Keresés

Részletes keresés

mano_ Creative Commons License 2022.11.03 0 0 93524

Sziasztok,

 

FJR tulajkent elkezdtem nezelodni valami motor utan amivel a kovesutrol is lemehetnek. XT 250 volt az elso tippem (tenyleg nem muszaj nagynak lennie), de azt mint kiderult europaban nem is forgalmazzak. Van ugye az YZF meg a WR 250 ami mindketto motocross cucc igy nem is rendszamozhato, plusz nem is igazan arra valo amit en keresek; FJR-eskent plusz valakikent akinek a jobb combcsontja egy tores miatt meg van vasalva a laba, gondolom atjon hogy nem vagyok az orultkodos tipus.

 

Ma beszeltem kereskedesekkel es ott a teneret ajanlottak (az uj T700 ami mar ket hengeres), es a videos reviewk is jok rola, szoval meg akar erdekelhetne is.

 

Viszont aminek en elegge ellene vagyok, az a lancos motor. Anno az R6-ommmal ami el lett kovetve lanc olajozas es takaritgatas cimen, az hihetetlen volt, es meg igy is folyamatosan olaj/sar kevereke volt a hatso kerek felett az ules aljan.

 

Nincs ebbol valami kardanos verzio esetleg? Szemely szerint az XT 250 elerhetetlenseget europaban elegge sajnalom, de ugy latszik az embereknek nincs igazabol ilyesmire igenye. Egy utos-vagos maszkalos kismotor lenne igazan jo. Volt egy XMAX 250-em amit most a testverem hasznal, annal a motornal pl varosban nincs jobb.

 

Ez persze teljesen opcionalis most nekem, csak nezelodok, meg amugy is jon a tel, de erdekelnek a lehetosegek mindenesetre. Az XT 250 mellett megtartanam az FJR-t is, az is szeretos motor, csak mas kategoria mint egy bokorugro.

ronya1 Creative Commons License 2022.10.29 0 0 93523

minden csak sebesség kérdése, 80 felett a szántásban lehet lazán veretni, nem sokkal másabb mit az aszfalt, csak azt kell megszokni hogy egy méter széles sávban megy a motor és nem opció ennnek a sávnak a csökkentése :))

a gond ott kezdődik amikor meg kell állni, nagyon finoman kell sebességet csökkenteni mert ha gyors a lassulás sok súly kerül előre és simán benne van egy tigrisbukfenc 

és a tigrisbukfenc szar dolog, emiatt lett némi hiba a nyaki gerinc részben és zsibbadok egyre jobban 

Előzmény: Szmuk (93521)
Mistral1 Creative Commons License 2022.10.28 0 0 93522

:-)
Nem volt vészes az a gumi annyira.  Ellenben az ezévi kihagyott homokozások kegyetlen nyomot hagytak bennünk - ez kb 60 km után volt - és alig bírtuk már tartani a kormányt a fáradtságtól :-( :-(  Állóképesség -> 0.
Nem vicc a téli torna-gimnasztyorka - ámde nagyon hasznos lesz jövőre!

Előzmény: Szmuk (93521)
Szmuk Creative Commons License 2022.10.28 0 0 93521

T7 gyári gumijával kalandos mérkőzés lehetett abban a mély homokban.

 

Nem sok tolóerőt adhatott :D

Előzmény: Kelcsiapu (93517)
Kelcsiapu Creative Commons License 2022.10.26 0 0 93520

 

😊 Lám, lám........

 

😊 No, hát ezért tettem fel a költői kérdést!

 

😊 Egyből felismertem a Kék Lagúnát alattad........... a sötét Embört már csak utána......... 😊

 

Előzmény: Mistral1 (93519)
Mistral1 Creative Commons License 2022.10.26 0 0 93519

Ottan vagyok, a' ! 0:32-nél!

De itt már csak a lecsapott-kettétört fa látszik kicsit mögöttem, én meg jobb oldalt az a sötét embör, aki a fejreállás után épp az elgörbült kormányt igazgatom az újrainduláshoz...

 

Lyó buli volt - csak én nem jutottam el a jobbá váló részéig már :-(   :-) :-)

Előzmény: Kelcsiapu (93517)
Attila DR Creative Commons License 2022.10.26 0 1 93518
Kelcsiapu Creative Commons License 2022.10.24 0 0 93517

 

😊

 

Felismeri magát valaki ezen a felvételen??? 😊

 

https://www.youtube.com/watch?v=k7aVCTvhk5E

 

 

Kelcsiapu Creative Commons License 2022.10.23 0 0 93516

 

😊 mint a DOXA, olyan szépen jár....... kicsit poros, de fedett helyen nem lesz saras...... nem fázik, nem ázik....... a gazda + csak dógozik....... jövőre remélhetőleg már idő is lesz arra, hogy a felújítás után használatba tudjam végre venni....... 😊

 

Előzmény: Manóúr (93515)
Manóúr Creative Commons License 2022.10.23 0 0 93515

Neked van ilyened,csak rakni kell rá kis sarat...😄

Előzmény: Kelcsiapu (93514)
Kelcsiapu Creative Commons License 2022.10.22 0 1 93514

 

Nekem meg ez teccik!!!

 

:-)

 

https://www.youtube.com/watch?v=oN2lkVRGmu4

 

 

Előzmény: Mistral1 (93513)
Mistral1 Creative Commons License 2022.10.22 0 1 93513
Jaegermester Creative Commons License 2022.10.15 0 3 93512

Jaegermester Creative Commons License 2022.10.15 0 0 93511

Buek, vagy mi. 🤘

Mad Josh Creative Commons License 2022.09.16 0 1 93510

Köszönöm a segítséged!

A motor teljesen újonnan vettem, ennek ellenére az általad javasolt módszerrel igazolást nyert a kerék kiegyensúlyozatlansága.

A súly ugyan fel volt téve a szeleppel majdnem szembe a küllőre fogatva de sem a tengelytől való távolsága sem a pozíciója nem volt helyes.

De most már jó! A kormány rázása megszűnt.

NAGYON KÖSZÖNÖM!

Előzmény: Mistral1 (93509)
Mistral1 Creative Commons License 2022.09.12 0 0 93509

Sok-sok élményt a motorral!!
(igen, pár negatív is férjen ebbe bele - mert ezkből tanulni lehet és KELL!!  A pozitívaknál meg nyilván teli lesz a szád-arcod mosollyal :-) :-) )

Nem természetes. Nem derült ki, hogy használtan vetted-e vagy echte original - de valsz igen gyatrán van kiegyensúlyozva az első kereked.
99%-ban a szeleppel szembeni oldalon 1-2-3 db küllőn vannak ólom súlyok - abból csak az látszik, hogy valaha, legalább egyszer foglalkoztak már a dologgal - de hogy mennyire jó, mennyire "aktuális", az nincs ráírva - csak ha Te csinálod-csináltatod.

Olcsó és házi módszer:
kiveszed a kereket és egy hosszabb tengelyre feltéve és a tangelyt két oldalt alátamasztva szabadon tudjon forogni.
Ha gyengéden, érzéssel, óvatosan...  elforgatod, akkor a legnehezebb pontja forog alulra.  Ha az alulra törekvés intenzív - akkor nagyos szar a súlyozás,  ha lassan, ide-oda himbálózva áll be, vagy szépen forog lassan és nem akar himbálózni   - akkor meg jó, és akkor máshol kell keresni a bajt (és drágább is lesz az orvoslás valsz...)

Hirtelen csak ennyit tudok.

Előzmény: Mad Josh (93507)
Mistral1 Creative Commons License 2022.09.12 0 0 93508

Pontosan!
Nekem egyszer "szakadt el" a láncom - de szerencsére csak a patentszem esett ki/szét és emiatt történt a "sajnálatos esemény".
Eszméletlen mákom volt, hogy 25-tel éppen indultam egy körforgalomban és nem 10 sec-cel előtte-utána 110-nél!!

 

Igen, a szar szerelés - és semmi más oka nem lehet - ahogy Dani is kétkedik. Bohó koromban (is...) ütöttem-vágtam a mocit-láncot - SOHA nem volt hátrányom a patent miatt, ellenben jóval egyszerűbben és olcsóbban lehet cserélni, mint nittelni.
Én nem fogok váltani a patentszemesről.

Előzmény: ronya1 (93506)
Mad Josh Creative Commons License 2022.09.11 0 0 93507

Sziasztok!

Februárban vettem T7 (új) motorom

Mivel eddig nem volt túramotorom kérdéssel fordulnék hozzátok.

Az, hogy a motor kormánya motorféknél lengeni kezd (mintha jobbra-balra mozgatnám) az természetes dolog?

Elengedett kormánynál látványos de amig nem tudom mi ez addig számomra aggályos is

Megszüntethető, vagy együtt kell vele élni?

Várom válaszotokat és az észrevételeket.

ronya1 Creative Commons License 2022.09.09 0 0 93506

nem a patentszem a gyengébb hanem aki összeszereli........

persze a patentszemnek megvan az a hátránya hogy a bisztosító lemez kiakadhat, főleg terepen ahol minden is hozzáérhet a lánchoz, de ez nagyon elméleti sík gyakorlatilag ha a helyén van és nem barbár módon lett rá felfeszegetve akkor az nagyjából sosem jön le, épp elég macera leszedni otthon mindenféle szerszámokkal

de az hogy jobban kopna egy megfelelően felszeretl patentszem azt nem hiszem el

a nittelő az még esetleg mert azt még el tudom képzelni hogy nagyon bénán felhelyezve szétveri az ember a hidegvágóval

Előzmény: WRS (93505)
WRS Creative Commons License 2022.09.08 0 1 93505

Mindig is érdekelt hogy egy patentszem miért gyengébb mint a másik?

Azonos anyag, méret stb. Mégis néhányan rettentő bizonyossággal állítják hogy a patentes megoldású gyengébb.

Előzmény: Mistral1 (93497)
WRS Creative Commons License 2022.09.08 0 0 93504

A hátsó fogaskerék tartótól tuti elbúcsúzhatsz ha az úgy áll akkor elmozdult a csapágyon ergo a fészeknek annyi.

Előzmény: joevagyok68 (93496)
ronya1 Creative Commons License 2022.09.08 0 0 93503

nekem volt egy félautomata láncolajzóm és kentem rendesen

egy zsiguli kuplung tartály, egy stihl pumpa és egy kis tartály(eltört levegő csatlakozó) meg egy levegő cső aztán egyet nyomtam és szépen lecsepegett

ha sárban meg ilyenekben gázoltunk akkor nyomtam 2-3 és bővebben olajozott

10ezer után tisztára újszerű volt még a lánc

Előzmény: Mistral1 (93502)
Mistral1 Creative Commons License 2022.09.08 0 0 93502

Elmegy annyit, többet is - ha nem kened az erdélyi tengely fölé érő pocsolyákban :-) :-)

--

Mondjuk ez RK volt, és nem tudom, hogy X-gyűrűs-e, ilyesmik.   A rozsda is furi - ha belül jobban aláment a törött részen az elkönnyíthette. Most már tökmind1, kuka és kész.

 

--

ManóÚrnak egy VX2 520-as két hónapos korában szakadt el a Bélesi tarolónál - senki nem látott még olyat :-( :-(  Joci megpróbálta gariban - de nem tudom mi lett a vége. (vmi olyasmi volt, hogy régen lett vásárolva, csak most lett kibontva-feltéve, és nem nagyon tetszett a gyárnak :-(
Kolozsvárra be kellett gyalogolni másnap új láncért.

Előzmény: ronya1 (93501)
ronya1 Creative Commons License 2022.09.07 0 0 93501

nekem a ténérén vx2 lánc volt kb 10 ezret mentem el vele és még után se kellett állítani

2 első lánckerekem volt(minden motorra így vettem) aztán amikor ezembe jutott cserélgettem

Előzmény: Mistral1 (93499)
joevagyok68 Creative Commons License 2022.09.07 0 0 93500

a láncon/képen az van, hogy "JT520 X1R"....  szóval az.

 

A pesti rokonnyak anno - ha jól emlékszem - mikor bacott feszegetni a láncot az XT660X-en és túl laza volt már,  akkor nem elszakadt neki, hanem csak "ledobta" a láncot ...

Szóval nekem is fura ez a "szakadás"...

Előzmény: Mistral1 (93499)
Mistral1 Creative Commons License 2022.09.07 0 0 93499

520-as lánc volt ez? Nem nagyon szoknak' ezek szakadozni ám...

DID 520-VX - esetleg VX2-t tegyél bele.

Előzmény: joevagyok68 (93498)
joevagyok68 Creative Commons License 2022.09.07 0 0 93498

Köszönöm a gyors választ.

dj

Előzmény: Mistral1 (93497)
Mistral1 Creative Commons License 2022.09.07 0 0 93497

-A szorulás" hatására ( gondolom én...) a fogaskerék és a hátsó agy között keletkezett egy kis rés....gondolom ez nem üzemszerű ?
Nem tartom valószínűnek - de más tipus miatt ebben nem tudok segíteni sajnos, majd a tulajok súgnak.

-Szerintetek a fogaskerekek  cserések ?
Indulj tiszta lappal, nem egy atomerőmű ára egy lánc-szet (még...) - cserélj mindent.
Az első mondjuk elmehet még - így látványra.

-Ha csak elég a láncot cserélni,  akkor mit ajánlanátok ? az patent szemes, vagy nittelős ?
A nittelős elvileg jobb - de nekem 10 év alatt egyetlen problémám volt csak patentossal, én nem nittelek.
A teljesítményszint is pont a határon van - az egyhenger' miatt meg egyébként sem sokat számít egy sornégyre definiált LE-kW :-(

Amúgy DID :-) A kerekekre jó a JT.

-jaa .  az első fogaskeréknél a biztosító lemezke le volt törve és az anyát kézzel le lehetett lazítani... Lehet ez is a szakadás következménye ?
Nem, nagyon nem valószínű. Ellenben ha letekeredik az anya és leugrik az első fogaskereked - abból drága mulatság egy lehetséges blokk-törés :-(
SZóval, ezt komolyan venni!! Anyát oldható menetragasztóval feltenni és rendesen meghúzni, majd PROFIN biztosítani a lemezzel!! (én megjártam: nem tudott lecsavarodni, ellenebem a rázkódástól lekopott a menet és egyszerűen leesett a tengelyről :-( Eltörte a blokkot ...)

-Illetve - lehet rosszul emlékszem, de az első fogaskerék a képen látható felével BEFELE volt a tengelyen.
-Az úgy jó, úgy kell lennie?
Igen.

Előzmény: joevagyok68 (93496)
joevagyok68 Creative Commons License 2022.09.07 0 0 93496

segítsetek légyszíves .

Ugyan nem tenere, hanem XT600... de már volt, hogy segítettetek.

 

Lánc probléma.. a hétvégén elszakadt, a képen látható módon/helyen.

 

A lánc JT... volt.

Jól be is szorult a hátsó fogaskerék és a lengőkar közé.
Szerencsére nem voltunk messze az "otthontól" (kb 40 km) , lassan mentünk, egy elindulás után történt egyesből-kettesbe kapcsolás közben... és ami még nagyobb szerencse, hogy 2 percen belül megállt egy motoros kollega, aki arra járt kocsival, ( látván a probléma mértékét....) felajánlotta, hogy hazaugrik, kipakol a dobozos kocsiból ( tele volt hőszigeteléssel..) ....és fél óra múlva visszajött szerszámokkal.... Hozott pallót is, és hazafuvarozott minket. 

És nem fogadott el semmit cserébe...pedig tukmáltam "tankolást", pénzt, süteményt, ajándék spanifert... így egybe az összeset is..

 

Na a lényeg.. és a kérdések.

 

A szorulás" hatására ( gondolom én...) a fogaskerék és a hátsó agy között keletkezett egy kis rés....gondolom ez nem üzemszerű ?

Az orvoslásához ki kell szedni a hátsó kereket ?

A motort használtan vettem pár éve, szóval fogalmam sincs mikor lett cserélve a lánc....de szemre anno nem láttam kopottnak a fogaskerekeket.

A LÁNC  beállítva 2 éve volt, amikor gumit cseréltek.... azóta nem mentem vele sokat ( kb 1500 km ) , közúton, nem kínozva.. csak lazán  
Nézegettem, de szerintem nem volt nagyon megnyúlva... illetve kis fordulaton nem "csapkodta" nagyon a láncot...

 

Szerintetek a fogaskerekek  cserések ?

 

Ha csak elég a láncot cserélni,  akkor mit ajánlanátok ? az patent szemes, vagy nittelős ?

 

Előre is köszi a választ.

 

A fogaskerekek...

jaa .  az első fogaskeréknél a biztosító lemezke le volt törve és az anyát kézzel le lehetett lazítani... Lehet ez is a szakadás következménye ?

Illetve - lehet rosszul emlékszem, de az első fogaskerék a képen látható felével BEFELE volt a tengelyen.
Az úgy jó(l volt), úgy kell lennie ?

 

Köszi még1x, ha válaszol valaki..

 

Mistral1 Creative Commons License 2022.09.07 0 0 93495

Majd, ha megöregszel - megtudod :-)
Sokat átéltek az öregek - és mindennek az ellenkezőjét is. Látták a világ és a percek mulandóságát - és sok esetben (de nem mindenben persze) érdemes figyelni rájuk.
Pontosan a hosszabb távra gondolkodást lehet tőlük elsajátítani -

 

írom ezt most úgy, hogy egyet sem néztem meg, ez csak általános véleményem.

Előzmény: bob lee SWAGGER (93493)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!