Bizony a szerelési utasítás írja a C3-at ugyan is a C3 nem csak a nagy fordulat...etc. hanem a magas hőmérséklet- nagy mértékű hőtágulás esetén is ajánlott! Az a 4 kilós csapágy rendesen hő tágul...
A hengerkosár acél, az eredeti csapágyak Styer feliratosak voltak..egy ilyet szereltem ki a kosár kopása miatt, egymást túlságosan megközelítő görgők miatt.
Azt jelzi hogy a kétütemű főtengelycsapágyak a tízezer körüli fordulaton és a léghűtésből eredő esetleges száz fok feletti hőmérsékleten se álljanak be, sőt akkor se legyen szoros az illeszkedésük egymáshoz.
(legalábbis a Simson meg az ETZ főtengelycsapágyakon ezt jelentette - egy rendszerrel ezelőtt)
Nem akarok itt tudományos szimpóziumot nyitni a témában, egyszerűen csak arra lennék kiváncsi, hogy tudja-e valaki a gyárilag oda tervezett csapágy pontos paramétereit.
Az én gépem 1967-es. 1838-ban Victor Regnault laboratóriumi körülmények között előállította a PVC-t.
Az 1920-as években elkezdődött a polimer műanyagok fejlesztése, gyártása, az ezek csoportjába tartozó
poliamid például kiválóan alkalmas csapágy alkatrészek gyártásához.
Ennek tudatában nekem nem tűnik hihetetlennek, hogy 1967-ben készítettek műanyag kosárral rendelkező csapágyat. Nem tudom, de elképzelhetőnek tartom.
Előre is köszönöm az építő jellegű, segítő szándékú válaszokat.
Nem vagyok tanár. Felmerül bennem viszont, hogy hogyan tisztelheti valaki a műszaki és egyetemes történelmünket, aki nem méltatja a magyar nyelvet a helyes használatra?
Sajnos tapasztalattal nem rendelkezem, de könyörgöm legközelebb ne írd le a milyent pontos J-vel, mert borzasztóan néz ki. Ne vedd sértésnek, csak olvasd el amit elküldesz.