Keresés

Részletes keresés

Justin Price Creative Commons License 2020.10.19 0 0 43307

Én sem :-) Szerintem síma gelcoat sérülés, lecsiszolni, fehér gelcoat-al bepacsmagolni, símára csiszolni, polirozni.

Előzmény: Pepin (43306)
Pepin Creative Commons License 2020.10.17 0 0 43306

Nem érem el. Ez egy hosszú hajó, minimális rocker ívvel, a törés meg rögtön az ív kezdetén van. Látni is csak homályosan láttam. Befényképezni sikerült, az alapján nem látok belül sérülést.belso1belso2

Előzmény: Justin Price (43303)
alq52 Creative Commons License 2020.10.14 0 0 43305

Megnéztem a gyártó weboldalát, a hajó vinilészter gyantából készül.

Előzmény: Pepin (43299)
Pepin Creative Commons License 2020.10.13 0 0 43304

Ha egyszer eláll az eső, akkor megnézem.

Előzmény: Justin Price (43303)
Justin Price Creative Commons License 2020.10.13 0 0 43303

Ha a sérülésnél megpuhult, akkor javitani kell, ha nem, akkor csak egy kis csiszolás és fehér gélcoat. Ha eléred belülről, ott lehet igazán érezni, ha megsérült. Esetlég kép belülről?

Előzmény: Pepin (43302)
Pepin Creative Commons License 2020.10.13 0 0 43302

Köszönöm mindenkinek a tanácsot. Most meditálás van.

alq52 Creative Commons License 2020.10.11 0 0 43301

Szia!

Én az epoxigyanta+vágott üvegszál+fehér színezőpaszta kombót választanám. Esetleg a vágott üvegszál helyett üveg mikroballont.

Előzmény: Pepin (43299)
Fourty Creative Commons License 2020.10.11 0 0 43300

Szia!

Ha ez belül karbon, akkor valószínüleg epoxi és nem észter gyanta. Én megcsiszolnám, és megtöcskölném gyantával.Szerintem nem kell hozzá plusz erősítés.  Ha így tennél, legfeljebb a javítás víztiszta lenne. A felső fehér topréteget nem tudom honnan lehetne szerezni.

Előzmény: Pepin (43299)
Pepin Creative Commons License 2020.10.11 0 0 43299

Mindig elfelejtem, mekkora szar ez a képbeszúrás. Talán most.

Előzmény: Pepin (43298)
Pepin Creative Commons License 2020.10.11 0 0 43298

Sziasztok. Töcskölőmágusok segítségét szeretném kérni. Vittük be szombaton a kajakokat az udvarra, amikor Gabi kajakjának leszakadt a füle és olyan 1 méter magasságból leesett az aszfaltra. A képen látható, hogy milyen sérülést szenvedett. Az anyag tiszta karbon, a törés olyan 5 centi.
Mit lehet ezzel kezdeni?

saintus Creative Commons License 2020.10.05 0 0 43297

Megvolt a szezonzáró. Örülök, hogy minden negatív hatás (vírus, halasztás, rosszidőpánik) ellenére ennyien összejöttünk. Igaz, voltunk már dupla ennyien is, de a hangulat így is tökéletes volt. (Leszámítva a rettenetes zenéket, ami újabban a kempinget még ilyen kései időpontban is kíséri.) Az új arcoknak külön örültem, és ez úton  is üdvözlöm őket közöttünk, gyertek legközelebb is, talán jövőre több túra megvalósul a tervezettekből, mint az idei rettenetben.

Megérte az egy hét halasztás, most tényleg gyönyörű őszi két napunk volt. Josi főztje megint csak kiváló volt, mindkét estét feldobta a teli pocak. A társaság pedig remek volt mint mindig.

KisIgri Creative Commons License 2020.10.01 0 0 43296

Köszönöm!

Igen erre lettem volna kíváncsi,csak sehol nem találm róla leírást.Időpont,helyszín,indulás stb.

Előzmény: Arza (43295)
Arza Creative Commons License 2020.10.01 0 0 43295

Ha s Szezonzáróra gondolsz, az most lesz. Halasztottunkn egy hetet :)

Előzmény: KisIgri (43294)
KisIgri Creative Commons License 2020.09.30 0 0 43294

Szia!

Lehet már tudni valamit a hétvégéről?

Előzmény: aeroe (43288)
Ben__ Creative Commons License 2020.09.23 0 0 43293

Köszönöm a tanácsokat, utánaolvasok és megpróbálom megcsinálni!

Beka621 Creative Commons License 2020.09.23 0 0 43292

Ben, ezt némi barokkos túlzással mondhatjuk javításnak, de ha több sör mellett őszinték lennénk, a valóság inkább a taknyoláshoz közelít :-)

 

Az anyag nagy valószínűséggel poliészter gyanta. Ehhez inkább az üvegpaplan kell, az orr felőli lyukat láthatóan szövettel csinálták meg (bár és is csináltam már olyat, hogy a finom felület és a több réteg miatt egy K hajó aljára a paplanra rálamináltam egy 32 gr-os szövetet), de ez a kisebb gond.

 

A technológiáról és az anyagokról nagyon sok mindent elolvashatsz ezen az oldalon: https://mugyantak.hu/

Én is ez alapján kezdtem.

 

A poliészter gyantánál fennáll az ozmózis jelensége, azaz valamilyen mértékben beszívja a vizet, ezért arra mindig borítás kell.

Ez gyártáskor a gélcoat, javításkor a topcoat.

 

Ezt a darabot úgy javítanám, hogy a javítások helyén belülről felcsiszolnám, poliészter gyantával és üvegpaplannal belülről megragasztanám. (Mondjuk az orrban található rongálódások esetében ez kifejezetten egy önkínzással fog felérni)

Ezt követően kívülről visszacsiszolnám az eredeti rétegig, majd kívül és belül is rákennék egy kis topcoatot. Kívülről két réteget, mert ezt gyakorlatilag lehetetlen teljesen simára kenni (legalábis nekem :-)), azután kívülről finom papírral simára csiszolnám.

 

Nem egy drága mutatvány:

1 m2 üvegpaplan: 483 Ft/m

műgyanta          : 1.549 Ft/kg

topcoat              : 2.807 Ft/kg. (színezett fehéret vegyél, és nem kell festeni)

 

Olvass utána, aztán bátran próbálkozz. Látod, ezek olcsó anyagok, nincs kockázatod, gyakorlatilag 5.000 Ft-ból tízszer újra próbálkozhatsz. Csak a csiszolás kellemetlen. Ahhoz mindig húzz maszkot.

 

Az eredményt majd írd meg.

 

Üdv:

 

Béka

Előzmény: Ben__ (43286)
Fourty Creative Commons License 2020.09.23 0 0 43291

Nem, nem lehet "száradás" után csak újracsiszolással!  Egymás után kell felrakni a rétegeket, de olvass utána a laminálásnak a net-en!

Azt nem értem, mi a szövet "kikeverése" kérdés?

 

Olvass a technológia után az Alvinplast vagy a Novia Kft honlapján. Onnan beszerezhetsz alapanyagokat is!

Előzmény: Ben__ (43290)
Ben__ Creative Commons License 2020.09.23 0 0 43290

Köszi!

A több réteget gondolom mindegyiknek a száradása után lehet rátenni. Szövetet lehet készen kapni amit csak méretre kell vágni, vagy ki kell keverni mindenképpen?

Előzmény: Fourty (43289)
Fourty Creative Commons License 2020.09.23 0 0 43289

Szia!

 

Ha szintbe akarod csiszolni, akkor kilátszanak majd az üveg szálvégek. ot vizet tud felszívni, ami gáz!  Negatívra kellene csiszolni, befoltozni több réteg szövettel hogy a szövet a testen belül maradjon. Azután csiszolás és gélezés vagy festés.   Észterrel csináld, ez biztosan nem epoxi.

Előzmény: Ben__ (43286)
aeroe Creative Commons License 2020.09.22 0 0 43288

billeg az időpont, szavazzatok

Előzmény: aeroe (43282)
aeroe Creative Commons License 2020.09.22 0 0 43287

nem vagyok nagy szakértője a témának, de nagyon nem tűnik szakszerűnek - ezt valószínűleg egy túra közben kókányolta össze valaki, akinek menet közben kilyukadt a hajója. volt egy ilyen társaság itthon, akik a hetvenes évektől kezdve végig akarták evezni az ország összes folyóját és bizony nekik időnként kilyukadtak a hajóik, akkor azokat este a sátorban megfoltozták - na azok nézhettek ki így

Előzmény: Ben__ (43286)
Ben__ Creative Commons License 2020.09.22 0 0 43286

Sziasztok!

 

Vettem egy régebbi kétszemélyes túrakajakot (igaz nem tengeri), aminek javítva van az alja több helyen. Elvileg vízzáró...

Csatolok képeket a javításról. Képek alapján szakszerűnek tűnik? Főleg a javításoknál átcsiszolnám festés előtt. 

Esetleg érdemes ezeken a helyeken még rákenni vmi epoxy anyagot?

 

Üdv,Ben

 

 

 

 

iatti Creative Commons License 2020.09.13 0 1 43285

Sziasztok,

Tegnap hazaértünk egy szuper jó túráról 21 km kivételével körbeeveztük Thassost,

sok folyami és tavi evezés után kipróbáltuk a tengeren is magunkat.

Egy Perception Horizon volt a kajakunk,ezt tényleg erre tervezték. 

 

Attis

Albinvega Creative Commons License 2020.09.02 0 0 43284
gólyás Creative Commons License 2020.08.31 0 0 43283

Úgy tűnik, a Tehe Marine kajakok között az átlagosnál többször kerül felszínre (és kereskedelmi forgalomba) öntési hibával hajó..

 

https://www.jofogas.hu/veszprem/PE_kajak_Reval_Mini_LC_108749836.htm

 

"Tengeri kajak kis és közepes méretű evezősöknek, stabil, könnyen irányítható, hullámokra tervezve.

 

Új állapotú, alig észrevehetően balra dől, de az iránytartásba nem zavar be.

Hosszúság 490 cm
Szélesség 54 cm
Beülő mérete 88 x 51 cm
Beülő mélysége 31 cm
Súly 26 kg 3 rétegű HDPE
Szkeg + Kormánylapát"

aeroe Creative Commons License 2020.08.28 0 0 43282

szezonzáró szept végére kiírva - talán akkor még lehet csoportosulva evezni

vakrepulo2 Creative Commons License 2020.08.13 0 0 43281

Adalek: a vizvonal hossz azert fontos mert ez a hossz meghatarozza a testsebesseget (googlizhato, pl 4 meteres hosznal olyan 8 km/h) ezt a sebesseget atlepni nagyon nehez, hagyomanyos hajotestek gyak nem is tudjak

viszont!

bizonyos hossz szelesseg aranynal mar nem szamit, kb 1:8-1:9

lasd hagyomanyoes 1 testu vitorlasok vs katamaranok

Előzmény: alq52 (43279)
vakrepulo2 Creative Commons License 2020.08.08 0 0 43280

Koszonom a valaszokat!

alq52 Creative Commons License 2020.08.08 0 0 43279

A különbség kb. 70-80 centi :)

"Csak a tárolás, szállítás miatt vesztek kisebbet vagy van egyéb indok?"

Inkább úgy mondanám, hogy a tárolási és a szállítási nehézségek ellenére vesszük az 5m feletti kajakokat.

Van egy úgynevezett vízvonal hossz-vízvonal szélesség arány, ami általában jó előjelzője a kajak teljesítményének.

Minél nagyobb ez a szám, annál gyorsabb a hajó. Megfordítva: egy adott túratempó eléréséhez egy keskenyebb-hosszabb kajakban kevesebb energia kell.

Előzmény: Kajakra (43277)
MMaister Creative Commons License 2020.08.06 0 0 43278

Köszönöm a tippet:)

Előzmény: Beka621 (43276)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!