Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

daVeFR Creative Commons License 2009.12.12 0 0 7591
Irtam mail-t, de biztos, ami biztos itt is irom, hogy igen, megyek. Koszi!
Előzmény: hubo44 (7586)
PeterStyle Creative Commons License 2009.12.12 0 0 7590
Nem járok vele 80-nál többel sokat mert akkor hajlamos kinyitni a száját és bekajál jól a zsebemből. 2 hónapja hajtom, először apám Suzukiját alapul véve 4-4500 körül raktam feljebb, na én minden hétköznap 60 km-t megyek vele, rájöttem hogy így nem jó mert sokszor lett éhes, volt olyan kijött 9 literes vegyes fogyasztás. Akkor kivettem a cipőmből a köveket és a szép kis zöld tartományt nézve kezdtem használni. Ráadásul észrevettem azt is hogy ez az a rész ahol jól érzi magát az "öreg" OHV-s motor. A váltó is arra következtet szerintem hogy itt jó neki, mert ha 3500-ig kiforgatom és váltok akkor kb. 2000-re fog esni a következő fokozatba a fordulat, alatta meg nem szeret élni felette meg csak üvölt hogy váltsál már, mondjuk ez az én véleményem, de 5.-be 80-nál 2200-at forog és így vegyes használatban 6,8-7 litert kajál, ami még szerintem reális is 1 1,3-astól, az tény hogy az 1500 fordulatnyi hasznos tartomány nem a legjobb, de kezdem megszokni a kis kocsikát, a típushibáit a termosztát kivételével mind kimutatta már, kezdtem már várni hogy mikor kér 1 újat de rájöttem hogy már újjal vettem meg :D Amúgy szerintem munkába járni meg rohangálni vele ide oda hangulatos kis kocsi, nem 1 Golf de nem bántam meg eddig, amit cseréltem rajta az meg 12 éves korában alap lenne.
Előzmény: stemplis (7587)
CharlieNK Creative Commons License 2009.12.12 0 0 7589
Hűtő kicserélve, új fagyálló keverék beöntve, melegre járatva. Van remek fűtés, a vastag csövek tapogatása alapján működik a termosztát és a hőgomba is üzemel, addig hajtottam, míg a ventillátor el nem indult. Úgy nézem, jó lesz.
De megint van bajom: A hátsó ablakfűtés nemigen akar üzemelni. Ahogy nyomom be a gombját, hallom, hogy kattan valahol a műszerfal alatt egy relé, kigyullad a visszajelzője, és egy nagyon kicsit halványulnak a visszajelző lámpák, szóvel felveszi a teljesítményt, de a gombot teljesen benyomva kikapcsol, majd a a gombot újra benyomva (kikapcsoláskor) megint egy kicsit működik. Kikopott vajon a gomb?
stemplis Creative Commons License 2009.12.12 0 0 7588

Ismét idézni tudok egy leírást:

"

Az ablaktekerő burkolatát le kell óvatosan pattintani. Alatta csavar, amivel a tekerőt leveheted. A könyöklő egy része is lepattintható. Ha figyelmesen megnézed, akkor meglátod, hogy melyik része pattan le. Persze nagyon óvatosan, hogy ne legyen "sorjás" a műanyag.

Ha jól emlékszem, itt is vannak csavarok. Utána már "csak" maga a kárpit lebontása van hátra. Én csavarhúzóval álltam neki, de a fényezés és a csavarhúzó éle közé tettem egy vékony műanyag lapocskát, hogy arra feküdjön föl. Pár bolhát azért érdemes venni tartalékba, hogyha mégis törik valamelyik, egyből pótolhasd.

Először én is félve álltam neki. Az első kárpitot kb. egy óra alatt szedtem le, a többit már 5-10 perc alatt. 

Ja, az ajtó belsején levő nejlonburkolatra vigyázz, hajlamos elszakadni, mert a szegélye elég jól meg van ragasztva az ajtóhoz, de kellő óvatossággal sérülés nélkül is leszedhető.

(eredeti: tarejos)"

Előzmény: CharlieNK (7583)
stemplis Creative Commons License 2009.12.12 0 0 7587

Szerintem nincs okod panaszra:) ideális körülmények között egy új autónak a "gyárilag előírt" végsebessége 162km/h.

Szóval a "155 fölé  nem nagyon akart menni" elég jó teljesítmény! 

Ráadásul, ha 80-nál gyorsabban nem nagyon szoktál vele menni, akkor  kissé el is van "lustulva" a motor benne, ami viszont nem azt jelenti, hogy rossz, vagy öreg.  

Előzmény: PeterStyle (7585)
hubo44 Creative Commons License 2009.12.12 0 0 7586
Jôs regel a aňoš oldali uveger?
Előzmény: daVeFR (7547)
PeterStyle Creative Commons License 2009.12.12 0 0 7585
Sziasztok! Tudom hogy a Felícia nem 1 versenygép meg nem is akarom arra használni, de a minap autópályára mentem vele, ugyebár a kisördög belém bújt nézzük meg mit tud a kecske néven :D . Arra lennék kíváncsi hogy az normális hogy úgy 140-150-ig megy mint a bolondóra de utána meg alig gyorsul. Mert mondjuk 155 fölé nem nagyon akart menni, lehet hogy ment volna még csak a táv volt neki rövid, mondjuk nem is erőltettem, vissza a normál tempóra és hagytam hogy fújja ki magát. Nem mindha fontos lenne nekem hogy száguldjon, mert egyébként munkába járok vele és átlagban 80-nál többel nem is megyek vele nehogy túl éhes legyen. Azért kíváncsi lennék rá hogy ez normális-e nála vagy már a motor kezd öregesedni. 1.3-as MPi 68 lóerős.
Furak Creative Commons License 2009.12.12 0 0 7584
Az gépkönyvbe nézted már hogy benne van e hogy hogyan kell leszedni az ajtókár-
pitot (vagy nincs meg a gépkönyv)
CharlieNK Creative Commons License 2009.12.12 0 0 7583
Hát beázni a miénk is beázik. Nem kicsit, nagyon, tocsog a víz a szőnyegen. Az az érdekes, hogy van a kocsiban 4 gumiszőnyeg is, és abban belül is van víz (a hátsó lábtérben levő gumiszőnyegen). Arra gyanakszom - mivel utólagos 4* elektromos ablakot kapott a kocsi még az előző tulajnál - hogy esetleg az ajtón belül levő nylon fólia sérülhetett vagy talán nincs is benne.
Van az ajtókárpit levételének valami trükkje?
CharlieNK Creative Commons License 2009.12.12 0 0 7582
köszi stemplis!
tomi 01 Creative Commons License 2009.12.12 0 0 7581
ne a gumikéder szilozd ki a gumi és az üveg közt elhuzod a gumit az üvegtöl
Előzmény: kolink3 (7579)
kolink3 Creative Commons License 2009.12.12 0 0 7580
De hogy a víz miként kerül a tűzfalhoz ez a kérdés!Mert a oldal index kábelén is találtam vízcseppekre utaló nyomokat,és a akkumlátor mellet is víz van,és a másik oldalon is van vízesedés nyoma!
kolink3 Creative Commons License 2009.12.12 0 0 7579
Kipróbáltam hogy körbeszilozom a gumikédert de ez sem jött be!Azután vettem új gum it és kivettem a szélvédöt ami 40-ezrembe fájt,de a probléma megmaradt!
Előzmény: tomi 01 (7578)
tomi 01 Creative Commons License 2009.12.12 0 0 7578
ez nekem is volt és a szélvédö és a gumi kéder közöt fojt be a viz ne kérdezd hogy nem tudom de ugy tudod megnézni hogy foksz egy vékony csavarhuzot és pici rongyot tekersz a végére és be dugod a szélvédö és a gumi közé és elkezded tolni és ha jön ki a viz a rongynál akkor az a baj körbe szilozod és jolesz
Előzmény: kolink3 (7577)
kolink3 Creative Commons License 2009.12.12 0 0 7577
Sziasztok!!
Én egy új tagja lettem az oldalnak,nagyon tetszik,de egy kérdésem lenne:hogyan lehet segítséget kérni egy probléma megoldására?Vettem egy 1999-es oktávia elejű skoda felicia kombi1.3-as MPI motorost,egy nagy gondom van vele!Beázik nem kicsit,nagyon!Az a baj hogy a müszerfal alatt van a víz és a biztitáblába is bejutott már kétszer rövidzárlatott okozva a panelen!Ebben szeretnék segítséget kérni!Egyszer kivettem a szélvédőt találtam egy hibát ki is javítottam,egy ideig jó is volt de utána ismét megjelent a víz!Körbe sziloplasztoztam a szélvédö gumit de ez sem segített!Megpróbáltam ismét kivenni a szélvédőt ,mert vettem egy új gumit a szélvédö köré de kivétel közben eltört,vettem egy szélvédöt a bontóban visszatettem az új gumikerettel,de ahogy kiáltam a garázsból ez is elrepedt!Ezért szélvédöket forgalmazó céggel hozattam egy új szélvédőt ök beszerelték a gumikeret,és a szélvédő közé tettek valami karosszéria tömítö anyagot és visszatették.De még mindig beázik!Nem tudom hogy hova lehetne ezzel a próblémával menni?Tudna esetleg ajánlani valakit?Egyszer esöben kinyitottam a motorháztetöt és a motorháztető felfogatásánál láttam hogy a 3 db csavarnál csöpögött a víz a tűzfal egyenes részére ahonnan a kábelkorbács tartó bolha vezetheti be a vízet a müszefal alá mind két oldalon.De azt hogy hogyan kerül víz a csavarokhoz azt nem tudom.Ebben szeretnék segítséget kérni!
stemplis Creative Commons License 2009.12.12 0 0 7576

Légteleníti magát a rendszer, esetleg nézd meg pár km. után hogy nem-e kell még utánatölteni. Én szereléskor  beszoktam vékonyan kenni zsírral a csonkokat amire a csövek mennek, hogy rendesen "helyrecuppanjanak", ne legyenek megcsavarodva. És ez egyben megakadályozza a szivárgást is, így nem kell agyonrahúzni a bilincset.

 

Más.

A váltóolajat az alján a leeresztő csavaron kell leengedni

egy leírás a feltöltésröl:

 

"Ott kell betölteni, ahol a km-órát hajtó spirál jön ki a váltóból (elölről nézve egész hátul a váltón, a tűzfalhoz közel). A spirál egy kis lemezkére van rácsavarva, mely lemez a váltóhoz egy csavarral van lefogatva. Ezt a csavart kitekered, megragadod erősen a spirál végét, és elkezded felfelé húzni bátran (lehet picit nehezen jön ki, de kijön). Amennyiben a fogaskerék (műanyag) kijön a spirálból, ne aggódj, kiveszed akkor a fogaskereket is a váltóból és kint bele tudod tolni a spirálba a helyére.

Csere esetén 2,4 liter olajat ír a váltóhoz a szerelési könyv, illetve annyi legyen benne, hogy azt a bizonyos műanyag fogaskereket pár mm-re elfedje vízszintes talajon a váltóolaj. Ja igen, betölteni is ezen a nyíláson kell, ami meglehetősen akrobatikus mutatványokat és kicsi tölcsért kíván ( tapasztalat :-) ) És egy tanács: lehetőleg szintetikus váltóolajat tegyél bele, asszem API-GL4 minősítéssel és 75w-90 viszkozitással. Cseréje 60e km után esedékes."

Előzmény: CharlieNK (7575)
CharlieNK Creative Commons License 2009.12.11 0 0 7575
Na kilukadt a hűtő alja, ereszti a lét. Vettem új hűtőt az Unixnál, meg aluminiumbarát rózsaszínű fagyálló és desztillált vizet, holnap nekiugrok, kicserélem. Kel a rendszert utána légteleníteni vagy megy magától. Van valami speciális dolog, amire figyeljek?
tomi 01 Creative Commons License 2009.12.11 0 0 7574
nem tudom de van egy csavar a váltó aján aszem 19 vagy 22 azt ne tekerd ki mert az a váltó reteszelése és ha kiveszed nem lesznek sebeségek szerelömonta
Előzmény: PeterStyle (7573)
PeterStyle Creative Commons License 2009.12.11 0 0 7573
Sziasztok ! 1.3-as MPi Felicián hol tudom leengedni a váltóolajat és feltölteni?
ó-vodás5407070 Creative Commons License 2009.12.11 0 0 7572

Én Felicia 1.3MPi-ről váltottam Octavia1.4MPi-re

 

nem bántam meg,pedig sokatt futott Octiról van szó ,de egy évvel fiatalabb:)

 

jó sok hely van benne,a Felicia nagyon kicsinek bizonyult,talán egy kombi még versenyképes lenne

 

van benne szervókormány , 2 légzsák

 

nincs hála istennek az a buta Felicia MPi motorvezérlő a fojtószeleppel ,ami néha nem jól kommunikál

 

nincs gázbowden:)

 

poti van

 

egyedül a kődpilácsok hiányoznak a Feliből

 

9,5et eszik full  E85ből ,még az is tűrhető

Előzmény: stemplis (7567)
bordoLX Creative Commons License 2009.12.11 0 0 7571
Én is nyugodtan ajánlhatom. Már használtunk egy 55 lovasat a családban. Újonan vettük 98 ban és 2004-be adtuk el. Még most is szoktam látni. Tök jó éllapotban van, pedig 120 e km-rel adtuk el, vettünk helyette egy fabiát. Én 2008 áprilisában vettem egyet. Szintén 55 lovas. Az erősebbik 1.3-ast akartam (68-le), de ez volt a legjobb állapotban 76e km-rel. Amúgy próbáltam mind a kettőt. Nem sok a különbség. Szerintem, ha csak teheted, akkor ne kereskedésből vedd. Én szegedi vagyok. Volt egy bogaram, Pestre vittem eladni (nagyon sokba került fenntartani), közben ott néztem a feliciákat. Szarrá voltak hajtva. Inkább utazz el valami vidéki városba autót nézni. A Tapasztalatok szerint rengeteg középkorú, és idősebb "papinak-maminak" van feliciája Bács-Kiskunban, vagy Szolnok-megyében. Általában ős skodások, akik 98 ban lecserélték a favoritot, most meg a feliciát egy fábiára. Na most hibáznak. megválnak az ősmotortól. (1000MB: 1965- FABIA 1.4 MPI: 2004).Szerintem, ha teheted, akkor 98 utánit nézzél. De persze inkább egy jó régi, mint egy szar új.
Nekem eddig a termosztát jött be a hibák közül. Amúgy jól fogyaszt. rekord: 5,2
175/65 R14-gyel már kb fél litert emelkedett a fogyaszás, de cserébe sokkal stabilabb, jobb a fékhatás, mint a gyári 165/70 R13-on.

Jó Böngészést!
Előzmény: tiglinc (7563)
DEM992 Creative Commons License 2009.12.11 0 0 7570
Nekem azért a puha fotelek hiányoznak. Meg a hátsókerék-hajtás. :-)

Nekem csak március óta van meg az MPi-m, eddig ami megadta magát, az a termosztátház (elrepedt) valamint a feszszabályzó (de az fél nap alatt).

Olajcserék, hűtővízcsere, egyéb apróságok megvoltak vásárlás után, ezen felül azokra költöttem, amire idővel úgyis kellett volna (nem szeretem úgy hagyni, hogy "elmegy még ezzel...").

Apropó, azt vettem észre, hogy a 120-as jobban pakolható. A Felicia csomagtartójába annyi cucc fér, mint a 120-as felhajtott hátsó üléseire.

Fogyasztása nagyon barátságos, az alkatrészárak sem verik a csillagos eget, egyszerű, megbízható konstrukció - szóval szerintem nem fogod megbánni.
Előzmény: stemplis (7567)
Adm Creative Commons License 2009.12.11 0 0 7569
Arra vigyazz, hogy ne legyen elozo eleteben romma torve, nagy baj amugy nem szokott veluk lenni, szerencsere eleg egyszeru az egesz auto.
Mondjuk feeling a 120-ashoz kepest egy gramm sincsen benne, de tokeletesen elvisz A-bol B-be.
Előzmény: tiglinc (7563)
stemplis Creative Commons License 2009.12.11 0 0 7567

A 120-as skodával össze sem lehet hasonlítani a feliciát... Én is ugyan így váltottam autót (120-ról MPi-is feliciára) de azon kívül, hogy a két motor első ránézésre hasonlít egymáshoz,  közös tulajdonságuk nincs.

Ja és hamar hozzálehet szokni... és könnyen el lehet feledni benne az öreg 120-ast:)

Előzmény: tiglinc (7563)
Epeter01 Creative Commons License 2009.12.11 0 0 7566

OK igazad van!

Legyen svgyuláé az utolsó szó, úgysem érünk fel tudásban még a cipőtalpáig sem (még együtt sem) :))))

Előzmény: stemplis (7561)
Lacikabá Creative Commons License 2009.12.11 0 0 7565
2ooo-ben vásároltam a Feliciát, most már lassan lo éves lesz, és enyi idö alatt nem volt 5-6 meghibásodás. Fesz szabályzót tavaj cseréltem le, de a régi is ugy kb 5o %-ban volt elkopva. A folytószelepet egy alkalommal pucoltam ki, ugy hogy tapasztalatból elmondhatom, hogy eddig komolyabb meghibásodás nem fordult elö. l5 ezer km-ként olajcsare, minden második olajcserénél, váltó olaj csere is volt. Eddig amire költeni kellett, az a mozgó és forgó alkatrészeket érintette, valamint 5 év után a hütö folyadék, 6o ezer km után gyergya valamint levegö szürü csere volt Egy alkalommal fordult elö, hogy a trafót rögzitö tartó lemez eltört, menet közben, azt a mentöládából kiszedett gézzel rögzitettem, majd odahaza lemezböl készitettem egy tartót, azóta is azza közlekedek. Jövö évben kell kicseréltetnem a hátsó sárvédönél az iveket, mert már ott jelenkezik a rozsda. Összeségében enyi volt az élmény, persze függ attól is, hogy milyen és menyire kimélt vagy nem kimélt gépkocsit vásárol az ember. Sok szerencsét a vásárláshoz. Tiszt Orha László
daVeFR Creative Commons License 2009.12.10 0 0 7564
Annál azért obban megválogatom, hogy privátban kivel levelezek. :)))
Előzmény: stemplis (7561)
tiglinc Creative Commons License 2009.12.10 0 0 7563
Sziasztok!

Még nem vagyok Felicica tulaj, de nagyon vágyom rá, hogy öreg 120-asomat lecseréljem egyre (illetve rá is kényszerülök...). Vásárlás előtt viszont tájékozódom a témában legjártasabbaktól, tőletek, akik tapasztalatból beszéltek. Kérdésem a következők:

- A "típushibák" (fesszab, hőfok, pillangószelep-koszolódás) mennyire gyakran következnek be? Éves szinten mennyire szervizigényes az autó? (S120-nál évi 6-8 meghibásodás volt, és ha apróságok is, akkor is sokallom)

- Havi kb 3000 km-t megyek. Mennyire bírja ezt komolyabb meghibásodások, széthullás nélkül egy ilyen 10-12 éves autó?

- A nagy futásteljesítmény miatt gondolkodom etanolosításban. e85powerre gondoltam, és mivel ott írják, hogy gázpedálállástól is függ a dúsítás, megkérdem: tudja az a kütyü ebben az autóban figyelni a gázpedálállást, vagy bowdenes a'la 120L?

Előre is köszi!

Üdv:

Tiglinc
tomi 01 Creative Commons License 2009.12.10 0 0 7562
szerintem is
Előzmény: stemplis (7561)
stemplis Creative Commons License 2009.12.10 0 0 7561

Szerintem ez a környezetvédelmes témát le kellene zárni, vagy folytassátok privát levelezésben, mert itt csak indulatokat szülnek a hozzászólások.

Tetszik vagy sem, el kell fogadni, hogy nem vagyunk egyformák... a környezetvédelemben sem...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!