Komoly riasztórendszer kiépítése egy külön szakma, azonban házilag különféle modulokból építve is nyilván sokmindent el lehet készíteni.
A tervezéssel, összeállítással, kiépítéssel kapcsolatos infókat, tapasztalatokat, megoldásokat nagy érdeklődéssel fgadja a topik.
Nyitott kapukat döngetsz: be kell írni a google keresőbe, hogy "harmadik kéz" és ott a megoldás a problémádra (nem vicc, nekem is van ilyenen), akár 2000 forinttól.
Miután életem első krimpelése nem sikerült (merthogy nem működött a kamera - ebből gondoltam:-(), levágtam ezt a kábelvéget, és kíváncsian megvizsgáltam Ohm-mérővel a pin-ér kapcsolatot.
Bár nem vagyok fradista, de a zöld-fehérig minden rendben volt (harmadik pin). A negyedik helyen viszont a kék helyett a kék-fehér mutatott érintkezést, és innentől kezdve mindenki siftelt egyet visszafelé; így aztán a nyolcadik pin (nem az utas, de az is halál!) üresen maradt, mert a barna a hetedik helyen csücsült.
A második krimpelésem (úgy tűnik) sikerült, mert most működik a kamera. Én úgy érzem, hogy a sodrott vezetéket talán nehezebb a helyükre kényszeríteni. Bár tömört nem próbáltam, de egyéb helyzetekre asszociálva úgy emlékszem, hogy merev dolgokat könnyebb egy szűk résbe bekényszeríteni:-))
Meg nálam az is probléma, hogy az ilyen apró dolgokat már csak az egyik (még látó) szememmel és nagyítóval nézegetem; ilyenkor jól jönne egy harmadik kéz, amelyik a nagyítót tartja - végül rákötöztem a nagyító nyelét egy tripodra, és beállítottam. De hát a mélységélesség korlátozott, a munkafelületet meg igyekezni kell fókuszponton tartani:-(.
Azt meglepődve tapasztaltam, hogy a sztereo látás hiánya milyen rossz hatással van az ilyen aprólékos munkákra.
OFF Ha most még alig múltál 57 éves, akkor húsz év múlva talán neked is lesznek ilyen tréfás élményeid:-))). Vagy ahogy Ady mondta:
Trükk: ha másképp nem megy, akkor a kábelköpenyt 4-5 centi hosszan távolítsd el és az ereket egyenként csúsztasd a helyükre. Időseknek erős szemüveg erősen javasolt (vagy elektronmikroszkóp :)
"A CAT6-os toldó használható CAT5e kábelhez (vagyis dugóhoz)??"
Igen.
Ezen a területen tudtommal szigorúan megvalósul a lefelé kompatibilitás, pl sokan nem tudják, hogy a CAT7-es csatlakozók is tudják a CAT1-es szabványt (két eres sodrott analóg telefon vezeték a hozzávaló kocka dugóval).
Van olyan átmenős dugó, amit krimpelni kell a szokásos fogóval (én pl eztet szokom venni), de van olyan is, amihez nem kell még fogó sem, mert bele van építve a krimpelő rendzer a dugóba. Vigyázat, ez utóbbi típusú szuper UTP dugók között előfordul olyan is, aminek 6000 forint darabja (a három nulla nem elírás!).
Külön megy a táp, nem a patch kábel mellett (sem benne).
Ha szerzek átmenő RJ45 dugót (hogy a sodrott érpárokat könnyebben dugaszolhassam ill. szemmel tarthassam:-)), azt ugye "sima" krimpelő fogóval is összenyomhatom?
Majd utána oldalcsípővel vágnám le a kilógó szálakat...
"zt nem tudom, hogy a tápegység kimenő 12V-ján is csücsülhet-e valami zavarfeszültség"
Ha van is egy kicsi, az csak akkor okozhat zavart, ha a tápfeszültséget is az UTP kábelen viszed oda a kamerához. Ha a táp más módon jut oda (és nem szorosan az adat-kommunikáló érpárok mentén), akkor egy kis zavar senkit sem zavar :)
Maga az adapter (230/12 V) 3m-re van a kamerától. (Azt nem tudom, hogy a tápegység kimenő 12V-ján is csücsülhet-e valami zavarfeszültség).
Amúgy ez a kamera "saját" tápegysége, és 12V-os drótja 20cm-en ölelkezik az adatkábelével (patch).
A hotspot leírásodat nem értettem meg teljesen (ehhez én már öreg vagyok:-)), de emlékszem, hogy telepítési próbálkozásaim közben meglepődve fedeztem fel a mobilomról elérhető Wifi hálózatok között magát a kamerát.
Mert valójában az történt, hogy a közelmúltban az unokám helyezte üzembe a kamerát, és akkor még WiFi-sen dolgoztunk, antenna volt a kamerán. De akkor még egymás közelében volt a kamera, a mobiltelefon és a router.
Aztán messzebb vittem a kamerát a routertől, és nem voltam megelégedve a hosszú késési idők miatt.
Ekkor váltottam UTP kábeles csatlakozásra, és most már továbbra is erre venném az irányt.
És igen; mivel "lementettem" a PC-re a kamera QR kódját, az UTP kábeles installálásnál a mobilom a PC monitorjáról fogja beolvasni a QR kódot.
Talán azért is van zavar a fejemben, mert a WiFi-s csatlakozásnál a kamera lencséje olvassa be a mobiltelefonon lévő QR kódot (YCC365 Plus App), vezetékes (kamera - UTP - router) csatlakozásnál viszont a mobiltelefon olvassa be a kamera QR kódját (ami ugye a kamera hátfalán van, de most már lementve a PC-re).
"tápkábel kamera felőli végén 12,2 V egyenfeszt mérek (brummot, fűrészjelet most nem mértem váltófeszültség állásban"
Egyes kapcsolóüzemű tápegységek annyira magas frekvevciás szemetet is gyárthatnak, ami már kívül esik a mérőműszered érzékelési tartományán. De ilyennel nem találkoztam még.
"Ami viszont meglepett, hogy kínai hölgyismerősöm három percenként felszólított a garázs tetején lévő kamerából: Please configure camera by AP Hotspot"
Sok wifis kamera gyári állapota a hotspot mód, amikor
- a kamera is egy routerként jelenik meg a mobiltelefonod wifi listáján
- a mobiltelefonoddal rá tudsz csatlakozni a kamera wifijére (ugyanúgy, mintha pl egy routerre csatlakoznál), az alapértelmezett wifi jelszó benne van a kamera leírásban
- majd a kamera menüjébe (pl böngészővel) belépve elvégzed a szükséges wifi beállításokat ahhoz, hogy a kamerád össze tudjon kapcsolódni a wifi routereddel
- ezután a kamera átkapcsolódik a routeredre és te is visszakapcsolódhatsz a routeredre.
"most az antenna nincs is rajta"
A kamera wifi modulja egy pici rádió adóberendezés (is). Ha egy rádió adót kimeneti terhelés (antenna) nélkül dolgoztatsz, akkor az adó elektronika tönkremehet, ami esetleg magával ránthat olyan áramköröket is, amire még szükséged lehet. Én akkor sem venném le az antennát, ha soha nem szeretném használni a kamera wifijét. Ha a kamera menüjében lehetőség van a wifi letiltáséra, az UTÁN talán meg lehet kockáztatni.
- A kamera 230/12 V-os adapterén világít egy piros LED (persze, tudom, ez még nem jelent semmit:-(()
- A 12V-ot meghosszabító 3m-es tápkábel kamera felőli végén 12,2 V egyenfeszt mérek (brummot, fűrészjelet most nem mértem váltófeszültség állásban, mert ahhoz közbeiktatnék egy mondjuk 10µF-os kondit, nem bízva a multiméter DC-leválasztásában - de a kondit keresgélni kellene a szmötyiben).
- Amikor a kamera Reset gombját 5 sec-ig nyomom, egy kedves kínai lány azt mondja: Reset Access.
A fentiekből nekem úgy tűnik, hogy a Power rendben van(?).
De: megvolt az első krimpelési próba. Egy RJ45 és 4 cm patch kábel bánja:-((. Mondjuk ezt a többszálú (nem tömör) vezetékeket nem lesz könnyű rábeszélnem, hogy a megfelelő helyükre csússzanak be:-)) Miután már "szemmel" is láttam, hogy pl a zöld vezeték nem fekszik bent a 6-os horonyban, így semmi esélyem nem volt kábelesen routerezni. Ami viszont meglepett, hogy kínai hölgyismerősöm három percenként felszólított a garázs tetején lévő kamerából:
Please configure camera by AP Hotspot or Scaning code!
Az AP Hotspothoz még nem értek, a QR code mondjuk ott van már a PC-n, de nem szívesen veszem le a kamerát a garázstetőről, hogy a router közelébe helyezzem (most az antenna nincs is rajta, hiszen kábelesen szeretnék
A kamera 12 V-os tápkábele és az adatvivő patch kábel mindössze 30 cm hosszan futnak egymás mellett, külön gégecsőben, kb. 3 cm távolságra egymástól. De egy próbát megér..
Gábor úr, a műszerész azt mondta 1971-ben:
- Tessék elhinni, hogy a változás oka a változás:-)
Isten nyugosztolja, visszateszem a tápot a "nem szimpatikus" helyre.
"A garázs tetejére épített kamera 230V-os adapterét tetszetősen arrébb helyeztem. Az utóbbi napokban többször előfordult, hogy "kimaradt" a kamerából a 12 V DC, de mindig "visszatalált" az YCC365 Plus a P05 kamerára, és távolról is nézegettem a házamat."
Hogy a mobilodról olykor eltűnik a kamera képe, annak száz egyéb oka is lehet.
Távoli kamera 12 volt megléte amatőr módszerekkel:
- ha a kamerán van tápfeszültség visszajelző LED, annak működését távcsővel is megnézheted, hogy éppen világít-e. Ha nincs ilyen LED, akkor egy picike 12 voltos izzót (max.2-3 watt!) köss rá a kameránál és tedd az ablakból is látható helyre (sötét háttér legyen mögötte).
- ha a kamerának vannak (éjjel működő) infra megvilágító LED-jei, azok fénye halvány sötét vörös izzásként megfigyelhető sötétban néhány méterről is (létra nélkül), távcsővel meg sokkal távolabbról is.
- a tápfeszültség-tesztelési időszak idejére a kamera tápfeszültségét egy hosszú vezetékkel ideiglenesen lelógathatod létramentes magassgba.
Ha a tápegységből nem simított egyenáram jön ki, az bizony folyamatosan zavarhatja a szomszédos ereken futó adatkommunikációt. Ha esetleg VALÓBAN ez okozza a problémát (velem még nem történt ilyen, de én sosem használok gagyi tápegységet), akkor ezen segíthet egy (legalább) 1000 mikrofarádos (legalább) 25 voltos kondenzátor a tápegység és az UTP kábel között.
Mondjuk az furcsa nekem, hogy ez a Disconnected akkor jött elő, amikor fél órára Power nélkül maradt a kamera (majd újra bedugaszoltam az adaptert). Mert mint említettem, előző 2-3 napon többször elvettem a tápot a kameráról (felszerelés közben), és ekkor már négy forrasztott érről működött. És mindig "visszaállt".
Mindent megértettem abból, amit írtál; érdekes dolgok. Még nem döntöttem el, hogy melyik úton haladok tovább (az biztos, hogy holnap veszek RJ45-öt és krimpelő fogót:-))).
De ha már síránkozom:
A garázs tetejére épített kamera 230V-os adapterét tetszetősen arrébb helyeztem. Az utóbbi napokban többször előfordult, hogy "kimaradt" a kamerából a 12 V DC, de mindig "visszatalált" az YCC365 Plus a P05 kamerára, és távolról is nézegettem a házamat.
Most disconnected van, meg Offline, és hiába próbálkozom, nem áll össze a rendszer. Mondjuk az nehézkessé teszi a dolgot, hogy a kamera a garázs tetején van. Fel kell másznom egy Reset miatt, és jelenleg a Powert se tudom le-fel kapcsolni, csak a routerből tudom "kényelmesen" kihúzni az UTP kábelt.
Mondjuk a neten keresgélve százával vannak sorstársaim, akik "fosnak" minősítik ezt a kamerát:-(((