Kísérleti jelleggel nyitom ezt a topikot, kifejezetten a Siku német kisautók kedvelőinek.
A több mint 50 éves (nyugat)német gyár mindvégig szép kidolgozású, igényes kisautóiról volt híres. Szemben a nagy konkurens Matchboxszal, soha nem helyezte ki a gyártást az NSZK-n kívülre (bár sok helyen, pl. a 80-as évek végén még Magyarországon is készültek a hazai gyártással párhuzamosan modellek). A minőség töretlen, a választék pazar (főleg német autókból, természetesen).
Akit a cég érdekel: www.siku.de
Akit a történelem: www.sikumodels.com
Egy autónál is megfigyelhető hányféle színben jön ki, de szerintem a modellválasztékot is kellene szélesíteni ha már úgyis tömeg(CHINA)termék mint ma már minden.
Akkor nekem ne mondják hogy nem érné meg, mikor anno néztem hogy a Gulliverben is - ami azóta BEcsőDŐLT - mindig szedték le a korábbi szériákat amik - gondolom - nyilván mentek vissza, vagy kisebb üzletek részére olcsóbban.
Anno mikor a face-en néztem képeket az egyik SIKU börzéről kint németben, annyira fel voltam háborodva egy 1:50-es tűzoltósági Mercedes változaton ahogy kinézett, hogy még google-fordítóval is lefordíttattam a véleményemet németre hogy: az mi?
Persze nem csak ennyi volt :D
Főleg ugye azért mert a SIKU mint márkanév nekem többet jelent annál mint hogy manapság csak egy játékot kapjak.
Olyan ez mintha a világ legnagyobb üdítőgyártója a "piros", az eddigí megszokott ízű változat helyett csak valami édesítőszeres sz@rt árulna tovább ugyanazon kinézettel, de más - jelen esetben rosszabb - "minőségi termékként"...ami már persze nem lenne minőségi.
Tudom hogy mivel ma már minden China a minőség szót nem lehet rá használni mert hanyatlik, de akkor is, mikor azt megláttam már szinte játék volt számomra.
Nemtudom mi alapján döntik el hogy nagy mezőgazdasági gépekből egyre többet, személyautókból meg egyre kevesebbet hoznak ki, gondolom a "hazai" igények alapján, de akkoris.
Ha exportra is megy más országokba, oda nem ártana a sokféle szín mellé, szélesebb választék is, mivel a személyautóknak mindig nagyobb volt a gyűjtő-rajongótábora mint a mezőgazdasági gépeknek.
Nézzük csak meg a Hongwell-nek is ott volt az Abrex Skoda, meg az orosz piacon való GAZella mikrobuszok és még ki tudja milyen kocsik.
Kisebb matchbox méretben - igaz más gyártótól, talán a Welly-től - meg a Ladák.
Ezáltal is lehet(ne) növelni a bevételt...
Mert oké nekem is van olyan kocsi ami már 3-4szer van meg különböző színekben, pl az Audi Q7 rozsda,fekete, fehér, ezüst változatban, de legutóbb egy pirosat szereztem - mivel benéztem, a képen rozsda színűnek nézett ki - amire totál nincs szükségem, és még ha bukok is rajta de szabadulnék tőle.
Vagy ott a Vw Tiguan ami ezüst, sárga ADAC, fekete, piros színekben van meg, de egy idő után már hiába hozzák ki fehér-fekete és c.sárga-fekete kerekes változatban meg ki tudja milyen színben, mivel az ember - legalábbis én - megszokta és újabb példányt látna már szívesen (ha nem is újabb 2014-es autóról mintázott modellt).
Persze nemtudom hogy az már a végleges modell volt-e vagy csak egy "prototípus" még nem végleges kialakítású modell, de megfigyelhető a hanyatlás az alábbi 3 képen...
De nem baj, hamarosan úgyis elérkezünk időrendben egy érdekes olaszországban tapasztalt beszámolóhoz a "Minden ami - Modell, Makett és Játékautó" topikban...igaz nem SIKU-val kapcsolatosan, de hátha érdekel valakit esetleg...
Hát igen. Igazából úgy érdemes ebay-ről rendelni, ha van egy német postacím.
Én szinte minden német ebay-es szerzeményemhez így jutottam hozzá, hogy egy barátom (volt tanítványom) kint tanult egy évig Jénában, és hozzá kértem a postázást. Azóta talán nem is vásároltam ebay-ről egyáltalán, csak a miniwheels-online-ból egyszer.
A Porsche 911 Turbo Cabrio amúgy igazi tucatáru, annyi készült belőle, hogy Dunát, de még Elbát, Oderát, Majnát, Rajnát is lehetne vele rekeszteni.
Csak a magyar vaterás eladó gondolja úgy, hogy pocsék állapotban, ultrakommersz fekete színben 5 EUR-ért kéne eladni!
Az a döbbenet, hogy ugyanakkor nemrég a Vaterán vettem postaköltséggel együtt egy szinte tökéletes állapotú MAN Reisebust egy olyan színben (fehér-csokibarna), amire lazán 45-50 EUR-t hoz a RaWe katalógus.
Itthon a nagy értékű cuccokat olcsón, az értékteleneket drágán lehet megvenni. Vagyis: tökmindegy, mi az és hogy néz ki, a magyar eladó 1500-3000 Ft között kér érte.
Fura ország ez. Az emberek egyáltalán nincsenek tisztában azzal, hogy amit kínálnak, az mennyit ér. No persze, ahogy Samuelson, a jó öreg közgazdász írta a könyvében: annyit, amennyit adnak érte. ;)
Hát én 1500 Ft-ért nem fogok 1000-es sorozatú autót venni, ha az nem hibátlan.
A tőlem megszokott kincstári óvatossággal úgy fogalmaznék, hogy a pénzt már átutaltam...
Postaköltséggel kb. egy 10-es volt, úgyhogy 590 Ft/db árban jött ki. Összességében nem olyan rossz, bár ha börzén lettek volna kitéve, még ennyiért sem vettem volna meg mindegyiket.
Nem biztos... Én pl elgondolkoztam rajta. Mondjuk nekem is sok egy kicsit, de 1000-et még talán megadnék érte....ha nem lenne meg. Anno én is egy hasonló - bár jobb állapotban lévő - sérült példányt vettem, amit szerencsére - aránylag - helyre is tudtam hozni. A kopásokat fekete filccel eltüntettem mivel nem a "későbbi értékesítése majd valamikor" a célom vele amúgysem, nekem meg megfelel így, a szélvédő keret deformálódását pedig - amennyire tudtam - helyre hoztam.
Anno mikor Márkkal megbeszéltük a részleteket hogy kell az 1:43-as Merci és Dudu-n keresztül venném át – mivel nyaralás miatt a júniusi börzére nem tudtam kimenni – küldött még pár képet és közöttük volt ez a szép pink Golf III-as SIKU is.
Persze már megvan, de mondom egyefene jöjjön.
Ráadásul az ára is nagyon jó volt, azért is mert hibátlan.
Elnézést, nem ülök állandóan a gép előtt, hacsak tehetem kerülöm.
A kék az egy Boneville kabrió Pontiac V262 a leánykori neve, a hátsó ülésen a kutya meg van, a vezető hölgy hiányzik, ezért 4000-re gondoltam, a fiat 5000.
Köszi
mindkettőnek ill az összesnek ragyog az alja, a kerekek nem kopottak, (hála a nagyszülői terrornak, nem sokat játszhattam velük)