A legegyszerűbb ha megemeled a bal elejét leveszed a kereket utána kiveszed a műanyag borítást a kerékjáratból ott van egy gumi átvezető azon át tudsz dugni óvatosan valamilyen vastagabb drótot és már bent is a vezeték az utastérben.
Ha óvatosan veszed le az egr szelepet akkor nem lesz semmi baja,maga az egr az kicsit fekete színű volt fék tisztító folyadékkal befújtam,vártam 10 percet hogy kifolyik minden és egy puha ronggyal letöröltem,utána vissza a helyére.
Ja, nem, nem kell cserélni, egy papír vékonyságú acél lapka "tömít", se paszta, se más tömítés nincs közte. Én most vettem le először (közel 100.000km), de szinte tök tiszta volt, nem bántottam. Simán le lehet vakolni, az ECU-t nem zavarja meg, a kocsi kicsit fürgébb lesz tőle, de elvileg növeli a fogyasztást, ha nincs bekötve a rendszerbe. Rövid ideig kipróbáltam, de mivel épp azért akartam kiiktatni, hogy hátha csökken a fogyi tőle. De alaposabban utánaolvastam, hogy mit is csinál a kipuffogógáz az égés közben, és mindenhol azt írják, hogy tökéletesíti az égést és ha kiiktatjuk megnő(het) a fogyasztás, illetve romlik a kocsi károsanyag kibocsájtása, így visszakötöttem.
Gondoltam megnézem milyen állapotban van de ha leveszem esetleg tömítést is kell cserélni. Sosem láttam milyen tömítés van ott így nem tudom azt sem, kell-e cserélni vagy sem.
Az hogy jó-e vagy sem, fene tudja, írnak mindenfélét róla. Ameddig működik addig nincs útban, csak szemrevételezni akarom majd egyszer.
Amúgy, ez az EGR szelep értelmes dolog? Úgy értem oké, hogy visszavezetünk kipuffogógázt, hogy az emisszió csökkenjen, de ezzel nem nő a fogyasztás? A motornak jót tesz, ha kipuffogógázt eszik...? Égést javítja/rontja?
Gondoltam lehetne bütykölni hozzá egy kis monitort ami kijelzi a visszadott feszültségét a szondának (0V és 1V közötti érték) és így menet közben lehetne látni, milyen minőségű az égés a motorban. Vagy, mivel van a katalizátor előtt és után, így a katalizátor állapotára is lehetne következtetni. Talán.
Nálam cserélték az 1-s lambda szondát a katalizátor előttit,az a gyertyák alatt a motorba van betekerve,de a másikat is lambda szondának mondták azt 2-s . 1-s ami a motornál van az 4 szálas/vezetékes/.
Nem tesz semmi. Amikor megvettem a kocsit, igyekeztem körbe fotózni, a motorteret is, pont az ilyen esetekre, ha netán elfelejtek valamit feljegyezni mielőtt szétkapom.
Az lenne a kérdésem hogy jól raktam-e be a kábeleket, a mellékelt képen beszámoztam a kábelekat,de nem tudom hogy jól raktam-e vissza mert közben feltartottak.A gyújtási sorrend tudtommal 1-3-4-2,na most az elosztóba ebben a sorrendbe raktam vissza a kábeleket,és nem az igazi a motor járása.Rángat,vagy a kábel,gyertya,vagy én balfaszkodtam el,ebben kérném a segítséget.
A megfelelő méretű alufelni semmit nem változtat a menettulajdonságokon. Ha az ET szám 4-5mm-nél jobban eltér, az már igen, azt fel sem szabadna tenni, mert megeszi a futóművet is, meg a gumit is. Ha túl széles a felni, arra gyári méretű gumit nem tehetsz föl, és egy 195-205 méretű gumival kín lesz autózni...plussz olyan fogyasztásod lesz, hogy ledobod a hajad...
Az olcsó alufelni nehezebb, mint egy acél - a jó alufelni könnyebb, de győzd megfizetni - ráadásul sérülékenyebb, görgőztetni, javíttatni sokkal drágább, még a sima centírozásért is többet kér a gumis, mint acélfelni esetében. Én is gondolkoztam rajta, mert használt, de jó állapotú Opel Astra-Corsa alufelniket, amik pont jók a Kalos-ra jó pénzért lehet venni, de nekem nem ér annyit az egész. Ami meg tényleg tetszene, azok drágák. Meg különben is, van 3 garnitúra acélfelnim (az egyik eladó! :)... Inkább veszek szép igényes dísztárcsát, aztán kész...
Ha a gyári méretekhez igazodik akkor menettulajdonságokban nem fog változni az autó. (az én példám azt mutatja meg, hogy egy nem a kocsihoz való felni csak szívás a köbön) Szebbnek szebb mint egy acélfelni de talán valamivel érzékenyebb a külső behatásokra, padkázás pl. Egy hibás, karcos alufelni meg már nem biztos hogy szebb mint egy acélfelni.
Delsonar! Köszi a válaszod , mostmár valami keveset tudok az alufelnikről a nagy kérdés még hogy van e haszna azonkívűl hogy feldobja a kocsit? Majd meglátjuk.
195/50R15 ET40-es alufelni. A Kalos a legkisebb úthibákra elég durván reagált, egy-egy aszfaltgyűrődésen "megúszott" és elindult a másik sávba és hasonló problémák. Hogy a függőleges stabilizátor rudak és az egyik lengőkar szilent cseréjéhez volt-e köze, nem tudom, mert én a vásárlás után egy hónappal leszedtem a kerekeket és visszatértem a gyári mérethez.
Megjegyzem, ott, ahol az alufelnis állapot idején két kézzel kellett fogni a kormányt, most gyakorlatilag két ujjal is foghatom, az autó meg sem rezdül.
Az agyméret fontos, de ha találsz egy jó felnit és netán nagyobb az agymérete, akkor sincs gond, mert max teszel rá tehermentesítő gyűrűket, amik e felni agyméretét leszűkítik a kocsin található méretre.
Az anyáknál a probléma inkább a kúposság mértéke. Nem biztos, hogy a lemezfelni csavarjai megfelelőek lesznek az alufelnihez.
Alufelnihez már érdemes egy szett biztonsági anyát venni, amik csak a hozzáadott dugókulccsal tekerhetők le. Persze mint minden, ez is csak az alkalmi tolvajok ellen véd, mert olyan hű de sok variáció nincs a dologban. Viszont már sok autón van alufelni, így a tolvajok ott is a kisebb ellenállás felé mozdulnak inkább.
Akkor ha jól értelmezem az et. szám legalább 45 legyen ( ne kevesebb) a tengely átmérő sem legyen kevesebb 56,6 mm mivel akkor nem megy fel. Persze a 4x100 is fontos. A felfogatásról érdeklődnék még hogy a gyári kerékanyákkal fogatjátok fel vagy valami spec. anyákkal? Mert minden hirdetésben tőcsavarokról beszélnek a kalosnál gyárilag viszont nem tőcsavaros a felfogatás hanem anyás . Szóval anyával vagy ajánlatos átalakitani tőcsavarosra (már ha átlehet) ha netán badarságot kérdeztem elnézést.Azonkívűl szivesen vennék rövid véleményeket tapasztalatokat hogy birja a kalos , mennyiben változtatja meg a kocsi menettulajdonságát, fogyasztását, egyáltalán mennyire ajánljátok az alufelnit? Szerintem egy jól megválasztott mérettel gumival nem lehet gond de ilyenekben még nincs tapasztalatom, és igen drága dologról van szó.... .
Ha valaki megválna( alufelnijétől) , vagy tud , esetleg ajánlana vevő lennék rá persze ha nem hibás.
Szia! 4*100, ET45(-49) agy: 56,6mm. Szélessége olyan legyen, amilyen gumit szeretnél rá, de általában 5,5-nél kezdődnek. Azért írtam a zárójeles ET-49-et, mert az Opel felnik is ugye jók a Kalos-ra, az a 4mm nem számít (én is már jó ideje Opel felniken járok). Gumiból egyébként max 185-öst ajánlanék, én 175-össel járok, télen 165-el R14-en. Ezeket a gumikat mind elbírja az 5,5-es szélességű felni.
A pattogó hang a hűlő kipuffogóból jöhet (hőtágulás-visszahűlés).
Nekem a gyári pótkerék mérete: 175/70R13, ET45, az acélfelni mérete 5x13, osztókör: 4x100
Ha más méret kell akkor ez alapján lehet számolni, mint kiindulási alap. A lényeg, hogy a másik méretnél se változzon a kerék átmérője, de azon belül a felni és a gumi méretét úgy kalkulálod ahogy akarod.
Nagyon széles kerék nem túl jó választás mert az egyébként sem csúcs Kalos futómű nemigen tolerálja. Bár, ha szeretsz két kézzel a kormányba kapaszkodni akkor lehet.
Az ET számra figyelni kell, mert én anno ET40-es felnivel vettem a kocsit és az szétszedte a futóművet.
Szeretnék érdeklődni hogy kalos 1.4 sedanra (2003) szeretnék alufelnit, azt tudom hogy 4x100 as kell de, a többi méretben már nem vagyok biztos mindenki mást mond pl. Et. szám tengely átm. Azon kivűl érdeklődnék milyen legyen a felni mérete (14) esben gondolkodom, 5 vagy 5,5 , 6 colos legyen ? Valamint milyen gumiméret az optimális ill. a hatóságnak is megfelelő? Szóval aki már járt ilyen cipőbe kérném irja már meg, egyébként nem akarok vesenyautót késziteni, végűl egyáltalán mennyire javasoljátok ezt a dolgot mert erről is igen megosztó véleményeket olvastam. Ha valakinek esetleg lenne eladó alufelnije azt is szívesen venném.
A másik problémám hogy miután leállítom a kalost a tankból pattogó hangot hallok, 2-3 mp. enként rövid ideig majd megszünik..??? Nem tudom mi lehet a probléma eleinte a kevés benzin szintre gondoltam , vagy a melegre, de ebben sem vagyok biztos.