Az ECU azt érzékeli, hogy ebben a csatlakozóban több vezeték se érintkezik rendesen. Én az a kábelt nagyon alaposan átnézném, hogy a szonda csatlakozója és a szonda között van sérül szakasz (-> szonda csere, hiába jó amúgy a szonda, vezeték javítása forrasztással nem fog menni), vagy az ECU és a szonda csatlakozója között rossz a kontaktus. Ehhez a verdád kapcsolási rajzán kell megnézni, hogy a lambda kábel hány helyen bontható, a köztes helyeken jól érintkezik-e, vésgő soron az ECU stekker rendesen az ECU-ra van-e dugva.
Szonda cikkszáma nincs meg? A szonda fém házán kéne lennie, ha esetleg még olvasható.
Azért van csak 5 kábel az ECU oldalon és 6 pin a szonda csatlakozóban, mert a csatlakozóban a hatodik lábon egy gyárilag választott ellenállással kalibrálják a szondát. Ezért nem kapni szélessávú szondát készre szerelve a csatival együtt (nem úgy mint a szűksávúaknál). Ha levágod a csatlakozót, sem a szondát nem tudod újrahasználni, se a csatit egy másik szondához.
A netet bebarangoltam, egy totalcar belsőség blogban le is írták tehát, elméletileg létezik csak nem tudom honnan szerválta a srác.
Után gyártottat nem találok esetleg univerzálisat lehet kapni, amit találtam vwsanyi.startuzlet az itt kapható nem jó az A4-hez megkérdeztem, felfoghatatlan számomra ha A2, A3 kezeli az A4 miért nem.
Azt hittem szerzek egy kart, egy hozzáértővel beszereltetem és élvezem az élet eme apró örömét erre már a karon se jutok túl.
Akkor viszont nem találom a dpf nyomásszenzorait...
Scr nincs, egy ideig kerestem az AdBlue tankot, de hál'istennek nem találtam..)
Hamar volt az öröm, ma reggel megint gyulladt a motorlápa 67 km-rel az indulás után. Ha finoman megyek, akkor gyullad ki inkább, ha hajtom akkor nem annyira. Gondolom ez is a fűtéssel kapcsolatos, finomabb tempónál több elektromos fűtést igényel...
És most két hibát dobott...
Address 01: Engine Labels: 04L-907-309-V1.clb Control Module Part Number: 04L 906 021 ER HW: 04L 907 309 A Component and/or Version: R4 2,0L EDC H22 6287 Software Coding: 021D0012032601083000 Work Shop Code: WSC 06314 790 00021 ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01104L906021ER 002005 (AU37) VCID: 79F90B6FF82C89D6D3D-802C 2 Faults Found:
18111 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 P2237 00 [237] - Pump Current Open Circuit MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 15 Mileage: 139196 km Date: 2016.07.04 Time: 17:51:35
Hja, és nem garis már, 116 ezerrel vettem, kintről behozott, szervízkönyv nuku..) Gondolom 50-60 ezret pörgettek rajta vissza.
És eszi az olajat.. Nem tudom érdemes-e vele foglalkozni, de 6-8 ezrenként megeszik egy litert... Most kérte olajcsere óta a második litert és még 2 ezer van vissza a 15 ezres periódusból.
Megnéztem ezt a lambda szondát. Ott van tényleg a turbó után, egy másik érzékelő mellett. Széthúztam a csatlakozóját, 6 láb van benne, de kábel csak öt. És az egyik piros..)
Viszont azóta megjavulni látszik, elaludt a lámpa, 150 km-t mentem vele és nem gyulladt ki még... Ha csak ennyi a javítás, nyitok egy műhelyt.) Lehet tényleg csak kontakt hiba, pedig szép tiszta a csatlakozó.
Közben megkérdeztem az Unixnál és nem tudnak hozzá szondát hozni. Át volt húzva a kép, amin egyébként 55 ezres ár volt. Na hátha nem is kell...
A szonda melletti csatlakozó egyébként mi? És az egység másik végében is van egy ugyanolyan. Aztán alatta egy másik egység, és azután még egy érzékelő. Úgy néz ki, mintha a turbó után rögtön a részecskeszűrő volna és csak utána a katalizátor. Akkor a két egyforma kütyü a nyomásérzékelő lehet. De hát a katalizátor szokott a turbó után közvetlen lenni és csak utána a részecskeszűrő. Ezek rájöttek, hogy melegebb lesz, ha a közelebb teszik a turbóhoz. Javítson ki Valaki, ha tudja, hogy van ez!)
Beszéltem Multitronic tulajjal, 50 ezrenként a megfelelő váltóolaj csere, minden szükséges alkatrésszel, 6 év alatt a vezérlőt kellett egyszer cserélni, az egyáltalán nem a vészes kategória.
Nem ismerem a konkrét motort, de én a leömlőbe csavarozva keresném a szondát. Lehet, hogy a kompakt szerelés miatt nem is látszik kívülről.
Garis még az autó? Unix-ban egy ilyen szonda 50-60 ezer forint környékén fut. Viszont ezek már a katalógus szerint akár 250 ezer km-t is kibírnak, így ha még garis az autó és a szonda a hibás, akkor én rákérdeznék h garanciális csere megy-e?
Köszi Balázs...) Ez egy picit talán nekem magas volt..) Még a motorháztetőt sem nagyon nyitogattam, nemhogy megkeressem a szondát. 130párezer van benne. Ez a szonda a turbó felőli oldalon van ott a katalizátor és részecskeszűrő környékén? És honnan vegyek egy új szondát, amit csak úgy "rádugok"?) Drága egy ilyen?
A szélessávú lambda szonda két cellából áll, egy hagyományos szűksávú (Nernst) cellából és a szivattyú (pump) cellából. A pump cellára egy áramszabályzó van kötve, ami mindig úgy folyat áramot ebbe a cellába, hogy a vele szomszédos Nernst cellába oxigént diffundáltasson egy kamrán keresztül. Annyi oxigént, hogy a szűksávú cellában mindig ideális oxigén koncentráció legyen az égéshez, ekkor a szűksávú cella feszültsége 450 mV. A szonda kimenő jele az az áram lesz, amit a szabályzónak folyatnia kell, hogy a másik cellában öröm é bódottá legyen. Ez az áram kicsi, pár mA nagyságrendű és lehet pozítív és negatív is. Ebből a motorvezérlő egy jellegörbéből (áram -> lambda) tudni fogja, hogy az áram mekkora lambdának felel meg. Ez csak 750C fok körül műxik pontosan, ezért a szonda fűtése is szabályozott (nem örökhajtós, mint a szűksávúé).
Ennél a kódnal a vezérlő baja, hogy szte soha nem folyik áram ezen a szabályzó körön, így nincs mit megmérni (igaz, a nulla is érvényes érték, de kizárt, hogy mindig nulla).
Vagy szakadt a vezeték ("Ip", vagy 5 vezetékesen a piros madzag), vagy nem érintkezik a vezeték, vagy rosszabb esetben a vezérlőben halt meg az áramszabályzó kör, esetleg a söntellenállás, amin keresztül az ECU az áramot méri.
Ha ki van zárva, hogy nem csati v. szakadás, én rádugnék egy új szondát beszerelés nélkül, kilógatnám egy helyre, ahol a forró szonda nem éget meg semmit és gyújtás alatt hagynám, amíg a szonda felfűt, utána a szabályzónak be kell indulnia és ha akkor is dobja a hibát, akkor ECU kábelköteg, stekker, rossz esetben az ECU belsejében keresős a hiba.... :(
De reméljük csak a csati lazult. Ezek a szondákat 100 ezrenként illik cserélni, mennyi van benne?
"A Concorde-effektus azt az emberi viselkedést jelenti, amikor csak azért ragaszkodunk (káros módon) valamihez, például egy vállalkozáshoz, mert már pénzt, időt és energiát öltünk bele. Nevezik még az elsüllyedt költségek tévedésének (sunk-cost fallacy) is."
Esetünkben arra vonatkozott, hogy nem tudunk egyszerűen csak elsétálni és otthagyni egy citromot/szobrot, mert:
* túl régóta nézem, túl messzire jöttem, túl sokat költöttem benzinre/lekérdezésekre (too much invested to quit)
* klíma nélküli autóval autóval jöttem ilyen melegben stb.
ON
TSP = VAG-s szervíz leírás egy adott műveletre, a konkrét esetben van TSP a légzsák csatlakozók eltávolítására és a vezetékek bonthatatlanul történő összekötésére.
Nem fogalmaztam egyértelműen. Minden rugó és minden gátló az emelt hasmagasságú, erősített változatra lett cserélve. Árnyalja az eredményt, hogy készlet/elérhetőség miatt felújított és új elemek keveréke lett beépítve, így azóta kicsit ereszkedett a magasság, már nincs meg az az Allroad-emelve feeling :D
Ez valóban tanulságos és mindenki számára megfontolandó történet.
Én egyszer egy kereskedőnél szerettem volna beszámíttatni az (off) autómat egy újabba, átvizsgálták és mondtak rá egy nagyjából MÉH szintű beszámítási árat (230 ezer Ft). Az autót (változatlan állapotban, minden problémát kérdés nélkül elmondva) egy hónapon belül eladtam a szabadpiacon 490 ezer Ft-ért.
Még nem döntöttem el hogy a kereskedőt hova soroljam: tisztességtelen vagy pofátlan.
Most voltam vezetéstechnikai tréningen és a két legjobb vészfékezési féktávot két A4b5 tudta. Még a színe is ugyanaz volt mint az enyém. 99'
A sokkal fiatalabb Off autók sokkal újabb gumikkal lényegesen hoszabb fékúttal dolgoztak. Ami a tréningvezető szerint egyáltalán nem rossz az átlaghoz. Pár ezer autón túl van már.
Az enyémen egy 4mm körüli 5 éves gumi van középkategóriás Firestone a másikon kicsit újabb kicsit jobb Hankook.
Csak arra tudok gondolni, hogy a -sokat szidott- futóművünk, a kocsi súlyelosztása, esetleg az ABS gyorsasága/pontossága miatt ennyivel jobb.
Nekem gyári sportfutóműves volt a B5. Minden áruházi fekvőrendőr felütött... Egy magasabb járdaszegély szintén... A legkisebb pakolásra, vagy egy beülő személyre hátul kriminálisan leült.
Plusz az ültetés után a féltengi a kihajtás oldalon lejjebb kerül, mint a kerék oldalon, a CV csuklók folyamatosan szöget zárnak be mindkét oldalon, gyorsabban cserések lesznek.
Megkapta a szériánál picivel nagyobb magasságot és sose néztem vissza :).
Kedden úgyis 3 napos szerelés lesz az autón, úgyhogy megnézetem a központit is a szerelővel.
Mivel, sikerült eladnom az előző autómat, így már kicsit pörgősebben folyhatnak a munkálatok. Szeretném minimálisan ültetni a kocsit. Nem porig, csak egy kicsit igényesen, hogy látszódjon a kiállásán. Láttam 35-40 mm-es ültető rúgószettet. Ez mennyit jelentene vizuálisan? Tudom, hogy mennyi a 35 mm. :) Valakinek nincs esetleg ilyen mértékben lejjebb engedve az autója? Kérhetnék előtte/utána képet?
Esetleg tudnátok ajánlani ehhez hasonló normál vagy új állapotú 16-os, 17-es felniket amik rámennek a kocsira? Elnézést, ha nem jó helyen teszem fel a kérdést. Szóljatok és mellőzöm a felni ügyet. :)
Apropó, tud vki ilyen mityvac jellegű kézi pumpa készletet jó ár/érték arányban? Nekem asztali szereléshez nagyon jó jönne a pontos nyomás/vákuum beállítás ... :)
Elöször csak azt kell kideríteni hogy a vákuumot/nyomást tartja-e. Ha igen, akkor el sem kell kezdeni a csöveket nézegetni. Ha nem tartja, akkor kezdödhet a szívás.
Csövön befújni....küszöbborítás alatt menő vezetékek...ajtóborítás mögötti vezetékek...ezeket ugyan hogyan chekkolod le, hogy hol szelel levegő befújással?
Én szerelőre bíztam kínlódjon ő vele, anyázott is mire megtalálta a hiba okát, de az fél nap volt. :(
Pl. a csövön befújni valamivel és úgy ellenőrizni, hogy mennyire tartja a nyomást? Félreértés ne essék, nem kókányolni akarom, csak érdekelne, hogy szétbontás nélkül is le lehetne-e tesztelni a csövezést. Esetleg a pumpáról kideríthető-e, hogy nem működik ha csak simán lekötöm a két csövet és próbálom működtetni? Köszönöm.
Nekem ugyan nem esetem a bézs belső (nem tudnék vigyázni rá :D), de ami szép az szép! Grat! :)
Az az autó is szép belül (kívül is, engem a külső karcok se érdekeltek egyáltalán, agyvérzés kaptam volna ha nálam kapja az első kulcsnyomot) és azt is elhiszem hogy valóban nem tudta/érdekelte az eladót, hogy milyen hibák vannak rajta. Nekem viszont hobbiautó kell, amiben max. olyan probléma van, aminek a megoldása fair kihívás, halogathatom ha akarom, nem biztonsági rizikó vagy egy újabb állomás a szoborrá merevedés útján...
A fordulópont a P0420-as DTC volt, mert ott aztán lehet mindent végignézni, tömítetlenség, légtömegmérő, szondák, katik, soha nem lesz vége... És mindkét bankra... :(. Tizenéves szívó, nem GDI-s benzinesektől simán elvárható, hogy ebben a korban is hozzák az emissziós normájukat, ha mégsem, ott mindenről beszélünk, csak megkímélt, kiváló állapotről nem.
Végül a VCDS rá se lett téve, minek... :S
Fogalmazzunk úgy, hogy igen agresszív tárgyalástechnikát választott, amikor kiderültek a hibák, nem tudott/akart adaptálni.
Autó ( '03 B6 A4 3.0 ASN Avant Quattro) szép, megkímélt külső, belső. Hírdetésben: Állapot: kitűnő, "mindene működik". Kocsi háttere rendben, km hihető, eladó sok munkakalapot tud mutatni.
Átvizsgálás VW szervízben, felemelve, eladó beküld, nézzem csak nyugodtan meg. Papás mamás szülés volt a talit összehozni (130km-re), concorde-effektusban téblábolok a kocsi alatt.
Van pár szakadt porvédő gumi, megmókolt kopásjelző, amúgy a fék frissen szerelve. Hátul van egy-két szilent a stabilizátornál, hát melyik ilyen korúnál nincs.
Aztán bal hátsó gumi fékcső tömlő áthasadva, az a fajta, amiben még egy vészfékezés van. Nem szívesen vittem volna a lábán haza (130km), de legfeljebb visszamentem volna érte ha kicserélték, mert nem nagy kaland.
Egy rossz helyen alátámasztott emelés nyomai a küszöbön, még ez is belefért volna. Kocsi bal hátulján a C és D oszlop között/alatt 900 mikronos fényezés, fölötte a tetősín vonalon ragya, centis szakaszon már kukucskálnak a Langolier-ek... Concorde-effektus... talán van alatta még lemez, legfeljebb nem fogom nézegetni. Ok, üljünk be. Hűűű öregem, megérkeztél, soha többé izzadás a B5-ösben a bőr-halottklíma kombóban. Klíma megy? Nézzük meg. Bekapcs. Külső fúvókák hidegek, belsők épp csak hidegek...
A légzsákról már írtam, VW-s TSP van róla, hogy eltávolítják a csatlakozási lehetőséget és úgy javítják, nem téma, nem is foglalkozom vele, az eladó pont annyiért intéz mást el. Ennyi borzongás kell.
Rakjuk fel a gépre. Full scan. Egy kisebb telefonkönyv kezd megjelenni a képernyőn... Megjön a belső fúvókák oka is, érintett pályákon motor megszorult v. szakadt... Ez komplett műszerpárna szétszedés lenne és nem egy bowden szakadás lesz... Ok, hozzáadom a képzeletbeli szervízszámlához (ezt még magamnak meg is tudom csinálni, bár a szétszedés miatt előre sajnálom magam, olyan autóm már van, amit napokig kell szerelni...), még mindig révbe lehet érni, Concorde-effektus, az álom még mindig egyben van.
Aztán jön a motor. Elégtelen kipuff gáz utókezelés mindkét bankban.... Ez vagy mindkét szélessávű szonda cseréje, vagy a Remus kipuff jött és a két katalizátor ment... Itt kezdett repedezni az álomvilág.
Az a kód OBD readiness releváns, ezzel soha nem megy át a műszakin, szondák cseréje 60 ezer alaphangon + munka stb. Ha nincs már benne kati akkor meg gtk. Nem látok át a csöveken, szóval ezt is be kell árazni.
Ok, mi van még. Xenon fényszoró. Quattroman szavai csengenek a fülemben: xenon = fényszóró + magasság állítás + fényszóró mosó.
Kérdem, műxik-e a mosó? Szerelő mondja, hogy mossam a szélvédőt és 3-4 húzás után ki kell dugja a mosót és öblítenie kéne. Nem öblít. Eladót kérdem, tudja-e hogy nem megy a mosó. Ja igen, ki lett kötve mert sok löttyöt fogyasztott. Mondom így nem megy át a műszakin. Legyint rá, amúgy is 10 percenként bejön minket sürgetni, kell vagy nem kell? Kimegy, szerelő mondja, hogy ha egy a nyomástárolós szivattyú itta a löttyöt, akkor valszeg ütközéstől sérülhetett meg... Ok...
Számolásom ekkor járt kb. 500 ezer forintnál és ebben nem a megelőző karbantartás, hanem a jövőre esedékes műszakira megoldandó problémák voltak csak, 50% eséllyel a sikerre.
Közben esnek ki tovább a kódok a képernyőre, óracsoportban is van pár, kulcs1 hiba, kulcs2 hiba. Mondja szervizes, próbáljuk ki mindkét kulcsot. Mondom, hagyjuk a fenébe a kulcsot. Három egymástól független okból bukhat a következő vizsgán, ha a gyáritól igen messze lévő karosszéria-javítást, a radiátor egység hibáját, valamint a tucatnyi, egyenként nem olyan komoly javítanivalót nem számoljuk.
Ezekről a hírdetésben nincs egy szó se.
Eurotax szerint másfél misi fölött kicsivel a verda (igaz a kalkuláltnál jobban felszerelt), annyit ebben az állapotban (a felderített hibákkal) meg is ér. Tudom, hogy mindegyik kb. ilyen állapot. Vagy műszakilag jobb, vagy szép, mint ez a példány. De 2 misi + 500 ezer és akkor csak a kövi műszaki elől menekülünk... Ébredés adrenalin injekcióra.
Viszem ki a lapot kb. 45 perc után (lehet hogy tényleg én vagyok a csóró/szőrszálhasogató), adom neki a papírt, mondom bocs de fél misniél megálltam a számolással. Eladó türelmetlen volt végig, nem fogadja el h állom az átvizsgálst meg ha van más költsége, kéznyújtás nélkül hátat fordít és megy (szerencsére azért kezet fogott miután utána mentem).
Nemtom akarok-e a jövőben:
* magánszemélytől autót venni, aki azt gondolja, hogy adásvétel után kell az eredetet meg tehermentességet vizsgálni ill. azon vitatkozni, hogy miért nem írunk kevesebbet a szerződésre
* messze lévő autókhoz kilátogatni, és minden barokkos túlzást a leírásban elemezgetni (tipikus: Állapot: Kitűnő, leírásban: Eladó szeretett autónk..., csak igényeseknek stb.)
* olyannal kezdeni, aki nem képes elviselni, elfogadni az átvizsgálás eredményét, nemhogy még az autó értékét ennek megfelelően egyeztetni (nem alkudtam az autóra látatlanban, nem volt most csak nyolcszázezer van nálam főnök, itt és most kp-ban, mondtam, hogy annak adja akivel jobban meg tud állapodni)
Ahonnan hallod a hangot a csomagtérből ott lesz a vákuumpumpa a borítás mögött.
Ha történetesen maga a pumpa jó akkor következik az időigényes feladat, hogy a vákuumpumpától kiinduló kis műanyag csővezetékeknél vajon hol van a hiba?
Kezdődik a csomagtartóból kiindulva a küszöbburkolatok alatt, minden ajtóba menő csővezetékekkel....elosztókkal....stb..:(
Nincs lehetőség másképp behatárolni a hibát csak megkeresni azt a helyet ahol elszökik a vákuum.
Ha már megvan h hol szelel a rendszer, érdemes a szivattyút is csekkolni.
Nem nagy kaland szétszedni, belül az egész furatszerelt alkatrész. Érdemes minden forrasztás felmelegíteni és friss ónnal + gyantával újraforrasztani (bármilyen páka jó, ami nem pisztoly), mert az évek meg a szeretet hiánya kikezdi a 10+ éves forrasztásokat.
1 órás munka és amíg Nálad van, nem lesz többé gond vele. ;)
Köszönöm a válaszokat. Kedden lesz vezérlés csere, önindító felújítás, majd akkor ránezetek a pumpára is. A pumpát helyileg hol találom? És ha próbálgatom nyitogatni az ajtókat külsőleg látszik, hogy működik-e?
Nem, én nem vagyok szerelő, 1000Ft-ért (2200 futárral) egyszerűbb volt rendelni bontott másikat.
Aztán mivel nem lett változás a szerelőm jó fél napig barkácsolt az autón még megtalálta hol "szelel" a rendszer, nekem erre, ilyesmire nincs energiám.
K.zár vákuumpumpát anno vettem bontottat 2200 Ft-ért ebből1000 volt a futár.
Aztán teljesen fölösleges volt mert a pumpa jó volt, de a jobb hátsó ajtóban volt a hiba ott volt egy repedt csőcsatlakozás.
Nem az alkatrész a drága hozzá hanem az amíg megtalálja vki a tömítetlenség okát, a csomagtartóból kiindulva az összes ajtó csatlakozásait, tömlőit átvizsgálva.
Szeretnék venni egy dízel 80-as Audi-t, de nem a kockát, hanem már a kerek, 90 utáni évjáratból származót.
Többen mondták, hogy ráfaragnék öreg dízel kocsira. Nekem tetszik a dízel, és első autónak szerintem jó lenne. Nézegettem a hirdetéseket, és már 2-300 körül lehet kapni, vagy annyiért tényleg csak szart kapnék? Vagy van rá esély, hogy kifogok valami tűrhető állapotút?
Igazából vélemények érdekelnének, hogy akinek volt ilyen autója, mik a tapasztalatok vele, esetleg vásárlásnál mire figyeljek?
Ma vettem egy A4 B5-öt. 2000/03-as. 1,6-os. Lenne egy kérdésem. A távirányítóról működik a riasztó, de a központi zár nem. Kulcsos megoldással se működik a központi, de a riasztó igen. Nyitáskor/záráskor a jobb hátsó lámpatest felől hallok egy kis morgást, ami pár másodperc alatt megszűnik. Gondolom a vákum lehet, de nem értek hozzá. :) Ezért is kérdezem, hogy mi okozhatja a hibát? Szerelőhöz ma nem jutottam el vele, majd holnap vagy holnapután. Mondta 1-2 ember, hogy az elem mehetett ki belőle, de akkor nem kellene még csak a riasztónak se működnie szerintem. Amit láttam elemcsere utáni kulcstanítást (a 2 kulcsosat) próbáltam, de nem működött. Gondoltam hátha legutóbb nem csináltak vele semmit.
Megbízható motor a 3000-es, a 2.8-as motorból fejlesztették tovább, ami az Audinak az egyik legmegbízhatóbb v6-os benzinmotorja volt. Annyi, hogy itt már aluminium a blokk, és a szelepfedél is. Gond szinte semmi nincs vele, csak a szokásos olajszivárgás, amit szelepfedél tömítés cserével meg lehet oldani. Illetve gyújtótrafó, a szokásos Audi/Vw betegség. Nagyon tartós motor, nekünk ilyen van A4-be, 6-os manuál váltóval, és soha semmi gond nem volt vele. Mindenképpen érdemes kiolvasni a hibakódokat, mielőtt megveszed.
Az ugyanaz a lényeg hogy egyszerű 3g net és nem 4g vagy más néven LTE.
Nekem legtöbbször írja hogy 3G hálózaton van, nem vészesen lassú, de a wifi net amit biztosít az elég lassú kb használhatatlan egy 4G-s telefonon, főleg a feltöltés ami nagyon lassú a wifin. Guglimaps és a többi netes funkció nem vészesen lassú, de 4G-n ugyanez sokkal gyorsabb enne.
HSPDA egy fos a 4g nethez képest, persze eddig az volt a jó kb 5éve, de amióta van 4g(LTE) azóta mintha nem fejlesztik a 3G netet és szarabb mint valaha. A 4g viszont nagyon hasít, a teleonon, ha azt meg tudná osztani akkor nem kéne adatkártya. Nekem is 2013-asaz egység meg az autó is, a 2010-esben is van már 3G modul szerintem.
Szükségem lenne egy kis segítségre..régi a6 oson cserélném a sima 1dint 2 dinre.. megvan a keret megvan az új klímapanel meg minden ,de az féregje nem akar beférni a középkonzolt körülölelő műanyag dolog miatt hiába is próbálom hajlítani...le szeretném bontani a azt a középső részt ahol pl a könyöklő is van hogy ki tudjam utána csúsztatni azt a műanyag baszást..utána már bemenne a keret...tudja esetleg valaki hogy hogyan tudnám kiszedni a hátsó részt vagy valami egyéb megoldást h betegyem azt a szart ?
Második/hobbiautó vásárlás elé nézek, és kinéztem egy 2003-as B6-os A4-est V6 3.0 szívóbenzinest ( 220 LE-s, valszeg ASN v. AVK motoros lehet, még nem kérdeztem meg).
Van valakinek tapasztalata ezzel a motorral? Kiolvastam, amit találtam róla a neten (SSP 255), de ha vki már birtokolt vagy hajtott ilyet, megoszthatná a benyomásait, első sorban megbízhatóság, karbantartás igény tekintetében. Remélem egy VCDS output teszt és az élőadat segít kiszúrni a komolyabb hibákat...
Ez egy noob kérdés, de ilyen korú audi-knál mire kell készülni xenon fényszórónál?
Azt hiszem az iphone nem tudja.Rsap funkcio kell hozzá. Nekem a samsungnál megy.Telefonbeállításokba ne a kihangosito opciot hanem az autotelefont csatlakoztasd és megy.
Rá tudom venni az Audi elektronikáját, hogy adatkapcsolatot a google-maps letöltés miatt a BT-ra akasztott iPhone-ról is leszedje? (Ne kelljen külön SIM kártya?)
Más.
Voltam Asuztriában, és ahogyan a határon átléptem, jöttek a táblainformációk (sebességhatárok) a kijelzőre és a HUD-ra.
Sajnos D3-nál nem tudja kezelni a telefonodat kihangosítóként a beépített telefonos változat. Elég nagy baromság, szerintem szoftveresen megoldható lenne de nem tudja ez a lényeg.
D4-nél ezt már javították, de ott is bizonyos fw verzióig ha van benne sim kártya akkor csak azt hajlandó telefonként elfogadni. Nekem is D3-ban olyan volt ami telefon két kézibeszélővel és raktam bele kártyát és azt használtam, létezik vmi autós kártya is.
Nemrég vettem egy 2004es Audi A8 D3-at, beépített telefonnal. Az alábbiakkal kapcsolatban kérném a segítségeteket:
1. Nem tudom összepárosítani a telefonommal az MMI-t, bár a telefon BT lát valami AUDI UDV vagy UDH-t, de a kapcsolat nem jön össze, kiírja, hogy tegyem be a SIM kártyát. A rendszerem verziószáma: SW: D3-HU 55.7.0 0835
2. A másik gondom az, hogy utána olvastam és elméletileg az SW 5570es verzió tudja kezelni az mp3-at, de nekem a beépített nem cd táras lejátszó csak audio cd-t olvas.
3. Szükségem lenne, egy kézikönyvre hozzá, mert nem volt benne.
Én is az ABS re gyanagszom. A szervódobnak mi lehet a baja? Vagy esetleg még a fő fékmunkahenger... kompletten cserélni kellene ,mert esetleg nem elég már neki a karmantyúzás?! Amúgy 300 ezer kilométer van az autóban.
Sziasztok. A segítségeteket szeretném kérni,illetve tanácsot. Audi A4 2000 évjárat . 2.4 v6 benzin. Autóról lenne szó . Az a furcsa probléma adódott már egy ideje,hogy folyamatos hosszan fékezés közben a fék pedál be esik, majd hirtelen egy pillanatra blokkol amit az ABS azonnal vissza rúg . majd utána mikor újra a pedálra lépek már kemény . És ezt többször eljatsza hosszú fékezésekkor. Nem tudom már mit csinálhatnék vele,hogy megtaláljam a hiba forrását. Új féktárcsák,új betétek,új fék olaj,légtelenítve,új főfék munkahenger karmantyuzás, A fék nyergek felújítva karmantyuzva,új gumi fékcsővek. Szóval nem tudom már merre tovább . Ha esetleg valaki tudna valami ötletet, vagy találkozott már ezzel a hibával,akkor meg köszönném nagyon a segítséget!
Nem Q7-ből A8 4H vezérlő van benne Q7 szoftverrel :D kicsit meghekkelve ,de működik. A hidden menübe mindent be lehet állítani nem nagyon kell kódolni.Amit nem lehet ott belenyúlok az eeprom tartalomba és utána az is jó lesz.
Igazából ha csak ezt szeretné hogy futófényes legyen az index azzal nem érdmes foglalkozni. Ha a cé az hogy faceliftes lámpa legyen elöl hátul akkor lehet ezzel is bajlódni.
Kell FL hátsó lámpa, meg van hozzá külön adapter és onnantól futófényes lesz mint a gyári.
Elöl meg kell Matrix-os LEd lámpa, lehet a stekkere is más, de azt be lehet kötni csak kell szerezni csatit hozzá FL-es autóét. Elég nagy költség alsó hangon minden bontottban is min 5-600ezer mire minden kicserélve és működni fog. Nem hiszem ér annyit a matrix led meg a futófényes index(az szerintem szart se ér, baromi idegesítő ilyen autó mögött menni)
Minden komponensvédelmet feloldanak a márkaszervízben. Már jópárszor voltam és simán feloldják. Csak közben felveszik az adataidat és ha lopott volt a cucc amiből származik akkor utána mennek.
D3-nál vettem bontott kulcs nélküli/immo vezérlőt is és azt is feloldották. Működött is vagy 2 évig mert mindegyik egy fos, ugyanazzal a hibával mennek tönkre.
Hali! Kérdéssel fordulnék hozzátok! Van egy 2007-es 2.0 tdi-m a 170le-s verzió. Hidegen fehéres füstöt nyom, de kb 2 km és megszűnik aznapra .. Motorburkolaton kis olajat is találok használat után és a teljesítményét is csak olyan 70%-ban adja le! Nem tudom hogy összefüggnek e a problémák. Viszont probléma nélkül megtettem vele 1000km-t egyhuzamban. Válaszotokat előre is köszönöm!
Segítségeteket szeretném kérni, ugyanis '98-as A3 1.6 AKL motorkódú autómban tönkrement szervószivattyú. Nincs nektek esetleg elfekvőben bontva, vagy meg tudjátok mondani, hogy más konszernen belüli autókban kereshetek-e? Vaterán találtam Golf4 1.4 benzineshez valót, ezeknek más a felfogatása?
Azt hiszem Q7-esből rakta bele a 3GP-t. Az a baj az új modellekkel, hogy a vezérlők kódolásáról nincs publikus infó. A régebbi modelleknél (4F,4E) minden vezérlőről tuduk, hogy melyik bit mit jelent.
2006-os a6-hoz nem létezett mmi 3g plus, abban még 2g volt.
4g vagy 4h-ból lett gondolom a 3gp.
Egyébként ezt az index futófényt szerintem megoldhatja vmi utólagos elektronika. Abban biztos vagyok viszont hogy a matrix ledes lámpát meg hud stb simán be lehet építeni utólag.
Szerintem nem is gondolnád mennyi mindent meg lehet oldani utólag ezeken az autókon, a megfelelő tudás és alkatrészek birtokában szinte bármi beépíthető utólag.
Audi A6 4G (2012) elöl/hátul LED index sorral rendelkezik. A LED-ek egyszerre villannak fel. A faceliftes modelleken láttam, hogy az index LED-jei belülről kifelé kapcsolnak be, futófény szerűen.
Megoldható ez valahogyan, vagy ahhoz lámpatest csere szükséges?
Hát VagCommal esetleg lehet hibát keresni, gondolom nem lesz benne semmi.. Ha nagyobb hiba volna azt jelezné valahogyan a műszerfalon. Az a baj, ha bárhova viszi az ember, rögtön súlyos százezreket fizet sokszor a semmiért. Tudom, a szakértelmet meg kell fizetni, meg a majom-banán szindróma is ismert..) Csak ha esetleg valakinek volt hasonló problémája, abból én is okulhatnék..)
A HDD nagyobb mert azon vana tékrép is, szerintem 60GB-s lehet benne, amiből 20 a tárhely partició. Felesleges cserélni nagyobbra, mert nehézkes rámásolni bármit is.
Egyszerűbb SD kártyán tárolni a tartalmakat. Szerintem 128GB-s SD-t is olvas, 64-est biztosan, nekem az van benne hátul az RSE MMI egységében. Frissíteni is 64-esről szoktam. Ha nem is olvas 128-ast(szerintem igen) két 64GB-s sd mindenre elég. Egyébként sima sata 2.5" laptop hdd van benne, abból vmi speciális lehet, de más autókban van hogy kicserélik nagyobbra. Szerintem nem érdmes vele foglalkozni.
CUNA motorkód 2.0 Tdi Quattro. Szerintem nem kellene ennyire ugrálnia. Van egy öregebb Seat Alhambrám is 140 lovas Tdi-vel, DSG, az sokkal finomabban működik.. De ha nem lesz rosszabb, akkor nem foglalkozom vele...
Van nekem egy Audi A3 SB autóm S-tronic váltóval. Egyes és kettes fokozatban néha erőseben vált, néha "kottyan", mintha nagy holtjátéka volna valaminek. Néha viszont tökéletesen működik, érezhetetlenül vált. Leginkább start-stop üzemmódban észrevehető a baj, van amikor a motor újraindulása után szinte rögtön indul, van amikor meg vár és egy rántással indul 1-2 mp. múlva. Hasonló a helyzet hátramenet utáni előreindulásnál. Az olajat természetesen lecseréltettem, szűrővel együtt, nem lett jobb semmivel sem. Olvastam én itt-ott megégett kuplungokról, szoruló mechatronikáról.. Kell-e foglalkoznom vele, rosszabb lesz-e esetleg, vagy várjam meg, amíg valami szétesik benne?
Ha valakinek van tapasztalata, netán javíttatott ilyet, írja meg!
Ha megnézed a hsz-eimet azon a fórumon asszem leírtam mit raktam újra hogy menjen a googlemaps. (Nekem mindig megy)
Magyar nyelvet nem tudtam itthon telepíteni. Valami védelmet tettek a 900-as fw-be. Megvan a texts.jar file egy új a8-ból azonos fw és map verzió volt rajta, ez tartalmazza a feliratokat. De nem fogadja el mindent megpróbáltunk, a végén már a sajátját se fogadta el. Alig bírtam visszahozni az mmi-t hogy működjön. Nem voltak feliratok a képernyőn, elég nehéz volt így újrarakni a 900-as fw-t. Emergency update nincs benne. (Erre van már script)
Itt olvass el mindent, ha úgy érzed hogy menni fog akkor hajrá, reg után minden megtalálható ami kellhet a frissítéshez, van sok oldalas instrukció is hozzá, tényleg nem bonyolult.
Addig is megnézhetnéd milyen fw és térkép verzió van fent az autón.
Hát... van némi közöm az informatikához, lényegében gazdinfo szakon végeztem :) Ettől függetlenül sosem sikerült neten fellelhető izékkel összefoltoznom semmit :)
Azért kell ehhez a DIY frissítéshez egy kis műszaki/informatikai véna, nem tudom ez nálad megvan-e ? Anyukámat nem bíztatnám pl. hogy megcsinálja otthon : )
Senki nem mondta hogy nem érdemes, csak kell hozzá némi rutin, vagy legalább kézség.
Én sem csináltam ilyet azelőtt, utánaolvastam, és frissítettem, ez volt tavaly, most nemrég meg megint.
Amit linkeltem angol fórumot ott mindent meg lehet hozzá találni, vannak instrukciók is, ha úgy érzed hogy menni fog akkor hajrá. Vagy ha ismersz olyat akinek audija van és szokott frissíteni magának az még jobb, vannak neten hírdető navi frissítők, akik kb 30ezerért frissítenek az ugyanúgy ingyen beszerzett cuccokkal.
Egy kisebb családi autót szeretnék venni es az Audi a2 re gondoltam, viszont nem sokat tudok az autóról. Kb. 2002 körülit szeretnék. Nekem a lényeg hogy megbizható legyen kenyelmes nyugodtan tudjam vezetni es ne rohangáljak szerelőhöz. Véleményeket szeretnék kérni azoktól akik vezették vagy a legjobb ha van is. Előre is nagyon köszönöm a válaszokat, segítségeket!!
Milyen MMI rendszer van benne? 3G vagy 3G Plus, milyen verzió az FW és a térkép? Ezeket ki lehet iratni: a főmenü setup menüpont alatt a verzió információ.
Alapesetben az Audi szervíz frissít mindent kb 100ezerért(de lehet hogy több), persze ingeynesen is megoldható saját magának frissíti az ember a neten minden megtalálható hozzá. Vagy elviszed a neten hírdető frissítő emberhez aki szintén ingyen szerzett be mindent és ezt pénzre váltja.
Honnan lett frissítve? Előtte carsonon patch-al volt aktiválva a térkép?
Azért kérdezem csak mert ha igen, akkor valószínű volt emergency update, utána nav data partició törlés és ilyenkor újra kell rakni user defined módban pár k0900 komponenst.
Nekem se ment elsőre a google frissítés után, mindent úgy csináltam ahogy le volt írva, de utána újraraktam amit lehetett és működött. Térképet megint aktiválni kell gondolom az új 6.22.4 van fent.
Sziasztok!2005.èvj.A6osom van...vezèrműszenzor jeladòt olvastunk ki... tudja valaki mennyi az àra,ès van bármilyen szerepe,hogy hibàs.Köszi a segìtsèget.
Adott egy Audi a4b5 1.8T AEB motorkódos. A gond a következő
Hidegen elindítom az autót van alapjárat semmi gond , de amint adok neki gázt megfullad. Ez után el sem indul csak ha várok 3-4 percet és akkor is csak nehezen 3 hengerrel. Ilyenkor járatom 3-4 percet amíg felmelegszik és mintha mi se történt volna életre kell és semmi baja. Innentől kezdve hogy kicsit bemelegedett bármit csinálok bárhogy megyek semmi gond. Diagra nem mutatott hibát. Ezért kérnék segítséget hogy mit érdemes cserélni megnézni. Előzménye annyi hogy turbo illetve hengerfejtömítés cserén esett át és ezt megelőzőleg sosem volt ilyen gondja.
Tudom, ennél nagyobb bajom ne legyen, de nagyon zavar, hogy kb 1-2 napja, ha jár a motor, akkor a rádió súg. Ha áll az autó, le van állítva, nem jár a motor, nincs súgás. Autó elindít, rádió súg és recseg.
Szép Napot, Sziasztok segítséget kérnék A6 c5 avant-hoz keresek 2 első sárvédőt, 4db ajtót üresen. LY9B színben. Aki esetleg tud legyen kedves mielőbb jelezzen vissza, mi van mennyiért? És hova kellene érte menni? Előre is köszönöm. elértek itt: tamaska0215kukacgmail Üdv...Tamás
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy Audi TT 2.0 TDI 210 LE-re rálehet csatlakoztatni az ABT Sound Effectet? Amugy 2011-es a az autó! Választ előre is köszi!
Akkor próbálom a Te példádat szem előtt tartani. Úgy döntöttem jó sokáig megtartom ezt a kocsit, egyszerűen bármi más sokkal problémásabb lenne, pillanatnyilag. Esetleg ha beesne egy 100ezerkm alatti B6, B7 annak azért lennék gazdája egy darabig. :))
Prémium minőségű pasztát. Azért írtam 5 ezret, mert ennyit be kell ruházni rá.
Egyébként maga a paszta 500 ml-es kiszerelésben van. Ami elég 2-3 teljes pasztázásra. A paszta ára 3700 Ft volt. Ehhez jön még egyéb törlőkendők. Például a szarvasbőr, amivel gondosan, egyenletesen fel lehet vinni az anyagot. Ennek az ára is kb. 700 Ft körül van. Nyilván 1 pasztázás kevesebb, mint 5 ezer forint, de attól ki kell fizetni a teljes tubus árát. Ennyit megérdemel bármelyik jármű. :)
Visszatérve az eredeti kérdésre, megnyugtattad a kérdezőt ( biztosan örülni fog ) mert 2 év alatt fent lehet tartani egy tizenéves autót akár 3000 Ft-ból is, a "kötelezőkön kívül." :)
"..két és fél év alatt 380 ezret költött szervízre a kötelező dolgokon kívül."
Természetesen nem elvárás és ahogy az előbb írtam irreális is. Pont úgy ahogy a 915ezer is. Főleg A3-A4 szinten.
Sokmindentől függ. Lehet évi 20- és 200ezret is belehajtani egy kocsiba, meg van aki minden héten igényli a teljes szakszerű külső belső takarítást úgy, hogy közben a kávét szürcsöli a közeli puccos kávézóban, van aki vödörből megelégszik havonta egy mosással, porszívózással sajátkezűleg.
250ekm (valós) 15 év. 2 év alatt 1db hőmérsékletérzékelő a pollenszűrő dobozában kb3eFt. Még gyári bontatlan motor, bontatlan futómű és mind hibamentes.
Persze elhiszem, hogy van 140ezret futott amire rá kell költeni sokszázezret, de azt akkor valaki nagyon csipás szemmel vette meg és csak a meséknek akart hinni, r-go "álomvilágban él"
(A gumicserét a kötelezőkhöz raknám, de nem éves költség. Már ha arra gondoltál.)
Hát, a "nekem vagy évi 400 rugóm autójavításra, akinek nincs, az járjon villamossal" is egy hozzáállás...
Nézd, nekem beleférne az az összeg, amit a cimbora mondott, de akkor inkább veszek egy olyan autót, aminek feleennyi a pluszköltsége, és a maradékból elmegyek kétévente plusz egy külföldi útra inkább.
Tervezek vásárolni egy Audi A3 5 ajtós 1.9TDI-t. Valahonnan a 90-es évek végéről 2000-es elejéről.
Úgy hallottam ezek a motorok eléggé strapabíróak.
Ellenben ami a dilemma, hogy a 90le-s vagy 110le verzió legyen. Mekkora különbség érezhető menet közben vajon?
Utána néztem és úgy tudom a 90-esben sima turbó van sima lendkerék, a 110-esben változó geometriás és kettős tömegű. Mennyivel problémásabb az erősebb?
Amit még tudok, hogy a futómű sima egy lengőkaros nem multi ami jó mert elvileg olcsóbb ha cseréni kell. Ez igaz?
Hm...te sokallsz egy használt autónál évi 150 ezer Ft-os + költséget (380 000:2.5 = ca. 150 ezer Ft) a "kötelezőkön" kívül akkor az az eset álljon fent amit javasoltam.:(
A kötelezőket sem lehet előre kiszámítani ( féktárcsa, fékbetétek stb..stb..) nem hogy a váratlan kiadásokat, meghibásodásokat.
Az én 2.5 éves költségem hirtelen összeszámolva a "kötelezőkön" kívül ca. 915 ezer Ft, ebben semmi kopó-forgó alkatrész cseréje nincs (olaj-szűrőcserék, első-hátsó féktárcsák, betétek cseréje, stb...stb..)
Én ezzel teljesen elégedett vagyok mert elmondhatom, hogy szinte alig volt problémám az autóval, amik voltak jelentéktelen apróságok.
Csupán az évi "felgumizás" több az általad már soknak számító évi 150 ezer Ft-os átlagnál, és hol van még a többi kiadás?
Itt az a szólás járja akinek telik majomra teljen banánra is......:)
Nem annyira körülményes, mint amennyire sokan gondolják. Én múlthéten vax-oltam le. Kb. 2 órába telt az egész. Az anyagköltség 5 ezer körül volt maximum. És a megfakult, megmattult fényezés is csillog-villog. A vizet és a szennyeződést lepergeti. Elég egy slaggal megcsapatni és le van mosva.
Sziasztok! Megrögzött fanatikus tipus rajongóként, nemrég hozzájutottam egy kiváló állapotú A6 C4 Sedan/1996/ 1.8 20V /125Le-ADR m.kód/Quattro Audi-hoz! 1.tulaj,sz.könyv+számlák,240Ekm. 18.éve vagyok márkahű/100-szivar,100-C4 2.3/,de Quattro-m, még nem volt! Összegzem a véleményem:Csodálatos! Részletesebben átvizsgálva a járművet/aknáról,alulról is/,csupán néhány kisebb hibát észleltünk! 1.A hátsó difi mindkét kihajtása környékén az alvázon,olajkiverődés látható! Feltételezem,hogy szimeringeket kell cserélni?! Vagy esetleg,egy szerviznél túltöltötték a difit?! A teljes HAJTÁSLÁNCON olajcserét tervezek! Váltó-Torsen/T2?/-Osztómű?-Hátsó difi. Kollégák,jó a hajtás felsorolás-leirás?! Váltóolajat és difi olajat kell cserélnem. Szeretném ha leirnátok,hogy melyikben kell cserélnem a kenőanyagot,konkrétan hogyan,a mennyiségeket és milyen időközönként??! 2.A motornál a vizpumpát hajtó ékszij feszességét,hogyan lehet beállitani?! Előre is köszönöm a szakszerű válaszokat! Üdv.
Van két gyerekem, bár a kocsiban nem esznek, de azért nem árt. A polír érdekes dolog, nem rossz, de a motorháztetőn szépen kihozza a kavicsfeleverődéseket.:(
"...két és fél év alatt 380 ezret költött szervízre a kötelező dolgokon kívül."
Ha neked a 2.5 év alatt 380 ezer Ft-os kiadás rémálomszerű sose vegyél autót, maradjál tömegközlekedésnél, ott minden előre kiszámítható nincs váratlan kiadás, költség.:)
Egy megkímélt, rendesen karbantartott kocsi nem igazán fog nagyobb összegű váratlan költséget kérni. Egy lefi..ott, kizárólag csak használt gépre meg a gatyád ráköltheted.
Ezt nem lehet így megmondani, még akkor sem ha csont azonos típusról van szó. Az sem mindegy milyen a gazdája. Én pl. sok olyan dolgot nem tudok elnézni egy autón, amin más spórol. Nekem 2,5 év alatt az autókozmetika kerül ennyibe...
Hét év alatt 1db lengökart, 1db termosztátot, 1db motorhöfok jeladót kellett cserélnem. Ja, meg olajpára miatt kicseréltem az EGR szelepet. Az egész összesen nem került 100.000Ft-ba. Eddigi életem legjobb autója volt, kár hogy elszált az idö felette. :-(
Sziasztok! Kinéztem egy 2005-ös benzines automata A4 FSI Quattrot. Egy haverom viszont eléggé elvette a kedvem. Volt egy szintén benzines A3-as kombija, hasonló évjárat, két és fél év alatt 380 ezret költött szervízre a kötelező dolgokon kívül. Tényleg ilyen sok baj vagy velük, vagy csak kifogott egy bajosabb példányt?
Adott egy 1999.11-es Audi A4 (B5). Sor került egy fejegység cserére. A hangrendszer nem BOSE-os. Tudtommal az elülső hangszórók direktbe be van kötve az ISO hangszóró csatlakozóba, viszont a hátsó (rear) hangszórók pedig egy half amp rendszeren keresztül vannak hajtva. Emiatt az új autóhifi csak az elülső hangszórókat szólaltatja meg. Tudom, hogy megoldható lenne egy átalakító adapterrel (PC9-401), de roppant drága, mivel csak UK-ból lehet beszerezni. Közel 15 ezer forint (!!!), szállítással együtt.
PC9-401 adapter:
Az lenne a kérdésem, hogy ezt házilag meg lehetne-e oldani úgy, hogy a MiniISO (piros) Line-out kimeneteit bekötni az ISO-ba, a remote szálat pedig az amp kapcsoló szálára? Így kiküszöbölve, hogy kelljen egy ilyen adapter. Van ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata?
Vagy esetleg a MiniISO-ba kötött hátsó hangszórók kábeleit a hangfal ISO-ba a hátsó hangfalkimenetre kötni. Megvalósítható? Gondolom semmi akadálya ennek.
Remelem a fekjavitasnal nem ezt a gondolatmenetet fogod hasznalni. Illetve remelem nem mögöttem akarsz majd megallni. ;-(
Probald meg a www.ahw-shop.de oldalon megerdeklödni mennyibe kerül a lengökar keszlet. En onnan rendelem a gyari cuccot ha kell, szallitassal együtt is joval olcsobb mint barmelyik markakereskedes.
Régóta töröm a fejem egy S6-os Audi vásárlásán, pontosabban az 5.2 literes V10es motorral szerelt típus érdekelne. Tudna esetleg bárki bármilyen információval szolgálni eme motor kapcsán?!
Sajnos külföldi fórumokon nem vagyok jártas, viszont Németországban vásárolnám az autót, itt egy kicsit nagyobb a választék is. Kérdésem az lenne hogy mennyire érdemes belevágni?! Bármikor rá tudok költeni 1-1,5 milliót ha komoly gond adódna, bár nyilván ezt nem szeretném rendszeresíteni... :)) Tudom hogy sok függ attól milyen volt az első gazdája, de azon kívül hogy elviszem és megnézetem, utána járok az előéletének stb, ennél többet nem tudok sajnos én sem tenni. Szóval az eredeti kérdésem az lenne vágjak-e bele?! Sokat megérne nekem az amit nyújt, de nem mindent és nem minden áron...
Köszönöm előre is, ha bárki tud segíteni, bármilyen információt szívesen fogadok!
Eleve tizensokéves autó, a másik meg hogy a régi a4, a6, a8 futóművel lengőkarokkal gyárival is csak a gond volt, legalábbis a8-nál biztosan, ugyanazt a fos lengőkart szerelték minden modellbe.
Volt tizen db d2 a8-asom régen akkor azok még kevés km-es fiatal autók voltak és szinte mindnél volt futóműkopogás, akár már 60e km-nél. D3-tól már sokkal jobbak a lengőkarok de a felső lengőkar szilentek meg a kutyacsont ott is kuka lett. A gyári szarabb minőség volt mint az utángyártott amit másodjára vettem.
A stabrúd rásütött gumija volt még gyenge megoldás.
Stabpálcát már D4-en is cseréltek kb 15e km-től nyekergett.
Ezért kár volt Audit venni. De a legszomorúbb, hogy ha teljesen lefingatod, majd te is eladod valami reménykedő szerencsétlennek... Szar autó nincs, csak magát túlvállaló és/vagy trehány tulajdonos. Meg az otthon barkácsoló kontárok, akik itt kérdezik meg, hogyan kell váltóolajat házilag cserélni.
hát amit rendeltem lengőkar készletet (alvázszám alapján) rossznak bizonyult és további 3 készlet is... Tudna esetleg mondani valaki egy helyet ahol lehet allroadhoz! első lengőkar készletet vásárolni?
- reggelre leenged az egyik rugó, más napokon meg nem Ki kell próbálnunk, hogy különböző napokon különböző level szinten hagyjuk az autót. Azt fogjuk valószínűleg tapasztalni, hogy a 3-4-es szinten nem ereszt, az 1-2 szinten viszont igen. A leggyakrabban használt szinten és az alatta lévőkön kezd ereszteni a légrugó. A légrugónk már sérült, de ameddíg kibírjuk, hogy csak a 3. szinten autózzunk, a cserét eltolhatjuk, de kockázatos.
( ....)
Összegzés:a hibás légrugó álltalában az 1. és 2. szinten (level) eresztenek le, tehát ahol a legtöbbet volt használva. A légrugó működési sajátossága miatt ilyenkor a felső szinteken NEM eresztenek.Ha továbbra is használjuk az autót hibás légrugóval, akkor a kompresszorunkat terheljük feleslegesen,tehát rövidesen a légrugóval együtt a kompresszorunkat is ki kell cserélnünk.
Sziasztok! nem tudom, hogy valakinek volt-e már 1.8 benzines (nem turbós) autójával ugyan ilyen v. hasonló hiba: ha üzem meleg motorú autómmal lassan haladok, pl parkoló helyet keresek, vagy csak állok egy helyben és alapjáraton járatom min 5 percig ,majd leállítom és azonnal újra akarom indítani: NEM INDUL! csak forgat az indító motor
két eset volt eddig:
olyan 20-40 perc pihi után indult, vagy
4-5. indítózásra beindult, de miközben ,,járt" (pontosan dadogva járt a motor) végig égett az EPC lámpa. ezek után újra indítottam és utána simán járt a motor.
Ha valaki küzdött hasonlóval, kérem írja meg, hogy milyen hibát találtak. Előre is köszönöm!
köszönöm... így már teljesen logikus és .... még egy kérdés... valahogy meg szeretném nézetni azt is , hogy a vezérműtengelyek összhangban vannak e... meg kell ahhoz bontani az első lökhárítót vagy anélkül is lehet állítani a vezérlésen? (tiptronic)
Ha előtted van a légrugó és látod a működését, akkor érted hogy miért tartja magas álláson a nyomást. A lényeg az, hogy azon a részen öregszik a legjobban az anyaga, ahol a legtöbbet áll a légrugó.
köszönöm....hát most épp szakinál van... azt mondta , hogy enyhén kopott a v.tengely,de nem vészes...sztem ha már szabad szemmel látható akkor már vészes... közbe hallgattam más 2.5tdiket hát , az enyémnek a legszebb a hangja :) lehet h ezeknél ez a normális.... csak a jobb első enged le... lehet h csak az a hibás?---de a 3ason tartja magát bármeddig...napokig...hetekig
Sajnos konkrét javaslatom nincs. Bármi elromolhat, nem fiatal autó. Valószínűleg légrugó fáradás lesz, cserélni szokták mielőtt elpusztul a kompresszor. Aztán el kell vinni egy motor átnézésre, stb...
Sokára érsz a végére és akkor kezdődik majd több más jellegű hiba.
Nemrég érkezett egy 2.5 allroad a családba és lenne pár kérdésem.. ( oké, tudom szar a 2.5v6 de ez volt az álmom) . Megbízató olasz import rozsdamentes acél, esküsznek a 270.000kmre amit igazából le is szarok... megvettem ... a 8. amikor felmelegedett a váltóolaj elkezdett összevissza váltani...hálistennek pont magyar és német között félúton történt..pár hónapra rá hazavittem a gépet és kicserélte az eladóúr a váltót egy kis biztatással. ( példás magatartás) Most szeretném , ha minden rendben lenne vele...Első kőrben az összes féktárcsa/betét csere lengőkar készlet csere , olaj és szűrő cserék vaélamint a a világ összes izzítógyertyája... eddig 120K csak az anyag :) Most jönnének a komolyabb gondok...
a légrugó 1,2 állásban a motor leállítása után az eleje leszuszogja magát.olyannyira hogy majdnem csúszik a földön az orra...jobb első légrugóra ír ki hibát, valamint kábelszakadást, stb...3. állásnál gyönyörűen tartja magát...ez az első titkos hiba amit nem értek...
a 2. néha... nagyon néha.... hegyen felfele elkezd meg-megtorpanni egy nagy fekete füstfelhő majd újból életre kél...(kartelgázszűrőre,turbóra,és adagoló tippelnék) de honnan tudnám?!...egy postás vagyok
3.nem nagyon tetszik a motorhangja...olyan mintha egy traktor lenne...néha... de olykor az is elő szokott fordulni hogy kisímul a hangja... olyan mintha fennakadna egy szelep vagy mittomén...nem értek hozzá... csak egy postás vagyok...enyhén kopottak lehetnek a vezrémŰtengelyek...meg a szelepek...ettől lehet traktoros a hangja...és milyen jel utalhat arra hogy csereérett a vezérműtengely és a szelepek?
Milyen javasolt javításokat kellene elvégezni rajta , hogy megbízható kocism legyen? ne kelljen fossak , hogy mikor fárad el valami...
Sziasztok. 2001-es audi a6-ban a tolatóradar egyik napról a másikra alig észrevehetően kezdet el sipolni pedig eddig tökéletesen működött. Mi lehet vele a gond?
Előrebocsájtom én nem vagyok 3.0 TDI szakértő nekem "csak" 2.7-es TDI-m van, azt azonban állítom, hogy lóerőből sosem elég.:)
Ezért ha úgyis mindegy büdzsé szempontjából, hogy 3.0 V6 TDI vagy csak 2.0 CRTDI én nyilvánvalóan a nagyobbat/erősebbet választanám, mondjuk ott már alapból jár a quattro hajtás is.
Vannak errefelé ám 3.0 TDI szakértők is csak ki tudja miért hallgatnak, mint a sülthal....
"Hasznaltan hany km.ig szabad megvenni egy ilyen autot?"
Erre nincs "szentírás" , de mivel elég fiatal modellen gondolkodsz (A5) ezért feltételezem azokban még nincs 4-500 ezer km.
"Mindegy h automata vagy manualis a valto?"
Erre megint nem egyszerű válaszolni, kinek mire van szüksége?
Bizonyos (ár) kategóriájú autónál már szinte művészet manuális váltósat találni, van aki erre van aki arra esküszik.
Az biztos én a manuálisra esküszöm, nekem elég volt az automatából.
2012es Audi A5 irant erdeklodom. Mivel sokat utazom ezert dontenék dizel mellett. Annak ellenere hogy mindig is benzin párti voltam.
3.0 tdi jobban fekudne a teljesitmeny miatt. De ha a 2.0as 177 pacis is eleg nyomatekos akkor boven eleg lesz az is.
Nem tudom mi a kulonbseg az elso es masodik generacios A5 3.0as dizel motorjai kozott. (Loeron kivul) de mindenkepp uj generciot szeretnem megvasarolni.
Hasznaltan hany km.ig szabad megvenni egy ilyen autot?
Ez elég érdekes, és főleg szűkszavú kérdés, se évjárat se semmi........nem is lehet konkrétan erre válaszolni, nem is írt rá senki semmit sem...majd most...
Szerintem ez is, mint az Audinál általában , anyagi kérdés.
Ha van rá keret nyilvánvalóan senki nem vesz 2 literes CRTDI-t....inkább a 3.0 TDI-t...
Sziasztok, ma vezérlést cseréltünk az autón 2010 A6 2.0 cr, és kb 8 óra hosszat le volt véve az akksi saru. Visszarakás után a távirányítós kulccsal nem tudom fel-le húzni az ablakokat, ha hosszan nyomom a gombot. A le fel húzás a karfán levő gombokkal jó párszor megtörtént. Hogyan tudom aktiválni ismét ezt a funkciót? Köszi
Fékhiba, vagy a fékbetét kopott (általában csak az első fékeknél van kopásjelző), vagy a fékfolyadék szintje kevés. Mindkettő súlyos műszaki hiba, szóval mielőbb keress fel egy szervizt.
2G van benne, Tudom igen hol kellene lennie, de sajnos nincsen ott a menüpont. Az USB sokkal jobban érdekelne,mint bármi más, leginkább arról szólna a zene. De nincsen benne AMI sem. Köszönöm
3GP-n a tone gombot megnyomva jön elő a a manü ahol a bal oldali a DSP (Bang&Olufsen)
Az aux csati nem jár hozzá általában az audi AMI-hoz. Fillérekért vettem én is kintről előre hátra usb csatlakozót. Most nézem hogy maga a csatlakozó nincs meg.
Gyors kérdés, hátha valaki éppen tudja rá a választ. Audi A4 B8. Bang & Olufsen hifi van az autóban, de a beállítások között nem találom a DSP beállításait, ahogy az a youtube-on egy csomó vidóban van. Tulajdonképpen a mélynyomót sem találom, akárhogy keresem, a neten sem találtam róla semmit.
Továbbá a könyöklő alatt ott van az aux fedél, de nincsen alatta meg maga a csatlakozó. Előfordulhatott, hogy beesett? Vagy nincsen kiépítve valamilyen oknál fogva? Bocsi a hülye kérdésekért, de kezdő vagyok a témában.
Iszonyat halk a tolatóradar hangja, maximumra állított hangerő mellett.
Illetve szerintem a holttér érzékelő cucc sem megy, hiába nyomogatom a gombot a tükörháromszögben.
Lámpa hibát jelez az autó, és valóban, jobb oldali reflextorom nincs, továbbá "jobb oldali bixenon mágneskapcsoló hiba", vagy valami ilyesmi a diagnosztika ítélete.
Ez mekkora tétel, és hova van elrejtve ez a bizonyos reflektor kapcsoló?
Audi A6 1.9 pd.(2003) kilométeróra csoportra lenne szükségem! A kódja:4B920900Q.Google ,nem igazán barátom ebben az ügyben.Aki tud megoldást kérem ne tartsa magában.KÖSZI !!!
sziasztok. Tudna valaki segíteni abban, hogy aksilevétel után elment a navigációm kódja (navi plus) , és sajnos nincs meg a kódkártya. Mi ilyenkor a teendő.??
audi a4/B6(2005ös) akksi levétel után, csak a vezető ajtóról mozgatható a két hátsó ablakemelő.....az adott ajtókról nem működik...mi lehet a megoldás?(a tiltó/feloldó gomb hatástalan)
Az Aliexpressen ingyenes szállítással 4 db(!) Philips D3S 4800K kerül 86 Dollárba... Az olyan 25 ezer forint.. a 4 db. Én a Osramot itthon 24 ezerért vettem. DARABJÁT! Gyorsan kellett, nem akartam megvárni a kínait 1,5 hónapig.. De elgondolkodtató, hogy nem érdemes-e beszerezni.. És gyárilag is Philips volt benne...
Szerintem nagyon is erdemes e-bay-rol rendelni. Nalunk az autosboltban 80€/db aron volt a D2S izzo. E-bay-on keresztül 2db Osram szallitassal együtt került 60€-ba. Nem halnek bele a 160€-ba sem, de miert fezetnek majdnem haromszoros arat? A gyari olyan 4500K-s szinhömersekletü. A regi izzo utan lehet szokatlan, mert az uj izzo sargasabban vilagit. Illetve a regi izzo (femsok elparolgasa miatt) egyre lilasabb szinhömersekletbe tolodik.
D3-ból is ki lehet venni a lámpát a lökös leszedése nélkül.Hivatalosan le kell szedni, de azért kifér, pár mm-rel kisebb a hely mint kéne. Le kell ragasztani a festést és nehezen ki lehet forgatni. Én kivettem a lámpákat xenon cserénél meg vmit kellett mókolni rajta a ledes helyzetjelző miatt.
D3-nal sem bonyolult. Nehany csavart kell kivenni a kerekdobbol, aztan lehet szepen hatulrol operalni. A Jobb oldalon annyival "körülmenyesebb" hogy ki kell venni a legszüröhazat is.
Nem bírtam kivenni. Be van akasztva az alja a lökhárítóba. Csak akkor lehet szerintem kivenni, ha leveszi az ember a lökhárítót... Hátukról aránylag egyszerű volt, le a kerék meg vagy 15 csavar, két benyomós bolha és kijött a műanyag. Csak elég szűkös ott két kézzel kotorászni..
Köszi,természetesen normális szervizben lesz az autó nemsokára,csak egy kis infót szerettem volna,hogy mégis mik lehetnek az okok. Még annyit szeretnék kérdezni,hogy hova volna érdemes vinni?
Vételeztem egy s6 5.2 v10 2009 elméletileg BXA motorkódú autót. Sajnos nem tudtam ott lenni a vásárlásnál,Így rábíztam egy ismerősre a dolgot. kiment érte svájcba,kipróbálták,minden fasza,fel a trélerre,go haza. Itthon mikor beindítottuk,már a motor össze-vissza dadogott, a próbakörön meg amikor meg lett trepnizve,időszakosan magasabb fordulaton nagy mennyiségű kék füst jött a kipufogóbol egy pillanatra. Hívtam a szerelőt,elujságoltam neki a dolgot,erre ő azt mondta ,hogy valószínüleg sokat ált,menjek vele,de közben nézegessem az olajat.Én így is tettem lekocsiztam a balcsira szép finoman mire leértem a motorból egy élesen süvítő hang kezdett előjönni motorféknél ,meg alapjáraton,de ahogy a gázhoz érek abbahagyja. Ezzel egyidőben a motor már szép tisztán járt. Hazafele egyszer kétszer odaléptem neki,de már csak nagyon ritkán nyomott ki füstöt. A chek engine lámpa világít,néha meg villog.Ami még nekem nagyon furcsa,hogy járó motornál szinte lehetetlen letekerni az olajbeöntő kupakot,mert akkora vákum van a motorba.
Elnézést,hogy ilyen hosszú lett,a válaszokat előre is köszönöm.Üdv.
Kintről behozott autó.. Nincs könyve. De sikerült egyébként, tényleg a műanyagot kellett kivenni a kerékjáratból, és elég jól hozzá lehetett férni. El volt törve az izzó. Jó kis magyar utak. És "csak" 23 ezer darabja az utángyártottnak. A gyáriról ne is beszéljünk..
Már az új modell. Az izzó a felső részen volna, de még a takarófedelet sem lehet levenni. Biztos, hogy a lámpát ki kell venni hozzá. Csak alul az eleje be van akasztva valami lökhárító alkatrészbe. Hátra fele kellene húzni de arra nem fér. 3 csavar fogja, ha azt kiveszem lötyög minden, csak nem fér ki...
Nem tudja Valaki, hogyan lehet izzót cserélni A3 Audiban? Xenon, 2013. Próbáltam kivenni a lámpát, mert az izzóhoz nem lehet úgy hozzáférni, hogy benne van a helyén. 3 csavar kijött, de a lámpatestet nem bírtam kivenni. Valami még fogja. Olyan mintha a lökhárítót le kellene venni,.. Valakinek esetleg van tapasztalata a témában? Köszönöm.
Egy Audi szervizben kiderült, gyárilag nem volt vonóhorgos az autó, utólag szerelték fel, egyébként nagyon spécin meg van csinálva, a vonóhorog Westfalia gyártmány.
Esetleg valakit érdekel, eladó audi symphony 2 magnó.Sajnos a szokásos cd error 3 hiba,szóval cd-t nem játszik,de a többi funkció tökéletesen működik.Szép állapot.
Van valami ötletetek mi lehet a probléma? A4 b7 , a vonóhorog jócskán belelóg az emelő helyére nem tudom beletenni, már így vettem, az emelő mellette volt nem én vettem ki, valami ötlet?
Nem talan a vw pd tdi motorokkal voltak gondok, s ezert alakult ki ez a hiedelem, hogy nem jo? Marmint csak a pd elemekkel. A multitronic valto az nem cvt veletlen, ami meg japan, tehat elvileg minoseg? Volt szerencsem vezetni ilyen multitronic valtos audit, es zf valtos bmwt. Erzetre gyorsabb, es konyedebbnek tunt az audi valtoja, es nem voltak rangatasok. A bmw valtoja nekem lomhanak tunt, es ha kis gazzal jartam bogette a motort. Amugy meg ember legyen a talpan aki kiigazodik ezen dolgokban. Az audi is hasznal zf valtot, megis masabb mint a bmw zf valtoja szerintem, talan szoftveresen van kulonbseg. Nyilvan, a tudatos vasarlo probalja elkerulni az elkerulhetot. Amugy szep allapotunak tunik a belinkelt auto, kerdes, hogy gazdaja is volt-e? Vagy csak ugyes aki fenykepezte, esetleg kapott egy botox kezelest. :-)
Biztos hibás a hirdetésben a lóerő adat. A 16V tdi motor ennyi km-nél még nem feltétlen rossz. Meg kell nézni az előéletét. Ha a balance hajtást megcsinálták, meg a multitronic váltót cserélték akkor jó lehet :)
Sziasztok, ha minden igaz, a héten kezeim közé kerül egy 2010-es 2.0 cr A6, lenne pár kérdésem a hozzáértőkhöz, tapasztaltabbakhoz:
1:Milyen márkájú olajat, és vezérlés szettet ajánlotok
2:Nagy színes MMI kijelzőt hogyan lehet magyarosítani, ki tudja megcsinálni, nem csillagászati áron
3:Ezen a középső kijelzőn miként lehetne megjeleníteni képet és hangot egy időben ( pl filmet, akár menet közben a gyerekeknek), és milyen formátumot tud megjeleníteni ill lejátszani a rendszer.
4:Ez a középső kijelző kicsit karcos, milyen megoldással lehetne kicsit "megpolírozni", h ne látszódjanak a karcok
Az autóban van egy dvd lejátszó a navihoz, 2 sd kártya hellyel.
nem lehet, hogy elment a gaz, es azert nem tudod bekapcsolni? 13 ev alatt volt lehetösege elszökni... ez meg termeszetesenek is mondhato szerintem, söt talan sokaig is birta.
Nem működik a klímám, nem lehet kikapcsolni az ECON módot. Járt már vki így? Vmi tipp esetleg? 13 év alatt kutya baja se volt. (A6 Avant 2.5 TDI 114 KW AYM motorkód.)
Az újabb autóknál van külön hűtés olaj is meg víz is, ami leállítás után működik még percekig.
Nekem is van benne ilyen, start stop miatt kell mindenképp, mert az leállítja a motort szigorúan ha megáll az autó lámpánál mondjuk.
Gondolom TDI-kbe is raktak ilyet nem csak a TFSI-be.
De alapvetően én minden autónál betartom ha turbós ha nem, hidegen nem nyomom és nem is pörgetem csak max 2500-ig, és hosszabb pályázás után nem állítom le egyből hanem csak pár perc járás után.
Az altalad emlitett auto es a szoban forgo auto közt csak annyi a hasonlosag hogy mindkettö PD. Semmi több. Az egyik jo, strapabiro konstrukcio, a masik sajnos nem az. Meg a PD elemek se ugyan azok a ket autoban. Termeszetesen barmikor barmi elromolhat, de az, hogy egyszerre turbo, PD elemek, hengerfejproblema ez inkabb a nagyobb futasteljesitmenyre utal. Nyilvan aki igy raszalad az azt mondja soha többet dieselt. Akik meg a TFSI motorokkal fürödnek be azt mondjak soha többet benzinest. Az egyik ismerösöm a 40.000km-el vett japan CR diesellel fürdött be. Igy van ez. :-)
"Visszahivas is volt a PD elemeket csereltek SIEMENS gyartmanyurol BOSCH gyartmanyra."
2011-től volt egy gyári visszahívási akció ( 2.0 PDTDI) amely keretében az autó 7 éves koráig ingyen kicserélték a siemens PD elemeket Continental PD elemekre.
Bosch PD elemeket nem kellett cserélni mert azok nem voltak gyárilag selejtesek.
Tudom hogy másik motor, de dízel és 0km-rel vette.
Az a pd új korától fogva füsölt(fekete) néha egész csúnyán, és ette az olajat rendesen 3e km-enként 1L.
Akkor még nem lehetett tudni hogy szar lesz. Sim D végű pd elemek voltak benne, miután eladta, pár hónapra rá volt a visszahívás, addig azért benyelt 250ezret a 2db pd elem csere. Azt mondta hogy soha többet dízelt. Ezután volt egy új nissan juke 1.6benzin 150e km hiba nélkül.
Most meg egy 2006-os xc90 D5, 150e km van most benne(141e vette) első tulaj, végig márkaszervíz, eddig hibátlan.
Teljesen masik motorrol beszelsz. 2005-ben mar a beteges 2.0 PD-ket gyartottak, (hirhetten szar egy motorok voltak). Visszahivas is volt a PD elemeket csereltek SIEMENS gyartmanyurol BOSCH gyartmanyra.
Vannak strapabirobb konstrukciok, es vannak szarabbak...
Altalanossagban el lehet mondani hogy az 1.9 PD nem egy problemas darab. (Nem összetevesztendö a betegagy 2.0 PD-vel) 300.000km alatt nem jellemzö a turbo, meg a PD elemek kinyiffanasa sem. Ez nem csak az en tapasztalatom, hanem egy olyan szerelöe is aki Audikat javit.
A lényeg 200-250felett bármi meghalhat
Joval korabban is, es minel ujabb autokrol beszelünk annal korabban.
A turboval kapcsolatban igazad is lehet, de mit kell csinalni hogy a PD elemek meghaljanak? (280.000km utan meg sokat kell menni.)
"..de ennyinél már a belső és minden egyéb állapota is rendesen használt lesz én meg azt már nem szeretem."
Az más dolog mert azt már nem szereted, és ezért veszel néhány évente új autót, de ezzel nem képviseled a magyar autóvásárlók átlagát, hanem csak egy töredékét.
Sosem fogom megérteni ezt a sok km mániát, ez valószínűleg azért van mert nekem minden autómban sok km van, mert sokat megyek évente, ezért ez nekem természetes.
Megnézhetnéd az enyémet 276 ezer után hogyan néz ki, még a bőrkormány sem kopott ahogy a beltéren sem látszik a "kora".
Semmilyen gomb nincs lekopva, és hadd ne soroljam....
Ezek csak tulajdonos függőek, lehet egy autó 100 ezer km után is lepusztult, de lehet akár 500 ezer után is még jó állapotban.
"Ne gyere azzal hogy 300e km-nél is olyan mint az új, mert akkor nem volt új autód. Hatalmas a különbség, már 100e km is érezhető bőven állapotilag főleg ha közben évek teltek el."
Sosem állítottam ilyet, de az én Passatomban az általad említett elborzasztó km futás többszöröse volt mégsem volt lepusztult, ahogy írtam ez is tulajdonosfüggő.
Én elmertem indulni vele a sok km ellenére bárhová Europába....nem is rohadtam le vele sosem....pedig nem 300 sem pedig nem 500 ezer volt benne....
Ki hogyan vigyáz az autójára, az enyémet meg lehet nézni, nem a motorháztetőt kell bámulni mert az a sok km-től használódik, a belteret viszont igen.
Apám a 2005-ös akkor új modell passatjánál is 75e km-nél üzemanyagpumpa, 135e és 180e km-nél pd elem hiba miatt megállt. Akkor abban is jóval több volt? Új 0km-rel vette.
Nem azt mondtam hogy nem lehet elindulni vele, de ennyinél már a belső és minden egyéb állapota is rendesen használt lesz én meg azt már nem szeretem. Ne gyere azzal hogy 300e km-nél is olyan mint az új, mert akkor nem volt új autód. Hatalmas a különbség, már 100e km is érezhető bőven állapotilag főleg ha közben évek teltek el.
Azért mert neked semmi baja nem volt 200e-nél az nem jelenti azt hogy ugyanolyan motornak nem lehet bármi baja ennyi km-nél.
A nagy része hibátlan de azért lehet egy kisebb % ami tönkremehet ennyinél már.
Pl volt egy transitom új 0km vettem 2.0tdi 100Le 275-nél letérdelt az adagoló aztán 380-nál megint.
Turbónak nem volt baja, de a szerelő aki csinálta és ilyeneket szerelt, mondta hogy látott már 550e km-es példányt is amiben még minden gyári volt. A lényeg 200-250felett bármi meghalhat, ettől még nem biztos hogy be is szarik. Turbónál elég ha hidegen nyomták neki, meg mondjuk autópályázás után egyből leállították. Ettől már hamarabb hal meg.
Dehogy kuka az egesz, erröl szo sincs. Föleg ha a nagyja mar megvan. Rendbe kell tenni, aztan addig hasznalni amig ki nem esik alolad. A gond az atbaszassal van. Nyilvan a vetelarat egy hasznalhato autoert fizetted ki, erre kaptal egy olyan autot a penzedert amire radobhatsz egy kisebb vagyont hogy rendben legyen.
Ez motorfüggö. Nem minden mortor jo konstrukcio, van amelyik tipus hamarabb kifekszik, van ami jobban birja. A karbantartas es a hasznalati szokasok is nagymertekben befolyasolja.
Csodat nem is, de egy hibatlanul müködö 1.9 PD-t nyugaodtan el lehet kepzelni ilyen futasteljesitmennyel. Termeszetesen csak akkor ha az autoban is annyi km van mint amennyit az ora mutat...
Mint ahogy elöttem mar valaki irta, az az auto joval többet futott mint amit a km ora mutat. Volt nekem 1.9 PD-m 280.000km-el, se a turbonak, se a PD elemeknek, se a hengerfejnek, meg semminek nem volt baja.
Nekem fontos volt, hogy ne legyen sok km-es az autó. Semmiképpen nem vettem volna 150 felettit, mert az nekem már egy időzített bombának tűnik. Van, aki bevállalja ezt a rizikót, cserében az sokkal kevesebb árért.
"..ha nem is térdel le egy autó 250e km felett, de jelentősen megnő a nagyobb hibák esélye."
Ez is igaz, de nem minden esetben törvényszerű.
Nem mindenki engedheti meg magának, hogy 2-3-4 évente új autót vegyen.
Az új autó sem jelent éppen garanciát a gondmentes autózásra...pl. VW-TSI motorok láncnyúlása, átugrása, 1.8-2.0 TSI-TFSI motorok jelentős olajfogyasztása stb...stb...
"Nézz meg egy kinti hírdetést az 50e km-es akár a duplájába is kerülhet mint a 200+ e km-es."
Ez is nyilvánvaló, de a 200 ezret futott sem egy bontószökevény amivel már nem lehet sehová sem elindulni.
Ez így van, ha nem is térdel le egy autó 250e km felett, de jelentősen megnő a nagyobb hibák esélye.
100-150ezer km amig még nem szokott nagy gond lenni.
Az autó értékét is nem véletlenül a korán kívül a futott km határozza meg. Nézz meg egy kinti hírdetést az 50e km-es akár a duplájába is kerülhet mint a 200+ e km-es.
Én már 150 felett sem vennék autót, de mondjuk én nő vagyok, ha nekem 2x rángat az autó, akkor én már kétségbe fogok esni, hogy másnap reggel nem fog indulni.
Az előző autóm 150e km-nél lambdaszondabaja lett és valemi hengerizé baja is, én itt hagytam abba vele. Most a garázsban áll, megérkezik jövő héten az új autóm és akkor ez meg lesz csináltatva és eladom.
Amúgy ezek általában Bosch vagy FIAAM gyártmányok?
Szerencsére nem az Audiban adta meg magát, hanem az OFF Octavia kürtje... Úgy szól, mint egy reked kislány :D
Abba szeretnék valami hangos, szépen szóló kürtöt rakni, és ez szépen szól. Csak sajnos olyan hülye helyen van, hogy nem férek hozzá, ezért nem tudtam megnézni.
Köszönöm még egyszer!
Esetleg tud valaki ajánlani olyat, amit érdemes lehet belerakni OFF Octavia I-be?
Én elvinném egy megbízható márkaspecifikus szerelőhöz. A sajátjaimmal is ezt szoktam tenni, ők pontosan meg tuják mondani mivel mit kell tenni, nem kell találgatni. :)
Mi is abból indultunk ki, h nem szabad megvenni a kategórián belül a legolcsóbbat, meg persze nem egy kereskedésnél volt 180ezer körüli km állás. Ezeket messziről elkerültük.
Így megvettük ezt mondhatni a legmagasabb piaci áron- kívülről tip-top volt, a 282 ezer km még hihető, aztán tessék. Belülről egy nagy sz@r.
A Q7-re egyetlen hívásom sem érkezett hetek alatt, pedig az aztán olyan szinten volt rendben, hogy egy forintot sem kell rákölteni. Nem hívtak, mert van már 4-ért is, én meg 5 felett árultam. De akinek van idősebb prémium autója, az tudja, hogy hamar elszalad pár százezer, elég csak arra gondolni, ha kell mondjuk 8 gumi... :) Mondanom sem kell, az első aki eljött megnézni, elvitte és azóta is nagyon boldog, hogy nem vett olcsóbban lelakottat. Ha árulok egy autót mindig nagy kedvencem, a de van ennyiért meg annyiért is duma... :)
A BMW-t úgy vettem, hogy nem árulták. Biztos km, ismert első tulaj, mégis ezen is ki kell cserélni a két első-alsó lengőkart, az izzítógyertyákat, meg a motor és váltóolajat, valamint kell rá 4 db 19" nyári gumi... Mondjuk annyi a vigasz, hogy ezen költségekkel együtt se kerül még nekem a piaci árába. :)
Tudomásul kell venni, ha prémiummal autózol (főleg mondjuk 5 évesnél idősebbel), prémium lesz a költség is. Van egy 2 éves B Mercink, arra pl. a tankoláson kívül még egyetlen fillért nem kellett költeni. :)
Hát akkor az árának a felét már ráköltöttétek. Még a másik fele és már szinte új lesz. Ennyi renovációval már érdemes a maradékot foltozgatni, csak megjavul aztán.
Nem a másfél év állás a baja, hanem az, hogy átbasztak titeket. Azt , hogy érdemes-e rákölteni, nektek kell eldönteni. Olyan autót amire nem kell költeni, nem nagyon fogtok tudni venni. Magyarországon a saját használatú autót akkor divat feldobni a hahu-ra, ha már túl sokba kerülne, így inkább eladják.
Jó sok kérdésem lenne - Audi A4 1.9 Pd Tdi 2001-esről.
Bevezetésként: idén január végén vásároltuk, 282ezer km-rel
Már hazafele letiltott a turbó, a kereskedőt hívtuk egyből, mondta, h állítsuk le majd indítsuk el újra. Tényleg működött, de gondoltuk ez így nem okés, úgyis nagyszervíz, akkor megcsináltatjuk a turbót.
A szerelő kicserélt vmi turbócsövet, azzal mostanáig(2hónap) működött, aztán megint letiltott.
Akkor szétszedte a turbót és látta, h tákolmány az egész, köze sincs az eredeti turbóhoz, kicserélte egy újra, egy-két napig működött, majd ismét letiltott. Most a vákuumpumpa cseréje jön-már korábban észrevettük fékezéskor, h ha többször egymás után nyomtuk,akkor beállt.
Egyik kérdésem az lenne, h vajon ha kicseréljük a vákuumpumpát működni fog a turbó vagy van még vmi ami miatt nem működhet?
Mindezek közben a PD is elromlott, az is csere, generátor is elromlott és most mindezek után hengerfejes kezd lenni. Annyi kiderült az autóról, h másfél évet állt, ki volt vonva a forgalomból.
Az állástól lehet ennyi baja? Ha megcsináltatjuk a hengerfejet lehet ezeken kívül vmilyen nagy kínja?!
Köszi, jó ez az oldal, de nem akarok autóval menni,van napi wizz járat Dortmundba, onnan meg csak 108km. Autóval nagyon fárasztó végigülni, meg nem is éri meg, bőven elég hazajönni onnan.
Németo. -ban hogy tudok eljutni egyik városból a másikba legegyszerűbben és nem túl drágán?
Pl kirepülök Dortmundba, oda van közvetlen wizz járat olcsóért, onnan 108km-re kéne mennem Gronau-ba.
Taxival nem lehet ennyit menni vagy nagyon drága, kocsit nem bérelhetek mert autóért megyek, hgy adom le. Találtam vmi vonatot ami elvisz Rheine-ig 9 megálló kicsit több mint 1 óra az út, onnan még 35km-t kéne mennem.
Sziasztok! Audi A4 1.8 TFSI 2012/11 havi (118 ezer km) autóról lenne szó. Tegnap hozták haza Németországból egy audi márka kereskedésből. A kocsi fedélzetije azt írja hogy olajnyomás hiba, és nem engedi csak 4.000-ig a motor fordulatszámát. Mi lehet a probléma? Első körben a nem megfelelő olajra gondoltam, de ez csak egy ötletl. Továbbá se a Castrol, se a Mobil, de még a Fuchs olajkeresőbe se találtam meg hogy mennyi motorolajat igényel egy olajcsere. Segítségeket előre is köszönöm.
Én is, de nem is az érdekel elsősorban nem km-t nézek hanem állapotot csak mondjuk 250-300 ezer km-ig szoktak e lenni komolyabb típushibából való meghibásodások...?
Üdv! Holnap megyek megnézni az asszonynak egy 2009-es a4-es audi-t 143 lovas 2.0 dizel...valakinek esetleg tapasztalat ezzel kapcsolatban ,kéziváltós 165.000km....nekem a6 2.0 pdtdi-m van szervizköltségek hasonlok lennének?
Segítséget szeretnék kérni. Van egy 2,5 v6 tdi a6-os Audim 98-as évjárat. Behalt az adagoló, levették és megállapítást nyert, hogy az adagoló jele 106 M. Ezután kiderült, hogy ezt a fajta adagolót közel 300 ezerért újítják fel. További kutakodás után kiderült, hogy ezt a fajta adagolót csak 2001 utáni változatokban van, tehát nem is lehetne benne az autóban. Abban tudna-e valaki segíteni, hogy ebben az évjáratban és AFB motorkóddal melyik adagoló volna a rá való eredetileg, mert minden félét találunk csak M jelűt nem.
mitől lehet az a jelenség a dizel A4-esemben, hogy ha alapjáraton jár az autó, égnek a fényszórók, és ezekhez még hozzá meghúzom az elektromos ablakemelő 2 gombjat (az ablakok fel vannak húzva, a motorjuk a végállás ellen dolgozik 1-2mp-ig), akkor elhalvanyodik kicsit a fényszóró? ugyanez van amikor gurulok autópályán, majd gázt adok... akkoris kicsit elhalványodik a világitás.
alapjáraton az akkusarukon mért feszültség 14,4V. világitással + hátsó ablakfűtéssel 14,3V. álló motorral az akkun 12,9V mérhető.
mi az ami haldoklik? generátor? feszültségszabályozó? akku?
A sofor oldali ajto "elen" van egy matrica a kereknyomasokkal (3.0 TDI A5 kabrion ott van), vagy a kezikonyvben szinten. Az ertekeket jovahagyni az MMI-ben kell.
Köszönöm a válaszokat. Végülis nekem a célom az volt hogy megtudjam meddig gyártották a pd motorokat. Mielőtt írtam úgy tudtam hogy a b8-asban is még van pd. Legalább többet is megtudtam. Köszönöm
B8-ast gyártottak 2008-ban is. Saválló pedig azt írja hogy 2009-ig gyártották. Akkor lehet a B8-ban is pd motor? Vagy a B8-nál a 143 le-s az már cr motoros?
Üdv mindenkinek! Segítséget szeretnék kérni hátha találkozott már valaki ilyen hibával. Adott egy 2002-es 180lovas allroad a6-os 2.5 tdi annyi a gond vele hogy hidegen (85fok alatt) harmat gyenge melegen megy de nem úgy ahogy kellene fogyasztása hajtástól függően 7-10 liter tehát az még tartományon belül van. nem rángat nem fullad végsebességét nem tudtam még megnézni de 210-et megy az biztos. Sajnos viszont gyorsulásban az 1.9-es (90lovas) 4es golfom legyalázza. már kapott egy chiptuningot is de nem sokat változott a helyzet se füst se erő. Mindene jó az autónak csak az adagolója nem lett még megnézve vagy megnézetve. Mi okozhat ilyet ha nem agyhalott a vp44?????
Kötelező, +telj adó kb 150 évente, évi 20ezres futásnál kétévente elég gumit venni ha nincs defekt. 200, tehát évi 100, évi egy szervíz 100kb , ha van hiba vagy fék csere stb az még lehet évi 150,évi max 500-ból fenn lehet tartani egy ilyen autót ha nincs benne sokszázezer km.
Fogyasztás meg nem tudom, de nekem a 4.0L TFSI v8 is nagy átlagban 15L körül eszik (20e km átlaga) tehát nem vészes, gondolom egy kismotoros gyenge A7 vagy A5 ettől valamivel kevesebbel is beéri. Régi szívó 4.2 nem eszik sokat.
Kötelező, casco, súlyadó 300. Évi két szerviz, egyik 200 másik 100, megint 300. Beesik valami nem várt hiba, mire megvan hogy mi, 100-150. Gumizás 180-200. Nagy vonalakban. Persze nem minden évben, de lehet hogy több is összejön. Ha egy alsó prémiumra rámegy 4-500 minimum, akkor? Ha Excelben benne van az ablakmosó is, akkor könnyen meglepődik az ember...
Koszonom a valaszokat JW es Mikro10. Evi 1 millat kicsit tulzasnak tartom. Pont nem vagyok még tulaj ezert erdeklodtem a reszletek miatt. Mert hat az csak egy dolog h meg tudnek venni egy ilyen autot... de azt fenn is kell tartani.
S5 V8-ast is nezegettem de 354 paci igazi benzintemeto. Biztosan el lehet vezetni 10-11 literrel is... de az nem en vagyok.. :D
Elso generacios A5 talan kulsoleg jobban tetszik mint az uj. Viszont a tfsi motorok allitolag zabaljak a benzint. Az uj generacional meg nem hallottam errol. Ezert gondolkodtam az ujban. S5 is vonzo.
Nagy a szórás, 5-ös, 7-es, benzin, dizel, automata, kézi. A fenntartás évi min 1 milla, az automata egy coupéban még nincs leharcolva sztem, ott nincs mit keresgélni. Egy A7-es tulajt nem szabad aggasszon a fenntartási költség...
Audi vasarlason torom a fejem. A7 vagy A5 coupe. Mindketto nagyon tetszik. A7 praktikusabb lenne. De az A5 coupe formaja is gyonyoru. A5 manualis valtoval 2.0 tfsi motorral 2012es evjarattol. A7nek elso generacioja ami még belefer a keretbe 3.0as dizel vagy a 2.8as fsi. Stronic automata valto ami aggaszt meg a fenntartadi koltsegek... ha valaki tisztaban van ezekkel a reszletekkel megkoszonnem ha kapnek par infrmaciot... automata valtonal mire figxeljek oda es egy A7-es fenntartasa kb mennyibe kerul.
Közben észrevettem, hogy a befecskendező gumitalpa meg van repedve, szerintetek ez okozhat leállást (lenti kommentem)? Tegnap kicseréltem de nem igazán merek probálkozni. Arra gondoltam esetleg ahogy melegszik, meglágyúl a gumi és a legszűrő súlya elhúzza ezáltal kitágul a repedés. Csere előtt ha kézzel megnyomtam előre felé kis köhögés után leállt a motor.
Egy 2003. Audi A4 Avant 1.9Pdtdi-n világít az airbag visszajelző.
Kiolvastam a kódot, ami a következő:
.
.
.
1 Fault Found: 01738 - Crash Sensor for Front Airbag; Drivers Side (G283) 012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON .
.
.
Találtam róla olyan infot, hogy lehetséges ok, hogy kontakthibás a vezető oldali első érzékelő. Megpróbálhatom lehúzni a vezetéket az érzékelőről, pici WD40, majd visszadugni?
Vagy esetleg valami hibát okozhatok vele (nem adok rá gyújtás, amíg nincs visszadugva a kábel)...
Majd aztán újra olvasom a hibatárolót, és ha törlés után nem jelez ismét, akkor valójában annyi volt a gond, vagy inkább ne próbáljam meg, hogy tényleg kontak hiba, vagy sem???
Egy Audi 80 B4 1993 2.0 benzines autóval kapcsolatos problémám akadt:
Az autó menet közben leáll, és nem indul el, amíg 'ki nem hűl'. Legutóbb kb 50 km-t mentem vele amikor kuplungolásnál megállt a motor, félretoltuk, otthagytam, mikor visszamentem a szerelővel 2 és fél óra múlva elindult, de ekkor már csak 5 km-ig jutottam, ugyanúgy váltásnál állt meg. Éjszakára ottmaradt, mikor reggel visszamentem, elsőre indult, és eljött hazáig kb 35 km-t. Egyébként teljesen jól megy a motor.
Az enyemet nem pörgeted keziben sem... Kiprobaltam. Akarhova kapcsolom, ha eleri a fordulatot valt. Ezert nem latom semmi ertelmet a kezi kapcsolgatasnak sem a valtokulisszan sem a kormanyon.
De rájöttem a nézegetéseim során, hogy mindenkinek mást jelent a jó állapotú autó. Ha a hahu-hoz nézem az én autóim minden nap olyanok, mintha most toltad volna ki a szalonból... De mindegy is. :)
Mert minden tele van mar traffipaxxal. Meg ugye milyen vegsebesseget kell elerni ahhoz hogy kikormolj egy nagyobb diesel motort? Kezivaltoval tövig nyomod a gazt negyesben,mesz 130-al es nem kapsz csekket. Az automata meg fordulaton elvalt (nalam) egeszen a hatosig. Ott meg a padlogaz brutal draga lenne.
Sziasztok.Sajnos /bár én szeretem/ automata váltós és elég kis távokat megyünk vele és öregurasan.Mindenképpen le kell szedni a turbot és ha igen akkor macerás dolog?Köszönöm a válaszokat.
Sziasztok segítséget kérnék 99es A6 olyat produkál hogy nem működik az ablaktörlő, indexek, országúti fényszóró újraindítás után helyrejön egyre többször csinálja ezt mi lehet a gond?
Mobilén találtam nettó 21800 volt az ára 104 e km-rel rendes nagy kereskedésben állt dél németo-ban, szép állapotú volt a képek alapján, csak nem túl extrás, navi, motoros mem alcantara sport ülés bixenon voltak benne, de nagy tető acc meg hasonlók nem. El is vitték kb 4-5 nap alatt.
Nagyon sokat árulnak, de sok km miatt könnyű keresni, 200 alattiakat néztem csak és inkább a max 100-130ezer körüliek lehetnek érdekesek.
Annyiért megvették volna ha nem költesz rá egy petákot se(persze az üzemképesség megőrézésén kívül). Azért kérdeztem csak mert az egyik ismerős akar venni q7-et de már faceliftes új motoros(245Le) 8-as váltósat, néztem neki párat, kicsit frissebb belül itt ott meg kívül is a pár apróság és találtam 6-7M körnéykén is kevés km-rel 2012-est kintről, meg itthon is árulnak 8-ért irányáron ilyen évjáratot. Az újabbaknak is megvannak ugyanazok a tipushibái?
valószinüleg a turbó geo le van kormolódva ezért tilt be turbó le ,tisztítás és minden oké , idönként ki kellene égetni a kormot pl pályán megküldeni a gépet kicsit
Van egy Audi a4 1.9 tdi (2000)AFN motorkod.Mostanában szinte napi rendszereségel kezdte csinálni,hogy 3000 környékén letilt kigyorsitásoknál.Ha leállitom és ujrainul akkor megint jo de csak egy darabig.Mindig a legroszabkor csinálja.
5 felett ment el, 2006-os volt, úgyhogy úgy gondolom igen. Viszont visszahallottam, hogy a vevő azt mondta, ilyet az országban nem látott... Azért is kérdeztem ezt a 2008-as évjáratút, mert kíváncsi vagyok.
Nagyon nem bántam meg a BMW-t, a csomagtartót leszámítva sokkal nagyobb a hely, és kényelmesebbek az ülések, meg ugye 8-as a váltó.
" .... Most gyár által elöirt castrol 5w40 olajat használok,a kérdésem az lenne,hogy jobbat tennék e a 15 éves autómnak 290000 km el a háta mögött(ez a valós km állás,de nem meglepö módon az óra 190000 et mutat....:/ )ha váltanék 10w40 esre. ..... "
Szvsz épp az öregebb motorok igénylik a nagyobb törődést, ha nem túl drasztikus mértékű az olajfogyasztásod akkor nem látom értelmét hogy eltérj az eddig használt 5W-40-es olajtól.