Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

saválló Creative Commons License 2025.04.12 0 0 64643

De nem kényszerítettek rá hanem éltél a felkínált lehetőséggel.:)

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (64641)
KVX300 Creative Commons License 2025.04.12 0 0 64642

Támogatom a találkozó ötletét! Hol lenne és mikor?

Előzmény: saválló (64636)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2025.04.12 0 0 64641

"Bementél tájékozódni, oszt rádsóztak egy autót?:)"

 

Bementem tájékozódni: "mi lenne ha vennék autót"?

És "mi" lett. 😎

Előzmény: saválló (64638)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2025.04.12 0 0 64640

De, lehet.

A lízing ugyanakkor nem varázsige, azt a pénzt ugyanúgy meg kell rá keresni.

Előzmény: saválló (64638)
locsolókocsiz8mpsz Creative Commons License 2025.04.12 0 0 64639

Létezik a gondodra egy jó megoldás, ha nem tetszik, kikapcsolod.

Amíg és amit lehet.

Nekem sem tetszik a sok segéd, nem kértem őket, adták, de ha már vannak, használom.

Előzmény: saválló (64620)
saválló Creative Commons License 2025.04.12 0 0 64638

Bementél tájékozódni, oszt rádsóztak egy autót?:)

 

Nincs is a kínálatukban semmiféle diesel csak benzines + benzin/hibrid?

 

Pickup....minden vállalkozó azzal hasít, mert abból látszik, hogy vállalkozó......így "muszáj" olyat venni ill. lízingelni.

 

" Nem mellesleg pl egy db "C"-s abroncs 130e Ft körül kezdődik rá.."

 

Most őszintén vmi 20 milliós pickupnál mi az a 130 ezer Ft/gumi......ja azt nem lehet lízingelni az zsebből megy?

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (64637)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2025.04.12 0 0 64637

Így van. A "maradékból" választottam, ami most elérhető.

Persze a munkával és jövés-menéssel kapcsolatos körülmények is változnak.

 

Tájékozódni, számolni mentem be a szalonokba, aztán hívott a kereskedő, hogy most érdemes.

Küldte az ajánlatokat, (arkanát, dustert) és így árban majdnem ugyanott voltak. Bigster is kilógott.

Sem a pappas, sem a fábián, sem a vw csoportosok nem kerestek azóta sem.

Egyedül az ivanics, de addigra már megrendeltem Amúgy is teherpickup lett volna, ami végül is feleslegesen nagy mindennapi használatra.

Nem mellesleg pl egy db "C"-s abroncs 130e Ft körül kezdődik rá. Gyakorlatilag az összes költsége ezzel arányosan több egy személyautóhoz viszonyítva. 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: saválló (64634)
saválló Creative Commons License 2025.04.12 0 0 64636

Igen, igaz maroknyi az itt aktív csapat alig alig van érdemi hozzászóló, mindenki a f@szbukon lóg, de vannak olyanok is akik anélkül is tudnak létezni, és itt fórumoz (nának) nak.:)

 

Akik itt maradtak azok inkább már csak az őskövületek, nem mindenkinek létszükséglet a f@szbuk, és tsi.

 

Egy "gigatalit" a csekély létszám ellenére is akár össze lehetne hozni.

Előzmény: sat-man (64635)
sat-man Creative Commons License 2025.04.12 0 0 64635

 

 

====>>  " ott volt a dci Duster, oszt megűzted a háztól.:) "

 

 

Hej,  pedig  már  összeszervezhettünk  voln'   egy  jó  kis   DUSTER   találkozót,  szép  az  idő,  egy  jó   'csapatás'   &   bográcsozás  ránk  fért  volna,  akik  még  itt   'tolják'   nem  csak  a   Fb -on.....

 

 

 

Előzmény: saválló (64634)
saválló Creative Commons License 2025.04.12 0 0 64634

Ez nekem olyan, mint  ha "ló nincs szamár is jó"esete , mert sem Dustert sem Arkanát nem lehet dieselmotorral rendelni, igaz a többit se, így jobb híján marad a benzines/hibrid kényszer (?) megoldás.

 

1.9 dci.... már csak álom marad......újban gondolva, ott volt a dci Duster, oszt megűzted a háztól.:)

 

Nálam nincs ilyen probléma, tökéletesen kivagyok békülve a koros dieselemmel, mivel semmi sem indokolja, hogy megváljak tőle, benzint pusztítani meg ott van a TCe.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (64632)
sat-man Creative Commons License 2025.04.12 0 0 64633

 

===>>  " nekem ez a kaszni igényelné az 1.9 dci-t "     álmodik  a  'gyomor'   ===>>   egyébiránt  tényleg  klassz  lenne....

 

 

 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (64632)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2025.04.11 0 0 64632

Hááááát, majd meglátjuk.

Ez máshogy és másban jó. Kényelem, komfort, kinézet.

 

Egyébként nekem ez a kaszni igényelné az 1.9 dci-t.

 

Előzmény: saválló (64631)
saválló Creative Commons License 2025.04.11 0 0 64631

A bejáratás nem tolni 3000 fölé , max 130 km/h megvolt nekünk is, tehát úgy  ahogy az meg van írva.

Azt meg írtam utána nem történt semmi változás,  mi is lett volna?

 

Majd bele/hozzászoksz,  és rövid időn  belül el is felejted, hogy igazából diesel szerettél volna,.:)

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (64628)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2025.04.11 0 0 64630

Ahogy mondom. 

A szélvédő és a lapos kupéfenék és nagy ablak együtt jó meleget csinál odabent. A fekete tető már nem oszt, nem szoroz.

Viszont mosni szörnyű, nálunk 22-24 NK fölötti a víz, öblítés után azonnal törölni kell, különben foltos.

Előzmény: sat-man (64604)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2025.04.11 0 0 64629

Ha = Aha

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (64628)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2025.04.11 0 0 64628

Majd kiderül, azért ez messze nem a szokásos üzem. Bp- Szfv között van most 3 terelés, olyan mintha fele távon országúton slattyognál 80al. (najó, 100al 😎)

Dugóban meg negyed óráig be sem indul a benyás, cammogtatja az elektronyos része.

 

Ha, a legutolsó Duster nekem sem csinálta ezt a bejáratósdis külön szoftvert, leszokhatott róla a gyár. Annó még a kézikönyvben is benne volt, a teljes teljesítmény 3/6 e km után áll csak rendelkezésre. 

 

Íme:

 

Előzmény: saválló (64625)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2025.04.11 0 0 64627

ezért írtam, hogy csak az eladó. Régi törzskönyvet is le kell adni, újat csinálnak. 

 

Előzmény: saválló (64626)
saválló Creative Commons License 2025.04.11 0 0 64626

O. k, hogy ügysegéd+ otthonról intézheted, de ha autóvásárlás után átírás van akkor hogyan kapod meg a forgalmit átírva?

 

Az o. k., hogy eladás után belehet jelenteni az eladás  tényét ügyfélkapun, de átíratásnál hogyan lesz zsebben az új átírt forgalmi?

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (64624)
saválló Creative Commons License 2025.04.11 0 0 64625

A 7 literes vegyes, de nem városi fogyasztás szerintem jobb, mint amit elsőre elvártál vagy gondoltál egy 1.6-os benzines/hibridtől. 

Szerintem egész jó értek én többre saccoltam.

 

Bejáratás......3000 km-ig mi sem tapostuk a TCe-nek mertugyeaddigbejáratós, és majd utána lesz ám változás + csodafogyasztás, oszt nálunk az égvilágon semmi változás nem történt,  sem nem ment jobban, de rosszabbul sem, mint előtte, sem nem evett utána kevesebbet hanem ugyanannyit, mint amennyit a 3000 km alatt fogyasztott. 

 

Tehát nálam nem jött a csoda sem pedig érdemi változás semmiben sem igaz nem is vártam el.

Azóta is nagyon jól megy, harap egészen fickós, jó ez nem 3 hengeres, nagyon megy ha odalép neki az ember.

 

Persze nem is 6 liter az átlaga. :(

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (64623)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2025.04.11 0 0 64624

Hasznos.

Átsétáltam a kormhivatalba, hülyeség volt, hatmillió ember, előttem 13-an csak gk ügyben.

 

Ki kéne végre ebből nőnöm, na.

 

Ugyanis: 

https://www.nyilvantarto.hu/ugyseged/LoginPage.xhtml

 

Rövidebb idő alatt megvoltam vele, mint a séta csak oda. (Leírás szerint az eladó csinálhatja webes ügysegéddel, a vevő mintha csak személyesen. )

aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2025.04.11 0 0 64623

odafele 7 litert írt ki, alap módban.

Visszafele 5.valamennyit Eco módban. M85, M1, Bp, Budaörs, M7 -> erős forgalom, sok araszolás. Ahol lehetett Autóúton 112-re, pályán 130-135 között, terelésekben igyekeztem a "forgalom ritmusát felvenni", ne akadályozzak másokat 😎 

 

Tankolás szerint kerek 6 literre jött ki, de nem erre az útra, hanem vásárlás óta, szalon melletti MOL kúttól számolva. Mozgásokkal, tötyörgésekkel, járműmozgatásokkal együtt (trailereket mozgattam vele relatíve sokat)

Majd kiderül. 

Másfél éve 6.5 volt az átlaga a zsír újnak, azon nem állítgattam akkor semmit. 

 

a 0.9es TCE-n nagyon markánsan éreztem a bejáratás végét, a 3ezredik km után mintha motort cseréltek volna benne és markánsan lejjebb ment a fogyasztása. Pont én vezettem külföldön. Átfordult, megálltunk enni, és mikor visszaültem mintha másik kocsi lett volna, harapott.

Első duster ugyanígy csak 6ezernél. 

Második duster eleve jobban ment mint az első, annál nem volt ilyen, vagy nem vettem észre.

 

Vajon az 1.6-os motoroknál is van még ilyen gyári program?

 

 

 

 

 

Előzmény: saválló (64622)
saválló Creative Commons License 2025.04.11 0 0 64622

Szinte mindenről írtál csak a fogyasztásról nem, eddig ugye főleg hosszú távokra manuális váltós dieselt használtál ez meg épp az ellenkezője, benzines/hibrid+automata váltós, még leírva sem kimondottan hosszú távokra való utazóautó.

 

Persze vannak még csodák.:)

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (64621)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2025.04.11 0 0 64621

Ezek 70%-át tudja a Captur, ott pl egy óra alatt megszoktam, ugyanúgy a 8-as gyorsforgalmin kezdve és minden kézre állt.

A képernyő testreszabásával molyoltam a legtöbbet, mert az nekem nem logikus.

Szerencsére a funkciókat is testre lehet szabni, és van már ezekben egy egy gombos "perso" amivel a saját módodat tudod elérni. 

Mint kiderült: itt érdemes a sávtartót is kiszedni, mert a pályán tereléseknél - rengeteg van - amikor áthaladsz a bóják között, ő menne tovább a felfestett csík mentén, na az para.

Egyébként minden bömösbe betenném kikapcsolhatatlanul, kénytelenek lennének indexelni sávváltáskor 😎😎😎

 

A tempomat rönyókban 1-esével állítható. 

A klíma szerintem túlfűt és csak 25 C-ig állítható, utána már a "mindent bele"

Az ülésfűtés (ugye!) két fokozatú, a Capturben három. Kormánymelengetés csak be/ki.

 

Ez a stop&go viszont tök okos, az M1esen araszoltam többször fél órákat. Szépen követi az előtted menőt, megáll, ha megáll, elindul, ha elindul. 

Meg van benne autohold, megállsz a lámpánál, nyomsz erősebb féket és utána már nem kell a pedálon állni, nem kezd el kúszi a verda. 

 

150 cm-es dobozokat hoztam vele, simán befértek előrehajtott hátsó ülésekkel, még lötyögtek is.

 

 

Utoljára 20 éve volt saját automatám - azt nagyon szerettem. Igazi retro, 2l szívó, 8 szelep, 4 sebesség+overdrive. Ezt is fogom szeretni szerintem. 

Kresz szerint teljesen jól lehet vele közlekedni. Megy mint atom, főleg kigyorsításokkor. Bejáratos, még kímélem :)

 

 

Elektronikus manual van hozzá- ami egy weblap. Zéró technikai adat. Pl nem lehet tudni mekkora a 12V-os aksija. Meg semmi egyebet. Nem kell tudjuk.

 

 

 

 

Előzmény: saválló (64620)
saválló Creative Commons License 2025.04.10 0 0 64620

Hát ja, szerintem ez elég baj ha az ember belelül egy autóba, és tanulnia kell a "vezetését", mert rángat a sávtartó, ok nélkül befékezget a tempomat, és stb, ide jutott a modern technika a sok muszáj assist, ez van ezt kell szeretni.

 

Mások is panaszodnak a sok assist miatt, már más opció nincs csak egyre több lesz belőlük.

 

Hál istennnek én még tudom vezetni az autómat semmi sem rángat a sávok között, még nem fékez ok nélkül a tempomat, és stb...., de ugye ez már "elavult" autó amit még arra terveztek, hogy ezt bárki tudja vezetni, használni betanulás nélkül is.

 

Minden kezdet nehéz majd összeszoktok.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (64619)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2025.04.10 0 0 64619

8ason Szombathelyig, onnan északnak a 87-esen, kaja, majd M85, m1, BP, kis ikea, majd haza. 

Hát, első szakasz elég rángatós lett, szedte ki a kezemből a sávtartó, bakkecskézett a tempomat. Be kellett hangolni, és megtanulni egymást. Túl érzékeny volt, mikor utolértem valakit belefékezett egy nagyot. Városban kipróbáltam araszolásban a stop&go-t is, fasza, tök jól működik. Ez egy jó találmány. 

Az új Capturben vagy finomabb a sw, vagy a kisebb verda jobban elfér a sávban, nem tudom.

A parkradarok paranoiásak, még van jó 20 cm, mikor már besípol.

A digitklíma pont ugyanaz a gomb, de csak +25ig lehet feltekerni, utána már csak a Hi marad. Tök jól fűt. 

összességében Ok volt, csak én stresszeltem a szokásosnál jobban, csak 130 városi km volt eddig benne. 

   

 

Előzmény: saválló (64606)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2025.04.10 0 0 64618

Jaja, "először jó ötletnek tűnt", aztán kiderült, csak még egy dolog amit tenni kell valahova :)

 

 

Előzmény: saválló (64617)
saválló Creative Commons License 2025.04.10 0 0 64617

Az ember mindig agyal valamin ami még "jó "lenne, de aztán később kiderül, hogy vagy nem kellett volna vagy az, hogy de jó,  hogy nem vágtam bele.

 

 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (64614)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2025.04.10 0 0 64616

Szerintem nincs Arkana topic.

Előzmény: sat-man (64615)
sat-man Creative Commons License 2025.04.10 0 0 64615

 

 

===>>   btw.:   van  Arkana   topic  ???

 

 

 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (64607)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2025.04.10 0 0 64614

Tűnődöm egy lepukkant furgonon, buli lenne belőle lakóautót faragni. Minimál konfig, ágy, hűtő, mikró. Az se baj, ha 4x4-es  😎

Biztos "lenne rá időm" foglalkozni vele...

 

Én több lényeges nézetazonosságot látok, mint marginális nézetkülönbéget - közöttünk 😎

Előzmény: saválló (64613)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!