Tudom, egy fovizsgas ne szovegeljen...
De: En a magam reszerol egyaltalan nem csodalkozom azon, hogy Szentes nem adja ki a 135-osre a friss fovizsgas MD-ket. Eleg csak a szerelvenyek tisztasagat (kulso es belso) osszehasonlitani, abbol lathato, hogy Szentesen jobban vigyaznak rajuk, mint Bekescsaban.
Mas:
Az orsegi vasut megnyitojaval kapcsolatban nekem csak annyi megjegyzesem lenne, hogy igazan elkeszulhettek volna a megallohelyek kornyekenek rendezesevel, es akkor Nagyrakoson nem kellene sartengeren atmaszni, ha valaki a vasuti megallohoz akar menni.. Es az epitkezesek utani szemete sem artana ertalaritani, mert nem illik az erdobe ugyebar a femhordo, a zsaludeszkak maradeka, a folia...
Megint mas:
Jovore lesz cukorrepa-feladas Fabiansebestyenben, az idei szunet utan a Kinizsi 2000 Mezogazdasagi Rt. mintegy 200 hektaron vet majd eme jelen novenybol.
"...a MÁV nem azért vezette be az optkai kábeleket mert az korszerűbb, a jelátvitel, meg miegymás, dehogy... Hanem mert azt nem érdemes ellopni..."
Az igazi megoldás a lopások ellen valóban az, hogy a kényszerűen "őrizetlenül hagyott" eszközöket olyan formában "hagyjuk ott", hogy azok felhasználásra-értékesítésre alkalmatlanok, következésképpen lopásvédettek legyenek. Ha ezt megoldottuk (hahh, de egyszerű...), akkor jön a következő kihívás: a destruktív támadás elleni védekezés, amely a vasút esetében a vandál szándékú rongálások elleni védelmet jelenti.
A lopások tehát egyaránt sújtják a pályát, a járművet és a rakományt. Az informatikában a "rakományt" úgy védjük, hogy rejtjelezzük, vagyis a megjelenés szerinti formájában felhasználásra alkalmatlan, és olyan erősségű kulcsokat használunk, hogy a visszafejtésre fordítandó energia (költség) haladja meg az információ értékét. De hogy lehet mindezt biztosítani "anyagi természetű rakomány" esetén? Ha szenet akarunk szállítani, akkor szállítsuk mondjuk szénmonoxid formájában, és a célállomáson alakítsuk vissza? Pedig valami ilyesmi módszereket kell kitalálni, méghozzá mindenfajta rakományra - és természetesen emellett még gazdaságosnak is kell lennie.
A pálya és a járművek "dézsmálásán" nagyban segítene, ha a fémhulladék átvevő géppisztollyal zavarná ki a vasúti sínhez igen hasonlatos formájú fémhulladékot behozó delikvenst. De hogy lehet őt ebben érdekeltté tenni? És ekkor még mindig ott a saját célra történő lopás, pl. talpfa és felsővezeték alkalmazása szőlőművelés céljából - de ez talán már a kár kisebbik része, és nem is hiszem, hogy akad olyan hülye, aki a vágányból ráncigálna ki egy aljat csak azért, mert enélkül veszélyben érzi az azévi, Solymári Zavaros termését.
Ugyanolyan ez, mint pl. a városi közlekedés esete: amíg a buszjegy 1 Ft-ba került, senkinek nem jutott eszébe hamisítani. Azóta viszont igen, és ennek érdekében a jegy (bérlet) anyagát meg kellett változtatni. Szigorítani kellett az ellenőrzést. Be kellett vezetni metrórendőrséget. Stb. stb. - és ez mind növeli a költségeket, azaz a jegy ára tovább drágul. Lassan elérünk oda, hogy a szolgáltatás megvédéséhez szükséges költség nagyobb, mint magának a szolgáltatásnak a nyújtásához szükséges költség. És mindez semmi másért, mint a nagyközönség játékszabályokra kényszerítéséért. (A másik véglet ez lenne: Lopni akartok? Hát csak tessék! De így előbb-utóbb újra a fán találjátok magatokat... Ja, hogy ott huzatos és kényelmetlen? Hát kérem, el lehet dönteni, melyik a jobb megoldás...)
Szombathely-Rohonc ill. Kőszeg-Felsőpulya (Oberpullendorf) vasút:
2 0000 0000 000 Ft kilométerenként? Miért? Nem épül egyetlen alagút és viadukt sem. Mindkét vonal majdnem sík terepen épül.
Kőszegtől a határig ca. 2 km kell. Onnan azt hiszem, hogy megvan a vonal, csak nem használják Oberpullnedorfig. Onnan Lackenbachig csak teherforegalom van.
Rohoncig szintén megvan a vonal. (Magánvasútként üzemel.) A nyomvonal mindkét vonal esetében új lesz. (A rohoncinál csak részben, azt hiszem.)
Az oberpullendorfit mindenképpen jó lenne vissaállítani. A rohoncira kisebb esélyt látok.
"Bátaszéken M62 254 járt tolatós teherrel, csináltam
egykét képet, egy valami feltűnt: a "B" vége a háromrészes szellőzőnyílással
bezárólag teljese eltérő festésű és színű, mint a mozdony többi 2/3-a, de egyik sem új
fényezés. Mi az oka ennek? Csattanhatott valahol és egy másik dombóvári gép
kasznijának egy részét kapta meg? "
Volt egy Szergej, ami az akkori Csehszlovákiában, Somoskö felett csattant egy sóderes teherautóval (asszem KAMAZ-zal, stílusosan), a CSD állította helyre a mozdonyt és pár év múlva bizony egészen más színe lett a mozdony ezen 1/3-ának, de így is maradt a selejtezéséig, miskolci M62 volt. (Pályaszám most nem jut az eszembe.)
A Maczko-fele videokazetta nalam van, es tovabb adnam. Jelentkezni e-mailen lehet.
Szerintem erdemes megnezni, bar nekem a modellek jobban tetszettek, mint maga a film. A filmen van Nohab-os resz is, tobbek kozott dupla Nohab is.
Komplett MD-gépzeti berendezés, pontosabban a szovjet D1-esek gépezete és gépes forgóváza, de az MD-hez hasonlóan 800 LE-s motorral. Igaz itt az MD-től eltérően valszeg szárazkarteres a motor, mivel forgóvázba van építve. Az előlfutó is ilyen gépezetű.
Jó, hadd védjem kicsit a könyvet: ez a műfaj sem szakkönyv, sem lexikon. Itt a szép nagy színes képek számítanak, a szakértők talán jobb, ha szöveg nélkülinek tekintik... Persze, én is sajnálom, ha a magyar szakértelem méltatásából valamit kifelejtenek.
OK, én hátul az életrajzi részre gondoltam. Kandó pályájának egyáltalán nem elhanyagtolható fejezete az olasz. Viszont van helyette egy ki tudja honnan szedett Németország... 20 kV-tal :-))))
„A következő évi tervek közé tartozik az InterCity szolgáltatások további fejlesztése. A járatsűrítések mellett Budapest–Debrecen és Budapest–Pécs viszonylatban az üzletemberek igényeihez igazodó, magasabb komfortfokozatú InterCity Rapid járatok közlekednek. A diákok szabadidős utazási igényeinek kielégítésére diák-charter járatok indulnak.”
Ezt komolyan gondolták, vagy egyszerűen nem jutott jobb indok az eszükbe? Naponta egy vonatra (pl. Bartók 10 kocsis? szerelvénye) való üzletember akar Pécsről, illetve Debrecenből Bp-re utazni? És hétvégén (ha akkor is fognak közlkedni??) kik fognak utazni rajta?
... Kandóról írt méltatás...
...Olaszországról egy szó nincs a szövegben...
Nem olvastál elég figyelmesen:
78. oldal közepén: a lombardiai Valtellina vonalon, amelyet 1902-ben a Ganz gyár villamosított ... Kandó Kálmán tervei alapján.
Üdv mindenkinek.
A Vasút története c. könyvet én is megkaptam, tegnap érkezett, ma pedig vissza is ment a kiadóhoz. :-(( Éspedig azért, mert nagyon durva hiba van benne. A 45. oldal után a 68.jön, a 78. után megint a 68. és ezután ismét a 78. Ezen intervallumok előtt és után is jó, itt azonban kihagytak egy teljes fejezetet, az azt követőt meg kétszer vették.
A Ti könyveitek jók?
Mert akkor van remény a cserére...
Üdv: GM
Szuper képek! Nézegettem a többi képedet is, a 64-es albumban a dec 22-i erdősmecskei képet talpra kellene állítani!
Ma megint Pécsett volt dolgom, szerencsére gyorsan (és csont nélkül...) végeztem, visszafelé egy kicsit szétnéztem. Bátaszéken M62 254 járt tolatós teherrel, csináltam egykét képet, egy valami feltűnt: a "B" vége a háromrészes szellőzőnyílással bezárólag teljese eltérő festésű és színű, mint a mozdony többi 2/3-a, de egyik sem új fényezés. Mi az oka ennek? Csattanhatott valahol és egy másik dombóvári gép kasznijának egy részét kapta meg?
Baján M41 2141 készült indulásra a bp-i sebessel, a volt mozdonysízn előtt M62 057 pihent hidegen. Kunfehértón M44 214 dolgozott tolatós teherrel. Kiskunhalason MDmot 3001 készült Baja felé egy irtózatosan lepusztult, 80-ra visszaminősített szerelvánnyel. V43 1228 érkezett Félegyháza felől személyvonattal, a fűtőháznál M44 506, 159, V46 053 állt.
Szegeden ma semmi extra nem volt, talán holnap...
Egy kérdés: korábba a Szergej selejtezések kapcsán szó volt arról, hogy M62 246-ot selejtezik, de nem a saját számán, hanem 163-on (?). 246-ot november 5-én még tehervonattal fotóztam Ostffyasszonyfán, biztos, hogy ezt selejtezik, és nem 163-at?