Keresés

Részletes keresés

V42 515 Creative Commons License 2000.12.21 0 0 21624
A szili-felújítást is az EUROFIMA hitelből finanszírozzák, nem?
Előzmény: DLala (21623)
DLala Creative Commons License 2000.12.21 0 0 21623
Hitel? Eddig arról volt szó, hogy szilifelújítás HELYETT vennék meg. Lehet, hogy a szilifelújításra való pénz sincs meg?
Előzmény: tom sawyer (21622)
tom sawyer Creative Commons License 2000.12.21 0 0 21622
HalI!

Ma hallottam egy olyan infót miszerint hitel hiányában nem lessz olasz mozdony.Hogy mi igaz belőle azt nem tom'.

Gödény Creative Commons License 2000.12.21 0 0 21621
Tulajdonképpen ez is csak egy szög a MÁV koporsójába.

A dohányos is azt válaszolta az orvosának: no és mit érdekel engem, ha úgy fog kinézni a koporsóm, mint egy sündisznó !

Vannak, amik életre vannak ítélve.

Előzmény: DLala (21619)
V42 515 Creative Commons License 2000.12.21 0 0 21620
Szép jó estét mindenkinek!

Dani, megjöttek a képek, ezer köszönet, igazi kincsek!!!

Ma Pécsett jártam. Odaútban Baján M62 057-et láttam. Mostmár nem Bobó van kirendelve Bajára, hanem a 6 szegedi szergej egyike (pontosabban 057-089-109-194 egyike, mert 096-231-et Szeged nemigen adja ki). Szergej jár le a Dunapartra is fáért.

Bátaszéken M62 261 készült teherrel Dombóvár felé, előtte még a Gemenci erdőben láttam az IP-t, Bzmot 408-409, vezérlő nélkül, hihetetlenül mocskosan.

Visszafelé FOMA-val jöttünk, és mivel a tervezettnél hamarabb végeztem, csavarogtuk egy kicsit a 64-es vonal bezárt részén. Készítettünk egy csomó fotót, a legtöbbet Erdősmecske környékén. Az 1999. szeptemberihez képest ezen a szakaszon nagyon sokat romlott a helyzet, a tavaly még járható pályaszakaszok egy része fákkal-gazzal benőve, a bevágásokban a sín ki sem látszik, egy csomó fa bedőlve. Hogy is van? Sic transit gloria mundi? Nagyon szomorú látvány volt. És még egy szomorú hír: a nyár közepétől vége a véméndi tehervonatoknak. De a véméndi állomás még ma is olyan (rendezett és tiszta), mintha egy-két órája ment volna el az utolsó vonat... :-(((((((((((((((((((((((((((((((

Előzmény: V43 2376 (21613)
DLala Creative Commons License 2000.12.21 0 0 21619
Hát elérkezett a nap...
Az elvtársak által halálraítéltek bár sokáig húzták, az elvtársak kihalását nem érték meg.
Szomorú ez a Karácsony így!
:(
Remélem azért lesz valami pozitív végkifejlet is, ne csak az elvtársaknak legyen kellemes az ünnep.

Tulajdonképpen ez is csak egy szög a MÁV koporsójába.

DJ. Bakter Creative Commons License 2000.12.21 0 0 21618
Remélem.....A 3 db Pestre felhozandó (felhozott) NoHAB-bal együtt.

Peter

Előzmény: kkalmi (21617)
kkalmi Creative Commons License 2000.12.21 0 0 21617
Gondolom kiváltják vele a 001-est, ami elég sokat dolgozik.
Vagy : kölcsönadják Székesfehérvárra . :-)

Kálmán

Előzmény: czzf50 (21605)
hmsoft Creative Commons License 2000.12.21 0 0 21616
...hát igen, az "atom-gyorsítás" közben jön kifelé a megfelelő mennyiségű álcázóanyag.... Na most, ha a Szergejek minden átmenet nélkül szűnnének meg a 20-ason, akkor esetleg ez a vasúthoz közel lévő házak lakóinak (valamint az utasoknak) szervezetében jóvátehetetlen károsodásokat okozna. Fokozatosan kell őket hozzászoktatni a füstmentességhez. Mellesleg itt is látszik, hogy a MÁV nem "vállalkozó" a szó szoros értelmében. Mert mit csinált volna a vérbeli vállalkozó? A 20-as minden állomásán - kivéve ahol éppen A.G. szeretne vásárolni - lehetne kapni kis májkrémes konzervdobozokat, "az utolsó Szergej-pöffenet" felirattal, ugyanúgy, mint ahogy a Szoborparkban csinálták "a szocializmus utolsó lehelleté"-vel. Hasonló módon, én pl. Tapolcán fémből készült, tengeri kagylóhoz hasonló valamiket dobnék piacra, de ezekben a fülhöz emelve nem a tenger zúgását vélné felfedezni a vásárló, hanem a nohabok elhaló motorzaját...

hm

Előzmény: werner (21606)
Juditka Creative Commons License 2000.12.21 0 0 21615
Isten mentsen a szétoffolástól, de ez még ide kívánkozik: Det var verkligen inte pĺ svenska!
Előzmény: manhattani (21602)
V43 2376 Creative Commons License 2000.12.21 0 0 21614
A V43 1266-ról tudtok valami újat ?
V43 2376 Creative Commons License 2000.12.21 0 0 21613
V42 515 !

Megérkeztek a képek ?

Gödény Creative Commons License 2000.12.21 0 0 21612
???

Ezek szerint Győrből Pest felé a helytelen vágányon egy icipicivel gyorsabban lehet menni kezdetnek, mint a helyesen, aztán meg cserebere, és baloldalt kisebb az engedélyezett max, mint a jobb vágányon ?

Előzmény: czzf50 (21604)
Zoltika Creative Commons License 2000.12.21 0 0 21611
303-as:

az ősz elején a Füstiben mesélte egy illető, hogy a korábban Debrecenben kiállított 303-ast felújítják annyira, hogy szobor-mozdonyként a Füstiben kiállíthassák. A rudazatot fából pótolnák.

OFF
Nagyapámnak (mozdonyvezetó volt: gőzösök + Kandó berepülő-pilóta) volt egy mozdonyvezető kollégája, Nyitrai Ferenc. Ő 303-ast vezetett korábban, és a 60-as évek végén nyugdíjas ezermesterként elkészítette a mozdony kb. 1:20 létékű működőképes modelljét. A működőképest úgy kell elképzeni, hogy a modellben volt egy elektromos kazán, ami gőzt termelt, és a modellt gőz hajtotta. Az elkészült modellről a festés előtt apám készített diaképeket, ennek valahol a családunkban meg kell lennie. Az öregúr a Közlekedési Múzeumnak akarta a modellt eladni, és nagy pénzt remélt érte. A Múzeumnak azonban nem kellett, mert a Feri bácsi nem az eredeti modelljét készített el, hanem a maga által jobbnak vélt megoldásokkal "továbbfejlesztette" az eredeti 303-ast. Az öregúrnak nem volt gyereke, és meghalt már rég; nagyapám úgyszintén. Tud-e valaki véletlenül valamit erről a modellről? Talán nem veszett el ez a - szerintem páratlan - technikatörténeti érdekesség (hogy t.i. egy nyugdíjas a konyhában teljes egészében saját kézimunkával épített egy működőképes gőzmozdonyt - még ha csak kicsinyítve is).
ON

Előzmény: rm40 (21579)
Szütyi Creative Commons License 2000.12.21 0 0 21610
Odaállítják az M62 001-es mellé mint perspektívát:-)))
Előzmény: czzf50 (21605)
werner Creative Commons License 2000.12.21 0 0 21609
vpeti: "Átadták a forgalomnak a Zalalövő-Bajánsenye közötti vonalszakaszt!!! A menetrendszerinti első vonat egy 6 részes Bz volt."

1/ Hát már a nyitóbanzájra sem lehetett egy mozdonyt keríteni?
2/ Szoktassuk a népet, mivel járhat a z új 120-as sebességű vonalunkon...

"Sajnos ablakon kifele nem igazán lehetett fotózni a Bz-ből"
Mert? Csupa motoros kocsiból állt a szerelvény?

czzf50: "werner nem linkel, pedig feltett egy csomó képet"
Igazad van, linkelhettem volna, annak ellenére is, hogy nem én raktam fel őket. Jelenleg nemigen férek most a topichoz.

Előzmény: v_peti (21522)
Szütyi Creative Commons License 2000.12.21 0 0 21608
Köszi a segítséget Werner!
Előzmény: werner (21606)
DJ. Bakter Creative Commons License 2000.12.21 0 0 21607
Villamosítás:
"mintegy 240 kilométer készülhet el a következo tíz évben."

Nem kevés ez egy kicsit???? Ha a MÁV TÉNYLEG villamosítani akar, és most az előzőekben még volt is rá pénz (koncesszió), akkor miért ilyen lassan??? Most is a 3 koncessziós vonal 3-4 év alatt készült el, pedig 256 km volt.
A szocializmusban - saját pénzből - villamosítottak egy évben akár 160 km-t is (Szajol-Nyíregy, 1970-es évek).
Az lehet, hogy akkor más rendszer volt, de a koncessziós megoldásra nem mondhatja senki, hogy nincs pénz, a Siemensnek csak van pénze, nem?

Most is ez a 10 év alatt 240 kilométer, vagyis évi 24 km... no comment.
Lehet hogy nem is annyira fontos a MÁVnak a villamosítás.

Peter

Előzmény: Szütyi (21603)
werner Creative Commons License 2000.12.21 0 0 21606

Szütyi képei
Az elmúlt hétvégén készült képek találhatók itt, helyszín a villamos üzemű 20-as vonal.
Előzmény: czzf50 (21605)
czzf50 Creative Commons License 2000.12.21 0 0 21605
Allitolag szolnoki lesz az M62 301. Ha igaz, vajon mi a fészkes francra fogják használni???
Előzmény: DJ. Bakter (21600)
czzf50 Creative Commons License 2000.12.21 0 0 21604
No igen, a lassújeleket ismerve ez bizony megtörténhet, de amikor az EC lejön a lassujelröl, akkor már nincs ami megelőzze. (Esetleg egy hazafelé sietö gépmenet :-))) )
Előzmény: Gödény (21585)
Szütyi Creative Commons License 2000.12.21 0 0 21603

Mai Népszabadság:
"Ezer kilométert villamosítanak

A vasút villamosításának folytatására a MÁV egységes stratégiát dolgoz ki azt követoen, hogy december 11-én a koncesszióban villamosított vonalak utolsó szakaszát is átadták a forgalomnak. A társaság több mint ezer kilométernyi vasútvonal villamosítását tervezi, mintegy 240 kilométer készülhet el a következo tíz évben.
A Székesfehérvár és Szombathely közötti 170 kilométeres szakaszon is villanyvonatok járnak december 11-e óta. Ezzel a koncesszióban villamosított vonalak utolsó szakasza is elkészült. A MÁV januárra ígéri új villamosítási stratégiájának kidolgozását. Az egységes koncepció határozza majd meg, mely vonalakon érdemes, és milyen sorrendben kell folytatni a fejlesztéseket a következo években.

A magyar vasút egykor világviszonylatban is élen járt a villamosításban, csakhogy az elmúlt fél évszázadban a MÁV folyamatosan veszített korábbi elonyébol: máig a 7600 kilométeres hazai vasúthálózatból 2500 kilométert villamosítottak, az összes vonal 33 százalékát (a nyugat-európai átlag csaknem 50 százalék). A villamosított vonalak jelentoségét mutatja ugyanakkor, hogy a vasúttársaság teljes forgalmának háromnegyedét ezeken a szakaszokon bonyolítja le.

A villamos vontatás nemcsak gyorsabb, de jóval olcsóbb is, a villamosítás ezért a MÁV szolgáltatásainak színvonala és a veszteségek csökkentése szempontjából is kiemelt jelentoségu feladat lenne. Az elmúlt tíz évben viszont ezen a területen is halmozódott a vállalat lemaradása a folyamatos pénzhiány miatt. A fejlesztések csak az elmúlt három évben vettek nagyobb lendületet: az 1996 decemberében aláírt megállapodás alapján 256 kilométernyi vonalat villamosítottak az elmúlt három évben.

A MÁV fejlesztési tervei szerint a 7600 kilométer hosszú hálózat további, több mint ezer kilométerén volna idoszeru a vonalak villamosítása.

A Szlovéniába vezeto vonal Zalalövo és Bajánsenye közötti szakaszán a pályát a minap adták át a forgalomnak, a fejlesztés folytatásaként pedig jövore kezdodik a Zalalövotol Zalaegerszegen át Bobáig tartó pálya felújítása, illetve Zalaegerszegnél és Bobánál elkerülo vonalak építése. Egyelore motorvonatok járnak majd erre, 2003 és 2007 között tervezi a MÁV ennek a szakasznak a villamosítását a szlovén határig. Mint Mangel János, a társaság fejlesztési igazgatója lapunknak elmondta: ez az egyetlen villamosítási terv, amelyrol már határoztak, és a beruházásra fordítható uniós támogatás is megvan. A 101 kilométeres pályaszakasz felújítása és villamosítása mintegy 40 milliárd forintba kerül majd.

A közlekedési tárcánál ugyanakkor még nem döntötték el, hogy Nyugat-Dunántúl melyik észak–déli irányú vonalán kössék össze a Budapest–Hegyeshalom vonalat a Szlovénia felé tartó páneurópai folyosóval. Ezt a beruházást a MÁV szintén jövore szeretné elindítani vagy Hegyeshalom és Porpác, vagy Gyor és Celldömölk között.

Szombathely és Szentgotthárd között, Graz irányába szintén sürgeto volna a pálya villamosítása. Szakértok szerint a következo évtizedben ezen a három vonalon lehet elorelépés, ha a fejlesztések pénzügyi fedezetét sikerül eloteremteni."

Ha engem lérdeznének nekem a 10-es a favroitom:-))

manhattani Creative Commons License 2000.12.21 0 0 21602
Vi talar inte svenska! :-))
Előzmény: Juditka (21596)
hmsoft Creative Commons License 2000.12.21 0 0 21601
Kedves nohab,

az "egyszerű" leginkább úgy értendő, hogy "vállalkozásban még mindig egyszerűbb - pontosabban reménytelibb -, mint a MÁV keretei között".
marslakó valamivel fentebb azt írja: "A gépek pénteken Pestre költöznek amíg el nem adják őket." Tehát az eladási szándék megvan, kérdés, hogy kik a jelentkezők, mennyiért, és egyáltalán hogyan (az egész romhalmazt odaadják, vagy csak a működőképeseket stb.). Az pedig mindenképpen figyelembe veendő, hogy a MÁV egy nagy cég, vagyis mint ilyen, nem képes maradéktalanul érvényesíteni az érdekeit vállalkozóként. Mert egyáltalán mi is az, hogy "a MÁV érdekei"? Kukely, ill. aktuális elődje-utódja érdekei? A rákosi Gyula érdekei? Hát mivel Rt., ezért elvileg a vezérnek kellene egyszemélyi vezetőnek és felelősnek lennie, az igazgatótanács, de leginkább a részvényesek (no és adott esetben ki is az?) előtt bizonyítva, hogy mennyire hatékonyan tudott gazdálkodni.

Ebből az M61 egy valamekkora szelet bevétel (avagy veszteségcsökkentés, nevezze ki-ki, ahogy akarja), és az eladás rá lesz bízva valakire. Az a valaki vagy egy belső szervezet, vagy egy külső cég. Utóbbi esetben sz@r ügy, mert ő már érvényesíteni fogja vállalkozói módszereit, igaz, a MÁV felé is érvényesíti majd az ezért járó javadalmazást, és éppen ezért azt hiszem, nem ilyen módon fog ez történni, annyira ez nem lehet komoly bevétel. Marad az xy belső szervezet, amely egyáltalán nem érdekelt az egészben, vagyis igen sok módszerrel eltéríthető eredeti szándékaitól (némi készpénz, két pofon, satöbbi). Csak az a baj, hogy mindezt mások (akik valamilyen ok miatt tényleg meg akarják venni) is tudják...

hm

Előzmény: nohab (21557)
DJ. Bakter Creative Commons License 2000.12.21 0 0 21600
Sziasztok!

1./ Nem tud valaki valamit az elkészült M62-301-ről?

2./ A szlovén vonal megfigyelők szerint nem jön be annyira, mint kellene. Olyan, ma is meglévő mellékvonalakat, aminek akkora a forgalma mint a szlovénnak, most vetnek gazdaságossági vizsgálat alá. Ezt meg most építik. Lehet persze, hogy lesz jobb is.

3./ Takilaci!

"Kerekitessel ugy lehet szamolni, hogy ma Mo.-n egy 120 km/h -ras , nem villamositott palya kb. 2 000 000 000 Ft.-bol kilometerenkent, kihozhato."

Ez egy kicsit vasútellenes szájízű csúsztatás.
(Főleg ha ezzel azt akartad mondani, hogy ugyeugyemilyendrága,ésmégfeleslegesisbezzegazautopályacsakegymilliárdHUF)
Mert valójában tényleg egy pályáról van szó, de erről az egyről. Más terepen, más viszonyok között, 1400 m-es viadukt nélkül - gyanítom - más ára lenne.

4./ In memoriam Hungarian NoHAB-GMs. :-(((((((

Peter

Előzmény: marslakó (21587)
altair Creative Commons License 2000.12.21 0 0 21599
Nagyon szeretem a NOHAB-okat és szomorúan olvastam amit Marslakó irt. Szeretném tudni, kérem aki tudja segítsen, mi lesz a sorsuk?
Grg Creative Commons License 2000.12.21 0 0 21598
Pesten hova költöznek?
Mind a négy gépet felhozzák? (006,010,019,020)
Mikor hozzák reggel, napközben vagy este?
Előzmény: marslakó (21587)
Szilis Creative Commons License 2000.12.21 0 0 21597
Nem tudok biztosat, de ha felújítják szerintem 303,001 lesz a pályaszáma, de lehet, hogy igazad van.
Előzmény: rm40 (21579)
Juditka Creative Commons License 2000.12.21 0 0 21596
Látom, már sokan búcsúzkodnak. Akkor most jöjjön valami igazán stílszeru:
Jag önskar god jul och ett gott nytt ĺr för alla NOHAB-vänner! (Remélem, minden ékezet a helyén marad)

Mindenkinek minden jót,
Juditka

werner Creative Commons License 2000.12.21 0 0 21595
Boldog karacsonyt minedne kedves topiclakonak.

Az uj evunk mar nem lesz ilyen boldog, ugy latom...

Előzmény: Gödény (21593)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!