Csak olyan képet lehet ami valahol az interneten fenn van tehát a saját gépedről nem csak ha valahová előtte felteszed.
Igy kell betenni (img src=ide jön a link) és a zárójelek helyére a < és a > jel jön.
A linket kiszedni a legegyszerűb:
Rámész a kiválasztott képre, jobb egérgomb, Tulajdonságok, A feljött panelon rámész a cím sorába a linkre az egérrel, jobb gomb az összes kijelölése, a kijelölésbe belekattintasz, jobb gomb, másolás. Utána a hozzászólásidba beírod a szövegbe a fenti html kódot az egyenlőségjel után beteszed a kurzort jobb kattintás, beillesztés. Én le szoktam felejteni a végéről a > jelet.
Egy tipp-topp tökéletesen és korhűen felujított Velo értéke 300-350eFt.
Ennek tükrében nem drága a használtak, felujítandók 100eFt körüli ára. De persze vannak akik nem ismerik ezeket az árakat és olcsóbban kínálják a Velo-t. Mi ilyeneket keresünk.:-)))
Most beszéltem a Borsche Károly úrral a Magyar Veteránautós És Motoros Szövetség Főtitkárával és mondta, hogy ha 30 évnél régebbi a jármű, de korhűen fel van újítva akkor nem gond ha nincsenek meg vagy hiányosak a papírjai el lehet intézni. A rendőrség is elnézőbb, kaphat papírokat pláne ha a szövetség is javasolja a legalizálást.
Nos köszike a levelet... asszem annyiért nem veszek Velorexet.... 100 eft az nagyon gáz... inkább minden héten feladok egy hirdetést hogy Velorexet keresek megvételre... Vagy beszélek ismerössel hogy adja el ö a sajátját... az jobb állapotú. Vagy megkérdem azt amit irtál nekem e-mailt. Az oto mocis cikk fenn van az extrán a cim a következö:
Bár lehet inkább elküldöm Nektek. Doc kiterjesztésben. bár lehet nem megy....
A Zitex-es anyagok egy Csehországban élő tolmácstól kaptam. A www.velorex.com-on fennt van a három cég árlistája, mindjárt küldöm e-mailba. A Nosztalgia Járművek című újságot az újságárusoknál lehet megvenni, sajnos elég ritkán és összevissza jelenik meg, biztos azért mert nem rég kezdték, eddig úgytudom 3 vagy 4 szám jelent meg.
Igen a Zitexnek 2 oldala van. Tegnap voltam fönn az egyiken de semmi új info nincs rajta. Majd küldöm a linket. Ezt a Nosztalgiaautós újságot hollehet kapni? Mert én még nem hallottam róla.
Tényleg ezt a Zitex doksit amit küldtél ezt honnan szerezted? Mert az új oldalon nincs fenn.
Szerintem, az úgynevezett sima hasonlít az eredetire a márványos az világosabb (a fotót amit küldtem azon is olyan van), a harmadikról viszont semmit nem tudok. Az előbb próbáltam felmenni a Zitex oldalra de nem sikerült.
Nem nem én arra a Zitex doksira gondolok amit küdtél. Ott három féle anyag közül lehet választani. Azok közül nem tudom melyik felel meg az eredetinek. A Zitextől szeretné megrendelni. Innen anyagot kiküldeni bonyolult lenne. meg azt sem tudom hány méter kell.
Granturismo: szerintem, össze lehet hozni a motort a vázzal, hivatalosan, kérdezd meg a rendőrséget, meg szerintem a közlekedési felügyeletet, hogy ilyenkor mik a lehetőségek.
Milyen anyagokra gondolsz?
A műbőr anyagok esetén szerintem érdemes elmenni a Blaha Lujza tér közelébe lévő Graboplast mintaboltba (ha még létezik, ma megpróbálok eljutni oda azt megnézni.)
Amúgy a műbőrkasztnival kapcsolatban azt tudom mondani, hogy mivel annak idején ezeket a Velorexeket kézzel, lánghegesztették össze(a képek tanulsága szerint mosolygós lányok) ezért minden Velorex váz más-és-más lett. Vagyis amelyik műbőr kasztni az egyikre jó az nem biztos, hogy egy másiknak a közeléba megy.
Ha menne a legalizálás ezen a módon amit leírtam akkor el tudnám adni a másik Velomat papírral együtt. Az a nevemen van, csak az eredeti motor nincs meg. Viszont otthon van 3 Velorex motorom kosárban, papírok nélkül. Asszem először az autóklubbal kellene beszélni. Megpróbálkozom.
Átnéztem a vázat. Sajnos van rajta szám. A bal oldalon a lengőkar felső tartóbakjába van beütve.
Illetve most már nem bánom. Egyébként az adattábla is megvan rajta. Sajnos a festett részt a nap teljesen eltüntette, de a lényeg, a beütött számok megvannak. Négyjegyű alvázszám (egyezik a vázba ütöttel) Motorszám és egy hármas. Gondolom az 196 szám festve volt és az utolsó jegyet ütötték be szerszámmal. Igy a váz szerintem 1963-as. 53-as nem lehet, mert akkor ezt a típust még nem 73-as meg azért mert akkor már nem gyártották. A másik Velóm 72-es, de annak más a váza, mert a hidraulikus kuplung miatt más szerelvényfelfogató elemek is vannak a vázon.
Namármost nekem van egy forgalmim amit egy blokkal együtt vettem. 1965-ös azaz az eredetinek megfelelően össze lehetne építeni ezt a vázat azzal a motorral. Ilyenkor asszem valami összeépítési engedély kell. Meg egy legalizálási kérelem a rendőrségtől, hogy papírok nélkül is összeépíthető. És utána kap papírokat. Persze ehhez teljesen az eredeti állapotába kell helyreállítani.
csszolee
vajon a választható anyagok közül melyik az ami az eredetinek legjobban megfelel?
Most beszéltem a szarvasköivel.... most már 100 eft tartják.... papirok nélkül........ ez kezd meredek lenni. Nagyon gázosak... voltam kinn megnéztem elsö körben ajnálottam 20 eft. Válasz rá voltak itt 50 eft megadnak érte. Most felhivom öket más néven mondom 25 eft papairok nélkül. Aztán hivom az elébb öket. Mire ök hát 100 eft ajnálottak nekik ma érte.....
Itt az ujság 1-2 órán belül felscannelem és küldöm is mind a kettötöknek az Ótó motoros cikket... A nosztalgiás cikk jöhet de a gond hogy én holnaptol 1 hétig pihenek és csak 21 én jövök vissza....addigra talán a velorex is meglesz.
Kb mennyibe fog kerülni a full felujjitás??? És mennyit fog utnna érni???
Örülök, hogy meglett az ajtó :)).
A magyar szöveg nincs benne, ezt egy tolmács küldte nekem, Ő írta bele. Ettől függetlenül, lehet hogy tudnak magyarul, bár ebben megintcsak nem vagyok biztos.
Az idei első (2002/1)Nosztalgia Járművek című újságban van egy két oldalas Velorex cikk, ha nincs meg valamelyikőtöknek, megpróbálom küldeni (ehhez sajnos kell egy-pár nap).
Na hazavittem a vázat. Tényleg meglett az ajtó, de nagyon tré. Viszont találtam egy eredeti Velorex emelőt.
Köszi a levelet. Kérdezném, hogy a magyar felirat az eredeti szövegben is benne van? Mert akkor ez azt jelentené, hogy magyarul is tudnak?
ricsosz
Rosszul számolsz mert a ponyva akkor 900 ha te viszed az anyagot. Egyébként a legolcsóbb 1250. De majdnem mindegy.
Nah a klubbal kapcsoatban a hivatalos bejegyzés macerás és hosszu is tehát az kb fél év minimum... és tudod ott már tagdij meg huzóckodás stb stb lehet tehát a baráti kör baráti társaság az jobb ötletnek tünik. Egerben és Eger környékén tudok pár Velorexest illetve Velorex fan-t Pl Ricsosz:))) De komolyra forditva van pár ember ezen a környéken is.
Ami a vázat blokkal illetni nem tom. Ha estleg Grand ugyi átépiti akkor lehet töle megvenném a vázat és akkor legalább 1 lenne forgalmis de majd még kiderül mi ujság.
Az auto mocis cikket megpróbálom még ma fel lőni neked vagy estig mindenképp elküldöm Neked.
Vagy ha adsz kontaktot mélben akkor felhivlak s el is küldhetem ....
Gran!
Ajtot lehet tudok keriteni ha érdekel irj....
Meg most jut eszembe tudok egy fa burkolatu möködö Velorexet azt 150 Eft re tartják és poroszlón van....
Bye
Ricsosz
Aki mindent megtesz egy két velorex és a klub és a barátság érdekében...:)
Granturiusmo: reggel voltam az ecseri piac felé, csak sajna fel van bontva a szélső sáv ezért nem mentem be (törékeny áru volt nálam, nem mertem bemenni az útfelbontásba). Vethettem volna egy utolsó pillantást a vázra, mondom nézz körül hátha meglesz a másik ajtó is. Állítólag van Pesten egy fickó aki egy piros-fehér-zöld Velorex-el járkál a városban. Beszéltem egy szakértővel (szintén Velorex tulajdonos) aki azt mondta, hogyha klubot akarunk alakítani akkor két lehetőségünk van, vagy hivatalos formában( cégbíróság satöbbi), vagy csak egyszterűen baráti társaság formájában, szerintem a második út az egyszerűbb.
Közben azon dolgozom, hogy a www.velorex.hu oldalt megszerezem az alakuló klubnak.
Ricsosz: ha az Autó-Motoros cikket be tudnád szkennelni, légyszi küld el nekem. Sajnos most nem tudok fejből papíros roncsot, de majd utánna nézek.
Köszi a levelet. Tehát megnéztem nagy hirtelen a szokványos ponyva tetövel kompletten 24 eft ha jol számolok 1 korona kb 6 ft. 3200+900 Kcs.
A tolmácsolás no gond meg a leveleket is le tudom rendezni. Ja és ingyé mert ugye kedvenc kollégám tud éppen szlovákul... - szlovák tanitoként diplomázott-
Ami a vásárálst illeti... Lecsusztam egy komplett és egy másikrol azok 80 ba kerüéltek de nem volt a komplettnek csak lemez boritása....
A papirok nélküli dolgot lehet kibulizom mert talán tudok szerezni egyet aminek van papirja vázat+motorblokkot....
Bár nem tudom még mi lesz belöle....
Bye
Ricsosz
Grand. Megmondod hol láttad azt a 3 velorex vázat amit emlitettél.
Na végre tudok írni egy sort, annyi meló volt, hogy csak na.
Granturismo: jöhet a sör :), szerintem ott lesz a Velorex váz másik ajtaja is csak keresgesd kitartóan. (Bár nem vagyok biztos benne)
A ponyva: három cég gyárt, ponyvát az egyik a Zitex ez a legolcsóbb. Én tudok olyat aki tolmácsolna, levelet írna, sajnos nem ingyen.
Küldök mindkettőtöknek e-mailt.
Nos hol is kezdjem... tehát a levelet megiratni nem egy nagy kaland ... az megy. elküldeni ok az ára menny lehet egy ponyvának??? És mennyibe lesz mire itthon a kezeim közé kapom kb.
A kocsik még nem biztosak lehet ma du visszaszólok hogy mi ujság van, de nem bizok tulságosan.
Ami a forgalmit illeti ... bemegyek és mondom hogy vettem és ehhez kéne forgalmi .... bár lehet jobb lesz ha ugy is eredetire akarom restaurálni akkor meg rögötn veterán vizsga és ugy....
Vagy beszélek egyik ismerössel adjon el egy vázat nekem aminek van papirja....
Majd még kiderül mi lesz a dolog vége....
Tehát hogy fogjak hozzá mivcel fessem ilyenek érdeklnének...
Szia ricsosz.
Persze beszállhatsz.:-)
Ez a ponyva behozatal engem is érint. Tényleg valamit kellene érdeklődni ettől a Zitextól, hogy hogyan működik ez a dolog. Nincs tipped kivel lehetne egy mailt íratni nekik? Viszont szerintem ha két garnitúrát rendelnénk akkor pld. a postaköltségen lehetne spórolni.
Viszont én nem vennék meg olyan velorevet amihez nincs meg a forgalmi. Szívtam már ezzel eleget.
A javításról:
Először is azt tedd fel magadban, hogy csak buli célra akarod valahogy felújítani vagy restaurálni, eredeti állapotába akarod visszaállítani?
Na, voltam kinn az Ecserin. Az illető 20-ért odaadja a pucér vázat. Meg is vettem. Holnap elhozom. Az ár kicsit meglepő. Régebben volt ott egy Velorex. (kb 8 éve) komplett volt, de lepukkanva. Az öreg harcos 250ezret mondott rá. majdnem hanyattestem. De akkor azt mondta uram nézzem meg ez a piac tele van németekkel nekik pedig nem pénz ezért a gépért ennyi. Hát nem tudom egészen addig ott láttam még nem kezdődtek meg a nagy átalakítások. Aztán eltünt. De az is lehet, hogy csak hátravitték a szín alá aztán mostanra ennyi maradt belőle ami most megveszek.
Gyalázatos állapotban van. És az egyik ajtaja is hiányzik. Viszont hátsó kosár (hivatalos megnevezéssel motorsátor) 2 is van.
csszolee
Jövök 1 sörrel.:-) Vagy ha valami apróság hiányzik majd a géphez és nekem van akkor adok.
ricsosz
Megköszönném ha utánanéznél. A cseh nyelvvel hogy állsz?
Ha csak váz kell, az van egy a ecseri piacnál lévő veterán motoros részlegnél, kicsit szar de fel lehet újítani.
Voltam a csepeli veterán börzén szombat délelőtt és megint találkoztam egy Velorex tulajjal, aki a Veloval jött ki a börzére. Elég nagy Velo-fan lehet uganis kint volt augusztus elején Csehbe egy Velorex találkozón.
A Velorex Klub ezért lenne király,együtt kimenni egy ilyen nagyobb találkozóra.:)
Nos igen van de ha ki van szedve a tunikett gomb akkor ott nincs csavar ugye??:))
Miért nem kérdezted hamarabb hogy hol van??? Hát mondjuk az tény hogy ennek egy tréler kellene amivel et tudnád vinni hisz 2 kocsirol van szó...
De mondom ha más nem lesz akkor záros határidön belül szólsz és megnézzük. Ja inkább majd mailban elküldöm a számom mert lehet sokszor nem vagyok net közelben.
Ja a turnikett gomb helyén van lukacska, de ha ott van a gomb akkor a lyukban tele van csavarral van nem?:-)
Megkaptam a mailt. Előbb is diskurálhattunk volna. 2 hete voltam Egerben. Azért nekem arra is kell gondolnom hogy hogyan juttatom haz a vázat. Szóval ha lehet kicsit közelebb kezdeném a kutatást. De ha megint megyek le majd szólok mert azért megnézem a Velokat.
A mostani Velomat egyébként Móron vettem és saját lábán (kerekein) vittem haza. Akkor vezettem először Velorexet. Hát az egy nem semmi élmény!
Tunikett gomboknál kell lenni hisz valamivel oda kell fogatni a csó vázhoz amit én láttam ott volt ilyen pici kis lyukak. Szerintem ezért bár még nem vagyok vér profi Velorexböl.
Mondhatnám azt kutya egyszerü a bejutás utja... hisz nem olyan végig folytonos dolog az a csőváz vannak benne lyukak is... ez tuti pl a tunikett gomboknál... és ha ott egy kis pára viz bemegy akkor a vasszú már fel is üti a fejét....
Tehát etredeti Velo-t akarsz....
Hmmm ha csőváz kell adhatok egy számot ott megkérdezheted....
Azt akartam kérdezni, hogy szerintetek hol van az alvázszám a Velo-n? Azt tudom hogy a tank előtt azon a kis alutáblán rajta van. De valahol a csővázba közvetlen is be van ütve? Azért gondoltam, mert én is eladnám ezt a mostani fémkasznis vázamat ha nem lenne beütve az alvázszám máshol mert az alutáblát simán át lehetne tenni egy másik nem átalakított vázra. Egyébként szerintem az én fémkasznim k.jól néz ki csakhát eredeti Velot szeretnék csinálni. Viszont a papírokkal kapcsolatos hercehurcához nincs kedvem. Elég volt egyszer. Szóval egy jó állapotú csőváz kellene csak ha nincs benne máshol szám. A többi alkatrészem nekem már megvan hozzá. Van sok gyári új is. Ja meg a bőrborítás is kell majd.
Nos ha a falut megmondod már az is segit hátha sikerülne valamit belakotnom...
Bár nem tom lehet összevásárolok vagy 6-8 verolexet és Velorex diler leszek:)))
Csak a 250-350 es Jawa blokk javitást kell az ujjamba vágni:)))
A belülröl rozsdásodásra... tudomásom szerint nem jellmezö a dolog... de ha mégis akkor azt hiszem nem görcsölnek vele ha nagyon megyengül a váz akkor ott azt pótolják... tehát ujjat tesz bele vagy másik ötlet kiveszed a rozsdás részt és elöbb rozsdamaróban majd pedig rozsdásodás gátlóba teszed ugy hogy böven belepje... és akkor kivül belül átjárja és azátn meg hagyod megszikkadni benne....
Ha emlékeim nem csalnak akkor üreges belülröl... illetve biztos hogy az mivel egyik helyen egy félbe vágott volt és ott elég vastag volt a cso fala de volt benne akkor is egy üreg....
Tehát CSÖ és nem tömör.
Nekem is vn egy kérdésem véletlenül nem árulod el hol van pontosan ez a bonto???
Egy kérdés motoszkál a fejemben napok óta, a Velorex váza egy többfelé átmérőjű csövekből hegesztett zárt csőváz, namármost kívűlről könnyű leszedni róla az esetleges rozsdát, de mi van belül? Na erre a kérdésre kérnék választ.
Amúgy lehet, hogy szerencsém lesz ugyanis a Jászságban egy kis faluban találtam egy kis autóbontót (mint a mesékben), ahol három darab Velorex is van, a váza kint a napon (egyik fémboritással, egész jól néz ki) az alkatrészek, motorok kiszedve tető alatt. Sajnos a tulaj azt hitte valamilyen adóellenőr vagyok ezért minden kérdésemre nemmel válaszolt, remélem a következő beszélgetésünkkor elfogja hinni, hogy engem tényleg a Velorexek érdekelnek.
Üdv.
Hát ingyen nehéz, egy jó állapotú felújított vizsgáztatott, működő Velorex kb. 250-300 ezer Ft, ha veszel egy roncsot akkor a felújítással együtt kb. ugyanennyibe kerül. Olcsón jót venni ehhez már szerencse, sok utánajárás kell.
grandturizmo merre vagy?
Az böven sok szerintem át kell vizsgáztatni mikor megveszed kocsi után fizeted az eredet vizsgát... nagyon nem éri meg:(((
Meg a 85 rugo??? Hmm még 50 a ponyva meg motor javitás meg stb stb... szerintem vagyon mire készen vagy. Annyiért már böven kapsz mást is szerintem. Bár Aki veszi viszi az tudja.
Felujjitás:
A hírdetés a Veterán magazinból: Velorex 350-es (1967) felújításra szoruló állapotban, forgalmival. Tel: 06/30/319-0437 vagy 06/62/239-602.
Felhívtam: Hódmezővásárhelyen van a Velorex, személygépkocsinak van vizsgáztatva, nincs műbőrkasztnija, a motor beállva, 5 évig egyhelyben állt, az ára :85000 Ft.
Nos ezeket ismerem tudom jol miröl is van szó... Amiket néztem azokon még megvannak az eredeti középen lyukas patentok is.... De itt Egerben van egy mühely ahol ugyan nem eredeti de eredetihez hasonlo/nincs a közepén lyuk/ gombokat tudnék venni. Hát nem tom az 50 nagyon sok pénz és annyit tuti nem adok érte.
Szia
Tényleg lehet Csehországban venni (3cég foglalkozik ezzel, és mind a háromnál háromféle közül lehet választani) ha komolyabban érdekel akkor klikk ide: http://zitex.hyperlink.cz/
Amúgy lehet varratni is pl. Graboplastos műbőrből. Amit érdemes viszont Csehországból rendelni azok a rögzítő kütyük amivel rögzíteni kell a műbőr kasztnit.
Nem kell veterán se csak feladni egy hirdetést...
Nem tudom mi lesz még a gyári ponyva csehektöl ténleg 50 eft körül megszerezhetö?? Vagy megéri varratni inkább???
Ha Eger környékén akarsz Velorexet venni, akkor vegyél egy Veterán magazint abból nézd ki az olyan régi motorokat hírdetőket akik Eger környékiek, Ők biztosan tudnak szerezni Neked egyet. Egy jobb állapotú Velorex kb. 200000 Ft. Olcsó nehéz jó állapotút venni, de nem lehetetlen, csak sokat kell telefonálgatni.
Nos igazándibol valahol Eger környékén kéne Velorex vagy nem is tudom tudod az a 50 eft a két rozsdás vázért elvette a kedvem... meg annyiért az böven sok szerintem és egy nagy kupac pénz kéne a rendbehozatalra...Mert ugyi láttam 150-180 komplett jot is hirdetve... Bár ha két velorex van akkor a másodikat kkissé átalakitanám ... Komplett hdemo hifi rozsafa kormány rendes bör ülések stb stb.
Visszatértem a szabadságról :-((. Látom mások is bekapcsolódtak a fórumba. Voltam az ecseri piac motoros szekciójában egy pár hete és ott is van egy eladó Velorex váz, ha érdekel, mondjuk kicsit le van pukkanva van de helyrehozható. Próbálok utánnajárni, hogy hogyan lehet autós klubot létrehozni.
Na megvan az ára 50 eft akarnbak érte... kicsit el vannak varázsolva... az egy nagy kupac pénz a két rozsdás vázért... Hát verolex nem lesz...
akkor inkább a régi álom a Volvo
Bye
Na Velorex... Valahol a Te cikkednek köszönhetö hogy mindig megfog a kis kocsi...
Nos a multkor lett volna kettö együtt papirokkal 80 eft ért de el puskáztam...
Most van 2 romos és rozsdás hát végül is kb 150 eft talán megcsinálható lenne... vagy nem?
Kérdés megéri e vagy inkább a régi álom a Volvo maradjon...Majd kiderül ha minden igaz ma délután hogy mennyi a velorex a Volvonak csak jövöhéten hétközben tudok utánna járni...Na mind1
Remélem, megkaptad az e-mail-t, én most elmegyek szabadságra (2 hétre), nem leszek net közelben, majd ha visszajövök még társalgunk, addig is minden jót kívánok.
Igen a Nagy Robi keszthelyen dolgozik, valamelyik szállóban. Neki eladó, vagy már eladta az egyik Velorex-ét (piros fémkasztnis).
Ha érdekel, lehet venni gyári új műbőr kasztnit Csehországban (kb 50000 Ft), meg mindenféle alkatrészt is. Sajnos azt a 94-es Auto Motor cikket nem olvastam, ha be tudod szkennelni, küld el nekem, köszönöm.
Régebben jobban foglalkoztam a témával. Mostanában nincs annyi időm. Egy 72-es évjáratú darabom van teljesen szétszedve. Lemezből van karosszéria csinálva rá, szóval az eredetisége már problémás. A papírjai rendben vannak, a nevemen van, viszont az eredeti motorja nincs meg. Viszont vettem régebben hozzá egy másik motort amihez megvan az eredeti forgalmi is. Szerelésben nagyon sok tapasztalatom van. Rengeteg irásos anyagom van Velorex szereléshez.
Van egy kis füzetkém amiben van egypár Velorexes neve.
Így elsőre a Nagy Róbert neve ismerős. Ő keszthelyi valamilyen szállodában dolgozik asszem.
Ittvan még a Dobóczi Zsolt barátom neki már nincs Velorexe de nagy rajongó volt. Vele írtuk az Auto Motorba a Velorex cikket 94-ben.
Mostanában kijárkaltam a veterán börzékre (Campona,Csepel) és találkoztam egy-két Velorex tulajjal, és őket is érdekelné a klub, csak akkor még nem tudtam, hogy van ez a topik, de ezután mondani fogom nekik.
Akikről tudok: Veres Zoltán (műrepülő bajnok)
Dr. Kovács Gellért
Nagy Róbert
Újlaki Péter
a MAMI motoros iskola műhelyfönöke
és még egy-két ember akiket csak arcról ismerek.
Sziasztok
Jövő év elején szeretnénk megalapítani a Velorex klubot Magyarországon, minden jelenlegi, vagy jövőbeni Velorex tulajdonos jelentkezését várjuk itt a topikban.
A Rexi a világ legegyszerűbb autója (autó kis jóindulattal) és minden megoldás szinte hihetetlenül egyszerű és mégis működik.
Egy Velorex utazás pedig semmilyen egyéb közlekedési eszközzel való utazáshoz nem hasonlítható, hihetetlen élmény.
És ha egyszer sok Velorexes találkozna mint 65-ben.
Azt nem tudom, hogy a Velorex hogyan ment hátrafelé, de létezett valamikor valahol olyan indítómotor is, ami indításkor nem forgatta a motort, hanem hintáztatta. Ehhez kisebb teljesítményű indítómotor is elegendő volt. Egy kicsit meglendítette az egyik irányba, aztán elengedte, aztán a másik irányba, és így tovább, egyre nagyobb kilengésekkel, amíg el nem ért akkora lendületet (jobban mondva impulzusnyomatékot), hogy át tudta fordítani a motort, onnantól már tudta forgatni. Kétütemű motor esetén ha nem volt szerencséje az embernek, akkor visszafelé indult be, ilyenkor újra kellett próbálkozni. Bár a visszafelé forgás valószínűleg csak akkor derült ki, amikor sebességbe tette és megpróbált elindulni. :-)
Nem teljesen. Itt nem generátort, hanem különleges dinamót használnak. Nem tudom mennyire vagy otthon autóvillamossági témában, lényeg a generátor váltóáramot termel, a dinamó egyenáramot. A generátor sokkal jobb megoldás, lévén szabályzása egyszerubb, hasznos fordulatszámtartománya szélesebb, emmiatt ma már nem építenek be dinamókat a gépkocsikba. Viszont a dinamónak van egy igen jó tulajdonsága, hogy motorként is muködik ezért, ha megfelelo a forgatónyomatéka és rendelkezik a szükséges átkapcsoló mechanizmussal, akkor képes beindítani egy robbanómotort. Az ilyen kialakítású szerkezetet dinastarternek nevezik. Na ez van a Velóban. Mikor eloször szétszedtem hanyattestem, hogy milyen ötletes és egyszeru kialakítás az egész. A visszafelé beindítás is tök egyszeru. Fordított polaritást kapcsol a dinastatrerre és máris visszafelé indít.
Akkor a másik találós kérdés (csak nekem találós, te biztosan tudod a választ): tényleg a generátorával indított ön, ráadásul bármelyik irányba? Akkor ez egy nagymértékben integrált cucc lehetett...
A kétütemu motor az visszafelé is be tud indulni. Csak attól függ, hogy melyik irányba rúgod/önindítózod be. A megszakító bolygókerék szimmetrikus kialakításával az elogyújtás sem gond. A forgattyúsház meg mindkét irányba ugyanolyan forgattyúsház.
Kösz Granturismo, a választ én is tudtam, de soha nem értettem, hogy indulhat be egy motor visszafelé. Forgattyúsház, előgyújtás meg mifene... Szimmetrikus?
Üdv.
találós kérdés.
Visszafelé beindítod (kétütemu). Aztán egyes és mehetsz hátrafelé. Aztán kapcsolgathatsz tovább felfelé 4-ig. Úgy hogy elore-hátra ugyanannyi a végsebesség.
Granturismo, a gép és a fotó is kiráj! Kösz hogy betetted, szerintem a fórum olvasóinak nagy része még soha nem láthatott ilyet. Kíváncsi vagyok, tud-e valaki történelmi hátteret nyújtani a Velorexhez. Van-e például bármi köze a Messerschmidt, BMW Isetta, stb. vonalhoz. Vajon csak biztonsági okokból halt ki ez a kategória vagy más oka is volt? Én annyit tudok róla, hogy gyerekkoromban rokkantkocsiként lehetett kedvezményesen hozzájutni és tényleg voltak különböző változatai a mozgássérültek támogatására: automata kuplung, kézigáz, meg ilyesmi. Viszont akiket láttam ilyennel közlekedni, a legkevésbé sem voltak rokkantak. Például egy kifejezetten életrevaló öreg tanárra emlékszem, aki Európát végigtúrázta egy ilyennel.
Azt hiszem, egy 350-es Jawa motor fődarabjaiból készült és csővázas volt. Bőregérnek becézték.
Én még nem, de talán kérdezd meg Európa egyetlen rocksámánját, Waszlavik Petőfi Gazember Velorex Ésmégnemtudomhányfélenevű Lászlót, mert ő használt ilyet. Vagy Nagy Ferót, mert egy időben ő volt a sámánsegéd.
Már megijedtem, hogy a sebesség királya (velo rex ééérted?) még egy választ sem érdemel. Mindenesetre nem semmi volt ez a jármű. Az amerikai autók topikban talán nem rajonganának érte, de hogy világraszólóan egyedi megoldások tárházáról van szó, azt senki nem vitathatja. Látható még valahol működőképes Velorex? Vagy esetleg ugyanaz a probléma, mint a Voigtländer fényképezőgépeimmel? (nem találok karosszérialakatost a viaszosvászon alkatrészekhez).
Mellesleg mi a probléma a borulással? Default van bennebukócső! Node méltatni jöttem Rexet, nem cikizni, vezette már valaki?
Hi!
Én Böhönyén (asszem ott) (Somogy megye) láttam úgy 2 hónapja egy velorex-et ami eladó. Talán még ott van. Gondolom mivel kb. már 1 éve ott van. A vasutátjáró mellett. Piros sárga szinu. Messzirol jól néz ki.
Tonx
Velorexet én is sokat kerestem, de 0 sikerrel.
Vagy romokat találtam, vagy annyi pénzt kértek értük, mint egy igazi, nem is romos autóért.
A legutóbbi két évvel ezelőtt volt, jól nézett ki, csak éppen 300 ezret kért érte a tulaj!