Aki esetleg holnap megy: amikor az ötös kötelék az elején összeáll, és először áthúz balról, akkor engedik el az összes infracsapdájukat. Kb. ez volt a repülőnap összes infracsapdája.
Még erősen gondolkodom a holnapi repnapon. Megleltem a szombati repülőprogramot ITT Szinte csak a csehek repülnek, meg a sztrizsi. Még bizonytalan hogy elinduljak-e....
A macislum által említett tortúrából nem sokat érzékeltünk, a busz 9 óra kjörül már a reptéren parkolt. Egyedül a biztonsági ellenőrzésnél kellet negyed órát sorban állni.
A déli "ebédszünet" nem túl jó ötlet volt, mindenütt hatalmas tömeg sorakozott.
Rivoltóról valóban elég nagy a csend itt a fórumon, de az összefoglaló a Jetfly-on nagyon jó. A családdal mi is kint voltunk a hét végén a F..ó Travel-lel, és összességében egy színvonalas repülőnapot láttunk.
Bár lehetett negatív hangokat hallani, lehetne sorolni, hogy mi nem volt, de sokkal
több nem is fért volna bele a rendelkezésre álló időbe.
Részleteket most nem írok, ezt az említett oldalon megtették helyettem.
Jó volt látni a magyar MI-24-es helikopter körüli nyüzsgést is.
A szóló programok közül az olasz Typhoon, a holland F16-os és az osztrák Draken tetszettek a legjobban.
A kötelékek közül végre láthattam a Red Arrows-t, akik nagyon precízen végrehajtott mozgalmas programot repültek. A Frecce Tricolori- t már sokszor láttam Kecskeméten, ők is a megszokott színvonalú nagyon dinamikus programjukat repülték a lelkes közönség előtt.
Ezen kívül a Patrouille Suisse és spanyol Patrulla Aguilla produkcióját emelném ki.
A spanyok az egyik géppel a bemutató előtt sokat szenvedtek, túráztatták a hajtóművet, de aztán a gép sikeresen végigrepülte a programot.
Az ellenfény miatt valóban nagyon rossz Brno, de már csak a "cseszlovákos" hangulata miatt sem érdemes kihagyni. Viszont ha nem süt a nap, akkor a 300D-m még inkább alulexponálja a levegőben lévő gépekről készített képeket, ezért én jobban örülök a felhőtlen égboltnak. Igaz, a statikusnak meg éppen jót tesznek a felhők.
A zeltwegi elázáson a mai napig jót röhögünk ha szóba kerül. Csak az a probléma hogy a Consellation felgurulása után elindultunk haza, mert úgy gondoltuk hogy jó darabig nem lesz vége az esőnek. Ezért a tervezett program jelentős részéről lemaradtam. Hradecen meg álltam és fáztam már egy egész napon át esőben, mivel nem tudtam sehova sem leülni és nem gondoltam volna hogy szeptember elején olyan hűvös lesz. Még szerencse hogy volt nálam egy flaska konyak, ami megmentette az életemet a fagyhaláltól.
Sajnos a vasárnap nem jó. Azért köszi! Egyébként is én inkább a kisebb repülőnapokat szeretem. Ott olyan helyekre is lehet állni, ahol egy nemzetközi nagy rep.napon az álmában sem állhat az ember. :-) Persze megvan azoknak is a maga szépsége, de én inkább kisebb rep.tereken rendezetteket szeretem. Nekem elég a 2 évente rendezett kecskeméti a nagyok közül. Pl. Zalakaroson, Őcsényen olyan helyekre állhattunk, hogy a Veres kb. 2-3 méterre a fejünk felett húzott el... :-)) (És persze a kordonon belül voltunk.)
Miert kell ragaszkodni Magyarorszaghoz? Vasarnap ki kell menni Brnoba :-). Esetleg van 1 helyem, de ezt csak holnap tudom megirni, mert elvileg tele vagyunk. Ha 4 -en mentek, akkor a benzinkoltseg sem veszes, ugy szamoltam hogy 5k -bol kijon. A belepo 1.5k, tehat 7k -bol minosegi repulonapot lathatsz. Erdemes tobben osszeallni, mert itthon 2 evente van valami, kulfoldon meg legalabb evente 2. Jovore SIAD es talan Brno elso korben. Sajnos Rivoltorol lemaradtam, mert szetment a vizpumpan, a Forgonal meg azt mondtak: vagy lesz hely, vagy nem. Kozben leultem pokerezni, es "kicsit" jott a lap. Nem volt szivem felallni a bizonytalanert. Hetvegen kerestem inkabb tobb mint 100k -t :-), hogy birjak menni repulonapokra.
Szoktam nézegetni a V.Z., meg B.P. honlapját. Most is néztem, de idén Ők már nem nagyon fognak rep.napozni*. Valami kis helyi repnapokra gondoltam, hogy olyanokról nem tudtok -e?
Ma jöttem haza az olaszoktól és meglepődve látom, hogy Rivoltóról milyen nagy csend van. Nem hiszem el, hogy nem volt senki sem. Na mindegy, azért írok egy pár sort.
A nagy érdeklődésre és az ezzel járó teltházas szállásokra való tekintettel kénytelenek voltunk :-) Lignanóban foglalni szállást. Sajnos a csupán harminc kilométeres távolsághoz képest a reggel hét órai indulás túlságosan későinek bizonyult és a fél tízkor kezdődő program első részeit a kerítésen kívülről néztünk végig. A Muscletto melletti parkolóból (5 EUR) még viszonylag gyorsan bevitt a busz (további 2 EUR/fő) Rivoltóig, de onnan még egy órát kellett gyalogolni javarészt földúton. Porszüret az volt rendesen. Visszafelé még súlyosabb volt a helyzet. Háromnegyed hatkor kezdtünk elindulni kifelé a reptérről. Egy óra alatt sikerült is, aztán nyolcra már a parkolóban voltunk. Onnan bő másfél óra alatt elértünk az autópályáig, ami húsz kilométernél kisebb távolságban volt. Balszerencsénkre mi nem is akartunk felmenni az autópályára, de minket is arra vitt az utunk. Még jó, hogy a gyerekeket Lignanoban hagytuk, meg hogy a feleségem terhes barátnője itthonmaradt. Sokat köpködtek itt a fórumon a magyar szervezésre a kecskeméti programot követően. Szerintem azoknak egyszer el kellene jönniük ide is. Az olaszok nem voltak a helyzet magaslatán.
Nem úgy mint a Frecce Tricolori. Szerintem sokkal jobb volt a műsorunk, mint Kecskeméten. A Red Arrows meg gyengébbet repült, mint Zeltwegen. A Holland F-16 is nagyon ütős volt. Tetszett a Breitling Jet Team és a Jordanian Falcons is. A Spartan "műrepült", láttam végre Eurofightert, meg hosszú idő úta újra láttam repülő Tornadot és talán utoljára Drakent. Jól nézett ki az Atlantic és impozáns volt a Lutwaffe A-310 is. A déli szünetben néztem meg a statikus sort, ahol iszonyatosan nagy tumultus volt. Sajnos késő délutánra nagyon befelhősödött, ami a fotózás szempontjából kellemetlenül érintett, de szerencsére eső nem lett belőle.
Ja, és érdekes módon a rendezők itt is elegendőnek tartották a derékmagasságig érő kordont.
Mintha valahol azt olvastam volna, hogy ötszázezer embert vártak ide. A kecskeméti hetvenezres számhoz viszonyítva biztosan nem voltak annyian. Vagy Kecsón sokkal többen jelentek meg :-)
Á, igen, köszi! Ezt még anno az Éghódítók (Reaching for the skies) c. dokumentumfilm-sorozatban láttam, csak most eszembe jutott, hogy de megnézném... :-)
Kicsit OFF, de talán tudtok segíteni: a 747-es berepülésén készült egy elég híres kép, amin a gép egyik szárnya látható a hajtóművekkel, háthelyzetben egy tó fölött. Szóval ezt a képet keresem. Ha valaki tudna segíteni, megköszönném.
Szia Kele! Korábban írtad, hogy a strizsi honlapján csak a vasárnap szerepel( ez így is van). A cseh honlap szerint viszont repül szombaton is. Most melyiknek higgyek. Én a szombati napra szeretnék menni, de főleg az oroszok miatt. Nem szeretnék hoppon maradni. CSÁ.
A Brno-i repnap résztvevői. Még változhat.. Ami érdekes: nincs egyetlen Cseh gép sem írva repülésre, pedig biztos, hogy rpeül legalább az L-159A és B szvsz Gripen áthuzás, és Mi-24 és Sokol is biztos.. Nincs magyar résztvevő, pedig eddig 1-2 kopterünk legalább ott volt (Mi-17/24) és ők küldtek a mi repnapunkra is gépet..
üdv.Kele
# Austria 2x F/ Pilatus PC-6 Turbo Porter # Belgium 1x F Agusta A.109 Hirundo ..x S Dassault/Dornier Alpha Jet E 1x F Fouga CM.170 Magister ..x S Lockheed-Martin F-16 Fighting Falcon # Canada ..x Boeing CF-188 Hornet # Czech Republic ..x S Aero Vodochody L-159 Albatros ..x S Aero Vodochody L-39 Albatros ..x S Antonov An-26 Curl ..x S Let L-410 Turbolet ..x S Mil Mi-17 Hip ..x S Mil Mi-24 Hind ..x S PZL W-3 Sokol ..x S SAAB JAS-39C/D Gripen ..x S Tupolev Tu-154 # France 1x F Dassault/Dornier Alpha Jet E 1x F Dassault Mirage 2000C # Germany ..x S Bell UH-1D Iroquois ..x S PANAVIA Tornado IDS # Greece 1x S Lockheed-Martin F-16 Fighting Falcon # Italy 1x F Alenia C-27J Spartan # Portugal ..x Dassault/Dornier Alpha Jet A # Romania 1x S Aérospatiale IAR.330 Puma 1x S Lockheed C-130 Hercules # Russia 1x SP Ilyushin Il-76 5x F Swifts (MiG 29) # Serbia and Montenegro 1x F Soko G-4 Super Galeb 1x F Soko J-22 Orao # Slovakia 1x Antonov An-24 Curl ..x Mikoyan MiG 29 Fulcrum ..x Mil Mi-24 Hind # Slovenia 1x Bell 412 # Sweden 1x F SAAB JAS-39A Gripen # United Kingdom 1x F Panavia Tornado F.3 2x SEPECAT Jaguar GR.3 # United States of America 1x S Boeing E-3B Sentry ..x S Fairchild A-10A Thunderbolt ..x S Lockheed-Martin F-16 Fighting Falcon