egy keveset ez ügyben.
OFF.
De nekem feltűnt még valami...
Egy bizonyos ismert emberkét, valami Orbán Viktort láttam egy neki igencsak testhezálló feladatkörben... A mozdonyvezetés talán jobban menne neki, mint az országvezetés. (Ez persze személyes vélemény és nem feltétlenül tükrözi a topiclátogatók/lakók véleményét) BOCS MINDEN KEDVES mozdonyvezetőtől!!!
ON.
Ha jól tudom, Senyén nem lesz kitérő.
Egyébként terveztem lemenni, de sajnos nem fog menni. Majd talán a két ünnep közt...
***
Más: Látta (rajtam kívül) valaki a DB 185-001-5 -ös mozdonyát a GYSEV-en? Kirááály volt.
Lehet, hogy venni akar belőle a GySEV. Ma egy tehervonattal tesztelték(tesztelik) Fc-től Sopronig. Tegnap személyfordázott. Kép róla talán délután...
Üdv: GM
ZEG-i megálló.
Az az igazság, hogy én sem tudom pontosan, hogy hol lenne a megálló. Szerintem egyről beszélünk, csak a pontos helyet nem ismerjük. Valamennyire ismerem ZEG-et.
OFF
Sajnos elkeverte az térképet az unokatestvérem, így nehezebben tudom behatárolni a pontos helyszínt.
ON
Kaszaházi megálló amúgy, tényleg jól jönne.
Bajánsenye: Van ott kitérő, vagy csak Őriszentpéteren és Őrihódoson?
Gondolom majd megy egy különvonat Bp-ről. Azok vajon különmnetben mennek végig a vonalon? Nem hiszem, hogy mindenki felnyomulna a Bz-re. A helyi érdeklődők, és a vasútmániások biztosan megtöltik azt.
Ha a villamosítás átadására (Sm) jött 6 kocsis különvonat, akkor ide is legalább akkorának jönnie kell!
Ki az aki a topicból jön hétfőn Bajánsenyére?
Bocs, en zsufoltsagot tavolsagi jaraton alapvetoen iskolaidoben ertekelek. A nyari forgalom mas jellegu es bizonyos ertelemben kiszamithatatlanabb. A Veszprem-Gyor az egyetlen olyan tavolsagi autobuszvonal, aminek kulon nyari es teli menetrendje van. En a nyari szerint meg sosem utaztam rajta, nem tudom milyen forgalom jellemzi. A gyori furdojaratok kozlekedese is egy nagy kuszasag.
Bocsanat a vasutasoktol az offert.