Elovettem a fenevadat.A fekfolyadek megette a fofekhengerben levo gumit...avas etolajszeru szutyokka valt a fekfolyadek...mint valami gyanta.Kivettem a dugattyukat es a csovel egyutt attakaritottam.Most a car sarga fekbetetekkel is nyikkantos a fek.A szurke fekbetet jobban fekezett anno.
A 150es henger gyari fuvokamerettel fulladt etanollal.A 125os hengernel pont jo volt az a karbibeallitas az etanolhoz.Kb.20% tobblet kell benzinhez kepest.
Az is meres ha egy poharban megmered hany ccm vizet tartalmaz. A lenyeg, hogy a gep minel kevesebb koltseggel tudjon 100km-t es egy uzemorat teljesiteni. Akar egy villanymotoros vagy stabilmotoros teleszkopos kerekpar is megfelel.:)
Hétvégén csekkoltam a 150-esre fúrt pici TS-t, igaz súber legalul, torok maradt 22-es, 120 km-en megevett 6 lityit... Kényelmes 70-80 km/h val Pesttől fel Esztergom felé a 11-es úton..... Végig jól éreztem magam ^^
Ha nem erted az nem az en hianyom. Fogyasztast, hazasfokot merni kell, nem elmelkedni. A legnagyobb kulonbseg Es125es Etz150 kozt volt,de a kis Trophy gyengesege ellenere azonos utazosebessegen utazott es a fogyasztasa sokkal kisebb volt az Etzhez kepest.
Felgazon70-80nal a150es 3.8at kert.70 nel rezonalt a kipufogo es ugyanazzal a gazallasdal 80ig gyorsitotta.100 nal a 4sztem mese.dt5.5litert is evett 6500fordulatonn.
Erosebb:tobb uza jut be magas fordulaton.nagyobb ero tolja a dugattyut.Ebbol azonban nem kovetkezik se nagyobb hatasfok nagy fordulaton.se nagyobb hatasfok kis fordulaton.50 nel eszik legkevesebbet.pedig ott nem jo a gazcsere.beomlo tul hosszat nyit.atomlo kipunyilas is esva kipufogo is 4-5000re van meretezve. Alacsonyabb beomlo es kipu.toldott kipucso lenne optimalis.pl3000en porgo aramfejlesztohoz.
Ez 2 napos km. Ha 250km-nél hosszabb volt az uticél, akkor ott aludtunk. Kényelmesen cigi, kajaszünet, nézelődés. Nem olyan kényelmetlen a Ts. A Schwalberől nincs pontos adatom, de remélem nem evett annyit mint a Ts. Az biztos, hogy 3l-nél többet. Az a kérdés, mennyivel.
Sajna nem az enyém a 150-es, de nekem a gazdája ezt mondta. A 125-öst lemérem majd, és megírom! Persze összerakás után kicsit be kéne járatni, addig nincs nyélgáz. Lemérem külön a papás tempó alatti fogyasztást, majd a nyelezőst.
Hűtés. Kell egy jó hosszú cső, amit a tartály elé teszel. 2 méter fel, és le. A felfelé menő ág aljára tegyél egy olyan kis pár decis tartályt, amiből időnként le tudod engedni a vizet. A felfelé menő cső vastag, és vas, vagy réz legyen, hogy a környezeti hőmérséklet le tudja hűteni az összesűrített levegőt. Ha nagyobb az átmérője, akkor csak jobb, mert lelassul a levegő, és nem viszi el az áramlás a vizet. 1"-os, 1,5 "-os cső, ami bírja a nyomást, megfelel.
Bár nem MZ... De hátha valaki tud segíteni. Mi a legolcsóbb megoldás a sűrített levegő szárítására? Nagyon sok a kondenz vizem, és csak a baj van vele. Házi készítésű kompresszor.
Na jó, 1000-hez képest. :) Kb. kis polski - Ferrari-hoz hasonlat.
A cbr akkor kért 3-at, mikor 2-en ültünk rajta (hasonló testalkat, 80-85 kg fejenként).
A karbid jól van beállítva? A 150-es nem kér többet 3,5-4-nél ( 1 személlyel), akárhogy tépi neki az ember. Az én 125-m még nem próbáltam, igaz most épül, de majd nyáron tesztelem. :)
Úgy, hogy kicsi. Egy 1000-en felüli motorhoz képest gyenge. :-)
A CBR két három litert kér. Az ETZ150-esem 4-6 litert kért 90-100-nál.
Épp tegnap nézem youtube videókat, LPG-vel küzdenek a kétütemű füstje ellen. Elmondásuk szerint nő a hatásfok, és a fogyasztása is csökken. A szelepek se nagyon égnek be. :-)
Alacsony kipufogónyílással még a végén lesz belőle valami...
Hogy érted, hogy gyenge? A fogyasztást elismerem, de a 2T motorok soha nem is voltak bajnokok ebben.
Egy hasonló ccm 4 üteműhöz képest szerintem nem gyenge. Cimborám 150-es Etz-je szerintem simán megy úgy, mint a másik koma cbr 125-se. Talán a cbr jobban gyorsul, valószínűleg a sebességelosztása miatt, de az se megy végre valós 110-120-nál többet. A cbr 100-ig megy mint állat, az Etz 90-ig, onnantól csiga lassan kúszik ki 100-ig, majd 100-110 között ugrál. :)
Mitas gumik nem rosszak, de hátulra valami 350, vagy 375-ös peremmagasságút gondoltam. Ez igencsak leszűkíti a keresést. A vége úgyis az lesz, hogy a pénztárca dönt, meg hogy guruljon, akár virsligumikon is. :)
Nekem kis ETZ-re kell, (utcára/normál használatra) hátra 16-os kell, de sajna nem találok semmi értelmes mintájú, vagy kinézetű gumit. Hátra szeretnék kicsit "bucibb" gumit, hogy ne legyen akkora hely a kerék és a sárvédő között, előre is valami magasabbat, mert ez a virsli gumi ami rajta van, nem tetszik.
Nem eg el a kenoanyag. A rezonatorkamra merete adott.Celszeru fuggolegesnek lennie,a kipufogonyilason kijutott kenoanyag gyorsan athalad rajta,majd a kenoanyagot osszegyujto szurorendszerbe jut. Nincs fekete szosz.
Egyébként sok dolog van még amit meg kellene csinálni, a harminc évnyi pihenő nem múlt el nyomtalanul. Semmi nem működik tökéletesen, de az a lényeg, hogy megy. Első lépésként az üzembiztosságot akarom elérni, a külcsín a jövő zenéje marad. Feleslegesen nem kérdezgetek, ha nem muszáj, ebben a topikban minden le van írva sokszor, csak meg kell keresni. Most csak a fékeket állítottam be, vettem két tükröt, meg lemostam. Simán leműszakizott...
Ha tudnád mit kaptam apustól, mikor meglátta, hogy behegesztettem a furatokat a kipufogó végén... :-))) Anno 2 napos volt a zsír új motor, amikor fúrt rá 4 lyukat. Jó kis morgós hangja volt a furatokkal.
1986-tól pihent ez a Ts 250-es egy nyári konyhában. Talán emlékeztek még, már írtam róla itt. Most, 30 év után ismét legálisan koptatja az országutat...
A műszaki viszonylag könnyen ment volna, ha a régi rendszám "OT" kezdőbetűi nem blokkolták volna le kapásból a számítógépeket. A rendszer úgy értelmezte, hogy ez egy muzeális minősítéssel rendelkező jármű. Néhány telefon a Központi Nemzeti Közlekedési hatósághoz, meg négy óra várakozás után mehettem a Kormányablakhoz az új rendszámért. A többi már sima ügy volt...
Olyan problémám lenne, hogy nem volt jó a feszzab(ETZ-125) mert 17-18V-al töltött. Kapott egy Müller Szabi féle elektronikus feszzabályzót és most jó a töltés(14V körül) viszont az alapjárat terhelés nélkül a duplája lett(kb 3,5e forog), de ha ráadom a világítást azonnal leesik a fordulat és szépen ketyeg kb 1500on.
Szerintetek mi a hiba?? Müller Szabi azt mondta, hogy mivel ez elektromos ezért ez nem terheli annyira a motor generátorát.
Igen! ez csak eggy krosszmotor, se lámpa semilyen fogyasztó nincs rajta, azért is kellett olcsó akku.
Valóban jobb hogy rugásra indul, minthogy tologatni kellene. Igaz eggy forgalomban lévő motorra lehet jobb minöségű akku kell.
Egyébként a forgórészt csak motorba épitve tudom tesztelni hogy jó-e? a barna valószinüleg nem jó, de a sárga lakkos elméletileg igen. még a szénkefe sem nagyon használt.
Ezt elméleti síkon gondolod így vagy esetleg tapasztalatból mondod?
Igaz még csak a tavalyi szezont mentem végig ilyen akksival,de nem történt meg az amiről írsz.
A "seperc" az kb mennyi időt jelent?
Mert ha csak 2 szezont elmegy egy ilyen akksi,már akkor megérte.
Szerintem
De mindenki azt tesz bele amit jónak lát.
Az egészet én hoztam fel,de talán csak gesszti értette meg hogy miért pont azt a nagyon olcsó kis kapacitású akkut ajánlottam.
A magaméba nagyobbat tennék,direkt a legolcsóbbat hoztam példának,mert úgy gondolom hogy a tologatásos üzemeltetésnél még ez is ezerszerte jobb,sőt még ha 2 lapos elemet sorbaköt is előrébb van szerintem.
Üdv!nem teljesen igy van....nekem a TS-be szintén szünetmentes táp van.Ez a második,az első négy évet bírt ki,soha nem kellett tölteni.Ahogy kivettem a motorból,tavasszal úgy raktam vissza.A mostani idén lesz négy éves.
Ja azt hittem a második részére reagáltál annak amit írtam.
Ezek a kis riasztóakksik meg...bírják amíg bírják. De szívósak azért, látod sasspali-nak is csak elment 1 évig. Freeman fórumtárs pedig a honda innovába rakott ilyet, és önindítót használva is bírta neki.
Ami autóba-motorba lett tervezve, arra teljesen igaz amit írsz. Azok a nagyon olcsó, teljesen zárt, eredetileg kizárólag szünetmentes tápegységekbe szánt akkuk viszont nem viselik el a túlzott töltőáramot (eredeti rendeltetési helyükön nem csak a töltőfeszültséget, hanem az áramot is szabályozza az elektronika a gázképződés megakadályozása végett), ezért nem szabad járműbe tenni, bármennyire is csábítónak tűnik az ára miatt. Azok meg fognak dögleni, fel fognak púposodni seperc alatt. :-(
A zárt gondozásmentes az nem minden körülmények között hermetikusan zárt.
Mindegyiken kell(ene - a mai kínai világban tudja a fene) lennie biztonsági szelepnek.
Pont itt van a konyhámban egy autó akksi amit szétszedtem, tessék:
Az mindenesetre jól látható, hogy nem csak simán ledugózták. Talán cellánként is van egy szelep, az nem látszik, de a fedő szélén a szürke az biztosan a biztonsági szelep ami túlzott nyomás esetén nyit.
Persze ha felforr akkor ezeknek annyi, vagy legalábbis sokkal nehezebben javíthatóak mint egy hagyományos akksi, de felrobbannia nem lenne szabad.
"Tompítottal a piros lámpánál ácsorogva nem lenne tartalék szufla,"
Akkor ezért púposodott meg neked a zselés akksi.:)
Egyszer számogatta itt régen valaki, hogy a TS csak akkor termel elég áramot a világításhoz, ha a motor legalább 3000-et forog, szóval azzal világítással városban közlekedni elég nehéz ügy.
Engem az első autóim rászoktattak a lámpa kapcsolgatására, és azóta is bármi régit vezetek szinte automatikusan csinálom. Városban lámpa nélkül szoktam, vagy helyzetjelző. Ha este van akkor az ETZ-t is vagy pörgetem, vagy megálláskor lekapcsolom. Ahogy a helyzet adja.
Ha erre nem figyelsz, ilyen kis akksit tényleg hipphopp kinyírsz.
Én abban látom a gondot, hogy a hermetikusan zárt ólom-savas akksikhoz nagyon precíz töltőáramkör kell(ene), különben előbb-utóbb szétdurrannak. A 6V-os, pláne mechanikus fesszabályozók meg nagyon nem ilyenek sajnos... :-(
Szerintem ez itt a lényeg amiért ajánlják. Azt én is gyűlölöm, hogy az akkusav miatt állandó harcot kell vívni az akkutálca és környezete épségéért (mindig ezek a kis olcsó yb4l 4Ah-s robogó akksik voltak az ETZ-mben, mert ingyen kaptam használtakat). Veterán motoron ez dupla öröm.
Igazából egy belevaló zárt gondozásmentes savas (mint ma már szinte minden autó akksi) lenne a legjobb, csak ilyen nem tudom egyáltalán van-e ilyen kicsiben. Ezekkel a zselés akksikkal meg Dunát lehetne mostanában rekeszteni, és retekolcsók.
Szia Tutus 1! Szerintem kevés a kapacitása annak az akkunak. Tompítottal a piros lámpánál ácsorogva nem lenne tartalék szufla, és leállna a motorod. Országúton lehet, hogy folyamatos üzem mellett jó lenne.
A zselés akkumulátor 6V 5AH és alkalmas az összes Simson és MZ típusú 6V-os elektromos rendszerhez. Szintén alkalmas a klasszikus autók egy részéhez, ahol külső akkumulátorként használható. Illeszkedik az AWO, BK RT vagy IWL robogóhoz is. Ez az akkumulátor normál 6V töltőről újratölthető és szivárgásmentes, karbantartást nem igényel, valamint nagyon alacsony az önkisülése. Méret 100 x 48 x 70 mm Sarukkal ellátva.
Csak gondolatébresztőnek írtam, az én gépeimben még savas aksik vannak.
Ha esetleg beállitom a töltést hogy kevesebbet töltösön akkor azt hogyan kell? a relét kell piszkálni vagy a csavart? de olvastam olyat is hogy eggy fogyasztót kell pozitiv saru elé kötni igy csökkentve az aksi töltését. Valóban olcsó aksi de használni szeretném eggy darabig.
Nem is hosszú használatra kell a szaktársnak, ha visszaolvasod a történetet az elejéről.
Én se használok mz-ben ilyen akksit, de kis odafigyeléssel egy lámpa, index, egyéb fogyasztó nélküli mocin használható lehet. Szó sincs róla, hogy ez a legjobb megoldás, cserébe kő olcsó, és egy darabig működik.
Én egyszer kipróbáltam motorba egy zselés akkut. Nem jött be, egy évig bírta, utána elkezdett gömbölyödni!! Autó villamossági szerelő barátom mondta, hogy nem való neki az intenzív töltés. Azóta csak savas akkut használok. Általában ezek 5-6 évig bírják.
Rohadtul nem értem miről vitáztok. Egy hót sima ólom-savas akksit látok linkelve, amire még ráadásul rá is írták a feszültségeket amik egy az egyben egyeznek egy 6V motorakksiéval.
Persze varázsolni lehet ha akartok, de hogy ehhez nem kell semmit varázsolni az fix.
Vettem ma eggy 6v 4.0Ah akkut, 2200ft ért, eddig bevált de valoszinű a töltést lejjebb veszem mert most stabilan 6,3 volt van benne. a motor pöccröff mióta beleraktam az aksit. Pörgettem is ma keményen még jó hogy felnéztem a tultöltés eszemben sem volt.
Senki nem mondta, hogy motorakksi, de a célnak kics odafigyeléssel pont megfelel. Pláne ennyi pénzért. Tologatásnál mindenképpen jobb akkor is, ha évente vesz bele egy újat ennyiért. Annyit meg kibír.
Rá van írva az aksira, hogy zárt újratölthető akkumulátor. Nem folyamatos töltésre van tervezve hanem valami műszeregység tápellátására. Ez nem motoraksi. Ennyi erővel lehet 4 db góliát elemet is sorbakötni, az is elviszi a gyújtást. De fel is fog forrósodni ha megy rá a töltés folyamatosan.
Hm. Georg Simon Ohm-nak erről más volt a véleménye. Ha kicsi a feszültségkülönbség, akkor az ármerősség is kicsi lesz. A hagyományos feszszabot szépen be lehet ehhez lőni. Viszonylag magas feszültségre, 6,2-6,3V-ra kellene állítani a visszáramkapcsolót, és 6,5-6,7-re a max feszültséget. Így sokáig jó lesz ez az akksi is, és nagyrészben tized A-es áramerősségek jönnek-mennek majd. Ha jól értem, világításra, egyéb fogyasztóra nem lesz szükség, csak a trafót kell villannyal ellátni.
Köszönöm! meg is rendelem innen, nem csak spórolásból nem vettem még bele akut, hanem nem tudtam hogy jó-e a gyujtás. Feleslegesen nem akartam költeni rá, de sikerült beinditanom, visszakötöttem fesszabályozót és 4x1,2 voltos fúrogépaksit tettem be amit megbikáztam még eggy adapterel, be is indult rugásra, majd mikor ketyegett levettem rola a töltést, ugy is ment.
25 ezer forintért vettem eggy központi teleszkópos yamaha crossmotorvázzal, nem gondoltam hogy üzemképes, de váltó, kompresszió is jó,fötengely nem kotyog. Egyedül a karbi uszója volt lukas, de becineztem. Faternek van 2 db komplett 6 voltos gyujtása, az eggyikben a szénkefe meg sem volt kopva. azt elteszem tartaléknak hátha kell.
Használni akarod, vagy nézegetni? Ha csak nézegetni, akkor bármilyen széleset ráfeszegethetsz... Ha menni is akarsz vele, akkor már a 120 is határeset. lefordul a felniről...
Faternak van eggy 250/1 es motorja, teljesen jó volt, első tulaja, anno szédszedte kb 20 éve hogy lefesti, de annyiba maradt, megnézem hogy a gyujtása jó-e, ki tudja, lehet jobb mint a 125-ös ömé. ugy tudom az is 6 voltos hátha van benne vmi elektromos cucc
Köszönöm! Igazából nem érdekes az én szempontomból az ellenállás és a fogyasztás, meg az sem hogy elfér e a lengővillában, csak hogy a felnire mit lehet rászerelni. 130-140 még szerelhető lenne?
120/80-at használtam egy évig, de nem egészséges. Azonnal észreveszi, ha csökken benne a nyomás.
Ami bevált, és jó stabilitást is ad, az a 100/80-as méret. Ez van most is a TS-emen. Ráadásul Michelin, conti, és még pár jó márkából is kapsz hozzá ebben a méretben értelmes áron. Egészen más tapadás és egyenesfutás, mint a régi mitas, barum, veerubber vonal...
Remélem mindenkinek ugyanazt az oldalt dobja a link.
Naszóval, beállítottam a váltót a leírásban írt módszerrel. Hézagok rendben adatok szerint. Motorkám korábbi baja, hogy 2. és 4. fokozatot 4000 fordulat környékén kidobálta. Léptetővilla csere, csapágy csere, váltó tengely, fogaskerekek cserélve lettek. Most már csak a 2. fokozatot dobja ki 3000 fordulat környékén.
Azt meg csak úgy lehet állítani, hogy kuplungdekni le, rögzítőanya old, picit állít, anya rögzít, motor megy végigvált. Nagyon meggyalázni se akarom, de 10x leszedni a kuplungdeknit sem...
Ma ugyan az esső miatt nem fogok neki állni, de szombaton biztos.
Sőt, épp azért példálóztam a sajátommal, hogy az mennyivel rosszabb állapotban volt, mint az általad árult gép. Itt csak a felújítás esedékességét próbáltuk megvitatni. 60 pénz egy papírokkal rendelkező ETZ-ért ilyen állapotban szerintem nem sok. Remek alap, akár napi használatra, akár a nappali közepére szánt restaurálós motornak.
De ha a Simson kapott egy hetet, akkor az MZ miért ne kaphatna, igaz? Viszont ezt majd az új tulaja fogja eldönteni. :) Reméljük gondos kezekbe kerül majd.
Na igen, a tárolásra nem tértem ki, és szintén befolyásoló tényező.
Az említett Simsont darabokban vettem, vagyis a blokkja külön volt a fészerben, így kipufogó sem volt rajta. A "váz" tehát a blokk nélküli komplett motor egy diófának volt nekitámasztva, letakaratlanul, kitéve az időjárás viszontagságainak. Azt, hogy miért szedte külön a jóember, a máig napig sem tudom. Mindegy is, olcsó volt, elhoztam.
Egy napba telt, de másnap délután már motoroztam vele. Tudtam, hogy fel kell újítani, így némileg fel voltam rá készülve. Gondoltam magamban a vételkor, hogy szimering csere megoldás lehet, és elfut utána egy jó darabig, de a csapágyak járása sem tetszett, ezért került sor a szétborításra.
Mostoha körülmények között tárolva, 8 év elég volt arra, hogy tropára tegye a blokkot. Mondjuk én azon is csodálkoztam, hogy nem volt beállva.
Induljunk ki abból, hogy viszonylag jó körülmények között volt tárolva. De 20 év, az 20 év, én ennyi idő alatt felnőttem(22 vagyok), tehát nem kevés idő.
"
Csodák nincsenek, ezek a motorok már megfutották a km-t, fehér holló belőlük egy gyöngyszem elsőgazdás, bontatlan, párezer km-t futott példány.
A szignifikáns többség szopóágra vezeti a tulajt, és mindenki maga dönti el, hogy mennyit áldoz felújításra. Akár vitrinbe, akár napi használatra. És legyen az bármilyen motor, akár japán akár német, stb ... ha megette a kenyere javát, onnét kezdve a stabil üzemhez nyúlni kell a zsebbe mélyen és gyakran mosni az olajos kezet."
Ezzel egyet értek, és épp ebből kiindulva kockáztatnék meg egy felújítást a blokknak. Ha jól össze van rakva, és vigyázva van rá, akkor egyre kevesebbet lesz olajos az a kéz. Én a motorjaimat napi használatra terveztem megcsinálni, éppen ezért a külcsín marad utoljára, viszont műszakilag legyen a toppon.
Ha 20 évet áll a motor akkor az olyan állapotban lesz elővételkor amilyen állapotban elrakták 20 évre. A tárolási körülmények határozzák meg, hogy mennyi az elavultsági fok.
A szimeringek nem száradnak ki, egyszerűen csak kikeményednek. De .....ha jó állapotú szimeringekkel rakták el hosszabb tárolásra akkor az a szimering kikeményedhet ugyan de megtartja a méretét. Az eredeti gyári szimeringek elég jól bírták a kikeményedést és rendesen működött a motor, anélkül, hogy falsot szívott volna. Meleg állapotban még puhult is egy kicsit így nem volt gond a tömítéssel.
Ha a tárolási körülmények nem megfelelőek hosszabb távra akkor lesznek olyan történések, hogy pl megrozsdásodik a főtengelycsapágy a hengerfal, beállnak a gyűrűk, stb.
A történet egyszerű, a motort leállították, a dugattyú alsó holtpontban, vagy olyan helyzetben állt meg amikor nyitva van a kipufogórés. Pár év állás és kedvezőtlen időjárási körülmények között szépen berohad az egész. A nedves levegő simán felkúszik a kipufogó végétől egészen a hengerbe.
Ráadásul a korom, a kox, savas hatással bír ha nedvességet kap és ettől még jobban beindul a rozsdásodás.
Szal ....ha a Te motorod 8 évet állt akkor vagy már a leállítás előtt rossz állapotban volt vagy rossz is volt meg szarul is tárolták.
Ha 8 évig elmegy hibátlanul akkor 8 évet kibír állásban is, feltéve ha optimális körülmények között tárolták szakszerűen. Olaj a hengerbe, lezsírozva a kényes külső alkatrészek, kipufogó, szívótorok bedugaszolva, száraz karburátorral és nem egy külső pajtában letámasztva ahová behordja a havat a szél.
Viszont ha csak úgy használat után egyszerűen betolták a fészerbe minden lekezelés nélkül, akkor már lehetnek gondok. Ha sikerül beindítani akkor úgy is meghallani, hogy műtétre vár-e vagy kis karbantartás után használható.
Csodák nincsenek, ezek a motorok már megfutották a km-t, fehér holló belőlük egy gyöngyszem elsőgazdás, bontatlan, párezer km-t futott példány.
A szignifikáns többség szopóágra vezeti a tulajt, és mindenki maga dönti el, hogy mennyit áldoz felújításra. Akár vitrinbe, akár napi használatra. És legyen az bármilyen motor, akár japán akár német, stb ... ha megette a kenyere javát, onnét kezdve a stabil üzemhez nyúlni kell a zsebbe mélyen és gyakran mosni az olajos kezet.
Az én Simsonom 8 évet állt, mielőtt hozzám került. 1 hetet használtam, majd jöttek sorra a hibák. Folyt az olaj, nem ment megfelelően, a végén már ki se pörgött rendesen. A blokkja érintetlen, gyári, bontatlan volt, és nem lógott, vagy kotyogott semmi, a csapágyak még is hangosak voltak, és az egész blokk járása hangos volt.
Mivel nekem napi használtra kellett, tehát odamegyek- berúgom- megyek vele, így szétszedtük, csapágy, szimering, fúrt henger, stb. Utána már jól járt, jól ment. A gyári megszakítós gyújtásával egy nyarat kínlódtam, de ez más téma. Aztán idén, január végén elcseréltem egy kis ETZ-re. Amivel ugyanezt végigzongorázom.
A trophy jó példa, de naponta elővetted, kisebb-nagyobb távra? Hidd el, ha folyamatosan használtad volna, pl. munkába járáshoz, akkor szerintem elég hamar meghalt volna. Másrészt, engem nem töltene el biztonsággal, ha egy 20 évet állt motor nyergében ülök, és a 40 fokos nyári melegben húzatom le a Balaton partjára, és ki tudja, hol fog megállni alattam, mert kísérletezek vele, hogy meddig is megy el a 20 évet pihent blokkjával.
Tehát, amire rá szeretnék világítani, hogy nem mindegy mire használod a motorodat. Ha csak "hobbi" motornak kell, és heti egyszer mész vele az utcába, akkor lehet, hogy elmegy egy darabig a 20 évet állt masina is. Ha viszont naponta nagyobb távokra is elmerészkedsz vele, mert péntek van, jó az idő, akkor oda már nem árt egy felújítás, és tudod, hogy Te mit raktál bele, mikor lett megcsinálva, stb.
Persze a fentiektől függetlenül lehet esélyt adni annak a 20 évet pihent blokknak, de én nem kísérleteznék vele.
Ha 20 éve áll, oda kevés lesz egy karbi, meg tank tisztítás. A szimeringek, O gyűrűk már rég kiszáradtak. Ha be is indul, akkor pár nap múlva úgyis megállna, valószínűleg orrán-száján jönne az olaj.
Foglalkozást valóban igényel, kapásból blokk szét, elektromos részek átnézése, stb. Felújítási alapnak jó, legalább a fényezése rendben van az enyémhez képest(kb. hasonló állapotú volt mikor hozzám került, csak még a fényezése is gatya).
Viszont ha valóban 91-es, akkor annak már nem szögletes index, illetve hátsó lámpaburája volt?
Nem szokott kiesni belőle egy darab, inkább jellemző. hogy miután elszáll a főtengely alsó tűgörgős csapágya akkor ezen törött darabok verődnek bele a hengerfejbe/dugóba. Vagy egyéb beszívott fémdarab, ami lehet görgőskosár töredék, törött gyűrűdarab, hézagoló bronzalátét a hajtókar mellől, stb.
Lehet félreérhetően fogalmaztam, megesik velem. Tehát az lett volna a lényeg, hogy hol induljunk el a hiba felkeresésében. Köszönöm a tippet, megnézzük a DF biztit.
Másik munkatárs az mondta, lehet a generátor rossz. Ezeken van az is? Nem dinamó?
Egyik munkatársam gyári ETZ 150-esének elment a töltése. Gyári megszakítós gyújtás, tuning mentes blokk. Sajna csak addig megy, amíg az akku bírja. Mi lehet a gond?
Csak azért kérdeztem mert ts 250/1-hez nem nagyon találok komplett első lámpát, és a ts 125/150 deluxokon hasonló volt, de akkor csak úgy néz ki mindkettő motor ugyan azt kapta. Köszönöm a segítséget.
Épülőben van egy '78-as MZ TS 250/1-em és nincs meg az első lámpálya. Kérdésem az lenne hogy ts 250/1 komplett lámpa megeggyezik-e a '76 után használt ts 125/150 delux lámpával (csak a gyújtáskapcsoló van a lámpában külsőleg).
Haladtunk egy kicsit a vázzal. Végül is mindenkinek igaza lett. Nem csak kipótoltuk, hanem részben újjá is lett építve. Ráadásul olyan görbe volt az egész, hogy csak melegítéssel lehetett visszahajlítani az egész nyúlványt, mert az egész volt visszahegesztve, görbén. A váz alja is ki volt szakadva.
Elképzelni nem tudom, hogy a viharban estek ezzel akkorát, hogy az egész nyúlvány kiszakadt. Nem tudom, mihez kellett volna nézni a középsztender felfogató nyúlványait, de a lengővillához lett igazítva, hogy azzal legyen némileg vízszintbe. Valószínűleg azért nem is volt középsztender a motoron, mert olyan görbén hegesztették vissza a nyúlványt, hogy az egész motor ferdén állhatott. Most egy próbát megér a középsztender felrakása. A lényeg, hogy a lábtartó jól fog állni, és nem fog mozogni. :)
Ha venned kell töltőt, akkor megéri ezt az aldis / lidl-s töltőt beszerezni. 5500 Ft lesz most 3 év garanciával, és tök automata. Csak rákötöd, és automatán intéz mindent. 6V-ot, és 12V-ot is tud. 75Ah környéki személykocsi akksit már azért lassan tölti, de ahhoz is jó. A motorakksin akár rajta is hagyhatod pár napra télen, kicsit karban tartja az akksit.
Olvastam a túrákról amiket tettél, a videókat is láttam. Nem semmi!
Olvastam a Schottky diódás feszültségszabályozódról is, azt meg fogom csinálni majd. Van láncfűrészem, meg fűkaszám is, mindkettő kétütemű, általában a Castrol Power 1 Racing olajat használom ezekbe a gépekbe, 1:40 arányban keverve, most ez van az Emcettben is. (egy középiskolai tanárom nevezte így a gépét...). Nem nagyon szeretnék több féle keveréket itthon, nehéz megkülönböztetni őket. Jó ötlet a féklámpa tuning, olvastam a vastag testvezetékről is, amit Végig vittél a fogyasztókhoz. Épp ma töltöttem fel az akkumlátort. Sajna csak egy 12-voltos orosz töltőm van, azzal töltöttem, úgy, hogy a töltővezetékbe bekötöttem két hetven wattos izzót sorbakapcsolva, így leesett a feszültség 7,3 voltra. Persze ez csak szükségmegoldás, és veszek majd egy 6 voltos töltőt, de szépen feltöltötte azért az aksit.
(nekem is 75-ös TS-em van, és nagyon jó kis (...) túrákat mentünk vele az utóbbi években. Mindig hazavisz, ha figyelsz rá. Igaz, azt megcsinálja, hogy a garázsból "nincs kedve" kimenni.
Elektromos rendszert pucold át alaposan. Gyújtás és feszszab tökéletes a gyári. Ha mindennapi használatba veszed, akkor a hagyományos feszszabon kell egy kicsit okosítani egy 200 Ft-os diódával, és kész.
Gyújtáshoz készíts egy sablont 22 fokkal a fhp előtt kell lenni az alap előgyújtásnak. készíts műanyagból egy kis sablont, ami pont passzol a csavar fejére, és 22 fok széles szöget jelez. Valami bázist kinevezel, és ahhoz képest tudod majd állítani. én egy darab vezetéket szoktam fhp-ra állítás után a dinamóra ragasztani szigszalaggal.
Olaj ne legyen több a benzinben, mint 1:40. Nem kell csúcs, drága olaj. Valami félszint, vagy jobb ásványi megteszi, amit olyan 1800-2000 Ft környékén tudsz venni. Pl. piros dolmar/makita 2T olaj bevált nekem, ha van kerti géped, akkor egyben le lehet tudni vele az összes 2T-t, de mindenki másra esküszik.
Akksit rendszeresen töltögesd. (hétfőtől aldiban akciós az automata akksitöltő, érdemes beruházni egyre)
fényszóróba kis keresgéléssel lehet szerezni 35/35W-os halogén izzót, és ÚJ (!) trabi foncsort. Így tökéletesen fog világítani. Az eredetib.zik megszólnak, mert kicsit kilóg a lámpából, de legalább látsz vele rendesen.
Féklámpát kösd át úgy, hogy közvetlen akksi pozitívról egy biztosítékkal menjen, így rendesen, jól észrevehetően világít.
Megelőzve a gondokat, a teleszkópokat szedd szét, mosd ki alaposan gázolajjal, vagy petróleummal, és töltsd fel olajjal. Itt is mindenki másra esküszik. Nekem a 10w40 motorolaj vált be ezeknél. Vehetsz rendes teleszkópolajat is, ha úgy gondolod. 10, vagy 15-ös viszkozitású szokott beválni.
Sok balesetmentes, boldog km-t kívánok a géphez neked!
Nem nagyon írtam még ide, magamról csak annyit, egy észak-alföldi kis faluban élek, és azért nyúltam a klaviatúrához, mert 42-évesen én is MZ-s lettem...
Több mint húsz éve nem motoroztam, valamikor 350-es Jawám volt, meg P10-es Pannóniám. Nem rég kezdtem úgy érezni, hogy vennem kellene egy motorizált kétkerekűt, addig, amíg még fel bírok rá ülni...Nézegettem a hirdetési oldalakat, a Jawák drágák voltak, vagy nekem nem feleltek meg. Az MZ-t nem ismertem, de azokat is nézegettem azért. Fő szempont volt, hogy öreg legyen, én szeretek öreg járművekkel járni. Úgyis csak a szabadidőm kulturált eltöltéséhez kell. A lényeg, feltűnt nekem egy 1975-ös TS 250-es. Elmentem megnézni. Első tulaj, 32 000 kilométer, 1986-ban lejárt róla a műszaki, azóta egy nyári konyhában alussza csipkerózsika álmát. A krómok rozsdásak, az első teleszkóp eléggé ki volt, de egyben volt a gép, amennyire én láttam megvolt mindene. Régi típusú hengerfej, egyenes kormány, tizenhatos első kerék. Tetszett, de nem tudtunk megegyezni az árban. Ott hagytam...Egy hónap múlva levelet írt az eladó, hogy engedne az árból. Vett bele egy új akkumlátort, meg vett rá új irányjelzőket, az volt a terve, hogy megcsinálja, de csak nem. Visszamentem, megalkudtunk. Most itt pihen a gépsas a garázsomban. Ma is mentem vele egy kört, bár még régi rendszám van rajta, de csak nem bírtam ki. Könnyen indul, tartja az alapjáratot, szépen megy, veszi a sebességeket. A fékek elég gyengusok, meg szerintem tele van a kipufogó is. Vettem rá két tükröt, meg beállítom a fékeket, és két hét múlva megy műszakira. A régi tulaj szerint, a főtengely eredeti, a blokk még nem volt megbontva, a kuplung nem pörgött le soha. Ezeknek a dolgoknak a valóságtartalmát nem tudom ellenőrízni, mert ahhoz az én szakmai ismereteim elégtelenek, de akár igaz is lehet. Mondjuk melegen egyáltalán nincs füst a látható tartományban, tehát jó a főtengelyszimmering, ami egy 41-éves motornál már kemény lenne szerintem, ha gyári volna, és ebben ugye csak blokkszéthúzás után lehet szimmeringet cserélni. Mindegy. Most jó...Van egy nagy hibája...azt a szép gyári okkersárga festését átfestették pirosra...Ez most egyenlőre így marad.
Pont ezt mondtam én is: mivel már nincs rászorulva a TS napi használatára, így inkább helyreállítaná annak eredetiségét (akár a "használhatóság" rovására is). ;-)
Én is próbáltam az égéstér csökkentéssel, de akkor meg kopogott hiába tankoltam 98-as extra benzint. A parafadugó a főtengely lyukakba főleg az ETZ250-esnél nem volt jó, mert nagyrészt ezeken a lyukakon keresztül ment a keverékkenés a csapágyakhoz. Az elősűrítés térfogatcsökkentésre kevés lehetőség volt.
Próbáltam én asszem 6 mm-es szoknyareszelést is ívesen., de itt már alapáratot is emelni kellett mert a normál fordulatnál verte a súbert. Viszont felül nagyon jól húzott. A legjobb a 4 mm-es reszelés volt, ennél megmaradt a fordulatszámtartomány viszont erőben jól érezhető volt a javulás. Nálam több mint 10 km-t emelt a végsebességen és gyorsulásra nem volt MZ-s ellenfél. Igaz a kuplung is jócskán meg lett könnyítve.
Csak hát sajnos úgy ahogy írod, az eredeti akkori alkatrészekkel lehetett számolni. Bár az MZ akkor sem viselte sokáig a gyilkolást. De a mai utángyártott cuccokkal kár is tunningolni a gépet.
Igazad van, hirzelen írtam, nem gondoltam át. A szívórés alsó éle adja nyitási időt. A nagyobb rés elméletileg nagyobb töltöttséget eredményez, de szerintem ehhez hozzá kell nagyítani a szívótorkot is meg játszani a fúvókaméretekkel.
Szvsz a legjobban érezhető változás a dugattyúszoknya megrövidítéséből jön elő. Még egy laikus is megérzi a különbséget a gyárilag megtervezett és egy jól megreszelt dugóval összerakott henger ereje között.
Gyári adat szerint valóban 10,5 LE a 125-ös. Cimborámnak /2-es 150-ese van. Nem tudom, hogy ez a gyengébbik-e. Én mentem azzal is, a sajátommal is ami harmat gyenge, de azért ment. A 150-ről tudni kell, hogy nyáron lett felújítva a blokkja, ennek megfelelően megy is, mint a disznó.
Ha megfúratom a gyári 125-ös hengert, akkor szerintem egy egész méretet ugrok, ha sikerül olyan méretű dugattyút szereznem. Így megközelítőleg 130ccm körül lenne a gép. 1 lovat talán ugrik, így 11, 11,5 körül kéne lennie. Azért az már nincs olyan messze a gyári 150-től.
Sajnos kifogyott a CO, így ma sem hegesztek. Ív-el nem akarom. Addig megcsináltam az ülést(újrahúztam, a vasat megtisztítottam a rozsdától, majd lefújtam feketével), kicseréltem az átégett könyököt, a törött kapaszkodót, az index relét, átnéztem az elektromosságot, lepucoltam a gépet, és nekiálltam egy kis felnipolírnak, mert elég csúnyák már. Lassan, de haladok vele, remélem jövőhónapban már túl leszek a műszakin. Után ráállok a külsejére.
Pöröghet 8-ba. a 125-re 14-es kislánckerék, a 150-re 16 kell. 20%-kal nagyobb hengert rátéve olyan lesz az 5-ös gyorsulásra, mint a 125-tel a 4. fokozat.
Emlékeim szerint a 125ben van szívóba benyúlő nyelv, és a beömlő, átömlők, kipufogó sokkal isebb és alacsonyabb a 150-esénél. Abban nincs nyelv. 120-as főfúvókája volt, és sokat fogyasztott.
A karburátorokról azért írtam amit írtam, mert anno régen volt egy huszonötös, amit 150 alapra (56mm) fúrattam, arra ment rá a huszonötös karbija egy az egyben. Úgy forgott a 8-ba mint a szél!
Köszi az infót! Akkor marad a gyári hengere. Legfeljebb majd egyszer veszek valami 150-es komplett blokkot, aztán megkapja a felső részét, bár szerintem olyan eget verő különbség nincs köztük.
Igazad lehet. A karb. témában nem kezdem az igazamat védeni, mert többet láthattál már meg szerelhettél is mint én.
A vw különben jó lett. most végeztünk az összerakással. Nem módosított vezető került bele, mert a hengerfejes nem hallott róla, én meg hová erőlködjek egy olyan valakivel szemben akinek jól menő tiszta modern gépműhelye van, és heti szinten fog egy ilyet a kezébe. Minden szelep, és minden vezető cserélve lett, meg amit el lehet még követni vele, ez volt összesen 35 roppantó. 9500 volt az új csavar meg a tömítés, meg TDI cimborámnak adtam egy ötöst, meg egy litr páinkát.
Tudtok adatokat a 150-es hengerhez tartozó főfúvókaméretről, illetve a szívócsonk méretéről? Eszembe jutott, hogy felújítás után a 125-ös henger helyett 150-eset tennék fel, viszont ehhez át kell karburálni a motort?
Eleinte én is ezt szerettem volna, de annyira elvan vékonyodva az anyag, és repedt is, hogy csak a megerősítés jöhetett szóba. Így tuti ott marad, ahol kell. :)
Ha a topiktársat esetleg nem érdekli, én megvenném a TS 250-es gyári dugattyút. E-mailt nem tudtam írni Neked, de a tel számom: harminc / négytizenhat 77 ötvenkettő.
Ugyanezt a képet néztem, mikor megláttam a hibát. Viszont olyan, mintha élesebb szögben állna az ábrán a nyúlvány, vagy az enyém görbe még mindig. A másik, felülről nekem csak 1 furat van.
Nem lehet szerkeszteni még mindig az indexen(igazán fejlődhetnének)
Javitom magam.
Megnézve a rajzot látszik hogy csak a felső csavar átmenő,az alsó 2 nem.Hát ezért nincs távtartó,mert felül nem kell,alul meg nem átmenő a csavar,nem húzza össze.
Pali ezt cam aro is tudja,biztos vagyok benne,csak itt kis Etz meg egy új nem gyári U vas kerül beépitésre és arra mondta hogy legyen benne megfelelő távtartó.
Nekem /1 -em van. Az ETZ-nél nem tudom hogy van megoldva. Az enyémnél simán az "U" anyag van, közötte egy kemény bakelit kocka van. Két 8-as átmenő csavarral van összehúzva, tehát a bakelit a távtartó. Szerintem az ETZ -nél is így van. Zsaki jobban tudja, mert ő rendelkezik mindkét típussal.
Ige, minden új amit kérdeztél, és aamikor beszereztem, még a németek gyártották az MZ-t :))) (vannak használt alkatészek is de elő kell keresni azokat, és átnézni mi használható és mi az ami kuka)
Gyújtáskapcsoló 7.000 ft
Első kerékagy, ("csupaszon" féktárcsa, tengely csapágy nélkül) 15.000.
A kontár kifejezés szerintem nem túlzás. Mivel valószínűleg pofára estek vele, emiatt görbült el a lábtartó, és nyíródott el az egész bölcső, és mivel visszahegesztették a lábtartót felismerve a hibát, ennek ellenére mégse "ástak" mélyebbre, hanem könnyűszerrel össze-vissza hegesztettek.
Gondolom nem akarták azt végigzongorázni, amit most én csinálok. Félre értés ne essék, nem verem a mellem, hogy mekkora dolgot viszek véghez, csupán a saját motoromat szeretném visszahozni normál állapotú társai közé, és ehhez hozzátartozik az is, hogy nyugodt szívvel tegyem vissza a blokkot, és ne érezzem magam kényelmetlenül a menet közben lötyögő lábtartó miatt, amiben a műszakin biztos belekötöttek volna, rosszabb esetben át sem engedik.
"
nem ordogtol valo otlet a ket atmeno csavar,.. de akkor tavtarto csoveket tegyel az 'U' profilba.
(csavar ne tudja osszehuzni U profilt ) "
Már ezt is megcsináltam, csavarokat is kiválasztottam, kontárkodok, de azt professzionálisan. :)
A blokkot azonban nem teszem vissza egyelőre, ráférne egy kis ráncfelvarrás. Remélem Bambi tud majd nekem segíteni.
Persze, csinálok majd képet, de nem itthon készül, hanem az egyik barátomnál, sajna nálam nincs hely.
Nevezhetjük az én munkámat is kontárkodásnak, de csak jobb lesz, mintha a lábtartó tartaná össze az egészet, ami girbe-gürbe volt, és már lötyögött, tehát szar volt az egész.
Újracsinálni aligha kivitelezhető lenne, se szerszámom, se anyagom nincs hozzá. Megerősítve lesz az eredeti alapján. Egy U vasat tettem be alá, ami pont belemegy. Úgy lesz újrahegesztve, majd az eredeti furatok helye ki lesz fúrva. Eredetileg 4 pici csavar fogta a lábtartót. Most 2 átmenő csavarral fogom megoldani.
Lehet, hogy nem lesz a legprofibb(nem vagyok lakatos), de messze tartósabb lesz, mint az előző változata, így akár páros lábbal is ugrálhatok a lábtartón, nem fog letörni. :)
ez "kis" etz. itt is úgy van, a különbség annyi, hogy a kettőötvenesnél mind a két anya hegesztett, itt csak az alsó. a felső pedig egy ilyen banán-forma anya.
Megnézem mi maradt az NDK-s "kincsesládámban", bár ha jól emlékszem 250 TS hez van pár db gyári dugattyúm, és főtengyel felújító készlet (hajtókar+ alcsó csap tűgörgővel)
Az viszont talány számomra, hogy a gyári új kipufogó könyök miért matt???
Talán elfelejtették polírozni krómozás után?
Ezek az alaktrészek 1991 környékén, csereként kerültek hozzám.
Megint bontottam egy kicsit a gépet. Kiszedtük a helyéről a blokkot, és említettem, hogy vettem lábtartót, mert fel volt hegesztve az elődje, ami nekem nem tetszett. Nos, a blokk kiszedése után megértettem, miért volt felhegesztve az a lábtartó...Legjobb a mások utáni "kármentesítés", avagy miért utálom a kontár embereket. A kép közvetlen a blokk kiszedése után készült, ezért annyira retkes minden. Azóta lepucolva, és kipótolva várja, hogy a lelke visszatérjen a helyére.
Szevasz! Ne haragudj, hogy zavarlak. Légy szíves segítsél nekem, mert alap méretű gyári dugattyút keresek 250-esbe. Írtad, hogy valaki valahol hirdetett, de nem találom.
Biztos feltudok kutatni egy megfelelő darabot. Még nem vettem le a hengert, így a pontos méretet sem tudom.
Az biztos, hogy felesével ugranak a számok (52.50, 53, 53.50, stb), de tudom, hogy voltak negyedes dugattyúk is, de valamiért azt a németek nem dobták piacra, csak maguknak. Négyszer lehet fúrni így a hengert, aztán csere.
Természetesen dugattyú beszerzés után lesz fúrva, mivel mindig a dugattyúhoz fúrod a hengert. :)
Mindenképpen csak német dugattyú jöhet szóba. A magyart nem ismerem, bevallom nem nagyon vettem. Kínait semmi szín alatt, már párszor megjártam, soha többet.
Pontosan úgy van ahogy irtad.3000 Ft-os dugattyú szart se ér.Magyar dugattyút ne vegyél ,ha jót akarsz.Szerezz gyárit vagy az e-bayről rendelj németet. Semmiféle Kinában készült alkatrészt ne vegyél.Főleg a motorba ne. Ezeket tanácsolom és sok kellemetlenségtől megkiméled magad.
A kopott henger is relatív. Mennyire kopott, mekkora vájatok vannak benne, hány gyűrű van törve vagy mennyi hiányzik belőlük? A kopottabb henger nem feltétlenül gyengébb. Hozzájöhet még szintén kopott áteresztő szimeringek és máris gyengébb a teljesítmény.
Aztán felújításkor megkapja a fúrt hengert, új szimeringeket, csapágyakat, aztán mindjárt erősebbnek érezni. Arra kevesen gondolnak, hogy egy lógó főtengelycsapágy miatt nincs pontos gyújtási idő és máris gyengül a motor.
Bár én a nagyon keveset motorozók körébe tartozok, (utálok fázni rajta, felszerelésem meg nincs) így az én véleményem kevésbé mérvadó tartósság szempontjából. A 251-esemben pereggyes főtengely van, hangja is van jócskán, a henger is kopott, de még azé megyen. a "kigyúrt"-ban (ts, 4 gang) olyan hulla főtengely van, hogy várom, mikor szorul meg. Óvatosságra int. Semmi tőgáz, semmi nagy terhelés.
Én 100% hogy nem vennék kínai főtengelyt, két okból. 1, nem tudom mennyire méretpontos, 2 drága. én eddig 5-6 ezer körül vettem a kart, ezeré centírozta, kettőé cserélte is. Szemem előtt. Ha oda volt a végében a kúp, akkor magamnak csináltam esztergában.
Tegyük itt félre a geometriai és a dinamikai(?) centírozást.
" ott talan igen, de nem megy mindenki nyelgazon jaratos motoral "
Várjá....nem állítottam, hogy falig gázon kell mérni a nyomáskülönbséget. Egyszerűen csak nincs durván mérhető különbség egy kopott és egy járatós henger végnyomása között magasabb fordulaton. A gyűrűk mellett max alapjáraton tud elszisszenni kevés nyomás, de ahogy nő a fordulat egyre kevesebb, mert nincs rá idő. Igazam van?....de. :-)
" azért nem ideális mert a szorosabb a súrlódás, és ettől alsó-felső holtpontban nagyobbat kottyan a hajtókar. ""
:De errol meselj meg legyszi.. :)) "
Ez nem szorul külön magyarázatra. Szorosabb még az illesztés ezért alsó-felső holtpontban jobban kihallani a hajtókar kottyanást. Egyszerű fizika, plussz még tapasztaltam is.
"Egy kotyogós főtengely egy frissen fúrt (tehát erős) hengerrel nem a megbízhatóság etalonja lesz szerintem"
Ugyanezt állítom én is, vagy nem?.....de....akkor meg? :-))))))
A frissen fúrt ( erős ) henger és a kopott ( gyenge ) henger végnyomása közt kevés különbség van magasabb fordulaton. Itt nincs idő arra, hogy elszisszenjen a sűrítés egy része. A kopott hajtókarra húzott új henger azért nem ideális mert a szorosabb a súrlódás, és ettől alsó-felső holtpontban nagyobbat kottyan a hajtókar. A henger bejáratási időszakában a kotyogó hajtókar jobban öregszik, így nagyobb esély van arra, hogy hamarabb kipurcan.
De az a hajtókar ami már verődik nem ideális hosszabb útra. Már csak azért, hogy ne kelljen messziről hazatolni. :-)
Igen, ezen én is gondolkoztam már. Viszont ha már szét van szedve, akkor érdemes lenne a főtengelyt megcsináltatni, ami nem tudom mennyi lenne. Viszont a pénztárcám nem feneketlen, ezért szép sorjában, így a projekt ugrik 1-2 hónapot.
Jelenleg az elektromos bajival küzdök, hogy ne vágjon ki naponta egy biztosítékot.
Látom kisebb lavinát indítottam el. Az általam linkelt eladót nem ismerem, és bevallom nem néztem utána, hogy egyezik-e az eladó az MZ club-os hirdetővel, csak a hajtókarcserén átesett főtengely volt a közös.
Én a kínai szar alkatrészek miatt már sokszor megszívtam és maradtam az útszélén, igaz Simson-nal. Volt olyan, hogy az "új" megszakító 1 utcát bírt, majd szétesett...Után erősen ráálltam, hogy minél kevesebb gagyi alkatrész kerüljön a motoromba, ez ugyan így lesz a kis ETZ felújításánál is.
Ilyenekből, hogy pl.: lábtartó megveszem az után-gyártottat, mert ennek nincs akkora jelentősége a működését illetően. De gyújtás, vagy a blokkban lévő alkatrészeket már nem igazán bíznám a véletlenre.
Ha a nyár végét kibírja a meggyötört blokkom, akkor ősszel lesz széthúzva. Sajnos már most tudom picit mozgatni a főtengelycsapágyat. Ha ősszel szétborul, akkor megnézem a főtengelyét, de én felújíttatom, mint, hogy kínait vegyek.
Viszont még szezon előtt fúratni kéne, mert elég gyenge szegény. Sőt, hidegen be sem indul, csak féktisztítóval, melegen már pöccre megy. Gondolom már annyira kompressziószegény, igaz még nem mértem meg. Itt már képbe jön, hogy milyen dugattyút is vegyek bele? Futármotorosboltban van 3000ft alatt, de az biztos szart se ér, azt meg nem kockáztatom, hogy megragadjon a szar anyaga miatt.
De a kínai főtengellyel kapcsolatban meg nincsenek aggályaid?
Nem azt mondtam hogy ez mekkora minőség,de te állitottad hogy 20000 az anyagköltség egy főtengely felújitáshoz.Én erre reagáltam.
Aztán mindeni eldönti hogy miben bízik.
Egy felújítás akkor is meg van kb a feléből mint az új kínai főtengely és akkor legalább abban biztos lehet aki felújittat hogy legalább a csapok,kúpok,szimmering felületek okésak,míg a kínainál minden lutri.
Ettől még lehet az egyik megoldás sokkal jobb mint a másik.
Vannak kételyeim abban, hogy a 6000 Ft-os yoko, vagy akármilyen feliratos felújító készlet értelmes minőséget képviseljen, mikor csak egy normálisabb tűgörgős csapágy kerül ennyibe. (nem akarok senkit meggyőzni, mindenki annyiért és ott vásárol, ahol akar, és tud...)
Azt meg pont rólad,aki eléggé figyelmes,nehezen képzelem el hogy megvesz a helyi boltban 2X annyiért valamit,amit meg is rendelhet és másnap a kezében van. :)
De ha mégis van olyan hülye aki így jár el,az meg is érdemli.
Olyan hétezret én is mentem vele. Nem is a konstrukcióra panaszkodom, hanem arra, hogy nem tudtam biztonsággal használni, és az út szélén nem látsz bele a kütyübe, hogy miért nincs szikra? És a bizonytalanságot nem szeretem, ezért járok MZ-vel, meg azért mert szegény kisnyugdíjas vagyok!!!
Én kb. 10e km-t mentem azzal a gyújtással, és elég sokat foglalkoztam vele, amikor tervezte Gyulabá. Az, hogy út szélén maradtál vele, valami érintkezési, vagy egyéb apró hiba volt. Nem a konstrukció hibája.
Soha többé nem költök pénzt ilyen tákolt, kétes forrású sz@rokra... Ha fel akarom újítani majd az mz-t, akkor vagy veszek bele új alkatrészeket, vagy legyártom... Meg kell venni 30-ért az újat, számlával, garival, aztán normális csapágyakkal, normálisan beépíteni, és kész.
Erről az eladóról kérdezd meg Gesszti véleményét :)) (amúgy lehet h ez pont véletlen jó neki,de kaptam már én is felújított főtengelyt tőle ami megszólalt. Na nem átvitt értelemben hanem szó szerint :))) )
Ma szétbontottam a motort. Az iszonyatosan csörgő hangokat kiadó blokk-ot is szétszedtük, igaz csak az oldalakat. A kuplunglánc olyan szinten kivan nyúlva, hogy a dekli aljába "hornyot" vágott magának.
Kérdésem:
Rossz lehet-e a relém, ha az index nem alszik ki, hanem csak elhalványul, de már egyből villan is fel?(A biztosítékot ma már kivágta egyszer, és tegnap is cseréltem, onnantól működött újra az index)
1988-as, ebben megszakítós gyújtás volt gyárilag, vagy tranzisztoros? Mert nekem megszakítós van benne.
Ha valakinek van 125-ös Etz-hez kipufogókönyöke (sajna az enyém átégett), illetve kapaszkodója, ami jó állapotú, szívesen megvenném. Én Szigetszentmiklósi vagyok (Pest-megye). Email címem publikus, nyugodtan lehet írni.
Köszönöm! Segít a táblázat, bár utánaolvastam, de sajnos pontos RAL kód nincs a festésre, mert a németek akkoriban nem kód lapján, hanem név alapján festettek.
Ma mentem vele. :) A hengere nagyon csörög, olyan a hangja, mintha egy műanyag dobozban csapágygolyókat ráznának.
Dugyattyúból Mz-hez is van több lehetőség:pld Berta vagy Almot. De gyári dugót is lehet néha találni eladót,szerintem azt érdemes.Pld most is árusit egy srác a face-n.
Mai napon, megtörtént, hogy a pincében pihen egy Etz 125-ös. Viszont nincs a legjobb bőrben, nincs nagyobb erő benne, mint egy Simsonban. :( De kitűnő felújítási alap. Ehhez szeretnék segítséget kérni:
Milyen csapágyat ajánlotok? Én a főtengelyekhez Koyo-ra gondoltam, a többi meg SKF. A szimeringekből megveszem a legjobbat, amit kapni, bár nem tudom milyen minőségben kaphatóak.
Ugye a hengert fúratni kell, ez nem kérdés, dugattyúnál vannak bevált márkák? (Mint pl.: Simsonnál a Keystone, Berta, stb.)
Illetve, valaki tudja a gyári szürke színkódját? Mert új ruhára is szüksége van.
Ha az első teleszkóp nyikorog, akkor az már csak rugó, de nem teleszkóp? Megnéztem, nem folyik, de ha már elfolyt az összes olaj, akkor már nincs minek folynia...
Üdv miondenkinek! a Régebbi hozzászolásokban olvastam hogy mz ts 125re yamaha jog 3kj gyujtást tesznek ezzel 12 voltosra alakitják az egészet valahol a 774 hozzászolás környékén láttam már nem emlékszem. olyan kérdésem lenne hogy ez hogy zajlik mi kell hozzá átkell e vezetélkelni a rendszert ha igen hogyan esetleg akinek ilyen van az tudna nekem segitséget nyujtani? köszönöm előreis
de arra emlekszem , hogy egy gyari otvozesu dugo x %-a szilicium a kopas tartas vegett.. es y% magnezium a kenokepesseg, es tagulasi ertekek miatt..(btw. porozusag ) plusz stb.
na most barmelyiket is keverem.. 3% feletti ertek remlik.
tehat rosszabb eset.. van egy 15% szilicium tartalmu dugod.
de legyen a szilicium 3%.
furas, honolas utan tobb szilicium maradna a hengerfalban, mint a dugoban .. ? (szurke grafit ontveny.. )
miert a henger eszi meg a dugot,.. es miert nem a dugo eszi meg a hengert ?
uaz trtrt.. acel fotengely fogaskerek, es bakelit vezermutengely kerek.
melyik kopik el ?
sugok.. az acel.
oka is van.. nem irom.
mindegy.
szar,minosegtelen utangyartott alkatreszek.
szar, csapadek szakemberek.. akik ha nem tudnak magyarazni.. mesekel allnak elo.
felnem fogom hogy honolas kozben hogy nem veszi eszre az idegen anyagot...
Vágó él. Ujjadat elvágja, de az él, relatív. Attól függ, milyen nagyításban nézzük. Ha elég kicsi az a szemcse, ami elé kerül, mondjuk egy nagyságrendben van az "éles él" rádiuszával, akkor bizony azt túrja. Egy szóróban használt anyag folyamatosan erodálódik. Mivel körforgásban van, ezért az erodált, tört, aprózódott szemcsék vissza kerülnek a szórópisztolyba, onnan meg a felületre. Ha kisebb, mint a felület egyenetlensége, akkor beszorulhat a résekbe.
Pl. ezért kell fémszemcse-szórás után lemosnunk az acél alkatrészeket alapozás előtt. A fém szemcse egy viszonylag lágy és egyszerű ötvözet. Egy finomszemcsés acélon, ha nincs megfelelően lemosva, kimutatható a szóróanyag nyoma az alapozás után is. Volt is ilyen reklamációnk nemrég. Az meg ugye tudott, hogy a homok szemcséi jóval keményebbek egy acél szemcsénél.
Egy profi szakember véleményét, aki évtizedek óta ezzel foglalkozik, én nem vitatom. Biztosan nem mesekönyvben olvasta. Viszont nem akarok senkit meggyőzni, aki nem hiszi, nem hiszi. Ennyi. Én láttam munkáit, az bőven elég volt. Oda kell hozzá vinni egy frissen szórt hengert, aztán megkérdezni...
Feltételezem, hogy aki nekiáll egy hengerfúrásnak az ellenőrzi a szerszámot. Ha egy ilyen csőfúrásnak nekiáll életlen szerszámmal akkor milyen eredményre számíthat az ember? Mintha egy élszög nélküli fúróval próbálnál pontos lyukat fúrni.
Szerintem az a forgácsoló mester aki nem veszi észre, hogy valami nem jó a szerszám körül az adja vissza nyugodtan az ipart. Ahová én hordtam a hengereket ott mindig rendesen csinálta meg az a mesterember aki szokta csinálni. Az elcseszett hengeremet pedig ugyanott csinálták, csak éppen nem a megszokott ember hanem egy másik.
Másrészt, ipari tanuló koromban tanultuk a fémforgácsolást is. És bevallom sosem találkoztam olyannal, hogy egy éles kés éle alá szorult volna akár saját leválasztott forgács, vagy éppen egy rozsdás anyagról rozsdapor.
De ha mégis megtörténne ez hengerfúráskor akkor sem fúrják azonnali pontos méretre, így a hónolással simán korrigálhatók az esetleges hibák.
Nálam is volt egyszer egy henger amik kicsit elfúrtak. Egyszerűen szar volt a maszek dugó. A gyűrűhorony esztergálásakor sorja maradt a széleken és fúrás előtt ezt nem távolították el. Szépen hozzáfúrták a hengert és viszonylag jónak is látszott az illesztés.
Itthon meg mielőtt felraktam a gyűrűket szépen sorjátlanítottam az éleket mindenhol a dugattyún. Indítás után meg szépen csörgött a dugó. Erre olyan mérges lettem, hogy falig küldtem a nullkilométeres dugóval, de az istennek nem akart megszorulni.
Valószínűbbnek tartom, hogy nálad is inkább a méretezéssel volt gond mintsem szennyeződéssel a kés alatt.
Azt mondta a szaki, hogy azoknál a hengereknél jellemző ez, amit fúrás előtt homokszóróznak, vagy szennyezett gyönggyel szórnak. Hiába van kimosva utána, akkor is marad valamennyi anyag a henger falán. Ezt a fúrókés belenyomja a felületbe. Azt szokta az ilyen hengerekkel csinálni, hogy egy rosszabb hónolót beleenged, és addig járatja benne, amíg ki nem tisztul a henger. Csak utána áll neki fúrni.
Ezeket nekem is meg kellett csinálni ,csak egyszerre.A henger mizéria kivételével.Az sikerült elsőre.Dugattyúból pedig gyárit tegyél bele,az tökéletes lesz.Még lehet szerezni,ha nem is itthon ,de az e-bayen van.Én is onnen vettem.Érdemes beruházni rá.
Úgy, hogy koszos volt a "gyöngy" amivel szórták, és nem mosták ki rendesen. Fúráskor meg jól beleküldték a felületbe a homokszemcséket, amik utána lereszelték a dugót. 400 km után el lehetett látni a dugó mellett. A dugó is gagyi volt, mert zsugorodott, és a fúrás is rossz volt. 400 km-es henger vállas volt. Második próbálkozásuk után már jobb lett, akkor már vagy 1500 km-t tudtam vele menni. 3. már nem ott furattam, hanem Zeg-en. Ez most kb. jó, de a dugó most se 100%-os.
A napokban új tulajdonosa lettem egy Mz ETZ-125-nek ami teljessen eredti bár kissé lelakott.
Képeket szeretnék kérni a kulcsos dekni "beakasztó füleiről", egyszer úgy hogy fent van és egyszer nélküle, mivel az általam vásárolt motorkerékpáron az első fülbe valamiért nem akar beleakadni.
Továbbá mitől tud ugrálni a km-óra mutatója(spirál vagy inkább a meghajtó mehet tönkre?).
Még nincs vége, a hátsó féklámpa az típushiba miatt megy tönkre vagy csak egy kis WD-40 kell neki?
Ha cserére szorulna mit ajánlanátok?(a gyári jellegűt vagy inkább a húzósat, a megbízhatóság lenne a lényeg).
Valaki leírná, hogy lehet kibányászni a km-órát a helyéről, addig nem álnék neki nehogy kárt tegyek benne.
Tudom/Gondolom most sokan úgy olvassák, hogy nem ért hozzá, valóban ez az első ilyen motorom, de simsonom volt és van is és azon mindent meg tudok csinálni és ugyebár ez a nagy testvére. :D
Egyik éven komplett motorfelújítás (időszerű volt már) Ebbe beleértendő a váltó, és a kuplung rendbetétele is. Másik éven meg komlett felújított első kerék, fékestől, gumistól, mindenestől. + hátsó lengőkar felújítása, szilentestől, teleszkópostól. Ehhez még majd kell vennem 2 jó rugót, mert az eredetiek már rozsdásak, és gyengék. Ha lesz mégegy nagy túrája, akkor komplett hátsó kereket kell bele másikat építenem. Elektromos rendszerrel nincs gond. (én is az eredeti cuccokkal nyomom, egy diódát leszámítva). Ilyen kis apróságok jöttek még hozzá, hogy index konzolok, ülés javítása, bovdenek, karbi javítás, megfeküdt egy trafó, és akksi is kellett bele tavaly. A motorfelújítás sajnos nem lett tökéletes, mert 2x elfúrták a hengert és/vagy gagyi volt a dugó. Harmadszorra megint sikerült kifogni egy gagyi dugót, amiben mozgott a csapszeg. Ekkor megint szétszedni, és prox csapszeggel összerakni. + még időközben komplett láncszett csere is volt. Az ilyen 500 km-t bíró gyertyákról, fél évesen szétpizlő belső gumikról nem is beszélve.
Sajnos kevés az összeg amiről beszélsz.Én három MZ-t csináltam meg "csirkeólszökevény" állapotról OT-s állapotúra.A 200 ezer talán a motor harmadára elég volt.És még igy is kaptam a minősitésen jó pár hibapontot.Aki spórolni akar az ne veteránozzon.Ezen nem lehet. AZ ETZ-d ettől függetlenül jól sikerült ,a csavarokat én is meghagytam volna ,nem olyan vészesek.
Az azért érdekelne ,hogy a túrák előtt mit kellett a motorodon szerelni?Én is bejártam már fél Európát motorral ,de nekem se a túra előtt ,se közben, se utána nem kellett szerelni semmit.Pedig teljesen gyári még, a gyújtás is megszakitós.Semmi gond nincs vele már 35 ezer km óta.Évente kétszer megolajozom a kenőfilcet ennyi.A gyertyát is azért csavarom ki évente egyszer ,hogy a hézagot megnézzem.Ja hát ha szerelésnek számit az ,hogy megnézem az akku savszintjét,a váltóban az olajat és a guminyomást akkor én is szerelek egy öt percet túra előtt.
Elviszem egy vésnökhöz és az olyan logót vés bele amilyet csak akarok. :-))) De szerintem a modern lézer vagy más forgácsolástechnikának nem akadály egy százéves csavar lemásolása. LINK
A veterános is ha szép munkát akar csinálni akkor legyártatja az eredeti csavar vagy más egyéb alkatrész hű mását. Persze akkor már a költségek az egekbe is nyúlhatnak. De most vagy megcsinálom eredeti gyári állapotra vitrinbe, vagy összerakom ledrótkefézett csavarokkal, oszt jóvan.:-))
Persze....én sem dobom ki a még használható csavarokat. Viszont ha egy látványos helyen sarkalok le egy csavart akkor oda újat teszek, hiába fogható meg hatszögkulccsal. A speciális csavarok az más tészta, ott próbál az ember vigyázva dolgozni. De egy egyszerű anyát vagy csavart ha lenyalódik lecserélem, már csak a látszat kedvéért is. Az apró dolgok látványosak, mert odahúzza a szemet.
Mona Lisa arcképe egy semmitmondó festmény lenne, ha nem volna a szája sarkában a kis görbület. :-))
"filléres alkatrészek kispórolása" - ez így nem feltétlen helytálló. Valakinek az eredeti csavarok, még ha viseltesebbek is, értékesebbek, mint az újak. Ezzel nincs is gond. nekem is el van rakva az mz összes eredeti csavarja.
Mondjuk ott azért már ledobtam a láncot, amikor danuviásék elkezdték tolómérővel méregetni és felleltározni a kosárnyi bontott csavart, hogy melyik hova való, melyik évjáratba, melyik kivitelbe...
Tévedés ne essék, nincs gondom vele, hogy így csináltad meg hisz oda is írtam, hogy jó az úgy mert funkcionál. Csupán az esztétikai látszat az ami bántja a szememet. Filléres alkatrészek kispórolása miatt romlik az összkép. Ennyi.
Egyébként a csavarokon látszik, hogy párszor kifordult belőle a csavarhúzó, ezért írtam le ezt a negatívumot.
Érdekes mert az én akkori zsírúj ETZ-men az összes blokkcsavar imbusz volt gyárilag.
(haragszol ram egy auto ota ...) ---ebben van némi igazság,de
Az itteni véleményemnek ehhez semmi köze.--amúgy csak mellékesen,a nagy turbójavitó cég,aki ugye nem tévedhet szerintetek,csak a hülye user,a végén elismerte hogy 2X is szar turbót küldött és kártalanitotta a kollégát.
az emberunk mz-t kar venni, mert csak.
nem tudjuk mekkora rom, nem tudjuk mekkora mentett ertek.
nem tudjuk mennyi labra tenni...
Pont ezért felesleges itt horribilis összegekről beszélni,hisz nem tudhatjuk mi afelhasználható és mi a kidobandó alkatrész.Azért olyat meg már csak nem vesz meg senkihogy MINDENE szar.Vagy ha igen,akkor az nagy marha.És itt most Mz-ről beszélek,amiből van azért választék még ma is,nem egy világritkaság motorról.
Amit kgaboroo ír a mindent kicserélünk újra vitrinmotor kategória meg mennyire mérvadó?Mert akkor tényleg ellehet menni nagyon,na de ki az a hülye aki pld zsír új féktárcsát vesz 40000-ért?
..nem voltal mindig ennyire negativ.. :(
Szerintem most sem én vagyok a negatív,hanem akik beakarják bizonyitani hogy az Mz szar és csak pénznyelő és micsoda horribilis pénzekbe kerül a felújítása,a fenntartásáról nem is beszélve.
Nincs kedvem bizonygatni mennyire nem igaz ez,csak annyit jegyeznék meg,hogy hálistennek 5.ik éve sikerül minden évben 1X külföldi túrán részt vennem az Mz-vel és ezenkívűl ezzel járok dolgozni is,akik ismernek azok tudják hogy a munkámból kifolyólag nem késhetek sosem,ennek ellenére soha eszembe sem jutott hogy ne érnék oda reggel.
1 dolog van amire költeni kell az utángyártott szar minőség miatt,az a gumi alaktrészek.Sajnos azok nem bírnak sokat.1-2 év és szarrá repedeznek.Cserébe olcsók.
De pld a szívócsőbe idén befektetek és veszek gyárit(még lehet kapni) 8000-ért,ami remélhetőleg sokáig bírja.Jó nagy befektetés lesz :)
Hol vannak szétcseszve a fordmérő kihajtás csavarjai?
Használtak,de nincsenek szétcseszve.
Nem értem miről beszélsz.
A testcsavar sincs szétcseszve.Nem szép,de nincs szétcseszve.
Tehettem volna zsír új csavart,hisz pár ft,de igyekeztem az eredeti csavarokat felhasználni mindenhol és ahol úgy itéltem meg hogy használható,ott visszaraktam.
Tanklefogatóval mi a bajod?
Igen vannak olyan alaktrészek,amiket nem horganyoztattam le,mert vagy kifelejtettem a csomagból,vagy mert semmi értelme.
Ezekből aztán tényleg messzemenő következtetést lehet levonni.
Megtaláltad a lényeget,sikerült belekötnöd valamibe.
Akkor neked sosem volt jó 250-es MZ-d vagy ETZ-d. Bejáratás után az ETZ óra szerint belevert a 140-be. És ha levesszük belőle a csalást akkor is megvolr a 130. A 4 sebességessel, reszelt dugóval 135 volt óra szerint de itt nem volt akkora csalása az órának, legalábbis a trafipaxhoz képest. 110 km óra szerint a trafinál 105 km volt.
A faterom volt a mosonmagyaróvári rendőrkapitányság közlekedési alosztály vezetője.:-)) Bármilyen rendőr megállított akkoriban az megnézte a személyimet és már adta is vissza, üdvözlöm a fatert címszóval.:-))
Sajnos ez a lemez már 20 éve lejárt, azóta 2 x fizettem 30 ezret gyorshajtásért, tavaly és tavaly előtt. :-)))
Köszi az együttérzést.Az vigasztal,hogy jó kezekbe került.Egy hasonló "elmeháborodott"motoros, veterános a viszonylag fiatal kora ellenére és helyi lakos.
Érdekességnek megosztom Veletek,hogy '76-ban "leárazva 13 500-ról" 12 500-ért vettem a ts 250-et. 80-ban 44 000 km-rel adtam el hibátlanul.12 éve engedve a nosztalgiának vettem egy es 125 ami ugyan komplett volt,de igen lepusztult.Gyári állapotúra megcsináltam,elképesztő pénzt,időd beleölve,de sajnáltam összekoszolni és "csak" egy szép kiállítási darab lett. Az ősszel meg el kellett adnom "gombokért" mert ingatlan váltás miatt nem tudtam hol tárolni.
Mééé....mit kellett volna tennem? Mikor élje ki magát az ember ha nem fiatalkorában? :-)))) Az MZ-k után vettem egy használt Kawa KLR650-est. Ha valamit hajtottam akkor azt biztosan, mégsem állt be a főtengely.:-))
Persze ha most lenne egy vadiúj ETZ-m akkor az már tovább bírná. :-))
88-ban vettem 37 ezerért. A haverom 89-ben vette a 251-esét de az már 55 ezerbe került. 87-ben vett az egyik ismerősöm 32.990-ért, ekkor tetszett meg és egy év múlva vettem meg az enyémet. Nem kellett volna, az a motor csak a pénz vitte. Előtte 4 sebességesem volt, az bírta. Így eladtam az ETZ-t és vettem egy szintén 4 sebességest.:-))
Még mindig szép ez a motor! És gyönyörű hangja van. Amikor megpróbáltam a Frundziéknál, eldöntöttem, hogy veszek MZ-t. Elfér a sok magyar között. Szokás szerint tőlem pár száz méterre egy fészerben találtam egy 250-est. (a 21-est is abban az utcában fedeztem fel)
Ezt nagyon elszámoltad! Pár éve eljátszottam már a gondolattal,és Én is kiszámoltam az aktuális árakkal,de nekem nagyjából 800.000 Ft jött ki,de legyen 1 millió!
Azért azt is vedd figyelembe, hogy első gazdája vagy, és mindig vigyáztál arra a motorra.
Nézd meg, hogy mások mit szívnak ugyanilyen motorokkal, amik átmentek egy-két "hozzáértő" kezén, és össze-vissza tákolták, vagy még esetleg krosszoztak is vele...
Nem kell állandóan javítani? Minden egyes nagyobb túra előtt foglalkozni kellett vele. Nem is keveset. Szóval attól, hogy a tiéddel nem kell, még másik motorral sajnos igen.
Igen....a saját munkát nem számolja az ember. A felújítás költsége pedig a restaurálandó motor állapotától függ egyszer, és másodszor meg a felújítás mértékétől.
Érdemes volna kiszámolni azt, hogy mennyibe kerülne egy MZ felépítése a nulláról. Egyszer hozzávetőlegesen kiszámoltuk a néhai MySwift fórumon, hogy mennyibe kerülne egy Swift ha otthon raknánk össze az alkatrészekből. kb 5 millió forintig számoltunk és még nem volt teljesen felépítve.
Ha meg kompletten veszed meg egyben akkor 2.8 millió.
Amikor én vettem a 250-es ETZ-met akkor 37 ezer forint volt vadiújan. Ha alkatrészekből kellett volna felépítenem akkor 300 ezer sem takarta volna be, még akkoriban sem.
Egy leélt MZ-nél is vannak még menthető dolgok a felújítás során, de ha valóban szalon állapotúra szeretnénk építeni akkor a 300 ezer biztosan nem marad meg. Mert ha éppenséggel horpadt egy tank akkor azt ki lehet gittelni othoni szinten is, de ettől nem lesz szalonállapotú.
A vitrinbe állítás kategória is más értékhatárt húz meg, és a szép kinézetű napi használatra felújított kategória is. A kettő között százezres különbségek is lehetnek.
Te írtad le az igazat!! Aki nem tud semmit megcsinálni a motorján, annak legyen jó vastag pénztárcája! Nekünk öregek akik a 70-es években kezdtünk motorozni természetes volt, hogy mi csinálunk mindent a motoron, és olyan hibákkal mint bowden szakadás nem maradtunk úton! Eleve olajozva volt mindég, ha kiszőrösödött, még otthon kicseréltük, hogy ne út közben érjen meglepetés. Nekem a zöld motoromban eredeti bowdenek vannak még mindég, negyvenötezernél, és a henger is alap méretes, sőt még nem is csörög a motor. A gépnek is lelke van, és, ha szereted, karban tartod, akkor meghálálja. A képen a zöld motorom egy erdélyi túra alkalmával a Hargita oldalán lévő szálláshelyünk mellett.
Tomika! Amióta neked is japánod van elkezdtél nagyképűsködni!! Amit itt írsz az nem igaz. Nem kell állandóan javítani egy MZ-t, ha rendesen karban tartod! Nekem a zöld motorba semmilyen idegen alkatrész nincs betéve, pedig az idén lesz harmincnyolc éves, és eddig azt használtam. Most a pirossal járok, a zöld pihen. Ez is csak akkor hagyott úton amikor hallgattam rátok és betettem a Gyulabá féle gyujtást!!! Na az rendesen megszívatott, de most már kidobtam, és a megszakítóval tökéletesen üzemel!! Üdvözöllek: Sass Pali
Viszont én az apró dolgokat is nézem, azért mert ezekben lehet lemérni egy felújítás mélységét. Mondok egy példát ami az általad felújított motoron is jelen van. Tücsök picsára políroztad a deknit de meghagytad a fordulatszám kihajtás kisdekni csavarjait lenyúzott állapotban. Vagy a tankfelfogató csavart, és még látványosabb a testkábelek rögzítő csavarja.
Persze, jó az úgy mert funkcionál, de lehet bennem van a hiba, mert én ha motort nézek pl vételre akkor az első az, hogy mennyire vannak szétcseszve a csavarozások. Ezekből azonnal lehet következtetést levonni.
Úgy indulnék neki, hogy kb. ennyire lehet belenyúlni a legrosszabb esetben. Ha ennyi van zsebben, nekiállok, és amit meg tudok spórolni, azt ráteszem a benzinkártyára, és később elmotorozom...
Én olyanokat is beleszámolnék, hogy veszel 8000-ért egy kuplungot, és küldenek egy hulladékvasat helyette, vagy megfúratsz profi műhelyben egy hengert, és 2 hónap múlva kuka, uccu neki még egyszer máshol... stb.
Neked szerencséd volt azzal a motorral, hogy nem kellett a blokkhoz nyúlni komolyabban.
"gyári főtengely volt a polcon" - számold csak hozzá a 150e-hez, hogy most úgy hirtelen, ha kéne venned egy gyári főtengelyt, akkor mennyiért tudnál, + csapágyak, + szimmeringek, + kuplung, + 2-3 sebesség fogaskerekei, + 1-2 léptetővilla. Pillanatok alatt meg lehet vele úszni.
A típushibák alatt azt értettem, hogy van-e még valami, mint pl.: a féklámpakapcsoló.(?)
Valóban nem mai gépek, de egyik barátomnak van egy 150-ese, és kiköpött lélekkel is ment alattunk. Aztán a blokkot felújíttatta még a nyáron. Engem meggyőzött a gép, sajnos nehéz mostanság jó áron, jó állapotút találni, aminek még a papírjai is rendben vannak, vagy egyáltalán megvan. Kezdőmotornak kiváló, szerintem olcsón javítható, fenntartható.
Költekezés terén viszont nagyon hamar megindulhatunk a lejtőn. De szerintem ez nem csak az MZ-re, de többi más motorra, esetleg autóra is egyaránt igaz. Nekem van olyan ismerősöm, aki Simson-ba ölt be több, mint háromszázezret. Igaz, az a gép pályára készült, tehát vízhűtéses, elől tárcsafék, átalakított váz, hengerhez tervezett rezó-kipufogó, stb, amit ellehet képzelni.
Az után-gyártott alkatrészek minden formában szarok. Nekem az S51-es Simsonom 3x állt meg alattam, minden esetben gyújtáshiba miatt. A kínai megszakítók nem bírtak semmit, volt, hogy 1 utcát mentem, és szétesett a megszakító! Sajnos ott nem minőségre, hanem mennyiségre mennek, de szerintem ezt senkinek sem kell magyarázni. Gondolom MZ alkatrészeknél is ugyan ez a helyzet.
Mindezek ellenére, én bizakodva szeretnék megvásárolni egy kis gépet. Aztán meglátjuk, mi lesz a vége.
ennyi idos motoron mar nem szamitanak a tipushibak.
az mar mind kijott rajta.. es igy/ugy mar megis lett javitva.
ami szamit az az elozo gazdi/k tenykedese,
es ha megoly preciz is volt, sajna az utangyartott alkatreszekel meg igy is ketseges
a javitas minosege.
szvsz egy ~20 eve nem gyartott motorol., mi a fene velemenyt lehet mondani ?
elkell menni, megkell nezni, azt ha tetszik elkell hozni.
a szoporoller igy is, ugyis beindul.. mert ezek a motorok csak gondos gazdi keztol gyogyulnak.
szvsz ahoz ossze kell szedni nemi tapasztalatot.
...minden mas esetben csak penz temeto. (szerelo, haver, stb )
(Dzseri nickre azert keress vissza a kozelmultbol. ha jol remlik ratolt vagy 300e hufot egy romra.. azt 160e hufert arulta .. hat mar lehet elvittek. .de nem ugy tunt hogy kapkodas van erte. )
Most szeretnék vásárolni egyet. Tudnátok segíteni abban, hogy mire figyeljek oda, mik a típushibák(pl: első féklámpakapcsoló egyiken se működött, amit néztem)? Ez lenne az első nagy motorom, azért lenne fontos.
Tudnátok segíteni, Etz 125-ös robbantott motorblokk ábrával? Sajnos a google csak TS blokkot hoz ki nekem. Arra lennék kíváncsi, hogy a kis Etz belső, vagy külső szimeringes-e (mint az S51 Simson)?
" Ja, még valami.... akinek pattog a MZ Ts-e az tegyen a motorjába Honda NSR 125-ös első teleszkópot. Nem kell semmit sem módosítani, mivel az is 35 mm-es, így az MZ villakiflibe mindenféle módosítás nélkül belemegy. Az MZ sárvédőt meg úgy kell felfogatni, hogy szerzel 2 db Simson sárvédő felfogató bilincset, és elviszed az esztergályoshoz, hogy esztergálja ki a teleszkóphoz.
Az MZ kerék fékpálcáját meg a Honda NSR teleszkópon található fékmunkahenger felfogató helyére fogassuk fel. Így lesz egy jó csillapítással rendelkező MZ, ami arányaiban a régi formáját megtartotta, de a pattogás megszűnik.
Versenyzőknek is ajálom ezt a megoldást. "
Még ez sem egy szakszerű leírás de olvashatóbb. Tiszteld meg azzal a fórumot, hogy veszel némi fáradságot az írást illetően. Nem kell sok.....egy távírati stílus is megfelel.
Ja meg valami akinek patog a mz ts e az tegyen a motorjába honda nsr 125 elsö telesz kopot nem kel semit módositani mivel az is 35 mm igy a mz villa kiflibe minden féle modositás nél küű belemegy a mz sárvedöt meg ugy kel felfogat ni hogy szerzel 2 db simson sárvédö felfogató bilincset és elviszed az esztergájos hoz hogy esztergálja ki a teleszkop hoz es a mz kerék fék pálcáját meg a honda nsr teleszkopon talál ható fékmunka henger felfogató hejére fogasuk fel igy lesz egy jó csilapitásal rendelkezö mz ami arányaiban a régi formát meg tartotta de a patogás meg szűnik verseny zőknek is ajálom ezt a meg oldást javitotam igy remél meg érted
Ja meg valami akinek patog a mz ts e az tegyen a motorjaba honda nsr 125 elsö telesz kolot nem kel semit modositani mivel az is 35 mm eres igy a mz villa kiflibe minden féle mldositás nél kül bemegy amz sar vedöt meg ugy kel felfogat ni hogy szerzel 2 db simson sárvédö felfogato bilincset es elviszed az esztergájos hoz hogy esztergálja ki atelesz kophoz es amz kerék fék pálcáját meg a honda nsr teleszkopon talál hato fékmunka henger felfogato hejére fogasuk fel igy lesz egy jo csilapitásal rendelkezo mz ami arányaiban a regi formát meg tartota de a potogás meg szünik verseny zöknek is ajálom ezt a meg oldást
valak letudná fotozni hogy van a mz ts 250/1 a duda fel fogat va mert a enyém röl hijányzik és szeretnék rá egyet de nem tudom hol hejez kedet el eredetileg a felfogatoja vagy mire lehetet felfogat ni mert a enyém röl hijányzik a duda felfogato elöre is köszönöm
Üdv! A 0 a henger a henger tűréscsoportját jelöli.Ts 250-nél ez 69,00.A két szám közül a 3-as a gyártási évet,a másik a gyártási hónapot jelöli,jelen esetben október.
Ebben van valami. Most már csak egy féktárcsa csere van vissza, aztán sanyi... egyszerűen nem marad rajta szerelni való. :-) Tegnap már szinte pánikoltam is, hogy mi a francot csinálok tavaszig? :-)) Muszáj lesz elővennem az MZ-t... visszacserélem gyárira a karbit, kipakolom a 8 kiló szerszámot, és alkatrészt az ülésből, leszerelem a csomagtartót. (pápá orvosi táska... :-))
Eladó sorba kerül egy dellorto phbh 28 karbi. kb. 80%-ra belőve 250-es TS-hez. Kell még vele foglalkozni, hogy tökéletes legyen, de így is jól használható. Megy vele, mint a hüle, van nyomaték egész alulról, de alapjárat kicsit buta. (pörög) Egy az egyben becuppan a gyári helyére. A gázbovden hosszát kell igazítani, és a szivatóbovdent kell kicserélni egy babetta gázbovdenre. 15e Ft-ért megválnék tőle, vagy cserélném egy hátsó fékdobra/kerékagyra, ami vagy még nem volt használva, vagy nagyon újszerű. Csak sűrű bordás játszik, amiben a kopóréteg vastagsága egyenletes. (nincs félre szabályozva) A karbi esetleg okosabb 150-es etz-re is jó lehet, de ennél faragni kell a csatlakozásokat.
Nem egyforma átmérőjű az alsó csapszeg a TS-ben és az ETZ-ben -> ETZ főtengelyt nem lehet TS hajtókarral szerelni. Azt lehet, hogy a TS sonkákból leesztergálnak annyit, hogy beleférjen az ETZ-be.
Ha valakinek van TS 125 vagy TS 150 Kuplung kosár alá nagy spirálrugó és hozzá alsó felső alátét, illetve a berugókar visszahúzó rugó alá hézagoló alátét írna ide nekem... vagy kincsvio@citromail.hu -ra
Persze nem puszira, de ha valakinek úgy jó benne vagyok :D
Az első kép akol piros karikák vannak azt a neten találtam az egy másik ts125 gyújtása az enyém az alatta lévő amit helytelenül vannak bekötve a vezetékek és az a "lemezke sincs rákötve a megszakítóra muszály olyan lemezke egyébként egy vezeték darabbal lehet helyettesíteni?
Úgy látom, hogy az első képen jól vannak a kábelek kötve. A trafóról jövő megy a kondira, a kondi össze van kötve a megszakítóval azzal a kis lemezkével. Az alaplap kap egy negatívot a kondi bilincsénél. Ha megszakító nem zárlatos, és megszakít, akkor szikrát kell adnia!! A többi vezeték az a töltést rendezi.
ez a képen feltűnt valami ezen a képen a gyújtáson lévő megszakítókalapácsról megy egy lemez szerűség abba a ami úgy néz ki mint egy "kondi" az enyémben ez nincs ha másik hozzászólássomban az 1 képet megnézitek nekem oda egy narancs színű vezeték fút a blokkból
a hiba az egyes képen látható állórészen található a megszakítókalapács az tuti rossz nem tudom így ránézés re más rossz lehete ha valaki lát valamit akkor írjon :)
Ha arra az állórészre ami a mágneses mezőért felelős akkor azt lehet delejeztetni, meg használtat venni. Ha az alaplapra amin vannak a szénkefék meg megszakító, abból is lehet használtat , újat venni, amit belinkeltél az csak a kalapácsot helyettesít meg kondenzátort.
Próbáltam már ezt a gyújtást, nem éreztem különbséget a hagyományossal szemben.
Gondolom faterod azzal hogy gyújtás állórészt mondott,a dinamó állórészre gondolt.
Az elsősorban a töltésért felel,nem a gyújtásért.
Amit te venni szándékozol az pedig csak a gyújtást cseréli le.
Szóval neked elsősorban egy dinamó állórészt kellene beszerezned és ha nem szeretnéd megtartani az eredeti megszakitós gyújtást,akkor vegyél elektronikust,amit belinkeltél.
Akkumulátor ha méretileg befér,akkor megfelel igen.