Egy bizonyos ismert listában csak az alvázak végei vannak feltüntetve (persze gyártási év/hó nélkül), és ott a GGT-422...425, illetve a GHP-418 413 típusvéggel van írva (4130249 = GGT-422, 4130250 = GHP-418, 4130251 = GGT-423, 4130252 = GGT-424, 4130253 = GGT-425).
Nyilvánvalóan ez igaz, annó pl felsoroltad a Volánbusz összes olyan kocsiját amiből pár darab volt meg van. Egyértelmű, hogy egy egyedi autóra nem lehet alkatrészraktárat építeni vagy amiből mondjuk csak pár van. Ezért vagy megy a kókányolás vagy áll a kocsi minden kis bizbasz alkatrészre várva.
Ha arra gondolsz, hogy idő előtt kettétörtek és szanaszét rohadtak akkor igen beleestek, sajnos. De ezt melyik EAG-ról nem lehet elmondani? Nyilván, hogy szabadultak vagyis próbáltak az E94-esktől mert már volt amit másodjára kellett volna vázfelúítani. De ugyanígy ellehet mondani pl a váztörést az itt off Rába autóbuszokról is, azok is törtek legalábbis a csuklósok a harmadik ajtónál, ketté.
Az sem segítette az E94 típusok terjedését és hosszú életüket, hogy üzemeltetésük, km-kénti fajlagos önköltségük (társaságonként eltérő mértékben) kb. 15-25%-kal magasabb volt volt, mint más helyközi autóbuszoké.
Ennél is nagyobb volt az önköltség eltérés annál a kevés Volán társaságnál, ahol helyi járati kivitelű E94 is dolgozott.
Ilyen helyeken az E94 önköltsége 20-30% (!) %-kal is magasabb lehetett, mint az ugyanabban a városban jellemzően dolgozó, más helyi járati szóló autóbuszoké.
Harmadik ok pedig az volt, hogy az E94 buszok, nem kiugróan, de mindíg többször javítottak mint kategória társaik, így rendelkezésre állási mutatóik mindíg rosszabbak voltak.
A "vájt fülűek" majd pontosítanak, de úgy gondolom, hogy az EAG majd tucatnyi típusából pont az E94 volt az ami belefutott B.Laci barnaacél programjába.
Több más típust is érintett, de ahogy mondani szokták népieschen, az E94 derékba kapta.
Így nem meglepő számomra, hogy ahol lehetett, szabadultak tőle.
Kívételek ennél a típusnál is vannak, mert van pár E94 mely igen jó állapotban vészelte át az elmúlt évtizedeket, de ők valóban kivételek.
Amik itthon maradtak azokból nem lehet már sok forgalomban. Már csak abból kiindulva, hogy Volánbuszék elég komoly számmal rendelkeztek aztán most meg már szinte semmi.