16:10-kor egy gyorsvonatot láttam messziről előfogattal.
Ha jól láttam akkor V43 1215+1202.
Mentesítő vonatnak nézett ki.
Az 1202-nek le voltak húzva az áramszedői
A sv-i indulást köti a 901-es érkezése (20:27),
utána, ha összenézed az IC956-tal (+Boba-Szomathely 40 perc a 900-nak), szerintem lényegében ennyi jön ki.
Az más kérdés, hogy a 956-os menetrendje is meglehetősen laza, és a 20-as új menetrendje szerint ezen nem is húztak. Most nézegetem az eredeti, a 2. pótlékbeli és a végleges 20-as menetrendet, hát, őszintén nem tudom miért volt rajta ennyi huza-vona. De a gyorsvonatok menetideje csökkent csak, a személyeké nem igazán. Kicsit „sok hűhó semmiért”-érzésem van...
Az M44 jó gép, de csak a 400-asok jöhetnének szóba, igaz azokkal a
számítógép miatt sok gond volt (van?), szerintem a kedvezőbb fogyasztású M47-
12xx lenne a legjobb.
Nananana. Egy jó állapotú Bobót (95-ös főműhely) hirdetett valami ipar
mostanában a népszakattságban 8,5 M+ÁFA-ért. Egy 12xx M47-es legalább 50-70
millió, a Bobó 4xx is szerintem ugyanennyi. Nem látom, hol hozza vissza a +40-
60 milliót.
A MÁVnál ez más dolog, mert meg tudják finanszíroztatni az EUROFIMA-val a
felújítást, az állam meg úgyis leírja (kifizeti) az adósságot, ergo minden
lexarabb próbálkozás is tök ingyen volt és lesz. Sőt, mivel a megbízott cégek
igen komoly pénzeket akasztanak, nyilván ezért a pénzért igen hálásak lehetnek, és ez a hála kézzelfogható lehet bizonyos döntéshozók számára,
vagyis minél többfajta ún. járműkorszerűsítés-be futnak bele, annál
jobb - nekik...
De ez itt fent csak az én vízióm, a valósággal való bárminemű hasonlóság
kizárólag a véletlen szüleménye.
Sziasztok!
Üdvözlök mindenkit, még új vagyok itt, bár már sokat olvastam a topicot.
Együttérzek veletek a NOHABok miatt.
Kimennék a Füstibe egy fényképezőgéppel, ha megírnátok nekem, hogy az ünnepek között hogyan tart nyitva és megtekinthetőek-e a mozdonyok.
Kellemes Ünnepeket!
IC a 20-ason: Január elsejétől új IC vonat közlekedik szombathelyre Veszprémen át. (Az újság szerint.) A kifüggesztés szerint jan. 1-én és 2-án közlekedik csak. 22.38-kor érkezik Sm-re.
Sziasztok!
Üdvözlök mindenkit, még új vagyok itt, bár már sokat olvastam a topicot.
Együttérzek veletek a NOHABok miatt.
Kimennék a Füstibe egy fényképezőgéppel, ha megírnátok nekem, hogy az ünnepek között hogyan tart nyitva és megtekinthetőek-e a mozdonyok.
Kellemes Ünnepeket!
"Érdekelne valami.
A V43 1246-ost,hogy fogják tudni rendbehozni ?
Úgy össze van törve,hogy ezt már nem lehet kikalapálni,legfeljebb ráönteni egy másik gép elejét.
A törött V43 1319-es megvan még ?
Hol balesetezett ?
Ebből talán meg lehetne csinálni. "
V43 1246-ra azért tudna az Fm is csinálni fülkét, csak az kicsit sokba kerülne. Viszont sokkal olcsóbb egy balesetes gép fülkéjét rátenni. V43 1319 nincs meg, mert szétvágták, egyébként ez csattant bele Szobon a BDVmot 005-be hátulról.
De szerintem a V43 1084 egyik fülkéje még ott van Nyíregyházán, pár éve fényképeztem, azzal megoldható.
Persze lehet, hogy erröl nem tudnak és a V43 1246 most arra vár, hogy "szülessen" egy felhasználható fülke.
Az 1084-es hol csttant ?
Akkor az 1246 felújítása még arréb van ?
1. Cegléden látta V43 1199-et, eléggé összegraffitizve, de viszonylag jól mutat a graffiti, valami rugót ábrázol (szürke, a mozdony oldalán végig)
2. Dec 20-án volt atomvonat, Nyíregyházáról 19.30-kor indult V43 1086 vitte, Kiskunalastól Szergej (most M62 057 van ott, gondolom, ez a szergej volt), és a bajai hídon ment át.
Úgy néz ki, hogy elbúcsúztunk egy remek sorozattól:-(, sajnálom őket... (OFF: nohab: drukkolok nektek!)
On:Emellett tovább fogytunk más gépekből is...
Anno, az 1997/3-as Vasútgépészetben volt egy lista, 2001 dec 31-ére tervezett állományról. Talán nem lesz érdektelen újra megemlíteni, hogy "haladunk" a teljesítésben. (csak a dízeleket írom, be, ui. villanyoknál nincs tervezett csökkentés). Zárójelben a szükséges üzemképes állomáy , előtte az állomásított mennyiség szerepel:
Új dízelomozdony: 0 (0)
M31: 0 (0)
M32: 20 (11)
M40: 25 (11)
M41: 113 (91)
M42: 1 (1)
M43: 117 (78)
M44: 124 (98)
M47-1: 40 (25)
M47-2: 16 (2)
M61: 0 (0)
M62: 89 (59)
M62,sz: 13 (7)
Új dízelmotorkocsi: 0 (0)
Bz: 238 (205)
MD: 42 (35)
Békés, boldog karácsonyt kívánok minden topiclakónak!
(a NOHAB témát talán most nem forszírozom... Megrendítően szépek voltak tegnap, ahogy jöttek át az Összekötőn. Valami elmúlt, amit nagyon szerettem/szerettünk a vasútban.)
"Érdekelne valami.
A V43 1246-ost,hogy fogják tudni rendbehozni ?
Úgy össze van törve,hogy ezt már nem lehet kikalapálni,legfeljebb ráönteni egy másik gép elejét.
A törött V43 1319-es megvan még ?
Hol balesetezett ?
Ebből talán meg lehetne csinálni. "
V43 1246-ra azért tudna az Fm is csinálni fülkét, csak az kicsit sokba kerülne. Viszont sokkal olcsóbb egy balesetes gép fülkéjét rátenni. V43 1319 nincs meg, mert szétvágták, egyébként ez csattant bele Szobon a BDVmot 005-be hátulról.
De szerintem a V43 1084 egyik fülkéje még ott van Nyíregyházán, pár éve fényképeztem, azzal megoldható.
Persze lehet, hogy erröl nem tudnak és a V43 1246 most arra vár, hogy "szülessen" egy felhasználható fülke.
Először is, minden Topiclakónak Kellemes Karácsonyt kívánok. Új évet még nem, azt külön menetben. Amit kívánok tehát, az NEM az, amit a MÁV jó alaposan elrontott itt nekünk, de hát valljuk be, a bűze bizony már rég érződött a dolognak.
A 29-esen én is sokszor vonatoztam. Hogy ezentúl NEM fogok, azt nem ígérem meg, de azt igen, hogy csupa-csupa Csörgővel már semmi élvezet nem lesz benne. No és olyan állapotú Szergejjel sem, aminek semmi köze ahhoz, amit az a gép elvileg tudott valaha. (S-ek burjánzását nézve lehet, hogy pár év múlva belőlük is csak ennyi marad. Az utolsóra majd felfestjük a sosemvolt nevét: TE112, aztán mindenki néz majd nagyot...)
BAKTER:
Igen, igazad van, hogy a topic nem öleli fel a vasút minden területét, legalábbis, nem egyenszilárdsággal. Csakhogy igen sok terület ez ám! Többek között most már egyre inkább az, ami az én közelebbi szakterületem is, például - és rengeteg minden más. Mellesleg hidd el, pl. a villamosított vonalak energiaellátásáról is olvastam sokat, mert úgy érzem, szükségem van arra, hogy erről is legyenek ismereteim - de meg kell mondjam őszintén, nem igazán köt le. Kinek-kinek a maga keresztje illetve érdeklődése. Ha pedig magunk elé veszünk egy mozdonyt, ott is igen hamar elfogy az érdeklődés, ha elkezdjük komolyabban vesézni, hogy mi miért olyan benne, amilyen. Ha lemegyünk a látványos "felszínről" a valóság bugyraiba, ugyanúgy elfogynak a nézők. Pl. szegény feleségem időnként kénytelen végighallgani engem, én pedig a "jobbik" eszemmel tudom, hogy nem érdekli, csakhogy a "rosszabbikkal" meg azt gondolom, hogy hát ezek annyire logikus és információértékű dolgok, hogy nem létezik ezeket nem szeretni...
Még egyszer: minden Topiclakónak jóval boldogabbat, mint ami idén kijutott!!!
JAnuár elsején (...) a Keleti pályaudvarról mentesítő IC Szombathelyre 19.25 órakor (csak Székesfehérvár és Veszprém állomáson áll meg!), valamint a Nyugati pályaudvarról Szegedre 19.30 órakor indul mentesítő járat.
Ez a Szombathelyi-IC így érdekes lesz a 20-ason.
A szegedi pedig hogy fog közlekedni? S7508-ként és a KöKitől mögötte a S17508? Mert utóbbit nem láttam sehol sem, hogy törölték volna jan. 1-re, de jan. 2-re pedig meghirdették (Szfvár-Szeged). És 2-án fog közlekedi a Nyugati-Szeged 5708-as? Aztán KöKin összerakják őket és +10-zel indul majd helyből?
Szerintem ma nem sok ember van, aki pontosan tudja, hogy mikor mi és hol fog közlekedni az ünnepek környékén.
Amikor az Északiban voltam azt mondták,hogy
időnként vissza kell vinni a Papagájokat
ellenőrzésre,mert ott jobban értenek hozzájuk.
Ekkor éppen a 2376-os volt ilyen ellenőrzésen.
De ez csak pár napig tart.
Én meg Július óta biztosan nem láttam.
Remélem jó helyen van.
Amúgy lehet,hogy ez a gép csinálja a
Szolnok-Hatvan személyvonatot.