Ezért lelőnek... KPM-hez így ne vidd oda! Még a rendőr is büntet, ha átfúrod a rendszámot, akkor szerinted műszaki vizsgán mit csinálnak veled? Megértem, hogy nem akarod elhagyni, csak a rendszámtáblát hiába fizetted ki az az állam tulajdona. :-)
2006 nyarán vettem egy újra kezdő motort. Olyat szerettem volna amivel be lehet járni melóba (ingázásra). Nagyon jól bevált erre a célra, nem is tudnék erre a feladatra jobb motort, kisseb túrákra is nagyon jó társ. De tavaly két személlyel és 60 kg csomaggal neki vágtunk egy több mint 3000km-es túrának, ekkor derült ki, hogy erre a célra nem a legalkalmasabb (kényelem szempontjából), de becsülettel végig csinálta. A motor bejáratására nagyon odafigyeltem. Azt mondják ez meghatározó a motor élettartalmát illetően. Ez bejött. A szerviz intervallumokat mindig betartottam, a gyári előírás 12e km szerviz helyett, én 6e km-nél cseréltem olajat (Ipon, Motul, Shell, Motul) Eddigi cserélt alkatrészek: 4 garnitúra gumi (Bridgeston, Continentál Road Attack, Michelin Pilot Road 2 , Continental Road Attack 2), 4 garnitúra lánc és lánckerék szett, fék betétek elöl hátul, gyertyák, fék olaj, hűtő folyadék, villa olaj+szimering. Meghibásodások: váz csere 32e km (garanciális), generátor álló része zárlatos lett (a markolat fűtésnek köszönhetően), cserélve lett, ezen kívül semmi. Nekem a kipufogóval nem volt semmi gond. Még a legelején az idomokkal volt egy kis gond, zavaró rezonancia, gumi csíkkal megoldottam a dolgot. Összességében egy nagyon jó motor, megbízható, bírja a strapát. Benzin legyen benne és akkor kimegy a világból. Ez a 100000km köszönhető a hozzáértő és lelkiismeretes szerelőmnek Csabának, a Kawasaki Ceglédnél!!!!
Azért fizettél 10 ezret,mert Giannelli dob volt rajta és nem az eredeti?
És benne volt a tompító vagy sem?
Felhívtam a Mozaik utcai hivatalos szerveket,hogy kicsit érdeklődjek és az mondta a bácsi,hogy xenonnal ne menjek,mert az tuti bukás,de ha a kipufogórol van papírom,hogy homológ akkor nincs vele probléma.
A kormányt már nem kérdeztem,de lehet,hogy azt is inkább kicserélem az eredetire.
A műszaki vizsgához kell a szervíz könyv vagy sem?
Elég rég nem hordom azért szervízbe,hogy lecseréljék az olajat.
Akkor szépen sorjában: - sípoló hang: tank alatt levő elektromos tápszivattyú, ami a benzint tolja az injektornak - Yuasa a gyári aksi (nekem 3, vagy 4 telet bírt, nem tudom már...) - fékolajat majd fogok cserélni, mert már nekem is érdkesen viselkedik olykor a fék - húúú mi volt még? - jaaa, xenon: motorkerékpárra nincsen szabályozás a xenon világítótestekkel kapcsolatban. Ami van ENSZ EGB rendeletek szabályozzák a xenon világító testek beépíthetőségét. lényege: fénysugármagasság szabályozóval kell rendelkezni, illetve fényszóró mosó berendezéssel.
Ha valami kimaradt szóljatok. :-)
Ja, és egy érdekesség: van már olyan ER-6 amiben 100000 kili felett van. Nem az enyém! :-)
nem akarlak elkeseríteni, de ismerős szépen levizsgáztatta a xenonos kocsiját, aztán a közlekedési felügyelet egy közúti ellenőrzés során bemérte a világítóberendezést, aztán érvénytelenítette a forgalmit... mondták, hogy hívjon trélert...
az eset után visszaalakíttatta.
a vizsga díja pedig állomásfüggő, nincs hatósági díjszabás. a közlekedési hatóság a legolcsóbb, de a legszigorúbb is egyben. máshol többnyire többe kerül.
Ez most már kezd kissé szánalmas lenni. Őszintén szólva én még sosem láttam "multicég" részéről, hogy így járna el :) Ez most nem pro-kontra vélemény, csak vélemény. Ilyet kitenni az oldalra... Nevetséges. Ugyanakkor azt gondolom, hogy m.o.-i importőr is úgy lehet valaki (nem adott cégről beszélek), hogy:
magyar: Van telepem, meg adogatnám elfele a szarjaid, más úgysem fogja... multi: hát jó, úgysem kapkodtak érte eddig, csináld... úgy sem tudjuk hol van ez a fing méretű ország és a dolgozóink 1 év alatt több szarunkat megveszik, mint országotok 10 év alatt... magyar:zsír, akkor én lettem itthon az isten, mert mögöttem áll a multi és nem mindenki szarik zöldet ám... de a magyar kereskedelmi mentalitást sosem fogom levetni.
Hány ilyet láttam már... Egyébként meg is értem valahol, mert a mi felvevőpiacunk alapján pl. a Kawákat egy garázsból kéne árulni. Ez olyan mint az autóipar, minek x.000.000.000. db kereskedés egy Opelnek itthon??? 10-e infrastruktúrával 10x olyan minőségű hátteret lehetne biztosítani. Ja, hogy akkor nem lenne ennyi "vállalkozó" és az importőr sem zsebelne be annyit a szalonnyitásokból és üzemeltetésekből...
Néha az az érzésem, hogy ez az ország csak egy buborék, ami előbb-utóbb, de ki fog durranni és akkor baszhatjuk mindannyian.
Szerintem a xenon izzók miatt el is felejtheted a Közlekedési Felügyelet vizsgabázisait, ahol egyébként kb 4600-ért megcsinálják a vizsgát, ha nem húznak meg. 12-15e-ért megcsinálják úgy, hogy kb. rá sem néznek a motorra.
Ha gondolod és nem sima vizsgát akarsz, ugyan nem a legolcsóbban, akkor szívesen segítek. Pontos árat én sem tudok, mert csak mostanában kapták meg a jogot motorra. Holnap meg tudom kérdezni. Pénteken megyek hozzájuk én is egy régi mocival. Üllői út vége a cél.
HOPPÁ! na ma számomra új felfedezést tettem! Ugye beszéltük itt, hogy gyakran kapcsol be a venti stb. Na már most én is ezt gondoltam, mert ugye elég jól hallani azt a jellegzetes sípoló-szerű hangot, amikor megy. Ma az lett furcsa, hogy már a beindítás után néhány száz méterrel figyelmes lettem a hangra, ezért a következő lámpánál - addig folyamatosan hallottam - lehajoltam és ránéztem. Legnagyobb meglepetésemre nem forgott... Magam sem értem, de a hang megvolt, a venti nem ment. Na ezután téptem a száját és a városban be is kapcsolt, szintén egy lámpánál, no de akkor már a farmeren keresztül éreztem a meleget is, amit fújt. Szóval a konklúzió, hogy van (néha) egy jellegzetes - ventisípolásra hajazó hang - ami megtévesztő és valójában nem a vetni megy. Arra még nem jöttem rá, hogy mi adja a hangot... :)
Az az akksi biztos, hogy kuka... Én Yuasa 9ah-t használok, bár azt hiszem ez kisebb teljesítmény, mint a gyári, de nekem tökéletesen bevált és már a 3 szezont csinálja. Ugyan én télen csepptöltőzöm.
Sziasztok! Aksival kapcsolatos gondomra keresnék/várnék választ. A vasat nyár elején vettem. A szokásos szerviz és átnézés után aktívabban magamévá tettem a gépet. A bajom viszont az, hogy napi használatba van a drága, és az utóbbi időben érdekes módon kezd egyre nehezebben indulni. Egy hétvége kihagyás után le is merült. Felraktam a töltőre, utána 2-3 napig pöccre indul, de a 4. naptól kezdve csak 2-3 próbálkozás után indul rendesen. Azért is nem értem,h miért van ez, mert minimum 30-40 percet szoktam vele menni egyhuzamban. Ezt napi 4-szer. Esetleg erre vkinek vmi ötlete??? A sors fintora,h ma reggel akartam menni vele, és mit ad isten lemerült. Tegnap este 1 órát mentem vele folyamatosan... Jelen pillanatba éppen töltöm szegény aksit, de most már úgy érzem megérett a csere. Tekintve,h használtan vettem a gépet nem tudom,h milyen az eredeti aksi. Most éppen Varta van benne. De ha vkinek lenne vmi ajánlata vagy javaslata,h mit vegyek mert megbízható és jól bírja, akkor nagyon megköszönném a segítséget!!! Előre is köszi a válaszokat!
Igazából nekem sem puhult fel (vagy legalább is nem érzem), de mivel 2 éves periódust ír asszem 4 év után megérett a cserére. Lehet, hogy nem vizesedett még be, de fontos dolog a fék.
én három éves korában vettem a motort, rövid ideig még használtam mielőtt lecseréltem a fékfolyadékot, de a csere után sokkal jobb lett a fék kezelhetősége, ezt főleg alacsony tempójú, első fék használatakor vettem észre. Azt tapasztaltam, hogy a régi folyadékkal kis tempónál kis fékkarhúzásnál is hirtelen befog a fék, egyszer majdnem el is taknyoltam olyan 30-as tempónál. csere után egyszer sem történt ilyen, pedig ugyanúgy használom.
Igyekszem mindent elkövetni, hogy változzék a helyzet. Adjátok hírül mindenhol a sztorit, hogy legközelebb másoknak ne kelljen ilyen kálváriát végigjárniuk.
Na a reggeli ébredés közben elfelejtettem, hogy miért is ragadtam tollat erre a hozzászólásra :) Én használtan, 2 évesen vettem a mocim, de előttem 2x volt márkaszervizben. Észrevettem a már jól ismert vázrozsdásodás jeleit, bekocogtam a DMC-be. Rövid nézegetés után közölték, hogy cserélik a vázat, hagyjam ott. Előreolvasván tudtam, hogy a állítólag a bukógomba miatt van az egész probléma, kérdeztem, hogy azzal mi a helyzet. Azt a választ kaptam, hogy hát azt nem lehet rátenni... Itt szerintem bevörösödött a szemem, mert látta a faszi, hogy ez így nekem nem lesz jó és hebegni kezdett. Ekkor határozottan kijelentettem, hogy akkor kapok új gombákat is, mert ugye nem véletlenül vettem rá meg 45k-ért. Tovább hebegett, és mondta, hogy az nem biztos... Mire én: "De biztos, várom a hívását, ha kész a motor". Két hét múlva kész volt, rajta az új gomba.
Biztos én lehettem az első akinek a DMC cserélt vázat, hogy ilyen bizonytalanok voltak :) vagy csak simán behúztak volna egy jól eladható 45k-s alkatrésszel... Azóta soha nem viszem márkaszervizbe, mert azért ez nem agysebészet és több ismerősöm is van, aki komolyan ért hozzá. Arról nem is szólva, hogy olyan árak röpködnek, mintha, egy középkategóriás autót szervizelnének...