A túra a találkozó az esőzés miatt elmaradt, igaz elindultunk akkor még csak szemerkélt de később az eső győzött visszajöttünk, ez így nem egy kellemes motorozás lett volna hanem kellemetlen és a folytatásban sem mond jobb időt szombatra, vasárnapra egy mini tali a találkozó megmentésére mint mentő öv az ötlet nagyon jól hangzik Roncsfelújító kollégától, vasárnapra ki tisztul az idő így tudunk találkozni- beszélgetni és egyet közösen gurulni.
Ez már egy új köztes helyszín lesz ahol találkozunk és remélhetőleg egy szép kőrt teszünk meg a Bakony-ban.
Sajnos annyira szélsőséges lett az időjárásunk, hogy nem lehet a nyár kellős közepén rá tervezni egy vagy több napot sem.
Pedig olyan jól fel cuccoltunk, jó súlyba kerültek a motorok :az indulás
itt már "menedéket" kerestünk az eső előlvárakozás vissza indulás
Vasárnap bepótoljuk, akkor már "rakomány" nélkül találkozunk.
Múlt hétvégén volt a Babettás Balaton kerülés, amin most nem tudtam részt venni remélem jövőre összejön, de pár képet hoztam a fb-ról , az idén is vegyes csapat jött össze azért a többség a Babetta azon belül a kettőszázhetes, lehetett látni Rigát-Romet-Mz Ts-és robogókat,a résztvevők biztos jó érezték magunkat harminc fő vett részt és ketten estek ki.
Más : Jawa Stadion és 207 es túra a kinti kollégák is aktívak :
Romet fronton is folytak az készülődések a túrára, tegnap Jani külső cserélt a Romet-en megtankolta beüzemelte ami nagyon könnyedén ment és a gyújtás kapcsolón végzett javítást, részemről most nem volt semmi extra, ma pedig fel cuccoltuk a motorokat : vagyis idén elindulunk a Romet-Komar túrára, remélhetőleg az időjárás kegyes lesz, a többi meg adja magát.Reggel startolunk.
Szia!
A hengertalpnál, karburátor csatlakozási pontjánál is szívhat fals levegőt ha rossz a tömítés. A gyújtás oldali szimering is lehet a hiba oka ha esetleg csere közben leugrott a rugó a szimeringről!
Én már jártam így.
Segítséget szeretnék kérni tőletek. 2- es pedálos komáromnak alapjárat gondjai vannak. Hidegen max második rúgásra indul, szépen jár, de pár kilóméter megtétele után elmegy az alapjárat, rendkívül magas fordulaton pörög. Alapjárati csavar álításával pedig lefullad. Karbi szép tiszta, fúvókák rendben, a karbi jó állapotú, főtengely szimeringek cserélve lettek. Kérlek mondjatok pár dolgot amit nézzek még át, vagy ami esetleg hibás lehet. Előre is köszönöm a segítségeteket!:-)
Lacus nevű felhasználó márkatársunk Romet Kadet motorja kész lett, úgy tudom hosszú folyamat volt ez és nem kevés anyagi vonzata volt, de a végeredmény egy gyönyörű motorka lett, és a kis tesó a Pony is hasonló kategória lett.
Nézzük a végeredményt :
A képeket azért én raktam fel mert neki nem engedte az index.
Sajnos a találkozóra nem tud eljönni,a távolság leküzdése nem egyszerű feladat.
A motorokhoz gratulálok, legyen sok örömöd velük, még kettő példány ami jó kezekben van.
3 féle kuplungrugó létezik. A legrövidebb a gömbölyű blokkokban használatos a 4 sasszeges kuplungnál. Emlékeim szerint ez olyasmi mint a Rigáé. A kézi váltós szögletes blokkban már 3 sasszeges kuplung van, ugyanolyan vastag huzalból készült rugóval de a pedálosénál hosszabb. (3.5 mm a huzal átmérő) A Romet kuplung szintén 3 sasszeges de itt már parafás a tárcsa. Ehhez 3 mm vastag anyagból készült a rugó. Ez a leghosszabb.
Heló!
Remélem ez a visszatérés, és újra olvashatjuk majd a fényképes tudósításaidat a börzékről! :))
Jó volt találkozni Veletek,bízom benne,hogy sikerül eljutnom a Rometes rendezvényekre.
A börze nem volt túl nagy, nem is vettem semmit,de sok szép motort láttam és ami még ennél is fontosabb jó arcokkal találkoztam!
Ma megvolt a Polgárdi börze, egy nagyon jó kikapcsolódás lett belőle, összetett a kép.
Robaj és a Riga 12 es együtt gurult, tökéletesen jól tudtak együtt menni az azonos menet teljesítmény miatt,az R12 es két gyertyaslusszal tette meg az oda távot,megérkezéskor Koyasu Laci-t üdvözöltük régen láttalak jó volt újra találkozni.
P21 Feri bá-val is váltottunk pár szót:
A börze nem sokat ért elég gyenge volt, nem vásároltam ( már nem kell semmi ) , de kaptam és Jani is frakciós kollégától led kmóra világítást ami nálam be is lett szerelve, egy nagyon egyszerű megoldás és szinte semmit nem fogyaszt a kicsi led, semmi alakítást nem igényel, szóval jó lesz, erről majd később lesz kép hogy is néz ki a sötétben valójában mit mutat. - ez után egy gyors diagnósztikai vizsgálat Robaj-on , frakciós kollégát mindig csodálom amikor szerel vagy csak átnézni a motort mert látszik, hogy a kis újában van az egész Romet motor, köszönök mindent Tamás.
E közben Janitól érdeklődnek hogy mennyit kérne a Riga 12 es ért, még szerencse hogy nem akarja eladni.
képek : azt hiszem a R12 ért hatvanat kért érte az eladó hazafelé egy kávé szünet, majd Fehérváron Lidl jégkérmezés és utána Rudi-hoz elvittünk a Babetta 207 be vásárolt körrúgós kuplungot, akkor mégis csak vettem valamit :-) Jeszi bácsinál, akinek elújságoltam hogy tegnap a Polgárdi benzinkúthoz jöttem Zümmivel egy kávéra mert nem is ment még az idén és járatni akartam, nagyon könnyen indult, szépen teljesítette a távot :
Szépen újjá épül Rudi 207 motorkája, majd szóba került a veterán autók és ott az utcában egy ismerősnél van egy Skoda MB1000 es azt megnézhettük, nagyon szép és jó állapotban van, itt Jani felvilágosítást adott az OT rendszámozásról és egyéb dolgokról, mivel az autón nem volt műszaki vizsga.
Ezek után már sietünk nehogy elázzunk, jól sikerült motorozós szép napunk volt.
Nem tudja valaki, a Komar és a Riga kuplungrugó között milyen különbségek vannak? Úgy tudom, a Komaré gyengébb, de hosszabb. De az átmérőjük megegyezik?
Igen, kettő is lesz :) :) egy túrázós és egy pihenős.
A „túrázós” 2019. 07. 12-13-14.
Helyszín: Szántód, Rév Kemping.
Cím: 8622 Szántód, Tihany u. 3.
Programtervezet:
Pénteken: Érkezés, sátrak felállítása. Igény esetén, esti közös motorozás.
Szombaton: Csapatban motoros túra 9 tól-14 óráig. 14-tól aztcsinálunkamitakarunk :)
Vasárnap: 9-tól 13-ig szintén közösen túrázás. Utána sátorbontás.
A találkozó erősen időjárásfüggő. Esős időben sajnos elmarad. Infók telefonon.
„Pihenős” 2019. 07. 26-27-28.
Helyszín: Siócamping
Cím: 8604 Siófok, Puszta-torony tér.
A találkozó a TWK nyári jubileumi (a Trabant -Wartburg Klub 25 éves) találkozójával van egybekötve. A Komárosok, Rometosok évek óta meghívott és megbecsült vendégek, ahogy a Daciások és a Moped autósok is.
Programtervezet:
A TWK szervezett programja ami meglehetősen pörgősnek ígérkezik. A programon akár aktívan is részt lehet venni.
Aki készül eljönni, kérném, hogy a lentebb megadott e-mailos elérhetőségen jelezze, legkésőbb július 19 ig! A TWK előzetes regisztrációt kér.
Ahogy lesz Rigás megmozdulásom ott jelentkezem, amúgy a Riga kluban is bent vagy ha jól tudom, mint én is, csak jó régóta nem voltam bejelentkezve.
Tiszta vizet a pohárba, a R12 nem az enyém, csupán használatra szoktam megkapni, nem is tudnám hol tárolni nincs helyem.
Tény hogy kedvelem a típust, ezekkel a motorokkal nagyobb kihívás pl kettőszáz km-t megtenni mint mással, kényelmes és szépen dübörög a fojtás nélküli dob.
Koyasu: Köszönöm az üdvözlést, ezek szerint vasárnap találkozunk.
Üdv! Máig lógok az update-tel, hogy milyen a gyakorlatban egy Mobra.
Megvan a válasz: szimmeringes. :-D
Nem igazán tett jót neki ez a pár év szárazon ácsorgás, amit nem csodálok. Szépen eszi a váltóolajat és úgy megy, mint egy epilepsziás kecske. Gyakorlatilag lehetetlen beállítani a karburátort a fals miatt.
Illetve a kuplungot is szét kell szednem, mert a négyest nem szereti bevenni.
Valamikor nyár végén jutok el oda, hogy nekiállok, de lehet, hogy őszre csúszik.
Amúgy elég jó kompressziója van, rendesen rá kell ugrani indításkor, nem csak úgy röcögtetni, mint egy Simsont. Ehhez kell lábizom rendesen.
Amikor beindul, és épp sikerült az úszót úgy belőni, hogy ne keveselljen, akkor elég fickósan megindul, és olyan fordulatig lehet erőltetés nélkül húzatni, ahol egy Simson már az életéért könyörög, ez pedig még gyorsul tovább.
Mindenesetre azóta nem gyötröm, hogy beazonosítottam a hibát, majd szét lesz kapva, minigenerál, aztán nyilatkozom róla többet.
Különös kíváncsisággal várom, hogy mennyire lesz megbízható napi használatban.
frakciós kolléga védelmében visszaregeltem, nem tudtam elnézni,személyesen ismerem, itt a fórumon mindenkinek segít hisz megvan hozzá a szaktudása, amúgy meg egy értelmes céltudatos barátságos ember, nagyon jó szervező késéggel,mindig szívesen futok vele össze egy börzén.
Tavaly Robaj ezerötszáz km-t ment hiba nélkül ami egy Komar-nál nem semmi, ezt a motor teljesítményt neki köszönhetem a segítsége nélkül még mindig kínlódnék a motorral.Olyan stabillá tette mint egy Babetta.
A fórum kihalása szerintem a motor ritkasága is egyben, és nem egy kedvelt márka.
frakciós kollégát semmiképpen nem hibáztatnám a fórum kihalása miatt, ő mindenkinek legjobb tudása szerint segít.
Más : frakciós kolléga hamarosan ki hirdeti a nyári Romet-Komar túra időpontját és az ezzel kapcsolatos információkat is közli.
Nem sokat mentem eddig az évben, áprilisban Dunaújvárosi börze :
visszakerült a gyári visszapillantó tükör amit frakciós kollégának köszönhetek, a tükröt kicserélte új bilincset adott, és a szárat lefújta feketével.Sajnos nem enged több képet feltenni, most a telefonnal készítettem a fényképeket és a nagy felbontás miatt nem engedi.
Azért van pár ember aki még kedveli netán használja is a Romet mopedeket.
Teljesen függetlenül elmondanám a saját véleményemet az utolsó két hozzászólás kapcsán.
Az egy nagy baj,ha egy motoros/ veterános fórumon ilyen témák vannak kirándulások szervezése és szerelés tippek illetve fényképek megosztása helyett.
Én 5 éve járok ide ,valóban pezsgőbb volt itt az élet ez kétségtelen.
Frakciós kollégát személyesen ismerem, nekem mindig önzetlenül segített amikor szükségem volt rá.
Sajnos az utóbbi években egyre kevesebb időt tudok szentelni a veterán vonalra, lehet mások is így vannak ezzel???!
Nem tudom.
41 éves vagyok, talán az utolsó generáció akinek a Romet márkanév még mond valamit. A mostani fiatalokat már nem is érdekli a motorozás annyira ( a Komar meg pláne) mint anno az én korosztályomat.
Ebből kifolyólag ez a fórum se tud úgy pörögni mint régen.
Persze vannak kivételek pl. Pannónia index fórum,az megy minden szinten,de az egy másik súlycsoport minden szempontból.
Ott irdatlan összegekért felújított gépek tulajdonosai értekeznek mindenről,ami egy jó dolog és összetartja a csapatot,de a Komar
fórum mindig is gyengébben működött ezt el kell ismerni.
Persze fel lehetne futtatni és jó is lenne, amikor időm engedte részt
Vettem a Romet találkozókon,de sajnos ott is látszott, hogy ez egy nagyon szűk keresztmetszete a veteránozásnak.
Nem tudom mi van veled... Anno egy tök normális embert ismertem meg benned, de az utóbbi időkben mintha meghibbantál volna....sajnos :( Tudom az élet nem egyszerű de akkor is... Emlékszem hogy belém is álltál anno email-on...nem is válaszoltam rá direkt...
A következő sorokat úgy írom hogy nem is ismerem frakcióst, de ő rá fogni hogy sokan nem járnak a fórumra az nagy blődség. Szerintem te is tudod hogy van egy facebook nevezetű dolog ami szó szerint elszívta az embereket, sokféle fórumba járok és ezt MINDENHOL tapasztalható. Ráadásul a komár meg a romet fórum amúgy is a kisebb fórumok közé tartoztak kisebb fórumok sokkal érzékenyebbek, bár nagyobbak is elnéptelenednek/tek.
Szia! Az összes 2 sebességes blokk (S38, 023 017) csapágy és szimering mérete olvasható a könyvből kimásolt részletben. A motorfelújítás elég idegtépő tud lenni a sajtpuha" főtengely és a pontatlanságok miatt.