Nem érem el. Ez egy hosszú hajó, minimális rocker ívvel, a törés meg rögtön az ív kezdetén van. Látni is csak homályosan láttam. Befényképezni sikerült, az alapján nem látok belül sérülést.
Ha a sérülésnél megpuhult, akkor javitani kell, ha nem, akkor csak egy kis csiszolás és fehér gélcoat. Ha eléred belülről, ott lehet igazán érezni, ha megsérült. Esetlég kép belülről?
Ha ez belül karbon, akkor valószínüleg epoxi és nem észter gyanta. Én megcsiszolnám, és megtöcskölném gyantával.Szerintem nem kell hozzá plusz erősítés. Ha így tennél, legfeljebb a javítás víztiszta lenne. A felső fehér topréteget nem tudom honnan lehetne szerezni.
Sziasztok. Töcskölőmágusok segítségét szeretném kérni. Vittük be szombaton a kajakokat az udvarra, amikor Gabi kajakjának leszakadt a füle és olyan 1 méter magasságból leesett az aszfaltra. A képen látható, hogy milyen sérülést szenvedett. Az anyag tiszta karbon, a törés olyan 5 centi. Mit lehet ezzel kezdeni?
Megvolt a szezonzáró. Örülök, hogy minden negatív hatás (vírus, halasztás, rosszidőpánik) ellenére ennyien összejöttünk. Igaz, voltunk már dupla ennyien is, de a hangulat így is tökéletes volt. (Leszámítva a rettenetes zenéket, ami újabban a kempinget még ilyen kései időpontban is kíséri.) Az új arcoknak külön örültem, és ez úton is üdvözlöm őket közöttünk, gyertek legközelebb is, talán jövőre több túra megvalósul a tervezettekből, mint az idei rettenetben.
Megérte az egy hét halasztás, most tényleg gyönyörű őszi két napunk volt. Josi főztje megint csak kiváló volt, mindkét estét feldobta a teli pocak. A társaság pedig remek volt mint mindig.
Ben, ezt némi barokkos túlzással mondhatjuk javításnak, de ha több sör mellett őszinték lennénk, a valóság inkább a taknyoláshoz közelít :-)
Az anyag nagy valószínűséggel poliészter gyanta. Ehhez inkább az üvegpaplan kell, az orr felőli lyukat láthatóan szövettel csinálták meg (bár és is csináltam már olyat, hogy a finom felület és a több réteg miatt egy K hajó aljára a paplanra rálamináltam egy 32 gr-os szövetet), de ez a kisebb gond.
A technológiáról és az anyagokról nagyon sok mindent elolvashatsz ezen az oldalon: https://mugyantak.hu/
Én is ez alapján kezdtem.
A poliészter gyantánál fennáll az ozmózis jelensége, azaz valamilyen mértékben beszívja a vizet, ezért arra mindig borítás kell.
Ez gyártáskor a gélcoat, javításkor a topcoat.
Ezt a darabot úgy javítanám, hogy a javítások helyén belülről felcsiszolnám, poliészter gyantával és üvegpaplannal belülről megragasztanám. (Mondjuk az orrban található rongálódások esetében ez kifejezetten egy önkínzással fog felérni)
Ezt követően kívülről visszacsiszolnám az eredeti rétegig, majd kívül és belül is rákennék egy kis topcoatot. Kívülről két réteget, mert ezt gyakorlatilag lehetetlen teljesen simára kenni (legalábis nekem :-)), azután kívülről finom papírral simára csiszolnám.
Nem egy drága mutatvány:
1 m2 üvegpaplan: 483 Ft/m
műgyanta : 1.549 Ft/kg
topcoat : 2.807 Ft/kg. (színezett fehéret vegyél, és nem kell festeni)
Olvass utána, aztán bátran próbálkozz. Látod, ezek olcsó anyagok, nincs kockázatod, gyakorlatilag 5.000 Ft-ból tízszer újra próbálkozhatsz. Csak a csiszolás kellemetlen. Ahhoz mindig húzz maszkot.
A több réteget gondolom mindegyiknek a száradása után lehet rátenni. Szövetet lehet készen kapni amit csak méretre kell vágni, vagy ki kell keverni mindenképpen?
Ha szintbe akarod csiszolni, akkor kilátszanak majd az üveg szálvégek. ot vizet tud felszívni, ami gáz! Negatívra kellene csiszolni, befoltozni több réteg szövettel hogy a szövet a testen belül maradjon. Azután csiszolás és gélezés vagy festés. Észterrel csináld, ez biztosan nem epoxi.
nem vagyok nagy szakértője a témának, de nagyon nem tűnik szakszerűnek - ezt valószínűleg egy túra közben kókányolta össze valaki, akinek menet közben kilyukadt a hajója. volt egy ilyen társaság itthon, akik a hetvenes évektől kezdve végig akarták evezni az ország összes folyóját és bizony nekik időnként kilyukadtak a hajóik, akkor azokat este a sátorban megfoltozták - na azok nézhettek ki így
Adalek: a vizvonal hossz azert fontos mert ez a hossz meghatarozza a testsebesseget (googlizhato, pl 4 meteres hosznal olyan 8 km/h) ezt a sebesseget atlepni nagyon nehez, hagyomanyos hajotestek gyak nem is tudjak
viszont!
bizonyos hossz szelesseg aranynal mar nem szamit, kb 1:8-1:9
lasd hagyomanyoes 1 testu vitorlasok vs katamaranok