Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

saválló Creative Commons License 2022.01.06 0 0 58273

" Allianz nem kér riasztót a cascohoz. Ez biztos. "

 

Ezt írtam:

 

"Engem még érdekel az Easy szervízcsomagon kívül a riasztó is,( mindig volt, régen cascohoz alap volt, ráadásul a gyárit el sem fogadták) ) "

 

A.H-s cascom van évtizedek óta, most is.

Előzmény: Nap_Mackó_ (58272)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 2022.01.06 0 0 58272

Allianz nem kér riasztót a cascohoz. Ez biztos. 

 

Előzmény: saválló (58270)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 2022.01.06 0 0 58271

Ha holnap ellopják mit csinálsz?

Ha holnap elviszik a fél elejét mit csinálsz?

Ha holnap beléd jön valaki és 120 napig tököl a rendőr, biztosító a kárrendezéssel, mit csinálsz?

Ha ráésik egy faág, cserép, kavics a szélvédőbe?

 

Nekem minden autómon van biztosítás. Mindig. 

 

Előzmény: r.tonyo4 (58260)
saválló Creative Commons License 2022.01.06 0 0 58270

Én nem mernék új autóval casco nélkül elindulni a szalonból sem.:)

 

Kérjél a kötelező mellé casora is ajánlatot, de ne ijesszen el egy magas ajánlat mivel van választék a társaságok között.

 

Nekem A.H-s cascom van, a 80-as évektől náluk voltam mindennel, lakás, kötelezők, casco....aztán 1x ki tudja miért néhány éve az egyik autóm kötelezőjét egyszercsak megemelték több, mint 40 %-al mindenféle indok nélkül.

 

Betelt a pohár, és otthagytam az első lehetséges alkalommal őket, átkötöttem mindent kivéve a cascot az Aegonhoz.

 

Érdekes módon az A.H. a legdrágább a piacon, de cascoban nem. Az Aegon ugyanerre az autóra 3x annyit kért volna, így maradtam cascoval A.H-s.

 

Engem még érdekel az Easy szervízcsomagon kívül a riasztó is,( mindig volt, régen cascohoz alap volt, ráadásul a gyárit el sem fogadták) )  néztem az árlistán kevesebb, mint 60  ezer a gyári riasztó.

 

Ennél csak több lenne a riasztósomnál beszereltetni vmiféle védelmet.

 

 

Előzmény: r.tonyo4 (58269)
r.tonyo4 Creative Commons License 2022.01.06 0 0 58269

köszi

megnézzük, a kötelező mellé kérek arra is ajánlatot. 

 

Nekem most egy Renault Scenicem van, üvegtetővel, és az üvegtető miatt annyira horror volt a CASCO díja, hogy anno nem kötöttem meg. Valami évi 160 ezer Ft volt 9 éve

Előzmény: saválló (58263)
dokeee Creative Commons License 2022.01.06 0 0 58268

Be. Szia.

Előzmény: Törölt nick (58267)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.06 0 0 58267

Visszaolvastam, ezt bebuktad. 🤔

 

2 évenkénti kötelező szervizintervallumnál nem gazdaságos a csomag.

Évenkéntinél + 5 év garanciánál viszont igen. 

 

Nekem csak garancia kiterjesztésem volt, egyszer kellett igénybe vennem (indexkapcsoló csere). 

 

4-szer voltam kötelező szervizen (50-60 ezer Ft/alkalom), az 5-iket már független helyen csináltattam. 

 

Jövő héten 8. éves műszaki.  😢

Előzmény: dokeee (58266)
dokeee Creative Commons License 2022.01.06 0 0 58266

Olvass vissza.

Előzmény: Törölt nick (58265)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.06 0 0 58265

Vagyis megvetted a szervizcsomagot, de fizettél a szervizért?! 

Ennek én nem látom értelmét. 

Előzmény: dokeee (58261)
saválló Creative Commons License 2022.01.06 0 0 58264

"...kívülről nem látszott nagy kárnak."

 

Bőven 500 ezer fölött volt össz., mivel nem saját zsebes javítás volt nem kellett spórolni semmivel sem, cascos volt így minden újra lett cserélve 3 fényezés stb.

Saját zsebesnél lehetett volna kendácsolni, ó az csak kicsit behorpadt, repedt, azt lehet hegeszteni is, bontott ezt azt felhajtani.....80 ezerért....ugyan már.

Előzmény: saválló (58263)
saválló Creative Commons License 2022.01.06 0 0 58263

Casco....

 

Évtizedek óta folyamatosan van caso biztosításom annak ellenére, hogy mindenki azt mondja, hogy ő bizony jól vezet nem hibázik ha pedig más okoz kárt, balesetet akkor úgyis a másik biztosítója fizet.

 

Én erre azt szoktam mondani, hogy én meg nyugodtan alszom legyen az autó bárhol is....utcán, akármilyen parkolóban  tehát nem otthonra értem.

 

Továbbá, néhány éve volt egy "balesetem", osztrák autópálya éjjel 3 sáv, belsőben mentem ca. 150-el a két másik sáv fullon kamionokkal...aztán láttam szemből egy ufót....kamion gumiabroncs leszakadt futófelülete pörgött visszintesen egyenesen felém...az előttem lévő megúszta én nem, hiába fékeztem, előttem pont földet ért én meg átmentem rajta, nem volt hová menekülni....hűtőrács tört, mögötte coolercső megnyomorodott, bal ködlámpa eltűnt....kívülről nem látszott nagy kárnak.

 

Cascora csináltattam meg mert ugyan honnan tudtam volna megállapítani sötétben, hogy ugyan honnan melyik kamionról jött az égi áldás.

 

Erre jó a casco, én is hibázhatok...., és arra is jó.

Kollégám mindig azt mondta amit az elején írtam ő nem hibázik, jól vezet.

 

Egyszer elbambult pályán, beleszaladt az előtte lévő lassító autóba.

 

Ca. 1 miska volt saját költségen mire helyrepofozták a rommá tört elejét, utána mondta, no ebből hány évig tudtam volna fizetni a cascot.

 

Én A.H.-nál fizetek ca. 80 ezret éves fizetéssel.

A "biztonság" nekem megér 80 ropit.

 

Manapság egy szélvédőcsere is többe kerül.....az is benne van a cascoban.

 

Én nem fogok gondolkodni, ha jön a Duster, mivel új autó természetesen lesz rá casco kötve.

 

 

Előzmény: r.tonyo4 (58260)
dokeee Creative Commons License 2022.01.06 0 0 58262

Attól függ, mennyiért kötik. Az enyém valami 55e ft volt, most talán 65, 1 évesen kaptam egy kavicsot, elrepedt a szélvédő, szóval akkor jól jött.

Előzmény: r.tonyo4 (58260)
dokeee Creative Commons License 2022.01.06 0 0 58261

Szerintem azért a többségnek átment miről beszélünk 2 napja.

Előzmény: Törölt nick (58259)
r.tonyo4 Creative Commons License 2022.01.06 0 0 58260

A jövő héten veszem át a verdát.

A kérdésem, hogy van valaki aki az új autóra CASCOt kötött? Egyik autómon sem volt még CASCO, igaz, eddig csak használtan vettem kocsit. Van értelme kötni? 

A kocsit teljesen átlagos körülmények között fogom használni, nagyrészt városban apataxi+munkábajárás, nyáron meg szinte csak hosszú és közepes utakra. 

Törölt nick Creative Commons License 2022.01.06 0 0 58259

Azt nem írtad, mire fizettél 225 ezret?! 

Előzmény: dokeee (58258)
dokeee Creative Commons License 2022.01.06 0 0 58258

Én meg kifizettem a 225e ft-ot aztán az első éves szerviznél 50e ft-ért cseréltek olajat. 

dokeee Creative Commons License 2022.01.06 0 0 58257

A dízelnél lehet hogy így van.

Előzmény: Huba77 (58255)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.06 0 0 58256

Nem, mert 3 év alatt mentünk vele annyit.  😮

Előzmény: saválló (58252)
Huba77 Creative Commons License 2022.01.05 0 2 58255

Hát

Öcsém is megvette 5éves csomagot 2018-ban 

Még nincs a kocsiban 30-35e Km de minden évben mikkor vittük szervizbe cserélték az olajat, és utastér szűrőt.

3éves korában volt garanciális problémája is olyan 4-5órát töltöttek el vele, azt hiszem a kormány szög jeladót kellet végül kalibrálni. De ha azt nézzük csak a munkaóra min 50e Ft lett volna. 

Most 4évesen azt hiszem esedékes lesz a fék folyadék csere is.

Meg van valami amit 5évesen kell cserélni így figyelni kell hogy majd ne lépje túl a naptári 5éves intervallumot az utolsó évben.

 

Így szerintem simán megéri a pénzt a 5éves csomag.

És ha így nőnek az árak ki tudja 4év múlva mennyi lesz egy szerviz. Évről évre min 10e többe kerül.

 

Most őszintén kiszámolva az a kb 100-150e Ft nem ér meg +3év garanciát egy 6.400.000Ft-os kocsi esetén.(Mondjuk két olajcsere árát kivonva). Na meg a assistance szolgáltatás is jár a csomagba, ne legyen rá szükség de ez is jól jöhet.

Előzmény: dokeee (58234)
Rumcice Creative Commons License 2022.01.05 0 0 58254

A kulcsszó az üzemóra.

 

Autópályán 1 óra alatt 130 km-t tesz meg.

 

Városban 25 km/h átlagsebesség mellett ugyanehhez 5 óra kell.

Előzmény: Nap_Mackó_ (58253)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 2022.01.05 0 0 58253

Ugye azt nem kell magyarázni, hogy 40ezer autólpályás km más mint városi, vagy anyataxi felhasználás. Ezt csak a második oldalon írja a karbantartási lap. És ki az aki tudja, mennyi volt a város, vontatás, nagymeleg, nagyhideg, stb km az autójában?

Szintén nem mind1, hogy 3 liter van egy ezres motorban, vagy 5 l, ami közel a duplája. Azaz majd fele annyit dolgozik az olaj. 

Kamionban 100-150ezer tud lenni az olajcsere periódus, hát az is egy szám.

 

 

Előzmény: Törölt nick (58251)
saválló Creative Commons License 2022.01.05 0 0 58252

Be is tartjátok a 40 ezres csereintervallumot?

 

 

Na, megtaláltam, vmi olaszra emlékeztem, végülis a motor az :

 

"...kiváló példa az Opel Astra és Corsa 1,3-as CDTI erőforrása, melyre kezdetben kétéves vagy 50 000 (!) kilométerenként esedékes olajcserét írtak elő. A jól hangzó ígéret aztán számos motorhibához vezetett, ezért visszatértek a gyártó (FIAT) által javasolt harmincezres intervallumhoz.."

Előzmény: Törölt nick (58251)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.05 0 0 58251

A mi Fordunknál 40 ezer kilométer, vagy 24 hónap. 

5 év garancia mellett. 

Előzmény: saválló (58248)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 2022.01.05 0 2 58250

25 liter feleslegesen lecserélt olaj biztosan kevésbé szennyező mint egy új autó legyártása és kiszállítása.

 

Hmmm, 750 millió európai többségével tökön szúratják magukat az autózás ellehetetlenítésével, 1,4 milliárd afrikai többsége meg úgy közlekedik és azzal amivel tud. 

 

 

Előzmény: Spriccpumpa (58247)
saválló Creative Commons License 2022.01.05 0 0 58249

" két tini mindent (is) akar, kell mamataxi 3 apukának is kell munkábajárni valami....a bank ad hitelt....addig jó még tudják fizetni."

 

Nem lehet szerkeszteni...

 

......két tini mindent (is) akar, de azonnal, kell mamataxi + apukának munkábajárni valami....a bank ad hitelt....addig jó még tudják fizetni.

Előzmény: saválló (58248)
saválló Creative Commons License 2022.01.05 0 0 58248

" Ez az egész "zöld" (környezetbarát) baromság egy nagy maszlag."

 

Én sem vagyok más véleményen, de ez folyik a csapból is aztán Ázsiában ill. Afrikában azok akik napi megélhetési gondokkal küzdenek majd fordítanak figyelmet a környezettudatos életre, anyagfelhasználásra, hulladékgazdálkodásra stb...stb....

 

 "Az utastéri szűrő rafinált szerkezet hamar eltömődik és akkor nincs fűtés, páramentesítés, mert a levegő nem megy át rajta. Sose bírta ki az előírt időtartamot.

Az más kérdés, hogy könnyen és hamar cserélhető. 

 

Biztosan így van sok autónál, de én tudnék homlokegyenest ellenkező példát mondani....középkonzol mögött lévő pollenfilter...kesztyűtartó kibont....kígyóember hanyatt befekszik a J.E. padlóra..., és kiimádkozza a 2 darab egymáson lévő szűrőt....ez mondjuk nem nevezhető könnyen, és hamar cserélhetőnek.

 

 "A hasonlatod kicsit sántít.

Tőlünk nyugatabbra, az emberek gyakran vesznek új autót, mert megtehetik.

A rövid használatot még az eszelős szervizperiódussal is kibírják, aztán a következő tulajdonos meg csináljon amit akar, vagy amit tud..."

 

Tudom, mindenki ezzel jön, hogy nyugaton mindenki milliomos, és nem okoz gondot akár évente új autót vásárolni.

A valóság meg egészen más, ott a lakásra/házépítésre felvett hitel, két tini mindent (is) akar, kell mamataxi 3 apukának is kell munkábajárni valami....a bank ad hitelt....addig jó még tudják fizetni.

 

A következő lehetőség..3 évente mindig új autót vesz....liesing....3 évre X km-re, mit lát a szomszéd, mindig új autója van.

 

" Az időközi olajcsere mindig olcsóbb, mint az esetlegesen beékelődött motor javítása, "

 

Céges autók, flották előírás szerint karbantartva, nem időközbeni olajcserével is elmennek gond nélkül 150-200 ezer km-t vagy akár többet is,( függ a liesing időtartamától).

Aztán ezeket eladják, és az új tulajnál futnak tovább.

 

Én sem vagyok oda a 30 ezres csereperiódusért, néhány éve, már nem tudom mely márkák próbálkoztak 50 ezres olajcsereperiódussal, aztán ez nem vált be, és "visszaálltak" a 30 ezresre.

 

Előzmény: Spriccpumpa (58247)
Spriccpumpa Creative Commons License 2022.01.05 0 0 58247

 

 Ez az egész "zöld" (környezetbarát) baromság egy nagy maszlag.

 

 Az utastéri szűrő rafinált szerkezet hamar eltömődik és akkor nincs fűtés, páramentesítés, mert a levegő nem megy át rajta. Sose bírta ki az előírt időtartamot.

Az más kérdés, hogy könnyen és hamar cserélhető.

 

 A hasonlatod kicsit sántít.

Tőlünk nyugatabbra, az emberek gyakran vesznek új autót, mert megtehetik.

A rövid használatot még az eszelős szervizperiódussal is kibírják, aztán a következő tulajdonos meg csináljon amit akar, vagy amit tud...

 

 Én kénytelen vagyok arra vigyázni, amim van és vigyázok is.

Az időközi olajcsere mindig olcsóbb, mint az esetlegesen beékelődött motor javítása, vagy egy új autó beszerzésének a  finanszírozása.

Előzmény: saválló (58245)
Spriccpumpa Creative Commons License 2022.01.05 0 0 58246

 

 Az autó egy tárgy, csak egy használati eszköz, de mégis az emberhez nő, olyan mint a kedvenc háziállat.

Előzmény: Nap_Mackó_ (58212)
saválló Creative Commons License 2022.01.05 0 1 58245

" A dieselen eddig 20e volt a szerviz intervallum. Nézem, az újnak 25ezer. "

 

Ez is hozzátartozik a "környezetbarát technológiához", ritkább olajcsere, kevesebb veszélyes hulladék.

 

Az, hogy te lecseréled két hivatalos olajcsere között az olajat sk. az egy dolog, talán még néhányan így tesznek, de tőlunk nyugatabbra szerintem nics olyan ember aki freiwillig cserél félidőben olajat + szűrőket.

 

 

Előzmény: Nap_Mackó_ (58244)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 2022.01.05 0 0 58244

A dieselen eddig 20e volt a szerviz intervallum. Nézem, az újnak 25ezer. Ezzel szemben a légszűrő élettartama 20%-al csökkent :) Mit ki nem talál a marketing !!! :) 

Szóval maradjunk a felezett ciklusnál részemről, pláne, ha megtartom utána is. Ez annak függvénye, a kárpit mennyire bírja majd a strapát.

 

 

Előzmény: saválló (58243)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!