Ebben a topikban írom majd meg a vonatos honlapom frissítéseit, ide lehet írni az elismeréseket, vagy a rosszalló megjegyzéseket, esetleg a hibák javítását.
Végigolvasva Nekézseny fan ötleteit, nekem minden megoldás tetszik. Azt még nem tudom, hogyan tudom kigazdálkodni, hogy mind a kettő programon részt vegyek /áprilisban lesz egy dunátúli kiruccanásom, májusban meg egy erdélyi/, mivel azonban a főnököm meg van elégedve a munkámmal, és várhatóan március után is tovább dolgozhatok a jelenlegi helyemen, így a pénz nálam nem lesz akadály, inkább csak az, hogy áprilisban és májusban esetleg újabb pénteki szabadnapokat kell kivennem, ha veletek akarok tartani /szerencsére ezt is el tudom intézni a munkaadómmal, de jó lenne például ha a Mátra túra vonata 9 óra körül indulna Hatvanból mint 2010 októberében/.
Végezetül: április 21. munkanap? Április 30-át nem május 5-én dolgozuk le?
Akadnak hát szép helyek visszafelé is a 81-esen, jobb, mint a 80-as. De nem kell minden esetben ilyen gigantikus hátterű tágas helyre gondolni, mert ha egész nap csak ilyenek vannak, akkor az egy idő után kezd unalmassá válni. Néha egy virágzó orgonabokor is elég háttérnek, vagy egy szép mechanikus jelző...
Közben megneztem, a verpeleti hely napsütesben csak nagyon kesőn jó, viszont visszafordulásnál esetleg a recski kőrakodó is szóba jöhet (az eurocom is ott fordult vissza annó). A 81-esen feltett ket kepből az usgyi este 18.46-kor keszült, a Csörgő pedig 17.15-kor, ezen a szakaszon egesz du jó a napállás napnyugtáig.
Nem tudom, hogy mi van délután visszafelé a 81-esen, csak azt gondoltam, hogy jobb, mint a 80-as. Verpelét a körüljáráshoz már túl messze van, onnan már inkább Kál felé kellene továbbmenni. A teljes kör az utazók számára jobb lehet, főleg ha a fotózás szempontjából sincs különbség. A visszaforduláson én inkább azért gondolkozom, mert az ismert helyek is teljesen más képet mutatnak. Pl. ahol 2007-ben elakadtunk a sárban, nagyon jól néz ki Mátraderecske felé, és a mátraballai domboldalról is teljesen más háttér látszik, ott is a faluval.
A vizuális alkatoknak, ez a ket hely jöhet szóba a 81-esen ami nagy tömeg számára is alkalmas (első a mező közeperől, míg a másik a 21-es út tölteseről keszült, kb 1 km távolságban egymástól Jobbágyi es Zagyvaszántó között kb felúton)
Kivitelezes kerdese az egesz, amúgy csak azt akartam ezzel jelezni, hogy egy Verpeleti körüljárásos visszafordulás nem biztos, hogy ártana a menetnek. Az pedig halkan megsúgom, hogy keső du a 81-es általad írt szakaszán (meg azalsóbb szakaszon se) látványos hely tömeges fotózáshoz egyáltalán nincs a jobbágyii Zagyva hidat leszámítva hátterben a Szár heggyel.
Valóban szép helyek, hosszú vonatnál nagyon látványosak, de a miénk csak egy, legfeljebb két kocsiból áll. A fel- és lemászás pedig elég időigényes, jobb lenne közelebbi helyeket keresni.
A mátrai fotósvonathoz egy kis adalek: A vonalon nemregiben a pft nagyon szepen kitakarította az űrszelvenyt a jelenleg is használatos alsó szakaszon, rengeteg eddig halottnak hitt fotóhelyet teve használhatóvá, így most nagyon jól lehet fotózni a verpeleti várhegyről is, es siroknál lett egy hely ahol lehet fotózni a várral a hátterben. Mindket hely Kál felől jövő vonatnak az igazán jó, viszont nagyon látványosak (főleg a verpeleti várhegy):
Várhegy Verpelet irányában, olalsó nezetből az egesz falu a hátterben van.
Várhegy eszaki irányba, hátterben Tarnaszentmária
Szinten, csak már közelebb van a vonat, dombos hátter Plusz Kőkútpusztánál is lett egy 1-2 kocsis vonatnak való delutáni látványos hely, ahol kivágták az erdőt (többek között ez az erdő van a tehervonat vagonjaiban)
de ha azt vesszük, hogy a leglátványosabb szakasz a Mátramindszent - Recsk-Parádfürdő, akkor valószínűleg ez a jobb. Visszafelé Nagybátony - Pásztó között is kereshetünk valamit, míg a Kál - Hatvan szakaszon erre kevesebb az esély.
Húúúú! Tetszik a tehervonatos ötlet, egyszer ki kellene próbálni, az milyen. Szerintem jóból is megárt a sok, így inkább a két hétvégés, 3b verzióra szavazok.
Mátra: 1a, 2b. Szetinem menjünk körbe, végig tudjuk utazni a vonalat. A 2 Bhv meg jobban mutatna a mozdony mögött, mint az egy. Jobban el is férünk, a megállásoknál is gördülékenyebb a le- és felszállás.
Úgy néz ki, hogy összejön egy újszerű dolog is, fotós tehervonat! Az RCH árajánlata napokon belül megérkezik. Azt hiszem, elsőre egy lovasberényi fotós teherrel nem vállalok túl nagy kockázatot. Az ajánlatot Szergejre (M62 231) és 10-12 kocsiból álló, egységes kinézetű tehervonatra kértem. A vonatot követni az MD-s útról ismert busszal és saját autóval lehetne, 5-6 tuti fotóhelyen változatos beállításokkal ("szalmabálás" hely, Pátkai víztározó, Csala, quad-pálya, ipartelepek). Ötleteket is örömmel fogadok, de a kérdés igazából az időpont.
Kissé formabontó módon a két utat egyazon hétvége két napjára képzeltem. Április 14-én a Mátra, április 15-én vasárnap Lovasberény, de ezzel nyugodtan lehet vitatkozni. Úgy gondoltam, hogy mivel mindkét esetben korlátozott a férőhely (Mátra: 80 fő, Lovasberény: 45 fő), és nem is lenne jó nagy tömegben fotózni, ezzel sikerül egy kicsit elosztani az embereket, örülhetnek a dunántúliak és az észak-magyarországiak is, és aki szombatonként rendszerint dolgozik, vasárnap ő is láthat valamit. A másik, hogy jó lenne az igazi tavaszi természetben fotózni, világoszöld virágos fákkal, de a május 1-jei hosszú hétvége, és az előtte lévő egynapos hétvége bekavar. Elismerem, hogy aki mindkét útra jönni szeretne, (én is ebbe a csoporba tartozom), annak egy kicsit nehezebb, de akkor álljon itt is egy kérdés: