A MÁV-Start Zrt. a MÁV Informatika által kifejlesztett új szolgáltatása.
A már ismert, és megszokott Elvira menetrendi kereső Online menetjegy vásárlási funkcióval bővül.
Itt meg lehet beszélni a rendszerrel kapcsolatos tudnivalókat, lehet javaslatot, észrevételt tenni.
"...2008. augusztus 27-től mind a 40 helyszínen elérhetők a menetjegyek átvételét biztosító kioszkok." (MÁV-Start)
Kérdéseim: lesz-e bővítés? Ahogy látom, Nógrád megye kimaradt, meg még néhány olyan hely, ahol szerintem lenne jogosultsága, pl. Celldömölk, ha már Karcagon van.
Ha akarod ird le public,de nem kötelező.Egyszer leírod levélben (mivel nem publikus adatokra is szükség van a problémád beazonosításához mint pl. Eticket azonosítód esetlegesen telefonszámod a kapcsolatfelvételhez) és elküldöd a megfelelő email címekre.(eszrevetel@mav-start.hu,Akibard-nak s akár nekem is)Az eredmény aztán felrakhatod publikusan is ha akarod.
Valaki tudna nekem segíteni, aki "illetékes" úgymond az automatákkal? Kisebb anyagi jellegű nézeteltérésem támadt. (Az illető legyenszíves írjon a címemre, és elpanaszolom a gondomat)
Ma voltam kinnt este Irizar Rangerrel az egri vasútállomáson és fel van szerelve a kioszk, holnap képeket készítek és jegyet is veszek, de csak csütörtök este tudom a képeket feltenni ide.
Gyuri, ha az IFRAME gondot okoz a készülékednek, lépj közvetlenül a szolgáltatás kezdőoldalára, az elvira.mav-start.hu oldalra. (A mobilverzión dolgozunk)
Akkor nem is javasolom ,hogy vegyél rendes mobilt Hát, gondolkodom most az Apple iPhone-on :), de azért az 5300 Nokia és az N70-es gépem talán nem a futottak még közé tartozik, MiniOpera van rajtuk, de nem eszi meg az Elvira/Start nyitóoldalon a beágyazott felületet...
Nem azt mondtam ,hogy ez ügyfélbarát megoldás és ,hogy ez jó. Bizonyára én nem olvastam figyelmesen a problémád,Bocss! Csak segíteni szerettem volna.Sajnos nem rendelkezem laptoppal és nem internetezem telefonon sem.Ezért elsőre ez a megoldás jutott az eszembe mert nekem ez a kézenfekvő.Azt hittem ,hogy csak elvesztetted a kódod. Akkor nem is javasolom ,hogy vegyél rendes mobilt amivel be tudsz jelentkezni vagy ,hogy ne feletsd el a kódod s ha elfelejted akkor így jártál.Tudom ez nem ügyfélbarát megoldás ,de nekem nem is dolgom ,hogy megoldjam az utasok -ügyfelek probémáit.Arra ott van a MÁV-START ügyfélszolgálata.
Ez egy elég elnagyolt leírás volt. Gondolom InterRail Global bérleted van. Csakhogy még ebből is két típust különböztetünk meg: a "folyamatost" és a "flexit".
A folyamatos bérletek vagy 22 napig, vagy 1 hónapig érvényesek.
A flexi bérletek 5 napon használhatóak 10 napon belül, vagy 10 napon használhatóak 22 napon belül.
A flexi bérlet esetében minden egyes utazási napot be kell írni a bérlet utazási naptárjába még a felszállás előtt. A folyamatos bérlettel nincs külön tennivaló. De a megvásárláskor kellett kapnod egy magyar nyelvű tájékoztatót, amiben megtalálod, hogyan kell használni.
A kartonlap kitöltése nem kötelező. Ha nem írod rá a vonatszámot, attól nem érvénytelen az InterRail, nem büntethető.
Az olasz vasút pedig az egyik kedvencem. Én úgy tudom, hogy minden vonat helyjegyköteles. Amennyiben mégse mindegyik, akkor a 90%-uk biztosan.
Mint már írtam, mobilról nem tudok bejelentkezni az Elvirába, így ez a megoldási javaslat nem igazán nyert. Illetve a jegyvasarlas.mav-start.hu -t bepötyögve, e-mailt, jelszót is bepötyögve, nagy nehezen be tudok lépni, de ha ez szerintetek ügyfélbarát megoldás, akkor azt hiszem nagyon eltérőek az erről alkotott elképzelésünk... (talán inkább azt kellene megcsinálni, hogy az működjön, ami a felhasználónak jó, nem pedig a jobb kezemmel a fejem mögül átnyúlva visszakézből megvakarom a jobb vállamat típusú megoldásokat javasolni...)
És ez mindig itt volt, nem a fizetés után? (Tegnap este akkor kerestem, amikor már mutatta a fizetés után a kódot... Vagy korábban is ebbe a hibába estem, hogy a végén kerestem volna ezt az opciót? Aztán még szerencse, hogy mielőtt kijelentkeztem, megnéztem a postaládámát... Mert mobilról nem is tudom elérni ezt a felületet, meg az egész beágyazott elvirát sem a start-honlapon. Pedig jól jönne, hogy mobilon megrendelem a jegyet, ha éppen váratlanul kell utazni...) Ja, és persze nekem az sem felhasználóbarát, hogy külön kell kétszer klikkelni azért, hogy kapjak róla e-mailt (beállításként megjegyezhetné), és ha itt elfelejtem, akkor később, amikor ott a kód már nem kérhetem :(
(egyébként is inkább a későbbi fázishoz tartozna NEKEM logikusan a kóddal kapcsolatos e-mail kérés, és nem a fizetéshez, de biztosan nekem jár másként az agyam, mint az átlag júzernek...)
Eddig (igaz, hogy külön gombnyomásra), de be lehetett állítani, hogy e-mailben megkapjam a jegyátvételi kódot. Most ez az opció - legalábbis nekem úgy tűnik - eltűnt...