Keresés

Részletes keresés

BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2018.05.22 0 0 8280

Valamint ugyanezen listában a KT-nél is ugyanez áll fenn, csak 412-vel.

Előzmény: BPO-105 halott és élvezi (8279)
BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2018.05.22 0 0 8279

Az alváztípusnak.

Egy bizonyos ismert listában csak az alvázak végei vannak feltüntetve (persze gyártási év/hó nélkül), és ott a GGT-422...425, illetve a GHP-418 413 típusvéggel van írva (4130249 = GGT-422, 4130250 = GHP-418, 4130251 = GGT-423, 4130252 = GGT-424, 4130253 = GGT-425).

Előzmény: IkarusEAG (8278)
IkarusEAG Creative Commons License 2018.05.21 0 0 8278

Néha-néha nehéz a felfogásom. Minek a végére gondolsz?

 

Előzmény: BPO-105 halott és élvezi (8277)
BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2018.05.21 0 0 8277

Ó igen, már meg is van az első kérdés: a Kapos GGT-inél nem 413 a vége?

Előzmény: BPO-105 halott és élvezi (8276)
BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2018.05.21 0 1 8276

Jóféle, köszönöm.

Lehet, hogy lesznek még kérdéseim, bár remélem, hogy nem túl sok.

Előzmény: IkarusEAG (8275)
IkarusEAG Creative Commons License 2018.05.21 0 2 8275

Alba Volán

 

RÁBA B 235.81-400

SCANIA L 94UB 6x2*4 260

 

Hatvani

 

RÁBA B 180.81-400 (EAG NR.: 058)

RÁBA B 190.81-400 (EAG NR.: 105)

 

Kapos

 

RÁBA B 180.81-400

SCANIA L94 IB 4X2

 

Nógrád

 

RÁBA B 206.81-400

 

Vértes

 

RÁBA B 190.81-400 (EAG NR.: 84-88)

RÁBA B 205.83-400 (EAG NT.: 140, 147, 161-166)

SCANIA L94 IB 4x2

 

KT

RÁBA B 180.81-400

 

Előzmény: BPO-105 halott és élvezi (8274)
BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2018.05.21 0 0 8274

A Vértes, Kapos, Alba, Hatvani és Nógrád Volán, valamint a KT E94-esei milyen alvázakkal lettek leszállítva?

Buszos világjáró Creative Commons License 2018.05.20 0 0 8273

Egy sikertörténet lezárulta, egy karrier szomorú vége. 

Előzmény: EKM-765 (8272)
EKM-765 Creative Commons License 2018.05.19 0 1 8272

:-(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

Sic transit gloria mundi.

Előzmény: Buszos világjáró (8271)
Buszos világjáró Creative Commons License 2018.05.19 0 0 8271

Gyöngyösön még díszeleg a JID-091, de már csak félig elbontott torzó az egész.

ik94 Creative Commons License 2018.05.14 0 3 8270

Még mindig talpon 3 társával együtt.

Chemistry2002 Creative Commons License 2018.05.04 0 0 8269

Mi van Nagykanizsán a HIY-434-gyel? HKF-106 őt pótolja ?

rigomodell2 Creative Commons License 2018.04.09 -3 6 8268

Csak úgy...

Az egyik legszebb EAG, új rendszáma :  FID-133

Buszos világjáró Creative Commons License 2018.04.03 0 0 8267

A Volánbuszos E94G-kből a Rába motoros még lent áll Gyöngyösön.

Buszos világjáró Creative Commons License 2018.03.30 0 0 8266

Nyilvánvalóan ez igaz, annó pl felsoroltad a Volánbusz összes olyan kocsiját amiből pár darab volt meg van. Egyértelmű, hogy egy egyedi autóra nem lehet alkatrészraktárat építeni vagy amiből mondjuk csak pár van. Ezért vagy megy a kókányolás vagy áll a kocsi minden kis bizbasz alkatrészre várva. 

Előzmény: trizs77 (8265)
trizs77 Creative Commons License 2018.03.30 0 0 8265

Én inkább fajlagos és rendelkezésre állási % oldaláról nézem a buszokat.

 

Mennyiért gurulnak km-ként ?

Milyen a rendelkezésre állási %-kuk ?

 

Nyilván nehéz kiszűrni az egyszeri hatásokat.

Például ha egy városban egy típusból csak egy db van , például Eger helyi E94, akkor ott annál a kocsinál irreális költségek fognak megjelenni.

Ezt nem illik figyelembe venni.

 

De ahol 10 db-nál több van vmiből ott már érdemes a számokon gondolkodni.

 

más

 

ezért is vagyok ellene minden egyedi vagy mini sorozat üzemeltetésének.

Még veszteséggel/cserével is okosabb túladni rajta fiatalon, mint évekig kínlódni vele.

 

 

 

Előzmény: Buszos világjáró (8264)
Buszos világjáró Creative Commons License 2018.03.30 0 0 8264

Ha arra gondolsz, hogy idő előtt kettétörtek és szanaszét rohadtak akkor igen beleestek, sajnos. De ezt melyik EAG-ról nem lehet elmondani? Nyilván, hogy szabadultak vagyis próbáltak az E94-esktől mert már volt amit másodjára kellett volna vázfelúítani. De ugyanígy ellehet mondani pl a váztörést az itt off Rába autóbuszokról is, azok is törtek legalábbis a csuklósok a harmadik ajtónál, ketté. 

Előzmény: trizs77 (8262)
trizs77 Creative Commons License 2018.03.30 0 0 8263

Az sem segítette az E94 típusok terjedését és hosszú életüket, hogy üzemeltetésük, km-kénti fajlagos önköltségük (társaságonként eltérő mértékben) kb. 15-25%-kal magasabb volt volt, mint más helyközi autóbuszoké.

 

Ennél is nagyobb volt az önköltség eltérés annál a kevés Volán társaságnál, ahol helyi járati kivitelű E94 is dolgozott.

Ilyen helyeken az E94 önköltsége 20-30% (!) %-kal is magasabb lehetett, mint az ugyanabban a városban jellemzően dolgozó, más helyi járati szóló autóbuszoké.

 

Harmadik ok pedig az volt, hogy az E94 buszok, nem kiugróan, de mindíg többször javítottak mint kategória társaik, így rendelkezésre állási mutatóik mindíg rosszabbak voltak.

 

 

 

Előzmény: Buszos világjáró (8260)
trizs77 Creative Commons License 2018.03.30 0 0 8262

A "vájt fülűek" majd pontosítanak, de úgy gondolom, hogy az EAG majd tucatnyi típusából pont az E94 volt az ami belefutott B.Laci barnaacél programjába.

 

Több más típust is érintett, de ahogy mondani szokták népieschen, az E94 derékba kapta.

 

Így nem meglepő számomra, hogy ahol lehetett, szabadultak tőle.

Kívételek ennél a típusnál is vannak, mert van pár E94 mely igen jó állapotban vészelte át az elmúlt évtizedeket, de ők valóban kivételek.

 

Előzmény: Buszos világjáró (8260)
Irisbus Creative Commons License 2018.03.30 0 0 8261

111 db él itthon, ebből selejtezésre várhat néhány.

DAKK-nál van a legtöbb, 38 db.

Előzmény: trizs77 (8259)
Buszos világjáró Creative Commons License 2018.03.30 0 0 8260

Amik itthon maradtak azokból nem lehet már sok forgalomban. Már csak abból kiindulva, hogy Volánbuszék elég komoly számmal rendelkeztek aztán most meg már szinte semmi.

Előzmény: trizs77 (8259)
trizs77 Creative Commons License 2018.03.30 0 0 8259

E94-ből összesen készült 574 db.

 

 - idehaza maradt 37 db = 6,4%

 - Külföldre került 537 db = 93,6%

Előzmény: Buszos világjáró (8258)
Buszos világjáró Creative Commons License 2018.03.30 0 0 8258

Ja. Nem tudtam mennyi készült összesen, külföldre se tudtam mennyit adtak el. 

Előzmény: lobbanórotor (8257)
lobbanórotor Creative Commons License 2018.03.30 0 0 8257

Abbéli vágyát fejezte ki, hogy bár készült volna akár 2500 darab is az E94-ből. 

Előzmény: Buszos világjáró (8256)
Buszos világjáró Creative Commons License 2018.03.30 0 0 8256

Az milyen rendszámra hallgat? 

Előzmény: EKM-765 (8255)
EKM-765 Creative Commons License 2018.03.28 0 0 8255

Szerencsére igaz volt, már nem jár hozzánk de megvan. A bajom az hogy nincs képem a 2500. -ról.

Előzmény: Buszos világjáró (8254)
Buszos világjáró Creative Commons License 2018.03.28 0 0 8254

Szép volt, tán igaz sem volt.

Előzmény: EKM-765 (8253)
EKM-765 Creative Commons License 2018.03.26 0 3 8253

Az 500. E94 néhány napos korában:

Törölt nick Creative Commons License 2018.03.26 0 0 8252

Szasztok! 

 

CCR-450 pontos adataira lennék kíváncsi. (Motor,váltó,futómű,stb)

Aki tud kérem,h segítsen

EKM-765 Creative Commons License 2018.03.23 0 0 8251

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!