Keresés

Részletes keresés

scsabi Creative Commons License 1999.09.10 0 0 566
Kedves division,
a táblázatot elküldöm (kb. jövő hét).
A sorozatjelek fővizsga utáni újrafestésében némi káosz van, uis ez nem kötelező jelölés. Az "o" melléksorjel alacsony tetőívet jelez, de ez kihalófélben van uis az elmúlt harminc évben már csak Győr gyártott a MÁV-nak magas tetőívű kocsit.
o-s kocsik voltak a lengyel (Cegielski) 19-37 és 20-37, vmint a győrben gyártott 19-57 és 20-57 (ez utóbbiból Nagykanizsának van pár db. még)
A By 20-17 "testvére" A 19-17 sor. fülkés kocsi volt. Ez csak quasi testvér mert a 20-17-et Dk. gyártotta, a 19-17-et Győr (ennek volt egy 29-17-es 2.o sorozata de kihalt). A 19-17 főjavításából szöletett az Ap 19-05 Dk-n.
A három kocsiosztályú rendszer 1951-ben szűnt meg. Az A és B fősorjelű kocsikból "párnás" néven A fősorjellel, a C fősorjelből "fapados" néven B fősorjellel új kocsiosztályt képeztek. Ezekből alakult ki 1960-ban a jelenleg is használatos 1. és 2. kocsiosztály.
Az általad kérdezett kocsitipus a csodálatos "Cak" kocsi (szerintem a MÁV legjobban sikerült távolsági személykocsija). Az elsőket Cak sorozatjellel a Ganz kezdte gyártani 1942-ben Ganz-Rónai forgóvázzal. Akkoriban Európa legkorszerűbb távolsági személykocsija volt a III. oszt-ban. Ez lett később a Bk 21-26. Felismerhető a belső szekunderrugózású forgóvázról és az ablaksor alatt végigfutó domború merevítésről.
A háború után ezeket Bak fősorral gyártották tovább Kaláka I. fv-zal. Ezekből lett a Bf 21-26-os. Utolsó ép darabot ebből Győr VF-en láttam (kékre festve) a kerítés mellett 1991-ben.
A Bko ex-IC kocsi 20-37-es lengyel kocsiból készült úgy, hogy a 2. o. fülkeülés középső kartámját kiszerelték és két kartámot építettek 1/3 osztásban, aztán az egészet bevonták a szintén legendás Dalida bútorszövettel.
A termes IC kocsik kocsiosztály szerinti különbsége az, hogy azonos ablak/üléssor osztás mellett a 2+2 soronkénti ülésosztás helyett 2+1 ülés van, a kettős üléseknél mindkét üléshez 2-2 kartám jár, valamint az üléstámlák dönthetők.
Üdv,
Csabi
division by zero Creative Commons License 1999.09.10 0 0 565
Jöhet az is, aztán majd "kizöldül", ha meglesz a géped...
De mitől lett fekete-fehér?
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.10 0 0 564
A zöld Muki kép megvan, bescanneltem, de csak fekete-fehér lett. Ha összeáll otthon a gépem, akkor meglesz színesben is. Küldjeek e-mailt, ha a fekete-fehér képet is elküldjem!
Szombat reggel megnézem a bolhapiacot a PeCsánál (feltéve, ha lesz); hátha találok valami érdekes cuccot.
division by zero Creative Commons License 1999.09.09 0 0 563
scsabi! nem tudnál ezekből a betűkből meg számokból egy táblázatot csinálni?
Ha van valami lemásolható "offline" doksid az se rossz...

Mi a különbség az A,B,AB és a Ao,Bo,ABo sorozatok között? én arra tippelek, hogy más gyártól származnak. Az A,B,AB azt hiszem lengyel, az o-sokon még nem találtam meg a gyár nevét.

Nem volt Ay is? valami olyat hallottam, hogy az volt a testvére a By-nak, csak valamit módosítottak rajtuk, igy lett Ap.

A 3. osztály mikor szünt meg? Az volt a C, nem?

Melyik kocsi volt az amelyiknek a fele termes, fele fülkés volt? Nem nagyon emlékszem rá, nagyon kicsi koromban voltak még olyanok, meg egyszer láttam ilyet amikor még Esztergomba járt a nosztalgia, 424+ilyen kocsikkal...
Egyébként szerintem ez a kocsi nyújtotta a legnagyobb választási lehetőséget az utazóknak, hogy ki milyenben szeret ülni...

division by zero Creative Commons License 1999.09.09 0 0 562
"Az 1. osztályú plüsshuzatos, a 2. osztályú műbőr. Az 1. osztályon egy sorban 3 ülés van, a 2. osztályon 4."

Van egy "kakuktojás": a kedvencem a Bko kocsi: ha jól tudom ez eredetileg Ao volt, csak amikor elkezdték az IC-ket akkor még nem voltak igazi IC kocsik, így lett ebből 2. osztályú IC kocsi, Bko néven, ahol a k talán a komfortot jelenti...
De most, hogy már van bőven IC kocsi, ezek sima 2. osztályú gyorsvonati kocsiként üzemelnek, pl most nagykanizsai meg zalaegerszegi gyorsokban láttam ilyeneket. Kicsit hülyén néz ki, hogy az 1. meg a 2. osztályú kocsi úgyanolyan belül...

scsabi! jól tudom?

division by zero Creative Commons License 1999.09.09 0 0 561
5807,5808 ami még 60 éves, a következő (5824) az csak 58...
3 éve a 3200-as kapott egy "Ez a kocsi 40 éves" feliratott, akkor még a 67-esen járt...

Egyébként a 47,49 2UV+p-je már idegenforgalmi nevezeteség, nemrég találkoztam a 49-esen a pótkocsiban egy külföldi csoporttal, akiket direkt villamosozni vitt el a vezetőjük, és azt magyarázta nekik, hogy még egy ilyen öreg, még forgalomban lévő villamost nem találnak Európában...

Járaszája Creative Commons License 1999.09.09 0 0 560
Láttam a villamost, de akkor nem esett le, hogy nem a közlekedési vállalat, hanem maga a kocsi 60 éves. A feliratból úgy tünt, hogy a BKV az ünnepelt. De hát az jogelődjeivel sem jön ki. Aztan innen a topikból megtudtam a megoldást. A villamosos honlapon rajta vannak hogy melyik pótkocsik futnak még, ki kéne bogarászni, hogy kik még a legöregebbek.
Egyébként Budapest (de lehet hogy Magyarország) legöregebb még aktív vasúti járműve a fogaskerekű állományában lévő teherkocsi, több mint 125 éves.
division by zero Creative Commons License 1999.09.09 0 0 559
Járaszája! ezer kösz a Muki képekért!!!
Ne tartsd vissza a villamosos hozzászolásaidat! Ide szerintem minden jöhet ami sinen jár...
5806 emléktábláját láttad már? nem tudod, az 5807, 5808 is kapott ilyet?
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.09 0 0 558
A MODELL KIT 1001-nél (Erkel utca) van új Sachsenmodelle 20-41-es B, 19-41-es A, 58-41-es Bc (fekvőhelyes), D, Db vagy egyéb poggyász (az eredeti D alváltozatai) és piros mérőkovsi is. Az A és a B 6-7 ezer körül van, a poggyász és a mérő viszont 20 ezer körüli. A múlt heti börzén láttam PIKO MÁV kocsit (régi festés) és Sachsenmodell MÁV hálót is. A CAF kocsikat hol lehet beszerezni?
scsabi Creative Commons License 1999.09.09 0 0 557
Szevasztok'
Válaszok:
div. by zero
Nyugodtan támadhatsz.
Matiz
bagojj értesülései helyesek, valóban 20-47 300 és 92-47-es kocsik főjavításából keletkeztek az IC kocsik (10-67, 20-67)
Tárcsafék ügyben: a MÁV tulajdonú 10-67 20-67 és 88-67-es kocsik mind tárcsafékesek. A GySEV-nek szállított 10-43 és 20-43 középsorozatúaknál maradt a tuskós fék, illetve elmaradt néhány költségesebb módosítás (pl. homlokátjáróajtó csere).
Apropó: a kocsikon használt betűjelzések az ún. sorozatjelek a kocsik rendeltetésének, illetve felépítésének néhány paraméterét adják meg. A nagybetűk az ún. fősorozatjelek (pl. A-> 1. oszt; B-> 2. oszt; WL-> hálókocsi stb.) a kisbetűk a melléksorozatjelek ezek a fősorozaton belül néhány jellemző építési mód, vagy felszereltség meglétét mutatják (pl. x-> motormellékkocsi; p-> termes kocsi; m-> 24 m-nél hosszabb szekrényű kocsi stb)
A kocsik pontos besorolását a 12 jegyű kocsiszám 5-8 számjegye (aláhúzva)mutatja. Az említett Ap sorozathoz tartozik a 19-05; 10-67; ill. a 10-27-esek egy része. Ha a klnf. kocsik megkülönböztetésére se a sorozatjel, se a középsorozat nem elég, akkor a pályaszám első számjegye (9.) különbözteti meg a sorozatokat. (pl. Bmz 21-91 0-> GOSA; 21-91 1-> CAF; 21-91 3-> DVJ.
Div by zero
az általad keresett kocsitipus Bh 20-26.
Áprilisban láttam egy szép eredeti darabot (azt hiszem 003) Miskolc VF kocsijavító műhelyében. A kék éjszakai lámpák hiányoztak belőle, de ennek ellenére nagyon jól nézett ki. Az "új" Bhv-k 20-27 v. 20-07 ksor-ba tartoznak.
Üdv:
Csabi
plebejus Creative Commons License 1999.09.09 0 0 556
Szepjonapot mindenkinek!

Szepen halad a topic :-)))
En meg lemaradok a valaszokkal.

ZöPö
Emil megjott, kepeket jovo heten elkuldom postan.
Ismeretlenul is bizok egy vasutmaniasban :-)
Azert nem elobb, mert egy kis magyarazatot akarok szerkeszteni hozza es ahhoz ido kell.
A "Gozmozdonyok" cimu gyujtemenyem fenykepei egy iskolai kockas fuzetbe vannak beragasztva. (ez is tortenelem: a fuzet fogyasztoi ara 2FT 40filler - mit adnak ma ennyiert???)
A kepeket tobbnyire en keszitettem, amelyiket nem en, ott feltuntetem, a szerzot is, ha tudom.
Ugyancsak van egy "Dieselmozdonyok" es egy "Villanymozdonyok" meg egy "Kulfoldi mozdonyok" cimu kockas fuzetem. Ezeket majd kesobb kuldom, elobb lassuk mit tudsz (ha meg mas is tud segiteni: tudtok) kezdeni a gozosokkel.

werner1999-09-08 16:23:02
"Asszem szerencsés vagy hogy annyi gőzöst láthattál élőben."
Talan igen, de a kor, mint tudjuk, nem erdem hanem allapot...

werner 1999-09-08 16:27:51
M40-nek kellene lennie, M46 valszeg nincs, majd otthon megnezem.

nohab 1999-09-08 22:26:47
A NOHAB lap is nagyon tetszik, szerintem is a legszebb az M61 :-))))
1-2 kepnek kellene lennie, otthon utana nezek.

division by zero 1999-09-08 20:55:54
Ismetlem Neked is es mindenkinek: a kepek kicsik, fekete-feherek es hat nem mindig elesek, NEM BAJ???
Csodat ne varjatok!
Remelem ZöPö, werner megoldjak valahogy.

Udv mindnyajatoknak, P.

Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.09 0 0 555
Péter!
Én kb. 3 hete küldtem J.Imrének kb. 10 képet (szkennelve emailban)+ a hozzá tartozó infót, de még nem tette fel. Tudsz valamit, hogy hogy áll ennek a sorsa? Van köztük Szergej (M62 194,205, 187,) Nohab (M61 001,020), A25 es egyebek.
werner Creative Commons License 1999.09.09 0 0 554
"ZöPö, Plebejus! ha szkenneltek, ne spóroljatok a felbontással! ilyen ritka régi képeknél nem baj, ha egy kicsit nagyobb lesz a fájl, megéri...
Gondolom Werner barátunk tud helyet biztositani nekik a Gigant Club szerverén..."

Köszönjük mindegyikőtöknek, igen, tudunk helyet biztosítani! Azért is jó lenne, mert már elég sokan ismerik a szervert de régi képekkel nemigen szolgálhatunk lévén néhány éve kezdtünk fotózni. Ne hagyjátok ki a villanygépek képeit sem! Emilben el tudjátok küldeni. Csupán arra kérlek benneteket, hogy a képek mellé írjatok egy kis szövegfilet, (készítő, helyszín, melyik viszonylat melyik vonat stb, megjegyzés ha fontos) amiből ki tudom tölteni a képleírást. Sajnos a képfeltöltés a sebességmeghatározó részfolyamat, ehhez sok idő kell.
A képméretekről annyit: ha lehet, ne legyenek 50-100 KB-nál nagyobbak. Egy ekkora kép elég részletgazdag ahhoz hogy az átlaginternetező az átlagmonitorával elég jónak lássa. Ő fontosabbnak tartja a szervergyorsaságot (mostanában a környékünkön hát nem túl gyors a világháló).
Ákos (nohab) viszont a legnagyobb M61 képeket is szívesen fogadja, ő azt szereti, ha minél részletgazdagabb! Persze a NOHABok megérdemlik ezt...

Üdv, Werner

division by zero Creative Commons License 1999.09.09 0 0 553
Én is viszek jó pár képet vasárnap...
Abba a másik találkába is beszállnék.
ZöPö Creative Commons License 1999.09.09 0 0 552
Utólagos engedelmeddel lemirroroztam az oldaladat a gépemre. A WinHTTrack ideális lenne neked is, ugyanis megtartja az oldalad struktúráját, azaz szerverenként külön, az eredeti könyvtárszerkezetet megtartva szedi le az anyagot, ráadásul az elrontott vagy nem működő linkekről is készít egy listát.
Az SWI-n már nincs korlátozás, szerintem rakd fel oda az egészet.
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.09 0 0 551
Leskelődj a lépcsőknél, közvetlen a padlószint alatt, ott vannak mindenféle táblák, hogy mikor és hol gyártották a kocsit. Nem tudom, hogy az újabban forgalomba állított IC kocsikra is igaz-e, de az első szériákat '73, '74-ben épített Rába kocsikból újították fel. Sőt, nem csak személy-, de talán poggyászkocsikból is. A lehúzható ablakú, tehát az első IC étkezőkocsikat bizonyosan poggyászkocsikból csinálták, úgy mondták.
nohab Creative Commons License 1999.09.09 0 0 550
Köszi Zoli, magánban megkereslek!

üdv.Ákos

Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.09.09 0 0 549
Ebben én is benne lennék, csak szóljatok előtte egy héttel, hogy a világ végéről is felérjek. Különben szept. 27-30. között Pesten leszek, 4 album társaságában. Werner Péterrel már megbeszéltünk egy találkozót (nyugati pu. McDonalds)valamelyik este, de szerintem csatlakozhatnátok Ti is. Várom a javaslatokat! (Másik fényképnézési lehetőség vasárnap Pécsváradon, oda is viszem a képeket!)

Más: M40-re visszatérve: abban a szerencsés helyzetben volt részem, hogy 1999. aug. 9-én M40 113-at többször is láttam személyvonnattal közlekedni (Orosháza - Szeged - Bcsaba - Gyula - Szeged - Bcsaba), egy fotó Joó Feri honlapján látható.

1014 Creative Commons License 1999.09.09 0 0 548
Köszi, Nohab!
Az említett felvétel kb. '86-ban készült, a pályaszámot elfeledtem, és olyan alapon készült, hogy azon a gépen még van...
Beleszólt egy Szergej utasfigyelmeztető is.
division by zero Creative Commons License 1999.09.08 0 0 547
pont erre a sok szerverre gondolok:
nekem itt TVneten elég gyorsan megy a dolog, ha a Webzipet neki engedem, 10 perc alatt megvan a lista mi nem stimmel...
nohab Creative Commons License 1999.09.08 0 0 546
Köszönöm szépen a felajánlást, remélem, egyszer tudok vele élni. A legnagyobb gond az, hogy az irtózatos mennyiségű kép miatt 6-7 különböző szerverre van szétdobálva a site, valamelyiket mindig karbantartják, akkor azt nem érem el, meg nehezen is látom át az egész dzsungelt. Igazából nem is a HTML-része a nehéz, hanem megkeresni a linkeket, mi hol van, ha nem jön be, miért nem, áttenni, letörölni, hivatkozásokat átírni... Szóval nehéz ügy, de nagyon köszönöm! A te képeid közül is vár néhány már jó ideje, de csak idő kérdése minden!

üdv:Ákos

division by zero Creative Commons License 1999.09.08 0 0 545
nem lehetne-e beszállni segíteni?
nohab Creative Commons License 1999.09.08 0 0 544
Szia Zoli!

Röviden? Szarul. De gyűlnek a képek, digitalizálok ezerrel, csak kirobban belőlem valami előbb-utóbb. Az új hírek fent vannak, ehhez képest a változás annyi, hogy 019 mégsem fog menni olyan hamar és közben 001-nek volt egy H-keret cseréje.

üdv:Ákos

division by zero Creative Commons License 1999.09.08 0 0 543
Üdv Ákos!
Hogy áll a honlap frissítés?
nohab Creative Commons License 1999.09.08 0 0 542

Plebejus!


UGYE NoHABos képeid is vannak???!!! Minden mennyiségben
izgatnak, egy szuszra, két szuszra, akárhogy, akármilyen
formában, akármikor!!!


1014


Homályosítsatok fel, mi az a TYFON kürt? Lehet,
hogy az, aminek hangját a lentebb említett Várkonyi
Zolival magnóra vettük egy NOHABról? (Arról .wav
file-om van, azt használom Windows hibajelzésnek: vigyázz,
jön a NOHAB)


A NoHABok jöttek eredetileg TYFON-kürtökkel mára
ezek, mint a gyári táblák és egyebek a NoHABokról,
már egytõl-egyig a szuvenírgyûjtõk birtokában
vannak. A MÁV szabványkürt nagyon hasonlít rá,
gyakorlatilag ez volt a minta.


Ha a Zolival vetted fel, az szinte biztosan Tizeske volt, neki a 80-as
évek közepén már nem TYFON kürtje
volt.


sziasztok,


Ákos



division by zero Creative Commons License 1999.09.08 0 0 541
ha már a kocsiknál tartunk...
Keresek régi sorozatú Bh kocsit:
Ez abban különbözik a ma százával látható Bhv-ktől, hogy az ablakok még teljesen lehúzhatóak, az ajtó ablaka pedig nem 1 nagy üveg, ha nem két keskenyebb, "templomablak", a belseje is más.
Mellesleg az a +v betű nem ezeket a különbségeket jelöli, hanem az átmenő vezérlőkábel meglétét, csak ami Bh-t felújítottak, abba kábel is került, így már Bhv lett.

Állítolag Miskolchoz tartozik 6 ilyen kocsi, talán még másutt is van néhány...
Ezeket 1, max 2 éven belűl leselejtezik, úgyhogy sietnem kell, hogy még utazhassak ilyenen, és megörökitsem...
Szóval jó lenne, ha valaki konkrét vonatszámokat tudna mondani, amiben ilyen kocsi előfordul.
(lehet BDh is)

Törölt nick Creative Commons License 1999.09.08 0 0 540
En meg felirom a tipusokat (Ap, meg ilyenek) hogy pontos info legyen...
division by zero Creative Commons License 1999.09.08 0 0 539
lehet, hogy nem úgyanarról beszélünk, vagy csak nekem nem tünt még fel...
holnap megnézek a Keletiben közelebbről egyet...
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.08 0 0 538
Nekem csak a hianya tunt fel, meg a csillogo tarcsak a tengelyeken. Meg persze az is, hogy nem fekportol rozsdallik az egesz, hanem "szep" szurke.
division by zero Creative Commons License 1999.09.08 0 0 537
"Össze kellene jönnünk így mindahányan... "
Nem is rossz ötlet...
Kéne szerveznünk egy jó kis vonatozást, ahova mindenki elhozhatná az érdekes fényképeit...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!