Úgy látszik, egyre szélesebb márkaválasztékkal jelentkezik az itthoni piacon is a Kymco motorgyár. Motorok, robogók és quadok is szerepelnek a palettán. Milyen tapasztalatotok van a márkával kapcsolatban, milyen kiegészítőkkel érdemes hozzáfogni egy ilyen gyártmány megvásárlásakor?!
Hát vettem egy People s 300i robogót.Még nincs nálam,intézik a forgalomba helyezést.Megtúrtam a netet legjobb tudásommal,de még az Oem parts sem adja a BB60 motorkódot.
Alapszerviz alkatrészeket keresnék hozzá,szűrők biztosan,szíj,görgők,fékbetétek valószínüleg nem,mert csak 11000 km van benne.És szerviz manualt sem találtam,csak 250-hez és az új 300gt hez,de az enyém 270cm3.Biztos egyezik valamelyikével,csak nincs infó.
Ha tudnál segíteni,hogy hol lehet ezeket beszerezni,vagy cikkszám,vagy van-e neked,megköszönném.
Beteszek egy képet is róla,úgy informálódtam,hogy csak 2 évig gyártották ezt ebben a formában.
És mi van, ha csak a mérésed hibás (nem tudom, milyen leven mutat a műszered, de lehet, hogy csak ott van a gond). Ezt lenne a legegyszerűbb leellenőrizni.
Délután elmentem egy kicsit motorozni eléggé érdekesen alakult ez a probléma. A mutató végig stabilan szvsz.50 fokon állt. Bementem egy benzinkútra megtankoltam fizettem. Rá adtam a gyújtást nézem megindult a cáger szépen fölfele és be áll olyan 80-90 fok környékere. Várok pár percet nem mozdul. Be indítom elindulok olyan 2 km után megindult lefele és beállt a szokott parkoló pályára. Mondom ez teljesen meg hibbant most azon elmélkedek,hogy be áldozzak egy termosztátra? Ez a tipikus átengedés mintája. Vagy a fene sem tudja. Én a déli határ mellett lakom Baján mennyi a távolság köztünk?
Hát az tény h vannak helyek ahová gyártják a motort és igy lehet bizony olyan specifikáció ami itt furcsa dolgokat tud eredményezni. Az h hová teszik a gombát nem igen számit a viz hőfoka igazából lényegtelen. Egy dolog lényeges h ne forrjon fel a többi nem számit. Jó tudom van a temikus hatásfok de azt most ide ne keverjuk. Ezek a motorok olcso tucat motorok lényegük h minden terhelés viszont tudjak. Akkor is müködjön ha felfele megyünk hegynek teljes terhelésen akár 40 fokban is. Ezekhez igy kell hozzá állni ne gondold tul mert nincsen értelme ez nem preciz technologia. Ne keres abban hibát ami nincsen mert csak a fejed fog fájni. Vannak dologok ami lehet javitani de sokszor nincsen értelme. Sok motort javitottam már de sokszor kontrukcios hibát kell kijavitani pl más alkatrész beépitésével vagy pl egy alkatrész ujra tervezésével. De ezek mind drága és idő igényesek. de pl töltés gondod sokszor egy másik tipus feszültségszabályzójával orvosolható. Szoval ne törd magad tul mert nincsen értelme. Én sajnos ilyen téren akkor tudok segiteni ha itt van elöttem a motor mert akkor láttom és tudok mit csinálni vele.
Egyébként az is elgondolkodtatott,hogy nem meg felelő helyen van a gomba és ezért nem mér jól vagy semmit. Netán az is egy lehetőség,hogy nem erre az éghajlatra van kalibrálva a cuccos. Kerestem,de nem találtam,hogy létezne gyárilag többféle nyitó hőmérsékletű termosztát. Ettől eltekintve lehetséges,hogy kapható. Sehol sem adnak meg nyitó hőmérsékletet.Viszont akkor is mérnie kellene addig amíg nyit a termosztát és onnan,ha vissza hűl elfogadható,hogy a gyár nagyon elbaltázta az egészet. Ezek pusztán elméleti dolgok. Most ott tartok,hogy föladom az egészet ,vagy mint ismerem magam addig nem adom föl amíg a végére nem járok. Mert mindig azt mondtam,hogy nincs lehetetlen csak tehetetlen. Viszont nagyon jó lenne ki induló pontnak,ha többen is vissza jeleznének. Viszont azt is elképzelhetőnek tartom,hogy itt a fórumon kevés ez a típus. Anélkül meg nem megy,ha nincsenek tapasztalatok nem tudok mihez hasonlítani. Ketten vissza jeleztek abból 1 eladta a vasat egyéb gondok miatt a másik márka társ nem jutott tovább a termosztát cserénél, mivel nem oldotta meg a problémát.
Lehetséges gond de igy megmondhatatlan. De a temosztát azért le lehet ellenörzni. Nem tudom melyik fajtával szerelték a tiéd . Max ki kell venni és szemrevételezni és akár forró vizes ellenörzés is lehet. Termokameráról nem is beszélek mert az nem igen van még szervizeknek sem.
Neked is köszönöm a segítséget. Valahogy utána kellene járni ennek a dolognak mert ennek tuti,hogy nem így kell működni. Azt látom,hogy neked azért valamennyit mozog a mutató. Nálam állóhelyzetben fölmegy normálisan menet közben meg szinte semmit. Alig mozdul valamennyit sajnos. Ez előtt volt egy Malagutim annak rá állt 80 fokra és ott is maradt. Tehát az talán jól működött. Akitől vettem az azt mondta,hogy szerelő szerint valamit elszúrt a gyár azért ilyen. Ezt nem akarom elhinni. Amennyiben lenne itthon gyári Kymco szerviz azért rájuk kérdeznék mi az ő állásfoglalásuk ez ügyben. Meg vallom nem igazán tudom ezt benyelni,hogy ennek így kell lennie.
Köszönöm és nagyon sajnálom,hogy nem jutottál közelebb a megoldáshoz. Engem ez nagyon zavar. Szerintem ez valami anomália nem hinném,hogy így kellene működnie.
Ezt mondtam én is,hogy állóhelyzetben nem melegszik egyformán a hűtő. Először csak egyik fele melegszik később a nyitás után egységesen meleg. Tehát ez benne a zavaró. Ezért nem tudom eldönteni,hogy hol a probléma. Termosztát hibánál vagy nem nyit ki és fölforr vagy fölakad és folyamatosan nyitva van. Nálam ez nem így van. Azért írtam,hogy lehet,hogy termosztát,de az is lehet,hogy nem. Nagyon furcsállom,hogy ez így kell,hogy működjön. Szvsz ez valami anomália. Nem tudom egyenlőre mert kb,2 hete van nálam a motor. Azért igyekszem itt tapogatódzni.Amit látom 2 fórumtárs reagált is rá.
En emiatt az Xciting250 emen egyszer cseréltem termosztátot is - feleslegesen!
Az én végkövetkeztetésem az lett, hogy egyszerűen ilyen a hűtési rendszere, lehet hogy más típusoknak is csak ott jobban kamuznak a műszerrel.
(mondjuk 50-110 fok között középen áll mint a cövek)
Az xciting termosztátján egyébként gyárilag van egy lyuk, így teljesen zárt állapotban is van valamekkora keringés ezért ha hidegindítás után azonnal langyosodni kezd a hűtőkör csöve még nem utal termosztát hibára.
Hát hát azért nem ugy van ahogy te gondolod. Mert azért a viz érdekes dolog. Miért kéne egységesen melegednie? Soha nem fog nem egységesen melegedni mégpedig a viz fizikai tulajdosága miatt. Méghozzá h a melegviz mindig felfelé törekszik a fajsuly miatt. Tehát mindig a hutő teteje fog elöször melegedni méghozzá ott ahol belép a hütöbe. A viz ki és belépő csö is pont igy van kialakitva. Szoval nem igy kell megnézni h jó e termosztát h holl áll a vizhöfök mutató. erre vannak termométerek amivel lehet ellenörizni a dolgokat. Szoval valamilyen szinten tulparázod a dolgokat de lehet termosztát hibba de igy nem megmondható. A másik soha ne hid el amit mutató mond mert azt sem tudod igazából h holl forr fel a motorban a viz mármind a mutató alapján. Soha nem láttam még pontos méröt föleg egy ugymond olcsobb motornál.
Volt ugyanilyen motorom. Nalam is megvoltak ezek a jelensegek. Volt, hogy huvosebb idoben beroffentettem, hogy melegedjen. Ha beallt normal ertekre, akkor elindultam, de utana visszahult. Ha nem melegitettem, hanem rogton elindultam, akkor sem melegedett fel rendesen a mutato szerint. Igazabol odaig mar nem jutottam el, hogy kideruljon pontosan mi is okozta, vagy esetleg meg lehessen szuntetni a jelenseget, mert egyeb mas anomaliak miatt nem maradhatott nalam a robogo.
A gondom a következő.Adott egy Xciting300R Menteközben a vízhőmérő óra alig mozdul ki. Állóhelyzetben viszont működik normálisan. A vízhűtő kezdetben nem meleg majd kis idő múlva egyik fele elkezd melegedni majd üzemi hőfokon az egész felület fölmelegszik.Tegnap cseréltem a hőgombát a probléma maradt. Lábon hoztam haza a motort és végig így állt a hőmérő mutatója. A volt tulaj azt mondta,hogy a szerelők szerint valami elvan cseszve gyárilag, azért nem mutat a vízhőfok mérő vagyis alig. Az összes kymconál így van. Na szerintem ez úgy baromság ahogy van ilyen nem létezik. Nos szerintem ez a probléma jelenség termosztátra utal. Viszont ,ha termosztát akkor állóhelyben a hűtőnek nem szakaszosan kellene melegednie. Indítás után ahogy melegszik a motor egységesen a teljes felületen kellene melegedni. A jelenség fönnakadt termosztátra utal vagy mégsem. Tehát azt szeretném kérdezni,hogy ez másnál is így van valóban vagy ostoba szerelőnél volt a vas és hol kellene keresni a hibát? Remélem sikerült le írnom értelmezhetően a problémám. Köszönöm
Van a fórumban valaki akinek 300R Xcitingje van? Mondjuk nem biztos,hogy feltétlen ez a típus a mérvadó. Kérdezni szeretnék valamit vagy olyan aki keni vágja a ezt a típust. Előre is köszönöm.
Az mondhatni jó ár nem drága. Az tény én már leszoktam az ilyen olcsó oradijakról mert egy azt sem akarják sokszor kifizetni h 3-4 óra elmegy egy berohadt fékre. Meg igazából mindenki azt hiszi egy villáskulcs elég hozzá meg egy csavarhuzó. Meg ennyiért egyszerüen nem tudsz fejleszteni. Jó most sokan felhordulnak h miért nem mert a minöségi szerszám az nem két forint. Na jó nem tépem a szám sok sikert a javitáshoz.
Itt Miskolcon 5000 az óradíj. Egy pénteken bevittem, (hivatalosan Kymcokat is javít a tulaj számlával, polcon ott bármilyen alkatrész, nem kell hetekig várni), köv. hét szerdán hívott, hogy de. átnézte a motort, 10-be lesz az alkatrész, olaj, stb. + 20 a munkadíj és csütörtök délben már el is hozhattam. Korrektnek tűnt, más is azt mondta, autószervizbe 10-15 ezres órabér van, úgyhogy jó árat mondott. Talán itt is kérdeztem...
Tény, hogy pöc röff indul a gép, ami előtte nem ment. (Szelep kitámasztott, hézagot be kellett lőni + új berúgó kellett, ilyesmi). Azóta megy a gép, csak ez az ingadozós megugrás idegesít, főleg mikor pirosnál állni kéne...
Nem tudom mi tévő legyél mivel erre igy tényleg nem tudok mit mondani mivel nem láttom. Nem mondom h hozd ide és megnézem mert egy nem tudom h holl vagy. Sajnos az tény h szerelőkel komoly gondok szoktak lenni azt én is sok embertől hallom. De igazából nem is értem miért. Igaz sokszor az alkatrész minösége is elég kétes. H mi tévő legyél sajnos nem tudom meked megmondani igy mert a szakszerü és jó javitás pénzbe kerül és sokszor nem az alkatrész drága hanem a melodij.
Vagy 3 hete volt szerelőnél, akkor azt mondta, pikk-pakk rendbe van minden, a szíjtól kezdve. Olajcserét és féktisztítást is kiszámlázott, utána mondta, ha bármi van, 2 hó gar. és javítja. Kérdeztem ezt a megindulást pár napja tőle, arra mondta, hogy nincs semmi baja, ez ahány motor annyiféleképp jelentkezik. Na most, hát tudja a tököm! Volt pár robogóm, de eddig csak az Agility City csinált hasonlót, mikor felpörgette hidegen magát az automata szívatóval, de standardról azért nem ugrott le, meg mire "lenyugodott", utána azzal se volt gond. De szerintem absz. nem kéne semelyik variós motornak így működni, mert balesetveszélyes. Tulkép. alapjáraton útközben is gáz nélkül gurul így szép lassan, de nekem nem tetszik ez.
Mondjuk a Kymcokon van is matrica ami erre figyelmeztet, hogy hidegindításkor ügyeljünk a megfelelő kitámasztásra a megnövekedett fordulatszám miatt, de pl. a Piaggio Libertymnél sose volt ilyen, pedig az se épp pöty-pöty volt alapjáratilag. Ez a Super 8 meg most nálam tényleg alig szuszog olyan alacsony az alapjárat és már rángat ha rajta ülök is.
A szerelővel így nem is tudom hogy vívódjak, mert nekem meg szerszámom sincs hozzá, amivel szétkapjam a kuplungot stb. Viszont ültem másik Super 8-on is pár hónapja, sőt volt egy 125-ös is alattam, az is ilyesmiket mutatott. Elvileg hogy sportosabb változat, érezni is hogy jobban harapna gyorsuláskor is ez a típus, s hogy emiatt lehet esetleg hogy alapból a szíj feszesebb beállításon van rajtuk, hát nem tudom.
Kicsit már a szerelőben is kételkedem, mert az a féktisztítás is érdekes volt akkor, hogy a defekt miatt ahogy javítva lett gumisnál a kerék most, ki lett ugye véve és simán piszkálni lehetett a dobból kifelé a fékbetét berakódott porát. Így kérdőjeles nekem ha féktisztítót is használt, hogy ki se fúvatta kompresszorral? Érdekes a sztori így, de nem tudom hogy foglalkozzak-e ennyire vele, mert úgy is eladás lesz belőle, a Like mellett nem akarok másik robogót is tartani, s a Super 8-nak eleve jóval keményebb a rugózása, ami nem annyira kényelmes a Like után ahogy kitapasztaltam.
Azt több féle hibba is lehet pl. Pl nem megy vissza a rendesen a szij alap állapotban és azért nagyobb fordulaton forog hátsó varátor mind kellene. De akár lehet még kopásbol eredő gondok. Itt lehet ugy érteni szorul valami vagy megint kenési hiánnyoságok vannak. igy ezt nem elhet megmondani mi a gond. Szétkell szedni és megkell nézni minden más vajákolás. Nem kell video mert én hiszek neked. Tényleg szétkell szedni és megnézni mert csak ugy derül ki mi a gond.
Az előzőek pedig a motorra. Szóval van hogy 2 lábbal kell visszatartani kisebb erőfeszítéssel, hogy ne guruljon (rajta ülve), de magától simán elindul még oldalstandardről is. Próbálok majd egy videót csinálni róla, amin az alapjárat is hozzávetőlegesen hallható.
A svédcsavar ott van, hogy ezt hol csinálja, hol nem!!!
Az h stenderen forog a kerék egy bizonyos szinten nem gond. Mivel minden forgó gördulő elemnek van egy kis ellenállása amitő forog a kerék. Ha hiba a van a legkönnyebb megállapitani ugy h alapjáraton lerakod a motor kerékre és nem szabad h elinduljon előre fele meg tudnod kell hátra fele tolni szinte ugyan ugyanakkora erövel mind előrefelé. ennyi a teszt ha ez nem teljesül lehet a kuplungnál keresgélni. De nem mindig az a gond van mikor maga a hátsó variátor csapágy rossz szorul vagy kenés hiány van. Kellemes hibba keresést már ha van. Sokszor az emberek ott is hibát látnak ahol nincsen mert nem tudják h müködnek a dolgok.
Mit lehet azzal kezdeni vagy mire utal az, ha minimális alapjáraton is már hajt a variátor (standardről lelöki magát vagy forog levegőben lassan a kerék)? Ha lejjebb vennén az alapjáratot az már kevés is, leáll. A szerviz meg azt mondja, "motora válogatja melyiknél mikor kezd hajtani, ezzel nem lehet mit kezdeni"!
Nem inkább kopott görgők vagy rosszul beállított vari húzódik emögött???