Üdvözöllek! Nem a csillagkerék lesz a baja Dolmárnak! Mivel több láncal és vezetővel próbáltam, ami között van szinte teljesen új is, ráadásul megtisztítva, így nem jövök rá mi lehet mégis a probléma. Láttam már olyan gépet, ahol "ütött" a főtengely miatt a csillagkerék, de ez nem olyan! Ráadásul szinte új ez a csillagkerék is, nincs megkopva csakúgy, mint a lánc és a láncvezető! Ez külső láncfeszítős! Kézzel hajtva sem látok semmi problémát szépen fut, olajzás is van mint említettem bőven! Ha megy a fűrész legalább öt percet, akkor ez a probléma úgy jelentkezik, mintha üzem közben valamiért megfeszítené a láncfeszítő a láncot, mert nem egy ponton, hanem onnantól mindenütt feszül! Valami ötlet még esetleg ez ügyben? A koksztalanítást még nem értem rá megcsinálni!
Aminek a fő hatóanyaga kálium- vagy nátrium-hidroxid! Kiválóan oldja az alumíniumot, azaz remekül és végérvényesen tönkre lehet vele tenni a hengert és a dugattyút, minden felülete olyan lesz mint a holdbéli táj!
Nem véletlenül van a használati utasításában, hogy alumíniumhoz TILOS használni!
Megmondom őszintén,nem szoktam nyomaték kulcsot használni-elő van irva,van is sajátom,de valahogyan mégsem.. nem szeretem.Gyujtás hézag általában a 0,2 mm átlagban illik jó lenni,bár az uj sorozatoknál erőltetik a 0,1 mm-s hézagot..
Vannak idomszerek,hézagmérők,de általában a 2 tizedes kártyanaptár,névjegy papir amit használunk-ha véletlenűl benne marad,nem tesz akkora kárt,mint a fém idomszer..
Nem tudom értelmezni a lej-arányokat.. de irok pár árat magyarul..
Kőműves vállalkozás,semmi extra,átlag melók.Kőműves dolgozó nettó 10000,segédmunkás a betonkeveréshez,talicskázáshoz,ilyesmikhez az 6500,kéz alá dolgozó segédmunkás,az már fél köműves,neki ugy kb 8000 az ára nettóban óránként..kb-a megrendelő felé..
ennyivel számolnak az árajánlat készitésekor.Tető épitő ácsok azok 12000-15000 óránként,tetőfedők szintén..vizes,gázos,villanyász szakipar az uj háznál 20000 alatt neki sem áll-mert kellenek neki vizsgák,engedélyek,azt meg meg kell fizetni..
Én több időre gondoltam . Szépen karban tartotta , levegővel kifújtam minden mégis tele volt lerakódásokksl a belseje. Nem akartam elhinni milyen dzsuvás.
Régen puch robogókat javítottam nem áll távol a szerelés tőlem , és nem ítélem el a szervizt az árai miatt . Nekem soknak tünt a 200 euró értékű lej . Két csapágy s két szimering egy jecskebőr kesztyűben együtt volt 300 lej . A szerelés lett volna 700.
Itt a kőműves napi 250 + kaja a napszám. A kőműves is szinte 3 napot kéne dolgozzon érte.
Most jó a hangja könnyen indul ,örülök neki.
A csavarokat a forgattyús háznál 10 newton méterre húztam le. A gyújtás hézagok két ívpsppír vastagságura hagytam nincs hézagmérőm. Ha ezek nem jók segíts ki a pontos értékekkel.
Lehet még jelzett volna próbáltam dugattyú s szimering nélkül összehúzzam a forgattyúsházat nézzem meg hogy forog de eszembe se jutott . Elvoltam azzal hogy a főtengely egy éjszakára bevettem a fagyasztóba a csapágyak reggel forró olajba. Így alig kellett kopogtassam hogy a helyükre kerüljenek.
Üdv.:) Az igazság az hogy nem tudtam belépni, elfelejtettem a jelszavamat, aztán egy régi szám gépemen megmaradt bejelentkezve , most arról tudtam megváltoztatni az email címet és a jelszavamat is . Szerencsére a Google tárolta.
Azt irtad,drága a szerviz.. lássuk részletesebben.Ehhez a munkához szét illik szedni a gépet szinte teljesen-van,hogy már előtte tisztitani kell,olyan koszos-de szétszedés után mindenképpen-az is idő,mosóanyag.. szétszedés közben amugy is illik átnézni egyéb dolgokat,rugózás,fék,berántó,kuplung,stb olyan is van,hogy ott is találunk hibát..szóval a tisztitás,hibafeltárás maga is elég idő és anyag igényes tud lenni.Én mosóanyag-nagynyomásu viz,ha kell,többször is módszerrel mosom a gépet,meg drótkefe,koszkaparó szerszámok.. utána összerakás,ha van egyéb feltárt hiba,azt is megcsinálandó,porlasztó,üza rendszer min kitakaritandó..és ha elkészűl a gép,próba,ha van még ujból felmerűlt hiba,az is javitandó..ujra próba,beállogatás..
Szóval,nem ugy mint a karikacsapás,meg mint a videós szerelőknél,elsőre minden szuper..
Egy ilyen gép,mint amiről beszélsz,ha rendesen meg van csinálva,nem csak összecsapva-arra a gépre simán ilyen javitáskor rádolgozol három órát-és akkor még nagyon nem is beszéltűnk a kinlódós dolgokról..
Sok vagy kevés az a három óra-nem tudom,kinek hogyan..van valami norma mindenre,de annak emberi és szerszám feltételei is vannak-normatáblázatban illene megnézni a dolgokat..majd rákeresek.
Felénk egy óra az bruttó 9000 Ft...és ezért egy ilyen munka,ha nincs szivás vele,az minimum 27000 Ft lenne-de inkább az egyebek miatt biztosan több,legyen még + 1 óra..
Sok-kevés-nem tudom megitélni-de ha egy átlag kőműves,ács,tetőfedő,festő,burkoló idejéhez nézzük...
Köszönöm szépen a segítséget! Kipróbálom ezeket a javaslatokat is! Minden kipróbált vezető ki lett takarítva, kifújva az olajozó furat is! Az orrkerék is jó mindegyiken! Akkor ha nem a csillagkerék, akkor a főtengely üt! Megnézem majd!
Ahogy már írták neked, a főtengely csapágy C3-as illesztésű.
Hidegen, kézben tartva "zörög", kopottnak tűnik, de üzemi hőkokon éri el azt az illesztési hézegot a gördülő testek között, ami kell. Ha C2-es, kisebb hézagú csapágyat teszel be, az sem lesz hosszabb életű, mint néhány perc, mert megszorul.
A Stihl szerintem nem gyárt csapágyat, ( ahogy olajat sem) beszállítói vannak. Olyat szállítanak neki, amit megrendel, megkövetel, megfizet.
(ami feszül a henger furatába, + akkus fúró, lassú fokozat) + WD 40-el, vagy valamilyen kenőanyaggal nagyjából 15-20 másodpercig tisztítani, közben fel-le ( alsó és felső holtpont közötti irányba) teljes hoszzban húzni-tolni a csiszolót nem túl gyorsan. Nagy sérülés esetén pl 120-as, sima karbantartás esetén 180-240 körüli szemcseméretű csiszolóval. Ez szépen kihoz minden felkenődést, kitüremkedést, sérülést.
Ezzel is óvatosan és kenőanyaggal. Ennek használatánál a lényeg, hogy a kő éle minden kitüremkedést levisz és a hengeren nem lesz ovalitás. Réseknél vigyázni, inkább csak a rések feletti részt érdemes, ezt sem kell sokáig. 10-20 másodperc és ellenőrzés, Ha nem kell több, akkor ennyi elég is.
A dugattyúhoz nagyon óvatosan kell nyúlni, csak és kizárólag azt a részt csiszoljuk, ami kitüremkedik, hogy felesleges plussz kopást ne okozzunk.
Dugattyúnál egészen jó és elfogadható árú csere a Meteor.
A hajtórúd felső szemnél a csapszeg tűgörgő egy pici furaton kap kenést.
Szerintem nem ez volt a baj. Igen, kevesebb olaj juthat oda, de ez nem néhány üzemóra után derül ki, hanem jóval később. Befolyásolhatja az össz futás időt, nem lesz 100%, hanem mondjuk 80%, de nem ilyen rövid idő alatt.
Találkoztam már olyannal, amikor a 2Z-s csapágyat porvédővel együtt tették be a főtengelyhez. Az is ilyen hamar adta meg magát.
Összerakás után sokszor feszül, ezért oldalról ( lehetőleg puha, hogy ne üsd el a menetet) bronzkalapáccsal picit megütöd a főtengelyt. Egyik, vagy másik irány, vagy mindkettő. ( nem kell nagy!, videón jól látszik)
Szimering nélkül szinte szabadon mozog a főtengely. Ha nem ilyen lett, akkor kezdheted újból.
Nemrég jártam úgy a csillagkerék tönkre tette a hajtószem hegyeit és állandóan beszorult a lánc párperc után le kellett vennem a láncot és kitakarítani a sínt ! Megreszeltem élesre és a hiba megszűnt ,de a csillagkerék is a kukába került ! Ezért nincs is nekem csillagkerekem ,ilyenkor már a gyűrűs meghajtóra cserélek .
1.,Feltételezem, a lapon az olajzó furatot kitakarítottad.
2., A láncod nincsen esetleg szakaszosan megnyúlva?
3., Lánc éles, nem porol, mert a port jobban behordja a vezetőbe és az orrkerékhez is.
4., Gyanús lehet még, - főleg, ha szakaszosan van megnyúlva - hogy a főtengely üt, ezért kicsit kalpimpál, ez biztosan szakaszosan nyújtja a láncot és/vagy vezetőben lévő orrkerék.
5., Ha teligáznál ingadozik a fordulat, lehet kopott a dugattyúd és nagy a gyűrűhézag, lehet szimering vagy talptömítés miatti falsolás.
Az 5-ös szériás Husik melegen úgy indulnak, hogy a szívatókart félgáz állásba kell tenni. ( ha majd mégsem indul, akkor így kell)
Hidegen szívatóra sem reagál? Ha melegen indul, egyébként szépen dolgozik, akkor a szívató környékén van a gond.
Henger dugattyú le ,mert ha sima olajról átállsz a szintetikusra azt fel fogja oldani és ha vaskos a koksz lerakódás az a motor halála lesz . A jó benzin és a szintetikus olaj nem okoz lerakódást sehol sem ! Én most néztem a husi kaszát dugattyú csere után nem lett fekete a dugattyú tető ,inkább olyan fehéres csak, a gyertya benne tégla vörös színű ez 3-4 év után lett benne .
Látod én erre nem is gondoltam , Azt viszont megfigyeltem hogy a csapágy újjonnan eléggé laza volt csodálkoztam is hogy mért nem pontosabbak , lehet pont ezért . Elvárható volna egy stihl től hogy az alkatrészek méretpontosan legyenek legyártva hisz nem egy gagyi kinai fuxtek fúrész.
Volt olyan,a nevezettnél kicsit "komolyabb"gép,aminél fém záras csapágyak voltak ugyanitt-aztán mentek-sokat... ezért nem gondolnám,hogy a befelé néző kosár miatt nem lenne elég a kenés-bár ma már minden lehetséges.Sokszor van,hogy dugattyú,szimeringek nélkűl összerakott motor a fedél csavarok meghuzása után mintha tulfeszitené a csapágyakat-és akkor bizony az ugy nem jó..
Nálad?Mert ha kicsit is szorul a főtengely,akkor nemsokára ott leszel,ahol előtte voltál.
Kosár összeszakadt golyók behulltak a forgattyús házba egy golyó el is törött megkarcolta a dugattyút és a hűvelyt is . szerencsére csak felületesen épp hogy látszik de nincs mély barázda , Tudom már nem olyan mint előtte. Kicseréltem volna azt is de aranyáron adják.
Érdekes a stihl szaküzletben azt mondták hogy azért ment ki a csapágy mert nem a piros stihl ásványi olajat használtam hanem zöld motul full szitetikusat. Nem akarták megérteni hogy az olaj színe nem számít csak a kenése .
Hétvégén újracsapágyaztam egy stihl 271 es fűrészt. Kicsít drágáltam a stihl szervíz munkadíját és mivel régebb sok robogó motorral volt dolgom gondoltam megpróbálom . És rájöttem hogy nem is bonyolult annyire mint gondoltam . Igaz ráment egy napom a pucolással egyxütt de sokat taultam , vagyis próbáltam megérteni hogy vajon egy három éves gép ami kb 10 köbmétert fúrészeltel hogy lehet hogy összeszakadt a csapágy benne .
azt figyeltem meg hogy a golyóskosár ház a sonkák felől volt gyárilag összerakva amitől gondolom hogy nem volt rendes a kenése. egy ismerősöm azt mondta hogy mindegyannak hogy van de szerintem jobb ha a golyókat direktbe kapja a forgattyúsházban lévő keverék.
Amikor a karburátort javítod a pillangószelep tengelyét is meg kell vizsgálni mert az ki szokott kopni és akkor is hibákat produkál ,falsol . A koksz lerakódások akár a motort is tönkre tehetik !
Köszönöm szépen a segítséget! Akkor a csillagkerék lehet a "ludas", mert több lánccal és láncvezetővel próbáltam és ki is voltak tisztítva! A másik két hibajelenségnél a karburátorok hibája szerintem kizárt, mert az mind a kettőn nem rég volt cserélve! Akkor ott a koksz okozhatja a problémát a Dolmárnál a fordulatszám ingadozást, a Husqvarnánál meg a hideg indítás problémát, valószínű?!
Nem hiszem hogy lánc hiba lenne ,leghamarabb a láncvezető orrkerék csapágya lehet a ludas . De olyan is előfordul hogy a lánc nem tudja a forgácsot kihúzni mert a lánc meghajtó szemei el vannak kopva nem éles a sarka ez meg a csillagkerék hibája miatt van . A másik két hiba jelenség a karburátor hibák ,vagy a benzin régi akkor is hasonló tüneteket okoz . A 95 benzint el kell felejteni és a full szintetikus olajat kell alkalmazni a gépekben . De előtte ha nem ilyen keveréket evett ajánlatos a motort belülről koksztalanítani .
Üdvözletem! Szeretnék segítséget kérni abban, hogy van egy Dolmar ps 420 sc láncfűrészem, amin egy kb. 5-10 perc használat után megszorul a lánc! Az olajzás jó! Az 5 és 10 perc különbség láncvezető függő! Kicsit kopottabb láncvezetőn később szorul meg a lánc! A gépnek van egy másik problémája: nagy gáznál ingadozik a fordulat! Egy ideig egyenletes, majd kis idő múlva feljebb megy majd visszaáll és újra feljebb pörög és így tovább! Továbbá van egy Husqvarna 545-ös gépem is, ami melegen egy rántásra indul, viszont hidegen kizárólag csak ha kis benzint öntök a hengerbe! Segítséget előre is köszönöm!
Pont úgy néz ki hogy nől a növény ! Most víztelenítettem a szivattyúimat mert 50 km szél fúj és a fáimat nem tudom a fagy ellen védeni a szélviharban ! Az idén csak levelet eszünk ha ki nem mennek a fáim ! Reggelre -4 fokot írnak ide ,akkor nőjön a széndioxid ha tovább nő akkor ami termés lesz azt kell egyed ,hát nem tudom mit szólnál hozzá ha csak falevélen kéne éljél ebben az évben ! Mert hamarosan csak az lesz más termés nem !
Erre írták zsákutca az egész klíma dolog a nappal meg a széllel együtt ! Többe kerül a leves mint a hús bele ! Folyamatosan nő a széndioxid kibocsájtás hiába a klíma egyezmény ! 4 foknál nem éli túl az emberiség olyan mérvű változások lesznek az időjárásban .
Hagynak egy rést maguk után, ahová más gyártók befognak lépni! Könnyen lehet, hogy Kína az olcsó gépek MELLETT (mert több eszük van attól minthogy leálljanak vele) nagyobb kategóriás gépeket gyártanak-természetese nagyobb áron- mert megjelenik rá a kereslet! A Japik meg leshetnek a környezetvédelmi stratégiájukkal ,mert ők piacot buknak, viszont a gyártmány marad továbbra is, csak nem az ő pénztárcájukat erősíti! Méregzöldek úgy képzelik, hogy a kivágott fa tőkéjére rögzítenek egy hálózati csatlakozó aljzatot, hosszabbító és máris megy az elektromos fűrész. A hozzáértésük hiányossága folytán nem tudnak arról, hogy nem a falból jön az áram ,hanem elő kell állítani ,oda kell vezetni, és biztosítani kell a további jelenlétét. Egyes szakértők szerint ha a főváros összes házának tetejére napelemet telepítenének, kiváltanák Paksot. Az , hogy mennyi épület tetőszerkezete alkalmas erre, illetve mennyibe kerülne mindez, hogy mi van ha nem süt a nap, miként tárolhatjuk ezt a napsütésben megtermelt energiát, ez már túl mutat a "tudásukon"!
Nemrég a szintetikus benzinről olvastam ha most lehetne kapni 4000 forint lenne 1 liter ! Ez amikor bevezetik akkor se lesz olcsóbb ,mert a többi meg megszűnik majd. Lehet tudnak valamit amit mi nem ? A robbanó motoros gépeket kezdhetjük kidobálni ,mert nem lesz hozzá benzin ?
Nem kicsit ! Nem is igen maradt csak az Echo ,Sthil ,Husqvarna . De hogy az erdőben egy 1 méteres fát hogy akarnak kivágni arra lennék kíváncsi ! Már azon is gondolkoztam lehet csak EU-ban nem forgalmaznak .
38cm lap is létezik és az 56 szemes lánc való hozzá . Csak a Sthilben azt nem igazán ismerem mik a lehetőségek ! De van egy Sthil szervizesünk csak mond erre valamit ő a guru ebben !
És nem tünt fel hogy van egy vakszem benne ? Agyon tudnám ütni aki ilyesmit tervez bárki gyártja ! Le szoktam flexelni a lap végéből egy fél centit és akkor annyit hátra megy hogy az 54 szemes lánc pont felmegy . Ha olyan a gép . De egyébként a 35 cm lapoknál is érdekes nem mind vakszemes lap ,gondolom az is sokat számít hogy az orkerék szélesebb vagy keskenyebb profilú !
Csak van vele egy kis bibi az 55 szemes lánc a vakszemes lánc ,nézz inkább egy ugyanilyet csak a láncszem szám az páros számra végződjön 54 vagy 56 szemre !
Nekem 45cm 1,6 66 szemes és 50cm 1,6 72 szemes vesacut lap lánc van maki 6400 géphez, szerintem jobb mint a stihl lap. Ja és exl láncot használok. Ezekkel szoktam az ár stopos rönköket darabolni.
Stihl 50cm-es lapot tudtam venni, 72 szemes 3/8" 1,6mm lánchoz, cserélhető orrkerekest adtak régi elfekvő készletből. Járom az országot, beestem, ahol volt megvettem.
Vegyél kisebb lapot ((::!! Tudom nagy lap mizéria van évekóta ! De a Gránit lapja sem rossz azt láttam ! Én is olyat akarok kipróbálni ,az Oregon egy szegecses lapjai nem túl sokáig bírják és szinte csak azok vannak nekem ! Úgy okoskodom én hogy ha vennék 1-2 db 4 szegecses jobb lapot akkor nem kéne minden évben másik lapokat venni .
Van egy régi Stihl 023-asom, arra kéne egy új láncvezető, és azt néztem, hogy a Stihl (Rollomatic) 12.900 Ft, míg az Oregon 6.100 Ft. Nem tudom, megér-e Stihl kétszer annyit...
Keveset használom a gépet (farmer jelleggel), de időnként döntésre is.
Igazából az idő az van bőven. Évente egyszer van használva így a padláson pihen és várja a nagy fát .:):). Nem,nem állitottam rajta semmit igazából így kaptam vettem és mivel nem vagyok annyira otthon a karbi állításában így hozzá nem is merek nyúlni tudom kényes dolog:(:(. Gyertya elvileg hozzá való de ezt sem tudom. Ha sok üzemanyag a hiba melyik csavart tekerjem ki vagy be ??
Idővel vagyok ( nagyon) gondban. Akié a 051, annak még itt egy másik gépe is. ( kb 1,5 hónapja) Előtte is hoztak egy kis Alkot, meg ( ismerős) hoz majd még kettő Husit.
A saját Holzfforma 372XP-m kb kettő hete arra vár, hogy megbontsam, picit hergeljem, videót készítsek róla.
Ha ez ( idő) nem gond, meg tudom nézni, de sok tapasztalatom nincs, 041-et akkor fogok élőben kézben tartani, ha itt lesz nálam. Bepróbálkozom Stihl szervízesünknél, hogy megadja telefon számát, email elérhetőségét, ha elakadnék segítsen. ( Bízom benne, hogy nem utasít vissza)
A 051-nél is az volt a nagyon nagy szerencsém, hogy motorbontás nélkül megúsztam, ugyanis ahhoz csapágyat, szimeringet szerezni...
A Tillotson karbi ( az van a 051-en) üzemanyagszint problémával találtam videót a neten, a tűszelep emelő kart kell HAJSZÁLNYIVAL csavargatni, mert ( áltálaban az utángyártott felújító készletekkel) magas az úszószint.
Férfiasan bevallom, nem jött össze, vagy sokat csavartam rajta, vagy keveset. Az L és H csavarral szabályoztam vissza, hogy jó legyen. Nagyjából azért jó lett. :)
Szia Csiga! Van nekem egy 041 AV. Kicsi kormos a gyertya és lomha is persze ez a gép nem is pörgős de akkor sem éri el azt amit kell. Esetleg el tudnád vállalni az átnézését,rendbe rakni ??
Most hozok 5 köbmétert az erdőről (lábon száradt), ha valaki 20e-ért összevágná, hasogatná, berakná, akkor annak örülnék. Fűrészt, benzint, láncot, stb adok. :-)
Én az L-re írtam ! De a pici gépemen mindkettő határolós volt ! Le kellett fúrjam róla . Azon valóban nincs határolás, de ha az L le van korlátozva azt hiába tekergeted bárhová nem fog jó lenni ! Az én gépem indult de használni nem lehetett ,csak alapjáraton járt ha gázt adtam azonnal leállt ! 5-10 percig tartott a melegítés ami után ha sikerült felrántgatnom a gázzal akkor még ment is valahogy de fűrészelést nem bírta !
Nyakon találhatta a beragadt láncfűrész, meghalt egy állatmenhely vezetője-
A férfi nem állította le a fűrészt, amikor az elakadt, így próbálta meg kirántani a helyéről. A fűrész megugrott és eltalálta őt.
avágás közben veszthette életét a Tények beszámolója szerint egy doboz-szanazugi állatmenhely tulajdonosa. A csatorna úgy tudja, a férfi úgy vágott fát, hogy felmászott rá, majd kikötötte magát és húsz-harminc centis darabokban nyeste le az ágakat a gond akkor adódott, amikor megszorult a láncfűrész.
A férfi megpróbálta kirántani a még járó láncfűrészt, de közben nem állította le, sőt, magasabb fokozatba kapcsolta azt. A fűrész a fokozatváltástól megugrott és a nyakán találta el az áldozatot. Holttestét a felesége találta meg.
Lehet rosszul tudom de az alapjárati csavar az tudtommal nincs határolva, a H L az igen lehet . Alapjárati az a pillangó ütköztető tehát amikor a fordulatot állítjuk hogy ne vigye a láncot. L az alacsony fordulaton benzin levegő arány, H üzemi/magas fordulaton benzin levegő arány.
Csiga feltett egy képet egy 051 lánckerékről,hogy az mennyire kopott-ott ne keressél műanyag alkatrészt,mert az ott nincs.Van olyan gép,amin van műanyag meghajtó alkatrész,olyan is,ami stiftes,olyan is,ami a lánckerék profiljára csatlakozik-olyan is van,ahol a kuplungdob palástján lévő horonyba csatlakozik bele-de nem a fényképezett gépen,hanem máson..
Műanyag hajtó-fém stiftel van pl a 031 gépen,lánckerék profilra csatlakozó műanyag hajtó van pl az MS 201 gépen,dob paláston át hajtó pl az MS 170 gépen..
Akkor az olajzó meghajtást se a kis stift viszi majd, hanem egy másik, a kupungtárcsa bordáira rácsúszó müanyag fogas. Majd érdekelne, hogyan jön össze a tengelyirányú távolságok, nekem ami van, hosszabb kb. 2-3 mm-el, ezért nem cseréltem. Nem akartam alakítani, míg nem tisztázódott :)
Remélem érthető mi a nyűgöm, ha nem, megpróbálom majd lerajzolni.
Nekünk még ugyy mondták anno-a lánckeréken oldalanként max 0,25 mm kopás lehet-ez a való életben nagyon kevésnek mondható..ami a képen van,az biztosan kopottabb,mint szerintük lehetne-valóságban meg még az elmegy kategoria..
Volt is valami sablon féle ezeknek a kopásoknak a mérésére,de most nem találom sehol..
Van ugy is,hogy jól van megfeszitve a lánc,előre szépen forgatható kézzel,hátra felé meg már akadozik-első jele a tulzott kopásnak-ilyenkor már ez azt jelzi,hogy majd kell egy csere valamikor..nem sokára..
Egy elég amatőr kérdésem van: HQ 135-ös gépre való láncom 3/8 1,3mm 52 szemes. Ehhez úgy tudtam, hogy 4-es reszelő kell, de a jelenlegi láncot egyszerűen nem tudom megélezni. Eddig nem volt gond a kézi reszelős élezés, de ez most nem lesz jó. Olyat is hallottam, hogy 4,5-es reszelővel kéne. Ez helytálló infó?
Oda lehet látni a láncdekni alá ,legfeljebb a felső részét nem látod csak ,de az alsó része is kb ugyanaz mint felül . Ha felül akad alul is fog ,vagy épp meglátod mibe van fent akadva . A felső részén ahol a dekniből a lánc kijön egy erős lámpával világíts be mit látni .
Ezeket végigpróbáltam és szépen fut a lánc a lapon is meg a lánckeréken is. Csak akkor szorul meg ha meghúzom a deknicsavarokat. Holnap megmérem a fogak szélességét. Magamban erre gondoltam, de nem tudtam, hogy létezik-e ilyen. Azt nem gondolom, hogy 1,6-os lenne 1,5 helyett, mert akkor a lapon nem futja olyan szépen. De megmérem azt is. Köszönöm a segítséget!
Nem ismerem nagyon a szóban forgó gépet,meg a rajta lévő Oregon láncot-de a 3/8 az a Stihlnél is 3/8
, a szem vastagság az lehet 1,5 vagy 1,6-mivel mindegyik létező méret Stihlben.
Olyan van,hogy maga a fog mérete nagyobb,szélesebb,mint a más gyártónál ami van,akkor lehet,hogy a láncfedél meghuzása után a szélesebb fog beleakad valamibe-bizonyos Husiknál ez tipikus jelenség volt-keskeny profilu lánc helyére tettek szélesebb profilut,és az bizony valamiben elakadt..
Tedd rá a Stihl láncot a vezetőlemezre,csak ugy gép nélkűl,görditsd meg rajta-akad-nem akad,majd a lánckeréken is-akad-nem akad.. ha igy gép nélkűl jól fut a lánc,akkor jó,ha nem,akkor a lappal lánccal menjél vissza oda ahol vetted,és cseréltesd ki olyanra,ami jól fut azon a lapon..
Térjünk vissza a fűrészekhez. Oleomac gsh 560, rajta 3/8, 1,5 mm, 40 cm Oregon Versacut lap és HQ Xcut 60 szemes lánc az előbbi méretekben. Még az ősszel vettem hozzá Stihl láncot. Tegnap gondoltam felteszem. De csak gondoltam. Amikor megfeszítem a láncot ahogy kell és meghúzom a láncdekni csavarokat, akkor meg sem bírom mozdítani a lâncot. Vagy egy félórât kínlódtam, de ugyanaz. A HQ lânc gyönyörűen szalad. Nézem a Stihl dobozát, rajta: 3/8 1,5 60 szem. Nem is kézzel ráírva mint némelyik dobozon, hanem matricân, nyomtatva. Akkor most mi a baj?🤷 Időközben valamit elnyomtam a billentyűzeten azért dőlt betűs.
Dehogynem gyárt. Az utolsó Mz-mbe Simson-omba már az ment. Az, hogy ezekbe Csák Isolatort az régen igaz is volt. De az nem most volt hanem harminc, negyven éve.
A motoros boltban nem igazán tudnak adni NGK gyertyát ! Meg írhatnád hanyas számút használsz bele ! Azt mondták az NGK nem gyárt 260 hőértékű gyertyát !
Ugyanígy a Simsonban is NGK volt, mosolyogtam a sok megmondón, akik szerint a régi NDK Isolator a jó, a többi szar. Szintén ez a márka van a megfelelő hőértékkel az "utazó" permetezőgépben, kis áramfejlesztőben stb.
Megnéztem a fűrészekhez meg a kaszához vetteket, mind jó.
OFF dologban máshol is történt ilyen, az ország egyik legnagyobb elektronikai alkatrész-boltja is benyalt több tízezer hamisított tranzisztort, egy rádió-kereskedő cég pedig ipari mennyiségű koaxkábelt.
Még az abszolút tutinak mondott-ismert amerikai webáruházból is jött hamisítvány, 100%-ban kártalanítottak.
Mi a favorit gyújtógyertya mostanság? Továbbra is NGK illetve Champion? Fuxi láncfűrészbe menne. Megszívtam a gyertyával, amikor indítani akartam, aztán kiderült, hogy csak gyertya baja van. Szerencsére meg volt az eredeti, nem használt kínai gyertya:-)
Már írtam a forrást, de hogy ne kelljen visszakeresni: szerszamoutlet.hu, BAHCO láncreszelő. Leejteni, nagyon megfeszíteni nem szabad, mert brutál kemény!
Emlékszel még az üveg teszter gyertyákra? "minek nekem motorteszter, minek hoztam akkor ezt el" , és húzott a kocsija után a kalifa egy benzinkutat. A léghűtéses szoci járművek esetében volt egy olyan-nem véletlen állítás-, mely szerint a hűtésükhöz be van kalkulálva a beáramló hideg üzemanyag, ezért nem szabad az üzemanyag mennyiségét bizonyos szint alá csökkenteni(drága spórolás). Jóval később amikor beszüntették az ólmozott benzint, akkor pedig arról tájékoztatták az üzemeltetőket, hogy a benzinben lévő ólom kenőhatása szintén létfontosságú ,jött a helyettesítő adalék, megemelve a tankolási költséget. Majd ugye a bioetanol bepancsolása, ami műanyag alkatrészek meghibásodását, illetve a sok éve használt szűrők problémáját okozza. Arról már nem is beszélek, hogy nem elég értékes termőföldeket kivonni a napelemtelepek miatt, még a bioetanol gyártása is tovább szűkíti a mezőgazdaság számára fontos területeink méretét! Ami szeretnék tőled kérdezni: én már a 70-es évek elején is mértem a motor tömítését 1 atm nyomással, itt a fiú viszont keményen 6bar környékén dolgozik! https://www.youtube.com/watch?v=x-Jarx2od6I TE mit javasolsz neki engedhetek egy Husynak ekkora nyomást próbára, vagy elegendő itt is a "hagyományos" 1 bar?
A "gyertyakép" a motor belső hőmérsékletéről ad színbeni visszajelzést.
Legalább fél tanknyi, de inkább 1 tanknyi teljes terheléses üzem kell, ezután kell gyertyaképet nézni.
Hogy mekkora lap van a gépen, mindegy. A teljes terhelés a lényeg, nem pötyögtetek, nem alapjáraton fára lógatom.
Ha ez meg van, akkor a ( jó, tehát a gépbe való hőértékű) gyertya árnyalata a belső hőről ad információt.
Minél világosabb, annál melegebb van odabent. Minél sötétebb, annál hűvösebb.
A világos színárnyalat a kevés benzinről ad bizonyságot, ugyanis az égési sebessége lassabb a szegény keveréknek, mert tovább tart az égés, emiatt jobban fűti környezetét, magasabb lesz a motor hengerének, dugattyújának kipufogó gázának a hőmérséklete.
Ahogy dúsítasz, úgy gyorsul az égési sebesség egészen kb 1:13 arányig, ott a legerősebb a motor, ott ég el a leggyorsabban a keverék. ( gyárilag nem ide van állítva, hanem kb 1:15-re a környezetvédelmi normák miatt, emiatt szoktam írni, hogy a gyári végfordulat helyett állítsd kevesebbre 300-500 rpm-el)
Ha kisebb a hőterhelés, a dugattyú élettartamát ( is) jelentősen növeled.
Emelkedtek a fizetések, rengeteg "ingyenpénz" került ki, >>>> a sírásrívás ellenére van pénz megvenni mindent, az eladók annyit kérnek amit még - ha köhögve is - megadnak. Ez a piacgazdaság.
Anno, egy kisbalta fejbe bele volt ütve: 23,50 Ft az árdrágítók fékentartására. Az ugye a Rosenfeld Matyi alatt volt, az se volt osztatlan siker.
Az áremelkedés egy véget nem érő spirál, a többség maximum csak a hatását érzi -estleg látja is az okát- ,de képtelen ellene tenni. Viszont akik tudnának ellene tenni azok vagy a haszonélvezői, vagy olyan vastag a bukszájuk, hogy nem érinti őket! (viszont az tény , hogy valahol magánzsebekbe folyik ez a "plusz teher"!
A kompressziómérők tudnak érdekes dolgot művelni, főleg a nem önindítós motorok esetében! A sajátomat 73-ban csináltam, 3db 136-oson 1 db 142-őn mértem 8.5 és 7 közötti értékeket. Szeleptű csere, onnan 4-5 körüli értékek, vissza a régi tű 3-4 körüli értékek, szelepmetszés régi tű 5 körüli. Tegnap adtam kölcsön a havernek a szomszéd gyári -rányomós- mérőjével együtt ,kíváncsi vagyok ő a robogóján mennyit mér!
ja, jo hogy mondod. akartam mar itt kerdezni. van olyan ultrahangos moso, ami nem a profi kategoria (<20eFt), megis hasznalhato? valakinek tapasztalat? mert ha lenne, erdemes lehet egyet venni. multkor tobbe jott a mosas, mint egy kinai karbi.
mas, de szinten szerszam. vettem egy yato kompresszio merot. lemertem a h137-et es a s 041-et. mind a ketto 9,5 bar volt, hidegen, 10-15 rantas utan. lehet, hogy ez a muszer csak 9,5et tud merni? :) remeljuk, hogy veletlen muve. ha igaz, akkor ez jo ertek?
Nálam ugyan ez ,jobbal írok pedig kőkeményen bal kezes vagyok ! Most jöttem rá a gipszelt kéz miatt ! Szinte semmit sem tudok jobb kézzel csinálni ,még egy kenyér héj levágás is nem kicsi gond !
Első Parkside gépemet 2018-ban vettem, 10ezer magyar forintért és adtak vele akkut, töltőt nem, de 2Ah akkut igen. Innen indult minden. Akkor volt az EUR/HUF 310Ft...
Balkezesnek születtem, de (az én időmben még) amikor írni tanultunk az iskolában, ezt nem vette tudomásul a tanító néni, és kőkeményen átszoktattak íráshoz a jobb kezem használatára!:-((
De sok mindent bal kézzel csinálok ma is, és mondhatni, mindkét kezem használható a legtöbb esetben.
Ami azért néha nem is rossz, mikor valami épp úgy esik kézre!:-)
Azokból ha szép egyenes lesz akkor gerendákat vágok ! Amúgy is kell kb 4-5 darab ,tetőt kell cseréljek már vagy 10 éve a garázson de még nem volt anyagi erőforrás rá hogy a különféle facsavarokat megvegyem ,és még a malterhez is legyen némi pénz ! De majd most ha az ufók is akarják meglesz !
Mekkora rönköket kaptál? (De jó lett volna nekem is csertölgy a gyertyán helyett.) Nálunk aki február eleje után adta be az igényt, az már csak 3m3 keményfát igényelhet, a maradék 7m3 az lágy lombos lehet. Április 15-ig be kell fizetni a tűzifa árát, különben törölnek a listáról.
A két olaj kb azonos szinten van, ( 100% észter bázis) a Motul vastagabb olajfilmet képez ( nagyobb cst), ami némileg jobb motorvédelmet ad.
Egyik olajjal sem lősz mellé, de a Motul azért olcsóbb.
Az OMV 100-as benzint ( ezt használom, kipróbált) is csak ajánlani tudom. Kettő gépembe is maradt véletlenül, ( hűvös pincében tárolva) közel egy év után is hibátlanul indult vele.
Ezekkel az olajokkal 1:45 körül nyugodtan mehet a móka, több nem kell. Az 1:50 is jó lehet, de szerintem az új gépek nagyon vissza vannak fogva ( el vannak szegényítve) a környezetvédelmi normák miatt.
Bármelyiket olajat választod, csak akkor lesz olajhiányos, garis problémád, ha nem jól keversz, vagy elfelejted bekeverni.
A régin érdemes nézni nyomáspróbát ( az új tűszelep zár-e, ha nem, akkor fúrószárra csavart 000-ás acélgyapottal finoman megcsiszolom a fészket), ha van bármilyen ultrahangos tisztítód, akkor azt megpróbálni és a szokásos membráncsere.
Amikor ez sem segít, akkor jön - nálam- az engedd el, tegyél rá újat.
Nem csak nálam van így, nézz szerelők videóját, hegyekben a rossz karbi. Valamiért.....
megjott az eredeti karbi a H137-hez. nem volt rajta semmi husqvarna felirat, de a L H allito csavar a szokasos husqvarnas szivatas a tuskes kulccsal. ilyet kinain meg nem lattam, ezert vegul elhittem hogy ez igazi zama. beszereltem, ugy megy mint az alom. hozza se nyultam a L, H-hoz, csak letekertem az alapjaratot es kesz. gyonyoruen indul, ez igy egesz mas erzes, mint a regivel volt. azert a regit se dobom ki, jo lesz kiserletezni a kuka fureszhez, amit maradek alkatreszekbol rakok ossze, de azert kap majd egy olcso dugot es csapagyakat.
100-as benzin Full szintetikus olajjal ,rá van írva a dobozra, ha ez nem szerepel nem az ! Benne maradhat a tankban kb 3 hónapig biztos ,de gép válogatja ,nem egyformák a fúvókák bennük ! Ha Spuri adalékot is teszel hozzá akkor 5 hónapot is kibír . De az én véleményem az ne legyen benne inkább . Kevésbé romlik ha a külső levegővel nem érintkezik a benzin !
Jaj de elmaradott vagy, hát nem tudod hogy az aksisaké a jövő és teret nyernek? Támogasd az ukrán, az indonéz, a maláj, az indiai meg a satöbbi népségek bevándorlását a magyarországi akkugyárakba azzal hogy aksis cuccot veszel.
Csiga majd megbírálja ! De én az 5000-resnek adnék egy kis benzint ,vagy a gyertya hőértéke nem jó . Az első kettőre nem tudok mit mondani ,lehet hidegen járattad és utána nézted meg ? Száraznak és barnásnak kéne legyen .
Mit szóltok hozzá? Anno a nagy valutás bevásárlásokban (Mariahilfer Straße) több száz W-os 3 mm-es műanyagból készült music center-re emlékeztet! https://www.youtube.com/watch?v=Gcp6HMxScZc ( a "román Stihl" dugattyúja 52 mm-es)
Ha jól olvasom vissza, a lidl parkside dupla akkus láncfűrészétől indult a beszélgetés.
Ha van akkus fúrógép, ritkán kell a fűrész, akkor csak megfontolandó egy ilyen gép, nem kell a keverék, nem kell kevés vágás után a benzint leürítgetni a gépből.
Erről többször is volt szó. Pont erre találták ki. Meg a fél napokat a tetőn töltő ácsoknak, viszik a felsőmarkolatos Stihl akkust, mint a cukrot. Nem kell a kanócot húzni maga után, fönt berántani. Pár percenként vág egyet.
Amelyik nem sarkosra van tervezve, azt elég élezni, én ezt tapasztaltam ( de azért annak sem jó, ha az a "kerek" sarka le van gömbölyödve. De a sarkos láncoknak kell hogy tűhegyes legyen a sarka, különben csak ugrál.
Tegnap igazolódott az a mondás, hogy nem a fűrészfog éle számít, hanem a sarka legyen hegyes. Hiába élestem borotvára a láncéleket ( el vágtam a kezem) addig nem vitte rendesen, amíg vissza nem köszörültem egy egész milimétert, hogy hegye is legyen a sarkának.
Most daraboltam fel ilyennel csak hecht, két öreg szétszakadt meggyfát, amit a vihar elrendezett. Raklapot, deszkát vágni, fűzfát visszavagom vele, fenyőfát amióta ezzel faragom, nyugisabban indul az ünnep. :-) stb.
Hát nagyon úgy néz ki , hogy Darwin nem beszélt butaságot az ember kialakulását illetően! Megnézünk mi csórók egy jó ipari fűrészes videót, majd loholunk a "kalapos eladókhoz" egy STIHL- t venni. Persze aztán pislogunk mint hal a szatyorban, pedig az árak aránya előrevetíti a minőség béli különbséget!
Nekem a Hecht 927-s van, vagy négy éve. Nincs agyon használva, még nagyon akciósan vettem (talán 22eFt-ért), de nekem jó a tapasztalatom vele. Ősszel az erdőn is használtam egy 029 Stihl, meg egy Fuxi mellett gallyazásra. Nyilván tudom hol van a határa, de a vékonyabb ágak kaszabolására tökéletes. És amit nem szabad elfelejteni, hogy órákon keresztül használva nem mindegy, hogy hány kilót tartasz a kezedben.
Ráadásul 1-2 rántásra indul mindig, lekopogom semmi gondom nem volt vele. Ház körüli munkákra tényleg hasznos gépezet.
Azt még azért hozzáteszem, hogy a kínai lánc helyett kapott Stihl láncot, amit kicsit ritkábban kell élezni, mint a kínait:-)
Nekem is volt ilyen kínai vacak na az is pont ilyen volt ,ha itthon kellett mindig indult pöcröfre ! Át mentem szomszédba egy ágat kellett volna levágni az úristennek se indult be ,haza mentem elindult azonnal ! Ugyanez a lengedezése is megvolt úgy mentem át vele járatva a gázt néha megrántva és vágtam le egy ágat ! Majd egyszer egy 10x10 gerendából kellett volna levágnom vagy másfél centit ,lecsapjuk vele ,gondoltam én ! Hát egy óra alatt nem tudtam lelket verni bele ! Totál kiidegelt a végére ,megfogtam és földhöz kentem ,be a kukába oszt jónapot ! Aztán vettem egy Komacut 32 cm3 ha jól emlékszem . Na ez egy méregzsák a 30cm lapot tudja kezelni az 1,3 sínszélességben . Elsőnek nem indult jól meg nem is igazán akart menni csak ha 5 percig melegítettem ,túl alacsony volt a benzin adagja ,lefúrtam a határolóját és adtam neki anyagot azóta 2-3 rántásra megy és jól is dolgozik . De ez még a lap melletti karburátoros ,nem a henger feletti vacak mint a mostani egykezesek . Azokról egyszer valahol azt olvastam túl közel van a meleghez a karburátor és ott rázza is a legjobban és ezek okoznak működési zavarokat bennük ! A Solon pedig volt hő fogó olyan szövetszerűség az nem hullámzott de volt egy hülye szokása ha rátettem a fára a láncot automatán gázt adott a fogantyú lenyomásától ,túl volt gumibakozva ,meg rugói is voltak ,nagyon lengett az egész fogantyúja . Ez a Komacu ,meg a régi Oleomac ezek rokonok is szerintem vagy ugyanazok is. Még volt egy Japán ami szintén rokona volt ezeknek .
Nem vagyok annyira képben a modern Husikban,hogy erre kapásból korrekt választ adjak.. majd valaki jobban hozzáértő biztosan mond pontos adatot..
De-szerintem ott valami nem kerek-nagyon kevés az a 9000,már harminc éve sem sok volt,nem hogy egy mai és kicsi gépnek.A Husik meg amugy is szerettek pörögni..tehát lappal.láncal,szabályosan szerelve,bemelegitve,terhelés nélkűl,üres futáson a teljes gáznál a fordulat szerintem ugy kb 12500-13500 magasságában kell hogy legyen..
Szerintem..
Az a 9000 a legnagyobb nyomaték adata lehet,de az csak katalogusi adat,azt mérni nem tudod..terhelve,benn a fában,melyik kezeddel tartod a fordulatmérőt..?
Régen,mikor nem volt fordulatmérőnk,hogyan állitottuk be a gépeket-leirom:Lánc lap,teljes gáz-H csavar kifelé csavar,addig,mig a motor működése átmegy négyütemezésbe-bem tudom másként leirni-ha negyütemezik,akkor a csavart befelé hajtan egy negyed fordulatot.Régen igy volt-akkor még nem voltak lekorlátozva a csavarok tekergetése..
Te gépeden,biztosan le van korlátozva..mint minden mai modern gépen..
Azt szeretném megkérdezni tőled,hogy nekem házkörüli munkákra Husgvarna 135 mark II van.
Igaz,hogy van aki azt írja,hogy jó,van aki meg azt,hogy nem ér semmit-----------mindegy nekem ez van.
Nagyon jó índul,"össz 5 rántás" megy a fűrész,szépen dolgozik,100-as benzin+ELF MOTO 2T Parnalub Forest 150 Láncfűrész olaj,eddig kb 6-8 tank benzint használtam. Gyárilag azt írják,hogy 9000 rpm.
Vajon érdemes lenne feljebb vinni a fordulatot,"ha egyáltalán lehet-e" vagy nem érdemes,vagy nem szabad bele piszkálni?
Ilyen gépen van-de az messze nem ilyen erős,mint ami ide van irva..25ccm,talán érzésre ha van benne 1,2-1,5 ló.
Azért vettem magamnak ajándékba,mert sokszor jó egy ilyen kicsi gép,a Stihl meg tul drága nekem erre az eseti feladatra..
Tehát vettem ezt a Haina gépet.. hát árához képest,ha mindig tudná,amit tud,az ugy egész jó lenne.Én vettem ki a dobozból,én üzemeltem be-indult,ment,de nem olajzott-az olajcső nem volt a helyén-ebből eredezve az olaj ment mindenhova,még a lendkerékre is,az meg szétkente mindenfelé-új gép szétszed pucolás végett-legalább megismertem kicsit..
Eredeti lap 30 cm,3/8P 1,3-elég jó minőség-ám szerintem nehéz neki, igy cseréltem egy Stihl 3/8P 1.1 30 cm vágókészletre-volt saját félig használt-nekem jobban bejön a vágás igy.. lehet,ez csak nekem jó igy..
Aztán előjött egy tipikus benzintank bevákumolás jelenség-a tankszellőző átalakitása némileg javitott rajta.
Sajnos a gép hol jól megy,hol egyszerre mutatja a sok benzin jelenséget-majd utána a kevés benzin jelenséget-teljesen találomra.Tettem bele eredeti Stihl membránt,kicsit javult,de messze nem az igazi még mindig...néha alapjáraton ritmusosan lassul-besokall-majd,mielőtt leállna,adok egy gázt,akkor meg néha befullad-nincs elég anyag-de néha ilyen,néha nem.Én sok ágat vágok vele,arra használnám,amire való-és,ha van kedve neki is,teljesen tudja,amire kell-csak ezt a problémát tudnám nála orvosolni,amit leirtam-akkor teljesen elégedett lennék vele..
Tegnap is összedaraboltam vele jó sok ágfát,egyik kezemben a gép,másikban a fa.kb 6 cm volt a vastagja,kemény,lábon száradt szilfa ágak voltak,kazalba raktam,abból huzigáltam ki az ágakat,azonnal daraboltam is,csak ugy egy kézzel..
Tehát a gépben benne van a képesség,csak hogy ki tudjuk-e venni belőle-ez a tipikus kinais gépekben benne van..
Mikor 10+ éve megvettem az én egykezes fűrészemet, kíváncsi
voltam valóban mennyit fogom használni. Aztán telt az idő és beláttam
meglepően sokat használtam és használom azóta is.
Gallyfáknál vagy bármilyen létrán végzett munkánál vagy tisztításnál vagy ács munkáknál úgy építésnél ,mint bontásnál és még nagyon sok helyzetben vettem már hasznát és áldom az eszem,hogy megvettem.
Rettentő praktikus maga a konstrukció,hogy az ember egyik keze szabadon tud
Az én gépeim csak 100-as benzint isznak Full szintetikus olajjal és a piros Spurit teszem 20ml-t 10 liter benzinhez ! Sose volt még gépbajom üzemanyag hibából ! Nem eszi el a benzincsövet ,se a membránt ! Van olyan gépem amiben 20 éves a membrán ,szét sem volt szedve még a karbija ! És motoros kasza és a mai napig megy ,pedig 12-13 éve csak tavasszal van egyszer kaszálva vele a kert ! De előtte melókat is vállaltam vele a kertekben ! De a Husi kaszában se volt még a membrán cserélve ,csak a benzincső tört el kb 5 éve az megmeredt ! Vagy 12 év után cseréltem benne dugattyút ,most majd a szimeringeket kell cserélnem rajta ! Ez az üzemanyag kombináció szerintem maximálisan segíti az élettartam meg hosszabbítását ! De a 95 benzinből eredő károkat nem tudja kijavítani ,azt először ki kell javítani minden téren és koksztalanítani kell a gépet belülről mert feloldja a lerakódásokat ez is biztos ! Az elégő, felpattogzó koksz viszont károkat okoz !
A félkéses láncokat ! Azok vannak erre a szerepre tervezve ,de azok is kicsorbulnak ha sok a föld ,kavics . Ezeknek a vágófog alakja félkörívhez hasonló, nincs sarka azt levágták, vagy csak elkanyarították a vágófogat .
Szép napot!Azt szeretném kérdezni,hogy a Szyntetikus 2 T olajak meddig állnak el?Van 3,l Elf moto 2 T-m, három éves.Még használható?A másik a Spurit használjak?Vagy az csak a ráolvasás szint lenne?Köszönöm!
Köszönöm, igyekeztem, de ezek szerint nem eléggé. :)
Az 562XP ugyanaz a ( hengerűrtartalom) kategória, gyári állapotú, tudjuk, hogy 4.8 lőerő, ez fix. Mivel jobb lett tőle, tudható, hogy több mint 4.8 lőerő lett a klón.
Nekem más mérőeszközöm ( teljesítménymérő pad) nincs, csak a fa, meg a másodpercek.
Tartósságra szándékosan nem tértem ki, azzal fogható lennék. :)
Az ismert információkból nagyjából 30-40% a maximum, amit egy gyárihoz képest üzemórában lefutnak.
Mivel ezeket a gépeket a piac 98%-nak ( tehát otthoni felhasználóknak) szánják, az is rettentő hosszú idő, HA nem vagy kétbalkezes műszaki antitálentum.
Szervízesünknek mindenben igaza van, amit írt. Hülyeállóságra ne számíts.
Pont így voltam 1997-ben, halvány lila fingom nem volt a fűrészekről, első gép egy kis Husi 40, boltból. Az eladó készséges volt, jó negyed órás kiselőadás.
Otthon esti mese a gépkönyv, majd mutatom, a képen látható orrkerék-zsírzót vennék. Felcsillan a szeme, majd mondja, sok éve az első vásárló, aki elolvasta. Mondtam, igen, mert tényleg nem volt a kezemben láncfűrész. A következő oldalra lapozva meg mondtam, kérek egy összecsukható, a hátsó ülésre elférő traktort is 😀.
Ja annak aki még nem látott ilyet valóban úgy tűnhet ! Csak az idő amit ráfordítottam én is a kukaszökevényekre az sem volt semmi ! A retek letakarítása róluk már az is egy több napos kapargatás fúvatás stb ! Én viszont a betegség utáni felépüléskor ténykedtem valamit napi szinten ! Pedig 3 új gép mellett semmi szükségem sem volt nagyon rájuk ,de csinálni sem volt fizikai erőm semmit sem ! Most is majd a harmadik szökevénybe fogok betenni egy olajszivattyút ha a kezem már engedelmeskedik esetleg !
Anélkűl,hogy bármi nevet,tipust mondanák-átlag felhasználó szemszögéből nézve.Mit lát-szomszéd,koma,jóbarát,rokon,stb Stihl géppel dolgozik,esetleg Husival,és valahogyan dolgoznak.Erre elmegy venni ö is,de drágálja-az is-elmegy tehát jobb esetben az OBI-ba,vesz egy nemtudom milyen gépet.Nem is ért hozzá,mivel első gépe,nem is kérdez hozzáértőt,az amugy sem hülyebiztos gépet tönkreteszi-hát csalódik benne magyarán.Felmegy a netre,onnét vesz valami bomba gépet-lehet.még szarabb az obisnál-mert a vásárlói vélemények szerint igen jókat mondanak a gépről.Na,ezzel is hasonlóan jár,mint az elsővel,csak pl nem megsüti,hanem más baja lesz..de ekkor még a szomszéd mindig vág az ö méregdrága gépével..Na ekkor gondolkodik el,hogy hogyan tovább..vesz egy Hect gépet,Fuxit,Rivallt,jobb esetben Oleot.. de idővel azzal is lesz baj,főleg a gyakorlatlanság miatt..szervibe viszi,de az vagy van de messze vagy csak nagyon hosszú átfutással..ha van.Megint ott van,ahol..a szomszéd ezalatt még mindig vágja a fát..
Én sok Stilben valamiért csalódott emberrel találkozok-ám én ugy látom,legtöbb esetben vagy a hibás gépválasztás,vagy a vevő alkalmatlansága a hiba oka-mindez egy viszonylag jó információs és szerviz hátteres cégnél-hát mi lehet egy ilyennel nem rendelkező márka esetében.Sokan ugy értik,amennyivel olcsóbb egy kinai,annyival igénytelenebb is-hiszen kinai..hát..nem biztos,hogy igy van.Vagy tévedek?
Felénk van Oleo,de szerviz min 5 hét,mert elkűldik valahová..Stihl meg helyben..Kinai stilusnak meg alig van szerelő..
Viszont a videó korszak miatt nagyon pörög a saját magam,haver.szomszéd javitás.. eredményét néha látjuk.. ha utána hozzánk kerűl a gép..bődületes dolgokkal egyébként.. mert ugy látta,azt látta a videón..hát.. mit mondjak ilyenkor..
Ebben a kisgép szakmában mindenki okos,ügyes,ehhez mindenki ért...mindenki magabiztos.. meg kis gép,kis dolog megjavitani..
Pont a fa mizéria okán a környék gazdaboltjait, márkakereskedőit is kifosztották. Fogytak a kínaik is, de 261-es meg 462-es Stihlből többet vett meg a tehetősebb (és értelmes)
lakosság, mint az erdészet és alvállalkozói. Jó részüket hasonlják is!
Sokat meg az első tankolásnál tönkretettek. A tiszta benzines megragadás, feszítés miatt elgörbült láncvezető, emiatt elszakadt lánc és ledarált csillagkerék nem garis hiba...
Van ilyen is,igen,volt,hogy bejött egy ember,a szomszéd vett tegnap egy gépet,neki is kell,de egyel nagyobb..a jómód zavara..
Meg vannak mások is,bejönnek gépet venni,mert ugy gondolják,inkáb drágábbat vesznek,mert biznak benne-meg nem szeretnek,tudnak,akarnak,birnak szerelni,javitani,alkatrész után rohangálni,idegeskedni,mikor adja meg magát a gép.Valami van,viszik szervizbe,sokan már láncot cserélni is..mert inkább megfizetik,mert megtudják,mert ők tudják,miért.. és nekem meg az időmet rabolják a fontosabb munkáktól.Már egész komoly favágó brigádok is éleztetik a láncokat..sok láncuk van,élesre csere,életlen megy a szervizbe élezésre..
És igen,vannak,akik valamiért az olcsóbb verziót választják-minden szintű kinai gépezés-van,akinek kényszerből,van akinek dacból,van,akinek kihivásból,van aki kiváncsiságból..
És igen,még mindig vannak,akik elhiszik és hirdetik,az utángyártott anyag az ugyanaz,mint a gyári-és a sok okos önjelőlt, videón tanult szerelő abból a cuccból jobbat épit feléért,mint a szerviz a gyári cuccból..igen,ez is van.
Biró Árpád 029 videója is érdekes-napi szinten igy van,mint amit bemutat ott-most lett felujitva,minden uj benne-igen,de még sem..
Másrészt az emberek többségének fogalma sincs,mi az hogy láncfűrész használat-megveszi,és tiz perc után rájön,hogy sok neki,nem birja,büdös,koszos-nem tetszik.Volt valahol,hogy az erdők területéhez képest magasan nálunk a legtöbb láncfűrész a világon..ez a mostani famizéria erre még rádob egy lapáttal..jó az,ha van otthol egy láncfűrész,hátha kell,ha nem lesz gáz..meg hát ugye inkább abban álljon a pénz,mint a ferdeszemű és tsai rablóbandánál.. különösen a tehetősebb nyugdijasok vettek szinte ész nélkűl gépeket-tehetősebb alatt értem,akinek a hó végére marad annyi,hogy fűrészre is jusson..még ha havi bontásban összerakosgatva is-és az nem Holzforma meg egyéb kinai terméket fog venni,mert attól fél-marad a márkásabb dolgoknál,mert abban bizik....
Aztán sok ugy van,hogy már be sem tudja inditani a gépét,erő és tudás hiánya szintjén..
Neked azonnal küldök fotót róla, mert már anno megígértem! Volt egy amit nagyon szerettem, de egy disznó csaló csőbe csalt és eladtam (azóta is sajnálom).
Persze! Amúgy én is úgy vagyok vele, hogy azt szeretem, ha ott vannak a műhelyben a gépek. Letisztítva, láncok megélezve, "tűzkészen". Ha hirtelen fa áll a házhoz, csak vinni kelljen, ne pedig azon gondolkodni, honnan tudok kölcsönözni vagy épp ki ér rá meg mit kér érte. Nem ebből élek, szerencsére a gépek ára nem hiányzik a költségvetésből.
Akkor lesz még egy 350-ed is ? Úuuuu de irigy leszek ((::!! Én is fogok egyet beújítani valami úton módon ! De ha a kezem végleg megadta magát már ami itt van az is sok lesz !
Pedig van, nem is egy! Ilyen ember hagyatékából vettem anno a 441-est. A közel 4 éves gép nem volt megtankolva, most is hibátlanul működik. Tudok egy ugyanígy megvett 460-asról is, amire szintén büszke a gazdája, vídiás lánc rajta, de még száraz a tank!
Nem törvényszerűen balfék aki megveszi, mert ami már erdészeti szinten le van harcolva, az még éveket "él" a saját tüzelő vágásban! Bár személy szerint az én kis favágási igényemhez inkább 137-142-őt vettem, (még mindig levegőben a 350 alkudozás) mert az olcsón generálozható. Szerencsémre itt vagytok TI, és miután tisztában vagyok vele, hogy nem a szeggel ütjük a kalapácsot hanem fordítva, -ez úton is megköszönve NEKTEK- a videóitok képessé tesznek ilyen feljavításra!
Mindig is lesz olyan vásárló aki inkább nem eszik egy évig ,de akkor is megveszi a 661 -et fél millióért ,de egy
életen át sem fogja kihasználni a gép tudását. De boldogan fekszik le és boldog.
Vagy néhány majmoló szomszéd, aki csak azért vette meg, mert valahol/nálam is ezt látta, hej de jól viszi a tuskót, a vastag fát! Volt aki erre személyi kölcsönt vett föl! Megrendelte álmai 661-esét (mert a nálam látott 660-as már nincs újban), aztán rájött, hogy meg se bírja emelni! De azért büszkén mutogatja, hogy micsoda fűrészt vett.
Ilyen is van ! De van a fiatalok közt is ügyes okos ember én is ismerek ilyet ! A motort is szét szedte apróra mindent kiszerelt ,szét szedett és átnézte megítélte a hibásakat kopottakat kidobta majd összerakta az enduróját ! A Dukatit is szétszedte meg összerakta ! Születnek most is ügyes emberek !
Mi, vidéki parasztgyerekek, akik felismerik a reszelőt, kalapácsot, még fúrunk, faragunk.
A mostani generáció meg...., a láncot is boltba hordja éleztetni. Nekik KELL a garancia, a MÁRKA név, látszólagos biztonságot ad. Valljuk be tényleg jobbak is, csak sokkal drágábban.
A termelő meg nem kérdés, melyiket veszi meg. Áfa nélkül olcsóbban megveszi, majd miután leharclolta, valami balfékre rásózza.
Szépen lassan mennek fel minőségben, no meg árban.
A "nagyobb sikerű" keresettebb gépek a G660 ( MS660) , a G372XP (régebbi 372XP). USA-ban nyúzzák őket rendesen!
Vilics videójában egy G444 ( MS440) és egy G372 összehasonlítást láttam, és meglepődve tapasztaltam, hogy a G444 lelépi a 372-t!
Otthoni "sikerszéria" lehetne még az is, amíg el nem szállnak az áraik.
Ezek a ( régebbi) gépek még olcsón fenntarthatók. Egy Husi 560XP-t ( a legújabbat) ha fel akarod csapágyazni, állítólag már mindkét oldalt csak gyári csapággyal lehet, semmilyen metrikus, vagy coll méretű csapágat, szimeringet nem tudsz helyette betenni. A kettő együtt kb 32.000 Ft. Ez a része nem annyira szerethető a Husinak. :(
Vegyen inkább egy G366-ot. Jobban jár. Stihl boltban ( is) van hozzá minden, ha eredeti alkatrész kell, kertmotronál az utángyártott alkatrészek pedig gombokért.
Érdemes venni hozzá egy pót kiput, légszűrőt, kibontod, kiveszed a fojtást, talptömítés helyett paszta, kuplung oldalon tűgörgő+ olajcsiga zsírzás.
Pici hangolás ( L és H csavarok dúsra vannak állítva) és az 1,6-os lánc ellenére igen haladós a jószág.
Minőségben közel ott van, mint a kicsi Oleok, DE! nem műanyag házas és otthonra mindenre is elég.
( Nem akarok kibickedni, még nincs kész a videó, de ezekkel az apró átalakításokkal szorongatja az 562Xp-t, ami azért megy is)
Az Oleonál is kell másik kipu, ki kell herélmi azt a fránya katit+utána hangolni. ( picit dúsítani)
Ma már kicsit drágább, 90.020 Ft csak a gép, néhány napja 87.658 Ft volt+ lap ( 6.017 Ft) +szűrő (1.406 Ft), a szállítás ingyenes volt, tehát 95.081 Ft .