Ha tudományos oldalról közelíted meg a dolgot, akkor talán azért van, mert elvileg felnyomja a pulzusodat és hamarabb vagy kevesebbtől berúgsz. Amúgy nincs más ötletem nagyon. Az meg, hogy van külön arra készített, az más dolog, mert a gyártóknak a bevétel a fontos, nem a fogyasztók.
Szerintem ez az egész ,hogy rá van írva ,hogy ne keverjem alkohollal hülyeség. Tavaly is ment a sört mellet. Ráadásul a Hell-nek van Vodkás és Whisky-s energiaitala :D
Ó, a jó kis házi pálinka... :P Nagyapám mindig főz és ad belőle. A sör amúgy nekem se a kedvencem, bár egy meleg nyári napon jól tud esni. Cigi drog részemről szint úgy, bár mindegy, mert a szüleimnek hála egy fél dobozzal biztos elszívok naponta passzívan.
@KHZ-884
Komolyan sörrel koccintottatok? :)
Jó, mondjuk kinek mi esik jól. Amúgy az energiaitallal azért egy kicsit óvatosan, nem véletlen írják mindig, hogy a kettőt együtt ne, mert - mint ahogy a szénsav - az is felnyomja az alkoholt.
én egy délután voltam Amszterdam-ban, és háááát...igaz, hogy egy esős nap volt, de az volt az a holland város, ami nem nyerte meg a tetszésemet; sőőőt, még ki is akartak rabolni az ott bevált módszerrel, hogy kivágják a táska alját....a többi holland város tényleg nagyon szép és hangulatos, de Amszterdam nem lett a szívem csücske (bár érdekesek voltak a szűk sikátorok, "kirakatok", benne nénik és függönyök :D )
Én Oroszországon belül Moszkvába ,Hollandián belül Amsterdamba ,és szívesen elmennék még nagyobb Amerikai városokba. Nyáron meg egy hétre megyek Prágába . :PPP
Én több tájegységet is megnéznék szívesen, de elsők között franciaország, németország, akkor érdekelne a stone hange -remélem jól írom- bár skandináv részek annyira nem hatnak meg a hideg miatt :-) de talán összeségében leginkább közép európa ami érdekelne. Persze más felé is kitekintenék ausztrália, amerika és ázsia.
Lényegébe véve majdnem az összes földrészt felsorltam de ezek közül tényleg leginkább közép európa a választottam.
Ma volt ismét forrasztás és miután a tanár miatt fordítva forrasztottuk be az IC-t meg a tranzisztort, elsőre pár forrasztás nem volt jó és fordítva raktam be az elemet (még szerencse, hogy akkor még rossz volt a forrasztás...), sikerült elkészülnöm a rádióval. Csak egy gondom van vele; biztos azért, mert egy ilyen egyszerű szerkezetn nem képes széles skálán frekvenciákat érzékelni, de normális, hogy egy kis magyar beszélgetésen kívül csak német műsorokat fog?
Én nem mondom, hogy minden magyar termék jó, mert erre is lehetne egy rakás példát hozni, mint ahogy azt sem írtam, hogy a G2 nem volt sz*r, csak azt, hogy prototípus. Az meg, hogy valami prototípus, általában azt jelenti, hogy egy rakás egyedi alkatrész elszáll rajta, emiatt többet kell javítani és drágább is a karbantartása. A hangot meg azért írom, mert egy csomó helyen olvastam, hogy nem csak az utasok, hanem a metróvezetők szerint is halkabb és jobb volt. Az ötlet jó volt, a kivitelezés nem.
Bzmot332: Nem mondtam ,hogy sz*r ,nem mondtam ,hogy jó.Én inkább azt mondom ,hogy nem érte meg ,hogy ezt a szerelvényt megépítsék. A wagonmash termékeinél (akkori 81-ek) elméletileg modernebb volt ,de gyakorlatilag nem.És attól ,hogy valami prototípus attól még nem kéne elromolnia. Ja, és a karbantartására is több időt kellet fordítani mint egy hagyományos szovjet kocsiéra.Az meg a másik ,hogy a próbafutások alatt nem volt olyan hét ,hogy ne lett volna meghibásodás. De mondom itt az a baj ,hogy azt hiszitek ,hogy ha valamelyik metró vagy vonat ,vagy akár busz magyar akkor már csak jó lehet. Pedig nem éppen.Az meg a másik ,hogy a BKV honnan a rákos életből szerezzen pénz új metrókra?Meg ezeket a szerelvényeket nem 40 meg 45 éves közlekedésre tervezték hanem 30-30-re amin a legtöbb kocsi már túlvan.
"Ganz metró nem volt sz*r, csak prototípus. Jó, voltak hibái a forgóvázakkal, az elektronikával, meg még más dolgokkal is, de ha ezeket kijavították volna" _akkor_ nem lenne olyan, amilyen most. Most olyan, amilyennek az elején írtad...
"lenne egy rakás sokkal halkabb és viszonylag modernebb magyar,"
Halkabb? Tuti? Az orosz vázba is lehet egyébként szaggatót tenni, ha van rá igény és lehetőség. Jelenleg egyik sincs.
-----------
Én is sajnálom, hogy nem úgy sikerült, ahogy tervezték, és hogy nem készült egy újabb prototípus, ami esetleg már sorozatgyártásra elő lenne készítve. Ennek is betett a rendszerváltás, mint a Bős-Nagymarosi vízlépcsőnek.
KHZ-884, a Ganz metró nem volt sz*r, csak prototípus. Jó, voltak hibái a forgóvázakkal, az elektronikával, meg még más dolgokkal is, de ha ezeket kijavították volna és csinálnak egy javítottat, az sokkal jobb lenne, mint a ruszki kocsik. A szerencsétlen 40 éves füstölgő orosz kocsik helyett, amiket 20 éve le akarnak cserélni, lenne egy rakás sokkal halkabb és viszonylag modernebb magyar, 20-25 éves metróflottánk. Még a gondolatba is szép belegondolni, hogy magyar metró, ha már manapság ennyire fogyóban vannak az anno nagyon is jól megcsinált járgányok, mint a Gazn vilik, az Ikarus buszok, stb... Mindenkinek, aki utazott rajta, pozitív élményben volt része. Amúgy meg a Ganz akkor olyan területre került, ahol nem volt jártassága, semmilyen olyan cég nincs a világon, ami elsőre hibátlant alkotott volna. Ha a Ganz 50 éve metrókat csinált volna, mint a Mityinszkij Metrovagonmash (nem tudom, mennyi ideje volt az a profiljuk), akkor biztos jobb lett volna. De ahelyett, hogy minden szépre fordult volna, kijavítják a metrót, legyártják a kocsikat és most minden szép és jó (vagy legalább nyugodt) lenne a metrónál, ahelyett a Ganz csődbe ment, maradtak az amúgy strapabíró orosz kocsik, amik lassan kezdik beadni a kulcsot és semmi esély nincs arra, hogy ez javuljon. Ezt nevezem én magyar mentalitásnak/szerencsének.
Múltkor én megfogalmaztam a véleményemet a témában és nincs kedvem időt pazarolni azzal, hogy ismét leírom, mennyire3 utálom és rühellem az ilyen felfogást...stb.
Egyszer régebben már volt említve a téma de ismét előhozom.
"Sztárok"
Könyörgöm mitől sztárok ők??!! Jó tisztelet a kivételeknek tényleg vannak kimagasló tehetségek, de ők nem mondják magukat sztárnak.
Annyira ittitál ez a hülye mentalitás, hogy aki már magára felhívatja a figyelmet máris sztárnak van elkönyvelve. Borzasztónak tartom, hogy orrán száján róluk kell hallanom. Tudom bizonyos tévé csatornák ebből élnek, de akkor is. Visszavehetnének ebből túl sok sztárból. Nem hiszem el, hogy ennyi sztárunk van...........
Jah és azt kell nézni ezekben a butító műsorokban mert reklám blokkoban ráderőltetik, hogy ők a válság ellnére milyen rohadt jó módban vannak míg mások azon gonodolkoznak, hogy 60000ft-ből, hogyan tudnak egész hónapban kijönni.
Mutogassák magukról milyen rohadt jól megy nekük? Akkor megoldás adózzanak egy kicsit többet, ha olyan nagy sztárok úgy se fog hiányozni nekik.
Undorítónak tartom e felfogást, hogy mindenkiből lehet sztár!
Kösz a tanácsokat, de mivel - a többi tanárral ellentétben, ahol másnak már kész is van - a tanárunk 2 órán át csak magyarázott, ezért nem sokat tudtunk meg magáról a forrasztásról, hogy mekkora a satu meg ilyenek. Az alkatrészek meg elég mütyűrök, az ellenállások jó kicsik, elég vékony lábakkal, ja, és próbára sincs lehetőség, ha elrontunk valamit, akkor már fizetnünk kell a másik készletért, úgyhogy elég érdekes lesz. :) Egyébként meg 9-es vagyok, tavalyig azt sem tudtam, mi az az ellenállás, forrasztani csak 2-szer - 3-szor forrasztottam, az sem lett mindig a leggyönyörűbb, tehát gyakorlatom a többiekhez hasonlóan nekem sincs, és nincs is lehetőségem gyakorolni. Ha majd belejövök és 2-3 év múlva komolyabban foglalkozunk a témával, akkor biztos jól fognak jönni a jó programok, de addig nem sokat érek velük :)
A nyákot fogd be satuba óvatosan (pl. két fa hasáb közé, hogy a satupofa ne karcolja össze), és úgy könnyű lesz forrasztani. Lehetőleg olyan satut használj, amit a függőleges tengelye körül el tudsz forgatni, úgy kényelmesebb forrasztani. Általában a kisebb, házi barkács satuk erre alkalmasak, nem kell valami batár állat, nem 50-es zártszelvényt szeretnél fűrészelni benne. :) A félvezetőkkel (dióda, tranzisztor, tirisztor, ledek, ic-k stb.) óvatosan, ezeket el tudod füstöltetni. Az ic-t mindig foglalatba tedd, mert egyrészt a foglalat könnyebben forrasztható, másrészt ha elpukkantod, könnyű lesz cserélni. A negyedwattos ellenállások (kommersz, színkódos, biztosan sokat láttál ilyet) elég sok hőt kibírnak, azokon lehet gyakorolni bátran. A nagyobb huzal vagy kerámia ellenállások pedig gyakorlatilag megölhetetlenek. Kell egy jó csipesz vagy egy jó fogó, megfogni vele az alkatrészt. Kézzel nehéz jól dolgozni.
Nyáktervező programból nagyon sok van, a DOS-os verzióktól kezdve a csili-vili, többrétegű (4, 8 stb.) nyákokat is tervezni tudó alkalmazásokig. Van, amiben van áramkörtervező program is. Nem kell a legszebbet torrentről leszedni, sztem az ingyenes programok is ugyanazt tudják (ha az ember még nem használta). Persze ha fotómaratni szeretnél egy kétoldalas lemezt célgéppel, arra nem biztos, hogy a legfapadosabb program is megfelelő lesz, de sztem elsőre nem is ez a cél, hanem csak az, hogy lásd: hogyan férsz el egy adott méretű nyákon. :)
Az elektrotechnikai alkatrészek működését megérteni nem nehéz, sok középiskolai elektrótankönyv van, ami szépen leírja ezeket (egyetemit inkább ne keress, a matematikai készlete sokkal bővebb, és sokkal tömörebben fogalmaz: nehéz megérteni). Könyvtárból sok ilyen elérhető (nem kell megvenni, főleg, amíg nem tudod, melyik könyv stílusa, tárgyalásmódja fekszik legjobban neked). És vannak persze áramkörszimulációs programok, ahol komolyabb áramköröket lehet építeni és a működésüket vizsgálni (nem biztos, hogy akarnál venni egy oszcilloszkópot :) ), de egyszerűbb esetekben lehet, hogy érdemesebb ténylegesen megépíteni az áramkört és úgy vizsgálni a működését (már csak azért is, hogy a forrasztást gyakorolja az ember). Két jelfogóból álló RC taggal időzített villogtató sztem ilyen. De akár ha 555-ös ic-vel csinálsz villogtatót, azt is érdemesebb megépíteni (persze előtte megtervezni). :)
Egyébként azt, hogy mi van benne, tudom, mert igazából forrasztás vagy bárminemű gyakorlás helyett a tanár 2 órán át magyarázta azokat és közben a fejét fogta, hogy nem tanultunk a tranzisztorokról meg az elektrolit kondenzátorokról (na meg a sinus görbéről és a frekvenciáról) az általánosban.
Nem az a gond, hogy nem tudom kivitelezni, mert készletet kaptunk, amit a tanárral rakunk össze. (Bár mondjuk a forrasztástól tartok, mert tavaly annyira nem ment jól a szép kivitelezés, ráadásul akkor csak primitív fényérzékelős meg nedvesség-érzékelős LED-eket forrasztgattunk, míg itt egy rakás apró mütyűrt kell egy 3x4 centis NYÁK lapra forrasztani, ahol nem mellesleg elég közel vannak egymáshoz a réz fóliák)
Én szinte semmit se értek a kapcsolási rajzból. A jeleket még úgy-ahogy, mert azokat átvettük, de azoknak a pontos működését, meg úgy az áram irányát, hogy miképp szabályozza mondjuk a forgókondenzátor, magyarul a hangerőszabályzó (azt hiszem) az áramerősséget, semmit. És akkor elvileg ez még nem is egy olyan bonyolult kapcsolási rajz, az elkövetkezendő 5 évben fogok durvábbakat is látni. Igazából a gondom az, hogy nem értem az összefüggést az egyes elemk közti kölcsönhatásokban, hogy mi mit szabályoz, mitől függ, meg az ilyenek.