Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nemtomika Creative Commons License 2021.12.02 0 0 122956

Szia!

Ne kösd le az akkut,mert több kárt csinálsz!

A+ kábeleket is ellenőrizd végig!

(akku,generátor,önindító,saruk,laza csatlakozások?)

Előzmény: laca1313 (122955)
laca1313 Creative Commons License 2021.12.02 0 0 122955

Sziasztok!

Úgy néz ki, hogy ez az autó lesz a halálom, mert az infarktusba kerget. A javítások óta eddig hibátlanul indult, viszont ma reggel amikor a fiam munkába akart menni, megmakacsolta magát és megint nem indult. Dacára annak hogy garázsban parkol, új akkumulátor van benne, gyújtáskapcsolója meg lett javítva, testkábelek letisztítva, ma mégis olyat produkált, mintha le lenne merülve az aksi. A bendix vérszegényen behúzott, de nem forgatta az önindító a motort, csak bikázva sikerül beindítani, a régi, lecserélt aksival. 

Az a gyanúm, mintha nem lenne rendes töltése és lassan kifogyna. Nincs valami egyszerű módszer a töltés megfelelőségének ellenőrzésére? A töltő feszültséget egyszer mértem már rajta, az 14,4V körül volt, de azt hogy ehhez amper is társul-e és az mennyi, azt nem tudom.

Esetleg jó módszer lehet hogy beindítom és lekötöm az aksit, majd minden fogyasztót bekapcsolok hogy el bírja-e látni, vagy lefullad?

laca1313 Creative Commons License 2021.11.24 0 0 122954

Sziasztok!

Úgy tűnik hogy az újabb légtelenítéssel rendben lett a kuplung is.  Lehet valami a visszafelé légtelenítésben is, mivel ugye a tartály magasabban van mint a munkahengerek, így lehet hogy könnyebben kijön a levegő a rendszerből. Persze megvan az a lehetőség is, hogy a hengerből, csőből valami koszt, vagy szennyezett folyadékot toljunk vissza a tartályba, ami szerintem nem feltétlen jó. Viszont az az előnye biztos megvan a fordított légtelenítésnek, hogy egyedül is végezhető, különösebb vákuumos kütyü nélkül.

ovoid Creative Commons License 2021.11.22 0 0 122953

Akkor gratula!

Előzmény: nemtomika (122952)
nemtomika Creative Commons License 2021.11.22 0 0 122952

Bocs ,de a 470 000 alatt már csináltam néhány kuplungot!

Előzmény: ovoid (122951)
ovoid Creative Commons License 2021.11.22 0 0 122951

Hány Grande-t csináltál már ezzel a módszerrel?

Vagy csak idetetted, a guglizás első találatát?

Előzmény: nemtomika (122950)
nemtomika Creative Commons License 2021.11.21 0 0 122950
Előzmény: laca1313 (122945)
nemtomika Creative Commons License 2021.11.21 0 0 122949

Szia!

Cseles a kuplung légtelenítése,visszafelé kell csinálni a munkahengertől a tartály felé!

 

Előzmény: laca1313 (122945)
ovoid Creative Commons License 2021.11.21 0 0 122948

"után állításra nincs lehetőség?"

Nincs mégpedig azért, mert az a viszonylag erős rugócska, ami benne van a munkahengerben, és a beszereléskor, a helyére toláskor ellenünk dolgozik, az állandóan nekinyomja szerencsétlen kinyomócsapágyat a kuplungrugóknak!

Így aztán nincs holtjáték, van viszont több tízmillió fordulata az élettartama során, amit azzal a kevés, gyári kenőanyagtöltéssel kell megtennie!

Ez pontosan annyi, mint amennyit a főtengely is megtesz, csakhát ugye, annak mindene olajban tocsog, amit (elvileg) cserélgetni is kell....

Hihetetlen mit kibír az a kis csapágy!

És ha még a lábát, folyamatosan a kuplungpedálon nyugtató sofőröket is beszámítanánk....  :)

Előzmény: laca1313 (122945)
ovoid Creative Commons License 2021.11.20 0 0 122947

Keresd meg a 117083-as hszt..

Előzmény: laca1313 (122945)
ovoid Creative Commons License 2021.11.20 0 0 122946

Hali!

 

3/4-ig véletlen sem lehet könnyű az elején, max 5-10mm.

Levegős lesz az még, ne sajnáljátok a fékfolyadékot!   :)  (hacsak valami mechanikus nyavalya nem gyötri még)

Igen, Utánállításra nincs mód.

 

Előzmény: laca1313 (122945)
laca1313 Creative Commons License 2021.11.20 0 0 122945

Kezd a mumusom lenni ez a kocsi. :) Kicseréltük a kuplung kinyomó hengert, működik is valamilyen szinten, de nekem nem igazán tetszik, mivel egészen a háromnegyedéig nagyon könnyű lenyomni és csak utána, nagyon rövid szakaszon emel ki. Elvileg rendesen légtelenítve lett, tehát nem levegős. Lehet hogy a kuplung főhenger is megadta magát? Gondolom hogy mivel ez hidraulikus, után állításra nincs lehetőség?

ovoid Creative Commons License 2021.11.19 0 0 122944

Úgy legyen!

Előzmény: laca1313 (122943)
laca1313 Creative Commons License 2021.11.19 0 0 122943

Öröm és boldogság! :)

Csak nem hagyott nyugodni a dolog, lementem a garázsba még egyszer megpróbálni működésre bírni a csomagtér nyitót a saját gombjával. Természetesen most sem működött. Aztán egy hirtelen ötlettől vezérelve, a középkonzolon lévő központi zár gombbal bezártam magam a kocsiba, majd kinyitottam. Ezután megnyomtam a csomagtér gombot és láss csodát, működik! Nagyon úgy néz ki, hogy a fedélzeti számítógép eddig letiltva tartotta tartotta a szakadt vezeték miatt és nem érdekelte hogy kijavítottam. Szerintem a központ zár ki-be kapcsolásával újra aktiválta a csomagtér nyitást.

Már csak a kuplung munkahengert kell kicserélni ha megjön, és utána remélem jó sokáig nem lesz más gond vele.

:)

Előzmény: ovoid (122941)
laca1313 Creative Commons License 2021.11.19 0 0 122942

Szia!

Köszönöm, közben én is kipróbáltam, beindult nyitott csomagtartóval is, és biztos hogy a nyitás érzékelője is működik, mert amikor kinyitottam, akkor kigyulladt a nyitott ajtó visszajelzője.

Igen, a gyújtáskapcsolót elvileg megjavítottam, lekopogom hogy azóta minden alkalommal indult. Azzal csak az a gondom, hogy volt olyan periódusa, hogy napokig hibátlanul működött, aztán egyszer csak nem indult. 

Előzmény: ovoid (122941)
ovoid Creative Commons License 2021.11.19 0 1 122941

Szia!

A gyújtáskapcsolónak nem ártottál, az biztos! Egyébként is azt írtad, jó lett....

 

"Be lehet indítani az autót nyitott csomagtartóval?" Igen BE. (Én így járkálok soxor a garázsba)

"És kiengedett kéziféknél ki lehet nyitni a csomagtér ajtót?" Ki lehet.

 

Egy számítógép bármikor bekavarhat! Sajnos....

Üdv.

Előzmény: laca1313 (122940)
laca1313 Creative Commons License 2021.11.19 0 0 122940

Már attól rettegek, hogy hiába javítottam meg a gyújtáskapcsolót, illetve cserélem ki ha megjön az új, mert lehet hogy az indítási gondot is a számítógép csinálja. :(

Előzmény: laca1313 (122939)
laca1313 Creative Commons License 2021.11.19 0 0 122939

A visszajelző valóban a fékfolyadék alacsony szintjét is jelzi.

https://www.drivingtesttips.biz/dashboard-warning-lights/fiat-dashboard-warning-lights/fiat-punto-dashboard-warning-lights.html

Ezt alátámasztja a fiam által tapasztatalak utólagos elmondása is, hogy lejtőn világított, emelkedőn elaludt a visszajelző. Igazából kicsit szégyellem is, hogy ebből még akkor nem következtettem a folyadék hiányára és akkor talán időben észrevettük volna a kuplung munkahenger hibát is. :(

Egy nagyon buta kérdés, illetve kettő. Be lehet indítani az autót nyitott csomagtartóval? És kiengedett kéziféknél ki lehet nyitni a csomagtér ajtót?

Mert nekem egyre gyanúsabb, hogy hiába nem volt hibakód a számítógépben, de valahogy mégis az szívat.

Ha jól néztem, akkor a csomagtér nyitottságát jelző vezeték volt teljesen elszakadva, de mindet kicseréltem.

Előzmény: ovoid (122937)
nemtomika Creative Commons License 2021.11.18 0 1 122938

Igen,azért világít.

 

Előzmény: laca1313 (122935)
ovoid Creative Commons License 2021.11.18 0 1 122937

"Lehet hogy az ajtónyitót a fedélzeti számítógép vezérli? " Igen.

 

Én kiengedném a kéziféket....  lehúznám a fékfolyadék szintérzékelőjét.... megnézném a notórius piktogramot, hogy világít e.....  áthidalnám a szintérzékelő csatlakozóját....esmeg benéznék a műszerfalra, hogy van e változás...

 

A kézikönyvben elvileg benne van (azt hiszem), hogy melyik jelzi a szint problémát.

 

Sok sikert!

 

Előzmény: laca1313 (122935)
ovoid Creative Commons License 2021.11.18 0 1 122936

Elvileg, se reléje, se külön biztije nincs.

Ha az kiolvadna, akkor a Body-n keresztül még sok minden nem működne....

De mindent fenntartással fogadj, nehogy becsapjalak, mert az autód pontos tipusát nem ismerem!

A mienk mindig nyitható, mindkét módon, kivéve, ha gurul a kocsi.

A küldött pdf-ben az E csatlakozó, 30. lábán jön ki a jel a zár nyitásához.

Előzmény: laca1313 (122933)
laca1313 Creative Commons License 2021.11.18 0 0 122935

Lehet hogy az ajtónyitót a fedélzeti számítógép vezérli? 

Bár azt mondtam hogy most hagyom pihenni, de azt még jó lenne tudni, hogy a kézifék visszajelző világíthat attól, hogy elfolyt a fékfolyadék elég jó nagy része a hibás kuplung kinyomó henger miatt?

Előzmény: ovoid (122934)
ovoid Creative Commons License 2021.11.18 0 0 122934

Szia!

No, ezen még nem szívtam, de megpróbálok valamit keresni...

Előzmény: laca1313 (122933)
laca1313 Creative Commons License 2021.11.18 0 0 122933

Szia!

Lehet hogy egyforma a cipőnk, úgy tűnik ez a kocsi is bevásárlás volt. A kétszáz már ráment pluszba és még mindig van hibája. Most ott tartok hogy nem értem az egészet. A hátsó ajtó nyitásával addig jutottam, hogy kijavítottam a szakadt vezetéket, sőt, az össze sérült szigetelésűt is kicseréltem, de a hátsó ajtó nem nyílik sem a középkonzolon lévő gombbal, sem a távkapcsolóval. Amikor megvettük, akkor még működött mindkettővel, igaz hogy a belső gombbal talán csak egyszer vagy kétszer. Aztán már a távvezérlővel se. A nyitót kiszereltem, kipróbáltam és működik. A vezetéket itt is próbáltam végig követni, de csak a sofőr lábrészig tudtam, mert utána nem tudtam rájönni hogy merre megy. Kivettem a középkonzolon lévő gombsort, kimértem és az is működik. Kerestem relét, mivel a gomboktól nagyon vékony vezetékek jönnek, úgyhogy biztosan nem direktbe megy a nyitó, de nem találtam sem a motortérben, sem bent.

Na most bevallom hogy dühös lettem. :) És dühömben úgy oldottam meg a dolgot, hogy a nyitóhoz menő vezetéket rákötöttem egy mikrokapcsoló mozgó érintkezőjére, egy pozitívot a zárójára és ami eredetileg tovább ment valahová, az meg a nyitó érintkezőre, hogy alap helyzetben megmaradjon az eredeti kapcsolás, de ha megnyomom, akkor ad egy pozitívat a nyitónak és így működik. Persze nem vagyok tőle boldog, mert nem szeretem az ilyen kókányolást.  A mikrokapcsolót felfogattam a biztosíték fedél alsó részéhez mert ott volt rés és könnyen el lehet érni.

Ha majd egyszer valahol megtalálom a gyanított relét, akkor visszacsinálom, de eddig még egyetlen korrekt kapcsolási rajzot sem találtam ehhez a modellhez.

Most azt hiszem egyelőre itt pihentetem egy kicsit, úgyis áll mert még várja a megrendelt kuplung munkahengert.

Előzmény: ovoid (122928)
laca1313 Creative Commons License 2021.11.18 0 0 122932

Sziasztok!

Igen, mire írtál, addigra túljutottam a lámpa kiszedésen és azóta (így utólag :)  ) én is okosabb lettem. Mostmár tudom, hogy a pótféklámpa kiszedésének korrekt módszere, az ovoid és a te módszered ötvözetéből áll össze.

Egy műanyag kártya sarkával, ahogy ovoid írta először a felső oldalon kell ügyködni, de nem csak a tömítés miatt, hanem meg kell keresni a négy pattintó fület és finoman benyomogatni, miközben még egy kártyával, műanyag eszközzel alányúlva, kijjebb kell húzni a tetejét 4-5 milliméterre. Ezután kell az alsó felén lévő két lemezfület megnyomni és akkor már ki lehet tolni az egészet.

Szóval mindig tanul az ember. :)

 

 

 

 

Előzmény: nemtomika (122929)
ovoid Creative Commons License 2021.11.17 0 0 122931

Szívesen!

Köszi a visszajelzést!  :)

 

 

 

Előzmény: BRUT1 (122930)
BRUT1 Creative Commons License 2021.11.17 0 0 122930

Szia!

 

Uj gomba beépítve,és minden rendben működik.

Köszönöm a tippet.

Előzmény: ovoid (122905)
nemtomika Creative Commons License 2021.11.17 0 0 122929

Üdv!

Lehet már túl vagy a féklámpa kicsalogatásán,de talán segítek.

Én valami hajlított laposvassal benyúlva fentről lenyomtam a lámpa

felsőrészét és így könnyen kibillent a helyéről.

Először a felső részt kell kiakasztani,mert minél jobban feszegeted alulról,

egyre jobban befeszül fent.

Az enyém 470 000km-t gyilkolta már sok mazsola ......nem rossz autó ez!

Előzmény: laca1313 (122924)
ovoid Creative Commons License 2021.11.17 0 0 122928

Szívesen!

Nekem is sokat segítettek már itt, és anno a Punto fórumán.

 

Sajnos a használt autó, mindig lutri, szerintem. Ha úgy veszem én is bevásároltam vele egy kicsit, mert négy hónapon belül kétszáznál többet ráköltöttem anyagba, úgy, hogy szerelőt nem is látott!

 

Hogy szeretem e? Nem tudom. A Zasszonyt, jobban!  :)

 

Csináljátok meg a fiadnak, és had élvezze.

Nekem rohadtúl tetszik, amikor másodikba, harmadikba végigforgatom, és húz, annak ellenére, hogy nem egy erőgép.

Van a fiatokban valami, mert a FIATalok is nagyon szeretik!

Az az érzése az embernek, hogy végig van nyomaték, pedig a görbéje alapján, hegyes az ....

 

Nyugodtan írj ha gond van! Segítek ha tudok....

Előzmény: laca1313 (122927)
laca1313 Creative Commons License 2021.11.17 0 0 122927

Lassan nem tudom hogy hogy háláljam meg a sok segítséget amit kapok tőled. Minden tiszteletem! A végén még megszeretteted velem a Puntot, de az mindenképp lejön a hozzáállásodból, hogy te biztos hogy szereted a sajátodat. Talán ha lassan elfogynak a hibái, akkor én is más szemmel nézek majd rá, bár a fiam, akié a kocsi, ő eddig is szerette még a hibái ellenére is.

Az instrukciókat köszönöm, remélem így már boldogulok vele.

Előzmény: ovoid (122926)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!