Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.06.28 0 0 1301
Szia kedves és tisztelt A.p.a!

Most már látom, hogy gyakorlatilag nem kellett volna javítsalak - bocs ;-)

Az utolsó sz-oddal annyiban "vitáznék" mégis, hogy azért megnézném én azt a szerződést, ahol egy komplet belvárosi közforgalmi útszakasz hibaelhárítása 8 naptári nap lenne jogszerűen... és ez szvsz elsősorban nem pénzkérdés. szakmai és jogi kérdés...

Üdv!
Robi
Előzmény: a.p.a. (1298)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.28 0 0 1300
(Cucunak szintén Off)
Januártól drasztikus "gázáremelés" történt - azaz ugyi megszűnt az alanyi állami támogatás. Szvsz legalább két hónapig még valamilyen szinten fűthettél (komfortérzet) és ezért is lehetett magasabb a kifizetendő végösszeg.
HAajól tudom a gázosoknál talán havonta is lehet változttani a részszámla alapját, nem?
Üdv tisztelettel!
Maus Robi
(on)
Előzmény: cucu (1294)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.28 0 0 1299
Kedves Jenő Úr!

Ismered a mondást: annak aki üvölt, még nem biztos, hog yigaza van - de roppant ellenszenvessé vákhat mások szemében?

Attól,. ha hatalmas betűkkel írohógastz ki (ide), még nem lesz jobban igazad (mert igazad van vagy lehet, ezt nem vitatom!), de az összes többi "fórumlakótársad" életáét tök felesleegsen megkeseríted.

Higgadtság, művész úr, higgadtság! ;-D

Arra például gondoltál, hogy épp a közmű felújítás miatt (!) nincs közvilágítás - és akkor egyáltalán nembiztos, hogy valaki is rosszhiszeműen járna el.


kedves A.p.a!

A.p.a-val annyiban vitatkoznék (csak az első bekezdését olvastam még, illik elárzulja,, ugyanis mindenre "időrendben" reagázok, ilyen vagyok, mea culpa!), hogy az ELMŰ Nyrt. nevű cég honlapján és telefonos tájékoztató és ügyfélszolgálati rendszerében is szerepel a "közvilágítási hibák bejelentése", így teljességgel lényegtelen, kihez tartozik maga a feladat.

És az egy külön téma (azt hiszem ezt Te is tudod, kedves A.p.a!), hiszen ez az ELMŰ és a Főváros(i Önk.) által alapított célirányzott Kft - mgyarul kiszervezés, de oda és vissza kiváló kapcsolatrendszer működik az ELÉMŰ és "Kft-je" között.

Üdv kedves mindkettőtöknek, egyelőre!
Maus Robi
Előzmény: Jenőúr (1292)
a.p.a. Creative Commons License 2007.06.27 0 0 1298

Persze, mint "lakónak" akár igazad is lehet, csak azt bátorkodtam szóvá tenni, hogy adott esetben nem az ELMU a gazdája a problémának!

Az ELMÜ "telecentruma felveszi a hibabejelentést (mondjuk bérmunkában), és továbbítja az illetékes (BDK) felé, ezen túlmenően nincs szerepe, tehát ne Őt okold.

Amúgy meg a közvilágítás egy olyan szolgáltatás, melyet az "önkormányzat" nyújt, az őt "felállító" polgárainak a befizetett adókból. Ebben a megközelítésben pedig - ha az üzemeltető betartja a szerződésben/jogszabályban foglaltakat -az Önkormányzat felelős a közvilágítás milyenségéért.

Persze egy "mezei" lakót ez nyilvánvalóan nem érdekel.

Ajánlom a figyelmedbe az alábbi oldalt, ott részletesen tájékoztatnak arról, hogy milyen határidők vannak, továbbá a vonatkozó jogszabályokat is megtalálod.

 

http://www.bdk.hu/index.php?act=hibabejelentes

 

Üdv.

Apa

Előzmény: Jenőúr (1296)
Jenőúr Creative Commons License 2007.06.27 0 0 1297
Ez a VERSENY UTCA NAPPAL ITT KÖZLEKEDJ ÉJSZAKA! HÁT NEM SEMMI!!
Jenőúr Creative Commons License 2007.06.27 0 0 1296

Kedves 'a.p.a.'

 

Köszönöm a választ  de engem mint az utcában lakót  aki -egyben házfelügyelő -is messze menőkig nem érdekelhet hogy kik milyen szerződést kötöttek az ELMÜ-nél a 2 38 38 38-on ott van a szövegben a KÖZVILÁGITÁS cim szó is.

Tehát az hogy ki és mit fizet kinek az itt érdektelen.A hangsuly azon van hogy egy ilyen helyzetben nem azt kell egy SZOLGÁLTATÓ cégnek nézni hogy mi a szabály hanem a hiba elháritása az elsődleges.Ha egy önkormányzati cég hibabejelebtést kap egy bérlőtől 4-6 órán belűl a helyszinen kell lennie és a hibát akár ideiglenesen is LOKALIZÁLNI KELL.Itt immár 3 napja képtelen az ELMÜ vagy a BDK egy fontos útvonalat LÁTHATÓVÁ TENNI. EZ SZÉGYEN!!!!

Vagy arra várnak hogy valakik a nyakukat törjék az utcán.Ez érthetetlen.Akkor több lessz a kifizetnivaló(mondjuk a balesetetszenvedő gyalogos vagy autós-nak)mint amenyiben a hibát azonnal kijavitották volna.

Előzmény: a.p.a. (1295)
a.p.a. Creative Commons License 2007.06.27 0 0 1295

Kedves Jenő úr!

 

Csak tájékoztatásul:

 

A főváros közvilágítása nem az ELMÜ-höz tartozik!

Azt a Budapesti Dísz és Közvilágítási Kft (BDK) üzemelteti.

A közvilágítás üzemeltetése szerződés alapján történik, melyet az önkormányzatok kötnek az üzemeltetővel. Ebben a szerződésben van rögzítve az is, hogy mennyi idő alatt, kell a hibákat javítani. A "piacgazdaságban" semmi akadálya annak, hogy hogy akár azonnal javítson egy üzemeltető, de persze ennek sokszoros a díja is!

Adott esetben azt hiszem a Fővárosi Önkormányzat a "fizető/megrendelő" úgy hogy fordulj a Főpolgármester úrhoz bizalommal!

 

Az igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy a BDK Kft. tulajdonosai 50-50% -ban az ELMÜ Nyrt, és a Fővárosi Önkormányzat!

 

Üdv

Apa

Előzmény: Jenőúr (1289)
cucu Creative Commons License 2007.06.27 0 0 1294

Off

Ma kaptam a gázművektől az éves elszámolást... 92 000 Ft-ról...

Ebben az is közrejátszik, hogy 44 m3-el alacsonyabb szinttel számlázták a havi résszámláimat a megállapodástól eltérően. (16 000/hó) Ugyanakkor rendkívül enyhe volt a tél. Mi lenne, ha fűtöttünk is volna...

Jenőúr Creative Commons License 2007.06.27 0 0 1293
Az előbb azt hiszem nem sikerűlt a küldés Elnézést.
Jenőúr Creative Commons License 2007.06.27 0 0 1292
Itt vannak a képek a Verseny utcáról .Nos mind ezt képzeljük el korom sötétben.
Előzmény: Jenőúr (1291)
Jenőúr Creative Commons License 2007.06.27 0 0 1291

Hát nem is tudom... Vannak még hibák !!!! No de ennyi!Az meg egy külön vicc hogy

egy balesetveszélyekkel teletűzdelt hely inmár 3 teljes éjszaka KÖZVILÁGITÁS MENTES.,és ezt mind a szabályzat teszi lehetővé ill irja eklő.

Csak gondolkodom ha a tűzoltók is igy dolgoznának hogy:Ja van idő a helyszinre  szábályzat szerint 20 percen belűl kell kiérni és majd megyünk akkor mi is lenne.

Csak azt tudnám  hol van ilyenkor a MINDENRE FIGYELŐ KÖZTERŰLET FELÜGYELET vagy talán  közvetlenűl jelentsül a hibákat a FŐPOLGÁRMESTERNEK.Mert ő egyszer azt mondta sőt nem is egyszer:"Számomra a Budapestiek közbiztonsága az első legyen az bel-vagy külső kerűlet" No csak annyit ez a kerűlet a SZÉP ÉS ÉJSZAKAI FÉNYEKBEN ÚSZÓ FŐVÁROSUNK SZIVÉBEN VAN  az útca meg a VERSENY névre halgat

Sőt van egy kis picike BAKTERHÁZ IS A KÖZVETLEN SZOMSZÉDSÁGÁBAN SŐT ANNAK A BAKTERHÁZNAK VAN EGY FURA NEVE IS : KELETI PÁLYAUDVAR.

biii Creative Commons License 2007.06.26 0 0 1290

mi meg 4 hónapja -egy névátiratásal egybekötve- kértük a bediktálásos módszert.

2 hónap elteltével mondták hogy még nincsen átirva, folyamatban van az ügy, addig nem lehet áttérni bediktálásosra... 3 hónap elteltével (újabb telefon útján) közölték hogy "nem kaptak papir? már át van iratva a kért névre.."

nem , nem kaptunk.

de akko rbediktáltuk az óraállást, mondták hogy  küldik a csekket.

ismét egy hónap eltelt (május 29 volt az ekőző), ma felhivtuk megint őket hogy hogyhogy nem ér ide a csekk...

hogy érne ide amikor nincs is bediktálva óraállás?? -mondták ők...

 

ennyit az elmű ügyintézőiről. undoritó.

 

arról nem is beszélve hogy egy rokon ugyancsak névátiratást csinált - egy db telefonnal elintézte! nem kellett bemennie elmű-hőz,  mint anyunak.. és nem volt 4 hónapos procedúra.. egy db telefon volt.

egyik ügyintéző igy intézi az ügyeket, a másik úgy.

 

ha nem értesz semmihez, jelentkezz nyugodtan az elmű-höz ügyintézőnek. Ott bárki bármit csinálhat kedve szerint.

Előzmény: cucu (1288)
Jenőúr Creative Commons License 2007.06.26 0 0 1289
Nos a "TÉMA az utcán hever" a szó szoros értelmében.
Vasárnap este úgy 10 óra magasságában vittem a kutyát sétáltatni a legnagyobb megdöbbenésemre a
VII.ker Verseny utca teljes hosszában generálsötében volt kiérve a Dózsa György utra a VII.ker.Rendőrkapitányságtól egészen kifelémenet a Novák (Versenypic)-ig semmi világitás nem volt.Hazaérve azonnal hivtam az ELMÜ ügyfélszolgálatát
és közöltem a hibát.A kedves fiatalember közölte :RENDBEN TOVÁBBITOM A SZERELŐKNEK Majd most másnap hétfőn (06.25) este ugyan az a látvány fogadott azonos időben.Tehát végig generál sötét.Ismét felhivtam a 2 38 38 38-at hogy a hioba amit előzőnap jeleztem fenn áll.Ott közölte egy úr "IGEN TUDUNKRÓLA M A J D 8 N A P O N B E L Ű L
KI LESSZ JAVITVA EZ A SZABÁLY"
Tudnikell mindehhez hogy a Verseny utca gyakorlatilag 1/4 sávon járható gépjárművel mert szenyvizvezeték rekonstrukció van folyamatban és a jűrda is 5-6 helyen felvan ásva és a gödrök mélysége 50-60 cmm.Tehát a baleset veszély ugy gépjárművekkek mint gyalogosan fokozott.Mivel a munkálatokat végző cég még - a már amáskor megszokott- sárga villogókkal sem látta el a fa korlátokkal végig lekerített terűletett hogy legalább némi irány fény legyen.Ez is hiba az tény de hogy egy közvilágitást ne lehessen egy ilyen forgalmas helyen pár óra alatt megjavitani az szerintem botrányos.Mi az hogy 8 napon belűl kell kijavitani egy biztosoték csere eddig tart.Ha a Kormány épűleteinél lenne iulyen ott is "MAJD MEGJAVITJUK 8 NAPON BELŰL" lenne a jelszó..Ezt a hozzáállást Felháboritónak tartom.Vajon az ELMÜ tudja hol is van a VERSENY UTCA?!! HA NEM AKKOE SEGITEK BAROS TÉR KELETI PÁLYAUDVAR PÁRHUZAMOS A THÖKÖLY UTTAL. Csak azért hogy könnyebb legyen a 20 és 30-as busszal (EZEK ITT JÁRNAK) megközelithető.
cucu Creative Commons License 2007.06.21 0 0 1288

Közben küldtem megint óraállást nekik, de még csak visszaigazolást sem kaptam mint szoktam. Ezért egy hét múlva felhívtam telefonon őket és valóban volt alapja az aggályomnak: nem kapták meg az óra állást közlő e-mailomat.

Ezek után átálltam átalány fizetésre. Lehet, hogy ez volt a céljuk?

cucu Creative Commons License 2007.06.10 0 0 1287

Üdv

Képzeljétek, kaptam választ az elmű-től és az egyik kötbéres igényemet elfogadták. Ennek is örülök, bár én kétszer jeleztem nekik a számlák elmaradását, de egye fene. A lényeg, hogy nem engem hibáztattak...:)

Törölt nick Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1286
Érdekes: ez a k..a 21. század (most épp a 2000-es évre gondolok, és itt felejtsük el, hogy voltaképp 2001-től van 21. század ;-D) hányunkat vitt el a közvetlen szakmától és főleg a jó kis helyeinktől kisebb-nagyobb távolságra az első centijében ;-DDD Jómagam a BHG-ból kerültem el épp abban az évben - keress meg magánban!
Robi
Előzmény: cucu (1285)
cucu Creative Commons License 2007.05.20 0 0 1285

Üdv

Itt vagyok, olvaslak titeket, csak most nincs miről írnom. Egyelőre várom az Elmű reakcióját a kötbéres levelemre.

 

Én távközlési szakembernek tanultam, de 2000 óta már nem vagyok benne. De elötte elég magas helyen voltam, bár ennél voltak magasabb helyek is, :)) szóval ráláttam a távközlés helyzetére úgy általában. Azóta megtörténtek a szükséges műszaki fejlesztések és már a piaci igényekre koncentrálnak, vagyis arra, hogy a befektetett lé visszajöjjön, ill. ne veszítsék el az ügyfeleket. Mert egy elveszített ügyfelet visszaszerezni 10X annyiba kerül, mint megtartani. Természetesen most is van fejlesztés, de a nagy ugráson túljutottunk.

üdv

Előzmény: Törölt nick (1278)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.20 0 0 1284
Szia ;-)

Értelek, de vélhetőleg úgv vagyok vele, mint Móriczka az állatkertben a Zsiráf előtt: "Ilyen állat pedig nincs!" ;-DDD

Azaz ha működni látszani is fog sem biztos, hogy el fogom majd hinni - az első fogyasztóvédelmi vagy GVH vagy MEH bírság után, talán ;-D

Az áéramtörvény alatt a sajtóhír a VET-et érti?! Nem a liberós szabályokat, amikről vagy két hete beszél(get)tek?! Nem olvastam (azért annyira nem vagyok mindenevő ;-D), de ilyen hamar nem szokot reagálni a GVH..

De kedd-szerdán elolvasom, illetve utánaképzem magam, mert addig ki kell rúgassam (egyesült erővel) a PIRAMIS 2000 BT közös képviselőt (illetve épp nem kirúgatni: hanem "ügyvezető regnálásba" kényszeríteni 3 hónapra amíg találnunk másvalakit és elindulnak a büntető és polgári perek..) a hétfői közgyűlésünkön.. nem egy leányálom ;-(

Üdv!
Robi

Előzmény: TZiky (1283)
TZiky Creative Commons License 2007.05.18 0 0 1283
"De az elektromos energia esetében hogyan címzed meg (!), hog yaz adott elektron-csomag (VA) kihez fog eljutni?!"
Szerintem sem a fogyasztónak, sem a másik szolgáltatónak, sem a "honos szolgáltatónak" nem fontos, hogy az "adott elektron-csomag" jusson el valahova.

"Ezért írtam virtuálistot, mert könnyen előfordulhat, hogy ugana számlát a másik szolgáltatónak fizeted, de a "honos szolgáltatód" mégis a saját áramát adja neked, és ajd jól elszámolnak egymás között."
Ez a fogyasztó és a szolgáltatók szempontjából lényegtelen - kivéve az általad is írt elszámolási vitát -. A honosnak azért, mert elektron-csomag -- elektron-csomag ( nincs ráfizetése, haszna pedig a hálózat fenntartásából ), a másik szolgáltatónak pedig fizet a fogyasztó.

"Amúgy ma (ez már tegnap..) kaptam választ a MEH-től, a Korámány elfoadta az ÚJ VET-et - most várom a szövegét (bár lehet, tudnom kellett volna róla, de ezt a területet ilyen szemszögből most kezdem csak kóstolgatni..)."
Ahogy olvastam az nem fog 10 évig kitartani...
Kétségbeejtőnek látja a GVH a kormány áramtörvénytervezetét

Üdv:
TZiky:-))
Előzmény: Törölt nick (1272)
Replay Creative Commons License 2007.05.18 0 0 1282
Én még nem fizettem be, általában ha jön egy számla, akkor legalább 2 hét van a fizetési határidőig, majd a jövő héten feladom, ha még összegyülik pár csekk. Az Elműnek írtam egy emailt és ha ezek után még felszámolnak késedelmi kamatot, akkor újra reklamálok.
Előzmény: wastegate (1276)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.18 0 0 1281
"Az ilyen helyzetben általában elvárható magatartás" (Ptk. 4.§ (4) bekezdés alapján) szerint annak, akinek nincs folyószámlája, ilyen esetre kötelező lenne otthon összegyűjteni akár fél éven át a végére 125 ezer forintra rúgó "majd befizetendő" áramdíjak fedezetét? Amikor ebben az országban már 100,- forintért is öltek, nem is egyszer?!

Még hogy nem áll fent a fogyasztókkal szemben a károkozás?! Dehogynem! Ráadásul elvileg és eleve!

Ugyanis ha ezt a pénzt ellopják, azt csak azért tehették meg, mert ilyen helyzet kialakulására kényszerítette a fogyasztót a szolgáltató!

Kész. Pont.

Ilyen alapon az éves pl. 1.200 kWh-át is egyben akarják majd lenyomni a berendezéseinken?! ;-DDDD


Üdv mindenkiek!
Robi

Előzmény: wastegate (1276)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.18 0 0 1280

ÉN nem fizettem volna ki! 12 havi részfizetést kértem volna! Egyebekben olvasd el a MEH váélaszát - ahol (az ELMŰ hivatalos, a bírságoló eljárás során tett, büntteőjogilahg tettenérhető (!) nyilatkozata szerint!) több hónapos fizetési hakladékot adnak az elmaradt számlák miatt!

JAVASLOM, hogy írj panaszos e-mail-t az info@eh.gov.hu címre vevőkódod és a panaszolt számla adatainak megadásával,a körülmények rövid (mondom én ;-D) előadásával!

 

És persze az elmu@elmu.hu (és/vagy a 06 1  238-3848 fax számra) számlapanaszt tessék benyújtani, majd a 16. mapon tessék ugyanezeken az elérhetőségeken az emelt összegű kötbérre kifejezett igénybejelentést  tenni: ez kapásból 5.000,- HUF, ami valahol összemérhető a 125 ezerrel... (vagy megválaszolják időben, és akkor boldog lehetsz, hogy gyorsak ;-D)

 

Üdv!

Maus Robi

Előzmény: wastegate (1276)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.18 0 0 1279
Hááát: . napja a visszaigazolások NEM jönnek, ezrt javaslom a FAX szám előszeretettel történő használatát: 06 1 288-3848!

Ettől függetlenül a nem visszaigazolt e-mail is az elküldéssel kézbesítettnek kell legyen tekintendő, mivel a szolgálttaó érdekkörében köteles ezek azonnali fogadását és (automatikus) iktatását lehetővé tenni. Azaz nem mentesítheti őket, ha elkeveredik (elveszik) az e-mail, főképp hogyha erről szóló jelzés az e-mail szerverek egyikátől sem jön: kvázi ráutaló magatartással kézbesített lesz a lebvél a küldés napjával (!).


Üdv!
Robi
Előzmény: cucu (1274)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.18 0 0 1278
Szia Cucu!

Nem kötözködni akartam, a szmájlik ezért is ott virítottak!

Sőt: én is köszönöm a kellemes eszmecserét!!!


Igazándiból olyannak tűnhetek, aki egyszerre 2-3 féle dolgot mond - mivel 2-3 féle megközelítés is lehetséges. Kb. ezt latolgattam,igaz nem biztos, hogy mindenkinek az megy át, amit szeretnék, ezért igyekszem mindig pontosítani (magam) is.


Én az első pillanattól kétfelé (sőt: háromfelé) ágaztattam a kérdéskört: a fogyasztóvédelmi, vagy a fogyasztókat érintő pozitív és negatív hatások lehetőségei (ennek alapján mint szolgáltatásnak van,lehet közössége a hírközléssel a többi felosztás korlátaival!) --- a ketreskedelmi, piaci, PR és szolgáltatás hatósági kérdései a második halmaz (ebben már sokkal kevesebb a közös pont lehetősége is, bár piaci termékről lévén szó, a hatásmechanizmusok és módozatok valahol közösen gyökerezőek...) --- míg a technológiai megközelítés alapján majdnem teljesen elkülönül a két szektor!


No most, mivel jómagam első sorban hírközlési szakember volnék, másodsorban jogi és fogyazstóvédelmi kérdésekkel foglalkozó (önképző) szakember, és csak harmadsorban foglalkozom az energetikával-energiapolitikával és szabályozással, így biztos sokmindenben kénytelen vagyok "túlzottan" empatikusan nyilatkozni az olyan vitapartnerek felé, akik láthatóan műveltebben az utóbbi terén.


Ezér is fogadom pozitívan akár a Ti, akár a Hivatal(ok) érdemi véleményeit, kiigazításait. Nem szégyen besimernem a tévedéseim, és nem szégyen okulni belőlük ;-)


Üdvözöl ismeretlenül is tisztelettel
Maus Robi
Előzmény: cucu (1275)
a.p.a. Creative Commons License 2007.05.18 0 0 1277
Hitelező! hehe!
Előzmény: wastegate (1276)
wastegate Creative Commons License 2007.05.18 0 0 1276

Sziasztok...

 

Jó nagy boríték a póstaládában...

Mi ma kaptunk számlát 2006 nov től ... 2007 ápr-ig.

124.220.ft...

 

( személyesen bent voltam...telefonáltam...email... le se szartak, mondták majd jön )

 

Fizetési határidő 2007 máj 21...azaz 3 nap!!!

 

Kifizettem és csak mosolyogtam, hogy miféle társaság ez az ELMŰ.

 

 

w

Előzmény: Replay (1268)
cucu Creative Commons License 2007.05.18 0 0 1275
Nekem nem úgy tünt, hogy ezt latolgatnád. De nincs jelentősége, a választ köszöntem meg.
Előzmény: Törölt nick (1271)
cucu Creative Commons License 2007.05.18 0 0 1274

Üdv

Csak a szokásos forma szöveget küldik, amiben ugyan ígéretet tesznek a leveled feldolgozására és érdemi válaszadásra, de nem fognak válaszolni.

Előzmény: Replay (1268)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.18 0 0 1273

 

 

Azért én is visszavettem alapállásom szerinti stílusra az alábbi MEH válasz alapján, nár az én válaszom kissé hosszú lett, de azért idepakolom: ha alakinek túl hosszú, ugorja át! Ha nagyon csípi a szemeteket, szóljatok és töröltetem!


 

-----Eredeti üzenet-----

Feladó: Maus Róbert Péter

Címzett: *************

Másolatot kap: info@eh.gov.hu

Elküldve: 2007. május 18. 1:19

Tárgy: Válaszlevél - békepipával! Re: Levelét inkább ignorálom... Re: Panasz


 

 

 

    Tisztelt ********** Úr!

 

 

Levelemmel kapcsolatos véleményét nemcsak elfogadom, de meg is értem, hiszen (ezt, remélhetőleg, a jövőben tapasztalni fogja!) kifejezetten az empatikus és minden tekintetben udvarias levelezés híve vagyok.

 

Jelen esetben azonban - és ezt tudnia kell! -, nem személy szerint Önt kívánta elérni "haragom tüzes nyílvesszeje", hanem a Hivatal (másoktól, illetve más fórumokból kapott korábbi jelzéseket beigazoló) eljárási és tájékoztatási gyakorlata, stiláris elemei és "értetlenkedése" rajzolódott ki a (mondjuk így) szerencsétlen, vagy félreérthető levélből. Ilyen esetben (sajnos, de ritkán) kénytelen vagyok "elővenni legszarkasztikusabb stílusom" a jól eldugott páncélszekrényből. Önnel való személyes konfliktusom teljes hiányát az is bizonyítja, hogy az Index fórumának "ELMŰ" elnevezésű (összevont) ún. topikjában levelezésünket az Ön összes azonosítható adatától mentesítve tettem közzé!

 

Személy szerint Öntől, kedves ******** Úr, legfőképp azért kérek ezúton elnézést, mert egyrészt korrektül járt el mostani levele első mondatában is már, másrészt volt olyan őszinte, hogy kifejtette véleményét - ezzel pedig egyértelműen bizonyította jóhiszeműségét.

 

 

Ha elfogadja "baráti jobbom a békülésre", a továbbiakban, tiszta lappal indulva, úgy vélem gyümölcsöző szakmai kapcsolatunk alakulhat ki - már amennyiben ez Önnek nem terhes!

 

 

 

 

    Kedves ********* Úr!

 

Levele válaszadás szempontjából lényegi részeire most csak röviden és  lehetőség szerint célratörően válaszolnék. Sorrendiségben az Ön által közöltekhez igazodom!

 

 

A határozat valóban fellelhető! Köszönöm!

Véletlenül sem akarok meddően vitatkozni, de legjobb emlékezetem szerint ez a rész nem volt ott, amikor első levelem megírtam.

Ha jól tévedek, akkor a második vagy harmadik tétel lehetett az EX ANTE szabályozás linkje...

Jobban utánanézve pedig a "Bírságoló határozatok/Tigáz, ELMŰ" link előtti "KÁP 2006 elszámolás" megjelenése

2007. 05. 09.-i, azaz az első levelem megírása utáni 2. napra datálódik.

Így, ha az események időrendi sorrendjét veszem logikusnak az Aktualitások megjelentetésekor, valójában nem is lehetett 2007. 05. 07.-én ez a hivatkozás ott.

Fenntartva persze azt a lehetőséget, hogy valóban nem vettem észre (én hibázom a világon talán a legtöbbet, de ezt ab ovo elismerem és pont ezért vagyok kritikusabb talán az átlagosnál), elképzelhető, hogy amikor Ön ellenőrizte le állításom, a helyzet már megváltozott.

Erre mondják: ez van ;-)

 

 

 

Az Eht. jogelveinek elemzését valóban jó ötletnek tartom, őszintén örülök, ha ezzel akár szerény mértékben is, de hozzájárulhatok a sikeresebb fogyasztói érdekérvényesítő tevékenységükhöz.

 

 

Új VET: Kérem szíves segítségét (nem lustaságból: egyszerűsítés okán), hogy a beterjesztett, kodifikált, új VET elfogadott (!) szövegének elérhetőségét (vagy magát a szöveget) részemre adja meg (juttassa el)!

 

Mint talán Ön is látja, az energia szektorral eddig, legalábbis célirányosan, nem foglalkoztam, de szeretnék a mostaninál sokkal naprakészebb lenni!

 

 

 

 

A bírságoló határozatra annak alapos elolvasása után (ha úgy adódik) külön visszatérnék, ám a mostani egyetlen mondatával

 

"A fogyasztók a több hónapra összegyűlt tartozást több hónap részletben jogosultak megfizetni."

 

kapcsolatban a következő bejelentést teszem: bizonyítani tudom, három különböző fogyasztói telefonbeszélgetésre hivatkozva és hagyatkozva, melyben telefonos hármas konferenciában személyesen vettem részt, hogy az ELMŰ egyértelműen megtagadta a 2-3 (közel) egyidejűleg megküldött számlákra a teljesítési idő a tételes megváltoztatását!

 

E tekintetben vagy félretájékoztatta a Hivatalt a Szolgáltató, vagy annak saját illetékesei sem tudják, mit is művel ténylegesen ügyfélszolgálatuk!

 

Mindegyik esetben arra hivatkoztak ugyanis, hogy (nem szöveghűen, de lényegében idézve) "csak 60 napos nemfizetés esetén kapcsolnának ki, és nincs lehetőség szóban részletfizetést kérni, menjenek be az személyes ügyfélszolgálatokhoz", illetve erőteljes kérésünknek, hogy szankciómentesen legyen ütemezetten késleltethető a befizetés, a hátralékkezelési osztály (az ügyfélszolgálatnál rövidebb munkaidőben dolgozó!) illetékesével egyeztettek, de erről sem kapott egyetlen általam ismert ügyfél sem írásos visszajelzést.

 

Vagyis az ELMŰ által előadottakban lehet ugyan némi igazság, ám ehhez az átlagosnál (és az ilyenkor általában elvárhatónál) lényegesen többet kellett tennie a fogyasztóknak, illetve lényegesen jobban tájékozottnak kellett lenniük, mint az általában az ilyen helyzetben elvárható!

 

 

 

 

"A garantált szolgáltatások 13 pontjából 5 esetben van a szolgáltatónak automatikus fizetési kötelezettsége, de ezekben nincs benne az "információ adás írásbeli megkeresésre" nevű GSZ pont.

4) Tájékoztatjuk, hogy a GSZ VI. pontja szintén nem tartozik bele az automatikus kötbérfizetés körébe. Csak fogyasztói kérés esetén van a leírtak szerint kötbérfizetési kötelezettség."

 

A Garantált Szolgáltatások 6. pontja témakörében kifejezetten csak az ELMŰ hatályos ÁSZF és ÜSZ (és mellékletei, függelékei), valamint a honlapján szereplő információkat foglaltam össze!

 

Megjegyzés: A GVH és az általános joggyakorlat alapján, úgy hiszem, érthetően, egyebek között ezt és a számlákhoz mellékelt Híráram című hivatalos ELMŰ kiadványt tekintem hivatalos - tájékoztatási -felületnek!

 

Ráadásul az információt az automatikus kötbérről a GSZ VI. esetében az ELMŰ részéről a panaszlevelemre adott válaszából is tudhatom...

 

Íme az internetes felület linkje: http://www.elmu.hu/gar_szolg.php

 

Mivel úgy tűnik, alapvető információ-eltérés van közöttünk, tételesen is idézem a lényeges részeket!

 

A honlaptól eltérő kiemelések tőlem:

 

VI. Információadás írásbeli megkeresésre
A villamos energia ellátással kapcsolatos bármilyen választ igénylő írásos megkeresés esetén a beérkezéstől vagy átnyújtástól az Üzletszabályzat szerint meghatározott napon belül az ELMŰ Nyrt. választ ad. Pl. részletfizetési megállapodás: 15 napon belül, fizetési mód változása: 15 napon belül; részfogyasztás módosítása: 15 napon belül."

 

A kötbér összege

Kötbérfizetés az I-IV.
és VI-XII. GSZ esetén
Lakossági fogyasztó Egyéb fogyasztó Automatikus* 2.000 Ft Kisfeszültség

6.000 Ft

Középfeszültség

15.000 Ft

Fogyasztói bejelentésre 5.000 Ft Kisfeszültség

10.000 Ft

Középfeszültség

30.000 Ft

*Az I., IV., VIII. és X. GSZ esetén az automatikus fizetés 2005. január 1-jétől kötelező.

 

Az I. IV. VIII. X. és XIII. pontok alatti szolgáltatások nem teljesítése esetén az ELMŰ Nyrt. automatikusan megfizeti a kötbért a fogyasztónak.

Társaságunk a kötbért - belső ügyrendje szerint, beleértve az adminisztrációs ráfordítás csökkentése érdekében az ügyintézői döntés lehetőségét is - átutalással, postai utalvánnyal vagy számlajóváírással fizeti meg.

Automatikus kifizetés esetén a Garantált Szolgáltatás nem teljesítés kezdő időpontjától számított 30. naptári nap.

Fogyasztói igénybejelentés esetén az igénybejelentéstől számított 30. naptári nap.

Amennyiben a kötbérre jogosult fogyasztónknak díjtartozása áll fenn, a kötbér fizetési kötelezettséget fogyasztónk számláján történő jóváírással teljesítjük. 

Az ELMŰ Nyrt. a lakossági és a nem lakossági fogyasztók részére a fenti tevékenységekre vonatkozó garanciákat nyújtja. Törekvéseink ellenére előfordulhat, hogy ilyen jellegű vállalásainkat bizonyos okok miatt nem tudjuk teljesíteni. Ezen garanciák közül egyesek rendkívüli időjárási helyzet, illetve szándékos rongálás esetére nem vonatkoznak. Rendkívüli időjárási körülmények között a hálózatokon tilos munkát végezni. 

Az tény, hogy ITT eleve - az első pillanatban vélthez képest ráadásul igen durva! - ellentmondás tapasztalható, hiszen a táblázatban a GSZ V. kivételével minden GSZ esetre az automatikus kötbért is előírják, míg az apróbetűs részben ehhez képest csak az Ön által citált 5 elem kerül felsorolásra, ráadásul megtévesztő a *-ozás is, mely 4 elemet fed le, ellenben nem ütközik a korábbi állítással! -, de alább bemutatom az ÜSZ mellékletet, mely bizony a GSZ VI. esetében is automatikus kötbérezésről (is) szól...

 

A Szolgáltató valójában akár el is térhetett (ebben nincs vita köztünk, ugye?) a Fogyasztó javára a jogszabálytól vagy - jelen esetben - a MEH határozatától... csak épp akkor ehhez kell tartania magát és az ominózus 30 ezres megválaszolatlan panasz esetében jogkövetően kellett volna eljárnia!

 

 

A GSZ VI.-ba sorolható ügyek tekintetében pedig az ELMŰ ÜSZ és ÁSZF-jében (sem csatlakozó anyagaikban) sem szerepel a fentinél precízebb taxatív felsorolás - vagyis érdekesen, de a Fogyasztó érdekében nyitott maradt a köbérezés lehetősége!

 

 

Igazából nem értem, hogyan lehet ilyen alapvető nézetkülönbség közöttünk, hiszen panaszomban, melyet változatlanul fenntartok (és nem feltétlenül kizárólag az ELMŰ ellenében!) minden egyes általam hivatkozott, kifogásolt GSZ pontra vagy szóhasználatra (!) külön-külön megadtam a forrást is, ahol szükséges volt, ott bekezdés-szintig!

 

Íme az aktuálisan letölthető ÜSZ mellékletből a GSZ VI. eljárásrendjéről szóló fejezet:

 

(a hsz végén!)

 

 

 

 

 

"Tájékoztatjuk, hogy a GSZ VI. pontja szintén nem tartozik bele az automatikus kötbérfizetés körébe. Csak fogyasztói kérés esetén van a leírtak szerint kötbérfizetési kötelezettség. Fogyasztók durva megtévesztéséről szó sincs. A Hivatal írta elő határozatában a GSZ-t mint szabályt és az üzletszabályzatban is ez került rögzítésre."

 

Elsőként az jut eszembe: alapvetően félre tetszett érteni a IV. részben előadott panaszom okfejtését és magát a lényegét is: ugyanis éppen a nem automatikus kötbér igény bejelentésének formai, tartalmi követelményeinek félreérthető megfogalmazását vontam volna ugyanis látókörükbe!

 

A "durva megtévesztéseket" nem én találtam ki: az összes általam felsorolt szóhasználat a megjelölt hatályos forrásokból származik, és ennyire nem egységes szóhasználat esetében alkalmat teremthet arra a Szolgáltató részéről, hogy a jogi képzettséggel (vénával) nem rendelkező Fogyasztók - amúgy legkisebb megtalálható kötelmet teljesítő: azaz "egyszerűen bejelentést tevő (Sic!)"  - de jure kötbérköveteléseit azzal utasítja el, hogy ignorálja (más néven: mellébeszél!)vagy a azzal, hogy a formai kötöttségeknek nem felelt meg.

 

Ugyanakkor kifejezetten visszaüthet a jelenlegi ÁSZF/ÜSZ terminológia a Szolgáltatóra is! Ugyanis mivel nem zárja ki a "fogyasztó által igényelt" kötbér előremutató módon való bejelentését - ilyen elem csak az automatikus kötbér esetében jelentkezik azáltal, hogy a hibás teljesítés beálltának napjától 30 napja van Szolgáltatónak az automatikus kötbér megfizetésére! -, nincs jogi akadálya annak, hogy egy panaszlevélben eleve emelt összegű kötbérigényét bejelentsem Fogyasztó a hibás teljesítés esetére!

 

 

Apró és nem rossz szándékú megjegyzésem a nem egyező álláspontjainkhoz: eredeti beadványomban az első bekezdésben hivatkoztam Szörényi Gábor főosztályvezető Úr, sajtónyilatkozatára (http://www.origo.hu/uzletinegyed/magyargazdasag/20070503villanyszamlai.html), melyben kvázi idézetként a következőt olvasni (kiemelések tőlem!):

"Szörényi Gábor elmondta, hogy a fogyasztók alig tudnak valamint az úgynevezett "garantált szolgáltatás" rendszeréről. Az angolszász gazdaságokban jól, Magyarországon azonban alig ismert szisztéma minden esetre rendelkezik a szolgáltatás elvárható minimális szintjéről, így például az ügyfélszolgálatok maximális válaszadási idejéről. Bármely ezáltal meghatározott feltétel nem teljesülésekor a szolgáltató vagy automatikusan 2000 forint kötbért fizet az ügyfélnek, vagy az ügyfél levélben kötelezheti 5000 forintos kötbér fizetésére a szolgáltatót. Ugyanígy kötbérre jogosult a szerződött fogyasztó, ha például az óraleolvasás csúszik."

 

Ha hibázott is az újságíró, a szövegkörnyezet és az általam előadott hatályos szabályozás hivatkozásai is az Önnel opponens értelmezést támasztják alá...

 

 

Ezért a következő kérésemet most is fenntartom, azzal, hogy ha jogos a feltételezésem, akkor ezt a kérdést illene Hivataluknak külön is megvizsgálni:

 

"Mindemellett tisztelettel várnék olyan információkat közzétenni, hogy a fellelt közel 30 ezer megválaszolatlan GSZ szerinti ügy összességéből hány százalékban alkalmazta (jogszerűen) az automatikus kötbért az ELMŰ Nyrt.? Mert az én környezetemben, illetve az általam ismert esetekben 2006. decembere és 2007. márciusa között a Szolgáltató egyetlen esetben sem teljesítette (megfelelően) az automatikus kötbér kifizetéseket!"

 

(És javítom is magam, mert "GSZ VI. szerinti ügy"  és "jogkövetően"!)

 

Kiegészítésként annyit, hogy az itt hivatkozott esetek kizárólag a számla késedelmes kiküldése miatti szóbeli vagy írásos panaszbejelentésekre, azaz írásban megválaszolandó (legalább a kimentéshez!) panaszokra vonatkoztak, és így annak elmulasztása esetében az automatikus kötbért ki kellett volna fizessék, de ez nem történt meg.

 

 

Újabb komoly hiányosság az ELMŰ saját szabályozásánál: mi a teendő akkor, ha az automatikus kötbér megfizetését nem teljesítette a Szolgáltató?! Panaszlevél a kifizetetlen automatikus kötbérről, melyet nem válaszolnak meg a 15. napig és így a Szolgáltató újabb 2.000,- forintot fizet ki - mondjuk ki: - a mi zsebünkből?!

 

 

Azonban a fenti sajtó-idézetet most is tudom használni, hiszen változatlanul fenn kell tartsam panaszom: miszerint nem rendelkezik a fenti nyilatkozat szerinti "levélben kötelezheti" alakisághoz sehol az ELMŰ ÜSZ/ÁSZF a Fogyasztóra vonatkozóan!

 

Az óraleolvasás csúszása miatti kötbér, a számla elkészítése - mint a számlára vonatkozó igénybejelentésre tett egyértelmű fogyasztói cselekedet, melynek ok-okozati, jogi és gyakorlati következménye  a számla elkészítése és kiadása - megítélésem szerint együttes logikai rendszert képezve alkalmasak annak indoklására, hogy a számlák (ráadásul a fogyasztói reklamációk - mint az ilyenkor általában elvárható és az ÜSZ/ÁSZ-ben kötelezett fogyasztói magatartás - ellenére is!) késedelmes elkészítése, és/vagy a Fogyasztóhoz való késedelmes eljuttatása a GSZ VI. szerint (mely, mint fent vázoltam: nyílt témakörű (!), írásos válaszadásra kötelezett) szolgáltatási kör hibás teljesítése, így az első körben automatikus kötbérrel szankcionálandó, vagy emelt összegű kötbérrel szankcionálható.

 

 

Ehhez jelen (folyományként kapcsolódó) panaszomban újként felmerülő adattal is szolgálnék:

Az ELMŰ szerződésszegésre hivatkozó terjedelmes és szankciókkal fenyegető formaleveleket (!) küldött ki már április hónapban igen sok olyan fogyasztójának, aki az ELMŰ korábbi hanyagsága és az egyidejű, de facto visszamenőleges számlázások miatt kényszerűen (!) később jelentette be óraállásait!

A Fogyasztó és a Szolgáltató szerződéses kötelezettségei arányban kellene, hogy álljanak, azaz amennyiben az ELMŰ jogszerűen hivatkozhat szerződésszegésre a Fogyasztó 1-2 hetes (!) késedelembe esése esetén, akkor ugyanerre a Fogyasztó is joggal kell, hogy hivatkozhasson a számlázás késedelme esetén (főkép ha ezért telefonon panaszt tett, melyet nem rögzítettek és így nem is válaszoltak rá, de az automatikus kötbért sem adták meg!)  és jogosulttá kell váljék az ennek szankcionálását szolgáló kötbérre, igénybejelentés nélkül is!

 

 

 

 

"Az egyéb hivatalos tájékoztatási felületen nem tudom Ön mit ért, de nyílvánvaló, hogy bármilyen tájékoztató anyag készül az teljeskörű nem lehet, inkább figyelemfelhívó és a részleteknek a fogyasztó utánna tud nézni. "

 

Ez ügyben legyenek szívesek konzultálni a FVF-tel, GVH-lal (és az NHH-val), mivel ők épp a gyártók-szolgáltatók-kereskedők (általában a piaci szereplők) "utána tud nézni" hivatkozását következetesen nem fogadják el a termékek és szolgáltatások jogszerű és nem megtévesztő propagálása igazolásaként!

 

 

 

 

"A Hivatalunk nem lesújtónak, hanem eredménynek tekinti a GSZ határozatát, mely még 2003 évben született, az ott leírtakat az engedélyesek elfogadták azok bírósági útun nem lettek megtámadva és az eltelt időben az ott leírtakat alkalmazzák."

 

A GSZ-t magam is pozitívnak ítéltem meg (ha másképp tűnt volna, elnézést érte!), hiszen épp emiatt jeleztem a formai és logikai hibákat a tényleges szabályozásban!

 

 

 

 

"5) ******* képviseletében benyújtott kérelmét a Hivatal megértette, de sajnos arról kell Önt tájékoztatnom, hogy más nevében csak meghatalmazással járhat el. Ennek megfelelően az ebben a pontban leírtakra a Hivatal érdemben nem intézkedik. Tájékoztatom Önt arról is, hogy amennyiben a megkeresést megerősítené és a meghatalmazást csatolná, abban az esetben sem indít a Hivatal gyorsított és kiemelt eljárás keretében vizsgálatot a jelzett témakörben. A Hivatal vizsgálatait maga tervezi és ütemezi így javaslatát megköszönjük, de annak végrehajtását szükségszerűségét és fontosságát bízza Ön ránk."

 

Talán most már jobban értheti aspektusom, és talán ezután jobban akceptálja ama vélekedésem, hogy az ELMŰ mérőhelyekre vonatkozó adatbázisának Hivatal által történő kiemelt, sürgős és (talán ez a lényeg) alapos ellenőrzése a Fogyasztók és a Szolgáltató együttes érdekében, a VET betartása és betartatása terén alkalmazott technikák és azok jogkövetkezményei miatt elkerülhetetlen lenne.

 

Nagyon szépen kérem Önt és Hivatala illetékes területét, hogy ennek a problémaforrásnak (!) a felderítését és elemzését próbálják meg a tervezett vizsgálatok közé betuszkolni - úgy érzem, elég kemény fába vágják ugyan ezzel a fejszéjüket, de (ha kívánja, megküldhetem az ELMŰ ezt bizonyító válaszlevelét!) "szaglószerveim" itt igen komoly problémát jeleznek!

 

Egyébként******* ügyét csak példaként adtam elő, hogy az általános eljárásban is legyen egy biztos pontjuk.

 

 

 

 

"6) A saját nevében tett kifogásaira az alábbi tájékoztatást adom:

    -Kérdései: Milyen alapon alkalmaz a szolgáltató negatív megkülönböztetést a csoportos beszédéssel teljesítők felé? Természetesen negatív megkülönböztetést nem tehet az ELMŰ Nyrt. a fogyasztóival szemben.

    -Miért nem értesül a szolgáltató illetékes részlege arról, hogy egy vitatott számláról van szó? Az ELMŰ Nyrt. illetékes részlege kell, hogy értesüljön a vitatott számláról és a reklamációt a jogszabályok és üzletszabályzatuk szerint kell rendezniük."

 

Az e pontban tett panaszbejelentésemet fenn kell tartanom, mivel

 

a)  azáltal, hogy Szolgáltató részéről írásban úgy tájékoztattak, hogy a panaszolt számla (azaz egyetlen számla) leemelését még egyszer megkísérlik, majd arról, hogy a számla összegének megfizetéséig a csoportos beszedést felfüggesztette - már meg is különböztetett

 

b) Szolgáltatónak az a) pontban hivatkozott kettő darab levele explicite tanúsítja, hogy a "folyószámlakezelés" nem értesült az illetékes terület a vitatott számláról - azaz nem tartják be saját szabályozásukat.

 

 

Hivatalának a csoportos beszedés nyílt szabályozása ügyében történő megfontolását üdvözlöm!

 

 

Ehhez folyományként kapcsolódó panaszom az ELMŰ Nyrt. ellen (az első panaszkör az ELMŰ felé folyamatban van, de az ügy példaértékű!), hogy az egy darab (a fenti esetből következően) készpénz-átutalás csatolásával megküldött számla ellenére a számla összegét Szolgáltató a teljesítés napján leemelte számlámról és erről (ti. a számla sztornírozásával és új, csoportos beszedésről rendelkező számla megküldésével, vagy más egyéb módon) külön nem tájékoztatott!

A teljesítés napja speciel épp 2007. 04. 25. volt, azaz a következő havi egyenlegértesítővel szerezhettem volna alapesetben erről tudomást!

Mivel az ilyenkor általában elvárható mód szerint a Fogyasztó jellemzően nem kötelezhető pl. internetes bankolás alkalmazására, így Szolgáltató akár meg is károsíthatott volna (készpénz-átutalás, térülés, folyószámla értesítés a következő - újabban megint késve érkező!!! számlán - majd külön kérésre jóváírás. Mellesleg Szolgáltató eme eljárásával megvalósította a magánokirat-hamisítás, illetve a csalás büntetőjogi cselekményét is - az ÁSZF és ÜSZ megsértéséről nem is szólva.

 

 

 

 

 

    Tisztelt ******* Úr!

 

        Kedves ******!

 

 

Lehet, hogy jelen levelem megint túlontúl soknak tűnik, ám jóhiszeműen vélem: nem felesleges dolgokat vetettem fel és ezért kérem, a felsorolt ügykörökben próbáljanak adekvátan eljárni.

 

Amennyiben bármiben pontosításra vagy kiegészítésre lenne szükségük, tisztelettel közönöm megkeresését előre is! Megtisztelő válaszát, véleményüket is érdeklődéssel várom!

 

 

Budapest, 2007. május 18.

 

 

Megtisztelő figyelmét ezúton is megköszönve,

üdvözli:

 

Maus Róbert s.k.

 

 

 

-------------------------------------------------------
Maus Róbert Péter
hírközlési szakértő, ágazati jogi referens
a Hírközlési és Informatikai Tudományos
Egyesület (HTE) tagja
1104 Budapest, Harmat u. 76./1. 4./12.
Tel.: 261-4824, [ (70) 277-6890 ]
rpmaus@mail.datanet.hu

 

 

-----Eredeti üzenet-----

Feladó: **********

Címzett: Maus Róbert Péter

Elküldve: 2007. május 17. 13:33

Tárgy: RE: Levelét inkább ignorálom... Re: Panasz


Tisztelt Maus Róbert Péter Úr!

Természetesen én sem akaruk udvariatlan lenni Önnel, de jeleznem kell, hogy hasonló a véleménnyel vagyok az Ön leveléről mint Ön az enyémről így annak részletesebb leírásától inkább eltekintek.

A levelében leírtakra az alábbi tájékoztatást adom.

1) Tájékoztatom Önt, hogy az ELMŰ Nyrt. bírságoló határozata az alábbi helyen található meg: hírek aktualitások/bírságoló határozatok/részletek. Ön három kattintással olvashatja a Hivatal kiadott határozatát. A határozatunk itt csak rövidebb ideig lesz elérhető, később átkerül a határozatok, irányelvek/Hivatal által kiadott határozatok/FVO által kiadott határozatok/bírságoló határozatok helyre. A Hivatalunk az Ön által tett szolgáltató megnevezésében jelzett eltérés javítására intézkedést tesz, a javítását megrendeljük, hogy a jelenleg feltüntetett ELMŰ Rt. helyett az ELMŰ Nyrt. jelenjen meg honlapunkon.

2) Tájékoztatjuk, hogy az új VET előkészítésén már túljutottunk azt a kormány elfogadta. Az új szabályozás megváltoztatja a fogyasztóvédelem egyes elemeit, reméljük, hogy jó irányba. Köszönjük, hogy felhívta a figyelmünket az elekronikus hirközlésről szóló törvényben leírtakra, az ott leírtakat munkánk során megvitatjuk és szükség szerint alkalmazzuk. A jogtalan vételezés és a mérőhelyek, mérőórák megrongálása témakörben a - fogyasztók érdekében - jelentős változás várható az új törvény kihirdetésével.

3) A Magyar Energia Hivatal a kirótt bírság meghatározása során nem csak a terhelő körülményeket, hanem a megtett intézkedéseket is figyelembe vette és a Határozatban leírtak szerint döntött. Az ELMŰ Nyrt. a hibáit elismerte, a Hivatal azokat megállapította. A fogyasztók a több hónapra összegyűlt tartozást több hónap részletben jogosultak megfizetni.

Tájékoztatjuk, hogy a Hivatal egyedi ügyekben jellemzően nem bírságol, aminek nyílván megvan a megfelelő jogi háttere. Más Hivatal, más ügyekben hozott határozatai a Hivatal munkájával nem összevethetők.

A garantált szolgáltatások 13 pontjából 5 esetben van a szolgáltatónak automatikus fizetési kötelezettsége, de ezekben nincs benne az "információ adás írásbeli megkeresésre" nevű GSZ pont.

4) Tájékoztatjuk, hogy a GSZ VI. pontja szintén nem tartozik bele az automatikus kötbérfizetés körébe. Csak fogyasztói kérés esetén van a leírtak szerint kötbérfizetési kötelezettség. Fogyasztók durva megtévesztéséről szó sincs. A Hivatal írta elő határozatában a GSZ-t mint szabályt és az üzletszabályzatban is ez került rögzítésre. A GSZ pontok pedig a fogyasztók érdekeit képviselik. Az egyéb hivatalos tájékoztatási felületen nem tudom Ön mit ért, de nyílvánvaló, hogy bármilyen tájékoztató anyag készül az teljeskörű nem lehet, inkább figyelemfelhívó és a részleteknek a fogyasztó utánna tud nézni. A Hivatalunk nem lesújtónak, hanem eredménynek tekinti a GSZ határozatát, mely még 2003 évben született, az ott leírtakat az engedélyesek elfogadták azok bírósági útun nem lettek megtámadva és az eltelt időben az ott leírtakat alkalmazzák. 

5) *************** képviseletében benyújtott kérelmét a Hivatal megértette, de sajnos arról kell Önt tájékoztatnom, hogy más nevében csak meghatalmazással járhat el. Ennek megfelelően az ebben a pontban leírtakra a Hivatal érdemben nem intézkedik. Tájékoztatom Önt arról is, hogy amennyiben a megkeresést megerősítené és a meghatalmazást csatolná, abban az esetben sem indít a Hivatal gyorsított és kiemelt eljárás keretében vizsgálatot a jelzett témakörben. A Hivatal vizsgálatait maga tervezi és ütemezi így javaslatát megköszönjük, de annak végrehajtását szükségszerűségét és fontosságát bízza Ön ránk.

6) A saját nevében tett kifogásaira az alábbi tájékoztatást adom:

    -Kérdései: Milyen alapon alkalmaz a szolgáltató negatív megkülönböztetést a csoportos beszédéssel teljesítők felé? Természetesen negatív megkülönböztetést nem tehet az ELMŰ Nyrt. a fogyasztóival szemben.

    -Miért nem értesül a szolgáltató illetékes részlege arról, hogy egy vitatott számláról van szó? Az ELMŰ Nyrt. illetékes részlege kell, hogy értesüljön a vitatott számláról és a reklamációt a jogszabályok és üzletszabályzatuk szerint kell rendezniük.

    -Miért nem rendelkezik a csoportos beszedések ilyen eseteiről a szolgáltató üzletszabályzata? A vonatkozó jogszabályok részletesek. Ezt kiegészíti egy részletes üzletszabályzat. Úgygondolom mindig lesz olyan szolgáltatói feladat, mely nem ezen helyeken, hanem belső utasításokban szabályozott. Az Ön által ellített példa ilyen. A csoportos pénzbeszedésekre vonatkozó részletszabályok belső szabályzatokban meghatározottak. A Hivatal megfontolja az ilyen jellegű szabályozás üzletszabályzatba történő beemelését.

A Hivatal határozatából kiderül, hogy az ELMŰ Nyrt. több esetben nem tett eleget a tőle elvárható követelményeknek és előírásoknak és éppen ez a körülmény vezetett el odáig, hogy a Hivatal bírságoló határozatot adott ki.

Üdvözlettel

*****************

 

Előzmény: Törölt nick (1247)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.18 0 0 1272
Előválasztás? Háát - nem igazán! de végül is nálam a VIRTUÁLIS szón lenne a hangsúly. a telefóniában azért a szó legszorosabb értelmében is elmegy az a fránya No7 (D) és a B csatorna bitstream a közvetítő szolgáltatóhoz, és ő ténylegesen magán belül tudja mérni a forgalmam. De az elektromos energia esetében hogyan címzed meg (!), hog yaz adott elektron-csomag (VA) kihez fog eljutni?! Ezért írtam virtuálistot, mert könnyen előfordulhat, hogy ugana számlát a másik szolgáltatónak fizeted, de a "honos szolgáltatód" mégis a saját áramát adja neked, és ajd jól elszámolnak egymás között.

Inen kezdve ember legyena talpán, aki ezt a piacot
- felügyelni
- átlátni
- ellenőrizni
- szabályozni
- javítani (!)
képes lesz!

És gondolj bele, hogy ha a "közvetítő szolgáltató" elszámolási vitába keveredik a tényleges kiszolgálóddal (honos), akkor a honos lekapcsolja Nálad a vilanytot, miközben Te rendsen fizettél?!

Lesznek itten érdekes esetek!

Például kinek a birtokában marad a mérőhely? Ki fogja és milyen mértékben a kötbérezést (nü: áramlopás) érvényesíteni?!

Amúgy ma (ez már tegnap..) kaptam választ a MEH-től, a Korámány elfoadta az ÚJ VET-et - most várom a szövegét (bár lehet, tudnom kellett volna róla, de ezt a területet ilyen szemszögből most kezdem csak kóstolgatni..).




Előzmény: TZiky (1270)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!