Benne vagyok egy ágaprítós FB csoportban (ha fenn vagy FB-on, érdemes belépni, egész segítőkészek). Ott általában kategorikusan lebeszélik a delikvenseket a gyalutengelyről.
Mint minden más szerszámgép kategóriában, itt sincsenek csodák az alsó polcos termékek között. Ésszel etetve sokáig el tudnak ketyegni, de gyárilag ócska késekkel adják, ócska műanyag burkolattal, nagyon foglalkozósak tudnak lenni.
Ha időszakosan kell, akkor se sokat, akkor lehet érdemesebb 1-1 alkalomra bérelni egy normálisat. Szerintem.
Az én lassú - ezért halk - darálómban mintha egy hatalmas fogakkal felszerelt marófej dolgozna. Egy bazi darab az egész, lehet vagy kábé max nyolc foga 100mm körüli átmérőn.
Nekinyomja az ágat egy síklapnak, és úgy vágja el.
Gondolkodom valami házi ágaprítóban, mert az 1000 m2-es kert termeli az ágakat, de nem akarnám elküldeni a zöldhulladékos kukában, inkább komposztálnám.
Némiképp ódzkodom a 40-50 ezer ft-os ócska ágaprítóktól, és eszembe jutott, hogy van egy 300-as két késes gyalutengelyem, amiből más sose lesz gyalu bizonyosan - mit gondoltok arról, hogy ebből lenne valami ház hebrákolással ágdaráló? Az lenne a cél, hogy kis darabokat csináljon.
De vajon a standard 4 mm vastag gyalukés mit szólna ehhez?
- És mire használod a BMW-t? - Azzal járok szervízbe...
Egyszer én is beülhettem egybe, reggel hozták, hogy tolató kamerát kell benne cserélni, és akkor azzal vittem az unokát iskolába, meg a lányom a hivatalba. Na, ott kezdődtek a gondok. Megálltam a hivatal ajtaja előtt, és vissza kellett volna tolatnom, de nem tudtam berakni rükvercbe. Hívom a srácot, hogy hogy a francba kell, közben jobbról érkezett egy kisteherautó, aki annyit lát, a köcsög BMW-s ott áll keresztben az úton, és telefonálgat...
Mondjuk azt élveztem, hogy odalépek neki, és húz, mint az állat, az Almerában nem volt ilyen feeling.
Én nagyon szerettem épp a fenntarthatósága miatt, csak hát az a fránya rohadás... :) Valóban nem volt versenyautó, de 20km-t autókázni munkahelyre, aztán délután haza, arra több, mint elégséges élményt adott, azaz elvitt és haza is, 6 literes fogyasztás alatt.
Még akkor is elvitt, amikor épp hengerfejes volt, én meg cserepeslemezt vittem haza a tetőn és útközben már meg kellett állnom, mert a kipufogóm azt hitte eljött a pápaválasztás ideje és okádta magából a fehér "füstöt"... Aztán feltöltöttem és hazaballagtunk szépen, nyugodtan :) Sose felejtem el, 26.000 Ft volt az egész költsége a dolognak, munkadíjastól, mindenestől. Kollégámnak épp valami Mazdája volt, meséltem neki, aztán mondta, hogy neki is 26.000 lett volna... az, hogy összeírják mi mindent kell kicserélni :))))
Mert az opel megadja neked a száguldás érzését (ja, nem) :)
Volt nekem is fasztrám*, a legendás 1.4-es aszfaltgyűrő szörnyeteg, a szinte hitetetlen 65 lóerővel meg kb ugyanannyi nyomatékkal. Minden előzés egy szakrális élmény volt vele :)
* Nézőpont kérdése a dolog. Egyrészt gombokért lehetett fenntartani, minden is kurva olcsó volt hozzá, illetve elvitt A-ból B-be. Másrészt nem ment, a 0-100-at durván 6-9 perc alatt tudta teljesíteni, ha összeszedte magát. A vezetési "élmény" az volt, amikor sikerült egy előzést abszolválni és nem haltam meg. Kevés kocsit utáltam annyira, mint azt. Aztán sokkal később lett bömbim, az a másik véglet. Kurvajó volt vezetni**, amikor épp nem a szervízben volt és fél órán keresztül számolta a szervizes, hogy mennyibe is fog ez fájni nekem*** :)
** Szóval én maximálisan meg tudom érteni paco vonzódását az alfához, bár soha nem volt alfám, de úgy gondolom, hogy valahol a bmw kategória lehet.
Nem tudom miért, de fordítva értelmeztem. Ahogy írod, úgy van jól, csak túl nagy az eltérés. Azok még mechanikus órák voltak, egyszerűen beállíthatók. Annyival előrébb kell tenni a mutatót. :)
Legjobb tudomásom szerint az volt benne, apósom a második tulaj volt, nem volt ilyen jellegű átalakítás. Az autó már nincs meg, de az biztos, hogy minden benzines Fasztrás ismerősöm hasonló értéket tapasztalt.
Igen. Erről beszélek. Fordulatszám ugyanaz, váltó és annak jeladója ugyanaz a 130 és 150 lovasnak mégis kisebb a kerékátmérője ( felni+gumi együtt). Tehát egy fordulatra több utat tesz meg azaz gyorsabban halad ugyanazon a fordulaton. És mivel a legnagyobb sem mutathat többet nincs más lehetőség mint hogy az alsó kettő csal többet lefelé.
Nem legenda, ez egy nemzetközi előírás az autógyártóknak. A km óráknak 5-10% között többet kell mutatniuk a valós sebességnél. Egyrészt, hogy a gumiméretekkel variálva se mutasson a valósnál kevesebbet, másrészt ha kevesebbet mutatna az egy jogi nonszensz lenne.
"* és itt jön pl., hogy a gyártó sok esetben a gyengébb motorizáltságú autót kisebb kerekekkel adja szóval azok is felfele fognak csalni a legerősebb motorúhoz képest. "
Ez akkor lenne igaz, ha ugyanannyi lenne a két autóban a meghajtóáttétele, illetve ugyanannyi impulzusra működne a kettő. De ez nem így van, ergo pont annyit fogy "csalni" a gyengébb is mint az erősebb. (a hozzá előírt méretű kerékkel)
"Szóval neked még az autóid is olyan precízek, mint te. Aha."
Nem. Gyárilag nem azok. Csak megkerestem azt a gumi konfigurációt amivel az óra által mutatott sebesség és a gps eszközök által mutatott sebesség a legközelebb van egymáshoz.