A vpe-n ezt én is olvastam, de a nagygépes/kisgépes keveredik, meg úgy tudtam, hogy alépítményjavítás csak a megállóhelyen, hidak felett és útátjáróban lesz.
Fotóm nincs, de Mezőkövesdtől a mh.-en túlig az első héten már az alépítménycserével egész jól álltak. Elmondás alapján azon a stakaszon lassan el is készülnek, haladnak tovább Mk-M.Nyárád felé.
A "nem IC minőségű" kocsik (Schlieren, Bdmpee, Flirt), továbbá a kör IC-k Miskolc és Nyíregyháza közt kedvezményes helyjegyesek (300 Ft).
Ezt elő tudtad csalogatni vmelyik rednszerből, vagy csak elméleti infó?
Egyébként legalább rendeződik az a felemás gyakorlat, hogy ugyanúgy 300 Ft-ba kerül a helyjgy a Schlierenbe, mint a 21-es IC2G kocsiba. Illetve okosjegyes lett ez a fajta IC is.
Tovább fokozzam... a hétvégi erősítő kocsikra helyszámot nem tartalmazó díjmentes helyjegyet is láttam mostanában*. A vicc, hogy ezek a Hernád-Zemplénben Miskolcig közlekednek, de ha Miskolcon túl utazol (pl. Budapest-Szerencs) már 300 Ft-os helyjegyet ad az ugyanolyan minőségű Schlieren kocsiba.
*MÁVappban nem lehetett megvenni, de az automata kinyomtatta a 0 Ft-os helyjegyet.
Amúgy én ezekről tudok:
Elég nagy a differencia a díjszabási tételek közt, az állandó és homogén kocsiösszeállítást biztosítani kell majd - pont ez nem működik most.
Bízom benne, a fecskék a 0 Ft-os kategóriába tartoznak majd és meg lehet majd venni rá korlátozás nélkül a helyjegyet.
A Hernád/Bakony/Göcsej/csabai IC-kre egyértelműen a 300-as helyjegyet kellene alkalmazni. Díjmenteset pedig a Sajóra, Balaton Ex gyorsvonati kocsijaira.
Közben az okosjegyeket szépen kinyírták, legalábbis egyetlen viszonylatra sem látok.
Szombattól katasztrófa várható, Miskolc pont az pont, ahol megyebérlettel IC-n maximum Mezőkövesdig vagy Tokajig juthatsz el.
Diákkal utazók megveszik majd az országbétletet (amit spórolnak vele, elviszi a felár), de akinek semmilyen kedvezménye nincs, az nem fog kiadni havi 19.000 Ft-ot meg utanként egy ezrest helyjegyre! Főleg ilyen szolgáltatási szinvonal mellett. Szóval ez a tipikus "tökönszúrjuk magunkat" esete.
Ez a kérdés az egész hálózatra érvényes. De amint lentebb írtam, ezt nem érdemes túlságosan forszírozni, mert akkor igen sok vonat menne a levesbe országos szinten, a megmaradókon meg aztán tényleg minden helyen ülnének mert 100%-osan kihasználtak lennének. Szerencsére vannak egyéb (nem mindig szakmai, de azért a szakma is játszik) szempontok is , amikor erről döntenek.
Illetve a személyszállítás veszteséges, ez alap minden országban.
Hát persze, hogy meg teheti. Nyugdíjas mozdonyvezető létemre a tálcámban a forgalmi, jogosítvány mellett a MÁV szabadjegy is elfér - az autóban. Ennyi. És autózom úgy, hogy már a korom végett a személyi felmutatása is elég lenne az ara jogosult majdnem bármely járaton. (kiv. LÁEV, stb)
Előbb utóbb meg unja az ember vasút "szépségiit" és leszokik róla, és alternatívat keres .De nem mindig talál. És ilyenkor marad az autó. Ha meg teheti az ember.
Be volt ide linkelve pont Alex tette fel. Közérdekű adatigénylés keretében osztotta meg a Start vele. Röviden szólva kiugró mértékben emelkedett az utasszám már az új menetrend első hónapjában.
A kedvencem, az eredeti Tokaj IC menetvonalán közlekedő "EuroNight" vonat, ami ritkán ér célba az indulás napján.
Tegnap 80 perc késéssel rajtolt a Keletiből, Görögszállásnál még átért az első viharon, de csak Szolnokig jutott.
Ez az a vonat, amely menetrendváltástól végig megy a Nyugatiba, majd szerelvényvonatként Szolnokra visszatérve 682-ként megy másnap. Még "szerencse" hogy éjszaka Ceglédbercelnél és Újszásznál is szakadt a drót, simán elképzelem, ahogy hajnali 2 órai érkezéssel leközlekedtetik (a Nyugatiban ekkor már volt áram).
Nyáron talán még indokolt a megléte, de hosszú téli éjszakákon nem hinném, hogy este 21 óra után lenne létjogosultsága végig leközlekedtetni ezt az IC-t. De van pénz, van munkaerő, hagy' szóljon!
Fordítva is nézd meg. Egy Euro6-os busz károsanyag kibocsátása gyakorlatilag nulla, közlekedtetése sokkal rugalmasabb és olcsóbb, mint a vonaté.
Két egység Flirt vagy akár egy Kiss közlekedtetése jóval nagyobb költség, csúcsidőn kívül van-e értelme Tura, Bag félórás kiszolgálásának? Arról nem is beszélve, hogy az egri IR utasait plusz megállásokkal szivatjuk.
Óránként IR Egerbe (gyorsabb), az egyik félórai gödöllői klasszikus személyvonatként Hatvanig, másik félórában Gödöllőre. Az IC-k mellett ez a 3 vonat bőven elég lenne a 80a-ra alapütemben.
Csak azért utána néznék, hogy a párhuzamos járatokra mennyi pénz megy el üzemanyag fenntartás, stb. holott ha megszüntetnék, lehet pl vasútra költeni. Ez így óriási pazarlás.