Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 2001.05.26 0 0 31043
lesz ebből még gép?
Előzmény: mdbz (31031)
mdbz Creative Commons License 2001.05.26 0 0 31042
Én csináltam, és nem a balesetet fotosztam (mert nem voltam ott), hanem a következményét. Ha megnézted a képet látható hogy a csabai fűtőház fordítóján készült (hogy jó oldalról süssön a nap)Erről a szabályról én sem tudok, de ha tudnék sem nagyon tartana vissza. ( Ha viszza olvasol kicsit, találhatsz jó pár ilyen témájú képet és nem csak tőlem)

mdbz

Előzmény: Lendvai Richárd (31034)
rm40 Creative Commons License 2001.05.26 0 1 31041
Hogy a konkrét kérdést vizsgáljuk, az akkori helyzetet kell figyelembe venni.
1972-ben a teherforgalom 30%-át, a személyforgalom 60%-át még gőzmozdonyok továbbították.
A tehervonatok dízelesítését az M62-esek tömeges szolgáltba állításával meg lehetett oldani, ezzel az 520 és a 411 sorozatú gőzmozdonyokat tömegesen lehetett leállítani. A személyvonatoknál viszont döntően a 424-eseket használtak.
Dízelfronton komoly gondok voltak, hiszen a kevés M61-en kívül csak az M40-esek voltak fűtőberendezéssel ellátva (leszámítva az előszéria állapotban megrekedt M46-ost). Az M40-esek viszont sajnos mellékvonali teljesítményű, de fővonali tömegű mozdonyok. Akkoriban, ha jól tudom elég sok vonal volt 16,5 tonna max. tengelyterhelésű (pár évvel korábban még a 16 tonnás 411-esek is nehéznek számítottak sok helyen). Megfelelő mozdony híján az M40-esek vitték a 10-12 kocsis vonatokat. Következmény: túlerőltetés (ismerős...?), az egy szolg. képtelenségre jutott kb 42000 mozdonykm. (1969.) Később, könnyebb szolgálatra kerülve ez a szám 102000 km-re növekedett...
A 20 db vonatfűtőkocsi eléggé kényszermegoldás volt, és főleg roppant gazdaságtalan. 1970-ben kerül pályára az utolsó gőzfűtéses vontatójármű.
A legnehezebb gyorsvonatokhoz készül az akkor sokat ígérő M63-as.
Viszont a könnyebb pályákra nincs még mindig mozdony, a 424-esek kiváltása sürgetővé válik. A proto M41,2000-esek 1200 LE-s teljesítményűek, ezt a sorozatnál 1650 LE-re növelik..
És itten van az eb elhantolva.

Mivel muszáj volt a 16,5 tonnát betartani, ez reálisan nézve kizárta a villamos hajtást, ugyanakkor az indító vonóerőt is behatárolta.
Korábban nagy gondok voltak a villamosfűtés rendszerének megválasztásával, először a DB-nél a több módszert tanulmányozva, néhányat meg is valósítottak (lásd 217-219-218 sorozatok). Végül is a fómotoros fűtés mellett maradtak (218), annak ellenére, hogy hátránya a hogy vagy a motor, vagy a hajtómű részteljesítménnyel kell, hogy üzemeljen. (Ez utóbbi feltétlenül kerülendő). Vagy spec hajtómű kell hozzá, mint pl. DR 119 első változata (egy a plusz motorteljesítményt felvevő nyomatékváltó). További probléma a frekvenciahatárok kérdése, amely miatt drága átalakítók szükségesek.
Ezt a MÁV a csúszófrekevenciás rendszerrel kikerülte, és maradt a plusz motorteljesítmény.
Viszont mivel arra csak vill.fűtés esetén volt szükség, tehát télen, tehát hidegben, ezért az M41 hűtőjét úgy méretezték, hogy a dízelmotor nyáron csak 1650 LE-t adjon le. (IC ekkor még sehol...)
A hajtóműbe bemegy 1425 LE névlegesen.
Sajnálatos, hogy a tehervonati felhasználás csak másodrendű szempont volt, valószínűleg emiatt lett kissé alulméretezve a hajtóműolajhűtő. Ez valóban hátrány, komolyabb tehervonatoknál.
Ennek ellenére a gyártott mennyiség bizonyára nem véletlen. Felgyorsulhatott a személyszállítás dízelesítése.
Konstrukciós szempontból a teljesítmény növelésének nem lett volna akadálya, ez jól látható a tunéziai nagy-csörgőkön.

Előzmény: rm40 (31026)
mocama Creative Commons License 2001.05.26 0 0 31040
Némely mellékvonal megszüntetése nem csak regionális válságot okozna, de a MÁV "hírnevének sem tenne v.mi jót. Azt hiszem a KÉV-nek lenne létjogosultsága.
FOMA Creative Commons License 2001.05.25 0 0 31039
"(mint tudjuk vasúti balesetet nem szabad fotózni."

Ezt meg melyik jogszabályban olvastad?

Előzmény: Lendvai Richárd (31034)
grey submarine Creative Commons License 2001.05.25 0 0 31038
Bocs, késôi válaszért, volt egy pötty technikai problémám. Én csak fotózni voltam kinn, de találkoztam hasonszôrű beállítottságú kollégával is. (De bonyolult lett, szóval voltak még érdeklôdôk.) Néhányan érdekes szemekkel figyeltek, ugyanis négy órán keresztül látszólag parkoltam a pótlóbusz megállójában. Volt egy fiatal rendôr egy Simsommal, aki menetrendszerűen fél óránként elment mellettem, nagyra nyílt szemekkel nézelôdött, nem tudott hová rakni. :))
gs.
Előzmény: Lendvai Richárd (30999)
Lendvai Richárd Creative Commons License 2001.05.25 0 0 31037
V43-1342E:\Ricsi\Német\New Folder\1\szolik\d12\elterel3.jpg
Előzmény: Törölt nick (31036)
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.25 0 0 31036
Úgy van, nyertél.

Figyelem Emberek!

A topikos találkozó dátuma: 2001. június 4., hétfő!!!

Előzmény: piret (30987)
kkalmi Creative Commons License 2001.05.25 0 0 31035
Zol ! (30130)

"Sziasztok! Volna egy kérdésem: Ha a MÁV-nál az egyik vonatról át akarok szállni egy másikra, és a két vonatnak sok közös "megállója" is van, akkor van-e szabály arra, hogy melyik helyen kell átszállnom, vagy pedig úri kedvem szerint tetszöleges helyen? "

névtelen ! (30131)

"csak akkor kell útmegszakítást kérned, ha x órán túl utazol tovább."

Útmegszakítást mindenképp igazoltatni kell, ha az utazást megszakítod. Erre nincs meghatározva "x" óra.
Ha azért szállsz át másik vonatra, mert azzal az uticélodat hamarabb eléred, akkor viszont nem kell igazoltatni, mert ez nem minősül útmegszakításnak.
Azt te döntheted el, hogy hol akarsz a gyorsabb vonatra átszállni.

Lendvai Richárd Creative Commons License 2001.05.25 0 0 31034
Szia mdbz! Szeretném tudni honnan van az a kép a 1136-osról? Te csináltad? (mint tudjuk vasúti balesetet nem szabad fotózni. a múltkor mikor ki siklott egy teher kocsi Fc-ba ez a szabály engem se érdekelt)
Előzmény: mdbz (31031)
mdbz Creative Commons License 2001.05.25 0 0 31033
Hét vége van, mindenki igyekszik az "ól"-ba.

mdbz

Előzmény: FOMA (31032)
FOMA Creative Commons License 2001.05.25 0 0 31032
mdbz!

Mi volt az előbb az ablakom alatt ez a Dacia+Dacia+Szergej kollekció?

mdbz Creative Commons License 2001.05.25 0 0 31031
"Mennyire törött össze ?"

Ennyire:


mdbz

Előzmény: V43 2376 (31019)
rm40 Creative Commons License 2001.05.25 0 0 31030
Amire még tervezték (és gyártották), forrás továbbra is a "kék könyv":

"A mozdony vezérlése lehetővé teszi két mozdony csatolt üzemét. A CS jelű 30 pólusú vezérlési csatlás összeerősítése után a vezérlőmozdonyon végzett műveletek önműködően a csatolt mozdonyon is - azonos időben létrejönnek. [...]
A csatolt üzemben lehetséges vezérlési megoldások:
- mindkét mozdony segédüzemi generátorát a vezérlőmozdonyról lehet felgerjeszteni,
- mindkét mozdony dízelmotorja a vezérlőmozdonyról leállítható,
- a vezérlőmozdonyról átvitt további fontosabb vezérlési műveletek:
-- dízelmotor fordulatszám-szabályozás
-- hajtómű töltés, ürítés,
-- irányváltás,
-- hibajelzés."

Előzmény: rm40 (31026)
Lendvai Richárd Creative Commons License 2001.05.25 0 0 31029
Sziasztok! Jövő héten megy a északiba a V43-1342 gumirugót kap. Így is Mo. legjobb szilije hát még gumirugósan. Mostanában már egy kicsit zajos volt.
rm40 Creative Commons License 2001.05.25 0 0 31028
Masreszrol addig jo a palyanak, amig nem megy rajta RO-LA.

Ez sajnos így van. Cserélgetni is kell rendesen a síneket pl. Sopron-Ebenfurt között...

Előzmény: GEORGIE (31025)
V43 2376 Creative Commons License 2001.05.25 0 0 31027
Kimaradt a legfontosabb:

Az Északi-Járműjavítónál a "Dízelcsarnok" bejáratánál állt egy nagyon fényes sima V43-as.

A számát nem láttam.

Én úgy tudom,hogy mostanában a V43 1120-nak kellene készen lennie (V6E).

Nyugodtan javísatok ki,hogyha rosszul tudom.

Előzmény: V43 2376 (31023)
rm40 Creative Commons License 2001.05.25 0 0 31026
Érdekes lenne előkeresni a csörgő feltétfüzetét -ha volt neki ilyen (mármint előre).

Első közelítésben talán a típus "kék könyvéből":

"Vontatási feladat
Az M41 sorozatú mozdonyt vontatási jellemzői és a fűtőberendezése alkalmassá teszi az elővárosi firgalomban közlkekedő személyvonatok, valamint a közepes terhelésű személyvonatok és gyorsvonatok továbbítására.
A mozdonyt teljesíménye és tengelyterhelése alkalmassá teszi olyan vonalakon való vonattovábításra is, ahol egyb fővonali mozdonyok (pl.: M40, M62) tengelyterhelésük miatt nem közlekedhetnek. Ezeken a vonalakon a mozdonyok közepes terhelésű tehervonatok továbbítására is felhasználhatók."

Előzmény: M61010 (31014)
GEORGIE Creative Commons License 2001.05.25 0 0 31025
Kaposztaszagu delutant!

Egy megkesett reakcio:
"Matiz válasz erre | adatok | e-mail 2001.05.20 22:34 (30751)

Teny es valo, nagyon sok teher megy azon a vonalon, de a 120a-n talan meg tobb minden romania fele (es vissza). Erdekes, erre nem jar RoLa vonat; nincs ra igeny? "

A ROLA egy kenyszer eredmenye. Az allam bacsi ugy is tamogatja a vasutjat, hogy hetvegere korlatozza a 7,5t -nal nagyobb tehergepjarmuvek forgalmat, es orszagonkent egy meghatarozott mennyisegu utvonal engedelyt ad. A ROLA-t kamionosok azert valasztjak, mert
a, nincs utvonalengedelyuk
b, pont hetvegen akarnak atkelni egy orszagon.

Azonban azt elfelejtik a nagyokosok, hogy hiaba van a 136/1998 (VIII.15.) kormanyrendelet, amely a magyar-roman viszonylatban kedvezmenyeket biztosit a kombinalt fuvarozasnak, hogy a RO-LA-n utazni 23%-kal tobbe kerul, mint ugyanabban a viszonylatban kamionnal menni, valamint a menetido is hosszabb. A kamionosok sem pihenhetnek napokig a fekvohelyes kocsiban, amig a vonat celba er.
A ROLA-n 6-800 km-ert tesznek meg maximum a kamionosok.
A RO-lat hasznalo kamionosok 3 rola menetert 1 ingyen utvonalengedelyt szoktak kapni (motivacio).

Az Arad-Wels Ro-lanak igencsak huzos volt a menetideje, meg masreszrol a kulfoldi kamionosok tobbsege osztrak utvonal engedellyel nem rendelkezik. Magyar van dogivel, a nehai Hungarocamion jovoltabol. Azonban az ido mulasaval a Hungarocamion kiszorult a kozel-keleti, gorog piacokrol, de az utvonalengedelyeket meg mindig valtozatlan mennyisegben osztogatja a ket allam (mert allamkozi szerzodes kereteben kolcsonossegi alapon adjak), csak a magyarok nem tudjak kihasznalni a sok gorog, meg torok, roman utvonalengedelyt. A 90-es evek elejen ugyanprobalkoztak azzal, hogy csokkentsek az utvonalengedelyeket, de a tiltakozasul a gorog kamionosok lezartak a gorog hataratkelohelyeket.

Masreszrol addig jo a palyanak, amig nem megy rajta RO-LA. A 140-es gyors leromlasaban nagy szerepet jatszik a napi 4-5 par Ro-la szereleveny.

Erdemes megnezni egy Rola-t menet kozben: a kocsi pocsek rugozasanak koszonhetoen a palya altal keltett mozgasok atatodnak a kamionok legrugoinak, igy a kamionok szabalyosan ugralnak a Ro-La kocsikon!

Kivancsi leszek, hogy a 20-on mit fog majd muvelni!

En szivem szerint a Ro-la-nak nyujtott allami tamogatast a Roadrailert hasznaloknak adnam! (Csak tavol vagyok attol, hogy ezt megvalositsam:-((

Előzmény: Törölt nick (30776)
kvte Creative Commons License 2001.05.25 0 0 31024
Fradi-Soroksár - képek a felszedett vonalról itt:

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

kvte

V43 2376 Creative Commons License 2001.05.25 0 0 31023
Ma Pesten jártam:

A 3315-el indultam,A V43 2291-es húzott.

Rákoson:

M43 1063 Emelve
V43 1038 Gépmenetben

Bp.Józsefváros-Keleti elágazásnál állt az M44 130-as.

Bp.Keleti.pu:

V43 2360,2256,2376,1362,1118,1368

Hazafelé a Józsefváros-ból indultam,A V43 1265-ös húzott.

Előtte az alábbi mozdonyokat láttam:

V43 1261,1265,1249,1341

K.Felső:V43 1205,1040,1304,1114,

A V43 1040-es,és a 1304-es tehervonattal volt.

A V43 1114-es gyorsvonattal volt.

Vaskalap kartárs Creative Commons License 2001.05.25 0 0 31022
Ezért kemény az a dió.
Előzmény: Váci (31020)
V43 2376 Creative Commons License 2001.05.25 0 0 31021
Bocsánat,az első hozzászólás után Duplázás-t írt ki a gép.Megírtam mégegyszer,de végül az elsőt is elküldte.
Váci Creative Commons License 2001.05.25 0 0 31020
"Csak fogyasztói árkiegészítésből megélni, már kicsit keményebb dió, de az sem biztos, hogy lehetetlen"

Hát, nem tudom. Ahhoz fogyasztók is kellenek. És ezek számának a jelentős (hangsúlyozom, jelentős)növekedése az, amiben én nem hiszek.
VT

Előzmény: Vaskalap kartárs (31017)
V43 2376 Creative Commons License 2001.05.25 0 0 31019
Sajnálom szegény 1136-ost mentem vele párszor nem volt rossz gép.

Azért rá fért volna egy kis külső felújítás !

Mennyire törött össze ?

Előzmény: Lendvai Richárd (30985)
V43 2376 Creative Commons License 2001.05.25 0 0 31018
"Sajnálom szegény 1136-ost mentem vele párszor nem volt rossz gép."

Azért rá fért volna egy külső felújítás !

Mennyire törött össze ?

Előzmény: Lendvai Richárd (30985)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2001.05.25 0 0 31017
Az a kérdés, hogy a mellékvonalak leválasztásával az állam a támogatást megszüntetni, vagy csak csökkenteni akarja.

Van egy jó hírem: marslakó minisztériumi forrásból úgy tudja (ősszel még ez volt az álláspont), hogy a mellékvonalakat már akkor is odaadnák valakinek ha kevesebb támogatást kérne, mint a MÁV. Ezt pedig csont nélkül tudnánk garantálni. A mellékvonalak támogatásának (itt én a termelői árkiegészítésre és egyéb ilyen-olyan címen osztogatott pénzekre gondolok) megszüntetése szerintem csak a pénzforrás átnevezését jelentené, mert valamilyen támogatásra minden közlekedési vállalatnak szüksége van. Ezt a későbbiekben hívhatjuk "Regionális közlekedési hozzájárulásnak" vagy bármi másnak. Csak fogyasztói árkiegészítésből megélni, már kicsit keményebb dió, de az sem biztos, hogy lehetetlen.

Előzmény: Váci (31016)
Váci Creative Commons License 2001.05.25 0 0 31016
"...Ha az x milliárddal csökkentett állami hozzájárulásnak csak a felét adnák a magánkézbe került mellékvonalaknak..."

Erről van szó, Vaskalap!!! Emlékszel, hogy pont erről beszélgettünk?

Az a kérdés, hogy a mellékvonalak leválasztásával az állam a támogatást megszüntetni, vagy csak csökkenteni akarja. Első esetben - szerintem - esélytelen a VKV Rt., második esetben viszont egy jó dolog lehet. Tudod, nekem az a véleményem, hogy a mellékvonalak jelenlegi helyzetén lényegesen nem tud változtatni egy magáncég sem, a piaci bevételt számottevően nem lehet növelni. Viszont a pénzzel sokkal hatékonyabban tud gazdálkodni egy magáncég, természetesen nem a jegyárbevétellel, hanem azzal a támogatással, amit azok adnak, akik a vasutat járatni szeretnék.
Hogy kik ezek? Őket kell megkeresni. Azt is leirtam már párszor, hogy a mellékvonalaknak - képletesen szólva - nem a Közlekedési Minisztériumhoz kellene tartoznia, hanem a Kulturális-, Környezetvédelmi-, Szociális-, Belügy- (önkormányzatok), stb. minisztériumhoz. Ha ők úgy itélik meg, hogy kell a vasút, adják össze a pénzt, kevesebbet, mint amennyit a MÁV-nak kellene adni. Ha pedig nem kell a vasút, mert ki merik mondani, hogy a "vidék elsorvasztás, meg környezetvédelem, stb." csak az újságcikkekben létező problémák (szerintem is), akkor viszont nincs miről beszélni, nincs miért küzdeni.
Még mielőtt bárki megszólna: természetesen ezt a támogatás dolgot igen leegyszerűsitve irtam le, én is tudom, hogy a jelenlegi támogatási rendszer miből áll, hogyan épül fel. De például ez is változhatna a magánvasutak esetén.
VT

Előzmény: Vaskalap kartárs (31011)
nohab Creative Commons License 2001.05.25 0 0 31015
COWFITZ 2001.05.24 16:06 (30942)

Jut eszembe: akadhat mostanság némi időd arra, hogy feltedd azokat a réges-régen megígért réges-régi NoHAB-képeket az oldaladra? Sokan várjuk!

Mea culpa... Sajnos (na jó, inkább szerencsére...) akkora az anyag (saját és kapott), hogy egyszerűen képtelen vagyok hol elkezdeni. De az igazat megvallva, inkább időm nincs rá. Terveim vannak, rengeteg, nem csak képek, hanem sok más is, meg az új dizájn is itt van a fejemben, sőt, egy része a gépemen is már 1999. ősze óta...

De ha csináltok egy kivánságlistát, akkor megpróbálok aszerint egyes témákat előtérbe helyezni. Az terveim szerint a még hiányzó külföldi könyvtárak lennének az elsők (svéd és dán magánvasutak), utána meg a régi nagy öregek jönnének (003, 005...). És persze van még jó pár érdekes kép, az utolsó menetrendszerinti kaposvári forduló és egyéb "tájjellegű" felvételek, csak idő, idő, idő... Egyelőre az nincs sok. De megpróbálok egy kicsit visszatérni a gyakoribb frissítéshez.



Ja, a kép tegnap valóban Tizenheteske volt. De ha valaki elmenti, akkor elég jól kiderül a fájlnévből :-))

Előzmény: COWFITZ (30967)
M61010 Creative Commons License 2001.05.25 0 0 31014
M41: "Az persze gond, ha nem arra használják amire építették, ez azonban nem a gép hibája."
Már régóta mosolyogva figyelem ezeket a "nem arra tervezték" jellegű hozzászólásokat. Nem arról van szó, hogy nem tartós teljesítmény leadásra tervezték, hanem arról, hogy nem bírja a "kiképzést". Legalábbis itt-ott nem.
Nem lenne szabad ezzel felmenti ezt a márkát. Igenis arra tervezték, hogy tartósan le kell tudnia adni a vontatásra rendelkezésre álló teljesítményét. Meghibásodás nélkül. Túlmelegedés nélkül. Meg még mit tudom én mi minden nélkül. Namármost ez nem teljesül. Az okokat lehet keresni a tervezésben és a fentartásban. Ebbe én nem akarok belemenni. Egyetlen gondolatom ehhez az, hogy a fenntartási rendszer egyáltalán nem veszi figyelembe a terhelésállapot eloszlás időbeni alakulását.
Biztos lehetne belőle jó mozdonyt csinálni, mármint olyat, amelyik legalább jobb meghibásodási jellemzőket produkálna, de ki tudná kifizetni ennek az árát?
Érdekes lenne előkeresni a csörgő feltétfüzetét -ha volt neki ilyen (mármint előre). Nem hinném, hogy szerepelt volna benne olyan kitétel, hogy a 29-en nem kell bírnia tartósan a személyfordát.
2585
Előzmény: Vaskalap kartárs (30968)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!