Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2019.11.14 0 0 122397

Még irhatnál,mit okoz ez az elpusztulások több darabnál is.Honnan veszed azt észre hogy nem működik?Lehet nem is "csak arra" kell gondolni.

 

Rudazatot rézpasztás zsirral kennd meg,az birja elvileg ott a hőt.(szemből a jobb fele).Bal felét ami bemegy a vákuumházba,meg wd40.Ez a wg rudazat is tud nyikorogva hangot adni,ami abban az állapotban már késlelve nyitja a lapátot.

Előzmény: ThePretorian (122396)
ThePretorian Creative Commons License 2019.11.14 0 0 122396

Nézd, nem akarok bele menni egy olaj vitába :)

nem lesz semmi baja. Azt tudod ugye hogy az abarth gyári olaja és viszkozitása is 10w50?

1.5 bar konstans töltesnél olyan hőmérséklet van odabent amihez már kevés az 5w40. 

Drasztikusan csökken az olajnyomás, és megszakadhat az olajfilm. 

A napokban készítettem egy evo8-ra kipufogót és 20w60-on kívül egyszer volt benne más, az is csak addig amíg a kereskedésből haza vitték. 

A Gajdán szeretné utól érni a Vályi Pista-speedzone és totalcar színvonalat, de szerintem szakmát tévesztett ☺

Visszatérve az eredeti problémára, elindulok a wastegate irányába a hibakereséssel

 

Előzmény: Törölt nick (122393)
nemtomika Creative Commons License 2019.11.13 0 0 122395

Sziasztok!

Vészesen közelítek a 400 000-hez, a km óra ügyében várnék segítséget,hogyan tovább?

 /Az autó még túl jó a roncstelepre :)/

Köszi!

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2019.11.13 0 0 122394

Még annyi,volt ilyennel dolgom,hogy egy szerelő teljesen felcserélte a gumicsöveket.Okozott ez elég galibát,....ment mint a veszedelem,(turbónyomás megemelkedett ),de teljes gyorsitásnál vészüzemre vágta magát.Anno még hugoapival próbáltunk rájönni mitől lehet.Előzéseknél gondolhatod.

Nos itt egy kép a bekötésről,ellenőrizd nem e szivat téged esetleg egy harmadik variáció.

Törölt nick Creative Commons License 2019.11.13 0 0 122393

 ......."mintha olajsáros lenne az a csatlakozás".........

 

    Hát nem csodálom!! Atya ég! Mégis milyen megfontolásból rakod bele azt a 10w50et????

Azt gyorsan felejtsd el.Az már-már rally szintű,gyorsulásokra való olaj.Állandó használat mellett kinyirod a gépedet.Hiába van felhúzva,nagyobb turbó,a hétköznapokra nem belevaló.A gyári vizkozitás teljesen jó neki.

Egy 10w 16mp alatt tud körbekeringeni (Gajdán M. )a teljes rendszeren.Számolj meddig forog "szinte" kenés nélkül.5w..8mp...0w-4mp !

 

Pierburg jó márka azzal nem lehet gond.Viszont valami kiváltja a meghibásodást.Azt nem tudom hogy ezt mi vezérli,honnan kap jelet.

 

Gépre nem tudod feltenni,hátha dobott valami kódot?Esetleg azon okozóján el lehet indulni.

Előzmény: ThePretorian (122392)
ThePretorian Creative Commons License 2019.11.12 0 0 122392

A lecsapató pár éves gyári új, de ma észrevettem mintha olajsáros lenne az a csatlakozás ahol a turbó elé rácsatlakozik a szívócsőre....

Előzmény: Törölt nick (122390)
ThePretorian Creative Commons License 2019.11.12 0 0 122391

a wastegate szelepet meg fogom nézni holnap!

Csinálta már ezt másik turbóval is.

olajból jelenleg 10w50 van benne.

Lassan tényleg kezdek gondolkodni a nyomás szelep elektromos vezetékein....

Amúgy most pierburg van benne, de ez már a sokadik

Előzmény: Törölt nick (122390)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.12 0 0 122390

Wastegate szeleped mozog rendesen?minimális wd 40.mindkét végére nemárt.Hátha a szabályzó szelep emiatt fojton dolgozik.És milyeneket szoktál venni bele?Egyszer kell a gyáriból,hosszu ideig nem lehet gond.Aztán még lenne egy csomó minden...pl a gyári C3 acea olajat töltöd e bele..

A kartergáz egyik ága a csigakerék elé van visszavezetve.Ha trutyit nyomna,az megsinylené nagyon.Amit irsz jóval utána van.Ugyhogy kartergáz kilőve.Lecsapatód volt valaha pucolva?

Előzmény: ThePretorian (122388)
Énvagyok148V Creative Commons License 2019.11.12 0 0 122389

Kartergáz mindig van. Valamennyi. Ha az végzetes lenne a szelepre, akkor tettek volna ellene a gyáriak. Szerintem.

Előzmény: ThePretorian (122388)
ThePretorian Creative Commons License 2019.11.11 0 0 122388

Srácok, nincs valami tippetek hogy miért pusztulnak el mostmár havi szinten a turbómyomás szabályzó szelepeim? (t-jet)

Arra tippelek hogy az olaj fogyasztás miatt a kartergáz szellőztetőn keresztül belemegy mindig valami kosz.

 

Nektek valami ötlet? Tipp?

 

Bokort22 Creative Commons License 2019.10.29 0 1 122387

Szia!

 

Az, hogy akksi 640 A-es annyit jelent, hogy ha kell akkor 640 A-t tud felvenni az autó belőle. Ha a Punto csak 350 A-t tud felvenni, akkor nem fog nagyobb áram folyni a körben a nagyobb akkutól. Nyugodtan megveheted.

 

Üdv,

 

Előzmény: qrsta11 (122384)
kasztorka Creative Commons License 2019.10.25 0 0 122386

Szia!

 

Nekem is 1.4 8V (2006) Grande van. 

Anno egy Fiat márkaszervizes ismerősöm javasolta, hogy lehetőleg a gyárihoz közeli kapacitásút válasszak. 

2016-ban erre cseréltem a gyárit: Exide Excell EB500 12V 50AH 450A jobb+

 

https://alkatreszek.hu/eb500_hr

 

Eddig tökéletes, hibátlan!!!

Előzmény: qrsta11 (122373)
qrsta11 Creative Commons License 2019.10.22 0 0 122385
Természetesen 64Ah 640A-t akartam írni! :D
Előzmény: qrsta11 (122384)
qrsta11 Creative Commons License 2019.10.22 0 0 122384
Az oké, de a gyárija 40Ah 350A !! Ahhoz képest a 53Ah 640A sok nem???
Előzmény: grande645 (122383)
grande645 Creative Commons License 2019.10.22 0 0 122383
Előzmény: grande645 (122382)
grande645 Creative Commons License 2019.10.22 0 0 122382

1.4 16V-ben van immáron 5 éve és köszöni jól van.Majd Ixi mindjárt megerősit:D

Előzmény: qrsta11 (122381)
qrsta11 Creative Commons License 2019.10.22 0 0 122381
Ez a 64Ah meg a 640a inditóáram nem sok a Grande Puntonak?
Előzmény: grande645 (122375)
Énvagyok148V Creative Commons License 2019.10.22 0 0 122380

A3/b4-es legyen, ahogy a könyvben is írva vagyon. C3-as olaj ban kevesebb a kén ez ugyan jó a katalizátornak, mert kevesebb hamu keletkezik, de nem jó pl a veztengelynek, mert a kén kitűnő kenőképeességű. Kis felületeken nagy nyomóerő pedig ezt igényli. Nem árt figyelni a meleg oldali viszkozitásra is. A selenia melegen se vékonyodik el, ezért forszírozott üzemhez jó. Még a 40-es kategórián belül is vannak különbségek. Nem nagyok de vannak. Egy ideje mannolt használok, de melegen nem valami jó. A következő a Shell Helix HX 8 lesz. Ajánlom csekkolásra!

Előzmény: qrsta11 (122372)
motoremelo.hu Creative Commons License 2019.10.22 0 0 122379

csak hogy márkát is írjon vki:régebben vmi motult tettem bele,most éppen luqui moly toptec 4100

természetesen 5w40 és FIAT 9.55535-M2 minősitésel

grande645 Creative Commons License 2019.10.21 0 0 122378

Szia!

Az akksi kérdésedre már hárman is adtunk támpontot,de úgy látom az olajba nem mer "belenyúlni" senki,mert háború lesz.:D

Én bevállalom,kövezzetek meg: Selénia egyszer volt a gépemben még garis korában,mert nem volt beleszólásom.A szervizben  azt mondták ez lesz benne,mert ez van"előírva".Persze bőven túlárazva.

Többet soha nem lesz benne olyan amíg nálam lesz az autó.

Nézd a Fiat ajánlásokat,és dönts aszerint.Mondhatnék márkát de a gugli neked is barátod...De ha a pénz nem számít,akkor hajrá!:D

Előzmény: qrsta11 (122372)
grande645 Creative Commons License 2019.10.21 0 0 122377

Látom résen vagy!:)

Előzmény: -ikszipszilonze- (122376)
-ikszipszilonze- Creative Commons License 2019.10.21 0 0 122376

Így! :)

Előzmény: grande645 (122375)
grande645 Creative Commons License 2019.10.21 0 0 122375

Csatlakozom!

(Ixi ajánlásával) :D

 

Előzmény: mrzltn (122374)
mrzltn Creative Commons License 2019.10.21 0 0 122374

A link ugyanaz, de a lényegen nem változtat: CSAK az Exide :D

Előzmény: qrsta11 (122373)
qrsta11 Creative Commons License 2019.10.20 0 0 122373
Még egy kérdés. :) Az akksi is cserés lassan nálam...

Melyik akksit válasszam inkább szerintetek?

Exide Premium 53Ah 540A

https://www.arukereso.hu/akkumulator-c3660/varta/c22-blue-dynamic-52ah-470a-jobb-552-400-047-p53666865/

Vagy

VARTA C22 Blue Dynamic 52Ah 470A

https://www.arukereso.hu/akkumulator-c3660/varta/c22-blue-dynamic-52ah-470a-jobb-552-400-047-p53666865/
qrsta11 Creative Commons License 2019.10.20 0 0 122372

Sziasztok! Adott egy Grande Punto 1.4 8V 2007-es gyártású.
A szerelőm eddig minden évben másfajta olajat tett bele. ( persze mindig Selénia 5w 40-et.)
Most olajcsere előtt állok és érdekelne, hogy a Selénia K Pure Energy 5w40 az jó bele? Vagy tudtok ajánlani ennél jobb hozzá való olajat? 90e km van benne, ha ez számit.
Köszi
Törölt nick Creative Commons License 2019.10.20 0 0 122371

Szervizintervallum lenullázást ki hogy szokott csinálni az egérmozin??Lépéseket leirná aki tudja?Soha nem néztem még.Előző gazda nem tudom mire állitotta.

Énvagyok148V Creative Commons License 2019.10.18 0 0 122370

Termosztát lesz az. 7-8 évet ritkán él túl. Kicseréled és megint oda lesz szegezve a mutató. Egyébként sztem a 80 fok is kevés. 

Előzmény: JodaMester89 (122359)
ThePretorian Creative Commons License 2019.10.15 0 0 122369

Valaki javított már 3 ajtósban vezető oldali elektromos ablakot?

Bedarált valami műanyag kereket....

Feltekerte teljesen a bowdent is, csak úgy lehetett kiszedni az emelő motort ha elvágtam a damit.

 

Szükségem lenne egy robbantott rajzra hogyan kell összerakni ha meg van minden új alkatrész, meg némi tanácsra ha esetleg valami csinált már ilyet :)

Samott Creative Commons License 2019.10.14 0 0 122368

Ja, 2007 augusztus. :) A Fiat Nero sajat kocsija volt, igy valogattak ossze. Papirja szerint Emotion.

Előzmény: Törölt nick (122367)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!