Kíváncsi lennék arra a vasútra hordásra...4-5 videót láttam ezekről a rákoskeresztúr környéki zöldségesfurgonokkal kiszolgált vonalakról,1-1 utast potyogtattak útközben,a vasúthoz érkezéskor konkrétan senki nem szállt le,és senki nem állt a megállóban aki fölszállt volna.. De biztos minden videó rosszkor készült,tuti fürtökben lógnak rajtuk,azért telebuszos rendszerrel járnak mert akkora az igény.
A probléma ott van, hogyha nem lesz megállapodás a bérlet körül, a rákosmenti vasúti ráhordó járatok kb rögtön értelmüket vesztik, így a 275 is kb halva született lenne. Nem tudom amúgy, hogy a 197, 269, 297, 298 esetében mekkora arányú a nem a vasúthoz történő, tehát lokális jellegű utazások száma.
Esetleg legrosszabb esetben a 297, 298 átvariálhatóak lennének kerületi körjáratokká.
"Ha már 956, akkor - csak szurkálódás végett - vajon megállapodás hiányában március 1-től erre a járatra is csak a megyebérlet lesz érvényes teljes hosszában Máriaremetétől a belvároson át Rákoscsabáig, tehát a 956-990 páros két külön tarifával fog menni?"
Vagy visszakerül a BKK alá a 956, és csak a budapesti szakaszon fog járni (mint a fontosabb agglos járatok). Apropo: azt a világ hülyeségét, hogy a 956-on a SZÓLÓKON eaf van Hűvösvölgy és Széll Kálmán tér között a csonkameneteken, nem kéne felszámolni? Adhatnák csuklósokkal is, vagy akár ki is lehetne szedni azokat a csonkameneteket onnan, legfeljebb akkor a teljes vonalon 30 percező 956 lenne.
Az egyeztetés eredményeként annyi történik februártól, hogy odébbteszik két utcával a 176E-t egy pár száz méteres szakaszon, amivel pont annyi emberrel kitolnak, mint ahányan nyernek vele. Illetőleg a 908 alighanem átveszi a 956-tól a leghosszabb BKK járat stafétáját.
Ha már 956, akkor - csak szurkálódás végett - vajon megállapodás hiányában március 1-től erre a járatra is csak a megyebérlet lesz érvényes teljes hosszában Máriaremetétől a belvároson át Rákoscsabáig, tehát a 956-990 páros két külön tarifával fog menni?
Mindenki tudta, hogy lejár a szerződés. Nem csak, hogy 1-2 héttel, ha nem amikor minden évben aláírták a következő évit. Az, hogy a 2023-as lejár december 31-el, már a 2022-es szerződéskötéskor tudták a felek.
Nem megkérdőjelezve az igazságtartalmat, de azért azt tegyük hozzá, hogy a "BB buli" az illetékesek előtt nyilván sokkal korábban ismert kellett legyen, mint hogy a széles nagyközönség is értesült volna. Egy ilyen szerződés lejártáról nem a határidő előtt 1-2 héttel "értesülnek" a felek.
Hűvösvölgy az átépítéskor biztosan az önkormányzaté volt,kint is volt egy tábla,nem voltam arra rég,lehet még most is kint van.Széll kálmánon a meglévő 3-4 kocsiállást cserébe kapták a széna tér helyett.Modjuk ki is tehetnek egy volánbusszal behajtani táblát a városhatárokra,nyilván,néhányak szerint..
Hűvösvölgy, Széll Kálmán tér, Szentlélek tér, Örs vezér tere, Campona... Csak egy néhány példa, ezek mind BKK-s végállomások, itt nincs a Volánbusznak semmilyen alternatívája, ha a Főváros azt mondaná, hogy márciustól nem használhatjátok vagy kérhet érte bármekkora összeget.
Kelenföldön van az Etele téren a Volánnak végállomása, viszont az most is túlzsúfolt, oda aligha férne el az összes budaörsi, törökbálinti járat.
Szélsőséges esetben -ha nagyon eldurvulnak a dolgok- azt is el tudom képzelni, hogy az agglós kék VB bejön a belső végállomásig, de ott (mivel a városhatártól nem vesz fel bp-i utast, ezért) külön borsos díjat fizettet vele a BKK a végállomás használatáért.
Távolságra közelebb van Dunakeszi, de menetidőben a 104-essel is kell menni ugyanannyit.
Ezeknél az objektumoknál a többi szolgáltatás is számít - én is voltam már a 204-essel a budakalászi Auchannál, de nyilván nem 3 liter tejet vettem...Sokan célzottan keresnek fel egy lakberendezési, sport, stb. boltokat, az utasok egy részét már ők adják. Egyébként irányonként kb. 10-15 felszálló utasra emlékszem abban a szombat délutáni időpontban, mikor arra jártam.
Szigetszentmiklós érdekes, a 138-assal néha szoktam menni, és általában van mozgás az Auchannál lévő megállóban, de abban még nem látom a rendszert, hogy mikor vannak többségben a leszállók, illetve a felszállók. Azt lehetne feltételezni, hogy kevés utas van, azonban több tényező is egyfajta kis központtá teszi ezt a helyet:
- Szigetszentmiklós településszerkezeti sajátosságai miatt nincs valódi központja, sűrű a beépítettség, így a városi szolgáltatások is itt koncentrálódnak, mint autóval parkolási szempontból is könnyen elérhető helyen.
- Lakihegy számára ez a valódi szolgáltatási központ.
- A budai oldal felé ez a megálló lehet egy átszállási pont, akár K+R, akár a 279-280-as járatok ráhordása miatt. (A valódi átszállási pont a bekötőútnál lévő megálló, de annál kevés kietlenebb hely van a budapesti hálózaton...)
Igen, de a kizárólagos Volán megállóhelyeket a Volán kezeli, míg a többit - az oszlopon lévő dolgokon és a fizikai léten túl - pedig a BKV. A Fővárosi Önkormányzat dolga lenne, de évtizedek óta a szolgáltatókra van bízva, épp ezért nem mindegy a megállóhely használat sem. Tehát aszfaltozás, tábla, utastájékoztatás stb. BKK, de takaríttatás, hóeltakarítás stb. BKV hatáskör. Kivéve a kizárólagos Volán megállóhelyek.
Igazad van ebben. Nem kell túlbonyolítani itt az egész Szigetszentmiklósi közlekedést, ha nem lesz megegyezés a főváros és a kormány közt.
Talán így egyszerűbb lenne a Szigetszentmiklósi "megnyirbálás" után:
38 > Csepel, Szent Imre tér - Budatétény vasútállomás, Campona. 15-20 percenként csuklós kiadással
138 > Csepel, Szent Imre tér - Auchan Sziget áruház. 15 percenként szóló vagy csuklós kiadással munkanapon reggel és délutáni csúcsidőben
938 > Csepel, Szent Imre tér - Budatétény, Campona - Móricz Zsigmond körtér.* 60-120 percenként szóló kiadással.
938-as éjszakai járatot összevonnám a 941-es éjszakaival és lenne éjszaka is közvetlen kapcsolat Csepel, Budatétény, Budafok és a Újbudai térségben.
Szigetszentmiklósi járatok kapcsán:
38 > 672 Csepel, Szent Imre tér - Lakihegy - Massányi úti ltp. - Városháza - Szigetszentmiklós, József Attila-telep (körjárat)
238 > 638 Csepel, Szent Imre tér - Lakihegy - Massányi úti ltp. - Kertváros - Szebeni utca - József Attila-telep - Szigetszentmiklós, városháza (körjárat)
Jelenlegi 38-as és a 238-as járatoknál a számjelzésen kívül nem változna az útvonala és a menetrendjük sem.
38A, 938 > megszüntetésre kerülne
278, 279, 279B, 280, 280B > Szerepüket a 673-as és a 691-es járatok vennék át a Leshegyi ipari park tömegközlekedését
Ezt nem biztos, hogy értem. Úgy érted, a kijelző azt akarja mondani, hogy (a legutóbbi, ma esti eset számaival) 1 perc múlva indulni kéne onnan a megállóhoz, az app meg azt, hogy 2 perc múlva lesz a megállóban a busz? De ez a kijelző konkrétan a megállóban volt. (Déli pu. 21-es)
A főváros teljes területén minden megállóhely (az is, amit csak a Volán használ) leegyszerűsítve BKK-s. A Volánnak sem Budapesten, sem vidéken (ott a Magyar Közút és a helyi önkormányzat a kezelő) nincsenek megállóhelyei. Egyedül az autóbusz-állomások nevezhetők sajátnak.