Ugye a next érkezése előtt a Credo szépen bedobott a köztudatba egy ügyesen megszerkesztett 3 oldalas marketing dumát.
Amelyben azt taglalta h mennyi minden új dolog került a next buszokba.
Ezzel szemben ők elég vastagan megspóroltak a next buszokon 3--5 tonnát,ezt pedig úgy sikerült elérni h sok egyébként "ismert" beszállítóját lecserélte. Így meg tényleg új akkor.
A busz ajtóit pl. Dabason gyártják, ha agyon vernének sem tudnék jó referenciát találni a cégtől. Credo mvk bkv kb ennyi. Ez így elég vékonyka.
Az üléseket elvileg valami kis cég gyártja Móron. a műpadlót pedig Győrben.
A további alkatrészek nagy-része kis magyar cégektől kerül be, amivel nincs gondom..csak az a fránya referencia még sem ártana.
Az Iveco motorról,ami ma már egyébként Fiat Powertrain céghez tartozik és azon belül meg ugye Stellantis, a next sajtókiadványa azt írja h merőben új motor.
Ezzel szemben nem új motor. Csupán a gyár áttervezte a súlyát, h könnyebb legyen, és egy új szoftverrel lejjebb vitték a károsanyag kibocsájtást de ez a motor szinte teljes egészében megegyezik a Credokban használtakkal csak könnyebb.
Kerreg-berreg és álló helyzetben remeg is.
Az Eberspächer is megmaradt a mint klíma beszállító,holott sokadik credo tipus mutatja h a hatásfoka nem jó.
De más gyártók jóval nehezebb klímát gyártanak, így fel sem merült h valami új terméket kipróbáljanak.
A korábbi tucatnyi minőségi külföldi szállítóból további 3 maradt meg. Zf Hirschler meg a Bustec. Aztán ennyi.
Mindez azért, mert a lehető legtöbbet akartak spórolni a busz súlyán,és ettől várják h ez a piacon népszerű lesz.
A beltér összeszerelése a szó szoros értelmében tróger munka lett.
Buszok többször kimaradtak már,emiatt volt olyan járat ami el sem indult és pótolva sem lett.
Ráadásul amiken én utaztam eddig,azoknál erős gyanúm h a gyártás után utólag nagy javításon estek át azért h átadhatók legyenek.
Után javítás akkor van, ha a busz a szalagról már legördülni sem tud önerejéből mert egyszerűen nem működik...
A kifelé nyíló ajtókat tegnap is nagyon nézegették a sofőrök.
Pénteken lehetett valami balhé barcikán,mert zsaruk és volánosok is fent voltak.
Jegyzőkönyvet írt mindenki, a zsaruk és volánosok is. Szervíz autó is volt fent.Elég rendesen körbe fotózták a nextet ami bent állt, hátul újabb fotók, és megint nagyon nézegették az elvileg zárt állapotú, külső kifelé nyíló rekeszeket.
Buszon én nem láttam sérülést,de ennek ellenére nagyon nagy érdeklődést mutattak felé.
A bent lévő sofőrök pedig mindegyike azt mondta h neki tökéletesen megfelel a man és a 3 tengelyes volvo,nem kérnek ebből az életveszélyes szarból.
Szóval itt azért szerintem itt-ott már elszólták magukat h ezzel a busszal nem csak annyi van tróger a belseje.
24 év után pedig illene egy használható buszt a kéz közül kiadni még a Credonak is.
Ezzel a típussal pedig már most vannak az embernek gyanúi,ami nem a legjobb.
Előbb utóbb minden kiderül. Csak sajnos ezek érkeztével fasza buszokat visznek majd el. Az meg annyira már nem fain.