Nem marad más, mint egy ellenállás a világoszöld és a piros vezetékek közé. (kézifék és gyújtás)
Vagy ha van elektronikában jártas ismerősöd akkor a legszebb megoldás egy darab tranzisztorral egy ú.n. emiter követős kapcsolással tehermentesíteni a kézifék led áramkörét.
A rádióban nem lehet akár menüből, akár hardveresen állítani vagy kikapcsolni valahogy ennek a bemenetnek a felhúzó ill. lehuzó ellenállását? Be tudod linkelni a rádió kezelési leírását?
Ha más nincs, be kell kötni egy ellenállást a kézifék visszajelzővel párhuzamosan. Úgy is jó, hogy a rádió mögött a csatijában a gyújtás pozitív és a kapcsoló szál közé egy akkora ellenállást bekötsz, amitől már nem világít a visszajelző. De ennek az értéket próbálgatni kell. Én kezdeném egy 1Kilóohmossal.
Egy 2009-es Kia Ceedbe építettem be egy Kenwood fejegységet tolatókamerával. Az egész teljesen jól működik, de ha a kézifék kapcsolóra rá van kötve, a képi megjelenítések tiltása végett akkor a kézifék kiengedésekor a kézifék visszajelző lámpa a műszerfalon nem alszik ki, hanem kb. fele akkora fényerővel világít tovább, a fejegység korrektül lekapcsolja a videó képét. Erre van valami ötlet?
Nekem is a zárt láda hangja tetszik jobban, de abból nagyon nagy kellene. Legalábbis a hangszóró paraméterei alapján. Akkora helyet nem akarok beáldozni, fontos, hogy kicsi legyen. Ráadásul a méretező progik szerint elméletileg egy kisebb reflexládával, még mélyebbre megy majd a hangszóró, mint egy nagyobb zárttal.
Egy olyan lépcsőshátú kocsiba építenék ládát, aminek teljesen el van lemezelve az utastere a csomagtértől. Egyedül egy kb 30x30cm-es lyuk van az ülés közepe mögött. (gondolom síléceknek) Ez a lyuk mögé tenném a ládát, úgy hogy a hangszóró befele nézzen az utastérbe. De merre álljon a reflexcső?
A szobai hifiknél állítólag nem számít az iránya, de ott annyiban más a helyzet, hogy ugyanúgy a szoba légtérébe dolgozik a hangszóró is meg a cső is.
Itt viszont ha nem előre teszem a reflexnyílást, akkor a hangszóró az utastérbe szól, a cső meg a csomagtartóba. Már ha ez hátrány. Egyáltalán számít ez?
Ha van rajta RCA, más néven vonal kimenet,akkor csatlakoztathatsz rá külső végfokot. De ettől még nem fog lekapcsolni a sajátja, ugyanúgy melegedhet, mint most.
Pedig lehet, hogy akkor már jobb a reménybeli vevőre hagyni, hogy megfelelő megoldást találjon ki magának. Persze azt nem tudom, egy autó vételárát mennyire befolyásolja a hibás rádió.
Már lassan megy eladásra az autó. A fejegység miatt a középkonzolom szét lett kapva. Ezért a gyàrit se tudom bele szépen vissza tenni. Az autót nem akarom szétberhelt beltérfel eladni meg szar lejátszóval sem.
Korábban már írtam egy Androidos fejegységgel kapcsolatban.
Állandó végfok és túlmelegedés probléma.
Nos. Ellenőrízve lett a rendszer a hangszórók 4 Ohm (2 a két ajtóban és 2 a kalaptartóban, az autó coupé E46 a hangszórók márkája Kicker CS67) a lejátszó végfokja is 4 Ohm impedencia.
12 V -ot kap nem többet. Nincs párhuzamos bekötés.
Másik fejegységgel ki lett próbálva a rendszer 2 hétig hibátlan.
Most hogy kész lett a fent említett android fejegység (végfok csere ismét) vissza lett helyezve.
2 nap után ugyan azt produkálta. Bal első ajtónál elkezdett tórzítani, aztán torzít az egész rendszer.
Ki és Be kapcsolás után javul, de 10 perc amíg ismét bemelegszik. És ugyan ezt produkálja.
A műszerészem azt mondta szerinte ilyen gyenge minőségü szar ez a kínai lejátszó.
A kérdésem az lenne, ha esetleg beköttetnék egy erősítőt a 4 hangszóróra és a lejátszórá azzal lehetne-e orvosolni ezen valamit, hogy ne menjen tönkre a lejátszó végfokja??
Igen, elvileg tudja, legalábbis a „Jellemzők” között említi a tájékoztató, de rögvest felhívnám a figyelmet az „Értékelés” címszó alatt a 2. vásárlói véleményre, mely szerint:
„Nem rossz
DSX-A210UI 2018.08.27. Rendezés elve: Rolee09
Megvagyok elégedve vele Viszont a tájékoztatás a dobozon hiányos Pl: milyen tartozékok nem találhatóak meg a csomagban gondolok itt a kormányvezérlő kábel hiányára amit azóta is keresgélek hol tudnám beszerezni mert még a sony honlapján sem találtam :(„
Javaslom, a forgalmazónál érdeklődni, hogy valójában hol is szerezhető be a kormány távirányító adapter, amelyik az autóval, és rádióval is egyaránt kompatibilis. Különös tekintettel a fenti vásárlói véleményre!
Ezt írja a leírása: " rádió gombjai helyett a kormánykerékbe épített vezérlőgombokat szeretne használni? A konfigurálható kormánykerék-távvezérlő bemenetnek köszönhetően könnyedén beszerelhető a kompatibilis gépjárművekbe."
Ismereteim szerint az erősítőket/végfokokat nem egy bizonyos impedanciára méretezik. Van egy minimum, amit megadnak a leírásban, az alá nem ajánlott menni. Az egyszerűbbek csak 4 Ohm stabilak, a legjobbak simán működnek 0,5 ohmmal is. Számos esetben nem adnak meg minimum impedanciát, nos, azok a gagyik, amiket kerülni kell.
Mindezektől függetlenül nem létezik x ohmos erősítő.
Még a '90-es évek végén Pioneer GMX-904 végfok volt az autómban, az hídban nem szerette a 4 ohmot, jól meghajtva, a beépített ventilátor ellenére (mivel részben A osztályú) túlmelegedett és lekapcsolt.
Olyannal szerencsére sosem találkoztam, amiben ne lett volna védelem. Olyannal sem, amelyik alacsony impedanciájú hangszóró miatt elromlott. Olyan ritka a 4 Ohm alatti komponens szett, mint a fehér holló. Mélynyomók között gyakori, pont azért, hogy az erősítőből nagyobb teljesítményt tudjanak kicsikarni.
A végerősítőnek teljesítménye van, amelyet egy adott impedanciás terhelésre méreteznek. Abban az esetben, ha van védelem az erősítőben, akkor alacsony impedanciájú hangszóró alkalmazása esetén sem megy tönkre, ellentétben a védelem nélküli erősítővel.
Egy Kenwood BT49DAB rádióhoz rendeltem antennát.A képen elvileg olyan volt a csatlakozó ami jó de megjött és mégsem(Aliexpress) A rádió csatlakozója 3.6mm átmérőjű. Linkelne valaki hogy konkrétan mi kell ehhez.
Ilyen kérdésekben – már korábban másoknak is javasoltam – célszerű olyan forgalmazónál érdeklődni, ahol nem csupán kapható egy adott eszköz, de gyakorlattal rendelkező szakember is tud segíteni.
Az alábbi helyen a kérdéses hangszórót forgalmazzák is, és Zsolt nagyon szívesen a vevők rendelkezésére áll.
Sziasztok! Újabb kérdés merült fel! Hertz K165 hangszóró szettet néztünk ki. Jól látom, hogy ehhez nincs külön hangváltó? Kell hozzá külön szerezni, vagy ez hogyan működik? Nem hozzáértőként kérdezem, hogy hogy válassza szét a magas hangokat?
Konkrétan egyik készülékkel sem volt dolgom, tehát nincs tapasztalatom, de szerintem a kettő között lényegtelen technikai különbségek vannak. Sajnos a fejegységek tesztjével, továbbá a gyakorlati tapasztalatokkal kapcsolatos információkat nem találtam, bár attól még lehetnek.
Esetemben a 410BT egy-két többlet funkciója különösebbe nem játszana szerepet. Itt –ugyanazon
honlap, azonos sorrend – áttekinthetők a két fejegység fontosabb paraméterei:
Lehetséges, hogy a 310 BT választanám a 2 db hangszóróval, mert legrosszabb esetben tartalék lehetne, esetleg eladható (maximum 1300-2000 Ft), de valószínű, nem azonos kritériumok alapján döntünk.
Szerinted melyikkel járok jobban? Tudod Lacettibe :) Pioneer MVH-S310BT két hangfallal 26e vagy a Pioneer MVH-S410BT plusz hangfal nélkül 30ért? Mondjuk nem tudom mekkora a hangfal a lacettiben,ezek 17cm-esek...
Bocsánat! Egy kissé ”elfogalmaztam” magam: „Szerintem, az első hangszórók a meghatározók, tehát a paraméterek azonosak legyenek.” mondat félre érthető, ezért pontosítanék.
Az első szettet fontosabbnak ítélem – fenntartva a hátsókkal kapcsolatos kitételt –, de az alapvető paraméterek mindenik hangszóróra vonatkoznak!
Tudtommal a VW Golf IV (1997-2003) eredeti első-hátsó hangszórói 16 cm kosárátmérőjűek, típusuk: 1J0 035 411G. Impedancia 4 Ω, gyári rádiót feltételezve.
Alapvető követelmény, hogy az alkalmazott hangszórók illeszkedjenek a fejegység végerősítő fokozatának impedanciájához, s teljesítményben sem legyenek kisebbek a végfokozat kimenő teljesítménytől. Nagyobb teljesítményű hangszórók alkalmazása előny, hiszen a végfokozat nem tudja kivezérelni a torzítás határáig. A fentiek mellett további kedvező tényező a nagyobb (már ami befér a hangszórófészekbe) átmérőjű hangszórók alkalmazása (szebben szólnak).
Szerintem, az első hangszórók a meghatározók, tehát a paraméterek azonosak legyenek. Az első szettek két- vagy háromutas változatúak lehetnek. (A kétutas szettek egy pár magas hangszóróból és egy pár mély-közép hangsugárzóból, míg a háromutasak egy pár magas-, egy pár közép- és egy pár mélysugárzóból állnak.)
Hátra csak akkor telepítsünk, ha a fejegység rendelkezik Fade funkcióval, vagyis a hátsó hangszórók halkíthatók legyenek, hogy azok ne zavarják az elöl ülők hangzás élvezetét.
Lehet hülyeséget kérdezek, akkor bocs! Nézegetve a hangszórókat - 98-as Golf 4 első ajtóba - vannak 16, 16,5 és 17cm-esek is. Tudja valaki, hogy ez mindegy a fenti tipusnál, vagy nem? Már nem eredeti hangszórók vannak benne a kárpit alá kukucskálva. Köszönöm!
Köszi a gyors választ. Igen,ugyanez az autóbelső fogad,mikor beszállok :) 2dines beférne,de nem kell. Volt kínai, nem szerettem. Nem akarok érintőképernyőt, a tolatókamerát beszerelni macerás és igazából nem kellenek a funkciói. Max zenehallgatás és kihangosítás kell,azt tudja ez is. Adapteren még agyalok :) , de még ahhoz kell átalakító https://incartec.co.uk/product/PIONEER-patch-lead-for-29-series-SWC-29-007,plusz posta , aztán a végén plusz 15-20 ezernél vagyok.
Ha 1 DIN-es kell, akkor a 410BT ár/érték arányban jónak tűnik, már csak a neve alapján is, bár mostanság már a név sem egyértelműen garancia a minőségre!
Valóban, találtam olyan leírást is, amelyben szerepel a kormány távirányítás lehetősége:
Ez viszont, ha minden igaz, nem a CD-SR100-at jelenti, hanem a távirányító interface-ra (adapter) utal.
A CD-SR100-hoz képest (amit még tanítani is kellene, melyhez feltétlen szükséges a készülék távirányítója – már ha van) az adapter sem drága, sőt, bár a szállítás díja nem ismert (azért nem kívántam regisztrálni). A hasonló adapterek többnyire 12000 Ft-tól indulnak.
Megjegyzés: ha van eredeti kormány távirányítási lehetőség, akkor már nem spórolnék az adapteren, de ez szubjektív vélemény!