Keresés

Részletes keresés

Mistral1 Creative Commons License 2019.02.28 0 3 89472

Igen, de Te itt most típusidegen vagy :-) csak a 3YF-es blokkok játszanak ebben a ligában :-))
Szattissal egy télen volt a felújításunk, a 13-as körmendi nyitóra menet döbbentünk le, hogy Szeged után Tapolcán kellett tankolászni.

 

AMúgy, 100ekm-re pontosan 5,0 az átlagfogyasztásom :-) (ebben benne van az alkatrészmosásokra levett sokszor 1-2-5 lityi is :-)
Bakker, 1,95 mFt-t pöfögtem el 2010 óta 5 köbméter benya formájában. Úristen, szegény bébifókák :-(

Ha a Zasszony megtalálja ezt az ekcelt' - nekem annyi...

 

És jubilálhatok is, 2010 május 16-án vettem a vasat - és most léptem át a 100.000 beletolt km-t vele, egészen pontosan 101.000 :-)

Előzmény: dzoltan82 (89471)
dzoltan82 Creative Commons License 2019.02.28 0 0 89471

Balaton felvidek Shevi turan ket szemellyel 4 ala ment! :)

Persze kenyelmes, nezelodos tempoban.

 

Előzmény: Mistral1 (89470)
Mistral1 Creative Commons License 2019.02.28 0 1 89470

Hoppá, szívócsonk! Azt én is cseréltem már, vmi 15 eFt körül volt a CMA-nál.

 

Ha nem megy hidegen, akkor vagy kevés a benya, vagy sok a levegő... (vagy nincs rendes szikra... :-)))))

 

Az 5/100 tökéletes érték! Városban 5,6-6, terepen nyilván ugyanennyi, de hosszú aszfalton  be tud állni 5 alá: 4,8  körülre (Szögedin-Gyöngyös, oda-vissza, tétre, befutóra)

(bejáratós korában, a felújítás után, 80-nal, sikerült a 4,5-4,7 is :-)

 

 

Előzmény: Doomedsrac (89468)
laccika77 Creative Commons License 2019.02.27 0 1 89469

Szia! Nézd meg a szívócsonkok mennyire vannak elöregedve! Nekem kb ugyanezt produkálta, (ideiglenesen lett javítva) . Ha motorféken hirtelen visszaengeded a gázt durrog, mert sok fals levegőt szìv és elszegényedik a keverék! Az akapjárat is bizonytalan lesz ezért fentebb állítod, igy meg a hideginditás lesz körűlményes, ördögi kör...

Előzmény: Doomedsrac (89461)
Doomedsrac Creative Commons License 2019.02.27 0 0 89468

Neked is köszi :) a fogyasztás nekem olyan 5l/100km körül mozog vegyes használat mellet, nem tudom amúgy se, hogy mennyi az ideális :D a youtubo-os srác (talán ide is be volt linkelve) 6l fölötti fogyasztást ír felújítás után :O

Előzmény: Mistral1 (89466)
Doomedsrac Creative Commons License 2019.02.27 0 0 89467

Mikor elhoztam, a tulaj előtte nemsokkal csinálta(csináltatta) a szelephézagot, a karbiban is cserélte a fúvókák egy részét mert nem gyári volt benne. Akkor majd szétkapom megint :D

 

Azóta lépet fel a durrogás mióta nem feszül a szivató bowden és ki lett tisztítva a levegőszűrő. Mikor megvettem nem néztem egyből, de 1-2 hét múlva teljesen szétszedtem és kicseréltem majdnem mindent (olaj-olaszűrő, hűtőfolyadék, igazgattam a kábeleket, csatlakozókat tisztítottam ez meg is oldotta a ventilátor gondott) levegő szűrőt akkor még csak kipucoltam, mert az még nem jött meg, elég retkes volt. Akkor még viszonylag meleg volt így jól indult. Jött a "hideg" és azóta csak nehézkesen indul. Akkor cseréltem gyertyát, hátha az a gond, de nem segített. Benzin kijáratás se. Elvileg az olajat még nem eszi mert mindig van szint :) Füst se látszik még melegszik, menet közbe meg nem látom.

 

Köszi a segítséget.

Előzmény: CsLacc (89463)
Mistral1 Creative Commons License 2019.02.27 0 3 89466

Én is jártam így :-(

Menjünk sorban:

1. hidegen nem indul
Csoki is pedzegeti - kompresszió. Ha tényleg ez, az nem lesz olcsó :-( Nekem a henger-fúrás, dugó, gyűrűk, szelepek tömítés készlet + meló 13-ban volt egy laza kétszázas.

Kívülről meleg vízzel rásegítve - egyből indult. (ha emlékszik még valaki: a kunfehértói BIGES második évadzárón betoltuk a házba - és reggel egyből ment)

Ezt csak mérni tudod. Ha kivársz vele - akkor hamarosan megkopik annyira, hogy elkezdi enni az olajkát - amit bodor füstfelhőket kanyarítva hoz a tudomásodra. Az is jelzés lesz, hogy a túra-sorban mindenki meg fog előzni - mert olyan büdös leszel hátra, hogy - nagyon :-((

 

Gyertya is lehet. Ezt legalább könnyű diagnoszizálni...

Vedd ki és ESTE próbálj ráindítani. Jó helyen szikrázik? Nekem belül volt eltörve a porcelán szigetelés és nagyon felül, mélyen szikrázott, alig ment oda a keverék. Ha ilyen lesz, az is motorfelújítás szagú - az olaj-égés miatt törik így el (a harmadik gyertyánál jöttem rá)

 

2. durrog

Keveset kap, nem ég el rendesen és egy kis üzemanyag kimegy a kipuba. Ez kizárólag a porlasztó miatt lehet, a csészében van egy átömlő - engem is megtréfált már párszor!

A "keveset kap" relatív - nem csak a benzin hiány okozhatja, hanem a sok a levegő is - ide viszont bejön a kipu átalakítása...

Az enyyém is durrog most - de "cserébe" 25%-kal kevesebbet fogyaszt! Lassan annyi benzint megsspóroltam már, hogy kijön belőle a felújítás...

Előzmény: Doomedsrac (89461)
Mistral1 Creative Commons License 2019.02.27 0 0 89465

Te milyen naptárat nézel!?

Mert az enyémben sem... :-((((

KÖSZ!

Előzmény: dzoltan82 (89464)
dzoltan82 Creative Commons License 2019.02.27 0 0 89464

Denes, nezd meg a napokat, az en naptarammal nem klappol a Juli 14, mint hetfo.

Előzmény: Mistral1 (89460)
CsLacc Creative Commons License 2019.02.27 0 0 89463

Szelephézag, kompresszió megfelelő? Voltak ilyenek mostanában csekkolva? A karbit gondolom volt átnézve, gári értékekre beállítva!

Előzmény: Doomedsrac (89461)
CsLacc Creative Commons License 2019.02.27 0 0 89462

Told ki csüt. reggel jó napsütötte helyre. Hahyd ott délutánig. Bőven 10 celsius feletti hőmérsékletet ígérnek. Majd jól felmelegedve nyomass egy videót újra a hidegindításról! Kíváncsi lennék az eredményre!

Előzmény: kispéter1970 (89456)
Doomedsrac Creative Commons License 2019.02.27 0 0 89461

újabb kérdés :)

XTZ660 95ből: karbiból kijáratás nem segített, hidegen nehezen indul még mindig, pedig új gyertya is benne van már. Az szokott segíteni ha indítása közbe befogom a kipufogót (ezt nem tudom számít-e, de leírtam). A másik plusz infó, hogy motorféken durrog, nem olyan egetverően KTM-esen, de jobban mint a kis TT-m (pedig azon egy aludob van és nem durrog). XTZ-n a kipufogó gyári, de már farigcsálták, van benne db killer. Holnap kiveszem a gyertyát és megnézem milyen színű, félek, hogy nem lesz barna :( A kérdés az, hogy egy ilyen 660-as egy hengeres gépeknél mennyire szokványos a durrogás? Lehet csak én lihegem túl (mint mindent), de nem szeretném ha baja lenne mert épp szarok rá :)

Mistral1 Creative Commons License 2019.02.27 0 2 89460

Egy kis ismétlés:

 

TOT 2019 - Tenere Offroad Trip

A Hungarian Ténéré Owners Club által 2019-ben is megrendezésre kerül a kétévenkénti offroad túra Erdély gyönyörű tájain.
Az időpont: 2019.július 15-20. Változás az eddigiekhez képest a félpanziós ellátás és a csillagtúra.
A hagyományoknak megfelelően két rendezvényt kötünk egybe: hétközben az Offroad Trip, hétvégén a Nemzetközi Tenere Találkozó.
Az ütemezés:
TOT:    Mezőberény - Erdély - Mberény
07.14     hétfő    érkezés, ismerkedés
07.15-18 erdélyi offroad túra
07.18    este visszaérkezés Mo-ra

ITM:     Mezőberény
07.19    off és on-road túra dél-kelet Mo-on
07.20    táborbontás, búcsú

További infók folyamatosan.

 

Regisztráció:
http://tenere.hu/esemenyek/tot-erdelyorszag-hegyvolgyei-es-rengetegei/

 

Adatok:    4 nap, ~1.000km
Max létszám: 30 fő
ellátás: szállás+félpanzió, hideg ebédre megállunk napközben boltoknál
Hétfő         - MBerény    : vacs, szállás, reggeli
K, Sz, Cs    - Erdély       : vacs, szállás, reggeli
P, Szo         - Mberény   : vacs, szállás, reggeli

Árak: pontosabban később.    MAX: TOT+ITM: 6 nap félpanzió: ~42-50eFt (+póló...)


Benzinkutak közötti távok:
150km    Mberény-Remetea
250km    Remetea-Rasca    (esetleg csökkenthető 200-ra, de kb 65 km kerülő:Pádis-Pietroasa-Pádis-IC Ponor)
180km    Rasca-Campeni
  70km    Rasca-Garda del Sus (nagyon kicsi)
110km    Garda del Sus-Campeni
210km    Campeni-Remeti (Jádremete)
180km    Remeti-Mberény
-----
Távolságok - szintkülönbségek:
1.nap    : 230km         2.700m
2.nap    : 200km         8.600m
3.nap    : 220km        10.200m
4.nap    : 280km         6.000m

ronya1 Creative Commons License 2019.02.26 0 0 89459

a vizesbe feltétlen kell a 20w olaj? 

mert a nagyobb illesztésű levegősbe nem árt, mert ott hidegen megy az olaj mindenfelé

de én eddig abban a hitben voltam hogy a vizes kisebb illesztés abba nem kell a (hidegen) sűrűbb olaj

kispéter1970 Creative Commons License 2019.02.26 0 0 89458

Oké. Köszi a válaszokat.  Kíváncsi leszek hogy nyáron milyen lesz. 

CsLacc Creative Commons License 2019.02.26 0 0 89457

Simán maradhat én 2 szezomt mentem 20w-50-nel! 10 fok külső hőmérséklet alatt jelentkeznek ilyen hangok. Bár nekem csak a himbák ciccegtek! Most 15w-50-et hasznalok.(elf)

Előzmény: kispéter1970 (89456)
kispéter1970 Creative Commons License 2019.02.26 0 0 89456

Értem. Köszi a választ.  Ismerőstől vettem a motort, ő előtte azt hosem repsol 10w40-el használta, de azt mondták neki hogy az nem az igazi. Aztan a yamaha szervízben mondták neko tegyen bele yamahalugot 20w50-et.   De szerintem eléggé sűrű olaj ez.  Zsír új amúgy benne az olaj, úgy adta el hogy lecserélte, de ez ilyen kimérős olaj volt a szervízben.   Gondoltam rá hogy lecserélem lecserélem majd ezt az olajat, de elég drága is ez az olaj elvileg, meg teljesen új is. Nem tudom hogymaradjon e vagy tegyek bele hígabbat.  Igazából télen nem használom, csak tegnap már beindítottam.

Lonesome Rider Creative Commons License 2019.02.26 0 0 89455

Addig tart amíg az olaj eljut és kitölti a neki fenntartott réseket.

Egy ekkora futásteljesítményű motornál vannak már kopások ami miatt az olaj "visszavonul"állás után.

Az enyém is zörög hasonlóan először aztán meg megy és kész.

Zajtalan XT ritka.

Előzmény: kispéter1970 (89449)
CsLacc Creative Commons License 2019.02.26 0 0 89454

Jobban elgondolkozva a DRZ-n is volt egyrövidkeideig hasonló, de jóval halkabb hang vezlánc csere után, de kb 50 km után megszűnt. Akkor a szerelő úgy magyarázta, hogy racsnis a vezlánc feszítő, de a lánc pont olyan hosszú, hogy két borda között áll meg a biztosító racsni, ilyenkor lehet hangja. Ha kicsit igazodik a vezlánc ez megszűnik. Így is lett, de ott tudtuk,h új a lánc! A tiedben lehet rosz a feszítő is pl: törött rugó, vagy túlnyúlt lánc. Meg kell nézni. A láncot a hengerfej szerelő ablakán keresztül könnyen meg lehet nézni, a feszítő is kivehető egyszerűen!

Előzmény: CsLacc (89453)
CsLacc Creative Commons License 2019.02.25 0 0 89453

Jobban meghallgatva a vezlánc feszítő retesze lehet még a ludas esetleg.

Előzmény: kispéter1970 (89450)
CsLacc Creative Commons License 2019.02.25 0 0 89452

A 20W-50-es olajnak hideg van még! +10 celsius alatt tapasztalni fogod. tegyél bele később 15W-50-et, azzal 0 celsiusig nem lesz gond. Ez sem probléma csak nem szabad forgatni, amíg meg nem melegszik picit az olaj.

Előzmény: kispéter1970 (89449)
Éter. Creative Commons License 2019.02.25 0 0 89451

Pont a gpsmap 64s re jutottam mint terv, bár a használt 62s-ek ára vonzóbb. Nem tudom mennyivel tudhat többet.

Meglátjuk ki tudom-e várni egy akció kezdetét vagy lejjebb döntök.. Köszi!

Előzmény: ronya1 (89448)
kispéter1970 Creative Commons License 2019.02.25 0 0 89450

Vagy esetleg lehet lassan felépülő olajnyomás?  Jobboldalt az olajszűrő fedelén van felül egy csavar. Elvileg azzal tudom ellenőrizni, hogy van e olajnyomás igaz? Azt kitekerem indításkor és megnézem, hogy mennyi idő mire elkezdi nyomni az olajat kifelé?

Előzmény: kispéter1970 (89449)
kispéter1970 Creative Commons License 2019.02.25 0 0 89449

Üdv. Yanaha xt 660R 2008-as évjárat. 

Videó alapján mi csöröghet?  Kb 8-10 másodpercig egyenletes folyamatos csörgő hang, ami hirtelen megszűnik. Csak hidegindításnál adja. Ma 7 fok volt mikor beindítottam, 20w50 olaj van benne, ez az olaj elvileg plusz 5 fok kinti hőmérséklet felett használható.   A motor amúgy elég jó, bár 56 ezer km van benne, de 3 hónap állás után így indult mint ahogy a videón látható. Nem füstöl, tökéletes.  Egyedül ez a csörgő hang zavar.  Szelep hang lehet ez? Vagy vezérműlánc?   Videón amúgy durvábbnak hangzik a dolog, telefonos felvétel. Élőben nem ennyire durva a zörgés.

 

https://youtu.be/XljyEW_o5bY

 

ronya1 Creative Commons License 2019.02.25 0 1 89448

ha nem sürgős várd meg a fekete pénteket, pár éve a gpsmap 64s 120helyett 80 ért volt

Előzmény: Éter. (89447)
Éter. Creative Commons License 2019.02.24 0 0 89447

Garmint terepre, vettem! És akár egy tura gps is megteheti. Keresem, keresem.. :)

Előzmény: Rudó (89443)
KisIgri Creative Commons License 2019.02.23 0 1 89446

Szia!Egy tízesért ha elpostázod,vevő vagyok rá.

Előzmény: Bucho XT (89438)
Lonesome Rider Creative Commons License 2019.02.23 0 0 89445

Én is ezt mondtam neki.Vegyen Garmint terepre.

A többi nem kifejezetten oda való.

Előzmény: Rudó (89443)
Lonesome Rider Creative Commons License 2019.02.23 0 1 89444
Rudó Creative Commons License 2019.02.23 0 1 89443

Ezek közül mazsolázz, látszik is, van bennük iránytű, elemmel is sokat bír, érzékeny, pontos.

Előzmény: Éter. (89414)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!