Keresés

Részletes keresés

HWK12 Creative Commons License 2023.11.13 0 0 47156

Hát, fent olyan állapotok voltak, hogy mindenütt padlót kellett cserélni, ott padlófűtés már nem lesz - az nem fért bele eddig, de legalább tettünk alá 10 cm szigetelést, ahol (kb a terület fele) újrabetonoztuk a padló alatt.

 

Hát én meg ezt nem értem.Kiváncsi lennék a "miért" -re.Minek teszel a két lakótér (fsz-emelet) közé 10 cm szigetelést??? Miért nem jó az szerinted,hogy az alsó szintről felszáló meleg melegítse a födémet azaz a  felső szint aljzatát?

Előzmény: nemertemenezt (47155)
nemertemenezt Creative Commons License 2023.11.12 0 0 47155

"A keszülékben található kockahőmérő igen gyakran tönkremegy, sokszor nem a valós vízhőmérsekletet mutatja. Érdemes az előremenő csőre egy rugós rögzítésű hőmérőt rakni. Ám a hőmérő csak állapotot mutat..."

 

Valóban...

Emeltem a termosztáton beállított hőmérsékleten, 10 percig figyeltem, 45 fokig ment fel - infrahőmérővel mérve. Kb ennyi ideig szokott dolgozni.

 

"Jó dolog a kondenzációs kazán, viszont érdemes a fűtésrendszert is hozzá igazítani. Hasznos dolog s régi csővezetekeket és radiátorokat is kidobni... illetve ha van rá lehetőség, minimum az alsó szinten padlófűtést kiépíteni. "

 

Hát, fent olyan állapotok voltak, hogy mindenütt padlót kellett cserélni, ott padlófűtés már nem lesz - az nem fért bele eddig, de legalább tettünk alá 10 cm szigetelést, ahol (kb a terület fele) újrabetonoztuk a padló alatt.

 

Lent lehet padlófűtés... De akkor már konyhafelújítás is, de akkor csúszni fog egy évet ez a rész...

Előzmény: Rendszer.hiba (47153)
Rendszer.hiba Creative Commons License 2023.11.12 0 0 47154

Sok-sok hőálló ezüstöt és sikamikát kapott... :) Amúgy egész jó. A C-24 előtti generáció a C-21... akár 15 évvel is fiatalabb lehet a kolléga C-24ese

Előzmény: nemertemenezt (47152)
Rendszer.hiba Creative Commons License 2023.11.12 0 0 47153

FÉG C-24. 

 

A keszülékben található kockahőmérő igen gyakran tönkremegy, sokszor nem a valós vízhőmérsekletet mutatja. Érdemes az előremenő csőre egy rugós rögzítésű hőmérőt rakni. Ám a hőmérő csak állapotot mutat... 

 

Ha viszont valósan alacsony az előremenő vízhőfoka, akkor érdemes szerelőt hívni, és rendesen karbantartatni, beszabályozni a készüléket.

 

Jó dolog a kondenzációs kazán, viszont érdemes a fűtésrendszert is hozzá igazítani. Hasznos dolog s régi vcsővezetekeket és radiátorokat is kidobni... illetve ha van rá lehetőség, minimum az alsó szinten padlófűtést kiépíteni. 

De előbb a hőszigetelés... Ezt jól csináljátok. 

 

Jah, nagyon meg kell válogatni azt, hogy miféle kondenzációs kerüljön beépítésre... Ariston NE!

Érdemes megnézni azt, hogy a lakóhelyetek környékén lévő készülékszerelő(k) mit javítanak, és azt alapul venni... 

Szüksèg lesz reájuk...

Előzmény: nemertemenezt (47151)
nemertemenezt Creative Commons License 2023.11.12 0 0 47152

Egy korábbi hozzászólásban szereplő típusra rákerestem, úgy tűnik, hogy C-21

https://www.jofogas.hu/pest/FEG_C21_Gazkazan_143023386.htm

Érdekességként

https://www.jofogas.hu/budapest/Fegtherm_c21_Feg_c_21_gazkazan_cirko_gyari_allapotban_elado_143104431.htm

ez olyan, mint egy 10 km-t futott eladó Trabant... :)

Előzmény: nemertemenezt (47151)
nemertemenezt Creative Commons License 2023.11.12 0 0 47151

Adott egy fűtött tereit tekintve kb. 150m2-es, másfél szintes Kádár-kocka. A felső szint (100m2) szigetelt (födém, fal, +ablakcsere), az alsó még nem.

Ez lesz az első telünk itt.

 

Jelenleg egy nem ismert típusú régi FÉG kazánnal fűtünk. (Így néz ki - neten talált kép: http://futesszerelo-mester.hu/temp/80/kep_7955e28c5ee6e5282f8dbb1acbc5ede6.jpg) Aki ismeri, mondja meg, hogy milyen típus!

 

Az utóbbi egy hétben 28m3 gáz fogyott (ebből az elmúlt 24 órában 5,5m3), fent 21,5 fok volt (alul van a termosztát), alul 19,5-20 fok. A kazán hőfokmérője 35 foknál többet nem mutatott, fent az öntöttvas radiátorokon nem mértem 27 foknál többet.

 

Következő évben talán lesz módunk a fűtés korszerűsítésére (a szigetelés befejezését biztos megtesszük). A tél vége után tervezünk valamilyen energetikai szakembert is hívni, addig csak önszorgalomból olvasnék utána. A nem túl nagy minta alapján érdemes kondenzációs kazán irányában gondolkodni?

Rendszer.hiba Creative Commons License 2023.11.12 0 0 47150

3600 watt, s nem 1600... melléütöttem

Előzmény: Rendszer.hiba (47149)
Rendszer.hiba Creative Commons License 2023.11.12 -2 0 47149

Hagyományos, középszerű hőszigetelésnèl a 28 nm-es helységbe 2.8 méter belmagassággal számolva kb 5100 watt teljesítményű radiator szükséges. 28 x 2.8 x 50 x 1.3

A 1800x600-as radiator átlag 1600 W.

 

A FÉG kazánok nagyon strapabíróak, nem a legtakarékosabbak, de jellemzően igen alaposan meg lehet hajtani őket. 

Ha tiszta, hibátlan állapotú a kazanteste/hőcserélője és a főégője,  lazán tudja a 65-70 Cfokos előremenő vízhőmérsékletet is produkálni.

 

Hol keressem a hibát? "

 

A hőszigetelés nemlétében, elsősorban. 

Van olyan ügyfelem, aki 168 nm-ert ki tud fűteni 2200-2300 köbméter gázzal egy év alatt, egy 40 éves FÉG C-21-el. 

A házon viszont ott van körbe a 15 cm dryvit rendszer, no meg a háromretegű üveggel szerelt nyílászárok.

Előzmény: kamfor69nekannyi (47133)
Keeper83 Creative Commons License 2023.11.12 0 0 47148

Két helyről elírás miatt lemaradt egy-egy nulla:

"4000 m3 gáz kazánhatásfoktól függően nagyjából 3200-3800 kWh-nyi betáplált hőt jelent a házba." -> 32 000 - 38 000 KWh-nyi betáplált hőt jelent.

"A maradék kb. 2000 kWh 6 Ft-tal számolva ..." -> A maradék 20 000 KWh ...

A számolást és kölségbecslést ez nem befolyásolja.

Előzmény: Keeper83 (47144)
Keeper83 Creative Commons License 2023.11.12 0 0 47147

Köszi a linket. Egyből látszik, hogy miért nem tudtam azonosulni a problémával :)

 

Egyébként a klímával jó irányba indultál. Azt érdemes észben tartani, hogy a komfortja azért alacsonyabb lehet arra érzékenyeknél a legkeverés, enyhe zaj miatt. Ezen kívül azt is jó tudni, hogy a hűtéssel ellentétben, a fűtéskor rosszabbul terjed a hő, mert a meleg felfelé száll és az ajtók feletti részek természetes akadályt fognak jelenteni, míg a hideg levegő szabadon terül.

Előzmény: kamfor69nekannyi (47146)
kamfor69nekannyi Creative Commons License 2023.11.12 0 0 47146

"nehéz elképzelnem, hogy mennyi lehet az a bérleti díj, ami pusztán a felárával magába tud foglalni havi átlag 150.000 Ft-nyi gázszámlát"

Ez az aktuális felhozatal a környező utcákban: https://ingatlan.com/lista/kiado+haz+200-m2-felett+ii-a-kerulet-budaliget ... na ennél nem egy gázszámlányival olcsóbban béreljük ezt a házat.
Egy ismerős pár hónappal utánunk keresett a környéken a miénkhez hasonló kiadó házat. Talált is, ki is bérelte, a mi bérleti díjunk másfélszereséért. Ez van.

 

"ilyen paraméterek mellett miért nem jön szóba saját tulajdon"

Mert pl. ez a ház, amit bérlünk, mai áron 55 millió induló, majd 20 évig havi 1,6 millió törlesztő lenne, ha megvenni akarnám. Hát akarnám én, csak most épp nem tudom :D

 

" normális esetben először csökkentjük az energiaigényt és majd szigorúan csak ezután erre a csökkentett energiaigényre tervezünk fútési technológiát."

Pont ezen vagyok. Számításaim szerint a gázbojler villanyra cserélése, meg egy korszerű fűtő klíma a nappaliba értelmes használat mellett akár felezheti éves szinten a gáz+áram együttes árát, még akkor is, ha sima lakossági árammal számolom a plusz villanyfogyasztást.

De első körben azt akarom megnézni, hogy önmagában a radiátoros gázfűtés fogyasztása mennyire szorítható le nem túl nagy beruházással, mert más házát nem én fogom leszigetelni.

Előzmény: Keeper83 (47144)
Rendszer.hiba Creative Commons License 2023.11.12 0 0 47145

"Egy normális esetben először csökkentjük az energiaigényt és majd szigorúan csak ezután erre a csökkentett energiaigényre tervezünk fútési technológiát."

 

Ezt kéne minden lakás és házfelújításon, korszerűsítésen gondolkodónak tudomásul vennie. 

A világ legtakarékosabb kazánja vagy másféle fűtőszerkezete is sokat fog fogyasztani akkor, ha a bevitt hőenergia tovaillan a vacak szigetelés és nyílászárók miatt... 

Előzmény: Keeper83 (47144)
Keeper83 Creative Commons License 2023.11.12 0 2 47144

Hát, nehéz elképzelnem, hogy mennyi lehet az a bérleti díj, ami pusztán a felárával magába tud foglalni havi átlag 150.000 Ft-nyi gázszámlát és pláne nehéz elképzelnem, hogy ilyen paraméterek mellett miért nem jön szóba saját tulajdon, de ezen túl tudok lépni.

4000 m3 gáz kazánhatásfoktól függően nagyjából 3200-3800 kWh-nyi betáplált hőt jelent a házba.

A villamos rásegítésnél a tisztán fűtőszálas / norvég paneles / hősugárzós megoldások nem játszanak, mert pont ugyanúgy kb. 70 Ft-ért állítanak elő 1 kWh-nyi meleget a házban (COP=1m, rezsiár feletti áramár: 70 Ft/kWh), mint a gázkazán (erősen kerekítettem, a gázkazán valójában biztosan drágább ennél, de a 70 vs. 80 Ft=kWh nem lenne túl nagy megtakarítás).

Hőszivattyú irányba elmozdulva viszont van mozgástér. A ház tagoltságától függően fel lehet rakni 2-3 split klimát, amivel a teljes fútési szükséglet akár felét, kétharmadát is meg lehetne oldani. Egy mai fűtásre optimalizált klíma tud 4-es SCOP-t, azaz rezsicsökkentett áramtarifán kb. 10, felette kb. 17 Ft-ért állít elő 1 KWh-nyi meleget bentre átlagosn a fútési szezonra vetítve. Ha még egy beruházás keretében alkalmazzátok a H tarifát is, akkor mai feltételekkel kb. 6 Ft-ra jön ki egy kWh-nyi meleg. 
Ha sikerül a gázt bevinni 1700 m3 környékére (1300 - 1500 kWh), az nagyjából 180.000 Ft.
A maradék kb. 2000 kWh 6 Ft-tal számolva már csak újabb 120.000 Ft. Ez összesen 300.000 Ft egy szezonra vagy évre.

Beruházási költség: 3 normális split klíma telepítve kb. 1.2-1.3 M + H tarifa: adottságoktól függően 250-400.000 Ft 

Beruházás megtérülés: 1,5 év körül

 

A H tarifás klímás fútés és a gázos fútés arányával lehet játszani, de gazdaságilag minden rezsicsökkentett limit felett elégetett gázt érdemes megspórolni.

 

Ezen kívül csak a szisztematikus mélyfelújítás jön szóba.

 

Egy normális esetben először csökkentjük az energiaigényt és majd szigorúan csak ezután erre a csökkentett energiaigényre tervezünk fútési technológiát.

Előzmény: kamfor69nekannyi (47143)
kamfor69nekannyi Creative Commons License 2023.11.12 0 0 47143

A menekülés nem opció :D

Ahová a környéken "menekülhetnék", ott a bérleti díj önmagában magasabb, mint itt a brutál gázszámlával együtt. És azok sem passzívházak, azokban sem lesz ingyen a fűtés...

1700 m3-ről nyilván nem is álmodok, ha 2500 környékére sikerülne leszorítani akár jelentős elektromos fogyasztásnövelés mellett (nyilván csak addig, amíg az egyenleg jelentős mínuszt mutat), akkor már boldog lennék.

De ha 3000 m3, hosszú távon az is milliókat jelent, ezért próbálom a lehetőségeim keretein belül megtalálni a legoptimálisabb megoldást.

Előzmény: Keeper83 (47140)
coffein2 Creative Commons License 2023.11.12 0 0 47142

Könnyen lehet. Nálunk 5 radiátorból 2 letekerve.

Rggek20,3 fokról 22 fokra többszöri kapcsolgatás után éri el a kívánt hőmérsékletet.

50 fokra van állítva jelenleg.

Ha feljebb viszem a hőfokot és hosszabb utókeringetésre állítom, csökken a kapcsolgatások száma.

Előzmény: Keeper83 (47141)
Keeper83 Creative Commons License 2023.11.12 0 0 47141

Csak találgatok, de nem lehet, hogy a 45 fokos előremenő kevés az 5 radiátorhoz? Egy alacsony szivattyúfokozattal ez simán lehet túl kevés terhelés a kazánnak, ezért kapcsolgat ki-be. De persze a sok korábbi szerelő biztosan gondolt már erre.

Előzmény: vandorvandor (47139)
Keeper83 Creative Commons License 2023.11.12 0 1 47140

Szia!

 

Évi 4000 m3 gáz? Az mai lakossági árakon 1,8 M Ft! Tegyük fel, hogy valami csoda folytán nagy beruházás nélkül leszorítod 3000 m3-re. Még mindig majdnem 1,1 M Ft! -> menekülj!

Vagy maradsz, de akkor nagyberuházások sora (fűtésrendszer + hőszigetelés) és moderálod az éves fogyasztást 1700 m3 alá, ami így pont az egytizedébe fog kerülni a 4000 m3-es kiindulásnak.

 

Jesszus, 4000 m3/év ...

 

Előzmény: kamfor69nekannyi (47137)
vandorvandor Creative Commons License 2023.11.12 0 0 47139

Kedves Forum tagok!

 

Új tél, új probléma, Ariston én így szeretlek. A kazán csak hidegben nem működik, tehát egy igazi premium termék. Életem egyik legnagyobb hibája, hogy megvásároltam 4-5 éve az Ariston genus one 24 nevű rettenetet. A kazánnál csak az "ügyfélszolgálat" borzaslmasabb.  Rengeteg szerelő járt már nálam, de a kazán azóta sem működik normálisan. A mostani probléma, hogy 30-60 másodperc után átáll fűtési szivattyú utánkeringetésre. A házat képtelen felfűteni, csak ki-be kapcsol, pedig még hideg sem volt. A rendszer 5 darab radiátorból áll, nincs bojler, eredeti ariston wifi-s termosztát van hozzá. A másik gondom, hogy a melegvíz borzalmas lassan "készül el". A kazántól 4 méterre lévő zuhanyban kb 1,5 perc mire "meleg" lesz a víz. 50fokra van állítva a melegvíz, mert nem meleg. Most feljebb vettem 55re, aminek következtében váltakozik a hideg-meleg. Mivel így használhatatlan, visszaállítottam 52 fokra, nem forró, de itt még legalább stabíl. Ariston szakemberek jártak nálam, akkreditáltak. Ezt csak azért írom, mert nem okosba lett beüzemelve a rendszer.

Esetleg tudnátok javasolni megoldást a problémákra vagy ismerrtek tényleg megbízható és jó ariston genus one szerelőt?

Fűtés nélkül nem szeretnék nekimenni a télnek.. :(

Válaszotok előre is köszönöm!

 

kamfor69nekannyi Creative Commons License 2023.11.11 0 0 47138

Nem csak írok, vissza is olvastam elég slkat a topikban. Úgy látom, a vezérlés népszerű téma :)
Amíg nem működik a termosztát (minimum 2 hét) az okosotthonba kötve milyen vezérlési logikával tudnék viszonylag hatékonyan elfogadható hőmérsékletet tartani?
Az első ötletem az volt, hogy sima ügy, X hőfok alatt bekapcsolom a kazánt, ha elér Y-t, kikapcsolom. Aztán rájöttem, hogy az Aqara hőmérők ugyan 0,1 fok pontossággal mérnek, de elég rapszodikusan, van, hogy 20-40 percig nem kükdenek adatot. Az okosotthonban a hőfok alapú vezérlést azonban csak 0,5 fokonként tudom állítani, a gyakorlatban fél fok változáshoz meg 4-6 óra folyamatos fűtés kell :/

 

Valamilyen időalapú vezérlés hatékonyabb lehet ennél? A fűtés lekapcsolásakor 50 perc alatt esik a radiátor hőfoka 50-ről 30 fokra. Ha a keringető szivattyút is lekapcsolom 2 perc után, akkor is hasonlóan 50 perc kell hozzá, de főleg az elején gyorsabban hűl, tehát ezalatt gondolom, hatékonyabban fűti a szobát.

Mi lehet az optimális időzítés a be-kikapcsolásra, és milyen hőfokkal? Érdemesebb feljebb venni a kazán teljesítményét, és mondjuk 70 fokos előremenővel viszonylag rövid etapokban fűtögetni?

kamfor69nekannyi Creative Commons License 2023.11.11 0 0 47137

" Ilyen paraméterű házat nem kell kibérelni."

Azért van ilyen házból jónéhány, mindet fűtik, gondolom :)
Az előttünk lévő bérlő azért ment el, mert meg akarta venni a házat a tulajtól, csak hát nem eladó. Vett egy hasonlót ugyanitt, pár házzal arrébb. Egyébként 4000 m3 volt az éves gázfogyasztásuk, én ezen faragnék, ha tudok.

Előzmény: Zöldár (47135)
kamfor69nekannyi Creative Commons License 2023.11.11 0 0 47136

Köszönöm!

Előzmény: Jacktwoo (47134)
Zöldár Creative Commons License 2023.11.11 0 1 47135

 

 

A ház szigeteletlen, 35 cm téglafalakkal."

 

 Ilyen paraméterű házat nem kell kibérelni.

 

 

   "A fűtetlen alsó szinten 30+ méter a plafon alatt elvezett előre- és visszamenő fűtéscsövek hossza. Folyamatosan nyitott bukóablakok mellett 18-19 fok van ezekben a helyiségekben, azaz gyakorlatilag 1 fokkal alacsonyabb,"

 

 A bukó ablakokat be kell zárni  és a csöveket leszigetelni.

 Valamivel melegebb lesz, de azért alapvetően nem egy energia takarékos a ház.

 

  3x 95 nm nem semmi.

Előzmény: kamfor69nekannyi (47133)
Jacktwoo Creative Commons License 2023.11.11 0 0 47134
Előzmény: kamfor69nekannyi (47133)
kamfor69nekannyi Creative Commons License 2023.11.11 0 0 47133

Sziasztok! Idén költöztünk egy családi házba bérlőként. 95 nm alapterület, 3 szint, ebből az alsó szint fűtetlen (garázs + kazánház + tároló), a legfelső szint pedig beépített tetőtér. A ház szigeteletlen, 35 cm téglafalakkal. Egy régi, talán FÉG gázkazán biztosítja a fűtést, 3/4" csöveken keresztül, konnektorba dugott, folyamatosan bekapcsolt Grundfos szivattyúval, helyiségenként 1 db lemezradiátorral.
Nemrég tönkrement a szobatermosztátos vezérlés, és amíg kijavítják, okoskonnektorra kötöttem a kazánt, hogy ne kelljen minden ki-bekapcsolásért leszaladgálni a kazánházba.
Ennek köszönhetően elkezdtem figyelni a fogyasztást, és kicsit lehidaltam tőle. Ha a tulajdonos szerint "bevált" középállásban van a kazán hőfokszabályzója, 60 fokig melegíti a vizet, majd 50-55 foknál újra bekapcsol, megint 60-ig melegít, és így tovább. Mindezt 5 perces ciklusokban, kb. 2 percet fűt, 3-at van kikapcsolva. Az általam mért fogyasztás bekapcsolt állapotban kb. 2,2 m3/h.

 

A lényeg, hogy a jelenlegi 7-12 fokos külső hőmérséklet mellett a 28 nm nappalit egy 180x60 cm lemezradiátor 14 óra folyamatosan bekapcsolt kazán mellett tudja 2 fokkal felmelegíteni: reggel 6:30 kor 18,7 fok van, és este 21:30-korra sikerül elérni 20,7 fokot. A radiátor eközben kb. folyamatosan 50-55 fokos, a bemenő-kimenő cső között kb. 10 fok a különbség. Minderre elfogy 17 m3 gáz, úgy, hogy a házban lévő 9 radiátorból 5-öt teljesen lezártam, csak 4 van melegítve.

Ha sikerül elérni a 20 fokos nappali szobahőmérsékletet, majd lejjebb veszem a kazán hőmérsékletét 1-1,5 "csíkkal", akkor ugyan némiképp csökken a gázfogyasztás, viszont a kb. 43 fokos radiátor hőmérséklet mellett lassanként HŰL a szobahőmérséklet, nem pedig melegszik.

 

A sok kísérletezés és méricskélés közben arra is rájöttem, hogy a szobatermosztát (Computherm Q7) ez esetben gyakorlatilag csak dísz, mert 19,3 fok fölé soha nem emelkedik, tehát ha 20 fok lenne a cél, akkor az életben nem kapcsolná le a kazánt.
Korábban hasonló paraméterekkel rendelkező házakban nem volt "szerencsénk" ilyen helyzethez, egész télen 23-24 fokra fűtve ennek a töredéke volt a gázfogyasztás.

 

Az eddigi tapasztalat alapján elképzelni sem merem, hogy télen egyáltalán hány fokon sikerül tartani így a lakás hőmérsékletét, viszont a számításaim alapján a téli időszakban várható 250-300 ezres havi gázszámlától lehet, hogy fűtés nélkül is melegem lesz :/

Hol keressem a hibát? Vagy ne keressek hibát, mert ilyen paraméterek mellett ez a normális működés és fogyasztás?

 

Mivel bérlemény, a tulajdonosnak nem érdeke jelentős összeget költeni arra, hogy a fogyasztáson én spóroljak, és nyilván én sem akarok túl sokat költeni más házára, csak annyit, amennyi viszonylag gyorsan megtérül számunkra az itt töltött néhány év alatt.

Amikre eddig laikusként gondolni tudok:


1. A fűtetlen alsó szinten 30+ méter a plafon alatt elvezett előre- és visszamenő fűtéscsövek hossza. Folyamatosan nyitott bukóablakok mellett 18-19 fok van ezekben a helyiségekben, azaz gyakorlatilag 1 fokkal alacsonyabb, mint a fűtött nappaliban szellőztetés nélkül... az alsó szint plafonjának hőmérséklete 15-16 fok, a fűtéscsövek felett viszont 22-25 fokosra melegszik. Elképzelhető, hogy a felhasznált gáz nagyrésze itt adja le a hőt, és ezért nem melegszik maga a lakás megfelelő mértékben? Ha igen, a csövek szigetelése várhatóan mennyit javít a helyzeten?
2. Túl gyors a keringetőszivattyú, és ezért nem tud elegendő hőt leadni a fűtővíz a radiátorokon keresztül? 55-60 fokos előremenő hőmérséklet mellett 48-52 fok közt van a kazánnál a visszatérő vízhőfok. Nem kellene jobban lehűlnie, miközben épp 19 fokos helyiségeket fűt 55 fokos radiátorokon keresztül?
3. Ajánlották, hogy tegyek "hőtükröt" a radiátorok és a fal közé. A gyakorlatban ér ez bármit, akár fogyasztáscsökkentésben, akár a helyiségek gyorsabb felmelegítésében?

vampywiz17 Creative Commons License 2023.11.11 0 0 47132

Sziasztok!

 

Baxi/Westen kazanoknal van legetoseg a gyujtas elektronikus tiltasara? Arra gondolok, mint a Valliant-nal az Égőtiltási idő:

 

 

Talaltam egy olyat, hogy  P74-es parameter - "gyújtási késleltetés a fűtés során" de nem vagyok benne biztos, hogy ez az e amit en szeretnek... illetve azt sem tudom , hogy milyen modon kell ezt parameterezni.

Ercsi201 Creative Commons License 2023.10.25 0 0 47131

Köszönöm a választ, logikusan hangzik, anyu is azt mondja, hogy akkor durran, mikor bekapcsol a gázláng, majd hív másik szerelőt és beállíttatja vele. Reméljük, ez befogadja a kérést és nem levenni akarja majd...

Köszi még egyszer.

Előzmény: peterch (47126)
gyunix Creative Commons License 2023.10.23 0 0 47130

Sziasztok!

 

Tanácstalan vagyok és segítségre lenne szükségem. Adott egy Ariston bs24 ff kombi gázkazán.

Már másodszor fordult elő a következő probléma. Első alkalomkor amikor a HMV hőcserélőjét és a váltószelep blokkot kitisztítottam majd összeraktam. Mivel a blokkot csak úgy tudtam kivenni, hogy a fűtési hőcserélőhöz menő csövet is kiveszem, így is tettem. Összerakás után úgy tűnt, hogy jól működik, de egyszer csak elment a meleg víz. Megnéztem a kazánt és sajnos azt tapasztaltam, hogy a fűtés hőcserélőjéhez menő jobb oldali cső a hőcserélőnél szétjött és eláztatta a vezérlőpanelt. Szerencsére a panel javítható volt. Először arra gondoltam, hogy biztos rosszul raktam össze.

 

Amikor készen lett a panel újra összeraktam, helyére raktam a csövet és műtködött. Tegnap előtt mondom kipróbáljuk a fűtést. Ment is szépen. Másnap reggel nézem a kazánt, a nyomás lent van. Jobban megnézem és megint szétjött az illesztésnél a cső. Kijött a hőcserélőből. Újra telibe verte a panelt.

 

Még egy észrevétel. Amikor feltöltöttem a rendszert vízzel, akkor a nyomásmérő órán azt láttam, hogy töltöttem 1,5 bar-ra majd elzárás után a mutató visszament szép lassan néhány tized bar-t. Újra tölteni kellett bele, hogy elérje a 1,5 bar nyomást. Ezt már korábban is tapasztaltam, hogy a rendszer feltöltéskor hirtelen esik a nyomás. Annyi még, hogy külső tágulási tartály van.

 

A kérdésem az lenne, hogy mi lehet a hiba? Elképzelhető, hogy dugulás van a rendszerben? A csöveket megnéztem azok rendben vannak. Lehetséges, hogy a fűtési hőcserélő van eldugulva és azért vágja le a csövet?

Bandika520D Creative Commons License 2023.10.21 0 0 47129

Sziasztok!

 

Sanier Duval Semia gázkazánnál csepeg a víz. Szervíz csak egy hónap múlva tud kijönni. Nincs ötletetek mi lehet a baj? Csatolom a képet a csepegés helyéről. Emailben videót is tudnék küldeni.

 

Köszönöm!

vakrepulo2 Creative Commons License 2023.10.19 -1 0 47128
Előzmény: vakrepulo2 (47127)
vakrepulo2 Creative Commons License 2023.10.19 0 0 47127

sziasztok!

 

kis segítségre lenne szükségem, mert ahogy az lenni szokott elindult a fűtési szezon és természetesen a kazánunk rosszul viselkedik, de több szerelőt sem tudok felhívni mert gondolom most min erősen foglalt az olyanok miatt mint én

 

szóval a kazán és fűtési kör:

- vaillant themaclassic f as 24 e2 kazán

- 3 fütési kör, emelet radiátorok, fölszint radiátorok, földszint padlófűtés

- a fütés mellett a kazán csinálja a melegvizet is egy hőcserélőn keresztűl (a kazán mellett van egy nagy bojlernek kinőző tartály és abba megy a kazánből oda-vissza egy cső, meg a meleg csapvíz rendszer csövei is oda mennek be ki)

 

előélet:

- kb 13 év jól működik

- 2022 nov fürdőszoba felújítás miatt az emeleti fürdőben levettem a radiátor, majd felrakás után amatőrként légtelenítettem

- 2022/23 telén minden rendben

- 2023 tavasz rájöttem hogy a padlófűtés keringetője fixre van kötve, folyamatosan megy, ezért beszereltem elé egy termosztátot, hogy néha pihenjen is

- 2023 tavasz a meleg csapvizes rendszerem morgo hangot adott, némi szerelgetés méricskélés után rájottem hogy van a rendszerben egy bojler szelep és az megöregedett , kicseréltem minden frankó (pedig még vizütés gátlót is raktam előtte a rendszerbe tök feleslegesen :-) )

- 2023 tavasz és fűtési szezon vége, néha-néha 1-2 alkalommal észrevettem, mintha a kazán felől hangokat hallanék de mire odamentem a kazánházba minden rendben volt

 

probléma:

- eljött a fűtési szezon, bekapcsoltuk és az a néhja-néha hangosabb hang rendszeresebben előjön, de nem mindig, de csúnya

- elsőnek a váltószelepre gondoltam (fűtés melegvíz közt ami vált), de nézegetve a dolgot rájöttem hogy val szí nem az

- tünet: mikor a fütés beindul (csak annál a melegvíznél még nem tapasztaltam), akkor néha hangos kattogó, néha szörcsögő hangot ad és olyan érzés mintha erőlködne  a kazán, és a hang után a fűtés kikapcsol, később mikor visszakapcsol nem sok idő mulva, megint megy jó eséllyel a következő előfordulásig

 

ötletem:

az elmúlt év több szerelése miatt valami levegő kerülhetett a rendszerbe megszorult ott a kazánnál és mikor pont a levegős úgy áll, akkor a szivattyú szenved

 

kérdések:

- szerintetek megállja a helyét az ötletem?

- ha igen, akkor hogyan légtelenítsek? a tippem: bemegyek a szerviz menübe: 96-os kód; kiválasztom a p06-os programot (beépített szivattyú légtelenítés) és azt a szelepet ?kinyitom/meglazítom? ami a kicsivel lentebbi képen látszik a szivattyú melleti légtelenító szelep. Jól gondolom?

- azt a szelep tetején csavart teljesen letekerhetem vagy csak meglazítani szabad?

- még egy kérdés: azt még nem néztem és nem tudom hogy  a tágulási tartállyal mi van. Azt hogyan tudom ellenőrizni ha nincs benne elég levegő? És mennyire tóljam fel, autópumpával vagy kompresszorral? Hogyan tudom hogy már elég levegőt küldtem bele? (természetesen a kazán mögő nem férek hogy kopogtatással ellenőrizzek.

 

köszi a tanácsokat  

https://indafoto.hu/vakrepulo/image/27243674-d61e4978/user

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!