JAnuár elsején (...) a Keleti pályaudvarról mentesítő IC Szombathelyre 19.25 órakor (csak Székesfehérvár és Veszprém állomáson áll meg!), valamint a Nyugati pályaudvarról Szegedre 19.30 órakor indul mentesítő járat.
Ez a Szombathelyi-IC így érdekes lesz a 20-ason.
A szegedi pedig hogy fog közlekedni? S7508-ként és a KöKitől mögötte a S17508? Mert utóbbit nem láttam sehol sem, hogy törölték volna jan. 1-re, de jan. 2-re pedig meghirdették (Szfvár-Szeged). És 2-án fog közlekedi a Nyugati-Szeged 5708-as? Aztán KöKin összerakják őket és +10-zel indul majd helyből?
Szerintem ma nem sok ember van, aki pontosan tudja, hogy mikor mi és hol fog közlekedni az ünnepek környékén.
Amikor az Északiban voltam azt mondták,hogy
időnként vissza kell vinni a Papagájokat
ellenőrzésre,mert ott jobban értenek hozzájuk.
Ekkor éppen a 2376-os volt ilyen ellenőrzésen.
De ez csak pár napig tart.
Én meg Július óta biztosan nem láttam.
Remélem jó helyen van.
Amúgy lehet,hogy ez a gép csinálja a
Szolnok-Hatvan személyvonatot.
Norvégiából Jugoszláviába tart 4 NOHAB (Di3-619, 641, 642, a negyediket nem tudom). Kb. holnap rakják kompra őket, de a továbbítási útvonalát sajnos nem ismerem.
MINDENKINEK KELLEMES KARÁCSONYT!
Én viszont meg épp azt hallottam, hogy a 185-öst a GySEV-nek a Taurusnál drágábban ajánlották. Akkor az nem igaz?
Ez a pótlékolás röhely. Pl. ami a 2-esen van. Miért nem lehetett erre az egy hónapra meghagyni ugyanazt a menetrendet?
Egyébként én Fehérvárott kaptam a pótlék módosításából 20-án 23.45 körül. Az hagyján, hogy volt pótpótlék, de még információs szolgálat is! Csak kérdés, minek? Annak az egy embernek (én)?
Rosszul tudjatok (Bocs, ha mar mas is irta):
nohabek a 010-est szeretnek, az alapitvanyt mi hoztuk letre, nem a tapolcaiak. Ez egyebkent vilagosan kiolvashato az alapito okiratbol, ami az alapítvány honlapján is szerepel.
019-nekis van szerelmese, meg persze 006 is, amelyik a kedvence volt valakinek Tapolcan, de o mar semmi mast nem tudott tenni az erdekeben, viszont idaig eletben tartotta (az mas kerdes, hany masik gepnek az aran).
Füsti jelentés: ott vannak bent szép sorban a Nohabok! 019,006,010,egy régi személykocsi,001,020. oldalt a ruhatár felöl lehet bemenni, mivel a hideg miatt zárva vannak a fűtőház kapui. a 020 orrán még ott a felírat, hogy az utolsó M61-es menetrendszerinti vonat...
a 010 gyári táblái leszedve, a helyén jó rozsdás folt látszik...
Akkor megtartják őket a Füstiben ?
Nem fogják szétvágni őket ?
12:33 Keleti 6 pénztár, hosszú tömött sor a büféig. Az utolsó első(!) osztályú jegyet kapom meg (az utánam levőnek már nem volt) az IC505-re.
12:40 Keleti 4. vágány: az ismerősömmel (aki úgy döntött +1000 Ft-ért felszáll a vonatra) meglátjuk az IC szerelvényét A+WRR+4(azaz négy)Bp, tehát a normál szerelvény!
karácsony ide, karácsony oda, menjen a fenébe, aki erre a vonatra nem rakott erősítést!!!!
1/2 1-kor, amikor már minden helyjegy elfogyott, még akkor is fel lehetett volna egy plusz kocsit akasztani a vonatra!
Bár az is igaz, hogy így (legalábbis rövid távon) hasznot hajtottak a cégnek, mert egy 2. osztályú kocsi csak 88*340=29920 forint bevétele lett volna a cégnek és majd 400 km futott volna az a kocsi, így viszont elkelt az összes 1. osztályú hely (+50% jegybevétel) és kb. 20 ember fizette ki állóhelyként az 1000 forintos plusz díjat.
A jegyvizsgálókat sajnálom csak akikre 30-40 ember anyázott, így karácsony előtt...
Apropó, jegyvizsgáló! Láttam az (leg)újabb férfi sapkát, ami a tányér, majd Bocskai(?)-sapkát váltotta fel. Hát, mit mondjak, ha választani kellene, még mindig az eredetit venném fel.
Füsti jelentés: ott vannak bent szép sorban a Nohabok! 019,006,010,egy régi személykocsi,001,020. oldalt a ruhatár felöl lehet bemenni, mivel a hideg miatt zárva vannak a fűtőház kapui. a 020 orrán még ott a felírat, hogy az utolsó M61-es menetrendszerinti vonat...
a 010 gyári táblái leszedve, a helyén jó rozsdás folt látszik...
nagyon király látvány lenne, ha szépen lemosnák mindet és kitolnák őket egymás mellé szép sorban...
a 002-t is megtaláltam, oldalt a Szerelőcsarnoknak jelzett épületben áll, ex-postakocsik vannak mellette, azok takarják, de kb a 8. ablakon belesve egy postakocsi és egy teherkocsi között meg lehet pillantani a belső vágányon álló M61 002 oldalát...
A mentesítő vonatokkal egy nagy problémám van.
Pl. egy Bp-Miskolc mentesítőnek, miért kell ugyanott megállnia, mint az "alapvonatnak"?
Én Miskolcig csak Füzesabonyban állítanám meg először (lehet, hogy utoljára is...), így ezzel a vonattal elmennének azok, akik csak hosszabb távra mennek (=hamarabb odaérnek, nincs annyi lassítás, gyorsítás, tehát még megtakarítás is).
Visszafelé ugyanígy, azt kellene megnézni, hogy mely állomosokról lehet "összegyűjteni" egy vonatnyi embert, így az alapvonatra (mi a helyes kifejezés erre??) pl. Vámosgyörkön is fel lehetne férni, mert jelenleg megjön a mentesítő, ami szintén meg van rakva emberrel, így inkább erre próálnak meg felnyomakodni az utasok, mert ki tudja mi van a következővel.
>>>ÉS az alábbi 2001.január 14-től érvényes változások:
Ezzel csak az a legnagyobb probléma, hogy a nagy részük nem január 14-én lép életbe, hanem MÁR MA IS így közlekednek a vonatok, a menetrendi értesítőkben gyűjtik össze az előző időszak táviratainak gyűjteményét (kkalmi volt olyan szíves és begépelte az elműlt időszak termését, ebből is lehet látni, hogy valóban nem január 14-től lép életbe.)
Ugyanez a helyzet a pótlékoknál. Vannak nagy módosítások, amik dec. 17-én léptek életbe, de a pótlék tartalmazza az addigi három értesítő és táviratok módosításait (nyilván a többször mdosítottaknál már csak a végleges és a még aktuálisakat, pl.balatoni nyári menetrendi hibákat már nem.)
Tehát aki pl. dec. 14-én hozzájut egy ilyen pótlékhoz és látja, hogy egy X vonatot lemondanak benne, az még -- úgy érzem -- jogosan feltételezi, hogy dec 16-án az még járni fog.
Ezt -- a jelenlegi rendszeren belül -- úgy lehetne kiküszöbölni, hogy az értestőknek, pótlékoknak nem egy egységes életbelépése lenn, hanem minden módosításnál, a táblazatban lenne egy újabb oszlop, ahol a VALÓS életbelépés dátumát közölnék. Ennek nem hiszem, hogy nagyobb akadálya lenne, hiszen a 2-es pótlékban is van eltérő életbeléptetési rész.
* * * * * * * * * * * * * * * * * *
Minden kepves topiclakónak kellemes ünnepeket kívánok, remélem az ünnep meglágyítja azok szívét is, akik ideiglenesen elhagyták a törzsasztal társaságát és újra visszatérnek.
Azoknak, akik pedig januárig nem lesznek menetrendi értesítőkben, pótlékokban szegény, de vonatozásokban (kéregjegyekben, NoHAB-okban, fotótémákban stb.) gazdag boldog új esztendőt kívánok!
ÉS GONDOLJATOK AZOKRA A VASUTASOKRA, AKIK PL. SZENTESTE VAGY SZILVESZTER ÉJJEL IS SZOLGÁLATBAN VANNAK, MERT A VASÚT NEM ÁLLHAT MEG!!!