Keresés

Részletes keresés

IMCS Creative Commons License 2023.07.03 0 2 23414

"A Hernád/Bakony/Göcsej/csabai IC-kre egyértelműen a 300-as helyjegyet kellene alkalmazni."

 

Miért?

És akkor a szegediekre miért nem?

Előzmény: alex_86 (23406)
DJ. Bakter Creative Commons License 2023.07.02 0 0 23413

Köszönöm!

A vpe-n ezt én is olvastam, de a nagygépes/kisgépes keveredik, meg úgy tudtam, hogy alépítményjavítás csak a megállóhelyen, hidak felett és útátjáróban lesz.

Előzmény: István Gyuri (23412)
István Gyuri Creative Commons License 2023.07.02 0 2 23412

Fotóm nincs, de Mezőkövesdtől a mh.-en túlig az első héten már az alépítménycserével egész jól álltak. Elmondás alapján azon a stakaszon lassan el is készülnek, haladnak tovább Mk-M.Nyárád felé.

 

"FKG Kft.: Mezőkövesd - Mezőkeresztes-Mezőnyárád bal vágány nagygépes vágányátépítés technológiás vágányzárban, ágyazatrostálás, kézi kisgépes vágánycsere, ágyazatcsere földmunkás technológiával 1379+36-1460+00."

Előzmény: DJ. Bakter (23411)
DJ. Bakter Creative Commons License 2023.07.02 0 0 23411

Van esetleg valakinek fényképe a Mezőkövesd körüli pályamunkákról?

Tényleg átépítik az egyik vágányt?

alex_86 Creative Commons License 2023.07.01 0 0 23410

Éjszaka rákerestem az összes érintett viszonyatra.

Előzmény: PLACI (23409)
PLACI Creative Commons License 2023.07.01 0 0 23409

A "nem IC minőségű" kocsik (Schlieren, Bdmpee, Flirt), továbbá a kör IC-k Miskolc és Nyíregyháza közt kedvezményes helyjegyesek (300 Ft).

 

Ezt elő tudtad csalogatni vmelyik rednszerből, vagy csak elméleti infó?

Egyébként legalább rendeződik az a felemás gyakorlat, hogy ugyanúgy 300 Ft-ba kerül a helyjgy a Schlierenbe, mint a 21-es IC2G kocsiba. Illetve okosjegyes lett ez a fajta IC is.

Előzmény: alex_86 (23408)
alex_86 Creative Commons License 2023.07.01 0 0 23408

A várakozásoknak megfelelően mostantól Budapest-Miskolc-Hidasnémeti/Saújhely közt minden helyjegy egységesen 650/990 Ft!

A "nem IC minőségű" kocsik (Schlieren, Bdmpee, Flirt), továbbá a kör IC-k Miskolc és Nyíregyháza közt kedvezményes helyjegyesek (300 Ft).

 

alex_86 Creative Commons License 2023.06.30 0 0 23407
alex_86 Creative Commons License 2023.06.29 0 0 23406

Tovább fokozzam... a hétvégi erősítő kocsikra helyszámot nem tartalmazó díjmentes helyjegyet is láttam mostanában*. A vicc, hogy ezek a Hernád-Zemplénben Miskolcig közlekednek, de ha Miskolcon túl utazol (pl. Budapest-Szerencs) már 300 Ft-os helyjegyet ad az ugyanolyan minőségű Schlieren kocsiba.

 

*MÁVappban nem lehetett megvenni, de az automata kinyomtatta a 0 Ft-os helyjegyet.

 

Amúgy én ezekről tudok:

 

Elég nagy a differencia a díjszabási tételek közt, az állandó és homogén kocsiösszeállítást biztosítani kell majd - pont ez nem működik most.

Bízom benne, a fecskék a 0 Ft-os kategóriába tartoznak majd és meg lehet majd venni rá korlátozás nélkül a helyjegyet.

 

A Hernád/Bakony/Göcsej/csabai IC-kre egyértelműen a 300-as helyjegyet kellene alkalmazni. Díjmenteset pedig a Sajóra, Balaton Ex gyorsvonati kocsijaira.

 

 

Előzmény: PLACI (23405)
PLACI Creative Commons License 2023.06.29 -1 0 23405

Írtam is a Startnak, hogy akkor most kivezetik, vagy mi van...

Egyébként meg júli 1-től 180Ft a helyjegy a "normális" IC-kre... káosz a köbön...

Előzmény: alex_86 (23404)
alex_86 Creative Commons License 2023.06.29 -2 2 23404

Közben az okosjegyeket szépen kinyírták, legalábbis egyetlen viszonylatra sem látok.

Szombattól katasztrófa várható, Miskolc pont az pont, ahol megyebérlettel IC-n maximum Mezőkövesdig vagy Tokajig juthatsz el.

Diákkal utazók megveszik majd az országbétletet (amit spórolnak vele, elviszi a felár), de akinek semmilyen kedvezménye nincs, az nem fog kiadni havi 19.000 Ft-ot meg utanként egy ezrest helyjegyre! Főleg ilyen szolgáltatási szinvonal mellett. Szóval ez a tipikus "tökönszúrjuk magunkat" esete.

M41 2180 Creative Commons License 2023.06.28 0 0 23403

Ez a kérdés az egész hálózatra érvényes. De amint lentebb írtam, ezt nem érdemes túlságosan forszírozni, mert akkor igen sok vonat menne a levesbe országos szinten, a megmaradókon meg aztán tényleg minden helyen ülnének mert 100%-osan kihasználtak lennének. Szerencsére vannak egyéb (nem mindig szakmai, de azért a szakma is játszik) szempontok is , amikor erről döntenek.

Illetve a személyszállítás veszteséges, ez alap minden országban.

Előzmény: IMCS (23402)
IMCS Creative Commons License 2023.06.28 0 2 23402

Nyilván több utas lesz egy ekkora menetrendi fejlesztéstől. Vicc lenne ha kevesebb lenne, bár biztos volt már olyan is.

Az a kérdés, hogy a mennyi a többlet utas, ők mennyi bevételt, hasznot generálnak.

Előzmény: M41 2180 (23401)
M41 2180 Creative Commons License 2023.06.28 0 0 23401

Hátőő... Több utas lett fél hónap alatt?

Érdemes lenne újra kikérni az adatokat, mert ezt rá lehet fogni a kezdeti lelkesedésre meg az ünnepi forgalomra stb...

Előzmény: IMCS (23399)
V43.1371 Creative Commons License 2023.06.27 -2 5 23400

Hát persze, hogy meg teheti.  Nyugdíjas mozdonyvezető létemre a tálcámban a forgalmi, jogosítvány mellett a MÁV szabadjegy is elfér  - az autóban. Ennyi. És autózom úgy, hogy már a korom végett a személyi felmutatása is elég lenne az ara jogosult majdnem bármely járaton. (kiv. LÁEV, stb) 

Előzmény: exvérmezö15 (23397)
IMCS Creative Commons License 2023.06.27 0 1 23399

Kösz. Te ezekből a számokból mit olvasol ki?

 

Előzmény: M41 2180 (23396)
alex_86 Creative Commons License 2023.06.27 -1 0 23398

Másik fordasor, de a lényegen nem változtat. Ha a grafikus foglalás működik, meglátjuk majd.

Előzmény: 431 290 (23390)
exvérmezö15 Creative Commons License 2023.06.26 -2 2 23397

Előbb utóbb meg unja az ember vasút "szépségiit" és leszokik róla, és alternatívat keres .De nem mindig talál. És ilyenkor marad az autó. Ha meg teheti az ember. 

Előzmény: egyheted a fedezet (23394)
M41 2180 Creative Commons License 2023.06.26 0 0 23396
Előzmény: IMCS (23392)
M41 2180 Creative Commons License 2023.06.26 0 1 23395

Be volt ide linkelve pont Alex tette fel. Közérdekű adatigénylés keretében osztotta meg a Start vele. Röviden szólva kiugró mértékben emelkedett az utasszám már az új menetrend első hónapjában.

Megpróbálom visszakeresni majd.

Előzmény: IMCS (23392)
egyheted a fedezet Creative Commons License 2023.06.26 -4 0 23394

Helyes, termeld csak a jövedéki adót az államkasszának.

Előzmény: benbe (23393)
benbe Creative Commons License 2023.06.25 -1 2 23393

Ha csak a busz az alternatíva, akkor én autóval megyek.

Előzmény: alex_86 (23386)
IMCS Creative Commons License 2023.06.25 0 2 23392

miért, mit mutatnak a számok?

Előzmény: M41 2180 (23391)
M41 2180 Creative Commons License 2023.06.25 -2 5 23391

Ha nagyon belemegyünk abba mi indokolt és mi nem, akkor a vonatok minimum egynegyede azonnal törölhető a menetrendből. Ha "úgy" nézzük.

 De épp ezért nem érdemes forszírozni a témát , főleg úgy hogy csak feltételezéseket írsz konkrét számok nélkül.

A gyöngyösi fejlesztéseknél is eljátszottátok a nagy halált, de lám a számok mást mutatnak.

Előzmény: alex_86 (23389)
431 290 Creative Commons License 2023.06.25 0 4 23390

Ez az a vonat, amely menetrendváltástól végig megy a Nyugatiba, majd szerelvényvonatként Szolnokra visszatérve 682-ként megy másnap

 

Nem, az az 568... Ez amiről a képet tetted (IC 586) Szvör szerint 650-re fordul másnap.

Előzmény: alex_86 (23389)
alex_86 Creative Commons License 2023.06.24 -8 1 23389

A kedvencem, az eredeti Tokaj IC menetvonalán közlekedő "EuroNight" vonat, ami ritkán ér célba az indulás napján.

Tegnap 80 perc késéssel rajtolt a Keletiből, Görögszállásnál még átért az első viharon, de csak Szolnokig jutott.

Ez az a vonat, amely menetrendváltástól végig megy a Nyugatiba, majd szerelvényvonatként Szolnokra visszatérve 682-ként megy másnap. Még "szerencse" hogy éjszaka Ceglédbercelnél és Újszásznál is szakadt a drót, simán elképzelem, ahogy hajnali 2 órai érkezéssel leközlekedtetik (a Nyugatiban ekkor már volt áram).

Nyáron talán még indokolt a megléte, de hosszú téli éjszakákon nem hinném, hogy este 21 óra után lenne létjogosultsága végig leközlekedtetni ezt az IC-t. De van pénz, van munkaerő, hagy' szóljon!

alex_86 Creative Commons License 2023.06.24 -3 0 23388

Ne tőlem kérdezd, semmi közöm a vasúthoz - hál'Istennek.

Olyasmi várható, mint most van.

 

Előzmény: Törölt nick (23387)
Törölt nick Creative Commons License 2023.06.24 -2 0 23387

Mi van a 2023 2024-es állitolagos 80-as vonalra kivetitett +7 perces menetidő nővekedéssel? Elvileg ezzel is számolni kell az ihó szerint.

Előzmény: alex_86 (23386)
alex_86 Creative Commons License 2023.06.23 -6 4 23386

Fordítva is nézd meg. Egy Euro6-os busz károsanyag kibocsátása gyakorlatilag nulla, közlekedtetése sokkal rugalmasabb és olcsóbb, mint a vonaté.

Két egység Flirt vagy akár egy Kiss közlekedtetése jóval nagyobb költség, csúcsidőn kívül van-e értelme Tura, Bag félórás kiszolgálásának? Arról nem is beszélve, hogy az egri IR utasait plusz megállásokkal szivatjuk.

Óránként IR Egerbe (gyorsabb), az egyik félórai gödöllői klasszikus személyvonatként Hatvanig, másik félórában Gödöllőre. Az IC-k mellett ez a 3 vonat bőven elég lenne a 80a-ra alapütemben.

 

 

Előzmény: Törölt nick (23385)
Törölt nick Creative Commons License 2023.06.23 -3 1 23385

Csak azért utána néznék, hogy a párhuzamos járatokra mennyi pénz megy el üzemanyag fenntartás, stb. holott ha megszüntetnék, lehet pl vasútra költeni. Ez így óriási pazarlás.

Előzmény: sz_b (23384)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!