Így van, ausztriai utazásnál az ÖBB, németországi utazásnál a DB honlapján történő vásárlás nekem az utóbbi években mindig kedvezőbbre jött ki (igaz, hogy számunkra szempont volt a gyerekkedvezmény és a visszaválthatóság is, ami náluk - többet fizetve - spar jegyeknél is elérhető).
Nekem kicsit eltérő a tapasztalatom - bár tény, hogy a DB ajánlata sokszor főleg a visszaválthatóság miatt jobb, de volt, hogy a Start-nál kb a fél áron tudtam venni Stuttgart-Budapest jegyet, ugyanazokra a vonatokra, mint a DB-nél.
Amiben a DB jobb volt, az még a német határon túli flexibilitás, ez viszont változóban van - most már az Ausztrián keresztül kiadott Europa Spezial jegyek az első átszállásig vonathoz kötöttek, ha München-Bp railjettel jössz, akkor Budapestig, ha salzburgi átszállással jössz, akkor csak Salzburgig.
Ha meg még utazni is akar, akkor meg nézzen be a társvasút honlapjára, ott nagyon sok vonat olcsóbb., ha legalább 1 héttel előre tervezel.
Így van, ausztriai utazásnál az ÖBB, németországi utazásnál a DB honlapján történő vásárlás nekem az utóbbi években mindig kedvezőbbre jött ki (igaz, hogy számunkra szempont volt a gyerekkedvezmény és a visszaválthatóság is, ami náluk - többet fizetve - spar jegyeknél is elérhető).
- jegypénztárban elérhetőek ezek az árak a szabályzat szerint, online viszont egy részüket tiltják annak érdekében, hogy ... tudja a rák, talán hogy csak belföldről vegyék meg az olcsó jegyeket?
Illetlenségnek tartom a jegypénztárost azzal nyaggatni, hogy 2 hónapra előre mondja meg az összes vonat összes jegyárát... :)
Ezt olvasta fel nekem a telefonos ügyfélszolgálatos is. Ausztria II Magyar I zónát néztem, és végignéztem 60 nap tarifáit. Ebből következtettem arra, amit alább írtam.
Alapvetően lehet azt mondani, hogy elfogyott az ócsó jegy.... Az informatikus i mondhatja, hogy adatbázis tartalom alapján ne következtessünk a sémára. Viszont az értékek eloszlása tud gyanús lenni. Az eddigi tapasztalataim alapján a vonatok árának az eloszlása napon belül erősen ingadozott ebben a díjzónában. Többnyire az EC-k olcsóbbak voltak, mivel a Railjeteknél kevesebb embernek jelentenek átszállásmentes utazást. Most meg jóval előre az összes vonat egyforma drága egységáron van, kivéve néhány reggeli, egyértelműen népszerúbb példányt, ahol a jegyek fogyása látszik. Pénteki napokra és vasárnapi napokra i egyenletesen drágultak a vonatjegyek...
Ebből számomra vagy az következik, hogy a hegyeshalmi határátmenetek új előételi megkötések (7 nap, 5 nap, 3 nap, 1 nap)
- vagy nem így lettek implementálva,
- vagy valaki szisztematikusan kivett előre valahány jegyet az árak felhajtására, Vagy a jegyek továbbértékesítésére.
Mert az kizárt, hogy minden ember úgy vegyen jegyet egy óránként közlekedő viszonylatra, hogy amíg van olcsóbb jegy egyetlen vonatra, addig abból vesz, és csak az utána érkező vesz drágább jegyet. Ilyen nincs, mert az emberek adott időpontban akarnak közlekedni +/- valamennyi idő.
Aki nem hiszi, járjon utána.... Aki belsős, az úgy ahogy akar, aki külsős, az meg keressen egy viszonylatot és nézze meg 2 hónapra előre a jegyárakat. Ha meg még utazni is akar, akkor meg nézzen be a társvasút honlapjára, ott nagyon sok vonat olcsóbb., ha legalább 1 héttel előre tervezel.
Csak csendben, csak halkan, hogy senki meg ne hallja....
Módosított a MÁV az olcsó nemzetközi jegyek kiadásának gyakorlatán. Eddig ha a kutyának nem kellett bizonyos vonatra bizonyos jegy, akkor két nappal indulás előtt még megkaptam a legolcsóbb jegyet. Egy nappal előtte még kaptam egy köztes árat, aztán aznap egy harmadik ár volt, ahol a harmadik ár az első másfélszerese volt. Kb. 19 EUR, 28EUR, 33EUR.
Nem tudom, mióta, de most a
legolcsóbb jegy 2 hónapra előre megvéve megy 19EUR.
Egy hónapra előre 23,8 EUR, azaz piciivel drágább
14 nappal előtte 28 EUR
7 nappal előtte 35 EUR
6 nappal előtte 42,5 EUR
5 nap 46,5 EUR
1 nap 4,5 EUR
Bizonyos péntekekre és vasárnapokra hiába több, mint 3 héttel előtte, akkor is minden vonatra 35EUR a jegy vagy egy-két vonatra drágább. É akkor még azt sem lehet tudni, hogy a kontingens maradt-e, vagy azt is öszébbhúzták-e.
Szóval így kell úgy árat emelni, hogy nem emeltünk árat, csak időt :D szééép...
Hargita IC milyen kihasználtsággal megy mostanában? A START Regio RO jegy Püsökladány és Nagyvárad között annyiért van, mint az APP mutatja vagy ez valami olcsóbb, csak helyben kapható (a honlap szerint nem lehet appban megvenni)?
Vajon miért szüntetik meg a neveket? (Különösen a sok évtizedes, az utasok körében már elég közismert neveket.) Nappal óránként-kétóránként járó vonatoknak tényleg nem kell külön-külön név, a helyette terjedő járattípus-elnevezés teljesen jó, hasznos. De napi 1-2 vonatpáros viszonylatokban én a névnek csak előnyét látom. Könnyebb beszélni róla, beazonosítani a vonatot, évtizedekig jó volt. Mi előnye lehet a megszüntetésnek?
Az ÖBB éjszakai vonatjai már azelőtt elveszítették a neveiket, hogy nightjet-ek lettek, egész pontosan a 2013 decemberi menetrendváltáskor, csak a velencei járat nem túl fantáziadús "Vienna-Venezia Express" neve húzta egy évvel tovább.
Wiener Walzer is addig létezett csak, amíg a Budapest-Zürich vonat önállóan ment, utána a 466/467 már név nélkül közlekedett. Az egy másik dolog, hogy nálunk szeretnek már rég megszűnt vonatok neveivel közvetlen kocsikat emlegetni, ezért is volt valóban sokáig ez a "Kálmán Imre - Wiener Walzer" közös név... de értelme nem sok.
Ennél kellemetlenebb dolog a Metropol, hogy a berlni kocsikat is még mindig így emlegetik, holott ilyen nevű vonat évek óta csak Budapest és Břeclav között van, meg hogy ez a vonatnév egy Budapest-Prága-Drezda-Berlin útvonalhoz tartozik, nem holmi lengyel kerülőhöz.
Hasonló sors jutott egyébként a Kálmán Imrének is: ilyen vonat már nem jár Münchenbe, Stuttgartba pedig pláne nem. Salzburgig valóban van ilyen, ami a zürichi közvetlen kocsik mellett már a stuttgartiakat is elviszi. Persze lesznek még sokáig sokan, akik ettől még a stuttgarti járatot is így fogják nevezni makacsul.
Ez valami szobor-vonat? Mert egyrészt nem tudok róla, hogy valódi kisvasút-üzem lenne ott, másrészt a képen a vonat vége táján úgy látszik, hogy nincs tovább pálya.
Statikus kiállítási tárgynak viszont meglepő ekkora szerelvény.
Pedig többször is volt már utasunk.:-) Pénteken és vasárnap azért össze szokott jönni, összesen egy majdnem fél dézirónyi.
Tudjuk, hogy ezek a vonatok nem az utasok miatt vannak, ez egy jelképes összeköttetés a két szomszéd megyeszékhely között. Azért néha voltak kellemes meglepetések, pl. amikor a horvátoknál még 22-kor zártak a szórakozóhelyek, nálunk már nyitás volt, és megjelent kilenc spanyol egyetemista, akik péntek este diszkózni jöttek Pécsre, a magyarbólyi egyszem éjszakás rendőr is csodálkozott nagyokat.:-)
Ezek a vonatok jelentsék a a legnagyobb problémát a hálózaton.:-)