Az én kisfiam tegnap a Könyves Kálmán Gimnáziumban volt. Matekból szóbelizett. 4 feladatot oldott meg tökéletesen. Meg is dicsérték nagyon. :) Ma a Veres Pálnéban voltunk. Szövegértés, egy kis matek és sok kérdés magáról a gyerekről. Itt is mosolyogva jött ki, de nem igazán értem, miért kell 2*14 helyre 350 gyereket behívni. Ja és múlt héten voltunk az Apáczaiban. Az volt a legkellemesebb. Kedves tanárok beszélgettek a várakozó szülőkkel és bátorítóan mosolyogtak a gyerekekre. Senkit nem láttunk rossz élménnyel távozni.
Arról van valakinek tudomása, tavaly milyen végső pontokkal jutottak be a gyerekek az egyes gimnáziumokba?
Korábban érkeztünk és mivel elõttünk ketten sem jelentek meg, így a kiírt idõre már kint is volt a fiam.
3 matematika példa- egy tizedestört, egy másik törtes-semmi különleges, a müveletek sorrendjére kellett figyelni. A harmadik szöveges példa volt: egy osztályból kimegy a gyerekek 2/3-ada, majd annak a fele, ötöde, majd marad a két hetes. Hányan voltak az osztályban? ( csak pèlda, az adatok nem pontosak).
A megoldás jó volt, így abba nem is kérdeztek bele, de kérdezték, hogy vettek-e geometriát, majd a paralelogramma fogalmát, tulajdonságait kérdezték. Ezután megkérdezték, hol tartanak matekból (arányos osztás), mondjon rá példát.
A magyarnál a szövegértéses feladatok után (a fagyosszentekrõl szólt) nyelvtan: Mi a hasonlóság a fagyosszent és a mártírhalál szó,valamint a bölcsesség, pontosság között (összetett szavak, melléknévbôl képzett fõnév).
Kérdezték, hogy mit olvas, melyik a kedvenc szereplõje, mit nem szeret olvasni, tetszett-e neki az Egri csillagok?
Jól érezte magát. Nagyon gyorsan végzett.
Az elõtte levõ gyerek a már említett 50 mezõs táblán egy béka négyet, a másik hatot lép, stb. feladatsort kapta.
Olyan jó olvasni ezeket a pozitív tapasztalatokat. Nagyon ügyesek a gyerekeitek, és ahogy elnézem/olvasom mindenkinek sikersztori ez a felvételi. Ebben az oktatáspolitikai zűrzavarban le a kalappal az ilyen szépen teljesítő gyerekek/tanárok/szülők előtt:-)
Igen, én is pont ilyen vagyok, bár én mindenen tudok izgulni. A legfontosabb, hogy jó élménnyel jöjjön ki szerintem is. Ez nálunk annak idején csak egy helyen nem volt meg, a többi 3 iskola kiválóan teljesített, mert szerintem ez is egyfajta bizonyítvány (róluk), hogyan állnak a gyerekhez.
Drukk mindenkinek! :) Már csak az ideiglenes és a végleges listáig kell körmöt rágni...mindjárt vége.
Gyerkőc és apuka nem izgul, én megteszem helyettük is. Ennek viszont nagyon örülök, hogy a fiam nem örökölte a vizsgadrukkomat. Nagy teher ez annak, akinek van.
Együtt érzek veled! A férjem többször is rám szólt, hogy ne izguljak annyira látványosan. Mintha tehetnék róla... :-) Valószinüleg a srácok ezt jobban tűrik, mint az anyukájuk... :-)
Sztem ez azt jelenti, hogy az írásbelin szerzett pontok szorozva 0,8 és hozzá kell adni a számolt vitt pontokat, ami max. 20 lehet. Az így kapott összpontszámot osztani kell százzal, ugyanis írásbeli után a max. pontszám az én értelmezésemben 100 lehet. Mi ma megyünk a VMG-be, holnap pedig a Toldyba. Részemről izgalom, de erősen.
Köszi a beszámolót. Mi is túl vagyunk a VMG-s szóbelin. Hasonlóak az élményeink. 3 matekpélda volt, mindegyiket meg tudta csinálni, jó is lett mindhárom. Kérdezgették, hogy mit miért csinált, ott egy kicsit leblokkolt, nem értette, hogy ha jó lett, miért kell elmagyaráznia, neki egyértelmű volt :). Magyarból ő is történetet kapott, a véleményét kérdezték róla, pár szót kellett nyelvtanilag meghatározni, nagyon könnyűnek találta, igaz, neki is a magyar az erőssége, szintén író szeretne lenni :)
Kb. 30 percet volt bent, pontosan szólították. Kedvesek voltak, mosolyogva jött ki. Személyes rész elég kevés volt, a testvéréről kérdezgették, ennyi.
Ne haragudjatok, hogy csak most írok, de tegnap irtó későn jöttünk haza, itthon a másik 3 gyerekem várt, ebből egynek akkor jutott eszébe, hogy a matek házit elfelejtette megcsinálni... Egyszóval zajlott az élet. :-)
A tegnapról: a mi lányunk nagyon izgult és félt, hiszen neki a VMG az "álomsuli", nagyon szeretne bekerülni, volt tétje a szóbelinek.
Nagyon mosolygósan jött ki, elmondása szerint nem volt nehéz! Neki is szövegértés volt, vmi Szegény, öreg Ada néni története. Én nem ismertem, de Anna igen. Erről kellett beszélnie, ami elmondása szerint nagyon jól ment, és irtó furcsa, de a nyelvtani részt tőle nem is kérdezték! (Neki a magyar az erőssége, író szeretne lenni, nagyon-nagyon jó magyart is írt.) Nem tudom, hogy ez mit jelent, vagy hogy jelent-e bármit.
Matekból neki is három példa volt, amiből kettő tökéletes lett, a harmadiknál elszámolt valamit. Sok mindent erről nem mesélt, annyit tudok, hogy volt egy szöveges, ahol két valami átlaga volt megadva, ami 16 és az egyik háromszor annyi, mint a másik. A 16-ot elosztotta kettővel, majd megszorozta hárommal, így 24 és 8 jött ki, aminek az átlaga 16. Ez jó is lett így. A másik kettő feladat számolás volt, de hogy mi, azt nem tudtam elsőre kihúzni belőle, faggatni meg nem szerettem volna. (Sajnos utálja a matekot, gondolhatjátok, hogy egy mérnök apának és egy közgazdász anyának ez micsoda "átok", mikor mi mindketten imádjuk a matekot.)
A benyomása nagyon jó volt, kedvesek voltak vele, mosolyogtak, csupa jó érzésekkel jött ki. Magáról nem sokat tudott beszélni, mert nem nagyon volt idő rá. Kb. 30-40 percet töltött bent, amiből 20 perc a felkészülés volt, és kb. 10 percet "felelt".
Mi vittünk ellenőrzőt, diákot, a táncos érmeit, illetve füzeteket, mivel ezt valahol kérik, valahol nem. Az érmeiről kérdezték, miket olvasott mostanában, azok hogy tetszettek neki.
Reménykedünk, mást úgysem tehetünk! Nekünk ez volt az utolsó szóbelink, akik ma mennek azoknak nagy kalappal! :-)
5 bizottság volt, mindenhova 19 gyereket hívtak. Vagyis két napra ez 190 gyerek, szóval alulértékeltem a szóbeliztetettek számát.
Matek:
1. Egy társasjátékban 1-50-ig vannak számozva a mezők. A béka 4-et a kenguru 6-ot ugrik, melyek azok a mezők, amelyen találkozhatnak (4 és 6 közös többszörösét kellett felsorolni).
2. Egy műveletsor volt, törtekkel.
3. Ha számból kivonjuk az ellentettjét és azt elosztjuk kettővel, lehet-e az eredmény az eredeti szám, ha igen, hány esetben. (A megoldás: mindig)
Magyar
Egy kutyamenhelyről szóló szöveg volt, szövegértési kérdésekkel, néhány szó szófaját kérdezték, más szavakra szinonímákat kellett mondani.
Megkérdezték még, hogy mit olvas mostanában (épp az Egri csillagokat :-)) és hol tart a történetben.
Végül a szokásos kérdés: miért szertne ebbe az iskolába jönni.
Mai VMG hatosztályos szóbeli: (nagyon kedvesen) adtak 3 db matek példát+ fel kellett olvasni és értelmezni egy szöveget. Nyelvtan: szóelemzés. Gyerek mosolyogva jött ki, azt mondta nem volt nehéz...
Bocsánat, hogy nem válaszoltam, de síelni voltunk, internet nélkül. Remélem, már tudod a választ, igen, kell ellenörzô, és diákigazolvány. Sok sikert! Írj kérlek a tapasztalatról, mi holnap megyünk a VMG-be, pénteken a Toldyba.