Vajon mi a bánatért lesz a 900-as 8 kocsival kiadva? Én örülök neki, de nem elég az 5 kocsi rá? Bp és Sv közt biztos, hogy elég, ezt tapasztalatból mondom.
A 100-as vonalon 120-szal szaladtak ezek a kocsik, itt majd 80-100-as tempóval. Nem hiszem, hogy gond lesz, de nyilván oda kell figyelni (ez a dolgunk). Ezektől függetlenül nagyon jó kocsik.
A gond az, hogy a 4 vonatnál mást és mást okoz a forgalmi okos többletmegállás.
A 9069-esbe simán belefér, annak van kb. 6 perc többlete Palota és Fehérvár között.
A 900-asnál is ügyes mv.-nél és jó gépnél önmagában Fehérvár és Veszprém között a tartalékidő terhére lehet tartani a menetrendet a 2 többletmegállással (ami akár 3 percen belül is megúszható). A gond az, hogy van szemből egy 959, amit ha elvernek - s különösen a nyár előtti menetrendben - már késni fog BP-re felérve, ez látható is volt anno, a 959 szinte mindig 10-15 percet késett a fővárosba érve.
A 908-nál ugyanez a helyzet. Mivel az alsó részen lévő lassújelek miatt a 901 szinte mindig késik pár percet, így a 908-as 2-3 perces veszpémi érkező késése nem okoz többlet problémát.
A 903-asnál már rosszabb a helyzet, ott emiatt őszig a 958 volt elverve szintén folyton, s látszott is, hogy sosem ért pontosan egerszegre, mert a sárszentmihályon összeszedett 10-15 perces késést már nem tudta behozni.
De elárulom az új menetrendben sem kell jobbra számítani, ugyanis a MÁV-csoporton belül a START és az anyacég nem tudott megegyezni, hogy mely vonatok álljanak meg menetrend szerint forgalmi okból (a veszprémi sűrítésekbe beleférne, hisz kereszjük is van ott), így viszont lehet, hogy újra ezeket a gyorsokat fogják megfogni...:(
"de azért minden nap megállítani 2 helyen a többszáz tonnás vonatot igencsak pazarló, s mint látható, rendszeres késést is okoz...:("
Most lehet,hogy meg fogsz lepődni,de nem csak a 900-as,hanem még másik 3 vonat,nevezetesen a 903,908,9059 is megáll váltás céljából.
Ráadásul,tudomásom szerint az értesítés nem forgalmi okból megállást ír,hanem váltás céljából megállást.
Magyarán,ha a váltást a dolgozók másképp megoldották a vonatnak a helytelen szöveg miatt akkor is meg kell állni,többször is láttam,hogy senki se le,se fel és a vonat mégis megállt,hiába menesztették,2 megállás kb +4-5perc késés.
hát összeszedik az épp dolgozókat kocsival mondjuk, de azért minden nap megállítani 2 helyen a többszáz tonnás vonatot igencsak pazarló, s mint látható, rendszeres késést is okoz...:(
jó lenne, ha a vasút el jutna végre oda, hogy ő van valakikért, nem pedig mindenki más őérte...:(
ezzel önmagában nem lenne gond. meg a fszt hogy jutna máshogy haza/munkába?
a nagyobb gond a remek állapotú vm-ajka szakasszal van. hérfőnként ha pontosan érkezik is 900 veszprémbe, sm-re rendszeresen plusz 15el érkezünk (bobára 10)
pénteken hazafelé ugyanez, pontos sm-i indulás, sv-re plusz 10
Üdv! Azt meg tudná valaki mondani, hogy a 900-as hogy a manóba szed össze Sv és Veszprém közt 15 perces késést rendszeresen? Azért kérdezem, mert én csak a B-Sv viszonylaton utazom rajta, minden hétköznap. Általában +3-4-gyel indul el Sv-ről. Mire beérek a munkahelyemre, és megnézem a vonatinfón, már +10-15-ben van... :O
Tyűha! Mi lesz a szombathelyi kocsikkal? Mennek Miskolcra a Bp-k helyett? Gondolom a veszprémi gyorsokra meg a déli ad majd kocsit, mert ahogy néztem a 29-en nem lesz már Bko...
Szia lehet hogy nem a te általad emlitett kocsirol beszélek de szerintem van különbség az ülés távolság között ha ez a ABmz 30-91 tipusú kocsi amiröl szó van.Saját tapasztalatbol tudom ilyen kocsival utaztam nem rég Egerbe!
Viszont legalább a MÁV-nál még nem láttam olyat, hogy a vonat idő előtt elmegy, a 20as vonal mentén közlekedő buszok 75%-a viszont minimum 5 perccel jár korábban a menetrendnél...
"lassú, latymatag, vezetni nem tudó járművezetőkig van ott minden. A menetrend tájékoztató jellegű, mikor, kinek, milyen a kedve, úgy vezet.
A kiírás ha nem stim, akkor egy vállrántás "az nem akkor közlekedik, már elment" a válasz. A kényelmetlen, zajos, büdös buszokról nem is beszélve... (tiszteletem az udvarias , hivatástisztelő buszvezetőknek)."
Mintha a MÁVról és a dolgozóiról beszélnél. 100% ban ráillik. a zárójelben írtak is