Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Johnnybácsi Creative Commons License 2019.11.09 0 0 1970
Igen, végülis én is a motorolaj mellett döntöttem, legyen a gyári előírás.
A TC az az osztómű (transfer case), az API meg a mondat további részéhez tartozik: API GL-5 minősítésű olaj a diffikbe. Érdekes, hogy a könyv nem tesz különbséget a limited slippes hátsó diffi és a nyitott első diffi közt. Igaz, akkoriban még nem voltak LS olajok, a ford pl plusz adalékot írt elő.
Jövő héten lesz kész a vas, már nagyon várom.
Előzmény: Machiness (1969)
Machiness Creative Commons License 2019.11.08 0 0 1969

A 10W 40 olaj a motorba tökéletesen megfelelő. Hidegebb időben hígabb marad, kevésbé dermed le, jobban ken hidegben, mint a 15W 40-es.

 

A váltóban nekem is 10W 40-es ásványi motorolaj van, semmi gondom vele. Nagyon finom a váltóm, mind a kettő Koriban. Azt nem tudom, hogy miért kell bele motorolaj, de nekem bevált.

 

Itt van egy gyári matrica, a zöld Korandom motorház tetejének a belsejében.

 

 

Ebben van egy mondat: USE ENG OIL FOR TM/TC AND API Gondolom a TM az A Transmission, A TC és az API nem tudom, hogy mi lehet.

 

 

Előzmény: Johnnybácsi (1968)
Johnnybácsi Creative Commons License 2019.11.06 0 0 1968
Sikerült vennem egy bontott váltót (korando familiy-ből, tökugyanolyan) ami korábban teljes felújításon esett át, majd nem sokat ment, mielőtt motorhiba miatt kikerült a forgalomból. Hamarosan berakják, remélem fasza lesz, mert nem volt olcsó. De van hozzá osztómü is:)

Szintén nagyon drágán, találtam usában csapágy+szinkrongyűrű szettet, de azt nem vállaltam be, mert nem egyértelmű számomra a váltónk típusmegnevezése. Msg5? Vagy nem?

És, kaptam ajándékba, egy fasza felhasználói kézikönyvet a korihoz.
Eszerint: 15w40 olaj kell a motorba, váltóba, osztómübe. Én eddig 10w40et nyomtam bele.

Kérdés: miért való 15w40 egy váltóba/osztómúbe, és miért nem 75w90 hajtóműolaj???
Vajon rosszat teszek ha én csakazért is 75w90et nyomok bele?
Zabolai Gyula Creative Commons License 2019.11.02 0 0 1967
Majd elfelejtettem. Keringtem vele már itt a faluba. A váltó nem a legjobb. Felfele is szarozik kicsit, de dupla kuplunggal nem vészes. De visszafele nehezen veszi az másodikat. Szinkrongyürű hiba?? Olajat még nem cseréltem, de nem hinném hogy olyan sokat dob majd rajta.
Zabolai Gyula Creative Commons License 2019.11.02 0 0 1966
Sikerült találni. Opel campohoz való facet gyártmányú vízhőfok jeladó. 2200 kemény magyar forint a bárdinál. Cikkszám 7.3067. Az új üzemanyagtank a helyén. A tükröket most vágatom üvegesnél, és mehet műszakizni. Nem tökéletes a gép, de alakul :-D az elektromos részt át kell nézetni erősen, mert vannak kontakt bajok.
Zabolai Gyula Creative Commons License 2019.10.27 0 0 1965
Már megint kellene segítség... A hőfok jeladó beszart... tudnátok cikkszámot?? A felsőé is kellene, mert abból meg a tyúkbél ki van szaggatva. A gép feléledt, már kerültem vele egy tiszteletkört. A kardán mókolás nem is olyan egyszerű mint gondoltam, egy párszor elmondtam ki mit csináljon, meg mivel... az újra hajtatott üzemanyagtank nem akar felmenni a helyére, holnap megpróbáljuk feltenni aknából. Szélvédőt vágattam másikat, a gumigéderrel volt egy kis baj, mert hálisten azt se lehet kapni sehol, a duplexnél volt hasonló, de rizikós lett volna, így kiegészítettem egy darab MTZ gumigéderrel és fekete szilikonnal.
Johnnybácsi Creative Commons License 2019.10.26 0 0 1964
Ha befér kardán-hekkelés nélkül, akkor jöhet. De annak is a végén van az osztómű, mint a mienknek?
Már volt hosszítva mindkét kardánom, megint elvágatni már nagyon gány lenne, próbálom elkerülni.
Jelenleg próbálok aláfeküdni egy Korando Familinek, hogy stimmel-e. Az osztóműve ugyanaz, szóval reménykedek, hogy párhuzamos gyártásban nem tökmás váltókat szereltek.
Előzmény: Machiness (1963)
Machiness Creative Commons License 2019.10.25 0 0 1963

Lehet, hogy lesz egy felesleges Isuzu motoros Jeep Cj 7-es Isuzu váltó. Az is 4 sebességes, viszont tutira a hosszított változat. Egyik barátom már évek óta bajlódik a géppel, nem talál hozzá cuccokat. A gyári Jeep alkatrészek többe kerülnének, mint a kocsi értéke. A hátsó diffi ment tönkre, de el tört valami féltengely is. A motorral is van valami gond. Lehet, hogy ,megveszi a kék Korimat és abból helyreteszi a CJ7-est. Persze, akkor a kori 5-ös váltóját is beteszi a 4 sebességes helyére. Az adagolót is cseréli. Stb, stb, stb. Beszélek vele.

Előzmény: Johnnybácsi (1961)
Machiness Creative Commons License 2019.10.25 0 0 1962

Na, mit lőttem?

 

A hűtőcsövek gyári huzalos csőbilincse helyett, rozsdamentes anyagból!

 

Johnnybácsi Creative Commons License 2019.10.25 0 0 1961
Nem jó sajnos. Mivel nálunk az 5ik sebesség egy külön felcsavarozott részegység a váltó és az osztómű között, hosszabb miatta az egész cucc, mint a 4 sebességes. Azaz nem lenne jó egyik kardán hossza sem, ha felraknám. Így a 4seb isuzu valtó - habár stimmel bele - mégsem felrakható.
Na most jön a szopóroller. Ki tud bevállalós váltóst?
Johnnybácsi Creative Commons License 2019.10.25 0 0 1960
Úgy fest, lesz bontóból váltó. Már intezem az elhozatalt. 4seb, trooperből. Kinézetre tökugyanilyen, és másmilyet amúgy se találni sehol. Németországban is csak ilyenek vannak. Nem annyira tetszik ez a megoldás. Dehát valami kell. Kicsit zavar, hogy meg sem próbálom felújítatni az eredetit... De majd max úgy, hogy ki van szedve. Meg így lesz 2 osztóművem is legalább:)
Előzmény: Johnnybácsi (1959)
Johnnybácsi Creative Commons License 2019.10.23 0 0 1959
Nekem váltó kéne:)
A szaki bemondta a javaslatot, szerezzek váltót. Ugyan szét nem szedte, de azt mondja, a felújítás kerülne annyiba, mint egy bontott váltó. Ja...aha...csakhogy bontott váltó nincs, vagy arany árban németországban.
Szóval, tud valaki váltós szakembert a Dunántúlon?
Ha mégis sikerül szereznem váltót, az biztosan 4 sebességes lesz, Trooperből. De jó az nekem, csak legyen...
Kelecz R Creative Commons License 2019.10.22 0 0 1958

Sziasztok van egy komplett futóművem k4 alá nem hibátlan de írom hogy mi a baja

Bal első féltengely kuka függő csapszegek szintén jobb oldala jó 

A Somogybabod off Road előtt elejében kerék csapágyak féltengely szimeringek ki lettek cserélve hátúljában vadonat új kardánvilla van 

Hátsó híd le van hegesztve 

Vannak még laprugók cuppántok kézifék bovden 

Kapcsolható kerék agy 

Legyetek szívesek telefonon érdeklődni és képet csak Facebookra tudok küldeni vagy pedig email címre

Tel 0630 9250960

Helyileg Kadarkúton van 

Bontom is őket ha kell

Köszönöm

Üdv: Ricsi

Johnnybácsi Creative Commons License 2019.10.21 0 0 1957
Tudom tudom. Csak amikor valami behal, akkor szeretném valami elterjedtebbre cserélni, hogy ne kelljen szenvedni a pótlással, alkatrészekkel. Ilyenkor kívánom, hogy bárcsak valami Nissan lenne. Vagy jeep. Olyasmi amihez van alkatrész. Na de sebaj, szetkapják, megnézik, fasza lesz. Még az is lehet, hogy polcon lesz alkatrész.
Előzmény: Machiness (1956)
Machiness Creative Commons License 2019.10.21 0 0 1956

Szerintem nem tudsz másik váltót beletenni, mert rengeteg dolognak kell stimmelni. Csak pontosan erről a típusú váltóról kéne gondolkozni meg arról, hogy melyik másik autóban van ilyen.  (Régebbi Opel Campo, Frontera?) Lehet, hogy a régi felújításával jársz a legjobban.

Előzmény: Johnnybácsi (1955)
Johnnybácsi Creative Commons License 2019.10.18 0 0 1955
Vajon melyik autó váltója férhet bele? Szivesen raknék bele ZIL váltót, de az nagyobb mint az egész kori :))
Az 5seb trooperé tudom hogy pont belevaló, de csak 4sebest kapni, azt is németországban, aranyért.
Valami fasza traktorvaltó kéne bele.
Előzmény: Machiness (1954)
Machiness Creative Commons License 2019.10.17 0 0 1954

Úgy látom, hogy háromféle Korandós van. Egyiknek valamikor elromlott a váltója, a másodiknak éppen rossz és a harmadiknak pedig tönkre fog menni. Ezért nem lehet bontóban találni.

Előzmény: Johnnybácsi (1953)
Johnnybácsi Creative Commons License 2019.10.17 0 0 1953
Csóri öreg vas. Nem is nyúztam mostanában erre behal a váltó. 5öst kidobja amikor elveszem a gázt. 4ből 3ba visszadugásnál recseg, 3ban rázza a váltóbotot, de csak akkor, ha magasabb fokozatból kapcsolok vissza 3ba.
1től 5ig felváltogatásnál viszont jó.
Machiness Creative Commons License 2019.10.13 0 0 1952

Nekem a gyári hűtőben volt érzékelő, ami sajnos eltört és utána szivárgott onnan a hűtővíz. Elég sokat kerestem valami csavart, amit a helyére be lehet tenni, de semmit sem találtam. Végül a motorom egyik régi gyújtógyertyáját tekertem be. Most egy gyertya áll ki a hűtőből. Semmilyen szerepe nem volt annak a forrásérzékelőnek. Valószínűleg kontroll lámpát kapcsolt a műszerfalon valahol.

Előzmény: Zabolai Gyula (1950)
Johnnybácsi Creative Commons License 2019.10.13 0 0 1951
Én nem értek a lovakhoz, de meg lennék lepve, ha egy ilyen 80as évekbeli isuzu design targoncamotorban barmilyen érzékelő együtt dolgozna:))

Nyomtam ma egy kis soft-roadot, telekjárást a falu körül. Nagy feeling, szép táj, erdő-mező, kukorica, töltés, hepehupa...elketyegtem felező 3ban alapjárat közelben. Ezt tudná egy sima suv is, de jó érzés a túlerő:)
Előzmény: Zabolai Gyula (1950)
Zabolai Gyula Creative Commons License 2019.10.12 0 0 1950
Ma sikerült beraknom a hűtőt, kicseréltem az üzemanyag csöveket, felöntöttem olajjal, holnap indítás. Ebben az új hűtőben nincs forráspont érzékelő. A három érzékelő együtt dolgozik szerintetek?? Hétfőn viszem a szélvédőt üvegeshez, valaki esetleg vett már gumigédert szélvédőhöz?? Mert amit kivettem alapból hiányzik az alján 5 cm és szilóval volt kinyomva. Lekentem a kényes részeket az alján rozsda átalakítóval ahol vakrozsda volt. A kasznin a nagyon csúnya részeket kigitteltem és lecsiszoltam. Szóval lassan, de haladok.
Johnnybácsi Creative Commons License 2019.10.12 0 0 1949
Én is filóztam azon, hogy nagy ügy-e. Mert kényelmesebb lenne zárva hagyni, főleg télen, ne kelljen kiugrálni kapcsolgatni. Meg fagyott is már be, mikor jegesben terepeztem.
De ezek 25 éves gépek, biztos nem olyan peckes már az a sok vas, nyilván ütni fog, meg kopni, nem jó az neki.
Én még nem is próbáltam ki, hogy az új kardánok mennyire ütnek, ha bennthagyom. Lehet kirpóbálom.
Előzmény: Machiness (1948)
Machiness Creative Commons License 2019.10.11 0 0 1948

Dehogynem, úgy maradt 4x4 állásban. Van ilyen. Különben normális esetben nem lenne nagy ügy, csak valamivel többet fogyaszt.

Előzmény: Johnnybácsi (1947)
Johnnybácsi Creative Commons License 2019.10.11 0 0 1947
Nemmondod hogy betekert féltengelyzárral autóztál kétkerékhajtásban? Hát nem kíméled a vasat bakker:))) Feleslegesen vissza forgattad a kardánt, az osztóművet, meg az egész miskulanciát. Javaslom, ne csak próbát tegyél, hanem használd rendeltetésszerűen, és 4x2ben oldd fel.
Előzmény: Machiness (1946)
Machiness Creative Commons License 2019.10.10 0 0 1946

Persze, hogy a kardán volt! Mégpedig az első kardán. Eszembe jutott, hogy talán tehetnék egy próbát a szabadonfutó-féltengelyzár feloldásával, kiiktatva az első kardánt. Ma lementem Kakucsra olyan simán repesztett! 2500-3000-es fordulattal.

Előzmény: Machiness (1940)
Machiness Creative Commons License 2019.10.07 0 0 1945

Az L200 rugószilentek kódja: Unix 229543 ez a kicsi és Unix 229545 ez a nagy. Remélem jók a kódok.

 

Kormányösszekötő gömbfejek Jeep cj7 a DB Motor Kft.-től. Egy kicsit gyengébb a kúp, mint a korandóé, de még jó. Jobb menetes: j8136600 a balmenetes: j8136674

 

A Jeep gömbfej elég húzós, 10000Ft felett van darabja.

 

Előzmény: Zabolai Gyula (1944)
Zabolai Gyula Creative Commons License 2019.10.07 0 0 1944
Jelentem a hátsó fékek kész vannak! A bal oldali fékmunkahenger elfosta magát. Az unixnál nem voltak valami segítőkészek, a bárdinál viszont volt munkahenger 3110 ft/db áron a cikkszáma lpr4976. A fékcsövek valamilyen csoda folytán nem egyszerűek. Az egyik vége kúpos a másik tölcséres. Vettem egy 100 centiset és egy 50 centiset. Az eggyik végüket tölcséresre ütöttem és már kész is. A dobom többször volt szabályozva az látszik. Ha kell cserélnem majd tudja valaki milyen való rá? Fékpofákat néztem elvileg jók, de a fékmester.hu-n az van. A kormányösszekötő gömbfejet nem találok. Milyen fajta jó rá? Olvastam a régi bejegyzések között, hogy l200-as laprugó persely jó hozzá, melyik évjáratot keressem, mert az volt a boltos ember első kérdése.
Machiness Creative Commons License 2019.10.07 0 0 1943

Bocs elszámoltam magam, nem 80 volt, hanem kevesebb. Mind a két gépen rossz a Km óra. A fordulatszámmérőből indultam ki.  A fordulatszámmérőn nézve 2000 alatt nem volt remegés, 2000 felett volt a gond. A másik gépnél 2500-nál még olyan sima minden! Bár ott is van olyan, hogy nem mér a fordulatszámmérő, aztán egyszer csak magától elindul. A Haudeknél már megcsináltattam egy órát csak a karosszériázás után akartam betenni, mint oly sok mindent.

Előzmény: Johnnybácsi (1941)
A-Ascona Creative Commons License 2019.10.07 0 0 1942

Üdv!

Bernie-nek minden a fejében volt, nekem volt egy listám, ami 6 évig "hízott", ezt odaadtam annak az úriembernek, aki megvette a gépemet! Gyújtáskapcsoló ezen sem szerepelt... Én mondjuk valamilyen Ssangyong, Isuzu, vagy Hyundai vonalon indulnék el.

Előzmény: Machiness (1926)
Johnnybácsi Creative Commons License 2019.10.07 0 0 1941
80? Az nem 2500as fordulat:) Nem kell annyival menni, ez traktor....lassú jármű:)
De lehet a kardán, enyém is beremegett mikor rossz volt. Most viszont még 90nél sem. Többel nem mertem menni.
Lehet ám, hogy simán csak a kereszt szar, nem biztos, hogy a tengely üt.
Előzmény: Machiness (1940)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!