Az szja-ból egy fityinget sem kap vissza a Főváros, erről írtam, ez a visszaosztás, amit újra be lehetne vezetni. A régi rendszer szerint a visszaosztást (egyre csökkenő arányú volt) a Főváros kapta meg és a forrásmegosztás során osztották el egymás között.
Hogy ennek mi köze van ahhoz, hogy milyen pártiak vannak az önkormányzatoknál, el nem tudom képzelni.
Orbánék szüntették meg a visszaosztást és nem a kerületek és nem is a főváros.
A kettes villamos foleg turistalatvanyossag. Azt nem fogjak megszuntetni. A HEV osszekotes meg olyan, mint a kutya vacsoraja. Az M2GHÉV projekt is all jopar eve...
az iparuzesi adot, az szja aranyos reszet ... vissza kellene joval nagyobb aranyban osztani a fovarosnak. de a keruleti kiskiralyok es maffiak megszuntetese mellett termeszetesen. karacsony nemhogy semmit nem tett ezek ellen, de kifejezetten elosegitette ezek kialakulasat pl. a kinevezett fovarosi funkcionariusokkal. annyi tortent csak, hogy a fidesz maffia lecserelodott a dk+mszp maffiara. ennek igy sok ertelme nincs.
rajzolni en is tudok szepeket. foleg szamitogeppel. a 2-es villamos latvanytervek szerinti athelyezese ezer milliard forintos project lenne. erre nincs penz, es nem is lesz. es ez nem baj, hasznosabb lenne bolcsodeket, ovodakat epiteni, a kozoktatast feljavitani.
amugy az also rakpartot evente tobbszor elonti az arviz. nem hiszem, hogy trivialis lenne egy olyan muszaki megvalositas ami ezt kezelni tudna, hiszen a villamospalya menten vannak transzformatorok, aramatalakitok, ... amiknek nem tesz jot ha vizben allnak.
en nem koveteldzok. de ami jar az jar. budapest koltsegveteset az allamnak azonnal meg kellene haromszorozni, hogy a befizetett penzbol meltanyos osszeg jusson a fovarosi fejlesztesekre. a fovaros kivereztetese evtizedek ota folyik.
de persze van itt jopar egyeb tennivalo. az egesz fovarosi mukodesi modell, az onallo keruletek ... egy kalap szart nem er.
> Budai alsó rakpart kiszélesítése: nagy vitákkal már tervrajzolták, tervrajzokat kiállították 1995-ben, aztán elhalt.
igen, a belvarosi autopalya halozat fejlesztese a 70-80-as evek megoldasa a kozlekedesi problemakra. ez az ami nem mukodik. raadasul a kiszelesitett ut epp a vilagoroksegi teruletet tette volna latvanyilag tonkre. ez igy nyilvan nem mukodik, ellenben a mostani also rakpart fole lehetne tetot epiteni, ami a dunaval valo gyalogos kapcsolatot megteremtene az egesz belvarosi budai rakparton. ez piszkosul felertekelne azt a teruletet. a sullyesztett utpalya lathatatlan lenne es biztositana az eszak-deli osszekottetest. de ez nem lenne autopalya. autopalyanak ott a budapesti korgyuru, amit sok evtizedes agonizalas utan illene bezarni a budai oldalrol. (de nem esztergom felett egy latszat megoldassal, ahogy azt most tervezik.)
A nyomvonalával semmi probléma nincs és nem is tervezik megszüntetni (lásd: látványterv). Kell az a 2-es villamos.
Viszont be lehet tenni az egész vonalat az alsó rakpartra, helyenként befedve (de persze, nem mindenhol), a felső rakpartok pedig - mint láthatod - parkos, közösségi teres, biciklis területek lesznek, amelyekről le lehet menni közvetlenül a Dunához.
a csepeli es az obudai hev-ek osszekoteserol evtizedek ota otletelnek. ha ez megvalosulna (nyilvan egy foldalatti formajaban) akkor a 2-es villamost akar meg is lehetne szuntetni.
hat igen, ez az a pont amikor a biliben log a keze effektus labrakap. ezek a fejlesztesek olyan osszegekbe kerulnenek, hogy igy otletelve nem lehet ezekbe belekapni. meg emlekszem a gyurcsanyi bekeevekre amikor gyurcsanynak hetente 10 prima otlete volt, amiket be is jelentett, aztan nem tul meglepo modon, egyikbol se lett semmi. (tudom, a fidesz megfurt mindent.)
elso korben egy atfogo es integralt kozep es hosszutavu tervet kellene kesziteni mind a tomegkozlekedes, mind az egyeb varosfejlesztes tekinteteben. ehhez egyreszt kellene szakertelem, masreszt megfelelo tarsadalmi egyeztetes.
en pl. a budai alsorakpart (ami ma egy autout) kivaltasat sokkal fontosabbnak tartanam. akar egy alaguttal, akar a korgyuruvel ... ez amugy akkora ingatlan erteknovekedest ... eredmenyezne, hogy elkepeszto.
a 2-es villamos jelenlegi nyomvonalaval nem tudom amugy mi a problema? abszolut megfelelo ugy ahogy van. vagy legalabbis kb 1000 olyan budapesti fejlesztes van ami ennek a megpiszkalasanal lenyegesen fontosabbnak tunik.