Kíváncsi lennék rá, melyik kijelentést tartja valótlannak az, aki mínuszolgat... (Nem mintha zavarna, csak érdekel az indok...) Javítom, ha rámutat... Én nem árulok zsákbamacskát... :-))
"Rohangálnak", aztán addig jár a korsó a kútra... vagy padkára, kátyúra...
Az említett 6-8 évhez viszonyítva az 5 az "csak" (mer' ugye kevesebb)...
Nem félelem, hanem (rossz) tapasztalat -- a terhelés függvényében...
A Merida is élettartam-garanciát ad a vázaira, a villáikra van öt év...
"Fritzék" is használják néhány évig, azután vesznek újat, a kelet-európai "importőrök" meg rárepülnek a ki tudja, mekkora anyagfeszültséggel terhelt alumínium vázas/villás, kidobott bringákra...
Nyilván a villa a gyengébb pont alufronton, ezért vesz zsákbamacskát az, aki használtat vásárol, ill. az újaknál is vigyázni kell az úthibákkal, szegélyekkel, a "rohangálással"...
Kismillió 5 évnél messze idősebb aluvázas bicikli rohangál az utakon, probléma nélkül. Az enyém most van a 12. évében. Az aluvázak kifáradásától való félelem kb. 10-15 éve volt nagy, emiatt emelte fel pl. a Merida is öt évre a vázgaranciát. Tehát ez nem 'csak' öt év, hanem öt év, ami messze több, mint az akkoriban szokásos volt. És ha már a garanciával példálózol, akkor említsük meg azt is, hogy több gyártó vállal élettartam-garanciát az aluvázakra is.
Fontos megjegyzés -- azoknak, akik szerint az acél váz "elavult":
Sajnos az alumínium vázak és villák biztonságos élettartama maximum 6-8 év, utána bármikor megadhatják magukat, repednek, törnek. Ezzel szemben a krómacél "örök élet"...
(Pl. a Merida csak 5 év élettartam garanciát ad az alu villákra. Nem "véletlenül"...)
A KTM különlegessége, hogy a megújított Steyr típusú hattyúváz a valaha tervezett legszebbre sikeredett, illetve a kerékpár súlya kisebb, mint a '15-16-os változatoké, az áráról nem is beszélve...
A Kalkhoff különlegessége a ritkaságában és az extrém teherbírásában rejlik. Mintha Fekete Lacinak készítették volna, de mindemellett meglepően gyors futású. Az alkatrészei egy-két kivétellel korabeli európai gyártású elemek...
A Tourella 3-as Shimano agyváltóval és Shimano agydinamóval szerelt; a City Shopper pedig utolsó szériás Sachs Torpedo Pentasport agyváltóval, dörzsdinamóval, jelenleg akkus/elemes világítással üzemel...
Meguntam és egyben sajnálom is, hogy időhiány miatt ebben az évben még csak egyszer tudtam használni és csak nézem "porosodni" a garázsban. Inkább szerezzen másnak több örömöt ezért eladóvá vált a kerékpárom.
Kellys URC 5.0 "M"-es méretű karbon váz és villa (2014-es modell)
Teljes 10-es Ultegra szett (a láncot év elején cseréltem, azóta került bele 35km...) , egyedül a hajtómű FSA, Ritchey Pro nyereg, Fulcrum Racing3-as kerekek.
A képhez képest egyedül a stucni más, azt kicseréltem egy 9cm-es (nekem az lett "kényelmes") Bontragerre.
Ára: 280e Ft
Az aktuális URC50 (igaz 11-es, de Ultegra helyett 105-ös szettel, de főleg a Racing3 helyett csak Shimano RS10-el van szerelve) listaára 590e Ft
Az alábbi régi "verseny" jellegű bicikli jelenlegi értéke, illetve eladási lehetősége érdekelne, itt vagy az e-mail címem az adatlapon nyilvános.
1988. körüli vásárlású Csepel Marathon, a papírjai is előáshatók ha kell a vevőnek. Szénacél férfi váz, bordóvörös fényezéssel, ami már kissé megfakult és két bélyegnyi helyen megkopott. A váz, a váltókarok, az első váltó, az acél felni elől, a Favorit patkó-fékek, a kitámasztó, a króm rugós csomagtartó az eredeti felszereltségből vannak, a keskeny króm szarvkormány is, újonnan feketére bandázsolva. Az első villa kb. 10 évvel újabb, mint a váz, de teljesen ugyanolyan. A fékkarok, fékpofák és bowdenek új, Spyral típusúak. Hajtókarja, közép-csapágya és a kb. 52/42-es tányérja teljesen új, alu. Hátul alu kereke van, hatos racsnival és Sunrace nem indexes váltóval. A nyereg szürkés-fekete Selle SMP, de megvan az eredeti tömör műanyag is, ha valaki arra vágyik...
Két hete lett rendbe hozatva a Bringa Erőd szervizben, több évi panelben tárolás után, nosztalgiából - de nem érzem biztonságosnak, mert nekem (175cm) túlzottan nagy a váza, nem tudom letenni a lábam. Tudok adni hozzá 2db szovjet alu kéttengelyes féket és egy szintén cccp alu sport váltót, de lehet, hogy ezek kissé hiányosak.