Igen, de Te itt most típusidegen vagy :-) csak a 3YF-es blokkok játszanak ebben a ligában :-)) Szattissal egy télen volt a felújításunk, a 13-as körmendi nyitóra menet döbbentünk le, hogy Szeged után Tapolcán kellett tankolászni.
AMúgy, 100ekm-re pontosan 5,0 az átlagfogyasztásom :-) (ebben benne van az alkatrészmosásokra levett sokszor 1-2-5 lityi is :-) Bakker, 1,95 mFt-t pöfögtem el 2010 óta 5 köbméter benya formájában. Úristen, szegény bébifókák :-(
Ha a Zasszony megtalálja ezt az ekcelt' - nekem annyi...
És jubilálhatok is, 2010 május 16-án vettem a vasat - és most léptem át a 100.000 beletolt km-t vele, egészen pontosan 101.000 :-)
Hoppá, szívócsonk! Azt én is cseréltem már, vmi 15 eFt körül volt a CMA-nál.
Ha nem megy hidegen, akkor vagy kevés a benya, vagy sok a levegő... (vagy nincs rendes szikra... :-)))))
Az 5/100 tökéletes érték! Városban 5,6-6, terepen nyilván ugyanennyi, de hosszú aszfalton be tud állni 5 alá: 4,8 körülre (Szögedin-Gyöngyös, oda-vissza, tétre, befutóra)
(bejáratós korában, a felújítás után, 80-nal, sikerült a 4,5-4,7 is :-)
Szia! Nézd meg a szívócsonkok mennyire vannak elöregedve! Nekem kb ugyanezt produkálta, (ideiglenesen lett javítva) . Ha motorféken hirtelen visszaengeded a gázt durrog, mert sok fals levegőt szìv és elszegényedik a keverék! Az akapjárat is bizonytalan lesz ezért fentebb állítod, igy meg a hideginditás lesz körűlményes, ördögi kör...
Neked is köszi :) a fogyasztás nekem olyan 5l/100km körül mozog vegyes használat mellet, nem tudom amúgy se, hogy mennyi az ideális :D a youtubo-os srác (talán ide is be volt linkelve) 6l fölötti fogyasztást ír felújítás után :O
Mikor elhoztam, a tulaj előtte nemsokkal csinálta(csináltatta) a szelephézagot, a karbiban is cserélte a fúvókák egy részét mert nem gyári volt benne. Akkor majd szétkapom megint :D
Azóta lépet fel a durrogás mióta nem feszül a szivató bowden és ki lett tisztítva a levegőszűrő. Mikor megvettem nem néztem egyből, de 1-2 hét múlva teljesen szétszedtem és kicseréltem majdnem mindent (olaj-olaszűrő, hűtőfolyadék, igazgattam a kábeleket, csatlakozókat tisztítottam ez meg is oldotta a ventilátor gondott) levegő szűrőt akkor még csak kipucoltam, mert az még nem jött meg, elég retkes volt. Akkor még viszonylag meleg volt így jól indult. Jött a "hideg" és azóta csak nehézkesen indul. Akkor cseréltem gyertyát, hátha az a gond, de nem segített. Benzin kijáratás se. Elvileg az olajat még nem eszi mert mindig van szint :) Füst se látszik még melegszik, menet közbe meg nem látom.
1. hidegen nem indul Csoki is pedzegeti - kompresszió. Ha tényleg ez, az nem lesz olcsó :-( Nekem a henger-fúrás, dugó, gyűrűk, szelepek tömítés készlet + meló 13-ban volt egy laza kétszázas.
Kívülről meleg vízzel rásegítve - egyből indult. (ha emlékszik még valaki: a kunfehértói BIGES második évadzárón betoltuk a házba - és reggel egyből ment)
Ezt csak mérni tudod. Ha kivársz vele - akkor hamarosan megkopik annyira, hogy elkezdi enni az olajkát - amit bodor füstfelhőket kanyarítva hoz a tudomásodra. Az is jelzés lesz, hogy a túra-sorban mindenki meg fog előzni - mert olyan büdös leszel hátra, hogy - nagyon :-((
Gyertya is lehet. Ezt legalább könnyű diagnoszizálni...
Vedd ki és ESTE próbálj ráindítani. Jó helyen szikrázik? Nekem belül volt eltörve a porcelán szigetelés és nagyon felül, mélyen szikrázott, alig ment oda a keverék. Ha ilyen lesz, az is motorfelújítás szagú - az olaj-égés miatt törik így el (a harmadik gyertyánál jöttem rá)
2. durrog
Keveset kap, nem ég el rendesen és egy kis üzemanyag kimegy a kipuba. Ez kizárólag a porlasztó miatt lehet, a csészében van egy átömlő - engem is megtréfált már párszor!
A "keveset kap" relatív - nem csak a benzin hiány okozhatja, hanem a sok a levegő is - ide viszont bejön a kipu átalakítása...
Az enyyém is durrog most - de "cserébe" 25%-kal kevesebbet fogyaszt! Lassan annyi benzint megsspóroltam már, hogy kijön belőle a felújítás...
Told ki csüt. reggel jó napsütötte helyre. Hahyd ott délutánig. Bőven 10 celsius feletti hőmérsékletet ígérnek. Majd jól felmelegedve nyomass egy videót újra a hidegindításról! Kíváncsi lennék az eredményre!
XTZ660 95ből: karbiból kijáratás nem segített, hidegen nehezen indul még mindig, pedig új gyertya is benne van már. Az szokott segíteni ha indítása közbe befogom a kipufogót (ezt nem tudom számít-e, de leírtam). A másik plusz infó, hogy motorféken durrog, nem olyan egetverően KTM-esen, de jobban mint a kis TT-m (pedig azon egy aludob van és nem durrog). XTZ-n a kipufogó gyári, de már farigcsálták, van benne db killer. Holnap kiveszem a gyertyát és megnézem milyen színű, félek, hogy nem lesz barna :( A kérdés az, hogy egy ilyen 660-as egy hengeres gépeknél mennyire szokványos a durrogás? Lehet csak én lihegem túl (mint mindent), de nem szeretném ha baja lenne mert épp szarok rá :)
A Hungarian Ténéré Owners Club által 2019-ben is megrendezésre kerül a kétévenkénti offroad túra Erdély gyönyörű tájain. Az időpont: 2019.július 15-20. Változás az eddigiekhez képest a félpanziós ellátás és a csillagtúra. A hagyományoknak megfelelően két rendezvényt kötünk egybe: hétközben az Offroad Trip, hétvégén a Nemzetközi Tenere Találkozó. Az ütemezés: TOT: Mezőberény - Erdély - Mberény 07.14 hétfő érkezés, ismerkedés 07.15-18 erdélyi offroad túra 07.18 este visszaérkezés Mo-ra
ITM: Mezőberény 07.19 off és on-road túra dél-kelet Mo-on 07.20 táborbontás, búcsú
Simán maradhat én 2 szezomt mentem 20w-50-nel! 10 fok külső hőmérséklet alatt jelentkeznek ilyen hangok. Bár nekem csak a himbák ciccegtek! Most 15w-50-et hasznalok.(elf)
Értem. Köszi a választ. Ismerőstől vettem a motort, ő előtte azt hosem repsol 10w40-el használta, de azt mondták neki hogy az nem az igazi. Aztan a yamaha szervízben mondták neko tegyen bele yamahalugot 20w50-et. De szerintem eléggé sűrű olaj ez. Zsír új amúgy benne az olaj, úgy adta el hogy lecserélte, de ez ilyen kimérős olaj volt a szervízben. Gondoltam rá hogy lecserélem lecserélem majd ezt az olajat, de elég drága is ez az olaj elvileg, meg teljesen új is. Nem tudom hogymaradjon e vagy tegyek bele hígabbat. Igazából télen nem használom, csak tegnap már beindítottam.
Jobban elgondolkozva a DRZ-n is volt egyrövidkeideig hasonló, de jóval halkabb hang vezlánc csere után, de kb 50 km után megszűnt. Akkor a szerelő úgy magyarázta, hogy racsnis a vezlánc feszítő, de a lánc pont olyan hosszú, hogy két borda között áll meg a biztosító racsni, ilyenkor lehet hangja. Ha kicsit igazodik a vezlánc ez megszűnik. Így is lett, de ott tudtuk,h új a lánc! A tiedben lehet rosz a feszítő is pl: törött rugó, vagy túlnyúlt lánc. Meg kell nézni. A láncot a hengerfej szerelő ablakán keresztül könnyen meg lehet nézni, a feszítő is kivehető egyszerűen!
A 20W-50-es olajnak hideg van még! +10 celsius alatt tapasztalni fogod. tegyél bele később 15W-50-et, azzal 0 celsiusig nem lesz gond. Ez sem probléma csak nem szabad forgatni, amíg meg nem melegszik picit az olaj.
Vagy esetleg lehet lassan felépülő olajnyomás? Jobboldalt az olajszűrő fedelén van felül egy csavar. Elvileg azzal tudom ellenőrizni, hogy van e olajnyomás igaz? Azt kitekerem indításkor és megnézem, hogy mennyi idő mire elkezdi nyomni az olajat kifelé?
Videó alapján mi csöröghet? Kb 8-10 másodpercig egyenletes folyamatos csörgő hang, ami hirtelen megszűnik. Csak hidegindításnál adja. Ma 7 fok volt mikor beindítottam, 20w50 olaj van benne, ez az olaj elvileg plusz 5 fok kinti hőmérséklet felett használható. A motor amúgy elég jó, bár 56 ezer km van benne, de 3 hónap állás után így indult mint ahogy a videón látható. Nem füstöl, tökéletes. Egyedül ez a csörgő hang zavar. Szelep hang lehet ez? Vagy vezérműlánc? Videón amúgy durvábbnak hangzik a dolog, telefonos felvétel. Élőben nem ennyire durva a zörgés.