Nekünk benzines van (szűk két éve használjuk), és szerintünk családi autónak elég, de mi egyébként is inkább fontolva haladók vagyunk az utakon. Biztos, hogy nem lehet vele akármit megcsinálni, nem gyorsul úgy, megrakva emelkedőn már érezni az erő hiányát, de azért elviszi a régi kétliteres motor is a bodét, ami a miénkben van. Előtte egy 1.4-es VW Polo variantot (kombit) hajtottam, az ehhez képest versenyautó volt.
Mi talán még kevesebbet autózunk (<10e km/év), de a hétfős család mozgásához jól jön. Budapesten lakunk, amikor lehet inkább BKV-zunk, de itt így is vannak azért olyan utak-araszolgatások, amikor jobb nem nézni az átlagfogyasztás kijelzőt, mert horror. De pont az ilyen utak miatt féltem volna, hogy a dízel legyilkolódna, ezért kerestem én is anno benzinest.
Tavaly még csak 4 gyerekkel mentünk úgy nyaralni, hogy a 3. sorban az egyik ülést kivettem, és úgy elég volt a csomagtér. A csomagok melletti 1 hely persze nem volt a legnépszerűbb, de befértünk.
Két éve én is sokkal kevesebb benzinest találtam, de azok általában valamivel kevesebbet futottak mint dízeles kortársaik (aki ezekből benzinest vett anno, az valószínűleg nem kszült nagy futásteljesítményre).
Nálunk motorikus hiba nem volt, egyelőre megbízhatóan teszi a dolgát. Futóműre kellett költenünk.
Üdv Nekem Citroen C8 2.0 benzines 136 LE manuális váltós van a motorjával nincs gondom menni is megy elég jól gyorsul a súlyához képest az egyik ismerősöm meg is jegyezte hogy sportautót is gyártanak egyterűbe persze lehetne gyorsabb is nekem inkább más gondjaim vannak vele pl. Beázik valahol és nem találom hogy hol a kormánykapcsoló ilyenek de szeretem az enyém 8 személyes megpakolva is megy azért igaz van is étvágya akkor de engem az nem érdekel vizzel vagy levegővel nem mehet.
Nemsokára 6 főre bővül a család és muszáj leszek egy nagyobb, de legalábbis min. 6 üléses autót venni. Pár hónapja már nézelődöm és rengeteg típust zártam ki, mert ha meg is lenne a 6+ ülés, csomagtér már nem sok marad. Képbe került az EV2-es család is. Mivel nem autózunk sokat (<10e km/hó) és sok a rövid táv (ovi, vásárlás, nagyi stb.), így mindenképpen szívó benzinest szeretnénk venni - amiből ugye nem sok van. Nézegettem a népítéletet, de benzinesről véleményt kb. 1-1-et találtam, az egyik elég lesújtó volt: 2000-es motorral nem megy az autó.
Tényleg gyenge a benzines? Persze nem versenyezni szeretnék, jelenleg egy 1.6-os Altea XL van (103 LE) az sem egy rakéta, de nekünk elég. Maga a konstrukció mennyire megbízható (akár motorikusan, akár elektronikailag)? Nem szeretném, ha sokat kellene küzdeni vele. Olyan 2 millió körüli összeget szánnánk rá. Vásárlás előtt mindenképpen elvinném egy szakszervizbe, állapotfelmérésre.
Esetleg, ha valakinek volna kedve/ideje belinkelem azt a párat, ami jelenleg fent van a hahu-n.
Ahogy olvasom nem a jobb fajta csere volt. Én személy szerint a kényelmet nem adnám fel meg a fogyasztást se. Mondjuk a Previa nem teljesen játszik egy ligába az EV2-vel.
Én nagyon imádom az enyémet és szoktam nézegetni a felhozatalt másik típusokba is de nem igazán adnám oda a 2 milla alatti kategóriáért sőt még fölötte se nagyon.
Három évig hajtottam egy céges ugyanilyen 2.4 benzines previát, evasionom volt akkoriban, a 2.1 tdi. Nagyon szerettem, jóval nagyobb mint a franciák, nyomatékos volt a motorja és kényelmesen lehetett vele közlekedni 160-180-al! És soha nem volt baja. 260.000km-nél lett eladva de még a gyári futómű volt alatta! Nem kopogott vagy zörgött. Gázos volt és 11l alá nem nagyon ment a fogyasztás!
Én elsősorban benzines EV2-ben gondolkodtam. Sajnos nem találtam.
A TC cikk kapcsán is ezt írtam a szerzőnek. Ott persze kaptam hideget-meleget, akárcsak itt, hogy milyen sokat költöttem rá...stb.
A TC nem keresett, nem is fog, miért is keresne egy tucat autó kapcsán...Azért kérdeztem, hogy érdekel-e valakit, mert itt már outsider vagyok.
Röviden: az alany egy első szériás, második generációs Previa, 2.4 (2362 cc) benzin. Ausztráliában Tarago, Japánban Estima. 2003-ban volt egy facelift, amit 2006-ban váltott az új, harmadik generációs, ami helykínálatban sehol sincs a 2000-2006 között gyártottakhoz.
Fogyasztás: városban télen nem tudtam 10 l alá vinni, most 8,5-9,3 az átlagom. Országúton 7,5-8,3 között van. 120 után jön meg az étvágya, mert sajna csak öt sebességes. A motor 2AZ-FE szögegyszerű láncos szívómotor, pörgős, nyomatékos motor.
Kényelem-helykínálat: nem francia autó, puritán, egyszerű, ugyanakkor praktikus. Mivel csak alapfelszereltségű, gyakorlatilag semmi extra nincs benne. Tágasabb és jobban pakolható mint az EV2, kényelem messze elmarad a C8-tól. Manuális klíma, ABS, 4 légzsák, kazettás magnó, ugye vicces???
A szélvédő gumit nem tudom locsolgattam slaggal minden honnan akkor nem láttam beázást meg ha áll a kocsi és szakad az eső akkor sem csak menet közben vizes úton.ha nem esik az eső de vizes az út még meg pocsolyás akkor is beázik.
Köszi a választ! Felmenni nem megyek mert nincs arra dolgom külőn azért meg költséges lenne.de ha kész lesz a másik autóm ami kb. 1-2 hónap akkor valószínűleg felfogom küldeni de addig sajnos nem tudom nélkülözni az autót több napra.
"De ezzel nem szűnt vakmerősége. Azt állította, hogy a Föld gömbölyű. Értitek, barátaim? Gömbölyű! Mint egy rossz alma, amelyet a metapontioni kapunál árulnak a környéki démoszok kofái!"
"Személyes rálátásunk szerint a Föld lapos, ilyet ember elméleti úton nem vezet le."
Ha már személyes rálátásról van szó, akkor az már nem elméleti levezetés szerintem. Ha pedig egy ember valaha hajózott a nyílt tengeren, rögtön megkérdőjelezheti az eddigi személyes tapasztalatát a lapos Földre vonatkozóan.
"a világegyetem folyamatos tágulása (gondolom, ez nem képezi vita tárgyát) "
Ebbe se legyél biztos, mivel még az is vita tárgya (bizonyos körökben), hogy a Föld gömbölyű-e avagy lapos, pedig jelentősen jobb személyes rálátásunk van erre, mint a világegyetem tágulására.
Én kérem elnézésed a pongyola fogalmazásért, megkérdőjelezhetetlenül igazad van.
Monentán én is azon agyalok, hogy a világegyetem folyamatos tágulása (gondolom, ez nem képezi vita tárgyát) milyen hatással van a munkahelyi menza mennyiségére.
Tehát csak az adag tágul, vagy én is, ezáltal most akkor napról napra jobban lakok, vagy stagnálok.
Hol van ehhez képest bonyolultságban egy COM2000 probléma megoldása?
Mivel a Táblázatban lévő autók 90%-a dízel, már csak ezért is furcsa lenne, ha a benzines panaszokból lenne több. Még ha egyforma bonyolultságú motorok lennének is, de ugye nem azok. ;)
Talán ez a hasonlat pontosabb:
"- És nem vagy - hajolt előre izgatottan Fook - nagyobb analitikus, mint Googolplex Gondolkodó Csillaga a Fény és Zsenialitás Hetedik Galaxisában, mely képes arra, hogy minden egyes homokszemcse röppályáját kiszámítsa a Dangabrad Béta öthetes homokviharaiban?
- Öthetes homokvihar? Piha! - bosszankodott Bölcs Elme. - Tőlem kérded ezt, éppen tőlem, ki magának a Nagy Bummnak az atomi vektorairól elmélkedem? Kikérem magamnak, hogy zsebkalkulátorokkal egy napon emlegessenek!"
Mi az a messz? mert tegnap pl Szekszárdról, ma meg Debrecenből voltak itt. Te jössz. Amugy meg kérdés: mi a baja? - mondjuk sejtem, de jó lenne tudnom.Bontottról meg csak annyit tudok nyilatkozni hogy x idő mulva ugyan az lesz a baja, vagy xarul lesz felrakva és kidobtál x összeget feleslegesen. Ad 2: a bontottat fel tudod programozni? Ha felküldöd ésszerű számítás: Hétfőn feladod, kedden itt van szerdán megoldom csüt felad, pénteken nálad. ez a leghosszabb idő... vagy feljössz és ha az amire gondolok az 2 óra pihi itt. A döntés nem nálam van. Eddig elég sokat megcsináltam, EV2, 206,307,Xsara II, Xsara picasso,
Remélem,hogy nem a pollenszürő tepsi alján a lyukat foltozta be a szerelőd,mert az vezeti le az esővizet a tepsiből. Ha igen, akkor esélyes,hogy a ventillátornál folyik be a víz az utastérbe,mert a tepsiből csak arra tud távozni.
Ha a pollenszűrőd lyukas, akkor az nem a motortérbe vezeti a vizet? Hol jutna be az utastérbe?
Zolysys-szel kapcsolatban: lehet, hogy messze van, de ha egyeztetsz vele időpontot, akkor talán meg is tudnád várni a javítást.
Gondolom én, de ebben neki kell nyilatkozni.
Csak még annyit: láttam én már lyan javítást, ami jobb volt, mint a gyári, ugyanis a szaki a gyárilag alulméretezett alkatrészt egy normálisra cserélte. Én ettől nem félnék.
Lenne egy gondolatom, de még én sem értek vele egyet: nem lehet, hogy a szélvédő gumitömítése valahol beengedi az üvegig a vizet, és azt vezeti be valahol az utastérbe?
Az a baj hogy Zolisys Pesten van nekem messze van ha felküldöm az meg sok idő meg azt mondták hogy az ilyet nem jó javítani mert nem lesz hosszú életű.Azért köszi a válaszod amúgy tavaly a karosszériás talált valami lyukat a pollen szűrő alatt azt megcsinálta állítólag mondta figyeljen de azóta is beázik.
Hűtővíz nem fogy de amúgy is csak esőben vizes különben csont száraz a lábtér mivel a szőnyeg nincs bent igy látom a klíma cső tiszta kifolyik a viz.nekem com 2000 csere kellene mert az egy nap alatt megvan.
Sokan összetennék a két kezük, ha csak ennyi bajuk lenne!
COM2000 - Zolysys a te embered, nagy guru a javításában. Egyeztess vele időpontot, és tuti meg lesz oldva a problémád.
Tócsa: az alsó pohártartók mögött lévő kivezetőcsöved tiszta? Átjárható a kondenzvíz által?Egyáltalán: tuti, hogy klímával összefüggő kondenzvíz? Amúgy a hűtővized nem fogy?
Váltókattogás: várd meg, amíg jönnek a szakik, nálam passz!
Üdv! Valaki tudna segíteni több dologban is kellene már lassan elkeseredett leszek de szeretem az autómat egy 2004-es Citroen C8 2.0 benzinesről lenne szó.elsőnek valahol elől beázik a lábtérnél csak a pocsolyákban amikor felveri a vizet valahol középen a váltókonzol körül kezdi lefolyók tiszták akksi tartó doboz újra ragasztva klíma kivezető cső nincs eldugulva.Már locsoltam slaggal is a motortérből de akkor semmit nem mutatott.Második kormány kapcsoló com2000 meghalt hol tudok szerezni nem horror áron.Harmadik a váltó kattog űresben ha forgatod a kerekeket vagy ha gurulsz nem a féltengely benn a váltóban lehet valamit csinálni vele vagy váltót szerezni mert benzineshez senki sem árul vagy nagyon drágán.Kérem aki tud segítsen nem szeretném eladni ez az egy 8 szem3lyes autó a mi megfelel nekünk mivel 6 gyerek van igy kissebb nem is jöhetne szóba! 06304696523. Vagy 2007marc.9@gmail.com.
Nekem tegnap elfüstölt az Ulysse-m (2004-es, 2.2 HDI). Motor felpörög, sűrű fekete füst, sajnos nem tudtam lefullasztani, mert nem volt erre helyem, épphogy félre tudtam állni. A kulcs kihúzása után még jó 1 percig égette az olajat.
Számíthatok valamire, ami nem gazdasági totálkár?
Mennyiért lehet motorhibás autót eladni? (Én már elengedtem, és nem fog hiányozni...)
A legolcsóbb Thule cucc, négy elfér egymás mellett, de akkor már játszani kell a bringákkal egy kicsit. És az sem mindegy, hogy milyen nehéz bringákat teszel föl. Nekem három felnőtt kerékpár felrakása nem okozott gondot, a fogyasztást viszont jócskán megdobta.
Nem hinném, hogy ~2 évenkénti egy bicikliszállítás miatt elkezdek vonót horgolni.
Azt tudom, hogy amikor nem volt bent a bal hátsó ülés, akkor felbillentettem a bal középsőt, és úgy simán befért két átlagos bicaj. Talán egy harmadiknak is lesz hely.
És akkor még van öt ülőhely is. Plusz csomagok...?
Majd meglátjuk (nem szó szerinti idézet Stevie Wondertől).
Nekem van egy olyan, ami "áll" a lökhárító vízszintes felületén, és persze felül is kapaszkodik mindenbe.
Igazság szerint 1x úgy volt, hogy nagyon kelleni fog (3 bringához), de annyira macera volt (még próbából) felrakni, hogy végül inkább megoldottuk máshogy.
Az a szopás, hogy ha felrakod, akkor a csomiajtót már nem használhatod...
Mondjuk pont én akartam ilyet, mert az, ami csak az ajtóba kapaszkodik, az nekem túl instabil megoldásnak tűnt.
Ti milyen biciklitartó(ka)t szoktatok használni? Úgy néz ki, 2-3 biciklit meg 4-5 embert kell fuvaroznom a jövő hét végén, és van összesen 1 (egy) gagyi biciklitartóm, amit elvileg a tetőcsomagtartóra lehet csavarozni (talán Auchanos, 1690 Ft/db). :(
Viszont aki ebből él, az ott gyorsabban tud reagálni. A sok hülyeség tény, legutóbb Papkaroval is röhögtünk némelyik kommentelőn (én sem vagyok profi, csak annyit értek hozzá, hogy a nagy hülyeségeket levegyem rögtön).
Azért írtam az inkábbat :). A FB annyiban jobb, hogy ott rögtön kapod az értesítéseket, így nem kell mindig nézegetni. Mivel én nem vagyok profi, ezért mindkét helyet napi rendszerességgel látogatom :)
A profik inkább a FB-on vannak jelen napi szinten, az fut telón is, ide meg be kell lépkedni, ott hamarabb jutsz információhoz, ha segítségre van szükséged. Amúgy megnéztem robbantott ábrán, nem a központi zár szabályzó modulba kell mennie?
Egyrészt ebből élnek, másrészt meg az autószerelés tipikusan (még) nem az a munka, amikor az ember átvált egy másik ablakra és feldobja a tapasztalatait a fórumra. El tudom képzelni a szakit, ahogy este tízkor kiszédül a műhelyből, kimosakszik, aztán még leül fórumozni. Mondjuk ilyen is van, szerencsére. ;)
Nem akarok senkit megbántani, de úgy veszem észre, hogy nincsenek profi szakik ezen a fórumon, vagy csak ritkán járnak erre, vagy nem dobják nyílvánosságra az infókat. Meg is értem, Ők ebből élnek.
Még mielőtt nekem esnének, az urak, tudom többször téma volt már, autót nem lehet távolból látatlanul találgatással javítani.
Mellesleg a találgatás a szerelők nagy részénél szokássá vált, akkor is ha ott van az autó.
Itt úgy gondolom tök mindegy milyen évjárat, ha két vezeték elmegy a semmibe úgy nem fog működni. (korábban leirtam, a zárnyitók vezetékei ebben a csatlakozóban végződnek. Egyébként 2005-ös Phedrám van és C8 ban volt korábban a cucc, amit átraktam.
Jól megnézted biztosan üres a tied, nincs benne semmi híd?
Pár éve nekem is eltört. Én bontottat vettem, tudtommal azóta is jó(közben eladtam a kocsit). Én egy pécsi sráctól rendeltem, asszem dugó bontó vagy ilyesmi néven találtam rá, de többen bontanak itt is vagy a face EV2 oldalon. Ha jól emlékszem 10-es volt kompletten, kuplunghengerrel együtt.
Én csak feltételeztem, hogy Egerben történt. Szombaton este indultunk haza Egerből, sötétben eszemben sem volt körbe nézni az autót. Agyaltam is rajta, hogy miért nem tűnt fel... sötétségre fogtam (a napszakra gondolok). Másnap délelőtt vettem észre, hogy mi történt. Ez Budapesten volt, a XIV. kerületben, a Bosnyák tértől nem messze (4 villamos megállóra).
Az autó egyébként Lancia Phedra.
Eszembe sem jutott volna, hogy otthon történhet ilyen...
Gyanús, hogy ugyanaz a kör volt. Milyen autód van? Ha Phedra, akkor lehet ugyanaz volt az elkövető. Ott díszléc és első fényszóró volt. Próbáltam keresni a FB-on, de nem találtam, hogy ki írta. Ha egyforma a kocsitok, akkor nagyon valószínű, hogy ugyanahhoz a kocsihoz kerestek alkatrészt és érdemes lenne feljelentést tenni, hogy legalább az elkövetési kárérték nagyobb legyen és többet kapjon, ha elkapják.
Ugyan ez a sztori volt tegnap a facebokon csak ott kamera felvétel készült az illetőről illetve a autója rendszáma is meg van.A bosnyák téren történt állítólag a zsandárok rajta vannak az ügyön.
Hétvégén valaki vagy valakik megrongálták az autónkat. Az ajtó díszléceit és a hátsó lámpákat akarták elvinni. Az akció nem járt sikerrel, nekem azonban keletkezett egy kis károm...
A díszléceket csak úgy lehet eltávolítani, ha kinyitjuk az ajtókat. Az illető ezt nem tudta, ezért feszegette. Eredmény: felhajlított díszlécek, sérült fényezés.
A lámpák eltávolításához belülről kell a rögzítést megszüntetni. Az illető ezt sem tudta, ezért feszegette. Eredmény: megrepedt búra, sérült fényezés.
Nálam a lopás nem sikerült, de lehet, hogy másnál sajnos igen. Ha valaki az érintett alkatrészek vásárlásán töri a fejét, úgy kérem, csak megbízható személytől tegye azt. Keresletünkkel, illetve vásárlásainkkal ne nyissunk piacot a tolvajoknak. Meggyőződésem, hogy az elkövető tudatosan utazott a típusra, illetve az alkatrészekre.
(Buta gondolat, de sajnos igaz... ha oda jön hozzám valaki az utcán, hogy ezeket az alkatrészeket adjam neki, akkor - nyilván - nem fogom neki adni, de anyagilag még mindig jobban járok, mert csak az alkatrészeket kell pótolnom, a fényezést nem kell javítani.)
Megnéztem a baloldalit is, nem szedtem szét, csak kimértem, de az is ebben a csatiban végződik. Ha ráadom ezekre a vezetékekre a +12v, nyilnak az ajtók.
A külső vagy belső kilincsek nyitása után indul a motor. A motor indulásához a zárban lévő mikrokapcsoló impulzusa kell, ami akkor jön létre ha a zár nyit. A gombnyomásra a zárt nyitó szervónak kell először behúzni.
Az ajtó érintkezők közül a két felső a plussz, a nem motoros kivitelhez képest.. Az ajtót is kibontottam lekövettem a vezetékeket. A zár nyitó egyik vezetékje a jobb felső, a nyitás érzékelőjé a bal felső érinkezőhőz megy. A másik vezeték (a szervónak és nyitás érzékelőnek is) a bal alsóban közös.Az ajtóban lévő érinkezőket szemből nézve értem a jobb és bal helyzetet.( az oszlopban ez fordított)
Az biztos hogy a zárnyitó szervo egyik vezetékje elmegy a semmibe, vagyis ebbe az üres csatiba. Itt nincs semmi féle kontakt hibáról szó, két oldalon ugyan úgy kicsi az esélye kontakt hibának. Eddig csak a jobb oldalon bontottam ki a vezetékelést,de most már megnézem a másik oldalt is csak nagyon szét kell bontani mindent....
Ki lettek cserélve a zárak, az ajtó érintkezők... A zárszerkezeten van egy mikrokapcsoló, ami ad egy impulzust (vagy kettőt) az elektronikának amikor nyilik a zár, utánna inditja a motort. Van egy szervo ami nyitná a zárat, ennek a vezetékjét követtem le, és az érkezik ebbe a csatiba. Teljesen kicsomagoltam a vezeték köteget, biztosan nem tévesztettem el. Természetesen rá is mértem utánna műszerrel.
Azt mondod ez a csati gyárilag szereltekbe is ott van üresen? Nincs benne valami dugó, vagy bármi?
Helló az a gyári motoros ajtónál is ott van valami plusz dolog napfény tető vagy valami az ajtókban a zárakat hátsó zár lecserélted ? ara is megy két csati a gyáriba
Ismét nekiestem az autómnak, hogy végére járjak már, miért nem nyilnak gombnyomásra az oldalajtóim. Gyárilag nem volt felszereltség a motoros mozgatás, bontott alkatrészekből raktam össze. A kilincsek nyitása utánn elindulnak a motorok, kinyilik az ajtó. Gombnyomásra záródnak rendesen. A zárnyitó szervó nem működik, a diag is hiányolja. Elindultam a zárszervó vezetékétől kibontottam a kábelköteget... és a képen látható csatlakozóhoz jutottam.Ez gyárilag ott volt,mint a többi vezeték is ami az oldalajtóhoz kellett. Az ajtóvezérlőbe egy ilyen csatlakozó ajzat van, abba van egy csati. Ezek szerint kell még valami kütyü a rendszerhez? Kérem aki jártas a dologban és tud segítsen valami okossággal. Nem akarom addig összerakni az autót amíg nincs megoldás, de sokáig nem tudjuk nélkülözni...
Sziasztok! Lancia Phedrához szükségem lenne kuplungpedálra, tud valaki segíteni ebben? Érdemes bontottat venni, vagy inkább újat? Tudja valaki az árát?
NEM IGAZ amit írsz. Senki ne jegyezze meg, egy szavát se, ha lehet. :)
Az Eolys-t tankoláskor adja hozzá a computer a gázolajhoz.
Állandóan benne van az üzemanyagban.
Regeneráláskor a motorvezérlés változik meg, plusz gázolaj adagokat, eltolt időpontokban juttat be a hengerekbe, így éri el, hogy a kipufogó oldalon megemelkedjen a hőmérséklet annyira, hogy a FAP-ban elégjenek a -lecsökkentett gyulladáspontú- koromrészecskék.
Ha jól emlékszem, az Eolyst a computer regeneráláskor adagolja, annak a szükségességét meg a szűrőnél jelentkező nyomáskülönbség mutatja. De ha ez a lötty folyamatosan benne van a gázolajban és égeti a kormot a szűrőben...?
Csak gondolkodom, javítsatok ki, nehogy téveszméket terjesszek. ;)
Én anno ezt találtam, akkor volt erről szó, hogy lehet-e a fap tartályba tölteni. Ezt írta Prokee:
"Prokee fórumtárs talált olyan Mannol terméket, amely helyettesíteni tudja esetleg a gyári eolys-t."
Azt feltétlen tudni kell róla, hogy a "gyári" Eolys (vagy mondjuk a Walker, ami nálunk is kapható) egy betöltőkészlettel érkezik. Ebben benne van a feltöltéshez szükséges excájg is.
A Mannolhoz nincs, az csak egy sima literes (vagy negyedliteres) flakon. Úgy tudod tehát csak használni, ha már van ilyen betöltő készleted (vagy kapsz valakitől kölcsön).
Relatíve friss termék, eredetileg nem is volt egyliteres kiszerelés, kifejezetten mi sírtuk ki, hogy legyen, így nincs vele nagy tapasztalat. A gyártó állítása szerint (ha jól rémlik, most nem tudom visszakeresni) direktben az Infineum gyártójától származik a folyadék.
Erre kérdeztem rá tavaly ősszel, hogy van-e azóta fejlemény, közben vettem máshol, ezért tárgytalanná vált.
Az Eolyst a computer adagolja. Annak meg halványlila fingja sincs arról, hogy te már töltöttél be pótlékot vagy sem. Remegett a kezed, és beletoltál fél flakont, vagy éppen csak 1 kupaknyit.
Kinyitod a tanksapkát, utána megy az Eolys a tankba.
Ergo nem igaz, hogy kevesebb fogy belőle.
Akkoriban belinkeltem pár cikket az Eolys működéséről, és felvetettem azt is, hogy ez a cucc akár károsíthatja is a FAP kerámiáját (megrepesztheti regeneráláskor), de ha nem is repeszt, a fölösleges ródium égetés miatt biztosan nem környezetbarát a megoldás (sőt, akár mérgező is lehet).
Ahogy az olaj szakik szokták mondani: azért tervezték meg azt az olajat a szakértők, hogy nekem ne kelljen elcseszni mindenféle adalékokkal.
Az Eolys is sokkal komplexebb annál, hogy "benne van a tankba". Nem célszerű semerről sem áthágni a működési módját és szükségleteit.
Még vagy éve Prokee írt róla, ő azt állította, hogy ugyanott gyártják, ahol,az Eolys-t és talán ugyanaz van benne, de erre nem mernék megesküdni, keress utána.
Ez kb. olyan, mint pár évvel ezelőtt valami lightweight vírusirtó, amit kipróbáltam. Kiválasztott három random rendszerfájlt, hogy ezek fertőzöttek, és a pro verzió törölni is tudja. Tíz perc után kidobtam a gépről. ;)
Az alábbi termékről van valami tapasztalatotok? Alkalmas lehet a FAP tartály feltöltésére, és az eloys helyettesítésére, mint ahogy az adatlapon látható?
"...kiírja, hogy 3 hibát talált, de nem mutatja mit,..."
Ez mondjuk jó nagy kib...s és kicsit a sz.r pofozgatása. :-( Pont az lenne a lényeg, hogy lássa az ember, hogy mi a fene baja van.
Az, hogy lehet törölni, csak egy dolog, ami nagy ritkán jó vészmegoldásnak, de néha öngólt is rúghat vele az ember, mert egy nagyobb probléma előjelével szépen továbbmegy.
Vettem egy Foxwell Nt301 kézi hibakód olvasót. Rádugom a vasra, kiírja, hogy 3 hibát talált, de nem mutatja mit, viszont kiválóan lehet törölni őket. Szervíz közben keletkeztek és nem törölte a szerelő, mert elfelejtette, én meg meguntam a várakozást(közben az övé beadta a kulcsot és várja az újat).
Szóval, ha szeretné tesztelni/kipróbálni valaki, akkor szívesen segítek Pécsen. Természetesen ingyen.
Köszönöm. Hétvégén tesztelem, bár nem vagyok denevér de megoldom!( Ha Péterfy Borit hallgatom"denevér"akkor igen). Ha lesz percegés azt biztos meg fogom hallani.
Az itteni szakik szerint a percegésfigyelés kétemberes munka, ráteszed a füled a szenzorra, közben valaki rückwärtsbe teszi a váltót, és NEM indul el. Akkor kell valami gyenge percegést hallani, ha jó a füled. ;)
Bocs, nem tudtam, hogy nincs 1007-es fórum. Eddig mondjuk azt se, hogy PUG 1007 viszont van. ;)
Ebből kifolyólag azt se, hogy mennyire hasonlíthat egymáshoz a két tolatóradar. De a tanult kollégák sorban jönnek itt az ötletekkel, remélem, tidnak segíteni.
Jajjajjaj! Ezer bocsánat , hogy mertem kérdezni! Nyilván nem véletlen! MERT 1007 FORUM NINCS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nem esik az alma messze a fájától.
Ez van legközelebb. Egyébként parkhilfe defekt, pittyen és kiírja ékes magyarsággal.Szétszedtem , tisztítottam, összeraktam ua. ezek kötelezöek mert az asszonyé. Lexia olvassa?
a múlt heti olajcsere során végzett komputerkiolvasásban két hiba volt, ami újra előhozta a "melegszik a motor 110 fok környékére" kérdésben a kutakodásomat.
Az egyik egy "23 Külső hőmérséklet szenzor" -- "Nem elfogadható jel", a másik pedig "24 Hűtővíz-hőmérséklet-érzékelő (VAN-busz hálózat)" -- "Nem elfogadható jel".
Tudna valaki segíteni, hogy ezek micsodák, és mit okozhatnak (úgy is kérdezhetem, okozhatja vagy okozhatják ezek a melegedést)? A kijelzőn lévő külső hőmérséklet mindig valós értéket szoktam látni.
Sziasztok!Az lenne a kérdésem hogy valakinek nem lenne két hátsó ülése Phedrához péntekre egy ballagás erejéig Székesfehérvár környékén.Előre is köszönöm.
Inkább küldj plusz órákat bármelyik napomhoz, hogy ráérjek foglalkozni vele. Bár ma egy fél órás parkolás alatt a hiba megszűnt... És ez így már nem is tűnik kapcsolóproblémának. Nem vagyok boldog.
Vonóhorogra szerelhető kerékpárszállítót raktam az autóra. Tökéletesen üzemelt minden. A tolatóradar érzékelte, hogy be van kötve és ezért nem jelzett tolatáskor. Most, leszerelés után is azt érzékeli, hogy még mindig rá van dugva és tolatáskor nem jelzi az akadályt. Akkumlátorsarú le-fel rakása megvolt eredménytelenül. A csatlakozót átnéztem nem maradt benne semmi. Van valakinek valami ötlete, hogy mi lehet a gond?
Off autóban némi csatlakozópucolás után rendbejött a féklámpakapcsolónk. (Nagy buli volt, műszaki előtt 5 perccel romlott el, megpucoltam, azóta (9 éve) hibátlan.)
Sziasztok segítséget szeretnék kérni van egy c 8 2.2 hdi tempomatkart beepitve jelzi hogy bekapcsolom a kis sarga ikon de nem reagál. valaki NYiregyhaza környékén esetleg tudna segíteni?
Féklámpakapcsoló hibát gyanítok néhány parajelenség mögött. (Féklámpák nem égnek, tempomat nem megy-de a limiter igen, és EPS/ASR hibát ír.) Kiszedném, megnézném sk. Mit kell tudnom, hogy ne rontsak a helyzeten? (És egyáltalán érdemes-e vesződnöm vele új kapcsoló nélkül?)
ok, köszönöm a választ. De amig 4 havonta dobja csak ki a hibát, addig elviselem, föleg mert közben a kocsi változatlanul műköödik tovább. Kontaktspré vagy ijesmi nem tud segíteni?
Jó régen az egyik off autónkban (Fiat 127) volt egy benzinlopásgátló, egy spirálrugó, amit be kellett pattintani a csőbe és betolni annyira, hogy a pisztolyt ne zavarja. Azt ugye kiszedni nem lehetett csak úgy. Attól tartottam, hogy vissza fog miatta lőni, vagy fogni kell a pisztolyt, de nem, simán átment rajta a benzin.
Tavaly nyáron egyszer - félig-meddig véletlenül - kamionos oszlopnál tankoltam. Arra nem emlékszem, hogy fogni kellett-e a pisztolyt, és/vagy hogy folyton leoldott volna, de sokkal gyorsabban tele lett a tank.
Olyan mintha nem tudna lefolyni a nyál, olyan gyorsan, ahogy a pisztolyból jön. Mintha a tank nyaka meg volna törve. Felhabzik, és lecsattintja a pisztolyt.
Vattaúj transitnál ki kell választani a legvékonyabb csövű pisztolyt, és annak is csak a hegye fér bele a tankoló lyukacskába. Éljen a modern tervezés.
Erre én is gondoltam. Néztem, hogy megy bele a nyál, és valahogy visszaforog az üzemanyag a tank szájáig. Ez gyári megoldás lehet, mert minha duplafalú lenne a tank nyaka.
Az nem lehet, hogy ez a bekattanós módszer az újabb autóknál nem működik valami miatt? Máshogy van a cső, stb. Mert pl. amíg megvolt a huszonéves Opel, soha nem volt panaszom a töltőpisztolyokra, sehol.
Sziasztok! kb 4 hónap alatt két alkalommal dobta be a kocsi (2.2 hdi 94kw 2004 6seb kézi) az alábbi hibakodot: 0221 gázpedál jeladó inkoherencia. A hibajelenség után is jól megy a kocsi. Hibakód törlés után nem jött vissza a hibajelzés. Járt valaki már így, ismeri a hibajelenség okát? Mire kell számítani, esetleg javítható, megelözhető a probléma? Köszönöm szépen
Sajnos magasabb fordulatra nem nagyon tudom vinni, mivel automata váltós. Max 70-nel tudtam menni, de ha kb. 40 alá esett a sebesség, akkor már nem tudott visszagyorsulni. Így meg kellett állnom, újraindítani, és abban a 15-20 másodpercben amíg még volt négy hengerem, kellett felgyorsulnom amennyire tudtam. Mire a szerelőhöz értem (Pestről Üllőre), már egy csomó elektromos cuccot lekapcsolt. Elsőnek az ABS/ESP-t, majd a légzsákokat, majd utána még vmit, de arra most nem emlékszem.
Sokat nem fogok segíteni rajtad, de én Baján csináltattam meg a motorvezérlőmet. Ami mondjuk az volt, hogy egy bontott ECU került bele a kocsiba, teljesen migrálva az összes adattal.
Úgy néz ki, hogy motorvezérlő gondja van a kocsinak. A szerelőm végignézte, hogy miért válik 3 hengeressé beindítás után 15-20 másodperccel, és kb. erre jutott. (lambda szondák, trafó, gyertyakábel, gyertya OK). Márkaszervíz még eddig se jutott... :-(
Szóval, tudna vki ajánlani motorvezérlő javításához értő embert. Ha Bp.i vagy Pest megyei az lenne a legjobb.
Ja és még egy kérdés: javítani a meglévő motorvezérlőt vagy újat venni?
A segítségeteket szeretném kérni. 7 személyes autót vásárolnék, néztem egy P 807-et( 2008-as kiadás, 2000 hdi motor 136le, a navin kívül full). A véleményeteket szeretném kérni(megbízhatóság,fenntartási költségek)
Kérdésem lenne,hátha vki járt már így : Phedra 2.2 hdi 2004 6seb
Olyan 3000 fordulat felett , km-ben 170-nél , a teljesítmény kis mértékben hullámzik.... mintha picit játszanék a gázpedállal... diag-ra azt ovasták ki,h gázpedál kapcsoló . de a szerelő szerint nem egyértelmű...
van egy 807 Peugeot-om elbontva, 2002 évj. 2.2 hdi . Sztetek ugyan az lehet a két típus gázpedál kapcsolója ? gondoltam kicserélem ,h ellenőrizzem,tényleg az a baja. / amúgy két és fé év alatt - 120.000 km - semmit nem kellett csinálnom a kocsin... :-) vagyis de: a égzsák vezérlő beázott egyszer a klíma miatt...
Segítséget kérnék! Tegnap vettem egy Lancia Phedrat. 2008 Emblema. Nagyon szép állapotban van kívül, belül, motor hibátlan. Azonban hazafele azt csinálta, hogy kb 200 km után elkezdi lekapcsolgatni pár másodpercre a lámpát, valamit reflektorrol tompitottra kapcsol. Minden más műszer, kapcsoló, stb hibátlanul működik. Talalkozott valaki ilyennel? Otlet, hogy mi lehet az oka? Esetleg szaki akinél érdemes megnezetni?
A rádióban (fejegységben) jobb oldalt van a SIM helye, egy hegyes valamivel lehet kiugratni a tálcát (függőlegesen áll, naná...). Lehet kapni (?) tandem kártyákat, amik átkapcsolnak egymásról, ha kell. Mi egy külön kártyát használtunk a kocsiban, mert főleg arra kellett, hogy hazaszóljunk vagy ha mentünk vhová, akkor oda, hogy úton vagyunk.
Jó hangja van, leveszi a zenét telefonáláskor, minket is lehetett hallani "odaát". Ha sokat telefonálsz kocsiból, érdemes beüzemelni.
Lexia vásárlásán gondolkodom. Az lenne a kérdésem, hogy hol és milyet érdemes venni? Kínából rendeljek vagy 2...3 szoros áron itthon vegyem meg, a ránézésre ugyan olyan készüléket (pl. ebay vs. jofogas)? Tudtok ajánlani megbízható beszerzési forrást? Mennyire fontos a verziószám, illetve mit jelent a "full chip"-es jelző?
"A próba meg nehéz, mert a fényszórómosó csak felkapcsolt fényszórónál és adott sebesség felett kapcsol be" Ez így ebben a formában helytelen.Felkapcsolt fényszóró odáig stimmel .
Az enyémen 14 bizti van, a könyvi diagram meg 18-ra utal. És a 7-es (ami a könyv szerint a fényszórómosóé) nem ugyanakkora (20A), mint a kocsiban lévő 7-es (10A). A próba meg nehéz, mert a fényszórómosó csak felkapcsolt fényszórónál és adott sebesség felett kapcsol be. Ezt bentről nehéz ellenőrizni :(
Most nézegettem, és annyit tudtam kitalálni, hogy a tied siemens a könyvbe meg delphi van. De szerintem a biztiknek ugyan az a száma. Ha kiveszed nem csinálhatsz nagy gondot de ez csak feltételezés.
De ha a tiedbe is ugyan annyi bizti van akkor feltételezem ugyan úgy van számozva.
2005. decemberi P807-ben a csatolt kép szerinti biztosíték tábla van a motortérben. Ellenben a gépkönyvem teljesen más ábrát mutat a vonatkozó fejezetben. Melyik lehet a fényszórómosó biztosítéka? Ki szeretném iktatni :)
Nekem az az apróság gyanús benne, hogy az enyém pont ugyanez az év / hónap, ugyanez a felszereltség (elvileg) és abban még a nöld műszerfal és az icipici kijelző meg a 3 köróra van. (Vagy én ismerem rosszul a verziókat, az is lehet, akkor előre is bocsánat :-))
Állítólag egy éve hozta Németországból. Hát igen a km az egy kicsit optimista. Az alig egy ével idősebb magyar C8-unk idén februárban 230 ezer fölött volt... hát némethonban az évi átlag nem 10-15 ezer km....
Köszönöm szépen a válaszokat, az ajtót bezsíroztam, azóta nem ugrál, tipp-topp az oldal ajtó.
C8, 2,2 benzin gázosítás tapasztalata van valakinek, vagy hogy ezek az autók hogy viselik a gázrendszert. Nekem semmilyen tapasztalatom nincs az lpg-vel kapcsolatban ezért gyűjtök minél több infót a témával kapcsolatban, főleg hogy a C8-cal kapcsolatban ezen gondolkodom.
Szerelési kézikönyvet "service manual"-t le tudom valahonnan tölteni? Nem a kezelési Kezelési Útmutatóra gondolok mert azt megtaláltam már a jóvoltotokból, köszönöm.
Sztem van egy behúzó fázis(nyitó fázis) és egy el vagy visszahúzó. Valami tele van kosszal csak nem tudom mi. A motorok biztos jók csak valami közbenső gebasz van.
Üdv Mindenkinek! Nem tudom ,hogy van-e PUG 1007 topik ezért kérdezem itt. A bal automata tolóajtó mostanában távirányítóra nyit de nem húzódik el, tehát kipattan de nem megy hátra. Zárni tökéletesen zár. ha kézzel nyitom kilinccsel akkor jó. Mi lehet a probléma?
Nem ez a helyzet nálam, mégpedig azért, mert a "másik" fejegység egy Pioneer holmi, nem a legolcsóbbik fajta, a másik indok pedig az, hogyha kimegyek a kisvárosunkból, akkor észhez tér a rendszer. Ezért örülnék egy izmosabb antennának, ha megoldható...
Én egy kb 15 centi hosszú, meghajlított injekciós tűvel (+ 5 ml-es fecskendő) szoktam évente legalább kétszer motorolajat a tengelyhez juttatni.
Plusz ha szükséges akár hetente is tisztára törlöm a vezetősínjét, mert azt tapasztalom, hogy ez majdnem fontosabb mint az olaj. A görgő felületét és a sínjét nem szabad zsírozni, olajozni, mert magára szedi a koszt port, homokot, apróbb szemcséket s ezután következik a megcsúszás pedig a fontos a gördülés!
Köszönöm a választ! Valószinűleg nem fejegység, mert akkor mind a kettő rossz lenne. Egyszerűen hegyek között lakunk, és a városban nagyon sok helyen rossz a vétel...
Sziasztok végignyálaztam az oldalakat de nem találtam megoldást. A probléma konkrétan, hogy a Pu 807 váltógomb alatt reteszelő vagy micsoda(hátramenetkor felhúzandó) nem ugrik vissza, és amikor 1est pakolok akkor megint hátramenetet kapcsol. Lehet ezt a műanyag csúszkát cserélni? Van valami trükk a javításra? Olajoztam,zsíroztam de nincs változás.
2003-as Ulysse tetején hátul az a pici antenna szolgál a rádióadás vételére? Ha igen, ezt egyszerűen lehet cserélni nagyobbra/erősebbre? Mert mifelénk elég gyenge a rádióadók minősége... :( Előre is köszönöm a választ!
Én 2 félét próbáltam: grafitos olajat, ami nem gyantásodik (nem fog bekötni), illetve száraz PTFE sprayt. Az utóbbi a jobb elméletben, csak nehéz bejuttatni, az úgy lenne az igazi, hogy kiveszed a görgőket a sínből, bekened a tengelyt és visszateszed. A száraz teflon vagy kerámia azért is jó, mert nem gyűjti a port.
Új tag vagyok a "klubban", az érintettségem Pug 807 2,0 HDI (2008) és segítséget, tanácsot szeretnék kérni, mert látom, hogy nagyon aktív a fórum.
A kijelzőn a külső hőmérséklet adat helyett sajnos nem szám, hanem csak két kis vonal látható. Visszaolvasva a fórumon írtakat - hogy az érzékelő a jobboldali tükörben található, illetve a tükör ház megbontásának módját is megtaláltam (tükör óvatosan kipattint, majd színre fújt műanyag takaró elem leszed) megbontottam a tükröt, de mivel a baloldali tükör alján is megtalálható a kis dudor, ezért kíváncsiságból ott is kipattintottam a tükröt és ott is találtam bevezetékezett hőmérséklet érzékelőt.
Most tanácstalan vagyok, illetve sok más kérdés is felmerült bennem.
A hiba oka az érzékelő meghibásodása lehet?
Miért van kettő, mi a szerepük, melyik az igazi?
Kilehet valahogy deríteni, hogy melyik a rossz?
Hogyan lehet cserélni, beszerzési forrás?
A kijelzőn található adat csak komfort információt ad, vagy valami más szerepe is van (pl. 10 fok alatt a kiegészítő fűtés indításához add jelet)?
Érdeklődni szeretnék mi lehet az oka hogy menet közben állandóan sípol az autó semmilyen hiba kódot nem ír ki ,de már zavaró nagyon.Van úgy hogy meg se szólal van mikor meg állandóan jelez.Valaki észlelt már ilyent?
kicsit recseg a kuplungpedál, benyomáskor és felengedéskor, de csak felső állásban. úgy vettem ki, hogy a pedál fölötti rugótól jön a hang. kis zsírspray-vel megkínálhatom?
Nekem olyat csinált, hogy az alsó görgő ledarálódott, az egyik oldala teljesen lapos volt, de ezt csak akkor vettem észre, amikor már letépte az ajtónyitó bowden végét. Nekem is úgy kezdődött, hogy ugrált, vergődött csukódáskor.
Phedramba jelenleg hagyományos fényszóró van, de gyárilag xenonos lehetett (mosóval és automata szintezővel szerelt). Valakinek van eladó xenonos? Lehet törött is.
Volt egy kis bajom, a cooler cső egy körömnyi helyen kiszakadt-ez persze utólag derült ki-aztán volt villogás-csipogás meg teljesítmény eltűnés. Azt megoldottam mert a csővégről lekerült egy szelet a cső meg elég hosszú maradt ahhoz, hogy ráhúzzam a csonkra. A kalandjaim folytatódtak, hazainduláskor /Luxemburg/ indítás után megint sárga tengeralattjáró-csipogás meg üzenet köszöntött. Magyarul ugye, áldassék Zolysys keze. Teljesítmény semmi, hátralévő km 1383. Nem így képzeli az ember a vidámságot. Hirtelen csak szemrevétel meg vállvonogatás volt. Elindultam. Rohadt szenvedés volt, feladni készültem mikor kb negyven km után visszajött a teljesítmény és sikerült hazajönnöm gond nélkül. Most indulok a szerelőhöz, majd beszámolok mi volt.
Alkatrész ügyben ha a Bárdinál találtok olcsót, nekem van 46% engedményem ott. Nem tenném publikussá...de míg Pesten dolgozom szívesen segítek a nagyobb dolgok megvásárlásában. Nem kérek érte pénzt. Csak szimpla segítség.
Köszönöm szépen, akkor kicsit át kell rendeznem a dolgaimat.
Másik kérdésem hogy az elektromos oldal ajtót mivel (zsír? WD40? esetleg olaj?) és hol szoktátok kenni, mert nyitni szépen nyit, a csukásnál nem mindig tipp-topp a dolog, van amikor mintha ugrálna, mintha tojás lenne a görgő helyett. pl kedden az esőben szépen csukódott, aztán pihent, de ma használatban volt és volt hogy annyira belengett az ajtó vége hogy megállt csukás közben.
Szépen laknám be az autót és egy kis segítséget szeretnék kérni.
Nem tudom én vagyok ennyire fáradt vagy vak, de tényleg nincs kis pakolóhely az autóba, gondolok itt olyanra hogy hátul a padló alatt a pótkerék ezért ott nincs dugihely, jobb és bal oldalt a fix kárpit (mögötte az elektromos ajtó motorja gondolom) ezért ott sincs hely.
Én eddig hozzászoktam hogy a csomagtartóban van pár dolog elrakva nem látható helyen, pl teleszkópos kerékkulcs tudom van a motortérben kerék kulcs de ez tutira kinyitja ha kell, ablakmosó folyadék tudom 7,5 liter sokáig elég elől, de ha koszos lesz a kezem ezzel is megtudom mosni, egy literes motorolaj mert sosem lehet tudni mikor kellhet, szigetelőszalag + ragasztószalag bármire is jó lehet és szerszám csak hogy ne legyen rá szükség.
Gondolom nem én vagyok az egyetlen aki ilyeneket szokott magával vinni, bár használni nem szeretném, ezért had kérdezem meg ti hova dugjátok, rakjátok ezeket ahol nem kell kerülgetni?
Lehet egyszerűbb nagy navisra cserélni. A bontott ugyan olyan csíkos, pixel hibás szokott lenni, új horror, javítás nem igazán van és nem is bírja sokáig.
Köszönöm a tanácsot.Celsius-on van.A tükörlapot némi káromkodás kíséretében levarázsoltam.Csodálkozva néztem,hogy fűthető a lap,bár erre külső jelölés nem utalt.Vezetékek rákötve.A szenzor cseréje gyorsan ment és tökéletesen működik.Már nem 81 fok van,csak 19. :)
Sziasztok! Klíma hütő csere esetén melyik márka ajánlott 2.2HDI 94kw esetén? Era vagy Ava? A bárdi jelenleg ezt a két márkát dobja fel. A gyári hütő a 104400ft-os árával nem annyira szimpatikus...
A gyári ajánlással rendelkező utángyártott 70000ft, de sajnos nem rendelhető. Segítséget köszönöm
Mire végre vihettem volna hibakód kiolvasásra az autót (mert egy-két henger nem akar dolgozni), a szerelőmnél eltört az első rugó. Ráadásul a gumit is kiszúrta. :-(
Rugócsere mellé kötelező a toronycsapágy csere is? Toronyszilenttel mi legyen? Az is csere? (ha már szét van bontva)
Csapágyszámot tudna vki írni nekem?(csapágyboltban nagyobb a kedvezményem, mint az alkatrészesnél)
Van valami titka a jobb tükör szétszedésének?Megjött a k.hőmérséklet jeladóm,egyszer csak nekiállnék.Mindenesetre rendeltem egy új tükörlapot is,mert van rajta egy repedés.Lehetséges,hogy valaki már próbálta. :)
Egyébként a kijelzmön 78-82 C-fokot mutat általában,ezért gondoltam a cserére.
Üdv Mindenkinek! Lancia Phedra ülésekre beszerezhető a gyári szivacsos alcantara borítás, vagy csak komplett üléscsere oldja meg a megrongálódott ülés problémáját? Ezzel kapcsolatos árakat tud valaki? A bal hátsó tolóajtó csak elektromosan nyitható, a zárban eltört egy alkatrész. Beszerezhető a zár? A fényszórómosó műanyag fedele hol szerezhető be jó áron, esetleg az egész kitolódó berendezés? Gy-M-S Megyében van egy jó szaki, aki ezzel a típussal foglalkozik? Ez egy nagyon jó és kényelmes autó, de ha javításról van szó, akkor aztán... húúúú. Nem is az árak miatt csak, hanem mert kevés a hozzáértő felénk.
A középső sor középső ülése jó a helyén és a bal hátsó részre rakható. A többi mindegy. Középen persze nem jók a többiek mert nincs rajta öv. A 6 személyes karfások mindegy.
Boldog tulajdonosa lettem egy 2004 évjáratú, benzines C8 2.2 SX típusú szép autónak. Remélem ez a boldogság hosszútávú lesz.
Azt hiszem a közel jövőben lesz pár kérdésem.
Már most is van, a jobb oldali elektromos ajtó nem egyenletesen jár, kisit olyan mintha ugrálna, kifele szépen megy a becsukásnál meg mintha tojás lenne alatta, ezt mi okozhatja.
Ennél a benzin motornál 2,2, mire kell oda figyelni, van-e valami általános dolog (óra szerint 181000 km van benne).
és úgy az egész autó karbantartásával kapcsolatban várok jó tanácsokat, ötleteket.
Nálam kuplung+2tömegű csere után, fullra töltött olajjal a kuplungpedál lejjebb van, mint a fékpedál (de azért nem a padlón). előtte magasabban volt. visszavittem a szerelőhöz, még másnap, de az olajszint rendben, simán megy a sebességbe rakás, nem érezni, hogy csúszna a kuplung. azt mondták, hogy használni kell, egyre feljebb fog állni a pedál, ahogy kopik a kuplung. nekem sem ugrik vissza a fékpedál szintje fölé, de ha rásegítek (aláteszem a lábam), néha visszaugrik (hozzáteszem, a csere előtti állapotában sem a maximumra ugrott vissza a pedál). mivel tényleg nincs vele gond, szépen teszi a dolgát, én nem aggódok.
Sziasztok! Túl vagyok egy kuplung és kettős tömegű cserén, drága volt, ráadásul két hétig tartott, de nem az igazi most sem. Valaki hátha tud válaszolni a kérdésemre. Tehát a kérdés, hogy a kuplung cseréje óta nagyon puha a pedál, nagyon lent fog (pár cm) és nem ugrik minden használatnál vissza a felső pozícióba (lenn marad pár centire a padlótól). Ma nejem indítás után nem tudta sebességbe tenni, csak miután leállította a motort. Aztán pár perc múlva nekem sikerült járó motornál is. Ez normális? Betudható az új alkatrésznek? Majd "összekopnak"? Levegős lehet a rendszer? Ja, ráadásul az elejét a kocsinak úgy rakták vissza, hogy használhatatlan a fényszórómosó, egy fedlapot el is veszítettem, másikat simán leszedtem, a mosók ki sem tolódnak. Egy soproni autószerelő műhelyben volt. Egy hozzáértő szaki véleményét szívesen venném, vagy akinek már volt kuplung és kettős tömegű cserével dolga. Lancia Phedra tipusú az autó.
Phedrában is van kis gyűrű, de csak on/off állásra. Köszi azért, jövő héten kiolvastatom remélem.
Ráadásul elöregedett az bal első ablakemelő gombban a műanyag, kiszedtem a helyéről nem ragasztható. Van esetleg bontottban valakinek felesleges? Itt pécsen nem nagyon találtam.
Nem lehet, hogy olyankor átkapcsol(sz véletlenül) speed limitre? Velem egyszer előfordult, padlógázzal mentem 50-et, de hamar észrevettem, szerencsére. ;)
Azután érdeklődnék, hogy szerintetek a phedrámból a 2.2 motort mennyiért lehet eladni? Nincs már kedvem rákölteni, a kettőstömegűt, kerékcsapágyat, axiálokat kellene cserélni. A motorban elvileg 260ekm van, hibátlan, 5 éve teljesen felújítva( 60ezret tettem bele azóta).
Azért gondolkodom bontáson, mert egyben szinte semmit nem adnak már érte.
a szokásos merre keressem a problémát kérdésem lenne:
Jelenség: autópályán tempomattal hasító bálna, amint lekapcsolom a tempomatot elveszti az erejét max 110-es iramot megy padlógáznál. Nem mindig jelentkezik a hiba. Megállás utáni újraindulásnál azonnal megszűnik a probléma. Nem tudtam kiolvastatni még sajnos.
Mondjuk én továbbra is szkeptikus vagyok az ilyen csodacuccokkal szemben, de érdekelne, hogy PPS-re rakva mennyi a differenciális nyomás a hiba kiírásakor, és mennyi amikor beletöltöd ezt a cuccot.
A Kauffernél árulnak olyat, amiben Eolys van, azt hittem ez is az, de most látom, hogy más.
(Az Eolys-os tankbatöltősnél félnék a kerámia repedéstől.)
kellene rá egy gyári diag eszköz, nem pedig univerzális bosch.
de legfőképpen meg kellene hajtani, hogy tudjon regenerálni.
Ha utáni is csinálja, akkor FAP csere.
Utángyártottba 35-70e közt is lehet találni vadiújat. Nem érdemes próbálkozni a mosással, felújítással, mert úgyse lesz jó hosszú távon.
(Van akinek opció a FAP kiszerelése, vezérlésből kiirtása is.
Személyes kirohanás következik:
Szerintem jobb lenne, ha inkább benzinest venne helyette az ember. A FAP nem véletlenül van ott. Gyűlölöm a fosvágen szarokat, amik 99,5%-ából ömlik a korom az orrom alá. A FAPtalanítók ha mindenáron dízelt akarnak, vegyenek fosvágent.)
De, azt kellene csinálnia. FAP folyadék mellé valóban feleslegesnek tűnik. Jobb dolog lenne egy visszajelző beszerelése a tükörfűtésre, hogy lássa az ember, hogy mikor regenerál éppen a gép, mert olyankor kívánatos lenne, hogy az ember ne álljon meg, hanem a művelet végéig hajtsa a gépet, hogy be tudjon fejeződni a részecskeszűrő tisztítás.
Ennek hiányában egy csomó elkezdett regeneráció félbeszakad, ami nem jó a részecskeszűrőnek.
Nekem rángatott a kuplungpedál egy darabig, aztán beesett. Szerviz, kéttömegű csere (kiszakadt a közepe), kuplungszett csere. Ultra kedvezménnyel gyári cserealkatrész, javítással együtt ~300e ft volt.
A torony csapágy szilenttel Sachs kb 25e, de az egyik oldalon a lengőkar gömbcsukló lityegett, ezért mindkét oldalon cseréltem. Még gyári volt, hat éves de amióta kicseréltem sokkal jobb lett a futómű. Eddig sem kopogott, de a lengőkar szilentjei a 200 ezer alatt valószínű elfáradtak, és dübörgős volt. Munkadíj meg nem volt! :)
Nekem volt, mult héten cseréltem ki a torony csapágyakat, és a gumi szilenteket, és most jó lett. Igaz a torony csapágynak érzésre nem volt baja, de páran írták, hogy rugó törést okozhat ezért cseréltem.
Hali! Van a családban egy C8-as 2 hdi. Olyan furcsaságot hallat hogy mikor tekerik a kormányt az ad egy oda nem illő morgó hangot. Tippelni sem merek hogy mi lehet a baj. Nektek volt már ilyen, mi lehet?
Segítségeteket kérném. Lecserélnénk Lancia Phedránkat, kíváncsi vagyok mennyit kérhetek érte. 2006-os, 2.2 JTD, tuningbox, nagyon jól felszerelt autó, ja és 280000 km van benne.Két éve vezérlést cseréltünk, nemrég kuplungcsere is volt. Állapota a korának megfelelő. Beszámítják még az autószalonok, ha egy új kocsit elhozok? Adjam el én? Melyik a jobb megoldás?
Bár nem engem kérdeztél, de amivel eddig találkoztam eseteknél, ahol összetört a katalizátor, ott járt a motor rendesen, de olyan volt menni velük, mintha behúzva maradt volna a kézifék - nagyon erőtlenek voltak a gépek. Az egyiknél pörgött benne a kerámia, hol eltömítette, hol átengedte a kipufogógázt, ott néha jól ment a gép, néha meg gyenge volt nagyon.
Esővel, csapadékkal nincs összefüggésben. Most is csinálja a szerelőnél.
15-20 másodpercig megy mind a 4 henger (az mindegy hogy alapjárat vagy már emelt fodulat), és utána kezdődik a móka. 2-3 hengerrel már nem igazán pörög fel (meg nem is akartam erőltetni)
Nem tudom, én már kezdem azt hinni, hogy mágia működteti/teszi tönkre ezeket a kocsikat. Én csak azt mondom, hogy nálam a pittyegés alacsony töltöttségi szintet jelzett :)
Lancia Phedra benzines automatában kellene egy kis segítség/ötlet.
Egy járdáról leállás után (nem tudom köze van-e hozzá) azt írta ki a központi kijelző, hogy "Környezetvédelmi hiba" + "ESP/ABS hiba" valamint nem akart menni az autó.
Kb. 2-3 henger járt. Ha leállítottam, akkor újraindítás után 15-20 másodpercig megy rendesen mind a négy henger, majd kezdődik előlről móka.
Előtte néha kidobta a checkenginet katalizátor hibával, de néha el is tűnt.
A szerelőm eddig átnézte a lambdaszondákat, trafót, gyertyákat, fojtószelepet. Ezek mind rendben vannak.
Van valakinek ötlete hogy mit/miket nézzen vagy cseréljen a szerelőm?
C8-807-Phedra-Ulysse: 2.0i - 136 Le (sima szelepvezérlés)
C8-807: 2.0i 140Le (változó szelepvezérléses)
C8-807: 2.2i 158Le
C8-807-Phedra-Ulysse: 3.0V6 - 204Le
Sajnos évjáratokban nem vagyok annyira otthon, de - emlékeim szerint - 2005-től csak a "franciák" kapták az erősebb 2.0i-t, az "olaszok" nem kapták meg a 140Le-s motort.
Nem is, meg ha mindenki egyforma ízlésű lenne, akkor nem kellett volna 4 márka alatt gyártani, elég lett volna egy, amihez lenne 2-3 felszereltségi szint a pénztárcádhoz belőve és kész :) . Akkor fordítsuk meg: az Ulyssemben az nem tetszik, hogy vinil az ajtó felső borítása és már visszahúzódott kicsit, nagy a műszerfal műanyag felülete és a szövet kárpit sem az igazi, nem annyira elegáns, mint egy Phedra vagy 807, jobb lenne velúr szövet vagy bőr.
Amikor én kerestem, nekem úgy tűnt, hogy kb. 2005 végefelé kezdték az újabb motorral szerelni, el tudom képzelni, hogy onnantól nem, vagy csak a V6-os motorral készültek benzines Ulyssék és Phedrák.
Szóval ha minél újabb benzinest keres, szerintem valószínűleg PSA jelvényest fog találni, függetlenül attól, hogy kiterjeszti-e a keresést.
A benzines jó gondolat, de - szerintem - ne szűkítse le a két "francia" típusra. Ugyanazt veszi meg Fiatban és Lanciában, elvégre egy gyártósoron gyártották az összeset.
A klíma nem indul el amikor kellene Gondol egyet, akkor néhány percig működik, utána akár órákig sem.
A kompresszor nem indul el. Bekapcsoláskor nincs az a jellegzetes csettenő hang. Volt olyan, hogy egy rázósabb úton háromszor is csettent egymás után. Csupán ebből gondolom, hogy valami kontakt hiba lehet.
Van valami tipikus hiba, amit érdemes megnézni? Csatlakozást megigazítani vagy kontaktsprayvel befújni? Vagy vigyem egyből szerelőhőz, mert komolyabb lehet a gond, mint gondolnám?
Lenne 10 pár eladó LANCIA matrica. A mérete a LANCIA PHEDRA-é (első hűtőrácsba+hátul a csomatérajtóra), anyag: matrica+kopásálló fóliával bevonva.
Így néz ki:
Mérete: (elnézést a nem mérnöki ábrázolásért)
Amiért kérem, hogy ne töröljetek az az, hogy ez nem kereskedelmi célú hirdetés, bár úgy hangzik.
Egy EV-II-es fórumtársunk készíttette a matricákat direkt Phedra-ra, de mint kiderült, nincs annyi autó az ismert csapatban, tehát jó pár kimaradt. (csak megjegyzem: a gyári ár 8.500.-Ft körül, darabja, nem párja)
Az ár összetétele: 1.000.-Ft-ot fizetett a cartárs a gyártónak. A megmaradt példányokat én vettem át tőle 2.000.-Ft-ért, melyből 1.000.-Ft-tal a cartárs állatmentő egyesületét támogattam. (Aki rá akar nézni az egyesületre, annak küldök egy elérhetőséget, ahol kedvére tájékozódhat róla.)
Az FB csoportunkban is ennyiért árulom, saját hasznom nincs rajta, az egyesület támogatását én már 1000.-Ft/pár áron kifizettem.
Úgy tűnik, a termosztátcsere oldotta meg a gondot. Bár alapvetően a gyári (Valeo fajta) termosztát is működőnek nézett ki (szabályos hőmérsékleten nyitott - zárt), a csere után most jónak tűnik, vagyis alacsonyabb (max 90 fok) az alaphőmérséklet, és ha feljebb is megy, gyorsan hűl vissza.
Jól emlékszem, hogy van valami gombkombináció az ojajszámláló nullázásához? Vagy azt csak diagbox-szal lehetséges resetelni? Előre is köszönöm a segítséget!
Sajnos ebből kifelejtetted, hogy a dízelen belül külön frakciót képez a francia/olasz 2,0dizel, és külön a 2.2 dízelesek.
Sőt, ha jól tudom, akkor külön frakció a francia 2,0 dízelen belül a 107-es és a 120/136 Le-s csoport, mint ahogy a 2,2-eseknél a sima 128Le-s, a tuningolt motorok, és a gyári 170Le-sök.
De a fene sem tud eligazodni ezen a bazi nagy heterogén frakciókon!
Egyedül a benzines szekció egységes, mert olyan kevés van belöle, hogy szakadás esetén minden frakció csak 1 autóból állna!
Régebben volt EV2 találkozó, aztán az olaszosok összevesztek a franciásokkal, és külön szervezték, most, ha jól tudom, a PUG-osok kiválnak a frakcióból és máskor/máshol jönnek össze (de csak a dízelesek), a Lanciások meg Ulysse-sek között pedig kiújult az északolasz-délolasz ellentét, úgyhogy nem tudom, mi lesz.
Na jó, csak vicceltem, ritka kellemes csapat van itt, és biztos szuper fórumtali lesz idén nyáron is. ;)
Ha jól emlékszem úgy tudod ki kapcsolni az automata központi zárat, hogy nyomva tartod a központi zár gombot kb 5-10 másodpercig. A tükör szerintem meg jól bírja a nyitást csukást.
Nincsen fércbukom. Kamionnal dolgozom, és alig vagyok itthon. Azért gondoltam, hogy tájékozódom, mert nemrég beruháztam egy 2007, 09havi, 100/136-os masinára. Sok dolog van amit kérdeznék vele kapcsolatban, ezért is lenne jó egy személyes bandázás.
PL: ki lehet-e iktatni az indulás utáni központi zár bekapcsolást, bezárás utáni tükörbehajtást, stb. Ezek szerintem mind olyan funkciók, amik feleslegesen használódnak.
Külön lezárnám ha akarom, vagy külön behajtatnám a tükröket, ha kell, stb.
Olvasgatom, hogy van aki 215/60/ 15-ös gumikkal jár. Van -e különbség a 16-os, és a 15-ös kerekek között, fogyasztás, fordulat, stb.
Tudom , hogy van különbség, csak jelentős-e? Nekem 16-os van, de kicsit magas, beszálláskor. Szivesen beleülnék egy olyan autóba, amelyiken 15-ös van. PL: Szegeden:-) Elpazarolni nem akarom a 16-os aimat, mert újak.
Szerintem, a középsőt nem lehet összecsukni csak a két szélsőt A miénkben sem sikerült .. Lehet hogy a biztonsági öv miatt azon ugye rajta van az öv is, tehát merevebbnek kell lennie (Gondolom én )
Segítséget szeretnék kérni, ha valakinek van tapasztalata középső ülés szerelésével kapcsolatban.
Ki kellett vennem (kell a hely nagyméretű tárgy szállítása miatt), de nem tudtam a támlát ledönteni a támla tetejénél lévő foganytúval. (Húzom, de nem történik semmi.) Most kint van az ülés, de nincs összecsukva.
Tudja valaki, hogy az ott induló bowdennek hová csatlakozik a másik vége, illetve mennyire van esély a mechanikát másképpen működésbe hozni? Csak az ülés szétszedésével lehet hozzáférni?
Ilyen robbantott ábrám van; a 16.-tal jelölt támla hátfalon középen megy le a kérdéses bowden.
Szevasztok Urak. Rég nem jártam erre,vagy is olvasgattam a hozzászólásokat csak hál istennek nem volt semmi problémám az ulyssével.Most viszont szükségem lenne egy kuplung pedálra,mert az enyém el törött.Meg hegesztettük,de elég furcsán áll jóval feljebb van mint a fék pedál,vagy esetleg lehet rajta valahogy állítani?
Economy mode - ilyenkor a vezérlő lekapcsolja a nem fontos elektromos rendszereket kímélve az aksit.
Ha reggel írta ki, esetleg rá lehetne mérni az akkumulátorra, hogy rendben van-e, így hosszabb állás után. (de persze nem csak az aksi hibája miatt mehet takarékos módba)
Üdv.Tegnap reggel kiírta a 807 hogy takarékos üzemmód bekapcsolva meg hogy az utasoldali légzsák kikapcsolva. Megmozgattam a légzsák kapcsolót meg újraindítottam az autót és minden ok.
A kérdésem az lenne hogy mi az a takarékos üzemmód és mire vonatkozik?
Estét az uraknak! Valakinek van e valami tippje, hogy 90 km/h átlépése után miért tilt le a tempomat? Ha átlépem ezt az álom határt akkor mindegy, hogy előtte vagy utána akarom bekapcsolni a tempomatot nem tudom a kulcs kivételéig. Ha utána szeretném akkor a kis autó bevillan de rögtön le is kapcsol és semmi. Ha mentem pl. 100-zala és utána 80-nál szeretném csak bekapcsolni akkor sem lehet már. 90 alatt minden hibátlan! Előre is köszönöm!
Minden a helyén,leellenőrizve.Az átkos elöregedett kábelek kilámpázva,csatlakozók javítva.
Ha jól értelmeztem,a "felső" jeladót (szenzor) egy 4-es vagy 5-ös csavar tartja.A csarvar nem gyári,így a szenzornak volt némi mozgástere a nem megfelelő rögzítés miatt.Másik csavar,állítgatás,hibatörlés,aztán egyszer csak beindult.
Természetesen lehet,hogy egészen más okból nem ment,amit nem akartak az orromra kötni vagy ciki lett volna.A lényeg,hogy megy.Szombatig összerakják,kitakarítják a november óta álló porból,aztán próbaüzem.
Sziasztok! Ide is beírom hátha valaki nem olvassa a facebookot. Van egy fölös középső biztonsági öves ülésem kék alcantara, olcsó pénzért megválnék tőle, ha valakit érdekel. Nullahat20kilenc17hatnullahatkettő
Vezszíj szakadás,hengerfej javítás,lendkerék-kuplung csere,önindító,generátor felújítás stb.
Azóta sem indul.Kábelek átbogarászva,érzékelők cserélve,és itt egy pillanatnyi szünet:
Az új "alsó fordulatszám érzékelő" vagy "fordulatszám érzékelő",ami a lendkerékről veszi a jelet (hogy melyik elnevezés a megfelelő,azt nem tudom,nem jegyzeteltem telefonálás közben) két darab tű csatlakozója gyakorlatilag egy olyan csatlakozóhoz kapcsolódott,ami nem ilyen tűre van kiképezve.
Neha jó volt,néha nem,azóta orvosolva lett.Minden érzékelő működik most már.Üa nyomás van,kompresszió van
A gép szerint semmilyen hibakód nincs.Ellenben kiolvasható az alábbi:
"Vezérműtengely-főtengely szinkronizálás: nem"
Történet szerint nincs összehangolva a két jel.Erősödik a gyanú,hogy a megfelelőnek mondott (vagy annak dobozolt) lendkerék mégsem az.Mondjuk én ezt nem akarom elhinni,még mindig valami egyszerű hibára gondolnék,de lehet,hogy ezt csak a pénztárcám mondatja velem.Tudomány megállt egy pillanatra (kb. két hete).Ma érkezik (elvileg) egy gyári szofveres kiolvasóval rendelkező szerelő,hátha többet lát.Én már csak hümmögök,meg mososlygok kínomban.
Ha ez sem jön be,játékot indítok: Felajánlok egy messziről is jól látható összeget,annak aki eljőn és megállapítja a hiba okát.Beteg a királylány,az öreg király jutalom fejében keresi az ország legügyesebb varázslóját,aki meggyógyítja. :) (sírós,dühöngős smile nincs)
Azt hiszem, az a módja, hogy a Mode gombbal elmész a dátum/idő kijelzésig (Telefon és Térkép között), ott a középső gombra adja az állítási felületet. Beállítod, leokézod, kész. Nálam legalábbis így megy ez. ;)
A két hűtő közül képtelenség jól kimosni a trutyit kívülről.
Legföljebb jól rá lehet nyomatni a vízhűtőre.
Ha nekem leállítás után még mennek a ventilátorok, visszaindítom, hogy a lehűlt hűtőfolyadék bekeveredjen a motorhoz is! Tehát amíg mennek a ventik nem állítom le.(persze kinyomott klímánál, mert amíg megy a klímakompresszor addig megy a venti is)
Megtörtént, kívülről mosta le (alaposan, mert teljesen más színe van, amennyire belülről és a ventilátorok felől belátok :)) Azt mondta, nem volt extrém dzsuvás. Megnézte a csappantyút is, az sem volt megszorulva. Tesztelni nem tesztelte a melegedést, de tett egy olyan megjegyzést, hogy el tud tömődni a hűtő belülről, a hűtővízből kirakódó lepedék hatására.
Ma mentem vele vagy 120 km-t, de a melegedés ugyanúgy maradt. Kb. 10 perc után, ha a klíma hűt, 90-100 fokról elkezd felfelé mászni a hőmérséklet. Eleve nem vagyok megbékélve a 90 fok feletti alaphőmérséklettel sem... A ventilátorok működnek, ma volt, hogy leállított motornál is mentek.
Sziasztok! Tegnap első lengéscsillapító cserére adtam a fejem. Kiszedtem a régit, rátehénkedtem, aztán meg kellett állapítsam, hogy az új Monroe ahhoz képest csak egy bezsírozott hurkapálca. Nyilván nem vagyok múszer ami százalékra megmondja mennyi az annyi de a két új lengéscsillapító botrányosan fosnak tűnt a gyári használthoz képest. Itt jön a kérdés, hogy ki milyet használ? /2,2 HDI 807/
Erről jut eszembe: bonyolult a 2 hűtő közét kitisztítani? 25-30 fok között dugóban felment 100 fok fölé a hőmérő, nem ártana közé nézni :) Le kell kötni, vagy hozzá lehet férni némi hajtogatással? A klímám is elég gyengén fúj, a Lexiával meg lehet nézni, hogy mekkora a nyomás, vagy rögtön a klímáshoz kell menni??
Én meg csak kóstolgatom még a kocsit, nem vettem meg csak nálam van.Nem volt ilyen egyterűm még, de mindkét lányomnál jön a baba, és kell egy "unokataxi":-)
Nagyon nem verte oda, nekem elég tiszta volt, az üzemanyag hűtéséhez meg valószínűleg porosan is elég hatékony. Inkább a leszakításra kell odafigyelni (kő, bakhát, jeges hóbucka), nem szabad nagyon veretni ilyen utakon, bár akkora a hasmagassága, hogy durva terep és nagy hó kell ahhoz, hogy leakadjon.
Ha jól emlékszem az F12-es volvo intercoolerjén alul volt egy páraleeresztő csavar. Sok kocsiból kiesett, és nem vettünk észre teljesítmény csökkenést.
Az az üzemanyag hűtő lesz. Azért van, mert a nagynyomású rendszerben a gázolaj nagyon fel tud melegedni és ha a résolajat hűtés nélkül visszaengeded, akkor nagyon felmelegíti a tankban lévő cuccot. Minden modern dízel ilyen.
A kályha kipufogója mellett van a kocsi alatt. Azért gondoltam, hogy valami hűtő, mert egy olyan idom végén van, mint egyes tuningautó motorház tetején a légbeömlő. Tehát ott hűtés van. Nem hinném, hogy külön valami olajhűtő lenne.
Akkor ezek szerint megelőzés célból érdemes kicserélni a toronycsapágyakat? Az enyémben pont 200 ezer van, 6 éves és néha eltekert kormánynál nyiszorog, pedig minden jó a futóműben.
Most néztük át a kocsit vétel előtt. Sajna a coller előtt a cső olajos, meg a coller alja is. Gondolom a turbó nyomja az olajat. 100kw, 136LE, 2007-es évjárat.Máris kopott lehet a turbó? Vagy valahol olaj kerülhet a rendszerbe? 180.000km van a kocsiban.
Más.
A kocsi alján bal oldalon középen van a kályha hűtője. Jól láttam, hogy olyan mint egy hűtő? Az mit szolgál?
mivel nem gyári új autót akarsz venni, ezért van rá esély, hogy ami most előtted van, abban már nem olyan alkatrészek vannak, amik annak idején a gyártósoron belekerültek.
Amúgy meg alvázszám alapján, a konkrét autóra érdemes megnézni (szervizben vagy szakinál), hogy minek kellene benne lenni. Az évjáratosdi sajnos nem elég egzakt...
Ha mégis évek alapján akarsz menni, akkor a legjobb, ha utolsó 1-2 gyártási évből veszel valamit, mert az tuti a legjobbat kapta...
(az más kérdés, hogy emlékeim szerint pl. Mo-n a gyártás végén csak 120LE verziókat árultak dízelből...)
álló helyzetben, kormányt kopptól-koppig tekerve figyelni kell a hangokat.
A toronycsapágy dolga, hogy az elfordulni akaró lengéscsillapítót engedje elfordulni
Ha be van állva akkor a lengéscsillapító nem tud fordulni, ezért feszültség keletkezik benne, és a rugóban.
Ha a csapágy nem teljesen van beállva, de szorul, akkor a feszültség nő-nő, aztán egy pendülés-szerű hanggal kiszabadul, amikor a csapágy tovább ugrik.
A csapágy mozgását érdemes figyelni (~a lengéscsillapító felső bekötési pontját)
Nomeg a hangot. Én pl. látni nem láttam az akadozást, amikor először ilyennel volt dolgom, csak a pendülést hallottam.
Szerintem rugótörésnél érdemes cserélni...
Nekem 200e km alatt 2x halt meg, pedig nem a sztyeppén hajtom...
Nálam a kuplung pedál esett be a minap :) Ma emelték, a bölcső alja fékfolyadékos. Elvileg van remény, hogy csak a munkahenger ment tönkre. De már nézte a szerelő a kuplungszettet a listán, esetleg kéttömegűt, vagy a kiváltót... Jó ez a húsvét! Igényli az ajándékot a gép.
Mellesleg a bokorugró Fabia elkezdett alacsony fordulaton csattogni, ami hidrotőkére utal (1.4 mpi).
Keresek Phedrához könnyűfém felniket. Ha fl utáni gyári, az lenne a legjobb.
És egy kérdés is: automata váltóban van szűrő? Ha igen akkor olajcserekor az is cserélendő? (a multkor belinkelt automataváltó jav. könyvben nem találtam semmit a szűrőről)
<off>Mi Thaliából (puttonyos Clio...) ültünk át a bálnába, amikor a gyerekek 16, 14 és 10 évesek voltak. Ráadásul ha elindultunk öten valahova, az 200 km-nél nem volt kevesebb, képzelheted. Néha felmerült, hogy szerzek a vezetéshez valami ipari fülvédőt. </off>