A szekciós felosztás szerintem megtalálható a modellben kiadotton is, vagy csak én gondolom úgy, hogy az a három gomba a tetején arra utalna, hogy három részre van osztva belül a felépítmény?
Úgy látom, M.o-on ezeket a "szekcionált" (szankcionált ;)) tejeseket részesítették előnyben. Meg is értem, hogy könnyebb volt változó mennyiségű folyadékhoz igazítani a szállítást.
Erre az tudna válaszolni, aki még futtatja a sort, bár, mivel újságosnál, eddig sem lehetett kapni, arra az sem tud válaszolni, hogy előfizetőknek végig megy-e, vagy ott is törölték.
A tej összeborogatása miatt ne aggódj, a sörrel (az alkoholmentest is beleértve) egyetemben rák- és cukorbaj keltő, mint a legtöbb jóság. Egyiket sem kellene fogyasztani (meg manapság bármit).
Ultrapasztőrözték, annak idején nem volt benne prion, mikroműanyag meg hasonlók, ami csak elégetés után bomlik le. Lúgozták is (állítólag most is), hogy ne savanyodjon, ne aludjon meg.
A mostani cuccoktól jobban kell félned, mert, akkor csak a hazai gazdák vackait borogatták össze, nem a fél világét.
Oké, értem...:-) ...de a malátát azért már csak nem külön raklapon vitték a sörszállító után, ugye? :-)
Amúgy nem is a sörön, tejen, szörpön és a további tűzveszélyes anyagon :-) van a hangsúly, hanem talán inkább azon, hogy ezek a hajdani magyar járművek a pótjaikkal együtt még mindig szemet gyönyörködtetőek, és kár, hogy ezekből ezidáig nem készült egy jó modellsorozat. Most a méretarányt nem is említem.
...de mielőtt a gazdák tejkészletét hozzáöntenék a tartályban már ott lévő tejszállítmányhoz, végeznek előzetesen valamilyen egészségügyi, élelmiszer biztonsági vizsgálatot a gazdák tejadagjainál? Mert ha pl. 10 liter, valamivel is fertőzött tej kerül mondjuk, 1000 vagy 10000 liter normális tejhez, nem tudom, nem lesz-e gond a tej további feldolgozása, dobozlása, palackozása stb. során?
Köszönöm neked is meg mindenki másnak, aki a témában reagált a tegnapi hsz-emre. "Mentségem", hogy életemben nem voltam soha sörivó, helyette a déli területek száraz vörösborát kedvelem és persze az unicumot! :-)...és gyerekként is csak az ország akkori sörgyárait kellett tudnunk az iskolában, a palackozók nem voltak az iskolai törzsanyag részei. :-) Amúgy ezek a Rábás sörszállító tartálykocsik, gondolom, hogy nem hűtőtartályosak voltak akkor még, ugye?
Ezt sajnos szerintem még maga a kiadó sem tudja. Átláthatatlan néha (mindig) az a gondolkodásmód, amit ők képviselnek. Még anno a "Retroautók a keleti blokkból" című sorozatnál egész korrekten lehetett tudni mikre lehet számítani, ha jól emlékszem olyan 5 megjelenéssel előre, manapság legtöbbször már csak az adott lapszám hátuljáról lehet megtudni, mit is tervez a jövőben a Deagostini, esetleg ilyen-olyan kiszivárgott infókból.
Szia köszönöm a linket. Most még lehet látni a Cseh oldalon hogy mi jelenik meg, de meddig? A Lengyel sornál is lehetett látni a megjelenés elejében aztán egy idő után meg eltünt.
a tejüzemekből vitték a tejet a palackozó üzemekbe, vagy ezzel gyűjtötték össze a hajdani TSZ-ek, állami gazdaságok istállóiban megtermelt tejeket és vitték a tejüzemekbe (megjegyzem, ez azért számomra már akkor is neccesnek tűnhetett volna
Mi ebben a necces? Nálunk a mai napig minden nap jön a tejes tartálykocsi. Van hogy pótkocsival. A gazdák kirakják a házak elé a lefejt tejet, a tartályos meg elszállítja a tejüzembe. Gyerekkoromban keresztanyám a Budapesti Tejipari Vállalatnál dolgozott, ott két iparvágány is volt amire tartályvagonokban érkezett a tej vidékről.
Na, akkor jól emlékeztem erre a sörszállító Csepelre, de bevallom, a tényleges funkciójával a mai napig nem vagyok teljesen tisztában.
A tartályos tűzoltó kocsi, az rendben van, ahol tűz volt, oda vitték a vizet, még a tejszállító szerepét is gyanítom talán az akkori időkből, a tejüzemekből vitték a tejet a palackozó üzemekbe, vagy ezzel gyűjtötték össze a hajdani TSZ-ek, állami gazdaságok istállóiban megtermelt tejeket és vitték a tejüzemekbe (megjegyzem, ez azért számomra már akkor is neccesnek tűnhetett volna), na de ez a sörszállító??! Úgy tudom, az országban volt talán 5 vagy 6 sörgyár, de ezekben ott voltak a palackozók is helyben! Akkor mégis hova kellett ennyi sört szállítani ilyen tartályokban? Szerintem ekkor még az éttermek, vendéglátóhelyek kocsmák is palackos söröket, vagy hordókban odaszállított söröket kínáltak, árusítottak, és a hordókat is a sörgyárakban töltötték. Vagy rosszul tudom?