Jobban elgondolkozva a DRZ-n is volt egyrövidkeideig hasonló, de jóval halkabb hang vezlánc csere után, de kb 50 km után megszűnt. Akkor a szerelő úgy magyarázta, hogy racsnis a vezlánc feszítő, de a lánc pont olyan hosszú, hogy két borda között áll meg a biztosító racsni, ilyenkor lehet hangja. Ha kicsit igazodik a vezlánc ez megszűnik. Így is lett, de ott tudtuk,h új a lánc! A tiedben lehet rosz a feszítő is pl: törött rugó, vagy túlnyúlt lánc. Meg kell nézni. A láncot a hengerfej szerelő ablakán keresztül könnyen meg lehet nézni, a feszítő is kivehető egyszerűen!
A 20W-50-es olajnak hideg van még! +10 celsius alatt tapasztalni fogod. tegyél bele később 15W-50-et, azzal 0 celsiusig nem lesz gond. Ez sem probléma csak nem szabad forgatni, amíg meg nem melegszik picit az olaj.
Vagy esetleg lehet lassan felépülő olajnyomás? Jobboldalt az olajszűrő fedelén van felül egy csavar. Elvileg azzal tudom ellenőrizni, hogy van e olajnyomás igaz? Azt kitekerem indításkor és megnézem, hogy mennyi idő mire elkezdi nyomni az olajat kifelé?
Videó alapján mi csöröghet? Kb 8-10 másodpercig egyenletes folyamatos csörgő hang, ami hirtelen megszűnik. Csak hidegindításnál adja. Ma 7 fok volt mikor beindítottam, 20w50 olaj van benne, ez az olaj elvileg plusz 5 fok kinti hőmérséklet felett használható. A motor amúgy elég jó, bár 56 ezer km van benne, de 3 hónap állás után így indult mint ahogy a videón látható. Nem füstöl, tökéletes. Egyedül ez a csörgő hang zavar. Szelep hang lehet ez? Vagy vezérműlánc? Videón amúgy durvábbnak hangzik a dolog, telefonos felvétel. Élőben nem ennyire durva a zörgés.
Mintha csak magunkat láttam volna 20 évvel ezelőtt, mit ki kellett bírni szerencsétlen dr600, xt600, klr600, xr600, tt600 és társaiknak. :)
Szögeltük, reszeltük, hegesztettük őket csak még 1 napot bírjon csak még egyet csak még1......., szegények mentek multiszuper, botond, finish, szóval ami volt otthon csak legyen meg a szint. :D
Viszont aki túlélte és nem is törte össze magát úgy, hogy elmenjen a kedve a motorozástól az megtanult motorozni.