Keresés

Részletes keresés

sörösgigant Creative Commons License 2014.06.20 0 0 18054

Hogy mikor , azt nem tudhatom, de idén nyáron Baté-Kaposvár, a töb bi talán jövőre....

A répaszeon ősszel lesz.

 

A 41 többi szakasz 80-as, megszórva 60, 40, néha 20-as lassújlekkel...

Előzmény: Törölt nick (18053)
sörösgigant Creative Commons License 2014.06.20 0 0 18052

A franc tudja....

Lentebb valakik háborogtak, hogy nem ezt ígérték..

Sajnos hazai forrásokból ennyire telik. Az Eu csak nagyobb sebességre, liftes-viacoloros hodályokra fizet, és gondolom az ide luxus lenne....Taszár, Baté, Csoma. 

 Örüljünk ennek is. 

 A bontott anagokat minsítik, minősítették. Kb bő 20 éve a cucc, igaz akad ott 30 éves is. A fiatalabb a 30a Klf-Érd-alsó szakaszból kinyert holmi, ahol előtte még 120-al is lehetett menni....

Amúgy ugyanilyen síneken-aljakon mennek vonatok 160-al is. Ha jók, akkor a 100-ra tökéletes lesz, persze alépítmény is fog kelleni hozzá....

Előzmény: Törölt nick (18048)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.19 0 0 18051

Így van,jövő nyáron is pótlózhatunk Dombóvár-Kaposvár között.Bár ezt már korábban is lehetett tudni,még a mostani vágányzár kezdete előtt.Remélem azért jövőre már márciusban lehet már biztosat tudni a vágányzári menetrendről,már csak azért is,mert úgy hallottam,hogy jövőre május elején kezdődik a vágányzár és augusztus végéig tart. És ugye a jövőévi még a mostaninál is hosszabb lesz és azért még korábban kell tájékoztatni az utazóközönséget.Főleg az iskolákat,mert pl:május közepétől vannak osztálykirándulások és az iskoláknak ezért is kell korábban közzétenni,kihirdetni a vágányzárat.

Előzmény: Snafu (18049)
Robi bakter Creative Commons License 2014.06.19 0 0 18050

Bemutatkozik a kaposvári Verebély László Vasúttörténeti Egyesület által kezelt vasúttörténeti gyűjtemény. A tárlaton vasúti sapkák, egyenruhák, utasítás és szakkönyvek, vasútmodellek, harci jármű makettek, alkatrészek tekinthetők meg.

Lesz tárlatvezetés és fotózási lehetőség is. 

A kiállítás megtekintése díjmentes Kapostüskeváron (7400 Kaposvár, Jutai u. 2.), azonban adományt elfogadnak az üzemeltetők a kiállítás bővítéséhez az épület további állagmegőrzéséhez. 
A rendhagyó technika történeti tárlat 17-24 óráig lesz látogatható.

Snafu Creative Commons License 2014.06.19 0 0 18049

Ahogy olvasom, akkor jövő nyáron is vonatpótlózni fogunk :)

Előzmény: Törölt nick (18048)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.18 0 0 18048

Most akkor mennyivel is lehet majd menni Dombóvár-Kaposvár között az átépítés után?80 vagy 100 km/h-val?Mert ez a két cikk csak 80-ról beszél.

http://www.kapost.hu/bontott-anyagbol-epul-a-dombovari-vasut/

http://www.somogytv.hu/cikkek/101114/

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.17 0 0 18047

Sokmindenben igazad van, de... (ahogy te szoktad írni)

Ezt a 2 hónapot, ami a bézézésről fog szólni a 41-esen, messze nem lehet összevetni egy több évtizedig tartó állandó állapottal. Ez a mostani nyáron lesz, kényszermegoldás. Bár az okát még nem sikerült kiderítenem, majd talán megírja valaki. Itt nem lesz tél, nem lesz mínusz akármennyi.

Bézéellenesként - igenis - kimondom, hogy azért ezek a mostaniak nem hasonlíthatók össze az eredeti fejtámla nélküli telepiros ,,Buzenykákkal". Hála Istennek én már alig utaztam a régiféle bézén. Ezért nyilván reális összehasonlítási alapom sem lehet, de azért ha 40-nél jobban megy és pár huzatérzékeny nyugdíjas ellenére elviselhető az utazás bennük. Nem Limuzin, nem Desiro, de a magyarok igénytelenségéhez éppenhogy megfelelő!

Helyi viszonyokban - vidéken - a személyszállítás a vasúton egy nagy semmi a köbön! Átláthatatlan, céltalan, értelmetlen, és még a falu házaitól is messze van, ahogy írtad. De ezen nem is kell hőbölögni. Vasútbarátként igenis kimondom, hogy rengeteg hely van, ahol a vasutat be kell csukni, ne álljon meg se a 30-al szerencsétlenkedő bézé, se a 100-al tépő villanyos személy. Ahol a busz a falu közepén megy át, oda kell két - legalább fedett - buszváró. Fűtött váró az csak demagóg ábránd. De akkkor azon a falun a busz legyen a messiás. A vasút meg egy háttérbeli tereptárgyként haladjon át a megállóban, ahol az épületet is esetenként le kell bontani (még mielőtt rádől valakire=majdnem Porrogszentkirály. De a kettő együttes erőltetése súlyos vagyonokért nagyon káros a nemzetgazdaságnak.

Azt sem tartom helyesnek, hogy a nagyvilágból akarnak sokan különböző sémákat ráhúzni a magyar vasútra, mert hogy ott működik, milyen f@sza, milyen olcsó volt. Nem! Itt más viszonyok vannak, azokat és az igényeket meg kell vizsgálni, és az alapján dönteni, hogy (milyen) vonat avagy busz legyen. Nagy kár, hogy ez nem így megy...

 

A ,,lekésték az utasok a vonatot" című kérdésre csak azt tudom írni, hogy szemét húzás volt. Tudva, hogy ez az utast nem vígasztalja. De addig ne várjunk semmit, amíg a somogyi megyeszékhelyen napi szinten képtelenek úgy leszervezni a szerelvények érkeztetését és indítását, hogy a gyékényesi (I. vágány) személy arra vár, hogy a celli sebes (III. vágány) elhagyja a kitérőkörzete és lehessen váltót állítani. Ezért szépen kikullog ráérősen a celli, aztán 5 perc mulva - amint sikerül a berendezést átállogatni - elindul a személy is. Kérem, hogy itt ne az 5 perc késés tényét nézzük, hanem azt a megrögzött, évszázados, idejétmúlt és röghözkötött utasításrendszert, amelyet a MÁV (a többszáz leányvállalat együtt) a mai napig is használ. Állomási technológiák, vágányfoglaltság, közlekedési szabályok stb. Hogy erre a kis problémára mi a megoldás? Elfelejtjük a röghözkötést, és az állomás vágányhálózatának kihasználását a MINDENKORI forgalmi igények szerint alakítjuk percek szintjén. Persze - mint írtam - nem a ,,vas" jelenti az akadályt, mert tökmindegy, hogy a vonat egyenesbe jár be 40-el, vagy kitérőbe. Hanem azok a logikai feltételek, amik ezt megkötik.

Előzmény: sörösgigant (18045)
Snafu Creative Commons License 2014.06.17 0 0 18046

"Dombóvártól Kaposvárig vágányzár miatt autóbusz vitte az utasokat. Kaposváron viszont kiderült, hogy az utasokat nem várta be a vonat."

 

http://www.bama.hu/helyi-ertek/postabontas/a-mav-nem-jatszhat-az-emberek-idejevel-turelmevel-felelotlenul-558584

sörösgigant Creative Commons License 2014.06.17 0 0 18045

Miért.....

Mert igaz szerencsére nem jártam velül, de az M61, 62, 40, 43, 44, V43, 46, 63, 470, 480, 5341 sorozatokon jártam- járok. Viszont évtizedeket fagyoskodtam mint utas rajtuk hajnali 4h-kor, netán délután evett meg a rosseb a nagy melegben....

Egy ocsmány, undorító, utasellenes, szarra sem való klozet....

Igaz, mérsékelt égövi viszonyok mellett tűrhető. Azt is beismerem, ha nem lettek volna ezek a szarok, akkor több vicire már lakat kerülhetett volna. Természetesen tudom hogy gazdaságos, könnyű, stb, és sok fővonali 41-es viszonylatú vonatra bőven elég, jobban megéri mint a V 43, + 2-3 szekér....

Gazdaságos volt, mert nem hőntartóztak télen mert lehet nem is volt jó, de ha jó volt, akkor lehet előbb kellett bevini kiszerelni, és leszarták, hogy mínuszok voltak az utastérben. Biza, hiába voltak a vicik megmentői részben, sokan ezek miatt a fosládák miatt pártoltak el a vonattól. Miért is merem állítani ? ! Mert a megszűnés után sok volt törzsutassal találkoztam a buszon, és azt mondták: A váró itt is hideg, a busz is, mert ugye a sofőr urak is elég takarékosak voltak, viszon ha dettó ugyanolyan vacak, akkor miért is gyalogoljak le az amúgy kieső állomásra ? !

 

Mondjuk angliai viszonyokra megfelelő, a beázást leszámítva....

A klasszik piros redvák szóval szart sem értek, ezért remélem a konstruktőre az a csehtót seggfej valami bézé forma katlanban pácolódik a pokolban az idők végezetéig. 

 A krumplibogarak mondjuk komfortosabbak, melegebbek. Nyáron főleg...

Arról nem is beszélve, ha néha az ember elmenekült a ellékbe, miondjuk frissen miostt hajjal, akkor meg befüstölt za az okádék, és úgy értél munkába-haza, mint ha a barcsi putrisoron aludtál volna a lecsóróbbnál. 

A fentieket tapasztalatból írom, nem azért mert eleve nem szeretem őundormányukat....

Előzmény: Törölt nick (18044)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.16 0 0 18044

De most miért?:-)) 80-al lehet tépni Kapsmérőtől Bézével? Soha vissza nem térő alkalom. Már hallom, ahogy a hegesztési hibákon csattognak a szerelvények. (De azt is hallom, hogy nyári szabadság lesz ebből nekem...)

Kezd beindulni az ideji nyár! Na majd 21-étől mi lesz itt...

Előzmény: sörösgigant (18042)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.16 0 0 18043

Támogatom.

Előzmény: sörösgigant (18042)
sörösgigant Creative Commons License 2014.06.16 0 0 18042

Hogy rahadjon meg az összes piros csótány.....

Előzmény: Törölt nick (18041)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.16 0 0 18041

Az összeállításokkal kapcsolatban annyit,hogy a vágányzár ideje alatt a 41-en lesznek Bz-s személyek is így aki szaunázni akar azoknak ajánlom a Bz-s személyeket:http://www.vonatosszeallitas.hu/41vonal.html

 

Snafu Creative Commons License 2014.06.15 0 0 18040

Aki utazott a 8802/8801 -essel amióta vonatpótlózik, írja már meg, hogy Pécstől Dombóvárig, illetve Kaposvártól hány kocsival megy? Köszi :)

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.14 0 0 18039

Az utóbbi időben amúgy én is azt tapasztalom,hogy egyre tisztábbak a kocsik. Az ablakoknál tudom,hogy csak átlósan lehet lehúzni az ablakokat így a lehúzhatatlan ablakok kifejezés nem erre utal:hanem arra,hogy az ablakokat nehéz lehúzni,sőt van olyan is amit sajnos nem lehet. A felszállás és a leszállás leginkább az idősebb utasoknak jelent gondot ott ahol nincs magasított peron.Nekem a zajjal semmi gondom sincs,nyilván a kocsi közepén nem lehet annyira hallani mint ott ahol vannak a forgóvázak.Sőt van olyan halbi,aminek a forgóváza,kerekei meg lettek csinálva így halkabb jó pár kocsi.A fürdőn meg addig nem nagyon lesz utas amíg el nem készül a pálya.Sőt addig ne is nagyon várjunk sok utast.És ez más vonalakon is így van.

Előzmény: Törölt nick (18038)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.14 0 0 18038

A gyorsvonati pótjegy bevezetése előtt is ugyanez volt a helyzet a Fürdővel. Egyébként nem tudom mi a bajod a kocsik állapotával. Általában tisztábbak, a mosdóban is folyik a kézmosóból a víz. Az meg sajnos nem állapotfüggő, hogy magas a lépcső, zajos a futása és átlósan lehet csak lehúzni az ablakokat. A zajos futás ellen van egy ötletem, nem a forgóvázak feletti szakaszba kell ülni. A kocsi közepén speciel egész halk. Persze az egyszerű utas ezt nem tudja. 

Előzmény: Törölt nick (18037)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.14 0 0 18037

A gyorsvonati pótjegy és a lassúság valamint a kocsik állapota miatt a legtöbben mennek busszal.Pl:Keszthely-Pécs között két óránként jár klímás busz. Na akkor innentől kezdve nem is csoda ha kevesen vannak rajta.Nyáron nincs nagyon gond a kihasználtsággal akkor tele van a fürdő,illetve iskolaidőben hétvégéken a diákok használják ezt a vonatok.Azon kívül néhány kivételt leszámítva csak jobbára nyugdíjasokkal lehet találkozni.

Előzmény: mcg (18035)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.14 0 0 18036

Hát a 30-as vonalon a Balaton parti részén a vonatok egy-két szakaszt leszámítva csak 60 km/h-val döcöghetnek.Lepsény-Sz.fehérvár 120km/h,Balatonszentgyörgy-Nagykanizsa ha jól tudom 100 km/h-val járható.Tavaly nyáron még nem készült el a 30a vonal és eléggé csúcsra volt járatva ez a szakasz is nyáron.Mindennapos volt a bizt.ber hiba,felsővezeték zárlat,stb,stb.Így ez a szakasz is eléggé hozzájárult a Déli parton kialakult késésekhez.A kétvágányos megoldást már 30 évvel ezelőtt meg kellett volna lépni.Talán ősszel már nekiállnak a 30-asnak is.

A Bhv kocsikkal én is találkoztam múlthéten néhányszor.Elméletileg a Balaton parton mennek majd személy és sebesvonatokban.

Előzmény: Törölt nick (18034)
mcg Creative Commons License 2014.06.14 0 0 18035

Ennél több nem is kell alapból, utas ezen a vonaton már nem nagyon van...:(

Előzmény: nidsz (18033)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.14 0 0 18034

Elég baj ez, hogy a 30-assal nyáron mindig csak a baj van. Régóta esedékes ott is a felújítás, helyenként a kétvágányúsítás.

 

,,És ha minden igaz idén nyáron nem lesznek By,Bhv kocsik hanem maradnak a halbik a 41-en."

Kedden - a vágányzár első napján - volt 2 db Bhv kocsi, amelyek Székesfehérvárról Nagykanizsára voltak átállomásítva. Néhány személyvonatban fordultak a 41-esen aznap, azóta nem láttam egyet sem. Ez a kettő egész kultúráltan nézett ki belülről is. A 41-es vonal színvonalához úgyis passzolnak.

Előzmény: Törölt nick (18031)
nidsz Creative Commons License 2014.06.13 0 0 18033

igen a nyári időszakra értettem a kérdést. A vonatosszealllitas honlapján csak három kocsisnak mutatja a tapolcai részt és két kocsisnak a siófoki részt. Ez mellett még ott van a 18800 és 18801 is.

Előzmény: Törölt nick (18032)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.13 0 0 18032

Nem tudom, hogy a hány kocsis kérdést milyen időszakra érted, de azért megpróbálok válaszolni. 

A nyári menetrendben minden nap lesz siófoki rész. Eddig hétvégeken 8 kocsi volt, pont a felénél osztották meg. Az elmúlt 1-2 évben ritkán szokott 10 kocsi lenni a 8802/8801. Régebben pedig még annak is föle volt.

Előzmény: nidsz (18030)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.13 0 0 18031

Ha jól emlékszem akkor többször is volt olyan,hogy a Venezia jött a 41-esen amikor 30-as vonalon vágányzár volt.Aki a 30-as valamelyik állomásán fel akart rá szállni akkor ha jól emlékszem volt 4-5 kocsi abból 2-3 elment Keszthelyre,a többi Gyékényesre és ott átszállhattak a Venezia nemzetközi részére.A Rippl-Rónait több okból nem terelik.Egyrészt nyáron a 30-ason nincs olyan nap,hogy ne lenne legalább 40 perces késés.A késés miatt állítólag a Horvátok is vitatkoztak,hogy tavaly az Agram a mostani páros Rippl-Rónai idejében ment és minden nap késett tavaly nyáron.És ugyebár már mindenki tudja,hogy nyáron a 30-ason nem a legjobb ötlet terelni.Bár igaz,hogy a nemzetközi utasokkal ki.aszás ez,mert ők is egész nyáron buszozhatnak.Akinek van egy csöpp esze, Horvátországba utazik és ráér,nincs megkötve az időbeosztása az nem a Rippl-Rónait fogja választani hanem az Agramot,illetve keddenként és péntekenként az Adriát.A 8802-esen kb 8-9 kocsi lesz ebből az első 4-5 megy Tapolcára a többi Siófokra.Amúgy egy kis érdekesség:a 8216-os személy a vágányzár ideje alatt Bzmotból lesz kiállítva.És ha minden igaz idén nyáron nem lesznek By,Bhv kocsik hanem maradnak a halbik a 41-en.Mondjuk én örülök neki,hogy nem jönnek ide a hugyományos,szarszagú összefirkált kohószökevények de sajnos a Halbikkal is gond van.Nehéz rájuk felszállni első sorban az ajtók miatt.Valamint 70%-ban az ablakok is lehúzhatatlanok.A felújítással kapcsolatban annyi,hogy mintha már Taszár,Kaposhomok környékén felszedték a síneket. 

Előzmény: Törölt nick (18029)
nidsz Creative Commons License 2014.06.13 0 0 18030

ha már itt tartunk:

 

hány kocsiból áll majd a 8802/8801 a Kaposvár feletti részen? mert még ugye meg is kell osztani a szerelvényt Fonyódon.

más:

A pótlóbusznál gondolom majd az utánfutóra lehet felpakolni a bicikliket, szoktam látni itt Tamásiban áthaladni az IC buszokat, az egyik mögött mindig ott csüngött egy ilyen utánfutó. Az meg már csak egy mellékes probléma, hogy ilyen esetben nem áll meg az IC busz Tamásiban, mivel az utas Pincehelyen így is-úgy is bukja a csatlakozást a normál volán járattal.

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.13 0 0 18029

Mostmár úgyis mindegy, benne vagyunk már mélyen a pótlózásba. Egyszer azért egy szombat reggeli vagy vasránap esti (frekventáltabb) Fürdővonatot kipróbálok busszal. Csak úgy megfigyelséképpen érdekel, hány busz, hogyan, mennyi utas...

Amikor még közlekedett a Venezia nemzetközi vonat és vágányzár volt a 30-ason, azt elterelték ha jól emlékszem 1 hétig a 41-esre. Senkit nem érdekelt, hogy Balatonszentgyörgöny, Fonyódon, Siófokon meg mittudomén hol fel akartak-e rá szállni. De az sem zavart senkit, hogy a 41-40-es útvonalon hosszabb menetidővel járt. A Rippl-Rónait buzoztatják a 41-esen. Mert Kaposváron felül rá max 20 utas (szélsőséges esetben 50). Dombóváron esetleg még páran. Legalább akkor ezt terelték volna fel a Balatonra, mégiscsak egy nemzetközi vonat.

Előzmény: 01016-25 (18027)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.13 0 0 18028

Nem vagyok királyfi, és 23 éves.

Előzmény: sörösgigant (18026)
01016-25 Creative Commons License 2014.06.12 0 0 18027

Nyilván jobban hangzik, hogy innen vették az ötletet, mert maguktól kettőig sem tudnak számolni. De nem valószínű, hogy ennyi idő alatt végigfutott volna a rendszeren, úgy, hogy a péntek esti felvetés után már szerdára fent van a honlapon.

 

Ennek a kerültetésnek továbbra sem látom értelmét. A dombóvári-kaposvári térségből mindenképpen kell a vonat, ha elviszed a 60-ason, a 40-41-esen is pótolni kell. De aki arra akar utazni, választhatja a 8909-18507-es kombót.

Előzmény: Törölt nick (18025)
sörösgigant Creative Commons License 2014.06.12 0 0 18026

Hány éves vagy te királyfi ?....-:)))

Előzmény: Törölt nick (18025)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.12 0 0 18025

Régóta tudjuk, hogy rengetegen ,,leseskednek" it a fórumon a MÁV-tól. Magától biztos nem jut eszébe senkinek...

Lehet el kellett volna gondolkodni a Fürdővonat terelésén Barcs-Murakeresztúr felé. Kilométerben nagyjából 60-al több, menetidőben meg max háromnegyed óra. Mivel két és fél hónapról van szó, ezért nem lett volna olcsóbb megoldás, mint a kánikula+buszoztatás+késés+kényelmetlenség? Gépcserézni sem lett volna érdemes, Pécsről elindul Csörgővel, aztán Szentgyörgyön elosztják, a Sió részt villany viszi, Keszthely felé meg a Csörgő körbejár.

Előzmény: M40-109 (18023)
01016-25 Creative Commons License 2014.06.12 0 0 18024

Tegyél nekik javaslatot, hogyan kéne szerinted megoldani. :)

Előzmény: Aln 663 1189 (18022)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!