Keresés

Részletes keresés

Sir Gombóc Creative Commons License 2019.11.02 0 1 19895
A Szilik, sajnos, nem múzeumi darabok. 10-15 évig még biztosan közforgalomban lesznek. A GYSEV sem dobta ki őket, mind személy, mind tehervonat bőven előfordulnak.
Előzmény: dave_dömper (19894)
dave_dömper Creative Commons License 2019.11.02 -3 1 19894

Igaz. A Szili-k viszont már (sajnos) csak múzeumi darabok. Gondolom, már nem sokáig szolgálnak

(kiváltképp a GySEV-nél. Esetleg azokat válthatják le a majdani GySEV 380'-ok (!!!), vagy mondjuk

a 472' - k (már ha egyáltalán lennének ilyenek).

Előzmény: Sir Gombóc (19893)
Sir Gombóc Creative Commons License 2019.11.01 0 3 19893

A magyar vasutak esetében (így a csekély mértékben

magyar tulajdon - többségű GySEV esetében is) a B' B' - hajtás - tengely - elrendezésű villamos üzemű

vontató járművek - ez idő szerint - a 470' - 480' lajstrom (pálya) szám környékén kerülnek besorolásra.

 

Nem. Az a 430-433 sorozat.

A 470-480 sorozatok nem B'B', hanem Bo'Bo' tengelyelrendezésűek.

Előzmény: dave_dömper (19887)
dave_dömper Creative Commons License 2019.10.31 -4 2 19892

Én sem gondolnám, hogy a Skoda 109' esetében éppen a Messerschmitt -el kellett volna előhozakodni.

Mindenesetre a csehek által ráaggatott Zatopek sem tekinthető igazán találónak, hiszen az egyébként

világhíres Emil Zatopek, aki valóban kiváló futó volt (az akkori és ugyancsak kiváló magyar közép,- és

hosszútávfutók vetélytársa), ám egyáltalában nem sprinter volt, még-csak nem is 400-as, vagy éppen

800 m - es síkfutó, hanem leginkább 1500 m - től felfelé, és a Skoda 109' valójában egy igazi sprinter.

 

A pályaszám dolgában is igazad van, csak éppen a GySEV nagyon is ügyel(t) és mindmáig ügyel arra,

hogy a bér-gépei (és így pl. a Ludmilla is) még-csak a saját tulajdonú-ja--ikhoz hasonló "gúnyában" se

jelenhessenek meg a színen és ez (szerintem is) így helyes.

 

Végül, ami a képen látható modellfestést, annak színtervét és gyakorlati megjelenését illeti (egyáltalán

nem vagyok szakértő ebben - sem), itt, ebben az esetben valahogy nem találkozott a forma és a szín-világ oly-annyira, mint mondjuk a Taurus esetében. Érdekes módok -a Trixtől eltérően -a GySEV kiváló

érzékkel jött rá erre éppen a 471'5 Vectron mozdonyoknál és alkalmazta ezt a festési szín,- és grafikai

tervet, amelyet egyébként a későbbi Taurus- terveknél is alkalmaztak már. Egyébként a képen látható

Skoda modell talán éppen a fentiek következtében, ebben a régebbi GySEV-"gúnyában" kissé LEGO -s

"feelingű-nek tűnik, így közelről és a részletek ilyen drasztikus mértékű kinagyításával. Először is azt

hittem, hogy ebben az esetben egy ezüstszürke Trix CD 380" - as amatőr GySEV átfestését láthatni a

fényképen.

Előzmény: csíkos-háTTú (19891)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2019.10.31 0 0 19891

Ez a Messerschmitt becenév nem nagyon stimmel. Ugyan a II. Világháború végén a csehek építettek - többek között a születendő Izrael államnak - BF-109-ket, csak JUMO motorral, és légcsavarral, ha jól emlékszem Avia S-199 néven. Csak nem a Skodánál...

 

DE! A pályaszám valóban nem stimmel. Pedig volt kvázi idegen pályaszámú mozdonya a GYSEV-nek. Béreltek az ÖBB-től Taurus-kat, azok kaptak az oldalukra matricát, de a pályaszámuk maradt osztrák: 1116.

Nem is kellene szerintem erőltetni a Skoda mozdony hazai festését, rendszeres vendég a sima CD festésű a Nyugatiban. A Gorillák helyett ilyenek húzzák a nemzetközi gyorsvonatokat, amik arrafelé járnak.

Előzmény: dave_dömper (19887)
MAV601 Creative Commons License 2019.10.31 0 1 19890

Szép történet lenne, de sajnos nem jól emlékszel....Gyári Roco volt az M49.

https://www.roco.cc/doc/ET/1/DE/63948_10805.pdf

Előzmény: dave_dömper (19889)
dave_dömper Creative Commons License 2019.10.31 -6 0 19889

Volt már ilyen példa a magyar modellvasút - történelem során. Ha jól emlékszem Deák László követte

el, amikor egy.(nem-tom-milyen származású, tán Piko hobbi, vagy Roco pléhtájm lehetett) egyébként

német 212, vagy nem-tudom-melyik "hasonszőrű" festetlen donor felhasználásával piacra dobott egy

M 49' pálya(sorozat)számozású, az egységes magyar dízel szinterv szerint narancsos-vörös mozdony-modellt igen baráti áron. Vitték is mint a cukrot. Annyit azért meg kellett adni, hogy az akkori magyar

pálya(sorozat)számozásnak még legalább hozzávetőleg megfelelt, mind a dízel, mind pedig a Csőri-t

követő sorszámtekintetében egyaránt, még - ha valami kis "április 1. - i tréfa" is volt.

 

Ezért a "kamu", (ál - GySEV) Messerschmitt - ért (a GySEV helyében) legalábbis kissé megdorgálnám

a tréfás gyártó - forgalmazót.

Előzmény: Pielstick (19888)
Pielstick Creative Commons License 2019.10.31 0 0 19888

Igen. Ezen mosolygok én is ez egy fantáziamozdony. Ez a kép az Ebayról van de láttam személyesen a múlt szombati FMH börzén is.

Előzmény: dave_dömper (19887)
dave_dömper Creative Commons License 2019.10.31 -4 1 19887

Ez a modell egy tekintetben egész biztos sántít. A magyar vasutak esetében (így a csekély mértékben

magyar tulajdon - többségű GySEV esetében is) a B' B' - hajtás - tengely - elrendezésű villamos üzemű

vontató járművek - ez idő szerint - a 470' - 480' lajstrom (pálya) szám környékén kerülnek besorolásra.

A legutolsó ilyen, villamos üzemű vontatójármű a GySEV esetében a Vectron volt, melynek pályaszáma

(sorozatszáma) 471'5. Eszerint a Messerschmitt - nek, ha ez lenne a soron következő, villamos üzemű,

B' B' hajtás - tengelyelrendezésű GySEV vontatójármű, a 472'- sorozatszámot kellene viselnie. Avagy a

Trix máris tud valami - olyasmit, ami itthon (eszerint még) nem közismert.

 

A másik érdekesség a modell ebay feltételi ára. A digit. hangos GySEV modell itt és most kb. 350 Euro

és mellé még járulékos költséget is kóstál. Ez messze meghaladja az ugyanitt felpakolt CD kivitel árát,

ami a jelenlegi állás szerint 250 - 275 Euro + járulékos költség tájékán mozog. Szóval elgondolkodtató.

Előzmény: Pielstick (19886)
Pielstick Creative Commons License 2019.10.31 -1 0 19886

Ha már Messerschmitt :D

 

Csaber28 Creative Commons License 2019.10.30 0 1 19885

azért érdekes az hogy messerschmitt nek nevezitek a mozdonyt bár tudom hogy az a sugallat hogy a gyári megnevezés skoda 109E  És úgye messerschmitt Bf-109 létezett és ebböl  E változat is ( ennek a válztozatnak emil volt a beceneve!

 

de ezt az IHO egyik irója  ragasztotta rá!

 

 

a mozdony rendes beceneve:  Zátopek vagy is Emil Zátopek   aki egy olimpikon volt!

 

 

 

 

----------------------------------------

na de hát mindegy hisz létezik csaurusz is!

 

 

 

 

Előzmény: dave_dömper (19877)
dave_dömper Creative Commons License 2019.10.30 -5 1 19884

Amúgy meg az sem baj éppen, ha a Trix játéknak tűnik, sőt még az sem, ha netán játék, mert van

olyan is, aki a gyűjtés mellett időről - időre szeretne futtatni a modellpályán egy Budapest - Prága

(- Berlin etc.) H0 modell-szerelvényt (például egy "Hungaria EC-t) és a Trix "Messerschmitt viszi is

A Roco újabb sütetű mozdony - modelljei néha nem húzzák a szerelvényeket. Jártam már így Roco

újabb generációs mozdony-modelljével (sajnos), igaz elég ritkán, de így is kellemetlen, ha szervíz-

be kell adni. Sajnos némelyikkel nem lehet egy idő után játszani, pedig arra is jónak kéne lennie.

Előzmény: Szakál G. J. (19883)
Szakál G. J. Creative Commons License 2019.10.30 0 0 19883
Akkor ezt most jól benéztem... Mea culpa! :)
Előzmény: tumikas (19882)
tumikas Creative Commons License 2019.10.30 -1 0 19882

Roco 380-as sose jelent meg, így nehezen nézhet ki bármi bárminek, mellétéve...

Előzmény: Szakál G. J. (19881)
Szakál G. J. Creative Commons License 2019.10.30 -1 0 19881

Köszönöm!
Ahogy "hotto" topiktárs is írta, az nekem már kései, és szvsz a Trix játéknak tűnik a Roco 380-asa mellé állítva.

 

Most már beszúrom, hogy mindenki lássa, elsősorban, mit is szeretnék: https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CSD&kategorie=Ex&cislo=172&nazev=Slovensk%C3%A1%20strela&rok=1990

Előzmény: dave_dömper (19877)
dave_dömper Creative Commons License 2019.10.29 -4 1 19880

Olyan igaz, amit a "Slovenská Strelá" - ról írsz, hogy csak. Ezen a néven már a III. korszakban, sőt már

annak - előtte is (a két háború közötti időszakban) is létezett. Igaz, akkor még nem mozdony, valamint

személykocsik - összeállításban közlekedett, hanem szóló dízel - motorkocsi - ként létezett. M 290'001

típus(lajstrom)jellel (nagyon komfortos berendezéssel), azaz gyorsmotor-kocsi-ként közlekedett, akár a

magyar megfelelője, az Árpád gyors - sin autóbusz. A Tatra Koprivnica - konstrukcióját a szakkönyvek

1936 - tól jegyzik.

 

Hasonszőrű társa is volt neki (kissé kevésbé elegáns és komfortos, de nagyon hasonló küllemű, a CKD,

- származású, M 260'001 típus(lajstrom)jellel nyilvántartott, ugyancsak szóló motorkocsi. "Strbny Síp" -

néven futott ugyanott, 1939 évtől.

 

Kb. olyan híresek voltak arrafelé, abban az időben (mind a kettő), mint a mi "Árpád" (Budapest - Bécs

közötti viszonylatban.közlekedő gyors - motorkocsink, amelyből északi szomszédaink is vásároltak és

ugyancsak már a II. időszakban (1942 - től) M 283' típus(lajstrom)jellel közlekedett náluk (is).

Előzmény: hotto (19878)
Szakál G. J. Creative Commons License 2019.10.29 -1 0 19879
Tálaltam Tillig Aee és Bee sorozatú Ep V ČD kocsikat, de rettenetesen műanyag hatásuk van. Jó hír, hogy e korszakból szintén vannak ČD kocsik, méghozzá az ACME halberstadti Z2-esei. Lényegében a hőn áhított Ep IV Slovenská Strelában is ilyenek futottak.
A Vasútmodell Szemle oldalon azonban több bejegyzésben elégedetlen hangnemben írnak az olasz modellekgyártó termékeiről, innen a fenntartásom.
Előzmény: hotto (19878)
hotto Creative Commons License 2019.10.29 0 2 19878

A kolléga EP4-es korszakot keres (max. rendszerváltás), akkor még nem nagyon volt 380-as Messer...

A Slovenská Strelá már elég régóta közlekedik.

Bár a Tillig kocsijait nem tudom, hogy ebben a témában és korszakban hogyan lehet kikerülni.

 

Előzmény: dave_dömper (19877)
dave_dömper Creative Commons License 2019.10.29 -3 0 19877

Ha jól tudom, a Trix - nek van egy E 380' - as "Messerschmitt" gyártmányú H0 Skoda villamos mozdony

- modellje is. A "Slovenská Strelá" ugyan - ha jól tévedek - a szlovák vasutak szerelvénye (volt az idő,

amikor még nem létezett külön cseh és szlovák vasút), de annyit tudok, hogy éppen a Mediker az, aki

forgalmazta / talán még forgalmazta is a Trix E 380' H0 előkészített és digitalizált hangos változatát is.

 

Előzmény: Szakál G. J. (19876)
Szakál G. J. Creative Commons License 2019.10.29 -1 0 19876

A Mediker oldalán ACME gyártmányú cseh UIC Z2 kocsikat és Pershingeket, Banánokat látok. Az a kérdés, hogy tud-e bárki felhozni meggyőző érvet az ACME mellett, ha padlóvasúton játszanék vele. (Ismétlem magam, Rmin = 515 mm, Trix C ágyazatos rendszer.)

Előzmény: Wolf27 (19873)
Szakál G. J. Creative Commons License 2019.10.29 0 0 19875

Nagyon köszönöm neked!
Elsősorban csehszlovák és abból is a Slovenská Strela, mert baromira bejön, de adja a rendszerváltás utáni cseh és szlovák is. :)

Előzmény: Wolf27 (19874)
Wolf27 Creative Commons License 2019.10.29 0 1 19874

Oh sorry! Most olvastam el megint a hozzászólásod, hogy neked ČSD-s kocsik kellenének....

Előzmény: Wolf27 (19873)
Wolf27 Creative Commons License 2019.10.29 0 1 19873
Előzmény: Szakál G. J. (19872)
Szakál G. J. Creative Commons License 2019.10.29 -1 0 19872

Kedves modellező és gyűjtő sorstársak!

 

Kissé tanácstalanul és csalódottan állok az előtt, hogy a hazai és néhány találomra kiválasztott külföldi üzletben sem találtam elegendő Ep IV ČSD járműállományt. Egy gyorsvonati szerelvényt szeretnék összeállítani első-, másodosztályú, étkező és poggyász-másodosztályú kocsikból.

A Medikernél ugyan meg lesz Ep IV 350 sorozatú villanymozdony (Gorilla), de a korszakból az egyetlen értelmes vontatott jármű az ACME Slovenská strela 3-részes készlete (első-, másodosztályú és poggyász-másodosztályú kocsik).

Padlóvasúton szeretném futtatni a szerelvényt. (Legkisebb ív 515 mm, Trix C ágyazatos sínrendszer.) Az ACME-ről olvastam jót és rosszat is, a Tillig tamponált végzárlámpájától meg kiráz a hideg is. (Igénytelenség netovábbja...)

 

Ep V-ben ŽSR-ből rendes személykocsikat nem, csak ČD-t találtam, szintén ACME-t: Gorilla, Banán, Halberstädter UIC Z2 kocsik. Mi a tapasztalat ezekkel a modellekkel? Érdemes beruházni rájuk, ha nem csak vitrinben tartanám őket?

 

Köszönöm a válaszokat, segítségnyújtást!

viragexpressz Creative Commons License 2019.09.27 0 2 19871

 Igen, átfestés. A három narancs gyári, a többi átfestés. :) 

Előzmény: M63,008 (19867)
M63,008 Creative Commons License 2019.09.26 -3 1 19870

Elnézést, nem szándékos volt a triplázás; az index játéka...

Előzmény: M63,008 (19867)
M63,008 Creative Commons License 2019.09.26 -3 2 19867

Szia!

Nem semmi kis gyűjtemény! ;-)

A bordó/fehér V60 1201 átfestés, ugye?

Előzmény: viragexpressz (19865)
M63,008 Creative Commons License 2019.09.26 -3 1 19867

Szia!

Nem semmi kis gyűjtemény! ;-)

A bordó/fehér V60 1201 átfestés, ugye?

Előzmény: viragexpressz (19865)
M63,008 Creative Commons License 2019.09.26 -3 1 19867

Szia!

Nem semmi kis gyűjtemény! ;-)

A bordó/fehér V60 1201 átfestés, ugye?

Előzmény: viragexpressz (19865)
JaniBAU Creative Commons License 2019.09.26 0 0 19866

Szia!Szép és mutatós gyüjtemény.

 

Előzmény: viragexpressz (19865)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!