Keresés

Részletes keresés

estvan111 Creative Commons License 2016.03.17 0 0 610

Nem tudok külföldiül. Leírnád pár sorban mik azok az információk? Köszi.

Előzmény: Rőth Sándor (606)
estvan111 Creative Commons License 2016.03.17 0 0 609

Már éppen rá akartam kérdezni, hogy-hogy megint pentaxod van.

 

Én Canon oldalról tapasztaltam, hogy sokkal nehézkesebben kezelhető gépek, és közel sem olyan jók, mint amibe kerülnek. A Canonok, és az optikák amiket használtam hozzájuk dupla árban voltak, mint az én felszerelésem, de még a képek minősége se támasztotta alá az ár különbséget, nem hogy a kezelhetőség. Sőt.  

 

Én nagyon ár érzékeny vagyok, gondolom te is. Abban a Sándornak igaza van, hogy minden gépet meg lehet szokni, csak nagyon nehéz egy jól átgondolt fotóscentrikus gépről, egy nehézkesebbre visszamenni, főleg ha drágább is. 

Nekem egy jó fényképezőgép ott kezdődik, hogy riport és eseményfotózásra jól lehessen használni. Ha erre kiváló akkor az egyéb általános ráérősebb dolgokra is tökéletes. Fordítva már nem igaz.

 

A pentax élesség állításával a k30-óta semmi gondom. Gyors, és sötétben is elég hatékony. Követőfókusz, arcfelismerés, meg mindenféle extra sok fókuszpont, számomra értelmezhetetlen, lényegtelen hókuszpókusz, amik lehet, hogy szórakozni jó, de éles helyzetben soha nem bíznám rá magamat ilyenekre.

Előzmény: szferi62 (607)
Rőth Sándor Creative Commons License 2016.03.17 0 0 608

Az egynapos proba mindenkeppen jo, de inkabb a kep megitelese szempontjabol. A gep kiismeresere, reflexszeru hasznalatara talan az egy ev is keves. 

Nekem keves volt. Hosszu ideje hasznaltam Nikon filmes gepeket, Fuji S2, S5 digitalist, amikor beugrott mellejuk egy Canon. Nagyon esetlennek tunt rajta minden. Most is teljesen hulyenek tartom a menujet, nem szeretem a gombok kiosztasat, az egesznek a logikajat. 

Biztosan ugyanolyan jol szervezett gep, mint a tobbi, csak nem ezt szoktam meg. Tehet ebben a kerdesben a megszokas sokat szamit. Nekem a Nikon autofukusza sokkal precizebbnek, hatarozotabbnak tunik, mint a Canone. Itt is "egyutt nottem fel a Nikonnal" kovettem az evoluciojat. Ez megint lenyeges, mert az AF-et is lehet izombol es serobol hasznalni. Ra kell segiteni a hatekony mukodesre. 

Azt meg csak zarojelben jegyzem meg, hogy keves fenyben a kis fenyereju variok mindig gyengebben szerepelnek, ez alapjan nem erdemes minositeni a rendszert. Ha nincs fenyeros objektiv, erdemes bekapcsolni az AF segedfenyt, vagy a vakuk "infra" segedfenyet hasznalni. Van kulon infra segedfeny, ami nem villan, nem szol bele az expoba. A 600-as, 7100-as Nikon nem tartozott a kiemelkedo gepek koze. Ha felteszed ugyanazokat az optikakat egy egyszamjegyu vazra, akar a 20 eves F5-re, meg fogsz lepodni mennyivel maskepp muzsikalnak. (Az csak az en teoriam, hogy a nagy gyorsasaghoz, pontossaghoz hirtelen mozgosithato nagy aramra van szukseg, amit a nyolc AA, vagy az opcionalis, nagy kapacitasu akkumulatorok tudnak leadni.)

Előzmény: szferi62 (607)
szferi62 Creative Commons License 2016.03.17 0 0 607

Mielőtt beleugrasz, azért próbáld ki.

Nikon D600-at egy napra kölcsönöztem az Artworknél. Anyám 70 éves születésnapján beltérben használtam. Jöttek a vendégek, elég rossz fényviszonyok között köszöntötte őket anyám. Én nyomtam az expo gombot, aztán semmi, mert nem találta elég kontrasztosnak a fókuszterületet. Ha meg kikapcsolom a fókusz prioritást, akkor meg, ha nem figyelsz eléggé, életlen a kép. Bár a Pentax K5 autofókusza rosszabnak tűnik, mégis ilyen esetekben nem kerültem nehéz helyzetbe. Valamilyen kép született.

 

Volt Nikon D7100-am egy évig. Az bosszantott fel, hogy a Sigma 18-125-höz képest minden hasonló Nikon objektív autofókusza bizonytalanabb volt, sőt a Nikon 18-140-es még bizonyos esetekben be is gerjedt. Azon kívül a Nikon kezelhetősége, hát elgondolkodtató. Tény, hogy a Nikonhoz sokkal könnyebb objektívet kapni, ez nem elhanyagolható, de ha számodra lényeges obik Pentaxhoz elfogadható áron beszerezhetőek, akkor nem biztos, hogy jó vásár.

 

Sony-ról nincs tapasztalatom. Gondolkodtam rajta, de nem tudom, hogy a hibrid AF gyenge fényviszonyok között hogy muzsikál, ill. az EVF-et a szemem hogy bírja, mert nem nagyon szereti a vibrálást.

Előzmény: szekundans (604)
Rőth Sándor Creative Commons License 2016.03.16 0 0 606

A legfontosabb informaciok szoban hangzanak el, csak fulelni kell.

 

szekundans Creative Commons License 2016.03.16 0 0 605

Nem kaptam még menütérképet sem használatit, de ha megjönnek akkor okosabbak leszünk.

Előzmény: Peti--- (601)
szekundans Creative Commons License 2016.03.16 0 0 604

Én az árak alapján gondolkodtam.

A SONY alfa99, NIKON D610 van még ezen a fronton, de ha van más ötlet utána nézek.

Előzmény: Rőth Sándor (602)
szferi62 Creative Commons License 2016.03.16 0 0 603

Igen ez igaz, tudok róla, de csak akkor ha legalább 2 db profi vázad van (D300,D500 D4, D5), ez esetben meg már számomra kevés a jelentősége.

Előzmény: Rőth Sándor (600)
Rőth Sándor Creative Commons License 2016.03.16 0 0 602

Kiegeszitesnek csak annyit, hogy a C., N., S. vazai kiragadott vazak, a kinalat bovebb. Mindegyikuknek van alacsonyabb, es magasabb felbontasu, kulonbozo teruletre kihegyezett vaza. A Canon es Nikon gepei nem feltetlenul a csucsot reprezentaljak az adott markanal. 

Előzmény: szekundans (576)
Peti--- Creative Commons License 2016.03.16 0 0 601

Ez érdekes, legalábbis számomra, mert nem tudom elképzelni, hogy miként lehet összeszinkronizálni a vakukat. Ezek szerint kellene benne lennie egy menünek, ami erre való, és akkor minden külső vakut kezelne master módban? Mert akkor az nagy dolog lenne. Vagy hogy? Mert a vaku csatornabeállítása úgy működik Pentaxnál, hogy fényképezőgépen be kell állítani a kívánt értéket, majd rá kell tenni a vakut a gépre, expo gombot félig lenyomni és ekkor veszi át a későbbi slave/vezérelt vaku a beállításokat. Tudtommal egyetlen P-TTL vakun sem lehet közvetlen beállítani a csatornát (Metz-en biztos, pedig más rendszerhez dedikált Metz vakuk tudják ezt)

Előzmény: szekundans (587)
Rőth Sándor Creative Commons License 2016.03.16 0 0 600

Korabban irtam, hogy a K-1 ara "realis" a hasonlo tudasu egyeb vazakhoz kepest. Nem reszleteztem, de ugy gondolom, az arban benne van a teljes kornyezet, kiegeszitok, es a hatterszolgaltatasok. 

A Nikonnak volt, -gondolom most is van- olyan szolgaltatasa, hogy a felhasznalok a pro felszerelesukkel regisztralva azonnali szerviz szolgaltatast kapnak, a javitas alatt cseredarabbal. "Satoros" rendezvenyeken, nagyobb sport, politikai esemenyeken szervizkamionnal, ahol azonnal javitanak, nemcsak vazakat, hanem objektiveket is, termeszetesen szinten csere optikaval.

Ez nagyon sokat nyom a latban pro felhasznaloknal.

Nyilvan nem eskuvokre es kisebb rendezvenyekre ervenyes, viszont ebben az esetben sem mindegy meddig szovel a felszereles a szervizben. Nem mindegy mennyire kiepitett a szervizhalozat. Draga objektivekbol pedig kevesen tudnak dupla szettet kialakitani, magukkal hurcolni.  

Nagybani vasarloknal, hirugynoksegek, szerkesztosegek, cegek, (hadseregek, rendorsegek, tuzoltosagok stb.) ezek a szempontok sokat nyomnak a lattban. Kulfoldon van lehetoseg ritkan hasznalt draga, kulonleges kiegeszitot berelni, ami szinten fontos szolgaltatas. Egy globalis szervizhalozat kialakitasa, fenntartasa nem ket filler, es nem az adott ceg jotetemenye, azt a felhasznalok tartjak fenn, ok fizetik, az benne van az arban. 

 

Előzmény: szferi62 (599)
szferi62 Creative Commons License 2016.03.16 0 0 599

Most k5-tel és K5II-vel szaladgálok, gondolkodom ezen az FF vázon, de még nekem kevés az infó róla.

Egyszer megakadt a K20D még évekkel ezelőtt, valami rugó kiakadt és az AF nem működött. DS-el készítettem az utolsó képeket, meg néhányat a K20D-vel manuálisan.

A gond az, hogy a piac nagyon árérzékeny, igazán nem érdekli őket, van e tartalék gépem. Költhetném másra, több hasznom volna belőle, meg nem kellene cipelnem (tömegközlekedek). Akkor bizonyosan érdekelné őket, ha nincs és ami nálam van az elromlik, de a fotós választásánál szerintem semmi szerepe nincs, pedig beírom az ajánlatba. Csak nincs pofám hozzá, hogy amit elvállaltam, ilyen okok miatt ne tudjam elvégezni, még ha ez csak 1:100 esetben fordul elő. És bosszant, hogy mint írtam, más miket mer bevállalni - jóval több pénzért.

Előzmény: estvan111 (598)
estvan111 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 598

Pontosan így vagyok vele én is.

 

A külön fizetős helyekre, ahol én vagyok felkérve oda mindenképpen viszek 2. gépet is. Sima munkaköri eseményekre elég egy gép is. A keveset futott.

 

Nem vagyok üldözési mániás, de még egy keveset futott géppel sem merek nekiállni egy fontosabb munkának, hogy ne legyen nálam valami vészhelyzetre. Régebben kölcsön kértem ilyenkor, ma már a 100e expo fölötti gépemet viszem. Egy évben nekem csak egy két ilyen dolgom akad.

 

Ha esküvőket is fotóznék rendszeresen mint te, nem mernék egy géppel elmenni, bár mennyire húzza is a vállam. 

 

Előzmény: szferi62 (597)
szferi62 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 597

Alább írtad, hogy nem szívesen viszel 100.000 expo körüli gépet fontos helyre, nehogy cserbenhagyjon. Ezért kérdeztem viszel e másikat, a sokexpós gép akkor még jó tartalékba, én is így gondolkodom. Találkoztam fotóssal, aki nem éppen olcsón dolgozott és nyugodt szívvel szaladgált egy 300.000 expos géppel tartalék gép nélkül. No csak azért kérdeztem, te hogy gondolod. Nekem meg azért lényeges, mert minden +gramm amit a hátamon feleslegesen viszek, nem tölt el túl nagy örömmel, néha felmerül bennem, minek viszem a tartalék gépet.

Előzmény: estvan111 (596)
estvan111 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 596

Azért viszek kettőt. De még mindig nem értem mi a probléma. Ha bővebben kifejtenéd talán megérteném, és érdemben tudnék is válaszolni.

Előzmény: szferi62 (595)
szferi62 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 595

Másikat elő tudod venni, ha egyik elromlik.

Előzmény: estvan111 (594)
estvan111 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 594

Ezt nem értem?

Előzmény: szferi62 (593)
szferi62 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 593

Akkor mért gond, ha esetleg egyik megakad?

Előzmény: estvan111 (592)
estvan111 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 592

Mindig kettőt. Most 3 van. 

Előzmény: szferi62 (591)
szferi62 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 591

Ha "fontos" helyre mész fotózni, egy gépet viszel?

Előzmény: estvan111 (586)
estvan111 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 590

Hála a marketingeseknek, mindig sikerül a földi halandók nagy részében feltámasztani az igényt rövid időn belül egy még "jobb" képeket készítő vázra. Én nem aggódom emiatt. :)  Apsc vázakat is 5-6e expóval lehet venni olcsón. Elég egy kis lényegtelen újítás, már hajítják el a még tökéletes gépeket.

 

 

Előzmény: szekundans (588)
szekundans Creative Commons License 2016.03.15 0 0 589

Remélem lesznek új APS-C vázak és akkor igazad is lesz, bár a K-3 már igen-igen komoly darab lett.

Előzmény: Rollei (585)
szekundans Creative Commons License 2016.03.15 0 0 588

Nekem pont ez a gondom, hogy a 300.000 miatt későn lesznek használt vázak. ÷(

 

Viszont az új vevőnek megéri befektetni, mert egy géppuska kezű megspórol egy vázat (vagy akár kettőt is).

Előzmény: estvan111 (584)
szekundans Creative Commons License 2016.03.15 0 0 587

KÜLSŐ VAKU

Vakumódok:

automatikus vaku kisülés,

automatikus vaku + vörösszem-csökkentés,

vaku,

villog + vörösszemhatás-csökkentés,

lassú szinkron,

lassú szinkron + vörösszem,

P-TTL,

hátsó redőnyre,

kontraszt-szabályozás sync,

nagy sebességű szinkron,

vezeték nélküli szinkronizáció

Kontraszt-control-sync és a nagy sebességű szinkron igényel 2 vagy több dedikált külső vaku 
szinkron sebesség: 1/200 mp.,

vaku expozíció kompenzáció: -2,0 ~ + 1.0 EV.

Ezt írják róla: 

http://us.ricoh-imaging.com/product/k-series/k1/

 

 

Gondolom van benne cucc, de lehet hogy a külső vakuba épített vezérlésre gondolnak. ÷)

 

Előzmény: Peti--- (583)
estvan111 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 586

Én kizárólag a magas isos teljesítmény miatt vágyok egy FF-re.  A d750 25600-as képét nézegetve  a k50 1600-as képét simán veri. Pentaxot ismerve még jobb lesz, de legalább ugyan olyan.

Nekem soha nincs elég fény.

Én elég hamar leamortizálom a vázaimat. 1,5-2,5 év nálam egy váz futás teljesítménye. Apsc vázakkal 100e. expo fölött nem szívesen megyek el fontos helyre fotózni, mert félek, hogy bármikor megállhat a gép. 

 

A pentax k1-e a 300e tesztelt expójával, 3, de legalább 2 apsc gépet kivált. Akkor már az ára nagyon jó. Én ráadásul már csak használt gépet veszek. Itt egy 50-60e expos gép is bejáratósnak számít.

 

A régi pentax filmes optikák képi világáról már nem is beszélek. 

 

FF canikonra anyagi okok miatt sem álltam volna át. Szenvednék a sötétben apsc-vel továbbra is. De ez a váz elérhetővé teszi idővel az olcsó átállást. Szerintem sok fotóból élő ember elgondolkodik ezen az olcsó alternatíván.

 

Előzmény: Rollei (585)
Rollei Creative Commons License 2016.03.15 0 0 585

Én nem érzek létszükségletnek egy fulfrémes vázat, meg nem is hiszem, hogy ez válna a mindennapossá, olcsóvá. Viszont abban biztos vagyok, és ennek nagyon örülök, hogy a most felsorakoztatott újdonságok mint a monitor, a ledek, a GPS, meg a többi szépen, csendben beépülnek a következő APS-C vázakba is. Így volt ez a kétféle APS-C vonalnál is.

 

 

Előzmény: estvan111 (584)
estvan111 Creative Commons License 2016.03.14 0 0 584

A konkurencia bármit lép ez egy nagyon jó váz. Én örülök, hogy kiadják bármi lesz is a vége. Pár év múlva, ha lemegy az ára és feltűnnek a piacon a használt gépek, nekem is lehet egy FF vázam. Ez egy igazi munkagép. A sorozat egy kicsit gyenge, de ezzel együtt lehet élni. Sokkal jobb, és innovatívabb mint amire számítottam. Nekem kevesebb is elég lett volna ennyi pénzért. A 300.000 tesztelt expo a komoly gépek közé emeli. Ebbe már érdemes beruházni egy olyan fotósnak is aki munkára használja. 

Előzmény: szekundans (582)
Peti--- Creative Commons License 2016.03.14 0 0 583

Miként tud vezeték nélkül vakut vezérelni a K-1?

Előzmény: szekundans (576)
szekundans Creative Commons License 2016.03.14 0 0 582

A különbségek nagyobbak mint amit esetleg a technológiai fejlődés indokol.

 

A kérdés, hogy a konkurencia mit lép (ár, új versenytárs...)?

 

Illetve kikényszerít-e egy egyszerűsítettebb verziót.

 

Folyamatosan az *istD és az *ist DS története jut az eszembe, ahol az igazi siker a DS volt (a nagy szoftver frissítés után).

Előzmény: monyesz (580)
szekundans Creative Commons License 2016.03.14 0 0 581

Csak játék. ÷)

 

Az egyéb "különlegességekről" csak a felhasználók tudnak számot adni.

A K-1 esetében van a GPS és a LED-ek és az objektív kompatibilitás visszafele (K, M42?).

A többiről csak olvasgattam.

Előzmény: Rőth Sándor (577)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!